Dodaj do ulubionych

Francja - Paryż - aktualne ceny

IP: 213.17.227.* 16.01.04, 11:28
Witam,
Pytanie do osób, które ostatnio były we Francji i w Paryżu - jakie są teraz
ceny najprostszych artykułów spozywczych, bo ja pamiętam jakie były ale we
frankach. Chodzi mi dokładniej o koszt np.: bagietki, wody
niegazowanej,winka, cameberta, biletów na metro, wejścia do Luwru, owoce,
warzywa, słodkości i takie tam pierdułki ......
A może ktoś wie ile kosztuje bilet na pociąg Paryż - Orleans oraz Orleans -
Tours? Kiedy jest błękitna strefa?
Czy jest ktoś w stanie mi pomóc. Jadę w czerwcu i chciałabym znać aktualne
ceny. Z góry wielkie dzięki.
Edytor zaawansowany
  • Gość: ikka IP: *.bu.univ-paris8.fr 17.01.04, 12:22
    kilka przykladowych cen:
    bagietka w piekarni 0.90€
    bilet na metro pojedynczy 1.3€
    bilet na tydzien na 2 strefy 15€
    luwr zalezy od dnia 5-7€
  • Gość: zuzka IP: 213.17.227.* 19.01.04, 10:46
    Dzięki za info, może ktoś jeszcze coś dopisze? Jadę dopiero w czerwcu, macie
    sporo czasu. Będę wdzięczna
  • Gość: hepik IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 29.01.04, 17:16
    Paryż od mojego powrotu jeszcze bardziej podrożał.Wtedy euro było 4,36 Pln
    teraz trochę więcej.Jeśli o finansach-nie opłaciło się też używanie karty
    kredytowej,bo City Bank już wtedy rozliczał po ok.4,60.Aby poruszać się
    środkami lokomocji czyli RER em metrem,autobusem najlepiej kupić Carte
    Orange.Trzeba mieć swoje zdjęcie i wyrabia się to w parę minut na dworcach czy
    stacjach.Do Carty dostaje się bilet tygodniowy lub miesięczny.Można się
    poruszać dowolnym środkiem lok,setki razy wchodząc i wychodząc,łącznie z
    kolejką na Sacre CCuere.W autobusach tylko pokazujesz kierowcy,w metrze wsuwasz
    bilet do odpowiednich szczelin a on wyskakuje a bramnka się otwiera.Optymalnie
    tygodniówkę wykorzystasz kupując ją w poniedziałek.Od czwartku kupić można już
    tylko na następny tydzień.Bilety pojedyńcze,w karnetach i tzw.Visite(dla
    turystów zdecydowanie droższe)Cena zależy od strefy im dalej od centrum tym
    oczywiście drożej.Ja mieszkałem w strefie 4(Maison Laffite)bilet w karnecie-
    2,50 i to był przejazd w jedną stronę .Carte orange 24,50Euro i tydzień
    jeżdżenia w te i we wte..Czyli niby dużo ale licząc wszystkie razy to wyjdzie
    dużo taniej niż w W-wie.Jeśli mieszkasz w samym centrum to Carta kosztuje
    11Eu.Ale czy wtedy warto wogóle jeżdzić?Od Wieży Eifla do Luwr można na
    piechotę.A i na Montrmarte czy Montparnas spacerkiem całkiem przyjemnie.Knajp
    tysiące a może jeszcze więcej.Kawka 2-3 euro,piwo 0,25 najtańsze jakie
    widziałem to 2 euro (Stella) ale może być dużo,dużo więcej-cenniki umieszczane
    są na widocznych miejscach.I przy barze wychodzi dużo taniej niż przy
    stoliku.Tak tam mają.Obiad (danie dnia)-ok.10 euro.Na Montr martrze widziałem
    nawet za 7,50.Internet -ok.5 euro za godzinę.Kawiarenek intern. nie za
    wiele.Jedna jest na pl.Piquale,tuż w sasiedztwie..Sklepy-stasznie
    różnie.Ogólnie jest tak,że liczba przy towarze jest podobna jak w Polsce.Tylko
    u nas PLN a tam euro.W sklepach typu lider price itp.ceny już tylko dwukrotnie
    większe a na niektóre art.tylko 1,5 raza więcej.Pieczywo w małych piekarniach
    droższe niż w sklepie-bagietki ok.0,90,croisanty o,80.Szokują ceny warzyw i
    owoców.Ziemniaki po 1 eu ale kalibrowane i umyte,pomidory 2,50(w
    wrześniu),banany 1,90,ogórki na sztuki po 0,6 ,moules po 3,5 za kilogram(w
    Normandi taniej-tam już widziałem od 1,5)krewetki(targ)w zależności od
    wielkości 3 eu za 10 dg.Piwo za to na naszą (polską) kieszeń-nawet O,45puszka.
    Bilety wstępu-od 5 euro w górę.Średnio można założyć że wyjdzie dycha od
