Dodaj do ulubionych

topamax i chudnięcie

06.12.11, 21:50
czy na tym leku naprawdę się chudnie? Podobno utrata wagi to skutek uboczny zastanawiam się tylko na ile często się to zdarza, bo czytałam w kilku miejscach o tym leku i czasem piszą, ze bardzo rzadko czasem, ze często. Mi akurat zalezy na utracie wagi z powodu innych problemów zdrowotnych więc gdyby przy okazji tak schudnąć to byłoby dla mnie zbawienne. Dopiero zaczynam go brać ...
Edytor zaawansowany
  • a1-33 07.12.11, 10:25
    moja córcia brała ten lek i rzeczywiście w ciągu trzech m-cy schudła 11 kilo. Ale to nie wszystko zaczęła mieć poważne problemy z pamięcią cofała mi się w rozwoju ....u niej wystąpiły wszystkie możliwe skutki uboczne tego leku.Na szczęście jużgo nie bierze i wszystko wróciło do normy,Pozdrawiam
  • ania_1609 07.12.11, 14:09
    ja rozmawiałam z neurologiem o topamaxie, bo na niego przechodzę. Powiedziała mi, że trochę się boi, bo na topamaxie można jeszcze schudnąć, a ja już jestem ledwo skóra i kości.

    ale np.po depakinie niby się tyje, a ja ją tyle lat biorę i nigdy mi na wadze nie skoczyło więcej niż 55 (jedynie w ciąży).

    więc chyba raczej co lek, co osoba, to inna reakcja...

    --
    "Za dwadzieścia lat bardziej będziesz żałował tego, czego nie zrobiłeś, niż tego, co zrobiłeś. Więc odwiąż liny, opuść bezpieczną przystań. Złap w żagle pomyślne wiatry. Podróżuj, śnij, odkrywaj." (Mark Twain)
  • ak-69 09.12.11, 01:00
    Biorę Depakinę całymi latami. Nigdy nie stosowałem diety, jak już to przeciwnie, bo jem dużo słodyczy, a najmniejszych problemów z nadwagą nigdy nie miałem. Myślę, że to sprawa indywidualna związana z przemianą materii danego człowieka, a nie rodzaju leku.
  • kinia-c 09.12.11, 17:34
    Ja będąc na Depakinie przytyłam 12kg (z 52 do 64kg). Później w jej miejsce brałam Topamax po którym schudłam do 45kg. Po odstawieniu Topamaxu wróciłam do pierwotnej wagi. Po 3 latach ponownie wróciłam do Topamaxu i znowu schudłam więc mój organizm w podobny sposób zareagował na ten lek. Na moje ataki wpływa idealnie (wycisza je do minimum, 1-2 w miesiącu, wcześniej 1-3 w tygodniu), ale po raz kolejny muszę go wycofać, bo skutki uboczne mam podobne do tych sprzed 3 lat- zaburzenia pamięci, chwilowe jej zaniki, mrowienie i drętwienie rąk i nóg (graniczące z bólem) do tego stopnia, że w nocy uniemożliwia to sen.
    Teraz mam brać Gabapentynę. Wiece coś w własnego doświadczenia na temat tego leku? Ania_1609 założyła kiedyś taki wątek, ale już nie jest zarchiwizowany. Aniu, wciąż bierzesz ten lek? Jakie zauważyłaś u siebie skutki uboczne?
    Pozdrawiam,
    Kinga
  • przem0_25 11.12.11, 16:12
    Ja już próbowałem raz zapisać swoje doświadczenia z tym lekiem , ale komputer mi nie przyjął, a więc powtórzę tylko krócej. TAK po lekach takich jak topamax, toramat , epitoram się chudnie . Ale to nie tylko ich wada ( tak jak napisały inne koleżanki i koledzy ) , szybko wyprowadzają magnes z organizmu przez co dostaje się skurczów. Ma się zaniki pamięci . Nie są powlekane a więc wpływają na uk. pokarmowy. Również jak większość leków przeciw padaczkowych powodują trądzik na skórze . Ale co się martwić , co się smucić jak to mówią lekarze najważniejsze jest twoje zdrowie . Ważne że mamy lek , który pomoże ci w twojej chorobie i weliminuje skutki napadów , a że popadniesz w anoreksje , lub stracisz pamięć albo zaczniesz się drapać to już do innego lekarza .
  • very.martini 11.12.11, 18:13
    Ja nie schudłam ani grama. Żadnych problemów z niczym. Miałam przez jakiś czas problemy z pamięcią, pisałam czasem jak dysgrafik (brzuszki i kreseczki nie w tą stronę;)), które łączyłam z tym lekiem, ale potem zauważyłam, że był to też okres rozprzężenia intelektualnego w moim życiu i ogólnego dawania sobie luzu, więc wróciłam na wysokie obroty. I zatrybiłam na nowo.
    Topamax bardzo mi pomógł, biorę od 2,5 roku, chociaż jak pierwszy raz padło to hasło, to się przeraziłam. Ale cudowna nowoczesna Keppra wywoływała u mnie napady, więc zaproponowano mi takiego starocia, który działa bez zarzutu.

    16%VOL
    22%VAT
  • a1-33 12.12.11, 10:49
    każ○dy człowiek jest inny i każdy inaczej reaguje na dany lek u mojej córki było na odwrót topamax u niej okazał się być totalną porażką jak już wcześniej pisałam potem był trileptal który zmniejszył liczbę ataków a teraz od dwoch lat keppra i od dwóch lat ataków zero tak więc dla mnie keppra jest cudowna bo moje dziecko normalnie funkcjonuje i najważniejsze że nie ma ataków ...
  • very.martini 12.12.11, 22:21
    No i o to chodzi. Ja Kepprę wspominam okropnie, z 1 ataku tygodniowo statystyki podniosły mi się do kilku. Jednego mnie to nauczyło - nie wierzyć na hurra wszelkim cudownym, sprawdzonym specyfikom i dawać sobie duuuuży margines.

    16%VOL
    22%VAT
  • przem0_25 14.12.11, 15:44
    Very.martini zawsze jak przychodzi mi rozmawiać lub komentować twoją wypowiedź wydaje mi się że mam trudny orzech do zgryzienia. Najpierw wypowiadasz się że nie miałaś żadnych problemów.Później mówisz że miałaś problemy. W innych wypowiedziach na forum jesteś bardziej stanowcza . A wszystko sprowadza się do tego którymi prochami będziemy się zatruwać przez następne lata. Pamiętajmy że jesteśmy jak króliczki doświadczalne jednego dnia wepchną nam ten lek i będą kombinować (może tabletkę mniej , może pół , a jak się pogorszy to z powrotem tabletkę w górę) następnego razu inny i też będą kombinować . Zapytacie się dlaczego , albo czemu się na to godzimy.Odpowiedź prosta w imię naszego zdrowia (i może ich badań) , i również w imię refundacji która ciągle obejmuje różne leki.
  • a1-33 15.12.11, 10:33
    przemo w zupełności się z tobą zgadzam zapomniałeś tylko dopisać że jeszcze trafić na dobrego specjalistę to jest dopiero wielka rzecz....pozdrawiam
  • martula184 17.12.11, 14:26
    utrata wagi ma swoją cenę a mianowicie nie ustającą biegunkę.
  • aguska10 13.11.18, 19:07
    Czy ktoś stosował Topamax na odchudzanie?
  • aguska10 08.12.18, 23:41
    Up
  • hamagi 14.12.18, 23:57
    Niestety jest to możliwe-byłam tak chuda że ludzie nie mogli mnie poznać.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.