Dodaj do ulubionych

Prywata do Maja92

15.06.06, 12:17
maja, mam pytanie. Znajoma dostala prace w Dublinie w banku. Proponuja jej
22000 euro rocznie. Pyta sie czy da sie przezyc.
Dziekujesmile
--
Czas odsłania prawdę.
Edytor zaawansowany
  • maja92 15.06.06, 12:47
    A ile za to dostane??
    wink)))))))))))))))

    22K w Dublinie to troche malo... nie jest to najnizsza krajowa, ale kokosy to
    tez nie sa. Najprawdopodobniej bedzie musiala wynajac domek/mieszkanie z kims
    na spolke, bo sama rachunkow nie da rady oplacic. Albo oplaci je i wtedy zeby w
    sciane, bo na jedzenie juz nie starczy.

    Wynajecie 3bed semi detached to okolo €1200 na miesiac. Na 3 osoby to bedzie po
    €400. Gaz/elektrycznosc/telefon/TV to okolo €200 na miesiac - tez warto to
    podzielic. Jedzenie tez jest drogie - my wydajemy po €200 na tydzien w Tesco -
    samotna osoba wyda mniej, ale za to dojda Jej rachunki na puby, restauracje
    itp. bo bedzie musiala sie gdzies rozerwac i spotkac z ludzmi.
    Autobus na miesiac to chyba okolo €75 na sieciowke. Bilet na koncert, np.
    Robbie Williams €80
    Wynajecie 1 bed studia w Dublinie to tez okolo €900/1000 plus inne wydatki. Za
    duzo z tego €22K Jej nie zostanie, a bedzie chciala za pewne cos zaoszczedzic,
    pojechac do Polski od czasu do czasu, kupic sobie fajny ciuch...

    Pensja normalna dla nizszego szczebla pracownikow, ale daleko nie starcza,
    jezeli nie mieszka sie katem u rodzicow lub wynajmuje ze znajomymi.

    Mam nadzieje, ze troche pomoglam - w razie bardziej konkretnych pytan dawajcie
    znacwink
    --
    Maja

    Rodzice w Irlandii
  • marjanna1 15.06.06, 14:11
    Maja bardzo dziekuje. Zaraz jej przekaze twoje informacje. smile))
    A co do zaplaty to pomyslimysmile)))
    --
    Czas odsłania prawdę.
  • marjanna1 15.06.06, 14:43
    Maja, jeszcze pytanie o odliczenia od pensji brutto. Tzn jakie i wjakich ilosciach?
    No i co wiesz o firmie irish life and permanent.
    Sorki, ze tak mecze, ale ona musi im dzisiaj odpowiedz wyslac.
    dzieki
    --
    Czas odsłania prawdę.
  • maja92 15.06.06, 14:58
    Tutaj masz kalkulator:
    www.deloitte.ie/taxcalculator/DT_TaxCalculator.html
    Bedzie dostawac jakies €1700 na reke miesiecznie. Dodatkowo gdy bedzie
    wynajmowac mieszkanie to dostanie tzw. rent allowance (chyba - nie jestem
    pewna) - €50 na miesiac.

    Irish Life to moloch - jedna z wiekszych instytucji ubezpieczeniowych w
    Irlandii. Powinno byc OK jezeli chodzi o szkolenia itp. Na pewno przestrzegaja
    dobrze prawo pracy. Jedynie dlatego, ze moloch to od czasu do czasu moze trafic
    na "starej daty" managerawink)) ale to moze sie zdarzyc wszedzie i ogolnie
    Irlandczycy sa latwymi ludzmi do wspolpracy.
    Nie narzekam od 8 lat. A pracuje w consultingu, wiec przeszlam przez pare
    irlandzkich bankow i instytucji finansowychwink))

    --
    Maja

    Rodzice w Irlandii
  • marjanna1 15.06.06, 17:13
    Maja jeszcze raz dziekuje bardzo w imieniu mojej kolezanki.
    Postanowila wziac te prace. smile

    --
    Czas odsłania prawdę.
  • maja92 15.06.06, 17:48
    Rachunek za consulting pozniej wystawiewink))
    Zycze kolezance powodzeniawink)
    --
    Maja

    Rodzice w Irlandii

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka