Dodaj do ulubionych

komunikacja ztm od 1.09.09

27.08.09, 23:34
moim zdaniem, to co ztm proponuje mieszkancom Brodna od 1.09.09 to lekka
przesada - nie wraca ani E3, ani 400, 527 omija przystanek przy Urzedzie Gminy
Targowek, i, na odczepnego, 500 ze zwiekszona czestotliwoscia, ale jadaca do
Gdanskiego pod rondem Starzynskiego, z przystankami obok cmentarza
brodnowskiego i przy Kolowej, dzwonilam z interwencja do ztm, ale powiedzieli
mi, ze nie moga reagowac na interwencje jednej osoby, proponowalam, zeby
conajmniej puscili 500 nad rondem Starzynskiego, bo bedzie szybciej,
zachecam wszystkich do dzwonienia, pisania i przypominania w ztm, ze z Brodna
tez mnostwo osob dojezdza do metra i potrzebuje szybkich autobusow, a nie
linii turystycznych,
pozdr kks
Edytor zaawansowany
  • radeom 28.08.09, 00:41
    popieram, warto pokazać, że komunikacja na Bródnie nie jest nam obojętna. 500
    jeżdżąca estakadą byłaby naprawdę szybką linią, na starzyniaku są przecież
    jeszcze tramwaje
  • vanesskax 28.08.09, 08:19
    ja pisałam i do ztmu i do ratusza. ale oni mają w gdzieś pojedyncze
    podania czy skargi.ZAWSZE powiedzą Ci,że to pojdyncza prośba. trzeba
    się zebrać (podpisy) i wtedy im wysłać.
  • antybandzior 28.08.09, 10:58
    no to może gdzieś zawiesić petycję? ja bym dodał uwage o odcięciu od
    Bródna i Targówka ciąga Al. Jana Pawła, nie ma już 500, teraz na
    chwilę zastępczo jeździ 1 (szczerze mówiąc bardzo fajnie mi się
    jeździ do pracy), podobnie jest z Al. Solidarności od Bankowego do
    Okopowej, kiedyś było 32 teraz lipa, nie ma.
  • antybandzior 28.08.09, 10:55
    jazda estakadą coś przyspieszy? no może w popołudniowym szczycie,a
    gdzie wysiąść z 500? Rondo Starzńskiego to punkt przesiadkowy
  • kowcia 28.08.09, 15:26
    no tak, ale jak sie zebrac? ktos bedzie stał i czeka nie wiadomo ile na niewiadomo ile osób? A w necie nie mozna sie zebrac? I np wysłac jakis grupowy list przez net? Do tej 500 obawiam sie ze przy gminie w szczycie juz mało kto sie zmieści....
  • sibeliuss 28.08.09, 17:14
    Na Starzyniak linia 127 jedzie tylko 6 minut dłużej.
    --
    s@lon
  • radeom 28.08.09, 20:49
    ZTM: Niektóre linie od września będą kursowały częściej. Krócej na przystanku
    będzie trzeba czekać na linie: 500 (z 10 do 5 min. w godz. szczytu).
    ---
    Szkoda, że nie dopisali, że chodzi o mikroszczyt. Te 5 minut będzie tylko między
    6:48, a 7:08, świetnie. Najlepiej napisać o 5 minutach w godzinach szczytu, to
    przynajmniej ludzie nie będą się wściekać do 1 września.
  • vanesskax 28.08.09, 22:52
    moim zdaniem to nie może być wirtualny list/petycja. muszą być
    realne,odręczne podpisy. można ustalić kilka terminów spotkań (nie
    każdego uda się zgrać na jeden termin). proponuję podawać przykłady
    zmian (mogę je potem zebrać)... na początek POWRÓT 500 (skoro mają
    tyle taboru,że puszczają ją co 10min,to niech wróci na starą trasę z
    tą właśnie częstoltliwością), drugie w kolejce wg.mnie jest 118 (w
    weekendy na Bródno dojeżdża tylko do 20.00),oraz 506! chcą nam
    zabrać bródnowski odcinek 506 budując metro (zaznaczam,że metro
    tylko do Wileniaka,nie na Bródno,więc mało nas to urządza.a na czas
    budowy Świętokrzyskiej, 506 można skierować na trasę objazdową,ale
    nie żeby zaraz odcinać Bródno od szybkiego połączenia z
    Centrum,np.Rondem ONZ-zawsze jakaś alternatywa na dojazd na Al.Jana
    Pawła)...
    jakie są Wasze propozycje? i czy jesteście w ogóle za tym,aby taką
    petycję z podpisów złożyć?
  • kowcia 29.08.09, 07:56
    z tego co piszesz wynika ze za niedługo pozostanie tylko rowerem do metra
    jechacsmile. Moim zdaniem powinno być cos expresowego do metra - takie 400 np. I
    najlepiej niech jedzie odrowąża a nie zapchaną wincentego.
  • magoo_king 29.08.09, 08:00
    Uważasz że odrowąża jest nie zapchane ?? poczekaj do 2 września, i
    zapraszam między 7 a 9. prawie zawsze stoi się od staniewickiej.
    --
    ... ja wiedziałem, że tak będzie...

    Mam tak samo jak TY, miasto moje, a w nim ... (L)
  • vanesskax 29.08.09, 13:30
    Odrowąża nie jest zapchane?? to chyba jakiś żart. od
    Wysockiego/Budowlanej NIE da się przejechać tą ulicą. 176 ma
    opóźnienia po 30min albo i więcej.
  • szymciolo1 29.08.09, 13:30
    No to na odrowąża zrobić bus pas wink
  • christine.p 30.08.09, 16:52
    Z Bródna, do metra, mozna najszybciej dojechać (TERAZ) 112 lub 156, do stacji Słodowiec, ale co się będzie działo już za 2 dni - tego nikomu nie trzeba mówić, bo dobrze znamy zapchany dojazd na most Grota, z korkiem zaczynającym się już od Bazyliańskiej...

    Nie wiem jaka inna trasa byłaby mniej zapchana, żeby szybko dojechać do metra... Jak skończą się wakacje, to wszędzie będzie ciasno i tłoczno...

    Nadchodzący remont mostu Grota i ul. Świętokrzyskiej poważnie pogorszy możliwość przejechania na drugą stronę Wisły. - Nawet nie potrafię sobie wyobrazić, co wtedy będzie się działo.
  • szymciolo1 29.08.09, 13:38
    No właśnie! Bródno odcinają na maxa od kilku lat! Przedłużają linie w ramach
    większego wykorzystania: 112 i 156.A z drugiej strony skracają trasę np. 500.
    Zmniejszają częstotliwość np. 506. Nie ma 416, E-3 więc jedynym połączeniem z
    traktem królewskim jest 506, za którego częstotliwość też się wzięli. Owszem,
    można jeszcze 118 jako wycieczka z kursowaniem co 30 minut, lub tramwajem linii
    4 z dwoma przesiadkami. A to tylko 10 km.
    Żeby nie było, że ZTM jest całkowicie złe, to zrobili jedną dobrą rzecz - linia
    114. Oczywiście to też musieli popsuć. Ale jedna dobra rzecz na kilka ładnych
    lat i tyle szkód, to chyba trochę za mało.
  • d.zlamal 29.08.09, 19:34
    Przywracanie 500 do Centralnego spowoduje drastyczne pocięcie częstotliwości. Tę
    samą liczbę wozów trzeba będzie rozdysponować na dłuższy odcinek uwzględniając
    odpowiednio długie postoje wyrównawcze na korki. Takie rozwiązanie dla
    większości pasażerów będzie gorsze, bo zdecydowana większość osób jedzie do
    metra a niedobitki dalej niż Rondo Babka i oczekuję częstej punktualnej linii.
    Dla 10 os/kurs bo tyle w godzinach szczytu podróżowało dalej niż Anielewicza
    lepiej dać sobie spokój, toż to potok na mikrobus a na JP2 tramwaj odbija się od
    tramwaju i nie stoi w korkach.
  • szymciolo1 30.08.09, 05:07
    Na podstawie Twojej umiejętności wypowiedzi, uważam że Twoja znajomość
    komunikacji Tego miasta jest znikoma.
    500 do tej pory jeździło bez problemów! zwłaszcza po godzinie 23. Ale Ty
    kolego/koleżanko z poza warszawy, przyjezdnej co możesz o tym wiedzieć!
    A tak z ostatnich 4 m-cy! Wozy są! z E-3, 400 i 500, więc nie ściemniaJ!
  • d.zlamal 30.08.09, 11:01
    szymciolo1 napisał:

    > Na podstawie Twojej umiejętności wypowiedzi, uważam że Twoja znajomość
    > komunikacji Tego miasta jest znikoma.
    > 500 do tej pory jeździło bez problemów! zwłaszcza po godzinie 23. Ale Ty
    > kolego/koleżanko z poza warszawy, przyjezdnej co możesz o tym wiedzieć!
    > A tak z ostatnich 4 m-cy! Wozy są! z E-3, 400 i 500, więc nie ściemniaJ!
    od kiedy kursowanie linii ocenia się jak jeździ po 23? Istotne jest co się
    dzieje z linią w godzinach szczytu bo wtedy trzeba zabezpieczyć odpowiednią
    liczbę autobusów by obsłużyć wszystkich chętnych a kołderka jest krótka i trzeba
    ją obdzielić pozostałych mieszkańców Warszawy.
    Wozów na wydłużanie linii nie ma . Policzmy jaka będzie podaż od 1.09:
    Przystanek Kołowa( ostatni gdzie dobijają się pasazerowie):
    7 rano od 1.09 10 kursów/h*150= 1500 miejsc/h
    a było 4*150 (500)+ 4*100(400)=1000 miejsc/h. Czyli podaż została zwiększona o
    połowę. Dzięki skróceniu 500 wreszcie się rozluźni w relacji wsch.
    Bródno-Żaba(Gdański) i odciąży się też 527
    Można się zastanowić nad skierowaniem 127 Anielewicza-Jp2-Jerozolimskie ale to
    byłoby pudrowanie trupa.
  • szymciolo1 30.08.09, 15:50
    Aż się musiałem zalogować ..... smile
    Masz rację, wypowiedziałem godzinę 23. Ale po za szczytem np o 9 też fajnie
    jeździło. Po prostu, jak mnie cudzoziemiec zapytał, jak z centrala na Bródno
    dojechać, od 20 lat krzyczałem! 500!
    Nie wiem o co chodzi z Twoimi wyliczeniami, ale to tak jakbyć liczył 2x2=89

    co do relacji 527 to nie ona jest szkieletem Bródna
  • radeom 29.08.09, 14:41
    vanesskax napisała:
    >na początek POWRÓT 500 (skoro mają
    > tyle taboru,że puszczają ją co 10min,to niech wróci na starą trasę z
    > tą właśnie częstoltliwością),

    Więcej taboru wzięło się stąd, że trasa została m.in właśnie skrócona...
  • vanesskax 29.08.09, 14:46
    nie,więcej taboru jest dlatego,że skasowali E3/400 i zastąpili 500.
  • radeom 30.08.09, 22:09
    Nieprawda, na 400/E-3 jeździły krótkie wozy, a na 500 od wtorku będą jeździć
    same przeguby. Tabor z 400/E-3 przeszedł na inne linie.
  • jg46889 29.08.09, 17:28
    Na E-3 i 400 były krótkie wozy, na 500 od września będą same przeguby, więc
    będzie luźniej. Po drugie zamiast trzech wozów całodziennych które kursowały na
    500 wiosną, teraz będzie ich siedem. Moim zdaniem 7 jest większe od 3.
    O skróceniu trasy 500 była mowa w innym wątku, wielu stałych pasażerów tej linii
    jest za.
  • vanesskax 29.08.09, 18:36
    już od początku skrócenia trasy w 500 jest bardziej pusto,nawet w
    12metrowcach... więc jakoś nie wierzę,że tym wszystkim,którzy
    jeździli na JP podoba się zmiana.
  • antybandzior 29.08.09, 23:30
    ludzie ztmu zawsze będą twierdzić że białe to czarne a czarne to
    białe, szkoda dyskusji, fakty są takie że z Bródna bez przesiadki na
    JP2 i Al Solidarności się nie dostaniesz, a to jest
    Centrum....zastanawiam po co 41 na Marymont ma jechać?
  • d.zlamal 30.08.09, 10:55
    antybandzior napisał:

    > ludzie ztmu zawsze będą twierdzić że białe to czarne a czarne to
    > białe, szkoda dyskusji, fakty są takie że z Bródna bez przesiadki na
    > JP2 i Al Solidarności się nie dostaniesz, a to jest
    > Centrum....zastanawiam po co 41 na Marymont ma jechać?
    Nie widzę problemu żeby się przesiadać. Np. Os. Skarbka z Gór czy też Dąbrówka
    Wiślana nie ma bezpośredniego połączenia z JP2. A czy musi mieć- to jakiś chory
    dogmat. Nie da się utworzyć bezpośredniego każdemu - też bym chciał mieć
    bezpośredni dojazd do pracy. Po to 500 dostanie lepszą częstotliwość by
    przesiadki były łatwiejsze. Gdyby tak nie zostało zrobione skrócenie 500 byłoby
    uciążliwe dla pasażerów
  • antybandzior 30.08.09, 20:51
    no tak z ręką nasercu po co skręca na Marymont???????? czy jak ktoś
    chce do metra to nie wysiądzie przy gdańskim???????? w ztm pracują
    jednak ułomu umysłowe, nie można tak 41 puścić JP2 na przykłąd?
  • szymciolo1 30.08.09, 05:11
    jg46889 napisał:

    > Na E-3 i 400 były krótkie wozy, na 500 od września będą same przeguby, więc
    No właśnie! były TRZY linie, z tego CO NAJMNIEJ jedna miała długie wozy~i to
    było prawie OK! Prawie, bo E-3 jeździło na Trakt!
  • kilovolt 30.08.09, 11:22
    Błąd. E-3 w tym roku wogóle nie jeździło na trakt tylko na Rondo
    Radosława, tak jak teraz 500-tka.
  • szymciolo1 30.08.09, 16:43
    Fakt, błąd! Ale chyba ZTM, bo powinno jeździć na Trakt.
    A pomijając E-3 czy 416, to nie ma innego autobusu niż 506 aby się dostać na Trakt!
  • vanesskax 30.08.09, 18:24
    to też była głupota ztmu,zabrać E3 z trasy centralny-podgrodzie. ale
    cóż, w miarę dało się to przeżyć i obrać inną bezpośrednią trasę na
    trakt.
  • szymciolo1 30.08.09, 20:01
    Tylko tych innych możliwości zaczyna brakować!
  • jg46889 30.08.09, 16:13
    500 i E-3 (które potem zamieniono na 400) to nie były trzy linie, a dwie,
    właściwie półtora, bo E-3 i 400 jeździły tylko parę godzin dziennie.
    Na trakt dojedziesz albo częstą 500 do Gdańskiego i dalej częstym 116, albo
    bezpośrednio 506 do skrzyżowania traktu ze Świętokrzyską.
  • d.zlamal 30.08.09, 16:58
    Jakby mnie cudzoziemiec zapytał jak dojechać z Centralnego na Bródno to bym
    odpowiedział: 118, 25, 127, (ew nocny w zależności od pory dnia)
    ale cudzoziemiec to prędzej by taksówkę wziął... Po co jeszcze 500? No po co?
    Skoro wszystkie przystanki 500 na Bródnie zalicza 127?
  • szymciolo1 30.08.09, 17:24
    No właśnie po to! I się głupio pytasz!
    500 ma trochę inną trasę niż 118 127 i 25! Ale jak widać na komunikacji znasz
    się najlepiej smile I takich nam trzeba, z L.R. na czele!
  • vanesskax 30.08.09, 18:21
    było pisane o tym już kilka razy. 127 może i ma na Bródnie te same
    przystanki,co 500 z tą różnicą,że jednak jest ich więcej przez co
    127 jedzie DŁUŻEJ! a po drugie, 127 NIE JEDZIE na JP,o czym teraz
    mowa. NIC nie ma już na JP bezpośrednio z Bródna.
  • d.zlamal 30.08.09, 19:06
    Kto chce bezpośrednio jechać ma 127 nieco dłużej ale bezpośrednio, kto chce być
    szybciej jedzie 500 i metrem, Mamy też 118 i 25 Po co czwarta linia dzienna? A
    niby dlaczego ma być wszędzie bezpośrednia linia? Kto chce jechać na JP2 ma 500
    z przesiadką w często kursujące tramwaje. Gdyby dużo osób jeździło w tej linii
    to by nie została wycofana. Jak jeździło w szczycie po 10 osób/przegub to zmiana
    wydaje się logiczna, tym bardziej, że ten twór dublował komunikację szynową.
  • vanesskax 30.08.09, 19:42
    10 osób? haha,chyba wcale nie jeździłeś 500!
    a propos tramwaju...to życzę powodzenia z WEJŚCIEM (już o jeździe
    nie wspomnę) do niego między 15 a 20 np. przy hali mirowskiej w
    stronę radosława.
  • pawello485 30.08.09, 20:05
    żeby jechać z Bródna na Centralny 118 to chyba trzeba być chorym na
    głowę..
    jakby nie można było dać w szczycie skróconej 400-tki, a 500
    normalnie zostawić z mniejszą częstotliwością...
    a poza tym widzę, że na każdym forum jest niezła awantura o 500 więc
    to nie tylko moje zdanie. Aż się specjalnie zalogowałemwink
  • vanesskax 30.08.09, 21:24
    i co z tego,że na każdym forum jest awantura o 500,skoro i tak NIKT
    nie ruszy tyłka i czegoś z tym nie zrobi. żadnej interwencji
    społecznej.
  • pawello485 30.08.09, 21:42
    co proponujesz? ja pisałem do ZTM w tej sprawie i dostałem stek
    tanich frazesów, podobnie jak tu na forum...
  • vanesskax 30.08.09, 21:55
    ja również pisałam do ztmu a nawet do ratusza i odpowiedź oczywiście
    bzdurna,tak jak ich poziom. chodzi mi o akcję społeczną. o zbiór
    podpisów pod petycją. ludzie,czytajcie wszystkie komentarze,bo aż
    palce bolą od pisania wiecznie tego samego.
  • szymciolo1 30.08.09, 20:18
    Słoneczko!
    Przez Mińsk Mazowiecki też można jechać! Tylko po co?
    Rozmawiamy o skomunikowaniu jednej z dzielnic warszawy, oddaloniej od centrum o
    jakieś 10km. Ile razy można się przesiadać? I jak to slraca czas podróży?
  • pawello485 30.08.09, 20:38
    szymciolo1 napisał:

    > Słoneczko!
    > Przez Mińsk Mazowiecki też można jechać! Tylko po co?
    > Rozmawiamy o skomunikowaniu jednej z dzielnic warszawy, oddaloniej
    od centrum o
    > jakieś 10km. Ile razy można się przesiadać? I jak to slraca czas
    podróży?

    to do mnie?
    Przecież ja mówię o tym samym.
  • antybandzior 30.08.09, 20:55
    dla tych ztm-u? Twoja logika jest pokrętna, sugerujesz dojazd do
    Dworca Centralnego metrem? jak?????????? może metro skręca w tunel
    średnicowy i podjeżdża na peron dajmy na to czwarty, kopnij się w
    czoło i pomyśl trochę
  • d.zlamal 30.08.09, 21:10
    antybandzior napisał:

    > dla tych ztm-u? Twoja logika jest pokrętna, sugerujesz dojazd do
    > Dworca Centralnego metrem? jak?????????? może metro skręca w tunel
    > średnicowy i podjeżdża na peron dajmy na to czwarty, kopnij się w
    > czoło i pomyśl trochę

    500 na Dw. Centralny to se ne vrati
    Zanim by się 500 przebiła w godzinach szczytu przez JP2 to ja metrem i
    spacerkiem do Centralnego będę szybciej. To oczywista oczywistość. Szkoda czasu
    na dyskusję nad czymś co się merytorycznie nie broni.
  • pawello485 30.08.09, 21:28
    500 na Dw. Centralny to se ne vrati
    > Zanim by się 500 przebiła w godzinach szczytu przez JP2 to ja
    metrem i
    > spacerkiem do Centralnego będę szybciej. To oczywista oczywistość.
    Szkoda czasu
    > na dyskusję nad czymś co się merytorycznie nie broni.

    a co jest niemerytorycznego w tym, zeby zostawic 400 w godzinach
    szczytu do Radosława a 500 rzadziej do Centralnego???
    poza szczytem przecież nie ma aż takich korków na JPII.
  • d.zlamal 30.08.09, 21:32
    > a co jest niemerytorycznego w tym, zeby zostawic 400 w godzinach
    > szczytu do Radosława a 500 rzadziej do Centralnego???
    > poza szczytem przecież nie ma aż takich korków na JPII.
    A po co 2 dziady skoro może być jedna porządna linia. 500 co min. nikt by nie
    jeździł a wozów na 2 linie nie starczyłoby na porządny dowóz do metra. Pomysł
    ewidentnie szkodliwy dla mieszkańców Bródna. Do Centralnego jest m.in.
    bezpośrednie 127, do Wschodniego 169. Po co jeszcze 1 linia na Dworzec? Ile razy
    w ciągu roku jeździ się na Dworzec Cent? 2-3?
  • d.zlamal 30.08.09, 21:33
    miało być 500 co 30 min.
  • pawello485 30.08.09, 21:46
    d.zlamal napisał:

    > miało być 500 co 30 min.

    30 min? Nie wiem skąd to wyliczenie...
  • christine.p 02.09.09, 11:48
    A jakie jest wygodne połączenie komunikacją niskopodłogową z Bródna na JP?

    - Nie wysilaj się z odpowiedzią - nie ma takiego!
  • sibeliuss 30.08.09, 21:40
    No i teraz wracam wieczorem albo 118, albo 127 - co pierwsze. Wsiadam, czytam
    książkę i się tooooczę. ale bez przesiadania.
    --
    s@lon
  • antybandzior 30.08.09, 21:45
    nie wolałbyś na przykład wsiadać w 41 tak jak teraz można w 1 i
    sobie na Bródno śmigać po szynach? po co 41 ma skręcać na Metro
    Marymont???? dlatego że mają miejsce na pętli???
  • sibeliuss 30.08.09, 21:47
    Z Centralnego do Szpitala Bródnowskiego?
    ps. nie korzystam z metra.
    ps. II: a 41 nie ma być wzmocnieniem 17 zamiast 27?
    --
    s@lon
  • antybandzior 30.08.09, 21:55
    no tak dla ludzi z okolic Podgrodzia to nic nie daje, ale dla ludzi
    z okolic Rembielińskiej, Toruńskiej, Wysockiego to 41 skręcające w
    JP2 i z pętla na Narutowicza na przykład byłoby całkiem ok.
  • d.zlamal 30.08.09, 21:59
    do Pl. Narutowicza jest 1 a na Jp2 od Starzyniaka jedzie 16. Po co jeszcze jedna
    linia w zbieżnej relacji?
  • antybandzior 30.08.09, 22:08
    prosze Cię...za chwilę podam Tobie kilka innych zbieżności, czy Ty
    rozumiesz idę transportu publicznego?
  • antybandzior 30.08.09, 21:46
    po co ma w korkach stać smile
  • sibeliuss 30.08.09, 21:48
    Kwestia czasu.
    --
    s@lon
  • antybandzior 30.08.09, 21:53
    naprawdę nie kumam czegoś, to ma być promocja komunikacji
    miejskiej??? usiłuje się ludziom wcisnąć kit że metrem szybciej ale
    jak wsiąść w szczycie do tego metra???????? skoro wagonów nie
    przybywa a linie kończyć mają bieg w okolicach stacji, do tego
    parkingi park and ride, utopia...
  • vanesskax 30.08.09, 22:03
    dokładnie. do metra się nie wsiądzie,do tramwaju również łatwo nie
    jest, tymbardziej na gdańskim... super. rewelacja. ztm wykazał się
    wiedzą o transporcie jak nic uncertain.
  • antybandzior 30.08.09, 22:10
    ale mamy tu kolegę co twierdzi że wszystko jest cacy i pieknie jeśli
    jemu podobni są w ztm =8<0
  • vanesskax 30.08.09, 22:24
    i przez takich zawsze będzie syf. dobrze,że nie muszę kupowac
    biletów,więc nie ładuję kasy do kieszeni tych kretynów z ztm.
  • christine.p 02.09.09, 11:46
    Spacerowicz się znalazł...
    Piszemy o komunikacji miejskiej, o tym jak dojechać do JP bez przesiadania się w tramwaj, a nie jak zlikwidować korki...

    Spacerować to ja wolę w parku, niż wąchać smród spalin...
    Na spacer od Ronda Radosława, do al. JP lub Dworca Centralnego (piechotką) też wyślesz matkę z dzieckiem w wózku, osobę o kulach, na wózku inwalidzkim, staruszkę o lasce?
  • christine.p 02.09.09, 11:39
    d.zlamal napisał:

    Kto chce jechać na JP2 ma 500
    > z przesiadką w często kursujące tramwaje.
    > tym bardziej, że ten twór dublował komunikację szynową.

