Skutki uboczne Trileptalu.

  • drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
  • drzewko odwrotne
  • Proszę o odpowiedź wszystkich, którzy biora lek Trileptal.
    Moja ośmioletnia córeczka po tym, kiedy zauważyliśmy u niej napady
    nieświadomości i po niekorzystnym obrazie EEG, ma wprowadzany lek
    Trileptal. Na razie bierze 150 mg na noc, po tygodniu dawka ma być
    zwiększona do 150 rano i 150 wieczorem, aby następnie dojść do 150
    rano i 300 mg wieczorem. Zauważyłam zachwiania równowagi, drżenie
    nóżek i dłoni oraz zwiększone zapotrzebowanie na smak kwaśny i
    miętowy. Proszę opowiedzcie o swoich doświadczeniach, czy mogą to
    być skutki uboczne leku?
    • 22.02.10, 18:50 Odpowiedz
      Być może. Syn bierze trileptal i depakinę. Też ma drżenia rąk. Ale
      już się tym nie przejmujemy. Gorsze skutki mamy od depakiny: spadek
      płytek krwi, podwyższone GGTP i enzymów wątrobowych. Bierzemy już
      leki osłonowe.
      • 24.02.10, 11:13 Odpowiedz
        ja miałam skutki uboczne po depakinie bardzo przytyłam aż doktorka
        sie zdziwiła ale udało sie właśnie przejść na trileptal.powinnaś
        raczej porozmawiać bo większosc skutków jest po depakinie .
        powinni odstawić depakine .
        • 25.02.10, 10:01 Odpowiedz
          Witam! Mój syn brał swego czasu Trileptal i nie miał żadnych skutków ubocznych.
          Ale też w ogóle nie pomagał, dlatego pani doktor zamieniła na Conwulex, który
          zresztą też nie działał. Pozdrawiam.
          • 25.02.10, 12:16 Odpowiedz
            U mnie Trileptal spowodował wiele skutków ubocznych.
            Łzawienie, drżenie kończyn górnych i dolnych, krótkotrwałe drżenie
            mięśni, jąkanie się, wypadanie włosów, lęki, skłonność do
            płaczu,obrzydzenie na widok Trileptalu.
            • 14.03.10, 11:51 Odpowiedz
              Ja również mogłam brać Trileptal tylko do pewnej dawki. Gdy zaczęłam
              brać na wieczór 300, po półgodzinnej przerwie dostawałam zawrotów
              głowy, ogarniała mnie senność i tak co wieczór musiałam się kłaść!
              Sama przestałam zwiększać dawkę, choć lekarz zalecał inaczej.
              Powiedziałam mu, że nie mogę tego leku stosować, to stwierdził, że
              małej dawki tez nie ma sensu brać! Odstawił mi go zupełnie a
              wprowadził Kepprę. Tu już nie było problemów i nie ma do tej pory.
    • 14.03.10, 11:54 Odpowiedz
      Na ten Trileptal dużo moich znajomych się skarżyło. Nie wiem czy
      komuś ten lek pomógł, nie znam takiej osoby u której był skuteczny.
      Przestałam go dawkować, niepotrzebnie kupowałam go tyle co lekarz mi
      zalecił. Nie chcąc by się zmarnowal, oddałam go na oddział
      neurochirurgii.
      • 07.04.10, 15:05 Odpowiedz
        ja zachorowałam w wieku 15 lat. Od tego czasu brałam trileptal dwa razy po 600
        mg. Później mój lekarz zadecydował o odłożeniu lekarstw, co po miesiącu
        skończyło się kolejnymi napadami (2). Później wg zaleceń lekarza brałam 2 razy
        po 300 mg trileptalu, wyniki o dziwo miałam lepsze ale niestety też miałam atak
        ;/ jeżeli chodzi o skutki uboczne..może i nie miałam żadnych. Tolerowałam te
        leki, przez pierwsze 4 lata nie miałam napadów, ale teraz od kiedy znowu
        włączyłam te leki czuje, że się na niego nadzwyczajnie uodporniłam ( w końcu
        dostałam ataku ;/ ) teraz biorę 3 x 300 mg i 3 x 300 mg depakiny. Zobaczymy co z
        tego wyniknie...
      • 09.01.14, 20:19 Odpowiedz
        ja biorę trileptal już 7 lat i to bardzo dużą dawkę bo aż 2*600 mg i do tej pory napady mam bardzo rzadko a i żadnych skutków ubocznych nie zaobserwowałam, dlatego te wszystkie negatywne opinie bardzo mnie zdziwiły. ja raz odstawiłam na pół roku to po trzech miesiącach miałam napady po trzy razy w tygodniu teraz jak biorę to dwa razy w miesiącu. pozdrawiam:)
    • 07.04.10, 15:41 Odpowiedz
      Ja biorę teraz rano i wieczorem 900mg Karbagenu (Trileptal po niższej cenie), 100mg Lamitrinu i 600mg Depakiny. Od paru miesięcy ataki mi ustąpiły zupełnie, a wcześniej miałem w każdym miesiącu kilka razy kilkuminutowe zaburzenia świadomości, co parę miesięcy pełne ataki drawkowe. Mam jednak sporo skutków ubocznych. Gdy wezmę leki o g.17, po pół godzinie mam podwójne widzenie, nudności i muszę leżeć. Gdy powiedziałem o tym mojej epileptolog, powiedziała, że dawki leków nie można obniżyć, bo wrócą ataki. Od paru dni mam mocne drżenie rąk, łzawienie, ciągłe mruganie oczami. Może to ostatnie jest od monitora, ale nie wiem, bo przy komputerze nie siedzę dłużej niż dawniej. Niepokoją mnie zwłaszcza te ostatnie rzeczy, bo nie wiem czy iść z tym do epileptologa, czy do okulisty.
      • 09.04.10, 10:49 Odpowiedz
        Ja bardzo źle sie czułam po trileptalu- wypadanie włosów, stany depresyjne, źle
        to wspominam. Wróciłam do neurotopu, jest zdecydowanie lepiej.
      • 09.04.10, 10:51 Odpowiedz
        ak-69 napisał:

        > Ja biorę teraz rano i wieczorem 900mg Karbagenu (Trileptal po niższej cenie), 1
        > 00mg Lamitrinu i 600mg Depakiny. Od paru miesięcy ataki mi ustąpiły zupełnie, a
        > wcześniej miałem w każdym miesiącu kilka razy kilkuminutowe zaburzenia świadom




        Ja tez miałam łzawienie, podwójne widzenie, tez siedzę przy komputerze, po
        odstawieniu trileptalu wszytko wróciło do normy
        > ości, co parę miesięcy pełne ataki drawkowe. Mam jednak sporo skutków ubocznych
        > . Gdy wezmę leki o g.17, po pół godzinie mam podwójne widzenie, nudności i musz
        > ę leżeć. Gdy powiedziałem o tym mojej epileptolog, powiedziała, że dawki leków
        > nie można obniżyć, bo wrócą ataki. Od paru dni mam mocne drżenie rąk, łzawienie
        > , ciągłe mruganie oczami. Może to ostatnie jest od monitora, ale nie wiem, bo p
        > rzy komputerze nie siedzę dłużej niż dawniej. Niepokoją mnie zwłaszcza te ostat
        > nie rzeczy, bo nie wiem czy iść z tym do epileptologa, czy do okulisty.
    • 26.04.10, 23:52 Odpowiedz
      ja biorę od 5 lat, nie mam skutków ubocznych. Ataki zdarzają się
      jak poszaleję , albo jak jest zła pogoda.
    • 31.08.10, 22:46 Odpowiedz
      Brałam Trileptal od 19 (wtedy zdiagnozowano u mnie padaczkę) do 23 roku życia i
      nie narzekam na żadne działania niepożdane miałam przez ten czas dwa ataki - na
      samym początku i pod koniec (w ciąży). Zostałam u lekarki, która prowadziła mnie
      w ciąży (bo wcześniejsza była neurologiem dziecięcym :) i żałuję, że zgodziłam
      sie na zmianę leku. Może na Trileptalu nadal byłoby dobrze a póki co własnie
      wycofuję Depakinę, której kompletnie nie toleruję a napady się powtarzają :/
    • 01.09.10, 19:55 Odpowiedz

      Moja 7-letnia córa od 2 lat bierze convulex od 2 miesięcy ma
      wprowadzony trileptal ze względu na ostatnie EEG. Na początku była
      senna, ale teraz nie widzę już żadnych skutków ubocznych.
      --
      Człowiek jest całością, chyba że bliźni postanowią inaczej.
    • 19.05.13, 16:40 Odpowiedz
      brałem trileptal tylko miesiąc , dostałem po nim zachwiania równowagi , trileptal został odłożony ale zachwiania są dalej
      Mam nadzieje że twoja córka nie będzie miała takich doświadczeń
      • 11.01.14, 00:01 Odpowiedz
        witam Was, Trileptal brałam chybba około roku, na początku było ok, ale później z czasem zwiększania dawki leku zauważyłam ze ma coraz większe problemy z zachowaniem równowagi, i widzeniem (zaczęłam podwójnie widzieć) nie było to fajne; po konsultacjach z moją super panią doktor zmieniam lek na kepprę (obecnie trund) jest naprawde dobrze; ale proszę Was czytających ten wątek i to forum, owszem jest to kopalnia wiedzy i naprawdę dużo możecie się dowiedzieć na temat swojej choroby, ale pamiętajcie,że w przypadku epi każdy przyypadek jest inny i wymaga innego podejścia ; na przykładzie moim: tomograf, rezonans bez zmian, małe zmiany w eeg, jedynie na podstawie dobrze przeprowadzonego wywiadu ze mną i dooopiero badania pet ct które wykazało ogniska padaczkowe, dopiero wte4dy uwierzyłam że mam tą chorerną epi ... ale jakoś to po pewnym czasie przetrawiłam , oswoiłam się z nią (jesli mozna to tak nazwac) ... było ciężko i nadal jest ale przeciez, trzeba jakoś to ogarniac , będzie dobrze ... trzymajcie się ... trzymajmy się !!!
        • 01.02.14, 18:51 Odpowiedz
          Biorę trileptal już 13 lat żadnych skutków ubocznych nie zaobserwowałam. W ciąży też brałam, urodziłam zdrowego i dużego chłopca (4080 gr). Biorę 2*150mg, ataków nie mam wcale.

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.