Dodaj do ulubionych

Chcą skasować przejazd kolejowy w Ossowie

10.07.13, 20:12
Rano jadąc do pracy na słupach w okolicy ulicy Jasińskiego przeczytałem informacje o likwidacji przejazdu przy stacji Kobyłka Ossów (przynajmniej ja tak to rozumiem) i puszczeniem ruchu objazdowego ulicą Jasińskiego. Na końcu tej informacji dopisano uwagę że planowane zmiany są zmianami na stałe i że spotkanie na ten temat odbędzie się 15 lipca br.. Jeżeli macie jakieś informacje na ten temat i czy ulica Jasińskiego będzie budowana i którędy to piszcie! Pozdrawiam
Edytor zaawansowany
  • arturkoczyk 10.07.13, 20:53
    Tak, przejazd kolejowy Napoleona/Poniatowskiego będzie zlikwidowany podczas przebudowy linii kolejowej. Zamiast niego powstanie wiadukty nad torami, który będzie zlokalizowany na wschód od istniejącego przejazdu (czyli w stronę zielonki)
    Tutaj jest jak to ma mniej więcej wyglądać:
    um.kobylka.pl/images/kobylka/dokumenty/Zagospodarowanie_przestrzenne/studium/Zalacznik_Nr2_do_Uchwaly.jpg
    Spotkanie w tej sprawie jeżeli dobrze przeczytałem będzie 15 lipca o 16:00 w sali UM (ale na 100 % teraz nie jestem pewny).
  • rynio75 10.07.13, 21:10
    Mam nadzieję, że mądre głowy najpierw wybudują i udostępnią do ruchu wiadukt nad torami wraz z drogami przyległymi a następnie zamkną przejazd w Ossowie. No chyba, że możemy się już martwić ...
  • kaku25 10.07.13, 21:34
    No co ty? To za proste by było. Ale Biedrona na to nie pozwoli...
  • baseciq 11.07.13, 09:26
    Jasne. Bo Biedronka cokolwiek wskóra. Na to co wyprawia PKP PLK to i Biedronka i Tusk i Kaczyński są za krótcy :-) Tyle zmian u władzy a PKP z przyległościami nadal takie same ;)

  • mieszkaniec770 12.07.13, 04:19
    nie w Ossowie a w Kobyłce, Ossów jest przecież kilka kilometrów dalej...
  • 11111 11.07.13, 11:44
    > Tutaj jest jak to ma mniej więcej wyglądać [link]:

    No nie wiem. Po tym jak uznali 4 stacje PKP za linii Zielonka - Wołomin jako zabytki to posypała im się cała koncepcja. Linia podmiejska pozostanie niezmieniona, więc i przejścia podziemne oraz wiadukty będą w innych miejscach. Trzeba będzie pewnie zrobić od początku nowy projekt, uzyskać nową decyzję środowiskową, a to wszystko trwa - nie wiadomo więc czy w ogóle zaczną, gdyż w tej nowej sytuacji są małe szanse aby skończyć i rozliczyć roboty do końca 2015 roku.
  • baseciq 11.07.13, 14:00
    Które i gdzie można znaleźć źródło tych rewelacji? Bo o Ząbkach wiem, ale reszta stacji?
  • arturkoczyk 11.07.13, 14:06
    Za zabytki uznano tylko wiaty, więc same perony można bez przeszkód przebudować. Tylko właśnie ciekawe czy i jak wpłynie to na przebudowę. Pożyjemy, zobaczymy.
  • closh 11.07.13, 15:50
    Perony miały być przeniesione z zabytkami będzie trudniej ;)
    gyazo.com/3c355921c65dd51db134b00c91efa4a9
    gyazo.com/08724b1d6d3d83cf4501e6099d14e85a
  • 11111 11.07.13, 17:24
    Jeżeli kolej będzie zmuszona na zachowanie obecnych peronów z zabytkowymi wiatami to będą musieli wykorzystać Wariant 2 swojej koncepcji, czyli poprowadzić dodatkowe dwa szybkie tory po północnej stronie obecnej linii (czyli od strony rezerwatu Grabicz). Nie wiadomo jednak czy wystarczy na nie miejsca i czy nie będzie trzeba wyburzać dodatkowych budynków. Puszczenie tych torów od strony południowej (przy UM) rodzi bowiem poważny problem jak miałyby one krzyżować się w Zielonce z torami podmiejskimi. Jednym słowem - kolej ma teraz poważny zgryz.
  • arturkoczyk 12.07.13, 11:57
    Poprowadzenie od strony Grabicza (czyli od południa, nie od północy :P ale spoko, w poprzednim poście mi pomylił się wschód z zachodem :D) może być ciężkie również bo:
    1) przy przejeździe Napoleona/Poniatowskiego mamy kolejny zabytek- domek dróżnika z XIX wieku
    2) a na wysokości wejścia do kas na PKP Kobyłka Ossów też po południowej stronie mamy pomnik przyrody- wypaśną i dorodną topolę.
    Jak na mój gust to tam nie ma miejsca żeby zmieścić dodatkowe tory między tymi obecnie istniejącymi a ww. obiektami.
  • 11111 12.07.13, 16:44
    No to będzie Wariant 0, czyli nic się nie zmieni na naszej linii. Z wszystkich trzech wariantów rozpatrywanych przez kolej jest on na dzień dzisiejszy najbardziej prawdopodobny. Ciekawe tylko, co na to nasi włodarze - czy biorą w ogóle to pod uwagę? Abyśmy nie zostali w końcu z "autostradami do nikąd".
  • 11111 15.07.13, 17:52
    > Które i gdzie można znaleźć źródło tych rewelacji? Bo o Ząbkach wiem, ale reszta stacji?

    W oficjalnym wykazie z dnia 30.06.2013 r. nie ma wzmianki o wiatach z Ząbek, Zielonki czy Kobyłki - www.nid.pl/idm,580,zabytki-nieruchome.html . Prawdopodobnie były jednak takie próby i stąd pojawiła się ta plotka. A może sprawa jest właśnie w toku? Zabytkiem jest natomiast stacja PKP w Piasecznie z 1946 r.
  • arturkoczyk 15.07.13, 21:51
    A tutaj są :

    mwkz.pl/images/dokumentacja/slajdy/metody_dok/BAZA_MAJ_2013.pdf
  • 11111 15.07.13, 22:20
    To ja już nic nie wiem. Mało się znam na zabytkach, ale zdążyłem doczytać, że prowadzone są dwie ewidencje - lista wojewódzkich i gminnych zabytków. Prawdopodobnie stąd ta spora różnica w zawartości spisów, a i stopniem ochrony też się one zapewne różnią.
  • baseciq 16.07.13, 11:27
    Strona 303, "wiata peronowa" z 1952 roku...
  • arturkoczyk 19.07.13, 19:17
    Ja już wiem jak to jest z tymi naszymi przystankami Kobyłka i Kobyłka Ossów. Otóż wiaty zostały wpisane do ewidencji zabytków- jest to zestawienie mające charakter wyłącznie pomocniczy, które służy rozpoznaniu i udokumentowaniu wartości budynku. Wpisanie do ewidencji zabytków nie daje ochrony danemu budynkowi i jest wyłącznie czynnością materialno- techniczną. Aby dany budynek został objęty ochroną konserwatorską to musi zostać wpisany do rejestru zabytków. Wpisanie do ewidencji może stanowić krok do wpisania do rejestru ale nie musi, więc póki co obie stacje są do wyburzenia.
  • babel_30 29.07.13, 16:09
    Poprzednik dobrze zauważył. Zreszta każdy z czytających ten wpis powinien zwrócic uwage na kolumny Decyzja gdzie przy wiatach jest puste a przy kosciele jest wypełnione datą.

    Jak dla mnie ktoś na siłe chce wpisac stacje do zabytków gdyż wpisane do ewidencji zostały w tym roku, a to dużo za późno.

    Osoba lub grupa osób występująca z takim wnioskiem nie ma szarych komórek bo nie myslą co robią dla całego naszego terenu próbując takich kroków.
    Nikt o zdrowych zmysłach nie wystapił by szare, brzydkie i nijakie stacje zrobić zabytkami.
    Jak stacja kobyłka i kobyłka ossów będą zabytkami wyprowadzam się z tego miasta
  • 11111 29.07.13, 18:20
    Mi te wiaty bardzo się podobają - są oryginalne, mają swój specyficzny styl i jak najbardziej zasługują na ochronę prawną. Mało mamy zabytków a to jest kolejna nasza perełka. Te tory, perony, wiaty i przejazdy kolejowe nadają naszemu miastu ten specyficzny podmiejski charakter i bez nich Kobyłka straci swój urok.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka