Dodaj do ulubionych

selectours w upadłości!!!!!!!

13.09.10, 20:35
jutro ogładzają upadłość!! wiadomość z pierwszej reki
Edytor zaawansowany
  • aska885 13.09.10, 20:41
    Na ich stronce już jest informacja o upadłości.
  • aeki 13.09.10, 20:44
    Też doszły mnie takie wiadomości. Dzwońcie do firmy .
  • flyr 13.09.10, 20:50
    faktycznie
  • radiomaniak831 13.09.10, 21:28
    do mnie już dzwonili ... "niech Pan się nawet nie wybiera na lotnisko - ogłosiliśmy upadłość" ... no to kasa poszła się .......
  • pariss1 13.09.10, 21:33
    A nie wiecie co z ludzmi ktorzy wracają jutro? Jak to bedzie? Wlasciwie to chyba w nocy dzisiaj bo dwa tyg temu samolot lecial o 12 w poludnie.
    Ja piernicze, szefowej wybralam hotel, biuro.....chyba mnie powiesi. Jeszcze dzisiaj mi sie snila cholerka no!
    Ktos cos wie?
  • ve.lo 13.09.10, 21:43
    No to wspolczuje - bedziesz miala teraz prze... w pracy. Ja szczerze mowiac pare razy sie kusilem na to biuro, bo mialo fajne ceny ale zawsze zniechecal mnie wyglad salonu sprzedazy.
    Ja jezdze tylko z TUI (wczasy) i Rainbow Tours (objazdowki). TUI raczej nie padnie, ale mam nadzieje ze nie spotka mnie to w przypadku Rainbowa, bo wplacilem juz zaliczke na Tajlandie w grudniu.
  • aqua_frigida 13.09.10, 21:52
    kurcze...
    Do ostatniego momentu sprzedawali wycieczki...
    O 12:30 DZISIAJ dosrałam od nich ofertę Egiptu na maila. :/


    --
    Nie musimy niszczyć przeszłości. Już minęła. (John Cage)
  • aqua_frigida 13.09.10, 21:53
    errata - DOSTAŁAM *

    :))
    --
    Nie musimy niszczyć przeszłości. Już minęła. (John Cage)
  • ve.lo 13.09.10, 21:59
    No ja mam w markecie obok domu ich salon. Jeszcze dzis po pracy widzialem w nim klientow. Wspolczuje tym co teraz beda sie starali odzyskac od nich zaliczki.
  • marlena2709 13.09.10, 22:07
    ZAJEBI*** miałam lecieć jutro o 6.00. Nie wiecie jak to jest z odzyskaniem pieniędzy???
  • ve.lo 13.09.10, 22:14
    Z tego co sie orientuje to moze byc ciezko bo co prawda jest ubezpieczenie, ale w pierwszej kolejnosci z kasy z niego wpierw sa sciagani turysci juz bedacy na wakacjach, potem sa splacane zobowiazania biura, a dopiero na koncu wierzytelnosci wobec klientow. Generalnie raczej sa mizerne szanse na odzyskanie pelni wplaconej kwoty. Taka niestety jest prawda.

    Podczas ostatniej upadlosci, chyba biura Kopernik kasy z ubezpieczenia nie starczylo nawet na sciagniecie wszystkich turystow do kraju i polska wysylala wlasnego Tupolewa do chyba Egiptu. Moge nie pamietac czy ta sytuacja dotuczyla akurat Kopernika, byc moze jakiejs poprzedniej upadlosci, ale cos w tym stylu bylo.

    Wszystko zalezy od tego jak wysoko ubezpieczone bylo biuro.
  • pariss1 13.09.10, 22:15
    Mam nadzieje, ze ta gwarancja starczy zeby ludzie wrocili.

    Pislam do znajomego rezydenta z Selectoursa w Tabie i tez jest w szoku i za bardzo oczywiscie nie wie co robic. Zadnych info z biura. REzydenci martwcie sie sami! Widac pracownicy tez nie wiedzieli do konca skoro sprzedawali wycieczki itp.
  • pariss1 13.09.10, 22:28
    Velo, na stronie biura wisi Ubezpieczenie z Signal Iduny na 3 650 000.
  • ve.lo 13.09.10, 22:33
    Naprawde nie bardzo umiem okreslic czy to duzo czy malo. Nie wiem jakie gwarancje mial Kopernik. Moze niech wypowiedza sie ludzie ktorzy przezyli na wlasnej skorze upadek Kopernika, bo nie bardzo wiem jak te sume porownac.
  • irhana 13.09.10, 22:27
    Rok temu byłam z nimi (bo mieli w ofercie hotel, do którego chciałam jechac). Jak kupowałam wczasy i płaciłam zaliczkę byli mili, sympatyczni, super obsługa .... jak poszłam dopłacić resztę kasy to juz tacy mili nie byli, kase przyjeli, moje pytania olali, Pani opryskliwa, wręcz niemiła ... wtedy zapaliła mi sie pierwsza czerwona lampka i postanowiłam potwierdzić moją rezerwację (jakie miałam przeboje ze znikającą i pojawiającą się rezerwacją to już opisałam w innym wątku)- to była druga czerowna lampka ... urlop w zasadzie był udany, ale w czasie rozmowy z menago hotelu usłyszeliśmy, że następnym razem powinniśmy wybrać się z innym BP bo to jest wyjątkowo nierzetelne i ciągle maja z nim jakieś kłopoty ...

    Był to mój pierwszy i ostatni raz z nimi, żal mi wszystkich, którzy utkneli bądź nie wyjechali na wakacje (tracąc prawdopodobnie pieniądze), ale cieszę się, że kolejni oszuści znikną z rynku ...
  • marlena2709 13.09.10, 22:33
    a może ktoś był w takiej sytuacji i może powiedzieć jak długo trwa taki proces odzyskiwania pieniędzy?
  • ruda.ryba 13.09.10, 22:44
    o rzesz, wpłaciłam zaliczkę w zeszłym tygodniu....
  • grodek75 13.09.10, 22:48
    marlena2709 napisała:
    a może ktoś był w takiej sytuacji i może powiedzieć jak długo trwa taki proces odzyskiwania pieniędzy?


    Zmartwię Cię. Bardzo długo i szanse na odzyskanie niestety nie są wielkie.
    Jak już napisano w pierwszym rzędzie z polisy są pokrywane koszty powrotu do kraju tych, którzy są za granicą. Powrót organizuje biuro Marszałka Województwa. Im nie zależy na tym by oszczędzać. Oni mają za zadanie sprowadzić jak najszybciej wszystkich calych i zdrowych. Zgadnij gdzie pobiegną załatwiać przeloty? Na pewno na ul. 17 Stycznia w Warszawie, a LOT za zorganizowanie przelotów ad hoc zażyczy sobie grubej kasy. Do tego dochodzą koszty hoteli. Mogę sobie wyobrazić, że po oficjalnym ogłoszeniu upadłości ludzie są właśnie wypraszani z pokoi lub będą najdalej jutro rano. Do czasu zorganizowania powrotu trzeba będzie im zapewnić jakiekolwiek lokum.
    Potem czeka Cię składanie zeznań na Policji w charakterze poszkodowanej, inni poszkodowani oraz wierzyciele będą również zgłaszać swoje roszczenia (nie wiem tylko czy do Marszałka, czy bezpośrednio do Signal Iduny). A na dodatek klienci są ostatnimi, których roszczenia są zaspokajane z kwoty, która pozostanie z ubezpieczenia.
    Znajomy czeka na kasę po upadłości Kopernika już ponad rok. I wszystko wskazuje na to, że się nie doczeka. Przykro mi...
    --
    ----------------------------------------------------------------
    Za dwadzieścia lat bardziej będziesz żałował tego czego nie zrobiłeś, niż tego co zrobiłeś.
    Mark Twain
    www.panoramio.com/user/2266955
  • marlena2709 13.09.10, 22:56
    grodek75 napisał:

    >
    > Zmartwię Cię. Bardzo długo i szanse na odzyskanie niestety nie są wielkie.

    Załamałeś mnie chłopie. Nie wierzę w to co się stało. To miały być moje pierwsze zagraniczne wakacje. Zaje...biście
  • grodek75 13.09.10, 23:04
    marlena2709 napisała:
    Załamałeś mnie chłopie. Nie wierzę w to co się stało. To miały być moje pierwsze zagraniczne wakacje. Zaje...biście


    Cóż mogę powiedzieć? Przykro mi...
    Wiem, że to niewielka pociecha, ale pomyśl że mogłabyś być w o wiele gorszej sytuacji, czyli gdzies na wakacjach i ktoś (obsługa) mógłby Ci właśnie wyrzucać rzeczy z pokoju, a Ty siedziałabyś na chodniku przed hotelem. A w krajach w rodzaju Egiptu tak to na ogół wygląda gdy dowiedzą się, że umoczyli kasę. To byłby dopiero kanał. Tego typu sytuację miał właśnie rok temu mój znajomy z Kopernikiem.



    --
    ----------------------------------------------------------------
    Za dwadzieścia lat bardziej będziesz żałował tego czego nie zrobiłeś, niż tego co zrobiłeś.
    Mark Twain
    www.panoramio.com/user/2266955
  • dorota-55 13.09.10, 23:06
    Jestem załamana!
    Miałam jutro o 12.00 lecieć do Egiptu, a tak 2 godziny temu dowiedziałam się że operator ogłosił upadłość, to jakaś masakra!
  • merci77 13.09.10, 23:09
    o ja pierd...strasznie Wam wspolczuje:( sama szukam wyjazdu i tez ostatnio na to biuro patrzalam,ale jeszcze nie zakupilam wczasow.
  • marlena2709 13.09.10, 23:09
    dorota-55 napisała:

    > Jestem załamana!
    > Miałam jutro o 12.00 lecieć do Egiptu, a tak 2 godziny temu dowiedziałam się że
    > operator ogłosił upadłość, to jakaś masakra!
    To jedziemy na jednym wózku. To co robimy Dorotko??? Jastarnia czy Zqakopane???
    A tak serio to nie wiem co robić. masz jakiś pomysł?
  • dorota-55 13.09.10, 23:14
    jutro wpadnę do pośrednika, (a jest to fajna babka) może ona coś wymyśli nie wiem co będzie utopiłam dużą kasę, cały rok na nią zbierałam z narzeczonym.
  • dorota-55 13.09.10, 23:18
    Nie rozumiem jak można być takim nie uczciwym operatorem, dawno wiedzieli o tym że coś jest nie tak więc czekali tak długo aż wszyscy inni wpłaca kasę ( a czekałam aż do ostatniego momentu, zawsze tak robię), i co zwyczajnie mnie oszukali.
  • merci77 13.09.10, 23:15
    a czytaliscie ten artykul? ja wlasnie sie na niego natknelam,ciekawe czy to ma jakis zwiazek z tym,czy nic nie bylo wiadome..
    biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/447541,ecco_holiday_i_selectours_to_cele_rainbow_tours.html
  • marlena2709 13.09.10, 23:21
    merci77 napisała:

    > a czytaliscie ten artykul? ja wlasnie sie na niego natknelam,ciekawe czy to ma
    > jakis zwiazek z tym,czy nic nie bylo wiadome..
    > biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/447541,ecco_holiday_i_selectours_to_cele_rainbow_tours.html
    A nawet jeśli by tak było, że Selectours zostało przejęte to nam (poszkodowanym) i tak nie robi to żadnej różnicy prawda?
  • merci77 13.09.10, 23:22
    pojecia nie mam...
  • pc_maniac 14.09.10, 08:48
    Marleno2709 przejęcie lub wrogie przejęcie nie ma nic wspólnego z bankructwem. Więc o ile ten artykuł mógł na cokolwiek wskazywać to na wręcz coś odwrotnego, że Selectours stanowi atrakcyjną ofertę, że jakaś firma się na niego łasi. Widać była to kaczka dziennikarska.

    Przykro mi, że wielu z Was spotkały z powodu upadku takie nieprzyjemności. Teraz rozumiecie czemu nigdy nie doradzam biura, z którym podróżuję. Po prostu my klienci tak naprawdę nie wiemy komu powierzamy swoje pieniądze (konkretnie nie wiemy jaka jest kondycja wszelkich BP w Polsce).

    --
    Egipt na własną rękę - wspomnienia w odcinkach (2004)

    Moje fotoalbumy z Egiptu:
    Egipt na własną rękę cz.1
  • jarekinfo 14.09.10, 11:10
    nie zostło przejęte, Rainbow Tours miał chętkę, ale po dokładnym sprawdzeniu okazało się że właściciele Selectours delikatnie mówiąc próbowali zataić informacje o swoich (nie)płaynnościach finansowych.
    "W dniu 04.06.2010 roku Emitent podpisał z Panami Zouhaier Attia oraz Sami Bakloutii list intencyjny i rozpoczął prowadzenie
    negocjacji w sprawie zakupu 100 % udziałów spółki Selectours Sp. z o.o. Negocjacje nie doprowadziły do zawarcia stanowczej umowy, z powodu ujawnienia w toku rozmów negatywnych w ocenie Emitenta informacji mających wpływ na ocenę opłacalności inwestycji. W szczególności Emitent informuje, że zrezygnował z przejęcia spółki Selectours spółka z o.o. ze względu na niespełnienie przez nią parametrów finansowych ustalonych w liście intencyjnym, przede wszystkim nieosiągnięcie zakładanego poziomu sprzedaży
    i przekroczenie poziomu zadłużenia - pisze Rainbow Tours w komunikacie."
  • agnieszkaa2501 14.09.10, 11:39
    Czyli już wcześniej było wiadome, że Selectours jest zadlużony i, że ma problemy?
  • jarekinfo 14.09.10, 11:49
    ja z tego wyciągam wniosek taki, że ci panowie świadomie chcieli wprowadzić w bład Rainbow odnosnie swojej niby dobrej kondycji finansowej, żeby sprzedac "problem" innej spółce. Jednak Rainbow sprawdził prawdopodobnie sprawozdania finansowe bardzo żetelenie, odkrył nieprawdiłowosci i zrezygnował z zakupu. A panom z Selectoursa nie pozostało nic innego w takim wypadku jak wydoić klienta ile sie da i ogłoscic upadłośc.
  • dorota-55 13.09.10, 23:22
    zwyczajnie zostaliśmy oszukani
  • marlena2709 13.09.10, 23:27
    dorota-55 napisała:

    > zwyczajnie zostaliśmy oszukani
    delikatnie to nazwałaś. Wyjeb..li nas w dupę!!!
    Dzwoniłam już do Babeczki z mojego biura, na szczęście miałam jej prywatny numer. Jutro od rana będzie działać. Powiedziała, że zrobi wszystko, żebyśmy w środę polecieli na inną wycieczkę.
    Masakra jakaś!!! Ja pier....!!!
  • radiomaniak831 13.09.10, 23:30
    marlena2709 napisała:

    > dorota-55 napisała:
    >
    > > zwyczajnie zostaliśmy oszukani
    > delikatnie to nazwałaś. Wyjeb..li nas w dupę!!!
    > Dzwoniłam już do Babeczki z mojego biura, na szczęście miałam jej prywatny nume
    > r. Jutro od rana będzie działać. Powiedziała, że zrobi wszystko, żebyśmy w środ
    > ę polecieli na inną wycieczkę.
    > Masakra jakaś!!! Ja pier....!!!

    tez o tym myslalem, zeby isc jutro i kupic kolejna wycieczke :) ale powiem szczerze mam pewne obawy :) bo z tej kasa raczej juz nie do odzyskania :/ a mial byc jutro egipt :/
  • dorota-55 13.09.10, 23:39
    Ja już nie mam siły, nie mam kasy na inną wycieczkę,nic mi już nie pozostało, tylko wrócić do pracy.
  • marlena2709 13.09.10, 23:46
    dorota-55 napisała:

    > Ja już nie mam siły, nie mam kasy na inną wycieczkę,nic mi już nie pozostało, t
    > ylko wrócić do pracy.
    Dorotko doskonale Cię rozumie. Poczekajmy do rana, może coś więcej już będzie wiadomo. Może podadzą już jakieś numery kontaktowe i będzie można do nich zadzwonić i poprosić o wyjaśnienia. Na razie się nie załamuj, może Twój posrednik Ci coś doradzi. A to nie jset tak, że jak biuro zostaje przejęte przez inne to to drugie musi się wywiązać z warunków umowy?
  • dorota-55 13.09.10, 23:56
    Pewnie tak, ale tak naprawdę to operator ogłosił upadłość pod nazwą selectours, więc o przejęciu tu nie ma mowy. A tak naprawdę, po co innemu operatorowi coś przejmować skoro inny ma długi. Masz rację Marlena trzeba poczekać do rana!!!!
    marlena2709 napisała:

    > dorota-55 napisała:
    >
    > > Ja już nie mam siły, nie mam kasy na inną wycieczkę,nic mi już nie pozost
    > ało, t
    > > ylko wrócić do pracy.
    > Dorotko doskonale Cię rozumie. Poczekajmy do rana, może coś więcej już będzie w
    > iadomo. Może podadzą już jakieś numery kontaktowe i będzie można do nich zadzwo
    > nić i poprosić o wyjaśnienia. Na razie się nie załamuj, może Twój posrednik Ci
    > coś doradzi. A to nie jset tak, że jak biuro zostaje przejęte przez inne to to
    > drugie musi się wywiązać z warunków umowy?
  • gochaeasy 14.09.10, 00:09
    płakać się chce...
    ja 2 ratę wpłaciłam w zeszłym tygodniu...oby jeszcze nie wpłacili...
  • jarekinfo 14.09.10, 11:12
    jakie przejęcie - ludzie nie opowiadajcie głupot, do przejęcia NIE doszło
  • marlena2709 13.09.10, 23:40
    radiomaniak831 napisał:

    > tez o tym myslalem, zeby isc jutro i kupic kolejna wycieczke :) ale powiem szcz
    > erze mam pewne obawy :) bo z tej kasa raczej juz nie do odzyskania :/ a mial by
    > c jutro egipt :/
    No właśnie moja Pani Pośrednik ma jakieś znajomości duże w selectours i powiedziała że prawdopodobnie jutro odzyska nasze pieniądze.
  • dorota-55 13.09.10, 23:48
    mam nadzieje, że uda się odzyskać kasę, oby tak się stało!!!!!!!!!
  • marlena2709 13.09.10, 23:52
    Cos takiego mogło się przytrafić tylko mi!!! Chyba ktoś mnie kiedyś przeklął!!! Jak nie urok to przemarsz wojsk!!!
    Pozostało nam tylko czekać...
  • agnieszkaa2501 13.09.10, 23:55
    Moja siostra jutro Rano miała leciec do Egiptu z Gdanska i nic z tego ... Jestem w Ciężkim szoku. Ja miesiąc temu bylam z tego biura w Egipcie. Moi rodzice 2 miesiące temu i wszystko bylo okej a tu taki szok !! Dobrze, że nie dowiedzieliśmy sie o tym, gdy wyleciała bo zapewne miała by problem z powrotem ...
  • imonate 13.09.10, 23:51
    > No właśnie moja Pani Pośrednik ma jakieś znajomości duże w selectours i powiedz
    > iała że prawdopodobnie jutro odzyska nasze pieniądze.

    zawsze mi się wydawało, że jak firma ogłasza upadłość, to konta bankowe są blokowane.

    i nie, żebym źle życzyła, wręcz przeciwnie .. głęboko współczuję .. .

    co do odzyskania kasy, Pani pośrednik być może po prostu "zapomniała" przelać do selectursa pieniędzy, czego tobie serdecznie życzę :D

  • marlena2709 13.09.10, 23:55
    imonate napisała:

    > zawsze mi się wydawało, że jak firma ogłasza upadłość, to konta bankowe są blok
    > owane.
    >
    > i nie, żebym źle życzyła, wręcz przeciwnie .. głęboko współczuję .. .
    >
    > co do odzyskania kasy, Pani pośrednik być może po prostu "zapomniała" przelać d
    > o selectursa pieniędzy, czego tobie serdecznie życzę :D
    >
    Myślisz, że takie "zapomnienie" jest możliwe. Dostaliśmy przecież umowę i potwierdzenie...
  • agnieszkaa2501 13.09.10, 23:57
    Posrednicy wysylaja pieniadze później... także jest taka możliwośc ...
  • marlena2709 14.09.10, 00:00
    agnieszkaa2501 napisała:

    > Posrednicy wysylaja pieniadze później... także jest taka możliwośc ...
    co to znaczy później? Po wylocie?
  • agnieszkaa2501 14.09.10, 00:08
    No np. idziesz do biura i dostajesz rachunek, ze zapłaciłaś. A nie wiadomo kiedy pośrednik wyśle te pieniądze bezpośrednio do biura w tym przypadku Selectours...
  • imonate 14.09.10, 00:10
    > co to znaczy później? Po wylocie?

    tak się właśnie zdarza,

    i myślę sobie, że w branży musiało się plotkować o kondycji selectursa w ostatnich dniach, więc agent też mógł troszkę zadziałać w interesie klienta, czego wszystkim, a szczególnie tym z last życzę.
  • gochaeasy 14.09.10, 00:06
    ja miałam lecieć do tunezji 26.09!
    byłam z nimi w tunezji w czerwcu i wszystko było ok!!!
    załatwiałam wakacje nie tylko dla siebie (+mąż i dziecko) ale też 2 parom znajomych!!!
    czytali opinie o tym biurze i pytali mnie czy wszystko ok - a ja tak jasne ...
    jutro ze wstydu nie odbiorę telefonu- a dzwonić będzie na pewno...
  • imonate 14.09.10, 00:00
    nie wiem jak dawno wykupiłaś wyjazd, jeśli niedawno, to wszystko jest możliwe - empirycznie sprawdzone

  • agnieszkaa2501 14.09.10, 00:01
    Zobaczymy jak to będzie... Miejmy nadzieje, że uda się odzyskać pieniądze już nie mówie o straconych wakacjach...
  • marlena2709 14.09.10, 00:05
    imonate napisała:

    > nie wiem jak dawno wykupiłaś wyjazd, jeśli niedawno, to wszystko jest możliwe -
    > empirycznie sprawdzone
    >
    08.09 wpłaciłam połowę a 10.09 resztę
  • dorota-55 14.09.10, 00:00
    Musze przyznać, że ja też miałam wylecieć z Gdańska.
  • agnieszkaa2501 14.09.10, 00:10
    A do jakich hoteli mieliście lecieć?
  • gochaeasy 14.09.10, 00:15
    idę spać a raczej się położyć, bo noc mam raczej z głowy...może jutro cos będzie wiadomo!
    ku...a dziś kupiłam 3 butelki kremów z filtrami...przydadzą się jak uciułam na kolejne wakacje!
    współczują osobom które siedzą teraz na walizkach...super!
    pochlastać się tylko...
  • agnieszkaa2501 14.09.10, 00:19
    "Puls Biznesu
    " już przed rokiem pisał, że Selectours należy do biur spóźniających się z przekazywaniem sprawozdań finansowych do KRS.

    Upadłe biuro podróży wymienialiśmy też wśród kandydatów do przejęcia przez giełdowy Rainbow Tours.
    www.pb.pl/2/a/2010/09/14/Upadek_Selectours
  • marlena2709 14.09.10, 00:30
    Przeczytałam gdzieś wypowiedź faceta, który też miał jutro leciec z Krakowa. Zadzwonili do niego i powiedzieli, że nie poleci, ale zeby przyjechał na lotnisko mimo wszystko. Po co? jak myślicie?
  • aeki 14.09.10, 07:31
    wyborcza.biz/biznes/1,100896,8372072,Zbankrutowalo_warszawskie_biuro_podrozy_Selectours.html
  • paoloman 14.09.10, 07:42
    Ja byłem w zeszłym roku z Kopernikiem w chwli, gdy padł. Generalnie jedna wielka trauma na miejscu i szczerze powiem, gdyby nie alkohol z bezcłówki i dobry humor kompana to bym się tam pohlastał. Ale do rzeczy Kopernik był ubezpieczony na 3 mln. Splajtował w lipcu, więc miał praktycznie cały sezon do zwrotu. Ubezpieczenie było w 2-ch agencjach i podobno ci co byli ubezpieczeni w tej pierwszej to niewiele dostaną (ci co kupil wczasy w opcji first minute) Ja po ponad roku dostałem 27% wpłaconej kwoty. Z 2-ch tygodni byłem na miejscu tydzień. Jedna rada na przyszłość sprawdzać, kto jest właścicielem biura. W przypadku Kopernika i S&T byli to uśmiechnęci Arabowie. Myślę, że w przyszłym roku padną następne biura.
  • flyr 14.09.10, 08:15
    a najgorsze jest to że tego typu dziadowskie BP maja zawsze nowych klientów dla których podstawowym atutem jest cena bo nie wyobrażam sobie w jaki inny sposób mozna sie skusić na takie badziewne BP ( kapitałem arabskim ) . Przykładów w historii plajty BP naszej jeszcze młodej turystyki było kilka ( w 90 % kapitał był arabski . Z reguły Tunezyjski lub Turecki ) . W przyszłym sezonie ten sam kapitał otworzy nowe BP pod innym szyldem i następnych klientów przyciągnie . Będzie na rynku 3-4 lata po czym spieprzą z kapitałem do Afryki a ludzi zostawią na lodzie . Dlatego ja uważam że lepiej zapłacić więce TUI , Scan , Neckermann i spać spokojnie . W sumie to i tak dobrze że po sezonie , troche mniej ludzi dostanie po dupie . Dlatego ludziska zanim kupicie to sprawdzcie u kogo kupujecie !!!!
  • flyr 14.09.10, 08:25
    jak by ktoś miał jeszcze watpliwości kto siedział w zarządzie i z jakiego regionu swiata pochodził to proszę spojrzeć
    www.krs-online.com.pl/selectours-telemac-spolka-z-ograniczona-krs-184620.html
  • dariusznow 14.09.10, 17:26
    www.krs-online.com.pl/exim-tours-spolka-z-ograniczona-krs-136864.html
    czyzby następny w kolejce?

    no to polskie biura będą na topie


    --
    moje fotki: dariusznow.fmix.pl

    Mazury też są piękne
    www.mazurydomki.prv.pl
  • mrprot 14.09.10, 08:30
    A czy ktoś wie czy turyści z Selestours wracają bez przeszkód do Polski? Moja rodzina powinna dziś po południu wracać z Sharm...
  • flyr 14.09.10, 08:36
    jeżeli znasz numer lotu to zadzwoń do PPL i dowiedz sie czy taki rejs jest na dzisiaj przewidziany .
  • pc_maniac 14.09.10, 08:54
    BTW, przynajmniej połowę kwoty, którą wpłaciliście powinniście odzyskać na podstawie ubezpieczenia biura (o ile takowe ma).
    Powrót turystów zza granicy finansuje nie ubezpieczyciel, a wojewoda województwa, na terenie, którego jest zarejestrowana firma.
    --
    Egipt na własną rękę - wspomnienia w odcinkach (2004)

    Moje fotoalbumy z Egiptu:
    Egipt na własną rękę cz.1
  • irhana 14.09.10, 09:49
    flyr napisał:

    > a najgorsze jest to że tego typu dziadowskie BP maja zawsze nowych klientów dla
    > których podstawowym atutem jest cena bo nie wyobrażam sobie w jaki inny sposób
    > mozna sie skusić na takie badziewne BP ( kapitałem arabskim ) .

    To ja odpowiem na Twoje pytanie ;) Ja się zdecydowałam rok temu nie dlatego, że była niska cena (bo aż tak mało nie zapłaciłam). Wybrałam to BP bo miało w swojej ofercie hotel, do którego chciałam jechać i w terminie, który najbardziej mi odpowiadał z wylotem z Warszawy. Decydując się na Selecta zastanawiałm się czy dobrze robię, ale doszłam do wniosku, ze gdyby mieli upaść to zrobiliby to zapewne pod koniec sezonu (bo na co dłużej czekać) a ja leciałam w listopadzie więc już po sezonie turystycznym i upadkowym biur :)
    Na opiekę rezydenta nie liczyłam, rezerwację hotelu potrafie sobie potwierdzić sama przed wylotem więc było mi wszystko jedno z jakiego BP polecę :)
  • flyr 14.09.10, 10:02
    ale to było stwierdzenie , nie pytanie . Na końcu zdania nie było znaku zapytania . I musze jeszcze stwierdzić że jednak niewszystko jedno co dla poniektórych turystów z jakim BP wyjechali .
  • irhana 14.09.10, 10:16
    Oki przepraszam źle to ujęłam (wydawało mi się, że forma wypowiedzi mimo braku pytajnika była raczej pytająca), powinnam napisać: Twoje stwierdzenie, że tylko cena decyduje o wyborze jest błedne i nieprawdziwe bo .... :)
  • jarekinfo 14.09.10, 11:18
    Jedna r
    > ada na przyszłość sprawdzać, kto jest właścicielem biura. W przypadku Kopernika
    > i S&T byli to uśmiechnęci Arabowie. Myślę, że w przyszłym roku padną następne
    > biura.

    dokładnie !!! w przypadku Selectours jest podobnie - własciciele:
    Zouhaier Attia oraz Sami Bakloutii
  • jarekinfo 14.09.10, 11:15
    zawsze mi się wydawało, że jak firma ogłasza upadłość, to konta bankowe są blok
    > owane.
    tak blokowane sa - ale one są juz zwykle puste.
    tak to jest niestety z arabskimi cwaniaczkami, zakładają firme rozchuśtają nieźle działalność, potem wyprowdzają pieniądze i ogłaszają upadłość, a za rok, dwa te same osoby zakłądają kolejne BP i tak w koło....
  • agulera 14.09.10, 12:06
    hm...niestety od arabskich biur (a takich w PL jest jeszcze kilka) trzeba sie trzymac z daleka, tez dlatego, ze zwykle ich kontrahnci - w tym linie lotnicze sa arabskie.
    ale musze tez przyznac, ze raz, kikla lat temu, dalismy sie skusic na oferte Selectours. do SSH - ze wzgledu na hotel, a wlasciwie rafe przy h. na której nam zalezało. Wrocilismy zadowoleni. ale to było kilka lat temu...
  • ramm 14.09.10, 15:49
    ja byłam w tamtym roku z nimi w Emiratach Arabskich i były to najcudowniejsze wakacje ale tez się bałam jak wpłaciłam im tyle kasy bo ktoś rzucał tu na forum taki wątek że coś z nimi nie tak, jednak wszystko wtedy było ok.
    Dziwne trochę..że stać ich było na Dubaj a teraz są niewydolni finansowo
  • jarekinfo 14.09.10, 17:49
    sam kilka lat temu też z nimi bylem w SSH i wszystko było OK. Ale wtedy kupowałem lasta tuż przed wyjazdem i kwota była niewielka a wylot tuz tuż, wiec i ryzyko mniejsze...

  • imonate 14.09.10, 18:22
    > zawsze mi się wydawało, że jak firma ogłasza upadłość, to konta bankowe są blok
    > > owane.
    > tak blokowane sa - ale one są juz zwykle puste.
    > tak to jest niestety z arabskimi cwaniaczkami, zakładają firme rozchuśtają nieź
    > le działalność, potem wyprowdzają pieniądze i ogłaszają upadłość, a za rok, dwa
    > te same osoby zakłądają kolejne BP i tak w koło....

    chciałam uzmysłowić dziewczynie, że nawet gdyby firma dysponowała kilkoma tysiącami (można sobie wyobrazić w dobie aktywnego dostępu do kont, że w międzyczasie ktoś dokonał przelewu na rachunek Selectursa), że technicznej możliwości poprostu nie ma.
  • jarekinfo 14.09.10, 11:43
    troche pogrzebałem i takie ciekawe powiązania mi tu wychodzą.
    Własciciele Selectours czyli Sami Baklouti i Zouhaier działali wcześniej w m.in w spółkce Az Investment - byli tam jeszcze Panowie - Rashed i Tarek Hammudeh - którzy z koleji prowadzili biuro podrózy Aladin (upadło wiele lat temu) oraz El Grecco (tez upadło). Jakoś dziwnie ludzie Ci ze sobą w jakiś sposób powiązani ogłaszają w branży turystycznej wiele upadłosci. Własciciele Selectoursa działali także w spółce Yasmin Holiday razem z niejakim Jamilem Gharbim, który z koleji prowdzi BP Viva Club (Viva Tours) - ono chyba nadal działa i pewnie nie upadnie w ciagu najbliższych tygodnia być może wcale, ale warto przed zakupem sprawdzić dokładnie z kim sie jedzie i zastanowić się czy podejmować ryzyko
  • pc_maniac 14.09.10, 12:45
    Kochany, te numery z BP to standard. W przyszłym roku ci panowie otworzą nowe biuro pod nową nazwą. Które nota bene będzie znów oferowało niedrogie wakacje, bo po kilku latach ogłosić upadłość.
    W tym kraju nie ma mechanizmów, by zabronić właścicielom plajtujących biur starać się o nową koncesję. A szkoda.
    --
    Egipt na własną rękę - wspomnienia w odcinkach (2004)

    Moje fotoalbumy z Egiptu:
    Egipt na własną rękę cz.1
  • idawojcik 14.09.10, 13:16
    Do Marleny
    Pytasz, jak wygląda później sprawa z odszkodowaniem i zwrotem pieniędzy. Otóż, w zeszłym roku w lipcu Kopernik ogłosił upadłość,ja 4 dni wcześniej wpłaciłam całą kwotę na wakacje mojej rodziny -ponad 7 tys. - i do tej pory nie dostaliśmy zwrotu ani jednej złotówki. Są szanse na odzyskanie 7 % i to niewielkie......Współczuję i radzę zacząć się godzić z poniesioną stratą...
  • gochaeasy 14.09.10, 18:17
    Prawda jest taka że jeśli sie kupuje od agencji wycieczkę to oni są odpowiedzialni za produkt który sprzedali.Ja miałam lecieć 26 września na 2 tyg do Tunezji. Byłam tam z dzieckiem w czerwcu tez z Selectours/'>selectoursem i było ok, poza rezydentką może ale generalnie bez problemu.
    To byłby mój 5 wyjazd z nimi...
    Każdy kto ma działalność gospodarczą powinien mieć produkt pt OC firmy. I w takich sytuacjach powinniśmy mieć w nosie czy tam kasy wystarczy czy nie. Bo ja już wystąpiłam do agencji z pismem czy posiada polisę OC i poprosiłam o jej nr i dane firmy ubezpieczeniowej.Jeśli ją mają to w ciągu 30 dni kasa jest na moim koncie bo to bezpośrednio oni wyrzadzili mi szkodę a nie Selectours/'>selectours bo nie do nich a do agencji wpłaciłam kasę.A dalej niech się agencja buja z signal iduna czy jak tam się oni nazywają.To oni sprzedali mi ten produkt.
    Bo pomyślcie logicznie np kupujemy pralkę np samsunga-jak się popsuje to idziemy po reklamację do sprzedawcy a on się buja z producentem.
    Tak samo w tym przypadku - oni sprzedali mi produkt z którego się nie wywiązali.
    W związku z tym albo wywalczę kasę z ubezpieczenia a jeśli agencja takowego nie posiada to trudno-ma problem ale proces ją czeka...
  • cappricio 14.09.10, 18:36
    Exim, Wezyr, Bee Free, Oasis Tours - to tylko te bardziej znane z arabskimi właścicielami (KRS)...
  • pariss1 14.09.10, 19:01
    Moja szefowa dzisiaj kolo poludnia wrocila bez przeszkod poki co. Mowila, ze o upadlosci dowiedzieli sie rano przed transferem. Miala szczescie w nieszczesciu, ze sie zalapala na ten lot bo nigdy nie wiadomo co bedzie za kilka dni.
  • pariss1 14.09.10, 19:16
    Przed chwilą na tvn24 wypowiadal sie Dyrektor PIT i mowil, ze szykują ustawę, ktora zobliguje biura podrózy do wykupienia tak wysokiej polisy aby wszyscy klienci, ktorzy w czasie upadlosci są poza granicami kraju spokojnie wrocili do domu, oraz zeby wszystkie zaplacone juz wczasy zostaly zwrocone klientom w calosci. I tak dzisiaj biura placą ok. 6% swoich przychodów na ten cel a ma to byc ok. 20%. Co to oznacza???? Chyba każdy juz sobie dopowie. Jesli ustawa wejdzie to wczasy first minute na 2011 moga okazac sie we wrzesniu rowniez klapą. Poza tym, wyzsze ceny, oplaty itp itd. Ciekawe tylko kto zostanie na rynku....

  • dana_n 14.09.10, 19:36

    Re: selectours w upadłości!!!!!!!
    Autor: gochaeasy 14.09.10, 18:17

    Prawda jest taka że jeśli sie kupuje od agencji wycieczkę to oni są odpowiedzialni za produkt który sprzedali.Ja miałam lecieć 26 września na 2 tyg do Tunezji. Byłam tam z dzieckiem w czerwcu tez z Selectours/'>selectoursem i było ok, poza rezydentką może ale generalnie bez problemu.
    To byłby mój 5 wyjazd z nimi...
    Każdy kto ma działalność gospodarczą powinien mieć produkt pt OC firmy. I w takich sytuacjach powinniśmy mieć w nosie czy tam kasy wystarczy czy nie. Bo ja już wystąpiłam do agencji z pismem czy posiada polisę OC i poprosiłam o jej nr i dane firmy ubezpieczeniowej.Jeśli ją mają to w ciągu 30 dni kasa jest na moim koncie bo to bezpośrednio oni wyrzadzili mi szkodę a nie Selectours/'>selectours bo nie do nich a do agencji wpłaciłam kasę.A dalej niech się agencja buja z signal iduna czy jak tam się oni nazywają.To oni sprzedali mi ten produkt.

    Ależ głupoty opowiadasz...!
    Agent sprzedaje imprezę turystyczną organizowaną przez organizatora turystyki lub pośrednika,ale nie bierze za nią żadnej odpowiedzialności.Odpowiedzialnośc dalej spoczywa WYŁĄCZNIE na organizatorze.Możesz sobie machać szabelką ile chcesz i opowiadać niestworzone historie o OC,ale nic nie osiagniesz.Dostaniesz jakiś zwrot pieniędzy,jezeli wystarczy jeszcze na coś gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej po sprowadzeniu do kraju tych,którzy w tej chwili są za granicą.
  • dana_n 14.09.10, 20:14
    Re: selectours w upadłości!!!!!!!
    Autor: pc_maniac 14.09.10, 08:54


    BTW, przynajmniej połowę kwoty, którą wpłaciliście powinniście odzyskać na podstawie ubezpieczenia biura (o ile takowe ma).
    Powrót turystów zza granicy finansuje nie ubezpieczyciel, a wojewoda województwa, na terenie, którego jest zarejestrowana firma.

    pc_maniak też wygłasza jakieś nowe prawdy objawione...nie wiem czym poparte....Wie,że dzwonią,tylko nie ma pojęcia gdzie...

    Żaden wojewoda nie finansuje powrotu turystów zza granicy,to po pierwsze.Po drugie każdy organizator turystyki lub pośrednik MUSI mieć gwarancje bankowe lub ubezpieczeniowe, lub ubezpieczenie na rzecz klienta,ponieważ bez nich nie dostanie zezwolenia na prowadzenie takiej działalności.Wysokość gwarancji zależy od przychodów firmy /jest to 6% przychodów/oraz od obszaru gdzie dany organizator wysyła turystów.Są 4 obszary:Polska/ 6% przychodów,ale nie mniej niż 4500 euro/,nasi sąsiedzi/nie mniej niż 6000 euro/,pozostała Europa/nie mniej,niż 7500 euro/i pozostały świat z Wyspami Kanaryjskimi/nie mniej niż 30000 euro/.
    Po trzecie,treść umowy gwarancyjnej lub ubezpieczenia obejmuje upoważnienie dla marszałka województwa,lub wskazanej przez niego jednostki do wydawania dyspozycji wypłaty zaliczki na pokrycie kosztów powrotu klienta do kraju.
    Z sumy określonej w umowie gwarancji bankowej, umowie gwarancji ubezpieczeniowej lub umowie ubezpieczenia pokrywa się w pierwszej kolejności koszty sprowadzenia do kraju klientów. Jeżeli pozostała suma gwarancji jest niewystarczająca na zwrot wszystkich wpłat wniesionych przez klientów, wypłaty obniża się proporcjonalnie do wysokości pozostałej sumy.
  • pc_maniac 15.09.10, 01:44
    dana_n, tak czy siak, to urząd marszałkowski województwa wykłada pieniądze na zrealizowanie transportu pozostałych za granicą turystów, a potem ubiega się o zwrot tej kwoty od ubezpieczyciela.
    Fakt nie wojewoda, lecz marszałek województwa.
    --
    Egipt na własną rękę - wspomnienia w odcinkach (2004)

    Moje fotoalbumy z Egiptu:
    Egipt na własną rękę cz.1
  • grodek75 14.09.10, 20:13
    gochaeasy napisała:

    Prawda jest taka że jeśli sie kupuje od agencji wycieczkę to oni są odpowiedzialni za produkt który sprzedali. Ja miałam lecieć 26 września na 2 tyg do Tunezji. Byłam tam z dzieckiem w czerwcu tez z Selectours/'>selectoursem i było ok, poza rezydentką może ale generalnie bez problemu. To byłby mój 5 wyjazd z nimi...
    Każdy kto ma działalność gospodarczą powinien mieć produkt pt OC firmy. I w takich sytuacjach powinniśmy mieć w nosie czy tam kasy wystarczy czy nie. Bo ja już wystąpiłam do agencji z pismem czy posiada polisę OC i poprosiłam o jej nr i dane firmy ubezpieczeniowej.Jeśli ją mają to w ciągu 30 dni kasa jest na moim koncie bo to bezpośrednio oni wyrzadzili mi szkodę a nie Selectours/'>selectours bo nie do nich a do agencji wpłaciłam kasę.A dalej niech się agencja buja z signal iduna czy jak tam się oni nazywają.To oni sprzedali mi ten produkt. Bo pomyślcie logicznie np kupujemy pralkę np samsunga-jak się popsuje to idziemy po reklamację do sprzedawcy a on się buja z producentem.
    Tak samo w tym przypadku - oni sprzedali mi produkt z którego się nie wywiązali.
    W związku z tym albo wywalczę kasę z ubezpieczenia a jeśli agencja takowego nie posiada to trudno-ma problem ale proces ją czeka...


    Oho, odezwała się Czesia - myslicielka. Długo kombinowałaś zeby taki bzdet wymyślić?
    Umowę podpisałaś z Selectours, a agent jest jedynie przedstawicielem działającym w imieniu touroperatora, który za określoną w swojej umowie prowizję pośredniczył w zawarciu twojej.
    A bardziej dla ciebie zrozumiale, na przykładzie pralki (nota bene twoje wywody są na poziomie osoby, która z niemałym wysiłkiem posiadła umiejętność obsługi tejże pralki) - jeżeli urządzenie ci się zepsuje to gwarantem jest producent lub dystrybutor na terenie Polski. I to do niego dostarczasz produkt, względnie on go od ciebie odbiera i naprawia. Oczywiście zarówno do jednej jak i drugiej czynności (odbiór/dostawa i naprawa) może wyznaczyć dowolny podmiot (np. sklep, w którym urządzenie kupiłaś). Nie oznacza to jednak bynajmniej, że sklep ten jest gwarantem i że on ponosi za ten sprzęt odpowiedzialność. Sklep może się "zwinąć", a gwarant nadal pozostaje.

    ----------------------------------------------------------------
    Za dwadzieścia lat bardziej będziesz żałował tego czego nie zrobiłeś, niż tego co zrobiłeś.
    Mark Twain
    www.panoramio.com/user/2266955
  • agulera 14.09.10, 21:55
    Grodek75 po pierwsze w przypadku pralki to ty sie grubo mylisz (czy w uslugach turyst. jest podobnie nie wiem), po drugie po co te komentarze? CZy ty bedac w takiej sytuacji darowałbys kase czy robil wszystko aby ja odzyskac?
    A moze jestes agentem i teraz sie trzesiesz?

    Otoz w przypadku "pralki" to klient decyduje czy reklamuje ja u sprzedawcy czy u producenta. Jesli u sprzedawcy to on odpowiada za produkt!!!!
    poczytaj sobie a potem komentuj
    www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=390
  • grodek75 14.09.10, 22:17
    Jestem pracownikiem jednej z korporacji produkujących i sprzedającyh sprzęt IT, więc temat gwarancji mam opanowany.
    To producent/dystrybutor decyduje gdzie jest realziowana gwarancja (która dotyczy zresztą jedynie osób fizycznych, w wypadku prawnych jest to jeszcze inna bajka).
    Jeżeli producent/dystrybutor zdecyduje, że gwarancja (przyjęcie i ewentualnie naprawa wadliwego sprzętu) jest realizowana przez jego sprzedawcę to istotnie możesz zatargać pralkę/TV/drukarkę czy cokolwiek innego do sklepu i tam pozostawić w celu usunięcia usterki.
    Jeżeli jednak zdecyduje inaczej (tak jest np. w mojej firmie i jest to bardzo wyraźnie zapisane w karcie gwarancyjnej "PROSIMY NIE ODWOZIĆ SPRZĘTU DO PUNKTU SPRZEDAŻY") to jeżeli chcesz skorzystać z usługi gwarancyjnej musisz się dostosować do określonych przez producenta procedur (pod warunkiem, że nie powodują one dla ciebie dodatkowych uciążliwości). U nas wygląda to tak, że musisz zadzwonić na naszą własną infolinię, podać o jaki sprzęt chodzi, podać jego numer seryjny i miejsce zakupu. I otrzymujesz informację gdzie masz sprzęt odwieźć lub odesłać na nasz koszt. Względnie (w wypadku dużych urządzeń) podajesz adres gdzie jest on zainstalowany i serwis dojeżdża do ciebie. I nie narusza to w żaden sposób tego co zawiera wklejony przez ciebie link.
    Mylisz rzeczy podstawowe, czyli REALIZOWANIE GWARANCJI i PUNKT DOSTAWY WADLIWEGO TOWARU. Próbujesz na siłę zastosować procedury przyjęte w Media Marktach, Saturnach, etc. do wszystkiego. A to jest bzdura. Powtarzam jeszcze raz - sprzedawca nie odpowiada za sprzęt. Rozumując w sposób taki jak twój mogłabyś oskarżyć wspomniany Media Markt o to, że pralka poraziła cię prądem. Miałoby to jakiś sens? Sprzedawca odpowiada jedynie za to, że sprzęt musi być zgodny z umową kupna - sprzedaży (lub fakturą).
    Tak więc zanim zaczniesz coś pisać dokształć się, bo się błaźnisz.
    Uwagi o byciu przeze mnie agentem BP litościwie nie skomentuję.
    Możesz stanąć w zawody z Jarkaczem i Macierewiczem, bo tok rozumowania masz podobny - wszędzie węszysz spisek, a wiedzę masz zerową.
    Tak to jest z dziećmi neostrady - wygrzebią gdzieś link, nie umieją go zinterpretować, a krzyczą bardzo głośno.
    --
    ----------------------------------------------------------------
    Za dwadzieścia lat bardziej będziesz żałował tego czego nie zrobiłeś, niż tego co zrobiłeś.
    Mark Twain
    www.panoramio.com/user/2266955
  • merlle 14.09.10, 22:46
    Należy wypełnić formularz szkody dostępny na stronie ubezpieczyciela, dołączyć wymienione dokumenty i czekać, czekać i jeszcze raz cierpliwie czekać na swoją kolejkę.
    To wszystko co można zrobić....
  • daniellap 15.09.10, 12:10
    Agulera, wyobraź sobie taką sytuację: Jedziesz sobie autobusem MPK, który ma wypadek. Albo ni z tego ni z owego zmienia trasę i wiezie Cię gdzie indziej. Albo nagle zaczyna płonąć (jak to np. w Warszawie wielokrotnie już bywało).
    Co robisz? Idziesz do kiosku, w którym kupowałaś bilet komunikacji miejskiej i żądasz od kioskarki odszkodowania z jej polisy OC? :)
    Czy może dochodzisz swoich praw w dyrekcji MPK?
    Agent turystyczny to tak jak ten kiosk - kupujesz u niego wycieczkę danego organizatora i podpisujesz umowę z ORGANIZATOREM. Podpisujesz się zawsze pod warunkami uczestnictwa i warunkami ubezpieczenia ORGANIZATORA.

    Współczuję wszystkim, którzy zostali na lodzie - bez pieniędzy i bez wakacji.
  • imonate 14.09.10, 22:23
    umowa została zawarta pomiędzy biurem podróży a turystą, agent tylko był pośrednikiem między stronami. Osobiście mam wątpliwości czy powoływane przez was przepisy można zastosować w tej sytuacji.

    Tak samo jak w biurze obrotu nieruchomościami, jest kupujący, jest sprzedający a pośrednik to pośrednik ... stroną umowy kupna-sprzedaży nie jest.
  • sikorek82 14.09.10, 23:13
    Witam
    Mieliśmy lecieć 3 października do Nabeul ja, mąż i synek. Wpłaciliśmy agencji Orbit Travel w piątek późnym wieczorem 3000 zł zaliczki. W poniedziałek mieliśmy dowieźć jeszcze 717 zł. Niestety nam coś wypadło i pieniążki chcieliśmy wpłacić dzisiaj. A tu w Teleexpresie taka informacja... szok!!! Zadzwoniłam do Pani z Orbit Travel, a ona na to, żebym się nie przejmowała, że wszystko będzie dobrze, na pewno szybko odzyskamy pieniądze... Ale żeby się o nie ubiegać musimy niezwłocznie wpłacić pozostałe 717 zł, bo oni rzekomo już za nas dopłacili i wpłacili do Selectours całość. Mąż jednak zadzwonił do ubezpieczyciela firmy Selectous, a tam mu Pani mówi "jak to Pan jeszcze chce wpłacać pieniądze upadłej firmie. Przecież wy prawdopodobnie nie odzyskacie już nic." Czy jest możliwe, że agencja chciała nas naciągnąć na te 717 zł, i jak sprawdzić czy oni rzeczywiście w poniedziałek zapłacili za nasze wczasy te pieniądze? istnieje szansa, że tego nie zrobili, a teraz chcą wykorzystac sytuację, bo nikt tego już przecież nie sprawdzi...
  • dana_n 14.09.10, 23:14
    grodek75,to co napisałeś,to prawda....ale nie cała prawda.W przypadku takiej sprzedaży,o jakiej piszesz mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego.Są dwie możliwości reklamacji.Może być reklamacja,kiedy klient zdecydował się przy zakupie na podpisanie gwarancji,/i to jest to,o czym napisałeś/wtedy za rozpatrzenie reklamacji jest odpowiedzialny producent.Ale jeśli klient rezygnuje z gwarancji,albo kupuje przedmiot,na który producent nie przewiduje gwarancji,to wtedy za reklamację odpowiada sprzedawca z tytułu rękojmii.
    W turystyce jest inaczej.Tu działa Ustawa o usługach turystycznych,która ściśle określa odpowiedzialność organizatora,czy pośrednika...ale zupełnie zwalnia z odpowiedzialności agenta.
  • dana_n 14.09.10, 23:29




    SIGNAL IDUNA: Komunikat dla klientów Selectours

    Posted on Wrzesień 14, 2010

    Na stronie internetowej Towarzystwa Ubezpieczeniowego SIGNAL IDUNA został opublikowany komunikat dla klientów poszkodowanych przez biuro podróży Selectours & Telemac Sp. z o.o. wraz z formularzem zgłoszenia szkody z gwarancji ubezpieczeniowej - www.signal-iduna.pl/886.htm. Poniżej jego treść:

    SIGNAL IDUNA Polska TU S.A. na wezwanie Marszałka Województwa Mazowieckiego zobowiązane jest do zapłaty kwoty niezbędnej na pokrycie kosztów powrotu do kraju klientów Selectours & Telemac Sp. z o.o. oraz kwoty niezbędnej na pokrycie zwrotu wniesionych wpłat. Górna granica odpowiedzialności SIGNAL IDUNA Polska TU S.A. to kwota 3 665 000,00 PLN.

    Z powyższej kwoty w pierwszej kolejności zostaną opłacone koszty powrotu klientów do Polski, a jeżeli pozostała kwota będzie niewystarczająca na zwrot wszystkich wpłat wniesionych przez klientów, wpłaty obniżone zostaną proporcjonalnie do wysokości pozostałej sumy.

    Zgłaszając roszczenie, prosimy o dostarczenie poniższych wymaganych dokumentów:

    a) kopia umowy o świadczenie usług turystycznych zawartej pomiędzy Biurem Podróży a poszkodowanym,

    b) kopia dowodu wpłat (np. wyciąg bankowy, pokwitowanie),

    c) kopia dowodu osobistego osoby poszkodowanej poświadczona za zgodność z oryginałem,

    d) formularz zgłoszenia skody z gwarancji ubezpieczeniowej

    Roszczenia prosimy przesyłać na adres:

