Forum Kuchnia Wino
ZMIEÑ
    Dodaj do ulubionych

    Wina Bodegas Faustino

    IP: *.minsk-mazowiecki.sdi.tpnet.pl 12.12.03, 16:58
    Witam,
    wczoraj wypilem Faustino VII blanco i uwazam je za warte swojej ceny (38,00pln
    a pewnie mozna kupic taniej). Niestety nie wyczulem w nim zapowiadanych
    aromatow skoszonej trawy i lawendy (
    www.fws.pl/produkt.php?fws=7fc672d71eca3f5e2293698a285b4e01&pid=322 )
    ale za to w smaku bylo bardzo wytrawne czyli takie jakie lubie ;-)))
    Zapytuje wiec czy pijacie wina od Faustino i czy polecacie inwestowanie w ich
    drozsze wina?

    pozdrawiam

    NieMy
    Edytor zaawansowany
    • Gość: holita IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 12.12.03, 20:46
      Ja osobiscie odradzam. Jest to moja druga najbardziej-nie-ulubiona-Rioja
      (miejsce pierwsze od lat wielu okupuje Paternina). Ale moze jestem uprzedzona
      (ta butelka!). Mnie w kazdym razie zadne ich wino (Faustino VII, Faustino V
      Reserva, Faustino I Gran REserva) nie zachwycilo, wszystkie wydaly mi sie
      raczej przecietne w swojej klasie (choc przyznam, ze poprawne). Nie pilam
      jednakze dosc wysoko ocenianego Faustino de Autor 1994 (ale tego chyba w Polsce
      nie ma). Butelka wyglada ladnie i wyjatkowo nie-kiczowato, wiec przy okazji
      jakiegos pobytu w Hiszpanii postaram sie ja zdobyc i przekonac sama siebie do
      Bodegas Faustino (dam im szanse...)
      A poki co, odradzam, sa w naszym kraju duzo lepsze wina z Rioja i chyba duzo
      lepsze mozliwosci winiarskich inwestycji.
      Pozdrawiam
    • 12.12.03, 21:01
      Faustino I Gran Reserva jest ok, ale nie za te pieniądze (o ile dobrze
      pamiętam, 100-120 zł w Polsce). Podobną lub niższą kwotę można znacznie lepiej
      ulokować (nb. kiedy jeszcze w Niemczech istniała taka waluta jak marka, wino
      to można było kupić za 12 marek, czyli 24 zł ;-))
    • 14.12.03, 12:59
      Gość portalu: holita napisał(a):

      > Ja osobiscie odradzam. Jest to moja druga najbardziej-nie-ulubiona-Rioja
      > (miejsce pierwsze od lat wielu okupuje Paternina).

      Z tą Paterniną to racja ,dla mnie porażka , etykiety tez dopasowali chyba do
      stylu.Jest jescze jedna ,która w Polsce trafiła pod strzechy, a moim prywatnym
      zdaniem jest tylko poprawna - El Coto
      pozdr
    • Gość: holita IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 14.12.03, 16:11
      O tak! Co najwyzej poprawna. Podobnie jak Campo Viejo i Marques de Caceres,
      ktory w Hiszpanii jest po prostu wszedzie. No, ale oni moga sie przynajmniej
      pochwalic Gaudium (pilam '94 i bylo naprawde niezle, zwlaszcza, ze nie kazano
      mi za te przyjemnosc placic...)
      Bede upierac sie przy twierdzeniu, ze w Polsce sa 4 dobre bodegi z Rioja: Muga,
      La Rioja Alta, Marques de Riscal i Bodegas Campillo. Reszta to srednia polka.
      Aha, panowie BB podaja, ze w Polsce dostepna jest tez Roda - czy ktos z Was wie
      kto to sprowadza i gdzie mozna kupic?
    • 16.12.03, 19:44
      Dzieki za opinie,
      widze ze jestes obeznana z winami z Hiszpanii wiec zapytam jeszcze co sadzisz o
      winach Rioja Vega (stoi ich sporo w pobliskim sklepie np. Rioja Vega reserva `98
      za 59pln).
      Jezeli moglabys takze podac te srednia polke win hiszpanskich, w ktora powinno
      sie zainwestowac to bylbym zobowiazany. Jako poczatkujacy, nie inwestuje na
      razie w wina drozsze niz 60pln, gdyz i tak nie bede w stanie docenic ich
      ewentualnej wielkosci.

      pozdrawiam

      NieMy
    • 16.12.03, 23:16
      Oj... ciezka rzecz z tym polecaniem win hiszpanskich do 60 zl, bo niestety, nie
      jestem obeznana w sklepowych cenach. Ale sprobujmy:
      Calkiem niezle na poczatek z pewnoscia sa wina Torresa (Penedes) - tylko Sangre
      de Toro osobiscie obchodze z daleka. Vina Sol tez jest raczej przecietne.
      Znacznie lepszy (ale drozszy) jest Jean Leon (chyba nie miesci sie w 60zl).
      Przyzwoite sa katalonskie wina Rene Barbier blanco i tinto.
      Polecam tez Merlota Augustus (Penedes).
      Bialy Marques de Riscal z Rueda jest taki sobie, ale ok.
      Z regionow gorrrraco polecam Navarre - dobre wina w dobrej cenie (Chivite,
      Nekeas, Irache).
      Dobre ceny maja tez podstawowe wina z Somontano (Vinas del Vero, Bodegas
      Pirineos) - bierz jak leci, beda lepsze i gorsze, ale nie powinny rozczarowac.
      Z Toro pijalne i niedrogie jest Vina Bajoz (tylko nie najtansze Cano, ktore
      jest slabiutkie - ale moze to ja mialam pecha do trafionej butelki?)
      Dobre sherry chyba bedzie drozsze niz 60 zl, wiec ten temat pomine.
      Z La Mancha natomiast moze byc roznie: przyznam szczerze, ze ostatnio na 2
      degustacjach pilam tak duza ilosc naprawde przyzwoitych win z tej apelacji
      (oczywiscie mam tu na mysli relacje jakosc-cena), ze zaczynam zmieniac o niej
      zdanie. Polecam bodegi: Vinicola de Castilla, Mas que Vinos, Bodegas Ayuso,
      Cooperativa Jesus del Perdon, Fontana i Bodegas Centro Espanolas - tylko nie
      wiem, czy te wina sa juz w Polsce. Jesli nie, to na pewno wkrotce czesc z nich
      sie pojawi.
      Jest jeszcze niezle wino z Utiel-Requena: Hoya de Cadenas Reserva z bodegi
      Vicente Gandia Pla (tylko nie wiem ile dokladnie kosztuje). Maja tez fajne wino
      o nazwie Ceremonia, ale w Polsce go nie widzialam (i chyba nie byloby tanie).

      Co do Rioja Vega, to niestety nie pilam, ale chyba sie skusze (gdzie to mozna
      kupic?). Poszperalam natomiast troche po hiszpanskich stronach i oto czego sie
      dowiedzialam:
      Jose Penin (hiszpanski guru wina) ocenia je dosc slabo - max 80pkt na 100. Ale
      nie widzialam jego oceny Vega REserva 1998 (tylko wczesniejsze roczniki).
      Tymczasem Bodegas Muerza (producent tego wina) ostatnio przeszedl
      transformacje. Teraz nalezy do grupy Principe de Viana (Navarra - wina dosc
      przecietne), w zeszlym roku otwarta zostala nowa bodega i chyba bylo sporo
      inwestycji (oczywiscie rozpoczetych duzo wczesniej). Tak wiec wina z rocznika
      np. 94 i 98 moga sie bardzo roznic jakosciowo. Vega Reserva 98 zdobyla srebrny
      medal na konkursie w Brukseli i brazowy na Challenge International du Vin (oba
      konkursy sa prestizowe i bardzo sie licza) - to info z ich strony www.muerza.es
      Czyli mozna sie spodziewac czegos przyzwoitego. Ja tam osobiscie nie
      przywiazuje wagi do medali, ale... ktos to w koncu ocenial, nie?

      Ufff... mam nadzieje, ze troche pomoglam. W razie czego pisz na forum albo na
      skrzynke holita@gazeta.pl
      A najbardziej polecam wyjazd do Hiszpanii - tam za 12-15 Euro znajdziesz cala
      MASE cudownych win!
      Pozdrawiam i zycze powodzenia.
    • 17.12.03, 01:08
      holita napisała:

      > Dobre sherry chyba bedzie drozsze niz 60 zl, wiec ten temat pomine.

      Podstawowe fino Pale Dry Osborne'a jest całkiem przyzwoite, a kosztuje na pewno
      mniej (ostatnie które kupowałem kosztowało mniej niż 40 zł, ale to było jakiś
      czas temu).

      > Z La Mancha natomiast moze byc roznie: przyznam szczerze, ze ostatnio na 2
      > degustacjach pilam tak duza ilosc naprawde przyzwoitych win z tej apelacji
      > (oczywiscie mam tu na mysli relacje jakosc-cena), ze zaczynam zmieniac o niej
      > zdanie. Polecam bodegi: Vinicola de Castilla, Mas que Vinos, Bodegas Ayuso,
      > Cooperativa Jesus del Perdon, Fontana i Bodegas Centro Espanolas - tylko nie
      > wiem, czy te wina sa juz w Polsce. Jesli nie, to na pewno wkrotce czesc z nich
      > sie pojawi.

      Może, choć trzeba pamiętać, że wielu producentów przyjechało do Polski już
      trzeci rok z rzędu i nic ... Ale wina są rzeczywiście na ogół przyzwoite, a
      niektóre i całkiem dobre.

      > Jest jeszcze niezle wino z Utiel-Requena: Hoya de Cadenas Reserva z bodegi
      > Vicente Gandia Pla (tylko nie wiem ile dokladnie kosztuje).

      Chyba wciąż poniżej 60.

      Maja tez fajne wino
      >
      > o nazwie Ceremonia, ale w Polsce go nie widzialam (i chyba nie byloby tanie).

      Było, na pewno rocznik 1996, dwa lata temu kupiłem sporo po ok 55 zł, ale chyba
      już wtedy w większości sklepów kosztowało sporo więcej. Teraz nie ma, podobno
      nie dawało się sprzedać tak drogiego wina z Walencji.

      Dodałbym jeszcze bardzo porządne wina z Valdepenas z Bodegi Llos Lanos,
      zwłaszcza Pata Negra, a także Senorio de Llos Lanos. Co prawda ostatnio nie
      widziałem, ale chyba AN.KA wciąż ma to w ofercie.

      Jeśli ktoś jest w Warszawie, polecam wizytę w Grand Cru, mają kilka naprawdę
      dobrych win z Hiszpanii w tym przedziale ceny.

      Pozdrawiam!
    • 17.12.03, 08:36
      Dzieki za odpowiedz,
      teraz nie pozostalo mi nic innego jak tylko wybrac sie na wedrowke po sklepach.

      pozdrawiam

      NieMy
    • 18.01.04, 20:55
      winoman napisał:

      > Dodałbym jeszcze bardzo porządne wina z Valdepenas z Bodegi Llos Lanos,
      > zwłaszcza Pata Negra,
      Stoi (a wlasciwie lezy)sobie w delikatesach Pata Negra Gran Reserva 1995(59pln)
      i tu pytanie czy to wino jest jeszcze dobre do picia czy raczej jego czas minal?
      Co do przechowywania to przeszlo pewnie wiele sadzac po butelce.

      Pozdrawiam

      NieMy


      --
      Co złego to NieMy
    • 26.01.04, 18:18
      nie.my napisał:

      > winoman napisał:
      >
      > > Dodałbym jeszcze bardzo porządne wina z Valdepenas z Bodegi Llos Lanos,
      > > zwłaszcza Pata Negra,
      > Stoi (a wlasciwie lezy)sobie w delikatesach Pata Negra Gran Reserva 1995(59pln)
      > i tu pytanie czy to wino jest jeszcze dobre do picia czy raczej jego czas minal
      > ?
      > Co do przechowywania to przeszlo pewnie wiele sadzac po butelce.
      Sam sobie odpowiadam '-)))
      Kupilem to wino (za 49pln a nie jak napisalem wyzej 59pln, ale i tak strasznie
      przeplacilem, gdyz w hipermarkecie Real w Markach znalazlem za 39,95pln),
      wypilem je w weekend i musze przyznac, ze jest bardzo dobre choc troche zbyt
      kwaskowe (nie wiem czy to immanentna cecha tego wina czy tez butelka byla lekko
      trafiona) z bardzo dlugim finiszem, polecam i sam jeszcze je kupie.
      >
      > Pozdrawiam
      >
      > NieMy
      >
      >


      --
      Co złego to NieMy
    • Gość: kohei IP: *.era.pl 19.01.04, 09:15
      winoman napisał:
      > holita napisała:
      > > Jest jeszcze niezle wino z Utiel-Requena: Hoya de Cadenas Reserva z bodegi
      > > Vicente Gandia Pla (tylko nie wiem ile dokladnie kosztuje).
      > Chyba wciąż poniżej 60.

      Melduję, że w Auchan na warszawskiej Woli rocznik '98 kosztuje jedyne 43,99.
      Właśnie wczoraj się z nim zmierzyłem - i za tę cenę warto.
    • 18.12.03, 09:29
      Znalazlem te wina w necie, niestety w Polsce sa dystrybuowane przez firme
      sprzedazy bezposredniej co jak sadze mocno podnosi cene,
      miravin.com.pl/
      moze ktos wie gdzie je mozna kupic w sklepie(Warszawa)?

      pozdrawiam

      NieMy

      P.S. Producent ma fajnie pomyslana strone www.irache.com/ a w
      szczegolnosci opisy do win.
    • 18.01.04, 21:57
      nie.my napisał:

      > Znalazlem te wina w necie, niestety w Polsce sa dystrybuowane przez firme
      > sprzedazy bezposredniej co jak sadze mocno podnosi cene,
      > miravin.com.pl/
      > moze ktos wie gdzie je mozna kupic w sklepie(Warszawa)?
      >

      Fuente de Irache Gran Reserva 1976 widziałam w Dyspensie na Kabatach.
    • 18.12.03, 10:41
      holita napisała:

      > Z Toro pijalne i niedrogie jest Vina Bajoz (tylko nie najtansze Cano, ktore
      > jest slabiutkie - ale moze to ja mialam pecha do trafionej butelki?)

      W Warszawie te wina sa w sklepie Galeria Wina w Forcie Wola
      www.galeriawina.pl/, niestety zawsze (czyli dwa razy ;-))) gdy tam jestem
      sklep jest zamkniety, ceny wina malo zachecajace ale sprobuje.

      pozdrawiam

      NieMy

      P.S. Do lez rozbawil mnie kolor wina BAJOZ ZOJAB DESSERT WINE
      www.galeriawina.pl/sklep.php?mod=pro&wiecej=79
      Ja sie pytam kto to wymysla? '-))))
    • Gość: holita IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 18.12.03, 13:07
      O rany - mnie to tez powalilo! Chyba zaraz podpale paczke rodzynek, zeby
      sprawdzic jaki maja kolor jak plona :-)
    • 18.12.03, 13:58
      ja tam robię podejście do BAJOZ CRIANZA MAGNUM, coby sprawdzić tę pomarańczową
      obwódkę jak popiję już deser czekoladowy.


    • Gość: holita IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 18.12.03, 18:32
      a ja po dluzszym namysle chyba sie skusze na Bajoz Reserva i na zapach
      bozonarodzeniowego placka...
      :-)
    • 26.01.04, 19:29

      >
      > P.S. Do lez rozbawil mnie kolor wina BAJOZ ZOJAB DESSERT WINE
      > www.galeriawina.pl/sklep.php?mod=pro&wiecej=79

      dobrze ze BAJOZ nie nazywa się BOJAZ bo wtedy ZOJAB nazywałby się całkiem
      śmiesznie i miałby szanse stać się w POlszcze winem kultowym




      --
      jedyny i prawdziwy panowca
      echtes Leder i 100% wełny
      panowca@wp.pl
    • 26.01.04, 18:27
      holita napisała:

      > Jest jeszcze niezle wino z Utiel-Requena: Hoya de Cadenas Reserva z bodegi
      > Vicente Gandia Pla (tylko nie wiem ile dokladnie kosztuje).
      Wino (rocznik 1998, 39pln Makro Ząbki) jest imo wiecej niz niezle, jest to jedno
      z najbardziej zbalansowanych win jakie mialem okazje pic (a nie bylo ich duzo '-)))
      Szczerze polecam.

      Pozdrawiam

      NieMy
    • Gość: kapusta IP: *.pism.pl 06.04.05, 14:48
      a marqes de murietta??? ze swoim ygay i el dorado??? poza tym dobra jest tez
      reserva

    Nie pamiętasz hasła lub ?

    Zapamiętaj mnie

    Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

    Nakarm Pajacyka
    Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.