Re: Autostrada A-4 coraz bliżej Dodaj do ulubionych


Ignorancja wobec faktów kwitnie. Mam wrażenie, że polemizujesz aby polemizować,
bo argumenty się skończyły.

> Co do Włoszczowej, to o jakich kolejowych specach mówiłeś? Bo chyba nie tych z
> PKP i spółek powiązanych. Poczekajmy, jak za kilka lat PiS przestanie rządzić,
> a w takich spółkach jak PKP zostaną wymienione kadry. Co wtedy powiedzą
> Włoszczowej? Wiesz, że najwięcej energii zużywane jest na zatrzymanie i
> ruszenie składu? Bezsensowne w przypadu Włoszczowej.

Widocznie Niemcy zużywający cenną energię na zatrzymywanie pędzących ICE nie
znają się ani na kolei, ani na rachunku ekonomicznym. W komunikacji publicznej i
zbiorowej rachunek ekonomiczny nie zawsze jest najważniejszy, jest jeszcze dobro
społeczne, o czym Niemcy doskonale wiedzą.

> Fajnie by mi było, gdyby ziściły się marzenia Imaca i autostrada biegła tuż
> obok Przemyśla. Po 2 minutach jazdy ze swojego domu byłbym już na
> autostradzie.
> Żyć, nie umierać. I wiem, że naciskami politycznymi możnaby coś takiego z
> łatwością zrobić. Ale znamienne, że nawet politycy z Przemyśla, z lewa i
> prawa,
> w tym ten Wasz PiS-owski Kuchciński, nie zabiegają o autostradę do Przemyśla.
> Dlaczego?

Znów się mylisz. Autostrada A4 od lat była planowana przez Przemyśl. A że
pobiegnie przez Korczową to jest efekt uzgodnień międzyrządowych na linii Polska
- Ukraina i przede wszystkim uwzględnienia postulatów strony ukraińskiej. Więc
jest to zupełnie niezależne od bieżącej, a tym bardziej lokalnej polityki i nie
podlega jakimkolwiek zmianom.
Stosujesz starą jak świat metodę polegającą na celowym wyolbrzymieniu
istniejących postulatów w celu ich ośmieszenia.
Bo przecież wszyscy wiedzą, że sprawa jest przegrana i nikt nie domaga się
autostrady do Przemyśla. Jedyne na czym nam zależy, to by władze województwa
dotrzymały danego słowa i autostrada mijała Jarosław i Radymno od południa bo to
stwarza dogodniejsze warunki komunikacyjne dla Przemyśla i wykorzystuje
istniejący i zarezerwowany od lat pas na tą drogę. Istnieje jeszcze wariant w
którym niemal idealnie prosta autostrada mija Jarosław i Radymno daleko od
północy, który odsuwa autostradę zbyt daleko. I to wszystko.
Oskarżasz mnie o pisowską retorykę, a sam dowolnie manipulujesz faktami.

A propos MOP-ów, powinieneś chyba wiedzieć, że większość polskich autostrad jest
niedokończona. Nie ma mop-ów, nie ma wymaganych telefonów alarmowych i jeszcze
wielu innych, co nie znaczy wcale, że nie powstaną.

> To, że nie jestem zwolennikiem autostrady do Przemyśla, nie znaczy, że nie
> znam "podstawowych czynników współczesnego rozwoju miast" i że nie wiem, że
> autostrady wpływają na rozwój miast - Imac przestań stosować retorykę PiS. Ja
> też (piszę też, bo z wpisów Imaca widać, że on też) studiowałem ekonomię.
> Skończyłem wprawdzie 7 lat temu i to w Warszawie (podbijając statystykę
> dojazdów do szkoły), a nie w Przemyślu lub Rzeszowie, dlatego na pewne sprawy
> patrzę w skali makro. (Tak na marginesie Warszawa nie ma autostrady).
> Autostrada pod Radymnem w takim samym stopniu wpłynie na rozwój Przemyśla, jak
> autostrada obok Żurawicy - no bo chyba, na litość boską - nikt nie chce
> autostrady do samego Przemyśla!!! Dobra obwodnica nam wystarczy.

Gubi Cię pewność siebie i wyciągasz złe wnioski - widać ekonomia nie pomogła.
Najśmieszniejsze jest to, że mojemu rzekomo lokalnemu spojrzeniu przeciwstawiasz
swoje obycie płynące ze studiów w Warszawie. Ponieważ forum nie służy do tego,
nie chce mi się uzewnętrzniać, ani robić wypisów z życia prywatnego, tym
bardziej że pisuję w tym miejscu od kilku lat. Ale powinieneś zwrócić uwagę na
moje IP, nie słyszałem by chello/upc oferowało swoje usługi w Przemyślu czy w
Rzeszowie.
Najzabawniejsze jest jednak to, jak polemizujesz z duchami, pisząc że autostrada
pod Radymnem jest tak samo efektywna jak pod Żurawicą i że wystarczy nam dobra
obwodnica. Tylko, że nikt z tym nie polemizował, bo jak napisałem, sprawa jest
przesądzona. W pierwszym poście napisałem wyraźnie, że chodzi o to, czy
autostrada będzie POD Radymnem, czy kawał na północ od Radymna, co dla mnie
stwarza znaczącą różnicę i co było by sprzeczne z wcześniej złożonymi
obietnicami i deklaracjami. Bo jest różnica pomiędzy zjazdem z autostrady,
koniecznością ominięcia Jarosławia, następnie ominięcia Radymna i dojazdem do
Przemyśla, a pomiędzy zjazdem z autostrady pod samym Radymnem, skąd do Przemyśla
jest prosty i wygodny dojazd.

> Wymóg zapewnienia alternatywnej drogi bezpłatnej jest warunkiem uruchomienia
> płatnej autostrady - to od dawna zasada w UE, czyli również u nas. Mało tego -
> kierowcę trzeba zawczasu poinformować (znakami), że za ileś tam km będzie już
> tylko płatna szosa, ale jak skręci tu i tu, pojedzie za friko.

Jedne argumenty podważasz pisząc, że założenia prawne radykalnie odbiegają od
życia, podczas kiedy w innych ściśle trzymasz się tych założeń. Zdecyduj się.

Do absolutnie demagogicznego ostatniego akapitu nie odniosę się. Jeśli ktoś nie
odnosi się do argumentów, a stosuje demagogiczne chwyty, to nie zasłużył na
polemikę. Pytanie czy cenniejsza jest działka inwestycyjna pod Wierzbną czy pod
Birczą zbyłeś, obracając całą sprawę w groteskę.

p.s. A2 do Warszawy się zbliża. Może nie zauważyłeś, ale kończy się już w
Strykowie pod Łodzią i brakuje jednego odcinka Stryków - Konotopa pod Warszawą.
Może nie słyszałeś (ta strata kontaktu z alma mater), ale trwają zaawansowane
prace nad północną obwodnicą Warszawy przez Bemowo i południową - z tunelem
przez Ursynów - obie mają właśnie rozprowadzać ruch z autostrady.
Przeczytaj całą dyskusję
  • drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
  • drzewko odwrotne

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Okazje.info.pl

Bestsellery

Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.