Dodaj do ulubionych

ORFIRIL - jakie macie doświadczenia

25.04.08, 20:45
Chciałem się spytać, czy ktoś ma jakieś doświadczenia z ORFIRILem.
Właśnie zaczynam zmianę leków z depakiny na ORFIRIL i może ktoś miał
podobną zmianę? Jakieś skutki uboczne? W ulotce jest wyjątkowo
czarno napisane o wątrobie...
--
happy epi
Edytor zaawansowany
  • oazowiczka2 26.04.08, 08:51
    ja miałam zmieniany ORFILIL z depakiny. Powiem Ci, że ataków nie uspokoił na
    początku było ich tylko więcej, ale cały czas zwiększali dawki i na razie trzy
    tygodnie mam spokój... Ale mam nadzieję, że na Ciebie zadziała ;) a właśnie
    będziesz brał w tabletkach czy granulkach? Ja na początku brałam w tabletkach,
    lecz teraz jestem na granulkach
  • qbishtal 26.04.08, 10:53
    będę brał w tabletkach narazie 300-0-600. Zastanawiałem się czy
    takie nagłe przejście jest bezpieczne, bo nie ma tym razem żadnego
    stopniowego zwiększania i zmniejszania dawek. Powiedz mi jeszcze,
    czy zjadasz orifirl godzinę przed jedzeniem :) ?
    --
    happy epi
  • oazowiczka2 26.04.08, 18:40
    hehe nie stosuje sie do tego :P biore w trakcje albo po jedzeniu tak jak
    wszystkie inne leki
  • qbishtal 28.04.08, 11:53
    pytam o to branie przed jedzeniem, bo w instrukcji jest napisane, w
    porównaniu do wszystkich innych leków które brałem, że można
    zmniejszyć napady ale za to wykorkować na marskość wątroby :P
    --
    happy epi
  • solaris_1971 11.05.08, 22:25
    mnie ostatnio lekarz przepisal wlasnie orfiril, ale po przeczytaniu ulotki sie
    przerazilam; ide do innego lekarza
  • mart-a07 17.05.08, 16:32
    cześć! qbishtal! właśnie mam to samo pytanie ! również zmieniłam z
    depakiny na orfiril! biorę od początku maja i zauważyłam lekkie
    drżenie nóg i ból styłu głowy ale może to ciśnienie! niewiem narazie
    czuję sie świetnie a nawet lepiej nie jestem senna ani zmęczona!
  • oazowiczka2 17.05.08, 16:45
    no to macie szczęście... bo na mnie ten zasrany orfilil nie działa :/ biorę już
    dużą dawkę 500 rano i 1000 wieczorem i ataki nadal są bardzo często :| w tym
    miesiącu miałam już 5
  • mart-a07 17.05.08, 17:01
    ale z tego co widziałam w ulotce mozna jeszcze zwiekszyć dawkę bo ja
    ma 1600 a było to tak raczej po środku więc głowa do góry:))))
    powodzenia
  • qbishtal 17.05.08, 17:12
    hej, "oazowiczka dwa" :) a Ty bierzesz coś jeszcze poza orfirilem?
    --
    happy epi
  • qbishtal 17.05.08, 17:03
    hej Marta :) z tą głową to u mnie jest tak, że czuję się jakby cały
    czas były wahania ciśnienia i jestem śpiący, zupełnie inaczej niż Ty.
    --
    happy epi
  • mart-a07 17.05.08, 17:12
    a jak długo juz bierzesz? orifiril? i na ilu byłeś depakiny? bo ja
    800-0-800 depakiny a teraz tyle orfirilu!
  • qbishtal 17.05.08, 17:18

    500-0-1000 o ile dobrze pamiętam, a teraz 300-0-600
    biorę od 25 marca


    (prawie jak na czacie, pytanie...3 min. ... odpowiedź to aż się
    czuje że po drugiej stronie ktoś siedzi :)
    --
    happy epi
  • oazowiczka2 17.05.08, 17:19
    ja nie biorę nic po za orfililem, wcześniej brałam depakinę... za jakiś czas
    będę miała zmieniane leki bo stężenie leku we krwi jest nikłe jak to powiedziała
    pani dr. czekają tylko jak będę miała całkowite leczenie endokrynologiczne i
    ruszamy z epi
  • qbishtal 17.05.08, 17:20
    ja mam poza orfirilem jeszcze lamitrin 200-0-200
    --
    happy epi
  • mart-a07 09.07.08, 11:25
    na mnie działa rewelacyjnie !
  • abakusso 17.06.08, 14:29
    Orfiril i depakine to jest tak na prawde Kwas walproinowy. Sklad leku jest
    identyczny, roznica w nazwie (i producencie) oraz wygladzie.
    Roznica jest jeszcze w rozkladzie leku. Trzeba pamietac, ze tabletka depakine ma
    warstwe, ktora sprawia, ze tabletka rozpuszcza sie po okreslonym czasie (nie
    wolno tych tabeltek kroic).
    ORFIRIL to jest bardzo duzo malych tableteczek otoczonych parafina - co sprawia,
    ze rozklad leku jak i jego poziom teoretycznie powinien byc rownomierny.
  • qbishtal 17.06.08, 17:22
    Abakusso a skąd Ty taki fachowiec jesteś :)
    --
    happy epi
  • mart-a07 09.07.08, 11:26
    na mnie działa rewelacyjnie!
  • dorota_23 10.10.08, 15:58
    hej!
    Ja leczę sie już 4,5 roku tym lekiem.Jest bardzo skuteczny.Obecnie lekarz
    zmniejsza mi dawke.Jestem teraz częściowo na syropie a częściowo na tabletkach.
    Jeśli chodzi o te skutki uboczne to na początku ta senność ja jeszcze miałąm
    wypadanie włosów.ale to z czasem sie unormowało.Też trochę przytyłam po tym leku
    ale niewiele. Jeśli boisz się o wątrobę to po pierwszych 2 miesiącach poproś
    lekarza o zrobienie badań na wątrobę:ALAT i ASPAT.To się bada przez pobranie
    krwi.i wtedy lekarz stwierdzi czy to Ci bardzo szkodzi na wątrobę. Ale mnie
    nawet nie szkodziło.Miałąm te współczynnki w normie.Zyczę powodzenia!!!
  • tatianeczka162 11.11.08, 14:28
    Witam Drogi Epi:) Ja równiez wcześniej brałam Depakine... czułam sie
    po niej bardzo xle. Miałam napady lekowe oraz cos w rodzaju
    depresji.. Wtedy neurolog zmienił mi ten lek na Orfiril. Jestem po
    nim nieco senna, dużo śpie, ale jak na razie( biore juz Orfiril od
    poł roku)nie wystapiły u mnie żadne poważniejsze skutki uboczne i z
    wątrobą wszystko ok, wiec bez obaw;) będzie dobrze;)
    Zycze powodzenia;)
  • shivv 28.12.08, 11:40
    ja również na ORFIRILU jadę. Wdrożony po długiej przerwie bez napadów, które
    powróciły w okresie dojrzewania. ALATy i ASPATy w normie więc wątroba trawi. A
    co do objawów:
    -na początku byłem senny i rozkojarzony, totalnie nie potrafiłem się skupić ani
    w szkole ani nic.
    -później się unormowało trochę i teraz się czuję jakbym chodził jakiś w euforii
    :D ale to mi nawet pasuje. Już wiele osób, znajomych co wiedzą się śmieją, że po
    tych lekach mi odwala ;D
    -ale samopoczucie z nimi jest średnie.. fakt miałem atak na lekach ale z mojej
    winy bo przerwana noc przed 4 wstałem i wcześniejszy tydzień pracowałem na nocki:]
  • elberiz72 14.01.09, 18:18
    u mojego 7 letniego syna lekarz zamienił Orfiril na Orfiril long
    który utrzymuje się dłużej w organiźmie i nie trzeba było zwiększać
    dawki, bo zaczęły pojawiać się napady. Ogólnie jest nieźle, chociaż
    u syna są drżenia rąk, słabsze zapamiętywanie i oczywiście trudnosci
    z koncentracją.
  • shivv 16.01.09, 12:41
    też mam z tym problemy. Nie potrafię np. usiąść, skupić się i np. czytać i się
    uczyć. co 5 minut przerwy lub poczytam kawałek i już nie wiem o czym to było..
    500 innych myśli, rozkojarzenie.. początkowo jeszcze byłem senny a teraz już
    przeciwnie... nie jestem wyciszony ale bardziej żywy i śmiały może za to, że
    zacząłem sobie większość olewać.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka