Dodaj do ulubionych

dynamiczna alokacja pamieci

01.05.06, 15:03
pisze program w ktorym uzywam tablic dynamicznych. chce aby przydzial pamieci (i jeszcze kilka innych rzeczy ale to bez zwiazku chyba) odbywal sie wewnatrz funkcji. da sie zrobic jakos tak zeby ta przydzielona pamiec nie byla zwalniana po wyjsciu z funkcji i dostepna dla reszty programu?
Edytor zaawansowany
  • doget 02.05.06, 17:31
    Singleton patern:
    en.wikipedia.org/wiki/Singleton_pattern
    public class Singleton {
    private static Singleton INSTANCE = null;

    // Private constructor suppresses
    private Singleton() {}

    //synchronized creator to defend against multi-threading issues
    //another if check here to avoid multiple instantiation
    private synchronized static void createInstance() {
    if (INSTANCE == null) {
    INSTANCE = new Singleton();
    }
    }

    public static Singleton getInstance() {
    if (INSTANCE == null) createInstance();
    return INSTANCE;
    }
    }
  • user0001 04.05.06, 10:59
    Da się, ale jaki to język?

    I co właściwie chcesz osiągnąć?
  • elizabeth85 04.05.06, 12:24
    c++ ale bardzo pocztkujaca jestem... a osiagnac chce uproszczenie kodu bo tworzenie nowych tablic wykorzystuje duzo razy wiec chcialam z tego funkcje zrobic..
  • user0001 04.05.06, 15:33
    samo tworzenie nowych tablic to przecież jedna prosta instrukcja (no chyba że od
    razu je inicjujesz).
    Ale nawet wtedy nic prostrzego zrób swoje new w tablicy i zwróć wskaźnik do
    świeżo zaalokowanej tablicy, tylko pamiętaj o delete :-)
    --
    "Didn't you ever hear that the smart thing to do is never volunteer for anything?"
  • elizabeth85 05.05.06, 08:02
    dzieki za pomoc :)

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka