Dodaj do ulubionych

Czy mieszkania we Wrocku są za drogie?

IP: 80.50.143.* 21.09.12, 09:28
Pracuję w branży IT. Zarabiam nieźle, choć szaleństwa nie ma. Zastanawiałem się ostatnio czy nie czas "osiąść na swoim" itp, bo stabilność, gwoździe itp. Blablabla.

Dostałem kilka ofert pracy z zagranicy, pomimo że wyjeżdżać na razie nie zamierzam, zacząłem się przyglądać ile wyniosłoby mnie życie w danych miastach.

Jedna oferta z Pasadeny (LA, USA):
www.numbeo.com/cost-of-living/city_result.jsp?country=United+States&city=Los+Angeles%2C+CA&displayCurrency=PLN
Niemcownia (NRD) - Norymbergia (dzięki której zależność stała się dla mnie widoczna):
www.numbeo.com/cost-of-living/city_result.jsp?country=Germany&city=Nuremberg&displayCurrency=PLN
I jeszcze Frankfurt (już RFN!)
www.numbeo.com/cost-of-living/city_result.jsp?country=Germany&city=Frankfurt
No i tradycyjne - UK, Southampton w tym przypadku:
www.numbeo.com/cost-of-living/city_result.jsp?country=United+Kingdom&city=Southampton
I nasz kochany Wrocław:
www.numbeo.com/cost-of-living/city_result.jsp?country=Poland&city=Wroclaw
Zwróćcie uwagę na:
Local Purchasing Power = siła nabywcza
Median Monthly Disposable Salary (After Tax) = Średnia pensja netto
Price per Square Meter to Buy Apartment (in, ouside City Centre) = Średnia cena metra kwadratowego (w centrum i poza)

Wnioski:
1. We Wrocławiu jest bardzo drogo. Porównywalna dysproporcja jest w Londynie. (To miłe że to małe miasteczko w byłym bloku wschodnim ma coś wspólnego z europejską stolicą handlu...)

2. Pisanie że metr kwadratory powinien kosztować tyle co średnia pensja w danym mieście jest jak najbardziej poprawne, przy czym pensje bierzemy netto.

3. Inwestycja w nieruchomości jest w długim terminie nieuzasadniona we Wrocławiu, w którym ludzi nie dość że ubywa to mieszkań jest coraz więcej, a i gospodarka jakoś nie szaleje. Albo nam wzrosną zarobki, albo stanieją mieszkania.