Dodaj do ulubionych

Most kolejowy będzie mostem rowerowym?

IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 18.03.14, 15:18
Most kolejowy będzie mostem rowerowym? - supernowosci24.pl
Edytor zaawansowany
  • satyrofotohistorys 19.03.14, 01:13
    TYM CO CHCĄ ROZEBRAĆ MOST...
  • Gość: benek IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 06.04.14, 11:06
    "Polegli w obronie mostu" - brzmi poważnie i patriotycznie.
    Ale żeby za taki, który jest w planach?
  • Gość: miłka IP: *.toya.net.pl 07.04.14, 09:56
    Zeby przeforsować tę świetną koncepcję to trzeba mieć "ja-ja" jak prezydent Ferenc z rzeszowa, a my mamy w magistracie to co widać.
  • Gość: Cypis IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 07.04.14, 11:14
    Re: Kładka pieszo-rowerowa wnioskowana do Wielole - forum.gazeta.pl

    Re: Można pomyśleć o tym u nas - forum.gazeta.pl
  • Gość: Pieszo-Rowerowy!!! IP: 213.25.24.* 09.04.14, 08:02
    ale przejście przez San zarówno dla pieszych jak i dla rowerów jest potrzebne także w miejscu gdzie ten most się znajduje!!! - po co przenosić daleko jak można tylko o pare metrów i szerokość będzie prawie ta sama i koszt znacznie niższe i wielu ludzi nie będzie musiało przechodzić chyłkiem przez most kolejowy ryzykując życiem!!!
  • Gość: wokucyklonu IP: *.toya.net.pl 09.04.14, 12:18
    Od wielu lat wiadomo że są potrzebne 2 kładki, nawet niechby wiszące, przy tarasie i przy moście kolejowym. Jeszcze św pamięci społecznik Stanisław Marko zbierał podpisy i petycje składał a władze od wielu wielu lat olewają sprawę- wolą durne pomysły pseudoekologiczne zrobić niby dzień bez samochodu żeby był zdjęcie w gazecie i podobne bzdury, zamiast konkretów. Wyrzucono 3 mln na niszczejący bunkier na stoku, uskłada się pewnie kolejny bzdurny koszt - 700 tyś za obsługę finansową miasta czyli wpłatomaty( plus droższy kredyt), i zapewne sporo kosztowały różne opracowania np.koncepcji rozwoju" czegoś tam" i inne papierologie a tak potrzebnych kładek nie ma bo nas nie stać. Na wszystko nas stać( 2 wiceprezydentów, samochody służbowe, wpłatomaty) a na kładki, gdzie realnie mogłyby się zmniejszyć korki, zanieczyszczenie środowiska bo ludzie mieliby po prostu wszędzie blisko nie ma.
  • Gość: gonzales IP: *.przemysl.hypnet.pl 12.04.14, 15:15
    Przykład przesuniecia o wiele większego mostu www.tvn24.pl/wideo/z-anteny/przesuneli-most-o-17-m-trzy-lata-przygotowan-i-niesamowite-zdjecia,1273801.html?playlist_id=12681 Dobry przykład dla koncepcji wykorzystania mostu dla rowerzystow i pieszych
  • Gość: Cypis IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 12.04.14, 16:51
    Nowe mosty kolejowe: nad Wisłokiem, nad Odrą, ...
  • Gość: gonzales IP: *.przemysl.hypnet.pl 12.04.14, 17:57
    Kolej wybuduje nowy most. Ten obecny można przesunąć w kierunku Czuwaju np. teren obecnego placu zabaw,dawnej przystani harcerskiej.Mogłby służyc pieszym i rowerzystom.Mam na myśli tylko jedna nitkę,nie cały most. Istnieje pytanie pytanie na temat opłacalności przedsięwzięcia oraz ciągłego remontu,ma już w końcu swoje lata.
  • Gość: Cypis IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 12.04.14, 20:07
    A co z drugą nitką?
    Klik - Co 400 metrów przeprawa przez San?
    W planach jest kładka na wysokości Gromady. Ile będzie kosztować utrzymanie obu kładek rocznie i skąd samorząd weźmie na to pieniądze?
  • Gość: gonzales IP: *.przemysl.hypnet.pl 12.04.14, 21:49
    A skąd wziął pieniądze na "bunkier" na stoku? Ma on służyć narciarzom a kładki będą służyć ogółowi mieszkańców. Bunkier ma kosztować 8 mln zł ,ile kladki z mostu kolejowego nie wiadomo , może niech ktoś to policzy i samorząd przedstawi ofertę mieszkańcom w referendum np. przy okazji wyborów. Byłby to pierwszy dług zaciągnięty z woli mieszkańców. Jak dotąd nikt się nas nie pyta czy zaciągać długi.
  • Gość: benek IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 13.04.14, 22:27
    Głosowanie w wyborach czy w referendum słabo się sprawdza. Ale głosowanie na budżet obywatelski już lepiej. Weźmy na przykład obwody głosowania nr 18 i 19 (Bohaterów Getta, Czarnieckiego, Kopernika i najbliższe okolice). Do głosowania poszło 1500 uprawnionych, a na wielopokoleniowy park wypoczynku, sportu i rekreacji głosowało już ponad 2500. Taka słabo zaludniona część miasta, a wygrała z Rycerskim, Kmieciami, Glazera, Płytami ...

    Jak się zadłużać, to na całego!
  • Gość: gość IP: *.toya.net.pl 14.04.14, 12:43
    Proponuję czytać budżet, od wielu lat kredyt i odsetki są splacane zaciąganym kolejnym kredytem.To są rządy Chomy i tej rady w ktorej niektorzy są od wielu kadencji.Kto w końcu zrownoważy budżet? Kiedy kredyty zaczną byc spłacane z dochodow miasta? Zacznijcie zadawać pytania prezydentowi i radnym.
  • Gość: Cypis IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 14.04.14, 15:29
    Klik
  • satyrofotohistorys 12.04.14, 21:43
    Przygotowania do obrony mostu kolejowego rozpoczęte
  • Gość: gość IP: *.toya.net.pl 15.04.14, 21:28
    Tekst linka
  • Gość: Cypis IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 05.07.14, 19:13
    Stary most i nowy dworzec - wstydliwe wizytówki Przemyśla - nowiny24.pl
  • Gość: Cypis IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 05.09.14, 11:16
    „Stacja Przemyśl” przestanie istnieć? - zycie.pl
  • d-udek 05.09.14, 14:18
    Przemyski most kolejowy jest prawdopodobnie jedyną w Polsce budowlą pochodzącą z biura konstrukcyjnego Gustava Eiffel'a, i jedną z ładniejszych konstrukcji kratownicowych w Polsce. Rozbiórka i jakiekolwiek kombinowanie przy moście kolejowym byłoby przejawem barbarzyńskiego podejścia do zabytków techniki. Nie ma żadnych technicznych (poza złym stanem, czemu można zaradzić poprzez remont) przesłanek do jego rozbiórki. Most jest położony ok 500 metrów za ostrym łukiem na którym pociągi muszą zwolnić i ok 500 m przed stacją końcową, w związku z czym argumentu o koniecznej wysokiej prędkości przejazdu są słabe.
    Przenoszenie konstrukcji o tych rozmiarach, o nośności mogącej utrzymać pociąg, po to żeby była kładką rowerową, to kompletny absurd. Most powinien być jak najszybciej wpisany do rejestru zabytków i należycie chroniony. Oprócz swojej wartości jako zabytek techniki, był także świadkiem wydarzeń historycznych: był obiektem bronionym przez młodzież z gimnazjum Morawskiego w listopadzie 1918 roku, tu rozpoczął się przemyski rozdział planu Barbarossa, w końcu akcja AK uniemożliwiająca jego wysadzenie. Choćby z tego powodu zasługuje na ochronę i dobre traktowanie. Most jest od ponad 100 lat charakterystycznym elementem sylwetki miasta, a sylwetka ta podlega ochronie konserwatorskiej. Czytając o pomysłach na jego rozebranie, myślę co by powiedzieli warszawiacy na plany rozbiórki mostu Poniatowskiego, czy wrocławianie, mostu Grunwaldzkiego. Pani konserwator sprytnie milczy, myśląc że to nie jej problem, a powinna być w awangardzie obrońców.
  • Gość: co robić IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 05.09.14, 14:31
    Mój dziadek od lat zbiera stare biustonosze po swoich kochankach i kilku żonach, ma tego pół pokoju. Wiele tych "dzieł' wykonano we Wiedniu i Monachium przez słynnych mistrzów K. Kenobrahe'ego i W. Stholca. Myśląc nowocześnie chciałem się tego pozbyć, bo po co mi w mieszkaniu takie badziewie, ale po tym co piszesz zacznę popierać dziadka, niech zbiera .... podrzucę mu jeszcze skarpetki i swoje gacie od Guciego. Niczego nie wyrzucajmy, nic nie niszczmy, niech stoją, niech leżą i niech cieszą następne pokolenia.
  • Gość: Cypis IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 05.09.14, 18:22
    Wolisz w centrum miasta TAKI widok zamiast TAKIEGO?

