Dodaj do ulubionych

Pomoc na trasie Liptovsky Mikulas-Zakopane

16.08.10, 14:08
Witam,Jestem początkującym pilotem i mam zadanie pilotować trasę Liptovsky
Mikulas(tatralandia) - Zakopane. Chciałbym prosić o udzielenie kilku
przydatnych informacji odnośnie trasy od doświadczonego pilota. Interesują
mnie atrakcje turystyczne i walory krajoznawcze na trasie o których można
opowiedzieć turystom. Jakieś punkty zabytkowe na trasie. Z góry dziękuję i
proszę o pomoc.
Edytor zaawansowany
  • ashiii 16.08.10, 15:07
    na początek - wybór trasy - ja lubię jeździć na Łysą Polanę - stamtąd malownicza
    trasa 537 (choć może nie najlepsza pod kątem nawierzchni, jednak jest na niej
    mały ruch, a widoki przepiękne!) przez Tatrzańską Łomnicę i za Pribyliną
    wjeżdżasz już na lepszą drogę, którą dojeżdżasz do Mikulaszu.

Jako ciekawostkę możesz powiedzieć, że z Liptowskiego Mikulaszu pochodził
    Janosik, który na dodatek nigdy nie był w polskich Tatrach :)) i zbójnicował
    krótko, bo tylko 3 lata aż go złapali.. Warto też wspomnieć co nieco o smaczkach
    słowackiego języka.
    No i poczytaj o pasmach górskich na Słowacji, bo dojeżdżając do Liptovskiego
    wkraczasz w pasmo Niżnych Tatr z tego co pamiętam, a to coś zupełnie innego.

Poza tym w okolicy są demanovskie jaskinie: slobody (czyli wolności) i lodowa.
    Przy nich nasz "Raj" się chowa :)) ale to już musisz uzgodnić z biurem, bo
    zajmuje to trochę czasu, no i kosztuje :)

Wejdź też sobie na stronę tatralandii i poczytaj o atrakcjach
    www.tatralandia.sk/main.php?i=Tatralandia
  • free-znowak 16.08.10, 15:17
    "mam zadanie pilotować trasę"

... zapomniałeś dodać, że to zadanie na kursie!
  • mountainguide 17.08.10, 21:25
    ashiii napisała:

> Jako ciekawostkę możesz powiedzieć, że z Liptowskiego Mikulaszu
    pochodził
    > Janosik, który na dodatek nigdy nie był w polskich Tatrach :))
    A ja bym Ci radził nieco się douczyć z historii życia Janosika i nie
    wypisywać bzdur.