Dodaj do ulubionych

Ile dac chrzesniakowi na bierzmowanie?

19.02.04, 11:06
Witam
Zadaje to pytanie tu i na innych forach o podobnej tematyce. Rodzina jest z
drugiego konca Polski, kontakty sporadyczne, chrzesniak meza jako pierwszy w
rodzinie dorosl do wieku bierzmowania. Jestesmy zaproszeni i wiem, ze
oczekuje sie od nas jakiegos datku. Niestety wypadlismy z obiegu :) i nie
mamy pojecia ile nalezy do tej koperty wlozyc. Jak to wyglada?
Edytor zaawansowany
  • Gość: J. IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 19.02.04, 11:13
    Mowiac szczerze pierwszy raz slysze, ze daje sie cos z takiej okazji. W moim
    otoczeniu nikt nikomu nic nie daje i nie slyszalam zeby ktos cos dostal.
  • 19.02.04, 11:16
    Na Komunie tez sie u Was nie daje kasy? To fajnie macie. W moich stronach,
    zarowno tych polskich jak i tutaj daje sie kase. Mysle, ze rownowartosc 100 €
    nie bedzie ani za duzo ani za malo. W koncu to chrzesniak, nie dasz chyba 100
    zlotych. No niestety.
    --
    Za wszystkie literówki i brak polskich ogonków najmocniej przepraszam.
  • Gość: ola IP: *.internetdsl.tpnet.pl 19.02.04, 11:48
    u mnie w rodzinie też nie ma "tradycji" obdarowywania kogoś z okazji
    Bierzmowania, a równowartość 100 euro to jednak spora kwota, ja osobiście nie
    wreczyłabym takiej, ani od nikogo nie oczekuję takich prezentów....
    to jest dla mnie chore
    Ola
  • 19.02.04, 11:16
    Z okazji osiągnięcia dojrzałości chrześcijańskiej wreczyć należy:
    1.paczkę prezerwatyw.
    2.Encyklopedię zdrowia.
    3.Łańcuszek z dedykają: Powodzenia w dorosłości.
    4.Bilet do Krakowa.
    5.Bilet do Teatru Rozmaitosci Oczyszczonych.
    6.Flaszke wódki.
  • 19.02.04, 11:22
    Coz, moje prywatne zdanie jest: nie dawac, ale nie zamierzam robic wylomu w
    rodzinnej tradycji. Chyba faktycznie komunia powinna byc ostatnim etapem w
    zyciu chrzesniaka kiedy jest on hojnie obdarowany, choc i z tym zwyczajem mozna
    by dyskutowac.
    Na szczescie nie mamy wiecej chrzesniakow :)
  • 19.02.04, 11:25
    nie zapominaj o slubie...to jest dopiero wydatek
    pod stołem przeliczą ile to krzestny dał i skomentuja - burak dał tak mało....
  • 19.02.04, 11:36
    EEE, moze chlopak pojdzie na ksiedza :)
  • Gość: siwa IP: 217.20.201.* 19.02.04, 15:48
    szczerze mowiac pierwszy raz slysze, ze z okazji bierzmowania urzadza sie
    jakies przyjecie i na dodatek oczekuje prezentow. ale moze to tylko w naszych
    stronach nie ma takiej tradycji. co do datkow, moje zdanie jest zawsze jedno i
    niezmienne: daje tyle, na ile mnie stac. nie wyobrazam sobie oddac
    chrzesniakowi polowy pensji, bo ma bierzmowanie. z tym 100 euro, to moim
    zdaniem tez lekka przesada. jak ktos mieszka w warszawie i ma np. przychody
    rzedu 2 tys. zl, to moze i moze sobie pozwolic na taki wydatek, choc po
    oplaceniu rachunkow to i z tych 2 tys. pewnie niespecjalnie duzo mu zostanie.
    jednak dla mieszkanca malego miasta, ktory zarabia 600 zl netto, taki wydatek,
    to niemal cala pensja. wkurza mnie generalizowanie typu, ze to w koncu
    chrzesniak i mniej niz tyle to po prostu nie wypada dac. zwykle jest tak, ze od
    chrzestnych oczekuje sie wiekszego prezentu, ale bez przesady. moim zdaniem z
    okazji bierzmowania bardzo odpowiedni bylby np. lanczuszek z medalikiem lub
    krzyzykiem, czy jakies ladne wydanie bbiblii. co do pieniedzy, to jestem
    zdania, ze nie jest to jakas strasznie wielka okazja i suma nie powinna byc
    niewiadomo jak ogromna.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.