    Widać, że jesteś jedną z wielu osób, która myśli "wąskotorowo" indifferent
    Zachwalając przesiadki w tramwaj nie pomyślałeś o osobach podróżujących z małymi dziećmi w wózkach (i nie tylko w wózkach), osobach niepełnosprawnych, osobach starszych - takich osób, mających kłopoty z przesiadaniem się w tramwaj (ze schodkami) jest niemało.
    Na miejscu jednej z wymienionych osób, nie potrafiłabym wyobrazić sobie przesiadania się na Rondzie Radosława w tramwaj (niskopodłogowy jeździ 1 na 2-3 godziny), na dodatek nie raz zatłoczony tak, że nawet na schodach ludzie stoją.
    Jak mają dojechać na JP takie osoby?

    Życzę szerszych horyzontów dla myśli...
  • radeom 02.09.09, 16:51
    Rondzie Radosława w tramwaj (niskopodłogowy jeździ 1 na 2-3 godzin
    >

    Jesteś tego pewna, czy to zwykły argument bez pokrycia? Bo ja jestem na 100%
    pewien, że tramwaje niskopodłogowe jeżdżą znacznie częściej. Jeśli już ma
    powstać jakiś list do ZTM-u, to proponuję bardziej merytoryczne argumenty.
  • szymciolo1 02.09.09, 20:41
    No np. taki tramwaj niskopodłogowy linii 1, jeździ co godzinę. Z innymi jest
    podobnie lub gorzej!
  • christine.p 03.09.09, 02:04
    Nie jest to argument bez pokrycia.
    Tramwaje niskopodłogowe jeżdżą rzadko - pisząc 2-3 godziny, miałam na myśli częstotliwość jednej linii, ale bywają linie, że niskopodłogowe jeżdżą jeszcze rzadziej.
    Jednak, gdy weźmie się pod lupę wszystkie linie jadące z Ronda Radosława do al. JP - nie wypada to o wiele lepiej. - Bywają godziny, gdy tramwaju niskopodłogowego nie ma wcale, bywa też tak, że jadą prawie jeden za drugim, a później długo, długo nic...

    Poniżej przedstawiam godziny odjazdu tramwajów niskopodłogowych wszystkich linii (16, 17, 33, 35, 36) jadących na tej trasie:

    5: 01, 24, 34
    6: 58
    7: 55
    8: 02,04,39,50
    9: 41
    10: 24,28,30,50
    11: 48,56
    12: 58
    13: 00, 01,05
    14: 59
    15: 32,34,40
    16: 19, 39
    17: 35
    18: 02,04,20,26
    19: brak
    20: 21,27,29,30,35,44
    21: brak
    22: 01
    23: 08

    Jak widać, bywają "dziury", że trzeba czekać na tramwaj niskopodłogowy nawet 2 godziny (bez kilku minut), ale dziury 40 min. i ok. 60 min. - to dość częste przerwy.
    Latem można się przejść 1-2 przystanki, żeby tyle nie czekać - jeśli komuś się nie spieszy, nie ma ze sobą bagażu, płaczącego dziecka, problemów z poruszaniem się... ale co maja powiedzieć osoby, które się spieszą lub są "skazane" na komunikację niskopodłogową i spacer nie wchodzi w grę?
    A co będzie, jak zrobi się zimno? - Trzeba będzie tak długo czekać?
  • kuleczka 01.09.09, 08:33
    dlaczego "2" juz nie bedzie?
    --
    Nad naszą wsią przeleciał Meteoryt,
    Nad naszą wsią przeleciał no i spadł.
  • telimena30 01.09.09, 13:58
    jak to mądrale zadowoleni z ztm-u mówią: " bo się pokrywa z innymi
    liniami" smile
  • inecita 02.09.09, 12:33
  • vanesskax 02.09.09, 17:42
    dlatego,jak już pisałam wcześniej- mogę się zająć napisaniem
    petycji. tylko potrzebuję Waszej
    pomocy/zażaleń/skarg/propozycji,które będę mogła opisać w liście. a
    potem już tylko podpisy Mieszkańców i wiara,że coś to da,że nie
    oleją Naszych skarg,tak jak robią to z indywidualnymi osobami.
  • szymciolo1 02.09.09, 20:46
    No to na wstępie to co zrobili z 506. Niby wrócili do rozkładu sprzed wakacji.
    Tylko wczoraj na świętokrzyskiej czekałem nań godzinę!
  • antybandzior 02.09.09, 21:24
    Będę się powtarzał, ale zostaliśmy odcięci od ciągu Jana Pawła
    pomiędzy Rondem Radosława a Al. Jerozolimskimi i Al. Solidarności od
    Bankowego do Okopowej i koniec kropka, no i jeszcze Andersą też przy
    okazji. Mój postulat to powrót 500, powrót 32, ewentualnie
    skręcające w JPII 41.
  • kk_1976 02.09.09, 22:52
    Vanesskax, podaj adres, to przesle Ci moje pismo do ztm, jestem gotowa podpisac
    sie pod wspolna petycja, prosze tylko o info, gdzie beda zbierane podpisy,
    innych rowniez szczerze zachecam do wlaczenia sie do akcji, bo bedziemy niedlugo
    chodzic na piechote z Brodna!!! kks
  • vanesskax 03.09.09, 00:02
    mój mail varszawa@o2.pl

    jak chcesz,możemy wspólnie pisać list do nich.
    a więc tak... 500 to po prostu MUSI wrócić na starą trasę,bo to co
    zrobili to tragedia,i o tym jest już osobny wątek.
    32...o tak,to była świetna linia! bezpośrednie, szybkie i wygoden
    połączenie z Ochotą.
    a co do 506...trzeba zaingerować jak najszybciej, nie tylko w
    kwestii częstotliwości kursowania,ale w ogóle zanim wezmą się za
    metro,bo wtedy mają w planach zabrać nam 506 (ktoś tak pisał na tym
    forum, i przeczytałam również na innym wypowiedź kierowcy,więc to
    plotka z pewnością nie jest).
    a co myślicie o 118? potrzebne jest na Bródno w weekendy dłużej niż
    do 20 (ostatni kurs z Centrum o 20.07)?
    aha,i oprócz nr.linii,wypisujcie też proszę,argumenty dlaczego
    chcecie zmian (500 już pomińmy,gdyż jest osobny wątek,więc wystarczy
    tylko pozbierać skargi smile).
  • szymciolo1 03.09.09, 21:21
    Polepszenie 506, bo to najlepsza linia łącząca Bródno z Powiślem, Traktem
    Królewskim i Centrum. Do tego są dogodne przesiadki dla osób jadących w inne
    części warszawy. W godzinach wieczornych jest to BARDZO szybkie połączenie na
    Bródno, podobnie jak w weekendy!

    118 jest całkiem dobrym uzupełnieniem 506. W centrum jeździ trochę inną trasą,
    po Powiślu również, ma wspólny przystanek pod Biblioteką UW/Hula kula i
    imprezowicze schodzący ze starówki.
    Na pewno w obecnej postaci nie nadaję się na linię podstawową, głównie ze
    wzgledu na częstotliwość i pojazdy które ją obsługują, ale w pełni uzupełniającą
    to jak najbardziej. Powinna jeździć do późna!
  • pawello485 03.09.09, 22:33
    500: odcięcie Bródna od ciągu JPII,
    odebranie bezposredniego SZYBKIEGO połączenia z Centralnym
    i inne rzeczy jak pisaliście wyżej i na forum -komunikacja-

    506: argumenty jak Szymciolo w poście powyżej;
    na marginesie moja ulubiona i najszybsza linia do Centrum.
  • radeom 03.09.09, 22:02
    >cryingktoś tak pisał na tym
    > forum, i przeczytałam również na innym wypowiedź kierowcy,więc to
    > plotka z pewnością nie jest).

    kierowcy nic nie mogą o tym wiedzieć, bo nie pracują w ZTM, tylko w firmach
    przewozowych

    szczerze mówiąc tymi wieczornymi kursami i tak jeździło mało osób
    > a co myślicie o 118? potrzebne jest na Bródno w weekendy dłużej niż
    > do 20 (ostatni kurs z Centrum o 20.07)?

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.