    Nie spotkałem w realu jeszcze osoby, która z entuzjazmem podchodziłaby do tej zmiany.

    8 stycznia 2008
    "Dopiero po analizie badań filarów i przyczółków, będzie można decydować o pozostałej części konstrukcji mostu. Leszkowicz dodaje, że decyzja w sprawie przyszłości mostu będzie zależeć nie tylko od opinii zarządu kolejowego, lecz również władz Przemyśla.
    Chcą rozebrać most kolejowy w Przemyślu - nowiny24.pl

    Co zrobili nasi samorządowcy od 2008 roku aby uratować most?
    Jeżeli nie jest tak ważnym, nieodłącznym elementem krajobrazu i historii miasta, to po co TO?
  • Gość: Cypis IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 17.09.14, 18:43
    W nocy w Przemyślu biletu nie kupisz - supernowosci24.pl
  • Gość: Cypis IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 18.10.14, 09:24
    "Kandydat na prezydenta na początku swej wypowiedzi tłumaczyć się musiał dziennikarzom z nietypowego miejsca konferencji. - Ten most kolejowy jest symbolem dwunastu lat rządów prezydenta Chomy. Przez dwanaście lat pan prezydent i jego rządząca ekipa nie potrafili wpłynąć na to, żeby ten most wyremontować – mówił Mirosław Majkowski. "
    O polską rację stanu - gazetaprzemyska.pl
  • Gość: gość IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 18.10.14, 11:25
    A mnie sie podoba pierwsza kandydatka z lewej.
  • Gość: Cypis IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 18.10.14, 12:50
    Skuteczny...
  • Gość: gość IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 18.10.14, 15:32
    Na wizjonerkę warto poczekać...
  • Gość: Cypis IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 18.10.14, 16:27
    Zdecydowanie - klik
  • Gość: Igła IP: *.przemysl.hypnet.pl 18.10.14, 14:22
    > A mnie sie podoba pierwsza kandydatka z lewej.

    Kaśka? :)
  • Gość: Cypis IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 09.06.15, 09:52
    Nowe zamówienia PLK za ponad 450 mln zł - rynekinfrastruktury.pl

    I co z mostem?
  • Gość: Rico IP: *.kaskada.net 09.06.15, 11:59
    Ostatni obiekt inżynieryjny miedzy Pełkinie i Jarosław będzie modernizowany. Mostu na Sanie w Przemyślu nie widać
  • Gość: Cypis IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 09.06.15, 12:39
    "11. Odnowienie obiektu w km 245,755 – wiadukt masywny;
    12. Odnowienie obiektu w km 247,073 – wiadukt stalowy;
    13. Odnowienie obiektu w km 247,673 – wiadukt stalowy;
    14. Odnowienie obiektu w km 247,772 – most stalowy;
    15. Odnowienie obiektu w km 248,521 – wiadukt masywny;
    16. Odnowienie obiektu w km 249,488 – wiadukt masywny;" - KLIK

