... Poziyrojcie se tyz na... galerie... Dodaj do ulubionych

  • drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
  • drzewko odwrotne
  • Trza przecie ludziom i tego... i nom, i tym, co te galerie tworzom, haj!

    kewl.phear.org/gallery/fun/fakir
    • Gość: Ciupazka IP: *.it-net.pl 02.03.04, 14:51
      • Gość: Jacek IP: *.it-net.pl 03.03.04, 20:29
        • Tyn galerie zdjęć GW z dnia 1 maja 2004 roku trza tu umieścić, bo to
          przecie historycny dziyń:


          serwisy.gazeta.pl/fotografie/964822,41004,1209429.html?str=1
            • Gość: Ciupazka IP: *.it-net.pl 30.03.05, 13:48
              • Do końca lipca zaprasza Miejska Galeria Sztuki turystów i wczasowiczów na
                wystawę, w której prezentowane są prace Jerzego Dudy-Gracza.

                Jerzy Duda-Gracz urodził się 20 marca 1941 roku w Częstochowie, zmarł 5
                listopada 2004 roku w Łagowie. Malarz, rysownik, scenograf, publicysta,
                profesor sztuk plastycznych

                Dla wszystkich miłośników sztuki Dudy-Gracza to szczególna okazja, bowiem jest
                to, po śmierci artysty, pierwsza tak duża ekspozycja jego prac. Ciekawa też
                jest historia jej powstania, bowiem obrazy na tę wystawę zdążył dobrać jeszcze
                sam malarz.

                Kierownik zakopiańskiej galerii, Anna Waloch jeszcze w październiku ubiegłego
                roku umówiła się z malarzem na prezentację, po czym, po dwóch tygodniach
                dowiedziała się o jego śmierci. Jak się jednak okazało, Jerzy Duda-Gracz zdążył
                wydać odpowiednie dyspozycje i przygotował zestaw prac, który
                nazwał "Remanenty".

                Wystawa jest jakby przeglądem twórczości artysty. Pokazuje najciekawsze obrazy
                wybrane z prawie wszystkich cyklów, które Duda-Gracz namalował. Miał ich,
                przypomnijmy, kilka: "Motywy i Portrety Polskie", "Motywy, Dialogi
                polskie", "Obrazy Jurajskie", "Obrazy Arystokratyczno-Historyczne", "Pejzaże
                Polskie" oraz "Obrazy prowincjonalno-Gminne". Wizyta w galerii może nas
                zainspirować również do odwiedzenia przepięknych okolic Zakopanego. Znajdziemy,
                bowiem na niej urokliwe, tajemnicze pejzaże z podhalańskiej wsi, Brzegi, w
                której artysta często bywał. Warto też zwrócić uwagę na mniej znaną "Golgotę
                Jasnogórską", która tutaj prezentowana jest w postaci reprodukcji. (ECZ)

                Z a p r a s z a m y!

                • Mom miysane odcucio i ucucio kie obziyrom te zjazdy i demonstracyje w
                  Edynburgu antyglobalistow i globalistów Wychodzi na to, ze teroz...kurka
                  wodna, (godajęcy słownikym dunajca 1) pedały, lesby i my! . Bajako!


                  serwisy.gazeta.pl/fotografie/5,35077,2804506.html
                  • W zakopiańskiej willi "Koliba" Muzeum Tatrzańskiego otwarto wystawę fotografii
                    dokumentujących styl zakopiański w architekturze sakralnej autorstwa ks.
                    Zbigniewa Pytla. Wernisażowi prac oraz promocji albumu "Mistyka w Tatrach"
                    towarzyszył koncert w wykonaniu Marii Pohoreckiej i Jadwigi Wrońskiej.

                    - Mam nadzieję, że ten album przyczyni się do sprostowania wielu sprzecznych, a
                    zakorzenionych w literaturze informacji dotyczących sakralnych dzieł
                    Witkiewicza, wzbogaci wiedzę na ich temat o nowe, dotąd nie publikowane, fakty
                    i fotografie - mówił podczas spotkania o albumie "Mistyka w Tatrach" Zbigniew
                    Moździerz z Muzeum Tatrzańskiego, który przed ośmiu laty wprowadził ks. Pytla w
                    tajniki stylu zakopiańskiego.

                    Wystawa ks. Zbigniewa Pytla w "Kolibie" jest już pięćdziesiątą trzecią
                    indywidualną prezentacją jego fotografii. W zeszłym miesiącu autor wystawy
                    prezentował swoje prace w Stanach Zjednoczonych, gdzie wyjątkowo ciepło zostały
                    przyjęte przez tamtejszą Polonię. Pod Giewontem ks. Pytel przedstawia
                    kilkadziesiąt fotografii, na których można obejrzeć nie tylko sztandarowe
                    przykłady sztuki sakralnej stylu zakopiańskiego, ale i te mało znane, często
                    niedostępne, znajdujące się w prywatnych kaplicach na Jaszczurówce i na
                    Bystrem. Większość prezentowanych na wystawie fotografii można znaleźć w
                    albumie "Mistyka w Tatrach". Album składa się z trzech części, i w całości
                    poświęcony jest stylowi zakopiańskiemu, którego twórcą był Stanisław
                    Witkiewicz. Jego pierwszy tom zawiera informacje o kościele Najświętszej
                    Rodziny w Zakopanem, drugi o albertynach i albertynkach z Kalatówek, natomiast
                    trzeci o kaplicy w Jaszczurówce. Przypomnijmy, że ks. Zbigniew Pytel pochodzi z
                    Białki Tatrzańskiej i ukończył Studia Podyplomowe Zabytkoznawstwa i
                    Konserwatorstwa Sztuki Kościelnej na Uniwersytecie w Toruniu. (GAB)

                    Ksiązke z dedykacyjom mom, bajako, dzięki, a syćkim jom polycom , bo
                    piykno, skoda, ze na tom wystawe mom troske za dalyko...
                    Telo. Piyknie pozdowiom i gratuluje wystawy. Hej!


    • Miejska Galeria zaprasza zaraz po Świętach Bożego Narodzenia na dwa niezwykłe
      wydarzenia kulturalne.

      27 grudnia odbędzie się tu koncert Rodziny Lubowiczów oraz Tatrzańskiego Chóru
      Kameralnego. Dwa dni później,

      29 grudnia z recitalem fortepianowym wystąpi Tomasz Bieliński z Anglii.

      Zapraszamy!

      • Gość: Ciupazka IP: *.it-net.pl 11.02.06, 22:16
        W Galerii Sztuki im. Włodzimierza i Jerzego Kulczyckich, w Zakopanem otwarto
        wystawę "Sztuka XX wieku w zbiorach Muzeum Tatrzańskiego".
        Wystawa SZTUKA XX WIEKU jest pierwszą, obejmującą całe minione stulecie,
        prezentacją spuścizny artystycznej związanej głównie (lecz nie wyłącznie) ze
        środowiskiem zakopiańskim. Ekspozycja w całości jest oparta na zbiorach Muzeum
        Tatrzańskiego im. Dra Tytusa Chałubińskiego i trzeba od razu podkreślić, że
        mimo dużej wartości tej kolekcji, nie jest ona jeszcze wystarczająco
        reprezentatywna w stosunku do pełnego obrazu sztuki inspirowanej Tatrami i
        Zakopanem, niepowtarzalnym klimatem tej „zaklętej krainy” - jak pisał Stanisław
        Ignacy Witkiewicz - gdzie nawet „życie zamienia się na sztukę”.
        Kolekcja sztuki w zbiorach Muzeum Tatrzańskiego – placówki z założenia
        regionalnej i wielodziałowej – powstawała niemal od początku jego istnienia
        (1888), ale kompletowana była niesystematycznie. Powodem były od zawsze
        niezmiernie skromne warunki finansowe
        i lokalowe Muzeum. Te pierwsze powodowały, że zarówno w czasach austriackich
        jak i w dwudziestoleciu międzywojennym kolekcjonowanie sztuki opierało się
        niemal wyłącznie na darach, brak natomiast pomieszczeń magazynowych i sal
        wystawowych redukował ilość i rodzaj nabytków do takich, których przechowywanie
        i wystawianie było możliwe w istniejących warunkach. Stąd znaczna ilość
        grafiki, rysunków i niewielkich akwareli w porównaniu z malarstwem olejnym czy
        rzeźbą.
        Po upaństwowieniu w 1950 roku, Muzeum zaczęło otrzymywać dotacje na zakupy
        dzieł sztuki w ramach mecenatu państwa i możliwe się stało bardziej regularne
        rozwijanie kolekcji, której jednak ciągle jeszcze nie było gdzie pokazywać.
        Dopiero w latach „Solidarności” 1980/1981 (i dzięki jej poparciu) Muzeum
        otrzymało budynek przy ul. Koziniec 8, gdzie wkrótce (w związku z przejęciem od
        Pani Anny Kulczyckiej daru - kolekcji kobierców wschodnich) zorganizowana
        została Galeria Sztuki im. W. i J. Kulczyckich. Odtąd tutaj właśnie
        organizowane są wystawy sztuki. Te czasowe prezentacje uzupełniły później
        ekspozycje w dwóch nowych filiach Muzeum: w autorskiej Galerii Władysława
        Hasiora (1885) i Muzeum Stylu Zakopiańskiego w „Kolibie”, z kolekcją rzemiosła
        artystycznego i Firmą Portretową „S.I.Witkiewicz” (1993).
        Potrzeba utworzenia w Zakopanem stałej galerii sztuki była postulowana przez
        miejscowe środowiska artystyczne wielokrotnie, zaczynając od lat przed I wojną
        światową. Nie miejsce tutaj na przypominanie tych idei i rozwijanych wokół nich
        społecznych akcji. Ważniejsze jest, że ów niezmiennie aktualny temat zyskał
        ostatnio przychylny klimat
        i pojawiły się szanse realnych rozwiązań. Wystawa Sztuka XX wieku w zbiorach
        Muzeum Tatrzańskiego wychodzi naprzeciw tym zamierzeniom, pokazując, że
        muzealne zbiory mogą stanowić podstawę stałej galerii zakopiańskiej sztuki.
        Układ wystawy jest chronologiczny z niewielkimi niekiedy przesunięciami, które
        częściowo wynikają z racji merytorycznych, a częściowo z narzuconych przez
        układ sal rozwiązań aranżacyjnych (trzeba pamiętać, że dysponujemy zaadaptowaną
        do celów wystawienniczych przestrzenią pierwotnie mieszkalną). Wprowadzony
        został podział na trzy przyjęte w periodyzacji sztuki polskiej okresy. Pierwszy
        to lata przed I wojną światową; drugi obejmuje dwudziestolecie międzywojenne w
        odrodzonej Polsce; trzeci to czasy PRL-u do początku lat osiemdziesiątych.
        Powstanie w 1980 roku „Solidarności” i wprowadzenie stanu wojennego w grudniu
        1981 roku ustanowiło cezurę historyczną, której wyrazem na płaszczyźnie życia
        artystycznego było powstanie struktur kultury niezależnej, związanej z
        polityczną opozycją. Tego arcyciekawego, współczesnego nurtu w sztuce niestety
        nie pokazujemy po części z niedostatku materiału, głównie jednak z braku
        miejsca, co składa się razem na kapitalny argument za stworzeniem kolekcji
        sztuki najnowszej i poszerzeniem przestrzeni ekspozycyjnej w Zakopanem.

        Realizatorzy wystawy:
        Koncepcja i scenariusz: Teresa Jabłońska, Helena Pitoń
        Teksty: Teresa Jabłońska
        Aranżacja plastyczna: Grażyna Orłowska

        Przygotowanie konserwatorskie eksponatów: Agata Nowakowska-Wolak, Marek
        Gronkowski, Krystyna Łazarczyk, Urszula Radwańska
        Ekipa techniczna kierowana przez Jerzego Gawlika: Jacek Borkowski, Tadeusz
        Gąsienica-Józkowy, Zygmunt Walkosz
        Kwiaty: Urszula Rączka

        Foto-relacja (zdjęcia Anna Karpiel, Maciej Stasiński):

        www.watra.pl/rozne/muzeum/sztuka/DSC06805.JPG
        www.watra.pl/rozne/muzeum/sztukaa.html

        ZAPRASZAMY!!!

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.