Dodaj do ulubionych

Likwidacja linii 740

25.10.11, 13:59
Szanowni Państwo,

W dniu wczorajszym burmistrzowie poinformowali radnych zasiadających w Komisji budownictwa, że ZTM chce się wycofać z obsługi linii 734 do Załubic i linii 740 do Nadmy. W zamian miałyby być uruchomione linie „N”, obsługiwane przez małe busy, które dowoziłyby mieszkańców gminy Radzymin do linii obsługiwanych przez ZTM: w przypadku Załubic do pętli autobusowej w Ryni, na której kończy swój bieg linia 705, natomiast w przypadku Nadmy do pętli autobusowej Struga Czarna, na której kończy swój bieg autobus linii 718. W busach miałyby być honorowane bilety ZTM, tak więc na jednym bilecie można byłoby dostać się do Warszawy, z przesiadką w Strudze. Zgodnie z zapewnieniami burmistrzów busy miałyby być tak zsynchronizowane z autobusami ZTM, żeby przyjeżdżały 2-3 min przed odjazdem/przyjazdem autobusu 718. Linia „N” obsługująca m.in. mieszkańców Nadmy zaczynałaby swój bieg w miejscowości Dąbkowizna i przebiegała przez Wólkę Radzymińską, Sieraków, Słupno, następnie Nadmę (ul. Stara, Szkolna, Jaworówka) do pętli na Strudze i z powrotem. Oficjalnym powodem takiego rozwiązania jest brak taboru ZTM. Nieoficjalnych powodów zapewne pojawi się na tym forum wiele.
Uchwała zmieniająca sposób i zakres komunikacji na terenie Gminy Radzymin zapewne pojawi się na najbliższej sesji rady miejskiej, dlatego proszę Państwa o opinię na temat propozycji burmistrzów.

Pozdrawiam,
Marek Brodziak
Edytor zaawansowany
  • marice78 25.10.11, 15:58
    Panie Marku! nie wiem, czy pytania te powinnam kierować akurat do Pana ...
    Czy coś może Panu wiadomo w kwestii częstotliwości kursowania tych busów?
    Czy w związku z wprowadzeniem tej zmiany ZTM przewiduje zwiększenie ilości kursów busa? Czy może pozostawi je na poziomie obecnej ilości kursów linii "740"?

    ... a to już tak poza, ale "szlag mnie trafił" jak przeczytałam Pana informację ...
    czy została przeprowadzona jakaś symulacja z której wynikałaby te zmiany? co za tym idzie oszczędności ZTM? bo zapewne o to chodzi?
    A co z finansami gminy? czy gmina wtedy nie będzie musiała finansować busów w całości z uwagi na to, że będą dowozić wyłącznie mieszkańców gm.Radzymin i poruszać się tylko na tym terenie? czy nie jest taniej współfinasować z gminą Marki linii 740?
    Czy burmistrzowie zdają sobie sprawę ile osób może „chcieć” dostać się do i z pracy w godzinach szczytu? Czy busem zabiorą się wszyscy chętni z Dąbkowizny, Wólki Radzymińskiej, Sierakowa, Słupna, Nadmy?????????? Czy w związku z wprowadzeniem busów do wyżej wymienionych miejscowości (oprócz Nadmy) zostaną tam wycofane prywatne linie autobusowe kursujące do tych miejscowości, a tym samym współfinansowane przez gminę?
  • markee 26.10.11, 09:10
    Moim zdaniem lepiej by było, by ten bus dojeżdzał do Pustelnika, gdzie poza 718 i 738 jest jeszcze 805 oraz 732.
  • embeo 26.10.11, 10:19
    >> Oficjalnym powodem takiego rozwiązania jest brak taboru ZTM.

    No rzeczywiście - na likwidacji linii 740 boska ZTM odzyska 1 (słownie: jeden) autobus. Na pewno Warszawa od razu istotnie odczuje poprawę liczby taboru! ;)

    P.S. Nie jestem fanem teorii spiskowych, ale coś mi się wydaje że gminie jest jak najbardziej "na rękę" likwidacja tych linii - wszak już po wyborach, a zadłużenie niemałe... Możemy więc mieć tu do czynienia ze zwykłą zbieżnością interesów obojga współfinasujących te linie...
  • projekt74 27.10.11, 08:19
    W dniu wczorajszym rozmawiałem na temat zasad kursowania busów z przedstawicielami ZTM, którzy wyjaśnili mi, że bus obsługujący Nadmę, będzie kursował w ten sposób, że raz przywiezie pasażerów z Dąbkowizny, Wólki Radzymińskiej, Sierakowa na pętlę w Strudze, a następnie pojedzie po mieszkańców Nadmy, których dowiezie bezpośredni do pętli na Czarną Strugę. Ustaliliśmy również, że żeby „zrekompensować” nam stratę 740, kursów z Nadmy będzie więcej. W chwili obecnej targuję się z burmistrzem Andrzejem Siarną o ich ilość. Jak na razie ustaliliśmy, że będą przynajmniej dwa kursy więcej z Nadmy, jak również zaproponowałem, żeby bus jeździł do końca Nadmy i wracał ul. Czarną i Nową. Mam nadzieję, że po zmniejszeniu się gabarytów pojazdu uda nam się zmieścić go na tych ulicach.
    Z informacji przekazanych przez ZTM (dane z monitoringu) wynika, że maksymalna ilość pasażerów podróżujących z/do samej Nadmy to 40 – 45 osób. I do takiej ilości osób będzie przystosowany bus.
    Mam nadzieję, że na część z Państwa pytań odpowiedziałem. Niemniej jednak chciałbym wiedzieć jakie zagrożenia, a być może korzyści widzicie Państwo po wprowadzeniu tej zmiany. Dodam tylko, że zmiany wprowadzonej bardzo szybko, bo zaraz po podjęciu uchwały przez Radę Miejską w Radzyminie, czyli po dniu 04.11.2011 r.

    Pozdrawiam,
    Marek Brodziak
  • embeo 27.10.11, 09:59
    Wydawałoby się, że różnica w kosztach między dofinansowaniem 740, a dofinansowaniem busa jest na tyle duża (bus znacznie tańszy), że uzyskaną oszczędność można przeznaczyć na więcej niż 2-3 dodatkowe kursy. Ale mogę się mylić.

    Minusy:
    - z pewnością najbardziej ucierpią mamy z wózkami - do busa się zapakować będzie ciężko (osoby niepełnosprawne na wózkach chyba z Nadmy nie jeździły?)
    - dochodzi nam kolejna przesiadka pod drodze
    - nie sądzę, żeby bus gwarantował ten poziom punktualności i niezawodności, co ZTM (raczej zbliżymy się ponownie do poziomu obsługi poprzedniej prywatnej linii - czyli jak się nie zepsuje, to może i przyjedzie)
    - jednak krok wstecz jeśli chodzi o jakość komunikacji i prestiż

    Plusy:
    - 1 czy 2 dodatkowe kursy (jeśli faktycznie)
    - docieranie do ul. Czarnej, czyli obejmowanie całej Nadmy (prócz Pólka)
    - honorowanie miesięcznych ZTM
  • embeo 27.10.11, 11:19
    P.S. Na mareckim forum "święte oburzenie" kilku krzykaczy:
    forum.gazeta.pl/forum/w,450,130091672,130145314,Re_Plany_ZTM_Kukulcze_jajo_dla_Marek.html
    ;)
  • css99 27.10.11, 14:26
    Co do samej likwidacji.
    Czy na taka decyzje miała również wpływ nawierzchnia na ul. Szkolnej, lub zbyt małe jak na ZTM obciążenie linii ? Bo uzasadnienie "Zarządu" jest komiczne. Miała by jeszcze jakiś sens gdyby likiwidowanych linii takich jak 740 było ze 20.

    Plusów nie widze żadnych, poza tymi dla mieszkańców Sierakowa i zamieszkujacych tereny Słupna dalej od trasy W-wa - Białystok, ale dla Nich mógłby zostać zorganizowany bus dowozący do przystanku 738 w Słupnie, wyszło by nieporównywalnie taniej.

    Poza tym postawa burmistrzów tez jest nie jasna.
    Przecież linia 740 spelnia swoje zadanie jednoczśnie nie burząc budzetu, myslę że kazdy był z niej zadowolony, a jak z czasem pojawiła by sie szansa na dodanie 3-4 kursów to już byłby "lux", więc po co ta zmiana ? PO CO ZMIENIAĆ COŚ CO JEST DOBRE ?

    Nie wiem jak to licza w Urzędzie, ale wg mnie takie rozwiązanie też nie jest tańszcze (pomijając fakt że dużo gorsze).
    Jak rozumiem bus ma kuroswac wg poniższego schematu:
    1. dąbkowizna - czarna struga
    2. czarna struga - nadma
    3. nadma - czarna struga
    4. czarna struga - dąbkowizna.

    Pełny kurs wynosi więc ok. 35 km (w tym ok. 27 km. na terenie gm. Radzymin i Marek). Nawet jezeli tych kursów bedzie tyle co obecnie to na terenie g. Radzymin i Marek daje to dystans 9 tys. km. miesięcznie. Na samo paliwo pójdzie więc ok. 5 tys. zł, doliczając pensje dla 2 kierowców i amortyzacje busa wyjdzdzie ok. 12 tys. zł, czyli więcej niż obecnie gmina wydaje na 740.

    Jest jeszcze kwestia częstoliwosci. Przy tak długiej trasie raczej nie ma co liczyć żeby kursy były częściej niż co 1,5 h. Chyba ze tych busów bedzie więcej niż 1 , ale to jeszcze bardziej podnosi koszt.
  • kchacinski 27.10.11, 15:58
    W całych wyliczeniach zapomniałeś jednak dodać jednej ważnej informacji, że w zasięgu tego busa będzie 3-4 razy więcej mieszkańców gminy Radzymin niż obecnie, w tym tereny nie obsługiwane przez komunikację (Sieraków i dalsze Słupno).

    Ja wiem, że każdy by chciał dojechać najlepiej od własnych drzwi pod drzwi pracy czy szkoły. Jednak większość pasażerów 740 i tak przesiadało się na Targówku żeby np. dojechać do metra. Teraz liczb przesiadek nie zmieni się, tyle tylko, że przesiadka będzie odbywać się w Strudze.
    Mam nadzieję, że dostaniecie dodatkowe 2-3 kursy bo to tylko poprawiło by jakość komunikacji w Nadmie.

    Swoją opinię wyrażam w oparciu o założenia, że rozkłady będą skoordynowane, a bus pozwoli zapakowć się z wózkiem
  • css99 27.10.11, 16:52
    Swoja opinie wyraziłem nie tylko pod kątem jednej miejscowosci, a trzech.

    Wydaje mi sie że napisalem jasno: "Plusów nie widze żadnych, poza tymi dla mieszkańców Sierakowa i zamieszkujacych tereny Słupna dalej od trasy W-wa - Białystok, ale dla Nich mógłby zostać zorganizowany bus dowozący do przystanku 738 w Słupnie, wyszło by nieporównywalnie taniej."

    Utrzymanie takiego busa: sieraków - słupno (738) + 740 przypuszczam że oscylowało by w kwocie jaka może zostac przeznaczona na bus nabijający kilkakrotnie wiecej km. niz wg tego co napisalem powyżej.
    No chyba, że mieszkańcy Sierakowa woleliby dojeżdzać do 718 niz 738 i miec więcej opcji do przesiadki.
  • projekt74 27.10.11, 21:17
    Szanowni Państwo,

    Żeby ułatwić Państwu obliczenia dodam tylko, że jeden kilometr przejazdu autobusu kosztuje 7,80 zł, natomiast jeden kilometr przejazdu busa kosztuje 3,60 zł. Dodatkowo Gmina Radzymin współfinansuje przejazd autobusów linii 740 i 734 aż do Warszawy, co w sumie również generuje koszty. Tak więc oszczędności po stronie gminy, nawet po uruchomieniu dodatkowych połączeń, powinny się pojawić.

    A wracając do sprawy likwidacji linii 740 dodam, że w dniu dzisiejszym dokonałem pomiaru trasy od skrzyżowania Al. Piłsudskiego i ul. Legionowej do pętli autobusowej na Czarnej Strudze – 1,8 km, a następnie od Al. Piłsudskiego i ul. Legionowej do ul. Pomnikowej, jadąc Al. Piłsudskiego, następnie skręcając w ul. Jutrzenki, Pieniążka, Chocimską i Pomnikową w stronę Al. Piłsudskiego – 2,5 km. Tak więc różnica tras wynosi zaledwie 0,7 km, natomiast pasażerowie busa mają możliwość skorzystania nie tylko z autobusu linii 718 i 738, ale również 805 i 732. Jedynym problemem są progi zwalniające na ul. Pieniążka i ciasne skrzyżowanie ul. Pieniążka, Kasztanowej i Chocimskiej. Ale myślę, że bus poradziłby sobie z tymi przeszkodami. Dlatego jutro na ten temat porozmawiam z burmistrzami, jak również przedstawicielami ZTM.

    Pozdrawiam,
    Marek Brodziak
  • embeo 28.10.11, 10:01
    W kwestii frekwencji - dziś (28.10.2011) na kursie 8:14 z Nadmy naliczyłem w sumie 50 osób (do tego Struga i Pustelnik dopchały autobus na max). Ciekawi mnie, czy faktycznie ten bus zdoła wszystkich zabrać z przystanków w Nadmie w porannym szczycie?
  • embeo 28.10.11, 10:01
    P.S. Te 50 osób wygenerowała sama Nadma.
  • css99 28.10.11, 13:52
    projekt74 napisał:

    [i]Żeby ułatwić Państwu obliczenia dodam tylko, że jeden kilometr przejazdu autobusu kosztuje 7,80 zł, natomiast jeden kilometr przejazdu busa kosztuje 3,60 zł. Dodatkowo Gmina Radzymin współfinansuje przejazd autobusów linii 740 i 734 aż do Warszawy, co w sumie również generuje koszty.[/i]

    Bez urazy, ale wydaje mi sie że nie podaje Pan tych kwot w sposób rzetelny, lub delikatniej mówiąc w sposób jasny. Proszę podać jaki % z 7,80 zł na 740 płaci gm. Radzymin i jaki % z 3,60 na busa zacznie płacić, oraz analogcznie odpowiadajace im faktyczne kowty za 1 km.

    Z tego co sie orientuje trase Nadma - Marki (m1) za którą za 740 płaci gm. Razdymin współfinansuja nie tylko Marki, ale i Warszawa, a 1km ostaczecznie kosztuje Radzymin coś ok. 1,6 zł.

    Inna sprawa jak bus tez będzie współfinansowany.
  • cameron42 01.11.11, 21:39
    Gdzie można znalezc jakiś rozkład jazdy tych busów? rozumiem,że jeżdżą jak 740... a te dodatkowe kursy?
    prosze o szybką odpowiedz
  • projekt74 01.11.11, 22:29
    Spokojnie. Jeżeli gmina Radzymin zrezygnuje z linii 740 to dopiero od 1 stycznia i od tego czasu pojawią się busy. Napisałem „jeżeli”, bo w dniu wczorajszym spędziłem w gminie pięć godzin, przekonując radnych i burmistrza, że likwidacja linii 740 nie jest dobrym pomysłem. Wydaje mi się, iż część osób będących na wczorajszym spotkaniu udało mi się przekonać do pozostawienia tego, co dobrze działa, bez zmian. Niemniej jednak wszystko rozstrzygnie się 04.11.2011 r. o godz. 13:00, podczas sesji rady miejskiej.

    Pozdrawiam,
    Marek Brodziak
  • sylwi2627 29.10.11, 13:11
    Żadnych plusów nie widzę znowu sie cofamy ale co sie dziwić przy takim burmistrzu już od dawna wiadomo ze gmina ma długi w ztm i to jest przyczyna dlaczego nie zrezygnują z linii 738 bo nie miał by życia w radzyminie a Nadma zawsze na szarym końcu zawsze na doczepkę ale zrezygnować z niej nie chce ma z tego dochody ale nie inwestuje w w nas naj gorsza gmina jaka może być bus raz bedzie raz nie az w koncu zostaniemy bez niczego brak kasy w gminie to jest powód zaden inny bo to że jeden jedyny autobus zniknie to sytuacji nigdzie nie polepszy
  • meridin 28.10.11, 18:34
    Witam Serdecznie;)
    Wiadomość o skasowaniu linij 740, zbulwersowała mnie jak i innych mieszkańców Nadmy!
    Niedługo śmieszny burmistrz Radzymina, zagrodzi nam drogę i postawi drut kolczasty żebyśmy wogóle nie mogli nigdzie dojechać. Jeżeli nie może wywiązać się ze swojego stanowiska to niech zrezygnuje! Skoro likwiduje nasze 740 to również niech zlikwiduje linję 738 do Radzymina i niech równiez tam puści swoje małe busiki.Zobaczymy co powiedzą mieszkańcy, bo z naszym zdaniem jako mieszkańców się absolutnie nie liczy! Puszczenie "busików" nikogo nie urządza, i łaski nam żadnej nie robi.Jego obowiązek jest aby dbać o mieszkańców a nie utrudniać im życia a widocznie to stało się hobby Pana burmistrza.
    Panie Marku niech pan weźmie sprawy w swoje ręce, bo tylko w Panu nasza nadzieja;-)
    Pozdrawiam mieszkanka Nadmy.
  • jj35a 31.10.11, 19:32
    Ja proponuję zwinąć asfalt , zburzyć szkołę , zasypać rowy które i tak już są zasypane niech woda i szamba nas zaleją a burmistrza ogarnie święty spokój że NADMY już nie ma i kłopotów nie ma ! Nie dość że tyle lat nic tu nie zrobiono dobrego dla mieszkańców to jeszcze autobusu nie będzie ? Ja dostaję już białej gorączki na ten cały bałagan tu panujący , nawet znak informujący o" granicy" gminy jest za NADMĄ a nie przed jak powinno moim zdaniem być , nie wiem czy państwo zwrócili na to uwagę .

    Kolejna sprawa to te cholerne worki które już dawno nie potrzebne a jeszcze leżą na ulicy starej ,koło państwa Cieślaków!!!!!!!!!!!!!!
  • ma32gda 30.10.11, 08:38
    Witam ,
    Panie Marku czy to już przesądzone? czy naprawdę nic już nie można zrobić?
    Jestem mieszkanką Nadmy od niedawna , autobusem dowożę dzieci do szkoły i do przedszkola, obawiam się kursowania tych busów , chociaż z drugiej strony mam nadzieję ,że nietaki diabeł straszny jak go malują!!!Czy my jako mieszkańcy Nadmy możemy jeszcze coś zdziałać, np. zaprotestować? Większość dzieci z naszej wsi wybrała kształcenie w warszawskich szkołach ze względu na dobrą komunikację , a teraz,nie mam pojęcia jak to z nami będzie ?
    ZAWSZE NA SAMYM KOŃCU, DOBRZY TYLKO DO PŁACENIA PODATKÓW.Powinniśmy się zebrać i w przyszłym roku wogóle nie płacić podatku ,bo niby za co ? za drogi, za autobus , za ........
    pozdrawiam serdecznie
  • neomarki 31.10.11, 19:40
    Witam,
    Całkowicie zgadzam się z wypowiedzią poprzedniczki. Bardzo chętnie dołączymy się do protestu niepłacenia podatków jeżeli autobus zostanie zlikwidowany.
    Jeżeli Pan Burmistrz tak bardzo szuka oszczędności to niech zrezygnuje ze swojej gaży i działa społecznie tak jak Burmistrz z Marek.
  • jj35a 31.10.11, 19:45
    Jak już będą burmistrzowie uchwalać to niech nie zapomną o uchwaleniu kto ma odśnieżać przystanki i drogę żeby busik dojechał? Bo ile można w czynie społecznym odśnieżać , wykaszać i zamiatać przystanek ? Bo tak pięknie z odśnieżaniem nie jest, jakby się mogło wydawać wszystkim ? A miło jest na przystanku stać jak buciki czyste ? Pozdrawiam
  • embeo 01.11.11, 14:56
    Tak, czy siak - szkoda. 3 lata doskonałych warunków komunikacyjnych to i tak była niezła przygoda - a teraz czas wrócić na ziemię: Nadma to wieś na obrzeżach gminy Radzymin i autobus ZTM pomykający po naszych ulicach trochę jednak tu nie pasował ;) (np. nie pasował do ulicy Szkolnej)
  • gg16026379 02.11.11, 17:23
    Chyba wracamy do czasow kamienia lupanego i wyjatkowo dlugiej drogi do pracy, Niech kazdy powiadomi znajomych o tym i spotkajmy sie wszyscy na spotkaniu z szanownym panem burmistrzem naszej poszkodowanej wsi. Pozdrawiam i trzymajmy kciuki ze nasze wladze sie jednak opamietaja nad tak bezsensowna decyzja. dla przypomnienia dodaje ze gmine radzymin nasz jedyny srodek transportu kosztuje bagatela 15tys miesiecznie .
  • projekt74 03.11.11, 08:19
    Małe sprostowanie.
    Koszt utrzymania linii 740 to około 10,5 tys. zł miesięcznie.

    Pozdrawiam,
    Marek Brodziak
  • gg16026379 03.11.11, 14:18
    Skoro 10,5tys to jeszcze lepiej. Niech nasz kochany burmistrz zacznie oszczedzac od siebie i swoich podwładnych a potem niech sie bawi w likwidacje jedynego srodka transportu w naszej wsi!. 3majmy kciuki zeby jednak to był zły sen
  • mistom3 03.11.11, 22:20
    Z tego co zrozumiałem w dniu jutrzejszym na sesji zapadnie decyzja być, albo nie być dla 740. Może warto zademonstrować swoje niezadowolenie nie tylko na forum i zjawić się na sesji, żeby wspomóc w walce o naszą siedemset czterdziestkę naszego radnego? Co o tym sądzicie drodzy sąsiedzi?

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.