    obiektu.W Luwrze byłem za darmo-pierwsza niedziela miesiąca)EIFLA 10-
    SZCZYT ,DRUGI POZIOM 7 EURO,rejs po Sekwanie 9 euro(1 godz)z pod mostu Pont
    Neuf przewodnik po fr.i ang.
    A tak w ogóle to warto zainwestować w przewodnik Pascala-ok.40 zł to nie całe
    10 euro-jeden obiadzik,a zaoszczędzić można wiele czasu i pieniędzy.Po
    weryfikacji naocznej wszystko się zgadzało,warto-będzie łatwiej.
  • Gość: zuzka IP: 213.17.227.* 30.01.04, 09:38
    Dzięki za informacje - ale ja Paryż znam, bo mieszkałam we Francji ok 1 roku,
    ale to było w 2000 roku, czyli frankowe ceny znałam na pamięć. Nie znam
    obecnych w Euro i to mnie interesuje. Ale dziękuje wszyskim za pomoc. Gdyby
    ktoś jeszcze miał coś do dodania to bedę wdzięczna - jadę dopiero po koniec
    kwietnia.
    Baisemains
    Zuzka
  • Gość: zuzka IP: 213.17.227.* 11.02.04, 14:05
    coś nowego? czy jeszcze nie ma sezonu na ParyŻ?
  • Gość: StapleS IP: 213.134.157.* 11.05.04, 09:51
    a jak z taxi??
  • Gość: Lidka IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 30.07.04, 11:42
    Dziekuje wszystkim za informacje o Paryzu. Wybieram sie tam 2 sierpnia z mezem
    i dziecmi. Informacje ktore zamiesciliscie bardzo mi pomogly w przygotowaniu
    sie do podrozy. Mam w planie wizyte w Parku Asterixa, czy macie moze jakies
    informacje na ten temat? Mam jeszcze pytanie w sprawie biletu na RER , metro i
    autobusy- Carte ORANGE - czy sa znizki dla dzieci? Mieszkamy w hotelu pod
    Paryzem wiec musimy codziennie podrozowac RERE-m i metrem. Dzieki za info z
    korespondencji Zuzia i Leszek. Duzo cennych informacji. Po tygodniowym pobycie
    w Paryżu wybieramy sie do Alzacji i Lotaryngii. Moze cos podpowiecie.
  • Gość: Adam IP: 62.111.207.* 17.02.04, 09:16
    Generalnie tani nie jest Nie znam cen pieczywa ale np serki (w zal od rodzaju i
    wagi) kosztuja 1-2 E wino 1,5-5 herbatniki ok 2 wedlina paczkowana po 2 i 4
    plasterki ok 3-5 Piwo ok 1.5 To ceny usrednione z marketu na przedmiesciach
    Paryza Wode mozesz spokojnie pic z kranu w centrum kosztuje ok 2 e
    Teraz ja mam pytanie do CIebie Szukam pracy w Paryzu na ok pol roku Moze to byc
    cokolwiek sprzatanie przerzycanie wegla wynoszenie smieci na czarno Wszystko mi
    jedno i tak tam musze pojechac. Bardzo prosze o pomoc Bede bardzo zobowiazany
  • Gość: zuzka IP: 213.17.227.* 20.02.04, 09:51
    Adam, ja opiekowałam się dziećmi, ale podowiaduje sie, czy coś by się znalazło.
    Tylko że nie w Paryzu. Ja byłam pod Tours jakieś 30 km. Ale pociągiem TGV w
    Paryżu jesteś w godzinę. Jak się czegoś dowiem to sie odezwę.
  • Gość: leszek IP: *.w80-14.abo.wanadoo.fr 20.02.04, 13:32
    mieszkam w P. wiec napisz dokladnie co chcesz wiedziec, jakie ceny i czego??? i
    jeszcze pytanko czy wiesz cos na temat braku okresu przejciowego dla pomocy
    domowych, cos wspomnieli o tym w ostatniej polityce, w paryzu ciezko uzyskac
    tego typu info
  • Gość: zuzka IP: 213.17.227.* 23.02.04, 12:53
    Będzie mi niezmiernie miło, jak mi napiszesz parę ważnych dla mnie informacji.
    Oto parę z nich:
    - ceny biletów relacji Paryż-Orleans, Orleans-Tours, Tours-Paryż (nie TGV tylko
    normalne)
    - ceny biletów wejść do Luwru, na wieżę Eiffla, Łuk Triumfalny, wieża
    Montparnasse, muzeum Orsay, Centre Pompidou, La Grande Arche, rejs statkiem po
    sekwanie, itp...
    - ceny benzyny (podejrzewam, że w Paryzu są inne niż poza miastem)
    - podstawowe ceny artykułów spozywczych (mleko, bagietka, chleb tostowy, masło,
    jogurty - czyli takie normalne rzeczy)
    - ilość kilometrów z Paryża na Mont Saint Michele (może akurat bedziesz
    wiedział????)
    nie wiem co jeszcze, nic narazie nie przychodzi mi do głowy, ale jak sobie
    przypomne to zapytam

    Co do twojej sprawy - nie zaglądałam ostatnio do Polityki, nie pracuję juz we
    Francji od 3 lat, więc nie jestem na bieżąco, ale może ci wysłać ta Polityke,
    tylko który to był numer?
    Pozdrawiam
    Zuzka
  • Gość: zuzka IP: 213.17.227.* 25.02.04, 09:01
    Leszku, jesteś tam?
    Będę czekać z niecierpliwością na twoje informacje. Może tez będziesz znac ceny
    pocztówek i znaczków do Polski (tak to jest jak ma się duuużą rodzine).
    Pozdrawiam
  • Gość: leszek IP: *.w81-48.abo.wanadoo.fr 01.03.04, 18:21
    helow

    wiec jesli chodzi o ceny to jest i_ tanio i drogo, w zaleznosci od tego jqk
    chcesz jesc, bo jesli kogos nie przeraza data waznosci na puszce od kukurudzy
    czy groszku 2008 to jeszt spox, ale z zarobkami ws okolicy sredeniej
    francuskiej i mieszkaniem w paryzu zaszalec sie nie da!!!!!

    ceny podstqawowe produktow tanich,ale wzglednej jakosci

    szynka 1.5 400 GR
    ser zolty 5, E kg
    bagietka 60-90 centow pierwsza cena paryz druga prowincja
    chleb Ciezko kupic dobry ponizej 3.5 za kg
    ziemniaki 2.3 5kg
    Mieso ,jest b drogie, nie mowiac oczywiscie o wolowinie , ja kupuje u chinczyka
    wiec kurczak, skrzydelka 1.6 UDKA 3.2 Wieprzowina, mieso od szynki 4.0 boczek 3
    Warzywa pory 1.6 DO 2.6 pomidory ciezko ponizej 1.8 Marczewka 1.2
    za to wino jest tanie --najtansze po 0.80 za but, calkiem przywzoite po 1.5
    pîwo conajmniej 2.0 za 10 butelek 0.25

    jesli chodzi o paryz
    Tygodniowka na metro 14.50 jednorazowy 1.3
    Wstep do Muzeow jest tani Louwre i Orsay 6/10 czyli do 26 lat/ powyzej

    na trasie ktora podalas jezdza tylko TGV, ale jeszcze to sprawdze
    nienjest tanio pociagiem bo licz przynajmniej 40 euro wiec lepiej jest pojechac
    autobusem prosto z polski na miejsce; Jak chcesz odwiedzic paryz i pozniej
    pojechac na dol do TOURS na wiekszosci tras przy rezerwacji biletu na dwa tyg
    przed odjazdzem mozna pojechac za 20 euro i to nazywa sie PREMS, sprobuj
    poszukac szczegolow w necie;, jak nie to ja zajrze do boutique SNCF

    pokutyke ta mam, kupuje na miejscu, bo bez prasy ciezko na obczyznie


    aha i jeszcze pocztowki

    najtansze po 25-30 centow
    znaczek 75 centow
    pocxztowki
  • Gość: leszek IP: *.w81-48.abo.wanadoo.fr 01.03.04, 18:30
    aa

    ceny paliwa benzyna 1.1 ropka 0.84 na wieze Eifla wjazd na sam czubek cyba 12,
    na pierwsze pietro 6, Luk chyba po 6 a czy ta Mont Saint Michele to jest taki
    zalmek czy klasztor nad brzegiem morza, w normandi, jzak tak to jest to ladne
    ze 350-400 km

    a a jogurty sa super tanie, 2 kg ( 16 kubeczkow ) Dannone lub innych dobrych po
    normalnej cenie 4 euro, w promocjo ktora jesty czasami 3.2
  • Gość: Zuzka IP: 213.17.227.* 02.03.04, 10:25
    Dziekuje ci Leszku za pomoc,
    naprawde mi sie przydadzą te informacje. Tym bardziej, ze zdecydowalismy sie po
    przeliczeniu wszystkich kosztow (droga do Paryza, pociagi na miejscu), ze
    jedziemy samochodem. Troche to bedzie męczące, ale coz - jestesmy jeszcze na
    tyle mlodzi, żeby dać rade.
    Zastanawiam sie tylko, gdzie moge znaleźć na internecie cenę wstępu na Mont
    Saint Michel, bo tam tez pojedziemy. I do Chartres również. I zamki po drodze z
    Orleanu do Tours ( tam jest po drodze Blois, Chaumont, Amboise). Tak wiec nasza
    podróz będzie cudowna! Dużo zwiedzania w pierwszym tygodniu jazdy - Berlin,
    luxemburg, Orleans, zamki, Tours, Mont Saint Michel, Chartres, i drugi tydzień
    w Paryżu, a wracając do kraju zachaczymy o Prage.
    Jak bede miala jeszcze jakieś pytania, to się odezwę do ciebie Leszku - dobrze?
    Pozdrawiam z zaśnieżonej Warszawy
    Zuzka
  • Gość: leszek IP: *.w80-14.abo.wanadoo.fr 03.03.04, 18:45
    OK, jak bede mogl to pomoge

    jak bedziecie wracac z francji dajcie znac, bo teraz czesto jezdze naz trasie
    Paryz - Poznan, Jak byscie jechali przez Paryz, i jak by to wam odpowiadalo ,
    to chetnie z wamin bym sie zabral z powrotem oczywiscie do paliwa dorzuce pare e

    a i jeszcze jedno, jak jedziecie z waswy to jadac przez polnocene niemcy, przez
    swiecko, berlin frankfurt/ men mozecie przejechac przez luxemburg i wcale drogi
    nie nadlozycie; podobno w Luxemburgu wszystko jest tansze przez niskie podatki
    i PODOBNO paliwo jest tansze az polowe niz w niemczech czyli w cenie prawie
    zblizonej do Polskiej; Jak bedziecie jechac samochodem to sprawdzcie prosze ta
    informacje i poprosze z waszej strony o info, podaje mail eltaco@wp.pl

    jesli chodzi o Mont blanc to nie wiem czy chcecie tam spedzic noc w hotelu ,
    czy tylko zwiedzic, bo w drugiej opcji we Francji regula jest to ze wstep do
    tego typu obiektow jest zawsze relatywnie tani czyli do 10 euro
    ale czy bedzie strona w necie to nie wiem, ale dokladnej informacji udzieli wam
    biuro informacji turystycznej, rowniez po angielsku, ich adresy znajdziecie w
    przewodniku pascala
    i jeszcze jedno, kupcie sobie nfilmy do aparatu w Polsce bo ich ceny tutaj sa
    wyjatkowo wysokie

    przyjemnego zwiedzania i niezapomnianych wrazen
    Leszek

    ps; jak bedziecie w paris dajcie znac, moze bede na miejcu
    i odnosnie paryza, jak nastawiacie sie na tani nocleg w hotelu tutaj to MUSce
    wczesniej dokonac rezerwacji, bowiem brak miejsc w tutejszych hotelach to norma
  • Gość: Zuzka IP: 213.17.227.* 04.03.04, 10:04
    Hej Leszku,
    Dzięki za kolejne info.
    W Paryżu nocujemy u teściów mojej przyjaciółki, więc nie musimy nic rezerwować.
    Z resztą podczas całej drogi i pobytu nie spimy w hotelach, tylko u znajomych.
    Co do powrotu - jak się pomieścimy w seicento i bedziesz miał ochotę zwiedzać z
    nami Pragę - to nie ma problemu. Damy ci znac, ale wstępnie planujemy wyjechać
    z Paris w piątek 7.05 w godzinach popołudniowych (16.00 - 17.00) i kierować sie
    na Pragę.
    Mont Saint Michel chcemy tylko zwiedzić. Ja już tam byłam, ale mąż nie. A
    akurat jak ja byłam to był wstęp za darmo.
    Pozdrawiam
    Zuzka
  • Gość: leszek IP: *.w81-48.abo.wanadoo.fr 04.03.04, 14:49
    helow

    jak wtedy bede w paryzu to powrot w piatek jest chyba dla mnie super, bo nawet
    jak mnie w niemczech wyrzucicie to na wohendeticket do granicy ( akurat w week
    wypadnie) polskiej dojade, co do Pragi to pomysle, ale bylem i wiem ze jest tam
    super, zreszta mnostwo studentow z Paryza jezdzi tam na week

    odnosnie netu to w Paryzu net jest za DARMO w firmowym sklepie Adidasa, przy
    ulicy Rivoli, zaraz przy muzeum Louvre na wprost stacji metra Nr 1 nazwa
    stacji Louvre-rivoli ( skad caly czas do ciebie pisze, bo pracuje tuz obok)

    pozdrowienia

    jak masz jeszcze jakies pytania , odpisze z przyjemnoscia
  • barczyc 04.03.04, 14:46
    w Luxembourgu paliwo kosztuje tyle co w polsce. jechalem do paryza wlasnie
    przez Lux z jeleniej gory. bardzo dobra droga (z reszta w UE wszystkie drogi sa
    super) i nie dokladacie zbednych km!!!

    pozdrawiam
  • Gość: leszek IP: *.w81-48.abo.wanadoo.fr 04.03.04, 16:27
    jak jezdzisz czasami na trasie Paryz - zgorzelec i chcialbys czasami kogos
    zabrac za rozsadne pieniadze daj znac, ja czesto podrozuje na tej tyrasie
  • Gość: zuzka IP: 213.17.227.* 25.03.04, 10:19
    Co tam Leszku słychać w Paris?
    ceny nie uległy zmianie?
    napisz jaka pogodę macie, bo my juz niedługo (dokładnie za miesiąc) jedziemy i
    chciałabym sie juz nastawić
    Pozdro
    Z.
  • Gość: Asia IP: *.wro.vectranet.pl / 62.29.254.* 29.03.04, 23:02
    Czesc Leszku!
    Na wakacjach wybieram sie do Paryża i w zwiazku z tym chcialabym Cie prosic o
    polecenie jakis tanich noclegow(wraz z cenami).
    Z gory dziekuje za odpowiedz
    Pozdrawiam
    a.
  • Gość: Yola IP: *.77.classcom.pl 27.05.04, 00:00
    Witam wszystkich!! Przyłączam się do prosby o podanie lokalizacji oraz cen
    taniego zakwaterowania w Paryżu. Interesuje mnie 14,15, i 16 wrzesień.proszę o
    maila na adres yolencia@wp.pl
    Pozdrawiam wszystkich podrózników
  • Gość: Paweł IP: *.internetdsl.tpnet.pl 01.07.04, 16:32
    Witam!
    Wybieramy się do Paryża pod koniec lipca.
    Chcielibysmy zwiedzić część Luwru,wiechać na wieżę Eiffla,ewentualnie
    przepłynąć się po Sekwanie.Chcielibysmy spędzić w Paryżu około 4 dni.
    Jak najtaniej to zrealizować?Czy da się jakoś przenocować za darmo w Paryżu?
    Dziękuję z góry za informacje
    Pozdrawiam
  • rena111 03.04.04, 22:13
    wracam autem z Paryza do Zgorzelca,czy mozesz podac dokladnie trase przyjazdu
    przez Luxembourg,pozdrawiam
  • Gość: Annmarie IP: *.crowley.pl 16.04.04, 17:23
    Jeśli chcecie zwiedzać, to bardzo duże oszczędnosci daje Carte de Musee (chyba
    tak się nazywa) - koszt 30 euro za trzydniową (jest jeszcze 1-dniowa - chyba 15
    uro i 5-dniowa - 45). Na trzydniowej zwróciła się nam całkiem i
    zaoszczędziliśmy drugie tyle na tej dla nie-studenta (dokładnie 32,5 euro), a
    na "studenckiej" - 19 euro).
    Można ją kupić w Biurze Turystycznym i w każdym muzeum, które ja honoruje
    (m.in. d'Orsee, Luwr, i wiele innych).
  • vojager29 11.05.04, 10:29
    wyglada na to, ze paryz wcale nie jest drogi
    w innych miejscach za kawe trzeba placic 4-5 euro, za piwo 0,5L 5 euro, za
    tylko drugie danie od 6 euro w barze przy supermarkecie do 15 euro w najtanszej
    knajpce
    niech zyje paryz
  • Gość: assassin IP: *.kielce.net.pl 02.07.04, 09:18
    witam,planuje wyjazd do Tuluzy autem z Kielc, to moja pierwsza taka długa
    trasa.Prosze doswiadczonych podrózników o porady:)

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Booking.com
Nakarm Pajacyka