    Most stalowy na 247 kilometrze to nie przypadkiem ten na Wiarze?
  • Gość: Rico IP: *.kaskada.net 09.06.15, 13:12
    Robią wszystko bez mostu na Sanie.
  • Gość: Cypis IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 09.06.15, 13:32
    Czyli... KLIK, ale... KLIK
  • Gość: Cypis IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 21.06.16, 12:54
    Ocalić zabytkowy most kolejowy na Sanie - rzeszow.tvp.pl
  • satyrofotohistorys 19.08.16, 10:51
    Misiek się załamał
  • Gość: 12 IP: *.dynamic-ww-05.vectranet.pl 20.08.16, 12:26
    Konczymy idiotyczny temat. Czas wziac się z chomika.
  • Gość: Cypis IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 21.08.16, 12:01
    KLIK i KLIK

    Czyli teraz miasto będzie się rozwijać przez pociągi wielkich prędkości. "Pijar" się postarał podobnie jak w przypadku rewitalizacji Rynku. Ale jest przecież większy bagaż doświadczeń - kolory miejskich autobusów... budzety obywatelskie? BO 2016 będzie czy też kolejna "formuła się wyczerpała"?

    Skoro nam się samorządowcy tak wyspecjalizowali w szybkich kolejach, to powinni znać odpowiedzi na proste pytania.

    Ile metrów potrzebuje poruszający się po polskich torach pociąg szybkobieżny, aby:
    - rozpędzić sie od 0-80km/h
    - wyhamować z 80km/h-0
    A te mniej szybkie składy jakie codziennie można zobaczyć w Przemyślu?

    Ile metrów musi pokonać pociąg jadący z dworca Przemyśl Główny do stacji Przemyśl - Zasanie?
    Z dworca do mostu i z mostu do stacji ile jest metrów?
    Z jaką największą dozwoloną prędkością pociąg może poruszać się po łuku jeżeli jego promień jest większy niż 200m, ale mniejszy niż 300m (oczywiście zgodnie z obowiązującymi u nas normami)?

    A tę linię z Rzeszowa do Medyki, to remontują dla potrzeb najszybszych pociągów w Polsce czy trochę wolniejszych?
    Ale za to przeprawa kolejowa na rzece San w Przemyślu, czyli odcinek liczący kilkaset metrów będzie dla pociągów najszybszych z najszybszych?

    Jak pozna się odpowiedzi na te kilka pytań, to...

    Niby kolej chce problem rozwiązać, ale dowodów na to nie widać. Jeżeli pojawia się grupa, która chce uratować stary most, to zanim przedstawi się koncepcje dwóch nowych, wypadałoby najpierw poinformować czy brano pod uwagę kapitalny remont istniejącego obiektu, dlaczego taka koncepcja nie zostanie zaprezentowana... Przecież to poważna inwestycja wymagająca ekspertyz... a nie jakieś tam "budujemy mosty dla pana starosty". Jak się ma poważne argumenty i nie da się wyremontować mostu, to karty na stół. Jak się tego nie robi, to się dostaje żółtą kartkę na własne życzenie. Inwestor który nie prezentuje własnych koncepcji? To jak podbiec do sędziego, wyjąć czerwoną kartkę z jego kieszeni i się nią ukarać. A jak się powierza prezentację koncepcji takiej "zgranej drużynie" jak ta nasza samorządowa, to jak zostać w domu i oddać mecz walkowerem. Ma to też i zalety. Skoro ktoś przez lata mówił, że to będzie, że tamto będzie i po latach okazuje się że nie ma, to jak mówi, że są tylko dwie koncepcje i innych nie będzie, to najpewniej jednak będą. Może i nie jedna, a może żadna nie będzie potrzebna?

    Skoro samorząd taką piłkę zaserwował... Tak poważne propozycje wymagają równie poważnej odpowiedzi. Jestem za wybudowaniem nowego mostu przed starym, który będzie stał jak stoi. Warunki są tylko dwa.
    Warunek pierwszy. Na starym moście - jedno przęsło dla pieszych, drugie dla rowerzystów. Niech wreszcie będzie w mieście choć kawałek chodnika na którym jest zakaz jazdy na rowerach. Jako bonus dorzucę mój głos na prezydenta Chomę i jego RC w najbliższych wyborach samorządowych. Bardzo chcę zobaczyć jak sobie z tym spadkiem po kolei poradzą.
    Warunek drugi. Nowa przeprawa kolejowa na rzece San w Przemyślu będzie nosić imię Marszałka Sejmu RP Marka Kuchcińskiego.

    PS Ja bym się aż tak nie cieszył, że jest dokumentacja od 2010 roku, bo jest jeszcze uchwałą 99/2006, protokoły z sesji, KLIK...
  • Gość: Cypis IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 22.08.16, 19:25
    I bym zapomniał o najważniejszym - KLIK

    Jak się Prezes dowie, że ta inwestycja kolejowa "dobrej zmiany" ma służyć dotarciu propagandy Tuska do Przemyśla...
  • satyrofotohistorys 09.09.16, 10:46
    Medialna kolejomania
  • Gość: Cypis IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 23.11.16, 16:41
    Tak będzie wyglądał nowy most kolejowy w centrum Przemyśla. Obok zostanie połowa starego - nowiny24.pl

    Minimalizm połowiczny po przemysku?
    Zachować tylko pół mostu, bo obok stoku jest pawilon, ale tylko w połowie wybudowany, Zielony Rynek wyremontowano, ale nawet nie w połowie, podstrefa uzbrojona, ale nie ma inwestorów... i wiele, wiele innych planów, ale niezrealizowanych?

    "Wyższa kratownica, wykonana przez Sowietów..."?
    Ale jak ktoś sprawdzi w papierach w którym roku i kto przebudował, to będzie wstyd powoływać się na "Sowietów"?
  • Gość: Cypis IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 12.02.17, 21:06
    KLIK
  • Gość: Abba Jozef IP: *.toya.net.pl 12.02.17, 22:26
    ruchomy most
    niemożliwe
    takie rzeczy tylko w Rosji
    demotywatory.pl/szukaj?q=ruchomy+most&where=wszystkie&type=kazdy&when=inf&size=max&sort=date
  • Gość: Cypis IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 12.02.17, 22:45
    Być może WUOZ chce tylko nawiązać do tradycji - KLIK
  • Gość: abba jozef IP: *.toya.net.pl 28.06.17, 19:28
    w Głogowie potrafili taki sam most jak nasz odnowić
    www.facebook.com/marinaglogow/videos/512699965597645/
    a dla naszych gospodarzy polecam

    Metamorfoza Głogowa to niezwykły przykład, jak z zaniedbanego miasteczka zrobić perełkę

    natemat.pl/211305,brawo-glogowianie-odbudowali-jedno-z-najpiekniejszych-miast-w-polsce
    <iframe width="750" height="450" src="www.youtube.com/embed/4xL4RqMszUg" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
  • Gość: Cypis IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 28.06.17, 19:43
    I właśnie przez to Głogów nie jest miastem wyjątkowym.
  • Gość: abba jozef IP: *.toya.net.pl 28.06.17, 20:03
    Myślisz że Przemyśl jest miastem wyjątkowym?
    Grubo się mylisz
    są jeszcze
    bardziej
    wyjątkowe
    demotywatory.pl/4235/Myslisz-ze-twoje-miasto-jest-wyjatkowe-
  • Gość: Cypis IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 28.06.17, 21:45
    KLIK

    I głupio Ci teraz? - KLIK
  • Gość: abba jozef IP: *.toya.net.pl 29.06.17, 07:30
    i znowu Cypis ma rację
    pozdr
  • Gość: Cypis IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 29.06.17, 09:30
    Ja mam rację???

    Nie oszukujmy się dłużej! Tylko linkuję do tych co mają rację. A że mają taką a nie inną - ani moja zasługa, ani moja wina.
    Też pozdr.
  • Gość: Cypis IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 08.04.18, 18:26
    Daleka droga do przebudowy mostu kolejowego - zycie.pl

    Poprzednicy też zwlekali. Czas przecież rozwiązał "problemy" wielu prywatnych właścicieli obiektów zabytkowych. Tak było za rządów "liberalno-lewackich" - "Polska w ruinie"?
    Coś się zmieniło po pierwszych dwóch latach ery "dobrej zmiany"?
  • Gość: Cypis IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 01.05.19, 15:44
    KLIK

    A co ze starym mostem?
    Co na to… KLIK?
  • Gość: Cypis IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 22.06.19, 17:35
    Można?

    KLIK
  • Gość: Abba Jozef IP: *.toya.net.pl 22.06.19, 17:50
    demotywatory.pl/1687799/Marzenie-scietej-glowy
  • Gość: Cypis IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 22.06.19, 20:40
    A głowy mogą polecieć… znienacka… No chyba, że ktoś… KLIK
  • Gość: ja IP: *.multiconsult.no 08.07.19, 16:43
    W tym momencie sytuacja wygląda tak: PKP buduje na swój koszt nowy obiekt, obok starego, dostosowany parametrami do norm kolejowych dotyczących m.in. prędkości na trasie - w skrócie Pendolino itp. Wraz z mostem przebudowie ulegają dojazdy do niego - z obu stron tory idą nowym śladem - od stacji Głównej i od Zasania (większy łuk poziomy). Przetarg na budowę może ruszyć nawet w 2019. Zostaje stary most z 2 konstrukcjami: austro-wegierską i sowiecką. Sowiecka - ta z wyższym łukiem w każdej opcji idzie do kasacji. Zostaje nitka zabytkowa, którą PKP nie będzie użytkować - i tak: albo też idzie do kasacji albo od PKP przejmie ją miasto i będzie ją utrzymywać, remontować i używać jako np. kładka pieszo-rowerowa. Kolej nie ma zamiaru jej utrzymywać i użytkować więc tylko miasto może most uratować. I tu jak zwykle pojawia się problem kasy: most trzeba wyremontować i przystosować do nowej roli. A w kasie miejskiej pustki... Jak miasto nie przejmie mostu to PKP go rozbierze... I po moście...
  • Gość: Cypis IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 08.07.19, 18:38
    KLIK

    > most z 2 konstrukcjami: austro-wegierską i sowiecką

    A kto CI takich głupot nagadał?
  • Gość: ja IP: *.multiconsult.no 09.07.19, 08:10
    to zamiast podpinania linków na całym forum trochę wiedzy liźnij - tak tylko trochę... To nie boli
  • Gość: Cypis IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 09.07.19, 09:19
    Gdybyś stosował się do rad jakie dajesz innym i przeczytał to do czego linkuję w sprawie mostu, to byś głupot nie pisał. Ale to przecież oczywiste, że jak bzdury po innych powtarzasz, to do mnie masz o to pretensje, a nie do siebie. Nie martw się! Nie Ty pierwszy, nie ostatni.


    Popatrzmy na problem z innej perspektywy.

    "- Jest nawet zachowany wlot pocisku przez betonową ścianę do bunkru. I to miejsce, święte, symboliczne, jest zarośnięte krzakami"

    Kto to powiedział? O jakie miejsce chodzi?
    KLIK

    A o most kolejowy w Przemyślu, symbol walk w listopadzie 1918, "dobra zmiana" nie dbała i nie chce zadbać. Nie mają czasu, bo odbijają z rąk "opozycji totalnej" ważniejsze obiekty. Ale obchody 100 rocznicy odzyskania niepodległości świętowali?

    PO-KO-KE czy jak im tam teraz też tematem niezainteresowana. Gdyby tak za rządów PO wpisano most do rejestru zabytków… ale szczytowym osiągnięciem w tamtych czasach było wpisanie do rejestru barierki przy Sienkiewicza.

    O jakichkolwiek działaniach patriotów-antysystemowców, którzy przy różnych okazjach lansowali się przy moście też nie słychać. Jak się dostaje klucze do schronu od władzy, której symbolem jest niszczejący most, to już się nie ma nic do powiedzenia, do zrobienia w sprawie mostu, który jak niszczał, tak niszczeje?

    I jeszcze tzw. "ratownicy". Też cisza. Ale w tym przypadku, to chyba i lepiej. Ratować most, wskazywać na jego element i nazywać go "sowiecki"… to tak jak za czasów Bieruta czy Gomułki ratować coś i nazywać to sanacyjne, AK-owskie…
  • Gość: Edek IP: *.toya.net.pl 09.07.19, 10:49
    Chcesz "sowiecki" most ratować? Czy Ty oczadział? ;-))))))))
  • Gość: Cypis IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 09.07.19, 12:50
    Nikt nie chciał… ciągnęliśmy zapałki… padło na mnie.
  • Gość: ja IP: *.multiconsult.no 09.07.19, 16:21
    Szkoda tylko że liźniecie wiedzy tak cię boli bo widzę że jesteś całkowitym dyletantem w temacie i nic nie wiesz co z mostem związane. Twoje kliki do równych tobie dyletantów w temacie tylko definiują twoją ignorancję - sprowadza się tylko do tego: bo tam napisali a tamten powiedział. A zielony jesteś jak głąb na polu kapuścianym
  • Gość: Abba Jozef IP: *.toya.net.pl 09.07.19, 18:44
    Z Wikipedii
    Most kolejowy na rzece San powstał w roku 1860 w związku z budową linii kolejowej łączącej Wiedeń ze Lwowem.

    W obecnej postaci istnieje od 1891

    W 1944 przygotowany do zniszczenia most został uratowany dzięki żołnierzom Armii Krajowej, którzy unieszkodliwili większość podłożonych przez Niemców ładunków wybuchowych. Uszkodzony most został naprawiony po II wojnie światowej[3]. Nazwany na cześć prezydenta Przemyśla z 1944 r., Tadeusza Porembalskiego.

    Wyższa ..kratownica'' została wykonana przez Sowietów
  • Gość: Cypis IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 09.07.19, 19:12
    Czyli nie znalazłeś tam:
    "Uszkodzony most został naprawiony po II wojnie światowej[3]."

    ale znalazłeś:
    "Wyższa ..kratownica'' została wykonana przez Sowietów"

    No to… KLIK
  • Gość: Abba Jozef IP: *.toya.net.pl 09.07.19, 21:09
    Gość portalu: Cypis napisał(a):

    > Czyli nie znalazłeś tam:
    > "Uszkodzony most został naprawiony po II wojnie światowej[3]."
    >
    > ale znalazłeś:
    > "Wyższa ..kratownica'' została wykonana przez Sowietów"

    To jest moja sugestia o której mówi b. konserwator zabytków p. Kot która powiedziała że najnowszym elementem tego mostu jest przęsło środkowe od strony wschodniej lecz nie podała okoliczności , datę powstania przęsła i kto to wykonał.

    może się mylę? no nie wiem.


    skarbypodkarpackie.pl/aktualnosci-w-2/277-most-w-przemyslu-kawalek-historiipozdrawiam
    W 1944 r. most został wysadzony po raz kolejny przez uciekające wojska niemieckie. Podczas odbudowy udało się wykorzystać dawną konstrukcję, a jedynie w przęśle środkowym, toru wschodniego, zastosowano nowe dźwigary. Od tego czasu jest wciąż w użytku.

    pozdrawiam

  • Gość: Cypis IP: 95.41.54.* 09.07.19, 21:53
    A od kiedy p. Kot jest "b. konserwator zabytków"?

    Czyli nie wiesz kiedy przebudowano przęsło i kto je przebudował, ale wiesz, że "sowieckie"?

    PRZYJMIJ WYRAZY MOJEGO UZNANIA, DLA TWEGO ROZUMOWANIA!

    PS Popatrz na datę i dwa ostanie zdania tego wpisu. - KLIK

    Myślisz, że od 2016 roku nikt nie znalazł odpowiedzi na te pytania?
    Ale dzięki Twoim wywodom jest szansa, że teraz ktoś się nad nimi pochyli!
  • Gość: Cypis IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 09.07.19, 19:02
    Gdzież tam mojej niewiedzy do Twojej… Nie wierzysz?
    No to porównajmy:

    "… stary most z 2 konstrukcjami: austro-wegierską i sowiecką. Sowiecka - ta z wyższym łukiem w każdej opcji idzie do kasacji. Zostaje nitka zabytkowa…"

    z

    KLIK

    Jeżeli chcesz się jeszcze popisać na forum swoją "ekspercką wiedzą" w tej materii, to służę prostymi pytaniami.

    Skąd się wzięło określenie "sowieckie" dla tej konstrukcji?
    Jakie ma ono potwierdzenie w źródłach?
    W którym roku i kto przebudował przęsło środkowe?

    A jakbyś nie znał odpowiedzi na te pytania, to nie krępuj się i napisz coś jeszcze o mnie.
    Świetnie się czyta, to co masz w głowie!

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka