Dodaj do ulubionych

multimedialna baza d. - kto sie podejmie napisania

16.09.05, 15:45
Aplikacja napisana w standardowym środowisku bazodanowym (wybór techniki
pozostawiam wykonawcy).
Wymagania:
- obsługa plików w formatach pcx i bmp w zakresie: wczytywanie z dysku,
wyświetlanie, zapisywanie do bazy, wczytywanie z bazy oraz dodatkowo konwersja
z formatu pcx na format bmp i odwrotnie.
- rozpoznawanie tekstur
Obserwuj wątek
        • alsor Re: multimedialna baza d. - kto sie podejmie napi 20.09.05, 00:21
          Chodzi mi o szczegóły dot. programu - wyglądu, co ma robić, baza - gromadzone
          dane, przewidywane ilości (setki, tysiące, czy też miliony zdjęć +
          niewiadomoco...)

          Język programowania nie ma znaczenia.

          Robiłem kiedyś programy z obrazkami i mam własne algorytmy obróbki bmp, gif,
          pcx, tif, jpg, tga i może jeszcze...

          Kwota jest radzej malutka (rozumiem, że program ma być baaaardzo malutki i
          skromniutki).
          • stop_crying_your_heart_out Re: multimedialna baza d. - kto sie podejmie napi 20.09.05, 00:49
            Program ma byc nieduzy, nie musi byc superstabliny ani nic, to ma byc projekt na
            uczelnie, wiec raczej bedzie mial skonczone ilosci danych. Kilkadziesiat zdjec
            powinno wystarczyc.
            Jesli chodzi o kwote, to mozemy sie dogadac.
            Jesli chodzi o programi - wystarczy ze bedzie wczytywal grafike z dysku,
            zapisywal do bazy, wyswietlal z tej bazy, konwertowal pcx na bmp i odwrotnie
            oraz potrafil rozpoznac teksture danego obrazka. Nie musi byc jakos specjalnie
            odstawiony graficznie, wazne zeby byl funkcjonalny. Chcialabym do niego kod
            zrodlowy i dokumentacje.
            Na ile bys to wycenil?
            • alsor Re: multimedialna baza d. - kto sie podejmie napi 20.09.05, 03:26
              > Jesli chodzi o programi - wystarczy ze bedzie wczytywal grafike z dysku,
              > zapisywal do bazy, wyswietlal z tej bazy, konwertowal pcx na bmp i odwrotnie

              Format bazy to: jakaś_nazwa + obrazek i to wszystko?
              Ta baza to ma być 'ręcznie' zrobiona (czytana tylko tym programem),
              czy też jakieś SQL, Paradox,...


              > oraz potrafil rozpoznac teksture danego obrazka.
              Chyba strukturę/format a nie teksturę - skoro ma je czytać, to przecież nie ma
              innego wyjścia.

              Może to być w Borland Builder C++, czy też raczej,
              czysty C++ - bez tych Visual Forms, BDE, itp.

              • stop_crying_your_heart_out Re: multimedialna baza d. - kto sie podejmie napi 20.09.05, 18:09
                Format bazy to dokladnie tak: nazwa obrazka (pole varchar) i blob z obrazkiem
                (pole blob), najlepiej,zeby to byl sql w builder c++.
                Co do tekstury, to wcale sie nie pomylilam - chodzi o teksture - czyli o rodzaj
                powierzchni jaka jest material przedstawiony na obrazku - przykladowo - ze np
                to jest wlasnie piasek, a to lawka, a tamto jest kamyk. oczywiscie nie chodzi o
                rozpoznawanie wszystkiego co istnieje, wystarczy kilka przykladow.jednak sadzac
                z zadanego pytania, nie mam co marzyc o tych teksturach;)
                • alsor Re: multimedialna baza d. - kto sie podejmie napi 20.09.05, 21:50
                  Program do rozpoznawania tekstury?!
                  Są programy OCR - rozpoznawanie znaków, rozpoznawania tekstur jest trudniejsze:
                  są ich tysiące, a alfabet ma niewiele symboli.

                  -----------------
                  Mogę zrobić te obrazki w BBC++ + BDE (database engine)
                  bez dokumentacji (najwyżej jakiś prowizoryczny opis) za 300zł.
                  Później możemy pomyśleć o tych teksturach.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka