Dodaj do ulubionych

Jedna jaskółka wiosny nie czyni...

26.02.19, 20:42
...ale od pierwszej się zaczyna.
Tą jaskółką jest decyzja powrotu firmy Opel na rynek rosyjski, który opuściła 5 lat temu, będąc własnością Amerykanów. Teraz ma wrócić jako część składowa koncernu PSA, razem z Peugeot i Citroen. Aby nie było zbyt łatwo, to Amerykańcy dalej trzymają w swoich łapach prawa na "swoje" części w niektórych modelach opli i tych nie pozwolą produkować w Rosji.

Pewnie to przypadek, ale dzisiaj media niemieckie doniosły, że Opel w zeszłym roku po raz pierwszy chyba od 20 lat osiągnął zyski.

auto.vesti.ru/news/show/news_id/711832/
Edytor zaawansowany
  • rosjaiswiat1 26.02.19, 20:55
    Obroty handlowy Rosja-USA caly czas rosna.


    --
    http://fotoforum.gazeta.pl/photo/5/pa/hf/j2ro/awnkSxzhPXyUPxp95X.jpg
  • lubat 26.02.19, 22:10
    "Obroty handlowy Rosja-USA caly czas rosna." Ale to są śladowe ilości.
    Powtarzam, Opel już nie jest amerykański.
  • monalisa2016 26.02.19, 23:22
    lubat napisał:

    > "Obroty handlowy Rosja-USA caly czas rosna." Ale to są śladowe ilości.
    > Powtarzam, Opel już nie jest amerykański.

    Przeciez jest to zrozumiale America first, kazda metoda jest dopuszczalna skoro wychodzi z Stanow wedlug motta: co wolno wojewodzie to nie tobie smrodzie (sadze ze wlasciwie przytoczylam te powiedzenie albo?).


    --
    ......................................
    "Sei wachsam"
    www.youtube.com/watch?v=EB4bJ2uoBU8
  • eva15 26.02.19, 23:57
    Chyba się w tym temacie trochę zapędziłeś...

  • rosjaiswiat1 27.02.19, 11:44
    eva15 napisała:

    > Chyba się w tym temacie trochę zapędziłeś...

    Zasugerowalem sie tytulem,,a poniewaz pamietam jaka byla decyzja Amerykaniw wczesniej, to i napusakwm to co napisalem. Co nie zmienia faktu, ze obroty rosna.




    --
    http://fotoforum.gazeta.pl/photo/5/pa/hf/j2ro/awnkSxzhPXyUPxp95X.jpg
  • brat_kryzysa 27.02.19, 10:56
    A USmani i tak po doopie wala, usadzili narazie na dobre "Superjeta", zachodni kontrahenci wycofuja sie, wskazujac tez jego wadliwosc a Rosja i tak swoje czesci tytanowe im sprzeda

    --
    Optyka której nie znosi cenzura
    pl.sputniknews.com
    twitter.com/kacapmsk
    alexjones.pl/
  • rosjaiswiat1 27.02.19, 22:05
    brat_kryzysa napisał:

    > A USmani i tak po doopie wala, usadzili narazie na dobre "Superjeta", zachodni
    > kontrahenci wycofuja sie, wskazujac tez jego wadliwosc a Rosja i tak swoje czes
    > ci tytanowe im sprzeda

    Rosja sprzedawala, i bedzie sprzedawac USmanaom wyroby z tytanu, bo to daje duze zyski dla Rosji. I jesli Rosja postanowi nie sprzedawac te czesci, to tylko straci, a Amerykanie, po przejsciowych trudnosciach, znajda nowych podwykonawcow, i zarobia inni.
    Rosja sprzedawal, i bedzie sprzedawac USmanom silniki rakietowe, bo to daje Rosji duze zyski, jak materialne, tak prescizowe i propagandowe. Jesli Rosja przestanie sprzedawac USmanom te silniiki, to tylko straci, a Amerykanie zaczna montowac na swoich rakietach wlasne silniki, ktore byc moze nie sa tak dobre, jak rosyjskie, ale jednak potrafia wyniesc na orbite to, co USmanom jest potrzebne. Malo tego, ta kase, ktora w tej chwile dostaja Rosjanie, dostana amerykanskie przedsiebiorcy, i oni cos moga wymyslec.
    Brat..., czy Ciebie nie uczy to, jak Rosja, ktora ma o wiele mniejsze mozliwosci, potrafi rozwijac sie w warunkach sankcje. Czy Tobie przyklad Iranu nie daje do zrozumienia, za sankcje, cela ktorych jest zakaz sprzedazy swoich towarow i trechnologii panstwom, ktore chcesz ukarac, tak naprawde zostaja nagrodzone, poniewaz ty zmuszasz ich rozwijac wlasna mysl techniczna i wlasny przemysl. Wlasnie dlatego Rosja, odpowiadajac na sankcje,zakrywa swoj rynek, ale nie blokuje eksport. Czyli postepuje calkiem inaczej, niz to czyni zachod.
    Co do "Superjeta".
    To bardzo dobry samolot, ale od poczatrku bylo wiadomo, ze jako projekt ekonomiczny jest bublem, poniewaz pracy nad nim rozpoczeli sie w czasie, gdy wydawalo sie, ze Rosja i Zachod bveda laczyc stosunki partnerskie, i dlatego ten samolot jest w duzej czesci zlozony z podzespolow zachodnich. Byc moze dlatego rosyjskie linii lotnicze nie wykazali wiekszego entuziazmu, i nie zaczeli masowo kupowac te samoloty.
    Przy projektowaniu MS-21 ten blad byl naprawiony, i ilosc podzespolow z importu zostalo sprowadzono do minimum, ale i tak, jak okazalo sie, problemem moze okazac sie surowiecc dla produkcji skrzydel, ktore zostali zaprojektowane z materialow kompozytowych, ktorych wiodacymi producentami na swiecie sa Japonia i USA. Obecnie w Rosji staraja sie wybrnac z tej sytuaccji, probujac zorganizowac wlasna produkcje, tym bardziej ze technologii Rosja ma, i to wlasne. Ale wydawalo sie, ze bardziej oplacalne jest kupic za granica. sankcje zmuszaja Rosje i do produkcji tych materialow,m i bardzo dobrze. Rozowe okulary zostali wyrzuceni, i Rosja wie, ze musi liczyc wylacznie na siebie.




    --
    http://fotoforum.gazeta.pl/photo/5/pa/hf/j2ro/awnkSxzhPXyUPxp95X.jpg
  • eva15 26.02.19, 23:56
    Nie wiem jak teraz i na jakich warunkach Francuzi kupili Opla, ale w 2005 r. Amerykanie dokonali bandyckiej, ale prawnie w pełni legalnej, kastracji Opla.

    Wszystkie prawa patentowe i technologiczne z centrum badań i rozwoju w centrali intelektualnej Opla w Rüselssheim zabrano Oplowi i przekazano do nowej firmy GM GTO w USA, nota bene w Delaware (w oazie podatkowej).

    Opel został zredukowany do taśmy fabrycznej i musiał płacić GM GTO opłaty licencyjne za każdy opracowany przez siebie technologicznie, wyprodukowany i sprzedany samochód. Dlatego nigdy nie mógł wyjść na prostą i ciągle był na minusach. Wcześniej Opel pobierał na całym świecie opłaty licencyjne za swój produkt, teraz musiał za to płacić komuś, kto niczego nie wymyślił i nie wypracował.

    „Sehen wir der Wahrheit doch in die Augen: Opel ist kein Produktionsunternehmen mehr, sondern eine Vertriebsgesellschaft mit der Marke Opel.“
    Czyli:
    "Spójrzmy prawdzie w oczy: Opel to już nie jest przedsiębiostwo produkcyjne, to przedsiębiostwo handlowe sprzedające markę Opel."

    www.faz.net/aktuell/wirtschaft/unternehmen/gms-einfluss-opel-besitzt-die-eigenen-patente-nicht-mehr-1771273.html


    Nie śledziłam sytuacji na bieżąco, ale podejrzewam, że Francuzom udało się odkupić z powrotem tylko jakąś część patentów i praw handlowych, stąd ograniczenia.

  • eva15 27.02.19, 00:25
    Sorry:

    Rüsselsheim

    --
    P_f o Polkach w Niemczech:
    "Polin w Niemczech brzmi troche jak kobieta lekkich obyczajow".

    Feluś zachwycony F-22 i zniesmaczony pilotami nie umiejącymi latać bez tlenu:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka