• drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego

ile stron przeciętnie liczy praca doktorska? Dodaj do ulubionych

  • 06.12.06, 20:41
    Odpowiedzcie proszę, jestem ciekawa.
    Zaawansowany formularz
    • 06.12.06, 21:29
      285
      • 06.12.06, 22:55
        abhijeet napisał:

        > 285

        z bibliografia czy bez? ]:->

        Na mojej uczelni ok 300, zdarzaja sie kobyly 600-stronicowe.
    • 07.12.06, 02:21
      Sadze ze silnie zalezy to od branzy. W mojej standardem zdaje sie byc cos w
      okolicach 200 stron.

      Bartek
      • 31.12.06, 19:47
        Szanowny Doktorancie! A w ktorych to okolicach, hm? A nielaska tak
        napisac "okolo X stron" co? Wyrazenie "okolica" odnosi sie do TERYTORIUM,
        POLOZENIA czegos itp. O tempora, o mores, doktorant, a niech to...
    • 07.12.06, 09:58
      no dobrze, ale jaka czcionka, jaki odstep, margines? przy 12 Times New Roman, 1,5 akapit, margines ok. 2,5 cm moja praca liczy ok. 300 stron, przy czym staram sie ja skrocic.
      pzdr.
      • 02.01.07, 14:44
        Witam!
        ja piszę doktorat z zakresu archeologii. U nas standardem jest 200 stron przy
        czcionce 12, ale to oczywiście zależy od podejmowanego tematu.
    • 07.12.06, 10:05
      To jest nastepny temat na doktorat. Nalezy jeszcze tylko dorobic jakas teoryjke.

      Pzdr.
      • 07.12.06, 10:44
        carnivore69 napisał:

        > To jest nastepny temat na doktorat. Nalezy jeszcze tylko dorobic jakas teoryjke


        "Wiecej papieru = czystszy tylek".
        • 07.12.06, 12:58
          moja pisana 12, z odstępami 1,5, marginesem lewym 3,5, prawym 1,2 - wraz z
          biblografią ma 260stron.
      • 08.12.06, 22:48
        carnivore69 napisał:

        > To jest nastepny temat na doktorat. Nalezy jeszcze tylko dorobic jakas teoryjke

        www.wmn.agh.edu.pl/Silva_rerum/Doktorantom_pod_rozwage.htm
        • 09.12.06, 11:10
          fajny tekst.

          moj promotor twierdzil: im krotsza praca, tym ktos ma wiecej do powiedzenia.
    • 07.12.06, 18:33
      Moja będzie miała ok. 90. I jest bardzo długa jak na moją dziedzinę.
      • 09.12.06, 08:54
        hej, a jaka masz dziedzine, moze nauki biologiczne....
        • 10.12.06, 18:03
          matematyka
    • 08.12.06, 15:02
      Na UŚ rok temu bronił się pewien (teraz już) doktor. Jego praca liczyła
      (podobno, a wiem z dobrych źródeł) 600 stron, czcionka 10.
      • 05.01.07, 11:54
        huehuehue u nas jeden dr splodzil 1000 stron z czego 400 to zdjecia,a wczoraj
        widzialam doktorat w szesciu tomach ;-)
        pzdr.
        • 10.01.07, 21:20
          hej! niemożliwe że praca liczy 1000 stron . chyba że ze ścisłych przedmiotów
          (tabele, rysunki zdjęcia ) ja widziałem pracę 450 stronnicową . ale w dzieło
          w 6 tomach to nawet ja nie uwierzę ! pozdrawiam
          • 10.01.07, 21:34
            ostatnio wydany Shogun ma 1123 strony
            i zadnych obrazkow.

            • 11.01.07, 18:25
              ale nie, naprawde ma 1000- gosciu ma taki styl kwiecisty po prostu.
              przypuszczam,ze "normalnie" to mozna by to w 200-250 str zamknac(minus
              obrazki). a i nie zadne scisle.human jak w pysk strzelil
              pzdr.
              --
              per aspera ad astma
      • 10.02.07, 22:04
        a na jakim wydziale bronił się ten jegomość. Aha jaki miał temat rozprawy ?
    • 29.12.06, 19:45
      Nauki przyrodnicze - może mieć zarówno 30, jak i 300 (co nie znaczy, że ta
      druga lepsza).
      • 30.12.06, 12:18
        230, informatyka także jak tę na działkę to duża, czekam właśnie "z drżeniem
        serca" na recenzje. Ponoć u nas norma to 150
        • 31.12.06, 15:55
          budownictwo - 160 stron (czcionka Times New Roman 12, odstep pojedynczy,
          marginesy 3,5 i 1,5. Od góry i dołu 2,0) plus 45 stron załączników plus 8 stron
          literatury.

          • 31.12.06, 16:03
            Też budownictwo - 177 str. + kilka załącznika. Widziałem też z budownictwa coś
            ponad 250 str. Tyle stron to lekka przesada - mało strawne. Nie wolno
            sprzedawać w doktoracie całego dorobku, trzeba coś zostawić na publikacje po
            obronie
        • 24.02.07, 23:59
          Zdarzają się w informatyce prace i na 500 stron...
    • 31.12.06, 16:33
      Około 100.
    • 31.12.06, 19:43
      Dziewczyno zwariowalas? Liczba stron ma decydowac o wartosci pracy????????????
      Nie tak dawno facet przedstawil z matematyki dysertacje na 7 stronach i juz
      pierwsze cztery wystarczylyby na doktorat. Historyk napisal na 68 i byl to
      bzdet nie do przyjecia. O tempora , o mores!
      • 01.01.07, 21:11
        No właśnie - wartości pracy nie mierzy się liczbą stron. A nawet wprost
        przeciwnie, bo należy pisać zwięźle i na temat. Ktoś kiedyś powiedział, że
        dobry doktorat powinien przechodzić przez szparę pod drzwiami...
      • 02.01.07, 09:29
        O tempora , o mores! A gdzieś to wyczytał, że liczba stron o czymś ma decydować?
        Chcesz wyszydzać to najpierw przeczytaj.
        • 02.01.07, 14:52
          Ilość stron nie ma absolutnie żadnego znaczenia przy pisaniu pracy
          (jakiejkolwiek, w tym doktorskiej). Jest jednak taki "myk", który trzeba wyczuć,
          tzn. czy Twój promotor i ewentualni recenzenci lubią dużo czytać. Jak nie, to
          praca ma być zwięzła, krótka i na temat. Z mojego dotychczasowego doświadczenia
          wiem, że nie zawsze długość się liczy ;)

          W każdym przypadku natomiast liczy się WYCZERPANIE tematu pracy, a nie liczba
          jej stron. Pole manewru kończy się - jak się wydaje - po zatwierdzeniu planu
          pracy, a po tym fakcie jedynym wyznacznikiem "liczby stron" powinno być
          wyczerpanie tematu pracy.

          W każdym razie takie reguły obowiązują przy pisaniu doktoratu w dziedzinie nauk
          prawnych.

          Pozdrawiam,
      • 10.01.07, 21:29
        hehe, gut gesagt!

        dobra, ja widzialem prace jakiegos chinczyka obroniona chyba w Heidelbergu, na jakies 52 strony (all inclusive - od okladki do okladki), zas kolezka z chemii na PW mial 300 stron smiecia. Moja ma chyba 170 czy jakos tak, z czego samego bla bla bla to chyba jakies 65 stron, reszta to opisy, experimental, intro, spisy i takie piardy;)

        PS. Zona widziala zas kiedys magisterke robiona chyba w Aix de Provanse.fr (exanprowans), laska rozpisala sie na 500 stron o warzywach w tekstach grekow i rzymian. TYLKO MAGISTERKA!!! Zas jako doktorat zaproponowano jej owoce;)
        • 10.01.07, 21:37
          Nie przesadzajcie z ilością stron. Prac nie mierzy się objętością. Dostęp do
          internetu i szeroko rozumianej wiedzy jest tak wielki, że lepiej podawać
          odnośniki, niż przepisywać całe akapity. Dopiero w dyskusji wyników, dla
          poparcia swojej tezy opierajcie się na innych autorytetach. Lub je obalajcie:)

          Moja praca magisterska liczyła 42 strony
          Praca doktorska 63
          Rozprawa habilitacyjna 80 stron (format B5)
          Ilość stron łącznie z tabelami, wykresami i literaturą:) Jak można domyślić się
          działam w szeroko rozumianych naukach ścisłych.
          --
          Niebo gwiaździste nade mną i prawo moralne we mnie.
          Kant
    • 06.02.07, 19:14
      między 100 a 200.

      na wykładach o pisaniu doktoratów i historii na ten temat, jeden prof. wyjaśnił,
      że jak praca jest krótsza niż 100 stron, to podejrzane, czy wyczerpujaco opisane
      zagadnienie, a jak wiecej niż 200, to się nie chce czytać, bo przydługie i
      męczące szczególnie dla recenzenta.
      --
      moje fotoforum
      zdjęcia Łucji i Róży
      • 06.02.07, 19:29
        Praca powinna liczyć tyle stron, ile trzeba, by wyczerpująco omówić temat. Ani
        jednej więcej, ani jednej mniej.
        • 08.02.07, 20:14
          moja ma 144 strony-juz obroniona:) nie bedzie problemu ze skracaniem do druku.
    • 18.02.07, 16:48
      to wszystko zależy jaka dyscyplina. na filologii polskiej prace liczą po 400-600 stron. moja przyjaciółka napisała pracę magisterską z psychologii na 276 stron. dostała wyróżnienie.
    • 24.02.07, 23:48
      znalazłem taki oto opis:
      bazy.opi.org.pl/raporty/opisy/dokhab/49000/d49693.htm
      może to nie przeciętna, ale z pewnością obszerna praca
  • Powiadamiaj o nowych wpisach

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.