Dodaj do ulubionych

Przydzielenie wolnych środków

08.06.05, 21:09
Widze że następny bój się szykuje miedzy radnymi a prezydentem. Nowy projekt
to przydzielenie wolnych srodków dla bezrobotnych , mieszkania społeczne i MZK...
Ktoś wie ile dostaje MZK znów dotacji ?
Swoją drogą to te minibusy spadły jak z nieba MZK przynajmniej są jakies
argumenty na dotacje, bo z tego co pamietam to przed minibusami też MZK było
dotowane.

pozdrawiam
Edytor zaawansowany
  • tygrys999 08.06.05, 23:24
    Kto wie drogi Kregi ile dostają minibusy.Nie bezpośrednio,tylko za to,że mogą
    jeżdzić w naszym mieście,nie wydając biletów,nie przestrzegając rozkładu
    jazdy,nie płacąc żadnych podatków ani nie spełniając żadnych norm dla
    pasażerów.Ośmiel się powiedzieć pracownikom MZK,że są wolni,nie muszą pracować
    i zarabiać na chleb.Przegrali z nieuczciwą konkurencją,nawet nie wiadomo z
    jaką.Czy z transportowcem?Czy może z kimś innym?Michał to wie.Jesteś przewrotny.
  • kregi 09.06.05, 07:25
    Oni przegrywali zawsze, nawet wtedy jak tych minibusów nie było. I nie jest to
    wina tych biednych ludzi tylko kierownictwa. Jak się daje pieniądze to się
    wymaga zmian ulepszeń a co jest z MZK ciągle to samo. Bardzo fajnie można teraz
    grac argumentem minibusów, tam potrzebne są zmiany, zmiany w myśleniu. Weż te
    wyświetlacze zakup nieprzemyslany ktory kosztował MZK dodatkowo i to zapłacisz
    ty. Co do minibusów to zalegalizował je obecny prezydent to i powinnien
    wprowadzić uczciwe zasady a tu ciągle minibusy są winne dosyc mam takich
    argumentów .

    Co do samych wolnych środków prezydent gra nie fair i stawia radnych pod scianą
    uwazam, łącząć jedną ustawe z bezrobotnymi i mieszkaniami społecznnymi z MZK.
    Jest inteligenty i wiedział że bezrobocie i mieszkania są bardzo ważne natomiast
    MZK wzbudzi wiele wątpliwosci i tu potrzeba czasu na wyjasnienia i dlaczego to
    połączył i zablokował to co jest tak potrzebne ? Odpowiedz sobie na to pytanie
    uczciwie.

    pozdrawiam




  • maddox84 09.06.05, 11:01
    kregi napisał:

    > Oni przegrywali zawsze, nawet wtedy jak tych minibusów nie było. I nie jest to
    > wina tych biednych ludzi tylko kierownictwa. Jak się daje pieniądze to się
    > wymaga zmian ulepszeń a co jest z MZK ciągle to samo. Bardzo fajnie można teraz
    > grac argumentem minibusów, tam potrzebne są zmiany, zmiany w myśleniu. Weż te
    > wyświetlacze zakup nieprzemyslany ktory kosztował MZK dodatkowo i to zapłacisz
    > ty. Co do minibusów to zalegalizował je obecny prezydent to i powinnien
    > wprowadzić uczciwe zasady a tu ciągle minibusy są winne dosyc mam takich
    > argumentów .

    A ja mysle ze nie masz racji... konkurowac uczciwie(!) mozna tylko w warunkach
    JEDNAKOWYCH dla wszystkich. Jesli minibusy jezdza bez rozkladow, biletow i
    spelniania standartow a w tym samym czasie MZK nawet nie moze zmienic rozkladow
    jazdy bo zostaly odrzucone przez MZDiK to cos tu jest nie tak, chyba sam
    przyznasz ?? Inna sprawa ze przez lata MZK bylo po prostu zle zarzadzane, ale
    teraz zeby mialo szanse trzeba mu pomoc (niestety). Co do tego ze to nie wina
    minibusow ze nie ma zasad... zgadza sie ale czy to wina MZK ??
    Co do wyswietlaczy to nie znam dokladnych kosztow tej operacji ale watpie czy
    lepszym rozwiazaniem byloby kupienie uzywanych samochodow w polsce gdzie drogi i
    warunki eksploatacji jakie sa kazdy widzi :)

    pozdrawiam
  • tygrys999 09.06.05, 11:34
    Akurat o uczciwości osądów to chyba niewiele wiesz.Podobnie jak mój ulubiony
    vinci.Wnioskuję,że MZK trzeba dowalić bo prezes nie ten,nie wie albo nie chce
    uprawiać włazidupstwa państwu radnym.Madox słusznie dostrzegł to czego wy nie
    chcecie przyjąć do wiadomości czyli nieuczciwą konkurencję uprawianą jawnie
    przez innego przewożnika.A gdyby tak odwrócić sytuację i minibusy zobowiązać do
    realizacji misji dając MZK wolną rękę i możliwość wyboru rentownych tras z
    własnym rozkładem jazdy,bez fiskalizacji i przestrzegania przepisów transportu
    pasażerskiego.Ale byście wtedy podnieśli krzyk.Jak Pan Przewodniczący
    wytłumaczyłby to P.Kurczynie?Manipulujecie ustawicznie nie bacząc na
    fakty,potrzeby,zadania,zobowiązania wobec mieszkańców.Popatrz drogi kolego w
    ilu miastach,porównywalnej do Piotrkowa wielkości lub większych,minibusy
    stanowią nieuczciwą konkurencję?Co najwyżej uzupełniają komunikację miejską do
    której każde miasto dokłada,bo musi,realizując system ulg i utrzymywania
    nierentownych połączeń.Wskaż jeśli łaska prywatnego przewożnika,który
    legalnie,z biletami,przestrzegając norm bezpieczeństwa przewozowego obsłuży
    nierentowną linię.Ot cała twoja hipokryzja.Pewno lustro przy goleniu jest co
    najmniej różowe.
  • arti2811 09.06.05, 11:47
    Może ktoś mi wyjaśni dlaczego MZK skasowała linie do Sulejowa Bełchatowa
    Tomaszowa Maz.? Przewoznikom z tych miast jakoś opłaca się przyjeżdzać do
    Piotrkowa tyle tylko że miejskiemu przewoznikowi się to jakoś nie opłaca w
    drugą strone.
  • kregi 09.06.05, 13:51
    tygrysie sprowadzasz ten spór do głów i polityki. odpowiadam MNIE NIE INTERESUJE
    PREZES jaki on jest duży mały gruby chudy. I nie chce zmiany prezesa niech bóg
    broni, chce postępów chce tak zapowiadanego polepszenia ofery.
    Mnie interesuje tylko to dlaczego bede placił znów na MZK z moich podatków
    dlaczego ta spółka nie przynosi dochodu i nie odprowadza do UM jak np MZGK.
    Tak jak powiedziałem wczesnie minibusy spadły MZK z nieba bo teraz są argumenty
    na dotacje i to dzieki MZK powstaly. MZK likwidowało kursy i wchodzili inni,
    którzy umieli wyciągnąć z lini dochody (nie koniecznie minibusy), tego też nie
    rozumiem.

    Jesli chodzi o minibusy to powiedz mi zostały zalegalizowane, czy wyznaczono
    uczciwe zasady transportu, chyba nie zostały skoro twierdzisz ze jest nieuczciwa
    konkurencja. I jak piszesz ze nie uczciwa konkurencja to rozumiem ze zdajesz
    sobie sprawe ze wyzywasz tych ludzi od nieuczciwych.

    do maddoxa
    >przyznasz ?? Inna sprawa ze przez lata MZK bylo po prostu zle zarzadzane, ale
    >teraz zeby mialo szanse trzeba mu pomoc (niestety).
    Czli zgadzasz sie ze byli przez lata zle zarządzani, teraz zadaj sobie pytanie
    czy dawałbyś swoje pieniądze tak za bóg zapłac, nie wymagając nic zamian.
    Podejrzewam że za któryms razem nie starczyłoby ci cierpliwości i powiedziałbyś
    KONIEC.
    Chce tylko aby sie coś zmieniło rozmawiając z ludzmi z MZK na tym forum
    stwierdzam jedno myslenie z lat 80 w stylu dajcie bo nam sie należy.
    Jak bedzie dziura w jezdni to też minibusy, takie myslenie.
    Szczerze nie wiem na co ta dotacja moze na te wyswietlacze moze na biezącą
    działaność ale jedno mysi być jasne pieniadze nie powinny byc wlewane bo komus
    sie tak zachciało musi być coś za coś jakies warunki.
    Bo inaczej nasze dzieci bedą miały taką samą dyskusje jak my teraz.

    pozdrawiam




  • kola46 10.06.05, 08:17
    Kregi czytam cię już któryś kolejny raz i zastanawiam się jak można myśleć w
    tak ograniczony sposób?
    Jak mniemam nie posiadasz dzieci....i jak mniemam chciałbyś je mieć?
    Jednocześnie chciałbyś nie mieszkać w centrum zadymionego, głośnego i brudnego
    wielkiego miasta? No i życzę Ci z całego serca domku gdzieś na obrzeżach miasta
    gdzie jest cicho i zielono :)Ciekawe jak wtedy chciałbyś aby Twoje dziecko
    docierało bezpiecznie do szkoły? Bo ja chciałabym aby moje dziecko dotarło nie
    tylko bezpiecznie ale i za darmo....bo naukę mamy darmową...i zapłacę wszelkie
    pieniądze aby ten dostęp dla mojego dziecka był jak nie darmowy to przynajmniej
    niedrogi.
    Wracając do sedna sprawy....żadna komunikacja nawet w najbardziej rozwiniętym
    kraju świata nie przynosi i nie może przynosić zysków....to wbrew wszelkim
    logikom...komunikacja jest dla tych którzy w inny sposób nie chcą lub poprostu
    nie mogą dotrzeć do miejsca przeznaczenia, a takimi osobami są w przeważającej
    części ludzie starsi i dzieci...im ustawowo zagwarantowaliśmy, tak wszyscy my,
    darmowy lub pół darmowy przejazd środkami komunikacji miejskich....
    Załóżmy teoretycznie, że rezygnuje Piotrków z komunikacji pod postacią MZK i
    zwalnia Ciebie z płacenia na komunikację swojego podatku.....widzę to czarno :((
    Minibusy rezygnują nie tylko z połówkowych przejazdów ale z liń nierentownych a
    ich w naszym mieście jest zdecydowana większość, kregi oby to nie jedna z liń
    do Twojego pięknego "domku na obrzeżach" :)))
    Ja widzę inne rozwiązanie.
    Miasto zabiera sobie opłaty za bilety płacąc przewoźnikom za wozokm....pod
    warunkiem że miasto ustala przejazdy i rozkłady, a przewoźnik zobowiązany jest
    dbać o jak najlepszy tabor, ale czy to realne?
    Myslę że nie bo znowu odezwie się stado kregich twierdząc że za dużo miasto
    płaci i aby najlepiej zrezygnować z lini która jest daleko od jego
    pieknego "domku na obrzeżach"...
    No cóż egoizm, egoizm, egoizm.....Pozdrawiam KREGI
  • kola46 10.06.05, 09:03
    Przepraszam za błąd nie "liń" a "linii"
  • kregi 10.06.05, 17:21
    Piekny post mogliby się niektórzy uczyć od Ciebie, zasadny i z argumentami.
    Mam już domek, niedaleko centrum i jest on oazą zielonego spokoju :-)).

    A teraz wracając do MZK. Masz racje że miasto musi dbac o transport miejski i
    musi płacić za linie nierentowne ktore chce podtrzymać lub za bilety ulgowe,
    ale to musi byc według zasad i budzet miasta nie jest budzetem MZK.

    Jak ja to widze.

    Bieżąca dzialalność
    Pod koniec roku spotykają sie UM i MZK i negocjują stawki dofinsowania na
    następny rok. Na tej podstawie radni wiedzą konkretnie na co przyznają dotacje.
    Jaka linia jest nierentowna. Karta miejska imienna powinna byc wydawana za
    darmo aby zachecic klientów, patrz selgros wchodze mam karte za darmo ze
    zdjeciem w mysl hasła KLIENT najważniejszy.
    I radni mają miec słupki i tabelki w dofinansowaniu tyle osob przewiezlismy
    tyle za darmo tyle ze zniżką plus sprzedaż biletów. karta powinna być wydawana
    przez kontrolerów po spisaniu personaliów danej osoby, aby znów nie wymyslił
    MZK jazdy po karte dla starszych ludzi na ul. krakowskie przedmieście. I
    wynając ankieterów studentów aby ludzi zachęcali na ulicy do wyrobienia sobie
    karty, spisywac personalia i dostarczac do domu. Klient sam nie przyjdzie
    trzeba mu wyjsc na przeciw. Kupic sobie namiot rozłożyc przed hawaną i zachecać
    inaczej mówiąć PROMOWAĆ nowy produkt.
    I oby była jasność mówimy o liniach nierentownych i o zniżkach dla ludzi
    starszych i młodzieży, bo nie chce dodatkowo płacić za linie ktora przynosi
    zyski bo niewątpliwe takie są w PT.
    Jezeli MZK konczy rok na ujemnym wyniku to albo stawki były zle wynegocjowane
    albo za duze autobusy były puszczane wtedy gdy nie było takiego zapotrzebowania
    trzeba wtedy znalezc przyczyne.

    Teraz jesli chodzi o inwestycje.
    To jeżeli MZK chce zakupic nowe autobusy to powinno to robic za swoje pieniądze
    jesli negocjuje stawki lub liczy rentownośc linii to wlicza także inwestycje
    ktore zawsze musi ponosic bo wiadomo Tabor sie konczy.
    Teraz o zakupie nowego taboru i pomoc z UM.
    Nie ma tak że MZK kupuje sobie autka kiedy chce i jakie chce jak chce jezeli
    jest dofinansowanie musi przedstawic konkretny CAŁKOWITY kosztorys zakupu.
    tzn pełny koszt wdrożenia autobusu. Aby nie bylo tak ze pieniedzy zabrakło bo
    być moze koszt byl wiekszy.

    Ja pomagam MZK, tankuje paliwo zazwyczaj tam i to mi sie podoba ze różnicują
    oferte tak robi wiekszość MZK troche sie boje bo stacja troche z lat 80 ale nie
    miałem problemow jeszcze.
    Podobaja mi sie małe autobusiki, wiadomo w nocy jezdzi mało ludzi puszczać małe.

    Reasumując: Nie chce rezygnacji z MZK chce zmiany w mysleniu w mysl zasady
    klient najważniejszy, chce aby dofinansowania jezeli juz muszą odbywały sie to
    na uczciwych zasadach, a nie tak jak teraz było szybko szybko.

    pozdrawiam
  • arti2811 10.06.05, 18:20
    Dlaczego MZK nie wyjeżdza nigdzie dalej tylko w mieście?Boi się?Kto wprowadził
    te głupkowate elektroniczne karty w takim mieście?Metropolie poważne tego nie
    mają tyle że Piotrków staje się miastem przyszłości!Wozić będą powietrze!Co to
    za MATRIX?
  • kregi 10.06.05, 19:16
    Karty elektorniczne widziałem w Londynie i Warszawa chyba też ma jakieś.
    Wprowadzili dlatego żeby liczyć ile osób jezdzi MZK na jakim przystanku wsiada i
    na jakim wysiada to pozwoli lepiej dostosować trasy dla ludzi tak słyszałem.
    Pomysł jako taki dobry tylko sposób wdrożenia i promocji zostawia jak dla mnie
    dużo do życzenia.
    Warszawa ma karte magnetyczną ale jest to karta długookresowa. Czyli wazna ilość
    dni. U nas zrobiono system opłat wzorowany na kartach np tak-tak :-)). Musisz
    doładowywać jak komórke.


    pozdrawiam

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.