Dodaj do ulubionych

co po Lassem i Mai?

16.12.16, 19:01
Witajcie,
Jeśli było- przepraszam i proszę o linka (nie potrafię znaleźć przez wyszukiwarkę).
Jestem nauczycielką, w mojej klasie od kilku tygodni nieprzerwanie trwa szał na książki o Lassem i Mai. Sęk w tym, że tytuły powoli zaczynają się kończyć.
Jest jakaś magia w tych książkach, nawet dzieci do niedawna słabo czytające połykają tom za tomem. Ostatnio "do aresztu" poszły 4 (!) książki czytane pod ławką na lekcji. Jednym słowem- wciąga:)
W międzyczasie czytaliśmy Apollo 11 (szał kosmiczny) i Emila ze Smalandii (zaśmiewali się z przygód), ale pomimo tego Lasse i Maja trzymają się mocno. Generalnie dzieciaki bardzo żyją książkami.
Trochę się martwię co będzie dalej. Bardzo zależy mi na tym, żeby czytelniczy bzik nie osłabł.
Czy przechodziliście przez taki etap? Co wybiera do czytania fan Lassego i Mai, gdy skończy mu się cała seria?
Pomóżcie proszę:)
Aha, klasa II, 7 latki (z ostatniego kwartału).
Edytor zaawansowany
  • 21.12.16, 22:30
    Może pójdź tropem detektywistycznym i zaproponuj im "Detektywa Pozytywkę" Kasdepki?

Minus jest taki, że (o ile się dobrze orientuję) to są raczej książki pełnowymiarowe (kilka opowiadań w jednym, raczej grubym tomie). Styl zupełnie inny niż Lasse i Maja, ale moim zdaniem forma nawet ciekawsza, bo najpierw jest opowiadanie z zagadką, na której rozwiązanie dziecko ma wpaść samo a to, czy miało rację może sprawdzić w odpowiedziach an końcu książki.

Przychodzi mi jeszcze do głowy "Kto zamawial koszmarna przygodę?" z serii "Czytam sobie" Egmonta. Inne książki z tej serii też fajnie pomyślane i raczej wciągające dla młodych czytelników, choć akurat z poziomu 3 (a ten dla II-klasistów będzie odpowiedni) znam poza wspomnianą "Koszmarną przygodą" jeszcze tylko "Mikołaja Świątego" (tak, tak przez Ą).

--
    PogromcyNudy.com - piszę o tym, jak ciekawie, miło i owocnie spędzać czas z dzieckiem
  • 22.12.16, 21:13