Dodaj do ulubionych

program do napisania w QBasic

29.12.08, 15:32
Program do obliczania azymutu i długości linii o danych współrzędnych x,y początku i końca.

Jeśli ktoś wie to proszę o pomoc.;]
Edytor zaawansowany
  • payl 29.12.08, 19:38
    To ma być twoja robota... Ale moge Ci napisać program w Free Pascalu, tylko podaj wzory.
  • mooniqua 31.12.08, 10:41
    punkty:
    A=(100.00;130.00)
    B=(135.00;90.00)

    x1-2=x2-x1
    czyli:
    x1-2=35
    y1-2=y2-y1
    czyli:
    y1-2=-40

    wzór na azymut:
    tgP1-2=(y1-2)/(x1-2)

    wzór na długość linii D:
    dx=x2-x1
    dy=y2-y1

    D=(dx^2+dy^2)
  • payl 31.12.08, 12:08
    Ok program jest tu:
    <code>
    program azymut;

    const
    str1:array[1..2] of string=('poczatku','konca');
    str2:array[1..2] of string=('x','y');
    var
    tab:array[1..2 {1-poczatek , 2-koniec},1..2 {1-x, 2-y}] of double;
    dx,dy,d,tg:double;
    i,j:integer;

    BEGIN
    for i:=1 to 2 do for j:=1 to 2 do
    begin
    write('Podaj ',str2[j],' ',str1[i],' :');
    readln(tab[i,j]);{wczytanie wartosci}
    end;

    dx:=abs(tab[1,1]-tab[2,1]);
    dy:=abs(tab[1,2]-tab[2,2]);

    d:=(dx*dx)+(dy*dy);
    writeln('Dlugosc lini to ',d:10:2);

    tg:=(abs(tab[1,2]-tab[2,2])/abs(tab[1,1]-tab[2,1]));

    writeln('Azymut wynosi ',tg:10:2);
    readln;

    END.
    <code/>
    To jest program w Pascalu. Skompiluj go przy pomocy Free Pascala:
    freepascal.org/
    Tylko jeden problem: Gdy obliczamy azymut to czy przed mnożeniem zmieniamy wartości na dodatnie? (W tym programie jest to robione).

    Moge też ci dać gotowy plik EXE.
  • mooniqua 02.01.09, 15:51
    dziękuje;]. Dalej sobie poradzę. ;)

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka