Forum Kuchnia Wino
ZMIEŃ
    Dodaj do ulubionych

Tokaji - aszu 1972, szamorodni 1979...

IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 15.01.10, 13:43
    Witam:) Robiąc ostatnimi czasy porządki w piwnicy natknąłem się na dwie ciekawe buteleczki..i chciałbym sie prosić o pomoc. Otóż znalazłem 2 tokaje:

1. Tokaji Aszu 1972 3 putt - 0,5l
    2. Tokaji Szamorodni EDES 1979 - 0,5l
    Producent wina czy też winiarnia to tak mi sie przynajmniej wydaje --"allami gazdasagi borkombinat"

Chciałbym się dowiedzieć czy istnieje jakaś wartość tych alkoholi???
    Nie znam się kompletnie na winach, także proszę o poradę:)

Z góry dziękuje i pozdrawiam:)

Edytor zaawansowany
    • Gość: Maciej Janowski IP: *.pl 15.01.10, 14:00
      W jakiej pozycji je znalazłeś (korkiem do góry, na boku, innej?), jakie warunki
      masz w piwnicy (np. czy w zimie temperatura spada ponizej zera).

Tokaje znane są ze swojej długowieczności, ale ani aszu 3 putt ani szamorodni
      nie są Tokajami najwyższej jakości (mają np. mniej cukru, który działa w winach
      słodkich jako naturalny konserwant).

Generalnie, warto spróbować, raczej się nie otrujesz ;).
    • Gość: manio161 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 15.01.10, 14:47
      Otóż znalazłem je stojące korkiem do góry czyli normalnie stały między jakimis tam kompotami, konfiturami:) A warunki są takie że poniżej zera nie spada ale jest tak w okolicach 10 w zimie- mniej raczej tam niebywa, a latem też można sie ochłodzić znowuż:)

A sprzedaż tych win wchodzi w grę?? Czy raczej wartość mają taką że je można spróbować jedynie wypić??
      Dzieki za odpowiedz:)
    • Gość: Maciej Janowski IP: *.pl 15.01.10, 15:00
      Skoro stały korkiem do góry, to jest duża szansa, że korek wysechł, puszczał
      powietrze i winko uległo oksydacji (utlenieniu) :(.
    • Gość: Wojtek P IP: *.adsl.inetia.pl 15.01.10, 16:25