Dodaj do ulubionych

Opóźniony lot a prawa pasażerów

02.01.20, 10:06
Często bywa tak, że loty są opóźnione, z różnych przyczyn. Wiadomo, samoloty to tylko maszyny, które mogą się zepsuć.
Przy jakim spóźnieniu można oczekiwać reakcji ze strony linii lotniczej? Jakieś dodatkowe posiłki, miejsce w hotelu itd.
Czy kwestia zapewnienia odpowiednich warunków dotyczy wszystkich linii lotniczych i lotów: rejsowych oraz czarterowych?
Obserwuj wątek
    • kozamat Re: Opóźniony lot a prawa pasażerów 02.01.20, 13:11
      Niezależnie od tego, czy to jest lot rejsowy (planowy) czy czarterowy, to określone są pewne godziny wylotu, które znajdują się na karcie pokładowej. Jest więc to jeden z elementów umowy pomiędzy pasażerem a przewoźnikiem. Jakieś tam opóźnienie może się zdarzyć, ale jeżeli przewoźnik chce, aby odbyło się to bez konsekwencji, to nie może być ono dłuższe niż 4h. Tak stanowi prawo,
      • malasek Re: Opóźniony lot a prawa pasażerów 06.01.20, 08:54
        Chciałem się jeszcze dopytać - siła wyższa przez który nie odbył się lot. Czyli te wszystkie czynniki przez które linie lotnicze nie poczuwają się do odpowiedzialności - czyli jakie?

        Czy jakaś poważna usterka samolotu, i odwołanie lotu ze względów bezpieczeństwa zalicza się do tego?

        Kolejna sprawa, to w jaki sposób liczyć czas? Opóźnienie, w czasie wystartowania czy czasie przybycia do portu docelowego?

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka