Dodaj do ulubionych

Diesel a benzyna

IP: *.chello.pl 17.01.07, 14:23
No właśnie. Uczyłem się jeździć na dieslu, na egzaminie zaś miałem Corse na benzyne. Podobno (podkreślam podobno - bo gdzieś tak usłyszałem) diesel rzadziej gaśnie i jest mniej dynamiczny. Samochód egzaminacyjny (benzyna)zdawał się być zupełnie inny choć ten sam :). Do tego dochodzi specyficzne sprzęgło (pomijając kwestie czy dlatego, że jest niewyrobione czy dlatego, że tak je celowo ustawiono jak twierdzą złośliwi). Wydaje mi się, że głównie przez to oblałem na górce (nie miałem przy tym manewrze żadnych problemów na Corsie z dieslem). Proszę o odpowiedź - czy rzeczywiście diesel istotnie różni się od benzyny jeżeli chodzi o technike jazdy? Samochód egzaminacyjny albo mi gasł, albo się wyrywał. Mój instruktor to bagatelizował ('każdy samochód jest inny'), ale teraz zaczynam rozumieć dlaczego ten kurs był w stosunku do innych tańszy.
Edytor zaawansowany
  • Gość: magda IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 17.01.07, 15:56
    To prawda, że diesla trudniej zgasić. A sprzęgła samochodów egzaminacyjnych...
  • Gość: efffffaaa IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 20.01.07, 00:07
    To co piszecie to jeszcze nic tzn przesiadka z diesla do benzyny ale naprwde
    ogromna roznica jest jak sie przesiadzie z auta na gaz (w tym przypadku moja
    elka na ktorej jedzilam punto II )do auta na diesla (opel vectra B)!!poprostu
    powiem szczerze ze pomimo tego ze vectra jest duzo bardziej komfortowym autem
    niz punto to o wiele lepeij jedzilo mi sie tym punciakiem na gaz tak jakos
    lekko sie jechalo!!A diesem hmmmm tak jakos cięzej!nie wiem moze to tlyko ja
    odnioslam takie wrazenie!
  • Gość: gość IP: *.internetdsl.tpnet.pl 17.01.07, 16:33
    Każdy samochód jeździ inaczej, a na pewno benzyna i diesel. ja tez uczyłam się
    na dieselu, pierwszy egzamin na benzynie. Nie mogłam się wdrożyć przez ładny
    kawał czasu, co mnie dodatkowo stresowało. Choć górkę zrobiłam na samym
    sprzęgle. Przygotowując się do drugiego podejścia, wzięłam kilka godzin na
    benzynie i ten stres przynajmniej z głowy.
  • Gość: dfgdf IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 17.01.07, 19:14
    haha
    nie wiem co trzeba robić zeby diesel zgasł, to są maszyny nie do zdarcia!
    przed kursem jeździłam trochę domowym autem i tak się zcfaniakowałam, że miałam
    ochotę prosto na egzam iść
    pierwsza lekcja na kursie i mi autko na benzyne zgasło z milion razy xD
    do tej pory mam z tym problem hehehe
  • pontus_euxinus 17.01.07, 19:26
    Gość portalu: dfgdf napisał(a):

    :)
    nie bez przyczyny samochody ciezarowe maja silniki diesla:)

    jesli masz mozliwosc zmiany, zmien na Corse bezynowa!

    --
    nie ma takiej siły
    która zniszczy to co w nas...
  • piotr33k2 18.01.07, 00:46
    ogólnie to prawda bo w benzynie trzeba po prostu więcej dodawać gazu np .przy
    ruszaniu i trochę szybciej popuszczać sprzegło a w dieslu odwrotnie mniej gazu
    i wolniej sprzęgło ,przynajmniej tak jest w moim a jezdze dieslem o pojemnosci
    1,9. dieslem można praktycznie na jedynce operowac samym sprzegłem leciutko
    tylko dotykając gazu , ja wole diesle bo to są prawdziwe długowieczne silniki
    bardzo elastyczne na większych biegach tzn mają duży przedział prędkosci np na
    czwartym i piątym biegu , np czwórką można już jechać od40 do 80-90 km na
    godzine co w benzynach którymi ja jeżdziłem jest raczej trudne .dwójka i
    trójka jest za to krótka ale dynamiczna .ogólnie biorąc pod uwage diesla
    ktorego ja mam moge powiedziec ze diesle sa lepsze na trasy a benzyny na
    miejską jazde gdzie co chwila trzeba chamować zwalniać itd. praktycznie do zera
    a tym samym używac więcej dolnych biegów .
  • Gość: Ząb Trzonowy IP: *.ia.agh.edu.pl 18.01.07, 11:14
    Zależy czy mówisz o dieslu sprzed 15 lat czy o obecnym. Współczesne diesle mają dobre osiągi i przyspieszenie (to też zależy od mocy silnika). Jechałem Laguną 150KM silnik 2200cm3 i miała porzadnego kopa. Mój golf silnik 1.6, 75KM ('92) zbiera się baaaardzo powoli.
    Jeśli chodzi o technikę jazdy to (mówię o moich doświadczeniach z golfem) różnica jest z hamowaniem. W dieslu wystarczy zdjąć nogę z gazu i już czujesz hamowanie (silinikiem). Kiedy jeździłem na kursie aveo (benzyna) praktycznie nie było tego efektu.
  • Gość: mati01 IP: 217.116.110.* 19.01.07, 10:47
    przy nowoczesnych silnikach(np Opel Corsa 1,7, lub Opel Corsa 1,7 td) nie ma
    różnicy poza "traktorowym" odgłosem silnika, oraz tym że diesel lepiej
    (bardziej odczuwalnie) hamuje silnikiem . pozdrawiam
  • pontus_euxinus 19.01.07, 21:16
    Gość portalu: mati01 napisał(a):

    > przy nowoczesnych silnikach(np Opel Corsa 1,7, lub Opel Corsa 1,7 td) nie ma
    > różnicy poza "traktorowym" odgłosem silnika, oraz tym że diesel lepiej
    > (bardziej odczuwalnie) hamuje silnikiem

    ... i podczas ruszania, Diesla jest ciezko zgasic nieumiejetnym puszczeniem
    sprzegla* jest po prostu silniejsy (wiekszy moment obrotowy przy duzo
    mniejszych obrotach w stosunku do bezyny). Problem powstaje kiedy Kursan
    przesiada sie wlasnie z diesla na bezyne, czesto po raz pierwszy w czasie
    egzaminu >>> patrz watek poczatkowy.

    Rachunek ekonomiczy dla szkoly jest jasny:
    - tansze koszy eksploatacji (mniejsze spalanie)
    - jak nie zda, pojezdzi jeszcze troszke.

    * dane techiczne silnikow benzynowym i diesla o tej samej /podobnej/ mocy.
    Corsa C:
    bezyna 1.2 16V
    moc: 80 KM /5600 obr/min
    moment obrotowy: 110 Nm / 3800 obr/min

    diesel 1.3 CDTI
    moc: 70 KM/ 4000 obr/min
    moment obrotowy: 170 Nm/ ok. 2000 obr/min

    zrodlo: katalog Opla Corsy edycja 06/05

    moment obrotowy

    PS: osobiscie wole diesla: Fiat 1.9 JTD:) - szalony silnik:)

    --
    nie ma takiej siły
    która zniszczy to co w nas...
    Marcin /instruktoR/ - Lodz

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka