Zmienne i wskaźniki w pracy magisterskiej

  • drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
  • drzewko odwrotne
  • Mam maly problem (a raczej duży). Nie umie ustalić zmiennych i wskaźników w
    pracy magisterskiej.Jak ktoś się zna na tym tp prosze o pomoc.
  • 02.06.06, 15:04 Odpowiedz
    Zabrzmiało szalenie intrygująco.
    Zasadniczo zmienne to wielkości, które mogą się zmieniać a wskaźniki to
    wielkości lub oznaczenia, które coś wskazują...

    ps. Z Twojego postu nijak nie można wywnioskować, czy chodzi Ci o programowanie,
    interpretację zdjęć satelitarnych czy jakieś pojęcia z filozofii nauki,
    socjologii etc.
  • 02.06.06, 16:15 Odpowiedz
    a tak chciałyśmy pomóc, nie aiczka?
    --
    Kury, kaczki, droga na Ostrołękę...
  • 02.06.06, 16:47 Odpowiedz
    Tak chciałam sie poczuć potrzebna i pożyteczna... chlip ^_^
  • 02.06.06, 17:10 Odpowiedz
    a przy tym byśmy się mogłby wykazać dobrym sercem i własną wiedzą i elokwencją :-)
    --
    Kury, kaczki, droga na Ostrołękę...
  • 02.06.06, 19:14 Odpowiedz
    no to was zaskocze (albo nie) bo chodzi o pedagogike. konkretnie o przemoc w
    szkołach.
  • 02.06.06, 19:18 Odpowiedz
    mnie zaskoczyłaś. Pewnie chodzi o jakieś ankiety i ich ewaluację? Odpadam w
    przedbiegach. w tym powinnien ci pomóc promotor, albo np. wypożycz pracę
    magisterską sprzed dwóch lat o podobnej tematyce i sobie oblukaj i zerżnij
    lekko, coby metodologia była w porządku. Na pewno tematyka nie jest wzięta z
    kosmosu, więc wystarczy albo w/w metoda, albo poszukanie w bibliografii. Sorry,
    nic konkretniejszego nie doradzę.
    --
    Kury, kaczki, droga na Ostrołękę...
  • 02.06.06, 19:19 Odpowiedz
    ale wam fajnie....sobie piszecie wypracowania;]

    a ja ma pracy mgr bede muaiala projekt jaiegos budynku albo cos w tym stylu
    zrobic;


    --
    Frajerom mówie zdecydowane NIE
  • 02.06.06, 19:27 Odpowiedz
    ja to słowniki przeglądałam do swojej magisterki :-). W życiu bym nie pomyślała,
    że mnie leksykografia tak zainteresuje.
    --
    Kury, kaczki, droga na Ostrołękę...
  • 02.06.06, 19:33 Odpowiedz
    no a ja mam nadzieje, ze konstrukcji stalowej nie bede musiala
    zaprojektowac...jakos nie lubie

    wole beton...a najlepiej drewno;]

    --
    Frajerom mówie zdecydowane NIE
  • 02.06.06, 19:36 Odpowiedz
    A ja właśnie swoją pracę wydrukowałam:) W zyciu bym nie pomyslała, że tyle
    naskrobię. Żal mi lasów tylko. Powodzenia ze zmiennymi.
  • 02.06.06, 20:13 Odpowiedz
    Wskaźniki

    Zdaniem St. Szuman „Wskaźnik to określone obserwowalne zdarzenie, którego
    zaistnienie uznajemy za dowód występowania innych bezpośrednio nie
    obserwowalnych lub trudno obserwowalnych zdarzeń. Oczywiście między zdarzeniem
    obserwowalnym, czyli wskaźnikiem, wskaźnikiem zdarzeniem wskaźnikowym ( nie
    poddającym się obserwacji bezpośredniej) musi zachodzić określony związek.
    Przykładem takiego wskaźnika stosowanego w badaniach pedagogicznych jest uznanie
    „prywatnych” zajęć ucznia pod ławką za wskaźniki zaburzonej uwagi na lekcji.
    Przyczyny można się doszukiwać w wielu czynnikach, o których istnieniu
    przekonamy się z obserwacji całościowej konkretnej lekcji. ( „O uwadze” 1961).
    Na podstawie dających się wyodrębnić typów owego związku sporządzono miedzy
    innymi następującą klasyfikację ( typologię) wskaźników;
    - wskaźniki definicyjne;
    - wskaźniki empiryczne, zwane również korelacyjnymi;
    - wskaźniki inferencyjne.

    Według S. Nowaka „Wskaźnik – to pewna cecha, zdarzenie lub zjawisko na
    podstawie zajścia, którego wnioskujemy z pewnością, bądź z określonym
    prawdopodobieństwem bądź wreszcie z prawdopodobieństwem wyższym od przeciętnego,
    iż zachodzi zjawisko, które nas interesuje.”
    Rodzaje wskaźnika:
    - wskaźnik definicyjny – wszystkie zmienne o charakterze ilościowym;
    - wskaźnik empirystyczny - obserwacja, ocena, opis jakiegoś zdarzenia;
    - wskaźnik inferencyjny – szczególny przypadek wskaźnika empirycznego.

    Zdaniem S. Nowaka „Wskaźniki to takie zdarzenie, ze stwierdzenie jego
    istnienia, pojawienia się lub stopnia intensywności bądź faktycznie jest
    wykorzystane jako przesłanka, bądź zasadnie nadaje się na przesłankę
    wnioskowania, iż w określonych przypadkach z pewnością, z określonym
    prawdopodobieństwem lub przynajmniej z prawdopodobieństwem wyższym niż
    przeciętne wystąpiło zdarzenie”.

    Według T. Pilcha i T. Bauman definicja S. Nowaka jest bardzo udana „wymaga
    tylko praktycznej egzemplifikacji, bo jak większość pojęć w metodologii badań
    społecznych najłatwiej się definiuje kontekstowo”. „Wskaźniki to pewna cecha,
    zdarzenie lub zjawisko na podstawie zajścia, którego wnioskujemy z pewnością
    bądź z określonym prawdopodobieństwem bądź wreszcie z prawdopodobieństwem
    wyższym od przeciętnego, iż zachodzi zjawisko, które nas interesuje”.



    Zmienne

    Zdaniem S. Nowaka „Zmienna określa jedynie, pod jakim względem interesują nas
    analizowane przedmioty, specyfikują ich możliwe właściwości, stany lub
    zdarzenia, którym podlegają, a ponadto, jakie typy relacji będziemy uwzględniać
    między przedmiotami rozpatrywanymi pod danym względem”

    Według. T. Pilcha i T. Bauman „Typologia zmiennych to jakby rozbicie, pojęcia
    na elementy przezeń oznaczone, lub inaczej przełożenie pojęcia na język
    empiryczny, obserwowalnych mierzalnych równoważników”.

    F. N. Kerlinger tak definiuje zmienną: „…zmienna jest właściwością, cechą,
    która przybiera różne wartości”.



    jak za mało to poczytaj Łobockiego albo Grzesiaka
  • 02.06.06, 20:20 Odpowiedz
    Studiujesz architekture?:>
  • 02.06.06, 20:27 Odpowiedz
    no cos Ty:)

    architeci nie zajmuja sie konstukcjami


    --
    Frajerom mówie zdecydowane NIE
  • 02.06.06, 21:51 Odpowiedz
    axia111 dziekuje ci bardzo za chęć pomocy. niestety definicje to ja mam, problem
    w tym, że nie umie jej użyć, a dokładnie nie umię dopatrzyć się w mojej pracy
    zmiennych i wskaźników.
  • 05.06.06, 12:56 Odpowiedz
    To może Twoimi zmiennymi są rzeczy takie jak liczba uczniów w szkole/klasie,
    liczba uczniów pochodzących z rodzin patologicznych, wiek uczniów, ogólna liczba
    pobić etc. a wskaźnikami - liczba pobić przypadająca na ucznia w zależności od
    liczebności klas, liczba wykrytych przypadków używania narkotyków na ucznia w
    konkretnym wieku etc.
    Zmienna jest czymś bardziej podstawowym - wskaźniki oblicza się na podstawie
    wielu zmiennych i mają one informować o czymś bardziej złożonym, na przykład
    (najprostszy) dzielisz liczbę pobić przez liczbę uczniów w szkole, otrzymujesz
    "wskaźnik nasilenia przemocy" i możesz sprawdzić, w jakich rejonach, szkołach
    jest wyższy.

    Od razu zaznaczam, że tworzę na podstawie doświadczeń z zupełnie innej dziedziny
    pełnej zmiennych i wskaźników.

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.