    Biuro Szkód i Świadczeń
    SIGNAL IDUNA Polska TU S.A.
    ul. Jasna 14/16a
    00-041 Warszawa
  • idawojcik 15.09.10, 08:31
    Widzę tu totalną powtórkę z przeszłości. W zeszłym roku miałam taka samą 'przygodę ' z Kopernikiem i straciłam ponad 7 tys. zł. Też ubezpieczyciel EUROPEJSKIE ogłosił na swojej stronie komunikat, co trzeba dostarczyć i w jakim terminie. Na stronie marszałka wojew. mazowieckiego też były komunikaty zapewniające o zwrocie pieniędzy i uspakajające poszkodowanych.
    Powtarzam jeszcze raz : ZWROTU PIENIĘDZY NIE DOSTALIŚMY WCALE OD PONAD ROKU, JEST SZANSA ODZYSKAĆ OK. 500 ZŁ,ale nie wiadomo kiedy....
    Może wy będziecie mieć więcej szczęścia...... I tego z całego serca wam życzę.
  • merci77 15.09.10, 10:02
    a czy moze ja zle szukam czy co,ale na tej stronie KRS nie moge znalezc biura Bee Free...
  • aninianin 15.09.10, 08:00
    A ja mam pytanie: widziałem, że kilku agentów sprzedaje wycieczki przez allegro. I powiedzmy ,że ktoś wykupił ja właśnie w Selectours, płacąc przez płatności allegro. Czy w tym wypadku nie jest kryty? I czy mógłby wystąpić do allegro o zwrot wpłaty? Bo w tym wypadku chyba cała odpowiedzialność ponosi sprzedawca?
  • flyr 15.09.10, 10:10
    kodeks konsumencki sie kłania . Gwarancja producenta jest dobrowolna i to właśnie sklep odpowiada przed kupującym w każdym wypadku przez 24 miesiace od daty zakupu . A producent moze dać gwarancje na rok , pół roku lub wogóle jej nie dać . I właśnie sklep wg prawa konsumenckiego odpowiada przed kupujacym . Tak woli uściślenia odnośnie np. pralki , telewizora czy tp.
  • kwi_at 15.09.10, 23:58
    Nie moge się z tym pogodzic. Tyle czasu zbierałam te pieniądze... poświecenia, wyrzeczenia... To straszne, ze prawo pozwala na takie oszustwo... :(
  • euru 15.09.10, 10:09
    tak siedzę sobie i czytam bzdury które tu wypisuja rózne osoby, i pomyslałem, a niech maja.
    Ale w Twoim przypadku jest inaczej, po prostu prezentujesz nieznajomość prawa, to że ty tak zrobisz - to stracisz swoje nerwy, czas i pieniądze na bezsensowne powództwo, ale szkoda mi pieniędzy osób, ktore ew wezmą z ciebie przykład.
    Agent działa na rzecz i w imieniu zleceniodawcy, i jesli nie zataił przed Tobą jego nazwy, to takie dochodzenie niczego nie da. Jakbys miał o tym jakieś pojęcie nie traciłbys swojego i forumowiczów czasu.
    PS nie porównujcie sytuacji z Kopernikiem, bo to, czy tych 3 z hakiem milionów starczy i na co zależy od ilości wierzycieli i kosztów sprowadzenia, nie jesteście w stanie tego wymysleć.
    PS2:) w kwestii formalnej, to nie ze srodków marszałka województwa pokrywa sie powroty, pokrywa sie ze środków przedstawionych przez ubezpieczyciela, a dysponuje nimi (organizuje powroty) Wojewoda (w tym przypadku wyglada na to, że uczestniczy w tym sam Select, bo chyba im to prosciej jest robić niż marszałkowi, zwazywszy skalę.
    PS3 jesli pochwalacie sytuacje, że agencji przetrzymuja wpłacone pieniądze operatorów po kilka miesięcy, to ja gratuluje Wam rozumowania, i nie dziwie się, że nigdzie nie polecicie...
    Nikt z Was nie pomyslal, ze to jest między innymi przyczyna problemów operatorów?
  • sikorek82 15.09.10, 10:20
    Tak czy owak z wczasami na których nie byliśmy kilka lat możemy się pożegnać. O pieniądzach, które zbieraliśmy kilka miesięcy możemy zapomnieć. Ja nie chcę siać wrogiej propagandy, ale mój mąż dzwonił wczoraj do ubezpieczyciela i powiedziano mu, że nie wiadomo czy COKOLWIEK nam zwrócą :( Jak można brać od ludzi pieniądze (ich ciężko zarobione pieniądze) do ostatniej chwili chociaż i tak się wie, że Ci ludzie na żadną wycieczkę nie pojadą?????
  • pc_maniac 15.09.10, 10:57
    euru napisał:

    > PS3 jesli pochwalacie sytuacje, że agencji przetrzymuja wpłacone pieniądze oper
    > atorów po kilka miesięcy, to ja gratuluje Wam rozumowania, i nie dziwie się, że
    > nigdzie nie polecicie...
    > Nikt z Was nie pomyslal, ze to jest między innymi przyczyna problemów operatoró
    > w?

    Nie da się "przetrzymywać" wpłaconych pieniędzy po kilka miesięcy, ponieważ pośrednik narażałby się na karne odsetki wobec wierzyciela, jakim jest BP>

    Ale tak jak wcześniej napisała Imonate, przyblokowywanie pieniędzy na kilka dni, to normalny proceder w tym kraju. Bo choćby patrząc na całkowicie inne branże, większość rozliczeń robi się do 2 tygodni od daty zakupu pomiędzy firmami. Czasem nawet do miesiąca, o ile pozycja firmy pozwala na wynegocjowanie lepszych warunków.
    I tutaj dochodzimy do sytuacji pośrednika, który nam kilka lat temu zwrócił pieniądze (a raczej przebukował je do innego BP, że wyjazd kupiony w terminie mniejszym niż 2 tygodnie, nie był jeszcze rozliczony przelewem z bankrutującym biurem i stąd możliwość takiego, a nie innego rozwiązania. Ale tutaj trzeba niestety liczyć na łut szczęścia.

    > PS2:) w kwestii formalnej, to nie ze srodków marszałka województwa pokrywa sie
    > powroty, pokrywa sie ze środków przedstawionych przez ubezpieczyciela, a dyspon
    > uje nimi (organizuje powroty) Wojewoda (w tym przypadku wyglada na to, że uczes
    > tniczy w tym sam Select, bo chyba im to prosciej jest robić niż marszałkowi, zw
    > azywszy skalę.

    Tutaj trochę nie do końca się zgodze. Gdyż w przypadku bankructwa ElGreco, to urząd marszałkowski województwa musiał wyłożyć własną kasę na zorganizowanie powrotów, a dopiero po jakimś czasie udało się urzędowi odzyskać ją od ubezpieczyciela. Ale to już szczegóły, które niewiele obchodzą poszkodowanych turystów.
    --
    Egipt na własną rękę - wspomnienia w odcinkach (2004)

    Moje fotoalbumy z Egiptu:
    Egipt na własną rękę cz.1
  • jacaffka 14.09.10, 23:24
    Co warto zwrócić uwagę, upadła spółka SELECTOURS & TELEMAC Sp. z o.o. z zarządem SAMI BAKLOUTI (CZŁONEK ZARZĄDU) i ZOUHAIER ATTIA (CZŁONEK ZARZĄDU). Natomiast nie mamy informacji o drugiej spółce "SELECTOURS" Sp. z o.o. z zarządem tych samych osób SAMI BAKLOUTI (WICEPREZES ZARZĄDU) i ZOUHAIER ATTIA (PREZES ZARZĄDU).

    W/w osoby pełniły także funkcje członków zarządu spółek YASMIN HOLIDAYS Sp. z o.o. i AZ INVESTMENT Sp. z o.o. (według danych z marca 2009), ale obecnie spółką YASMIN HOLIDAYS zarządza JAMIL GHARBI, a spółką AZ INVESTMENTS zarządza ADAM CHABIOR (dane z KRS na dzień 2010-09-14).
  • sikorek82 14.09.10, 23:31
    Fajnie, tylko co to wnosi do mojej sprawy...
  • jacaffka 15.09.10, 00:27
    wnosi tyle, że teraz sprawdzaj jak kupisz wycieczke kto jest wlascicielem biura i unikaj tych kolesi ...
  • sikorek82 15.09.10, 00:57
    Już raczej nie kupie, bo teraz mnie nie stać. My na ta wycieczkę zbieralismy kilka miesięcy...
  • nonak23 15.09.10, 10:45
    Jest na 9 osób, wpłaciliśmy całą kwotę ok 1600x9 , wyjazd mial byc 24 wrzesien.
    Potrzebujemy jeszcze jednej osoby na potrzeby pozwu zbiorowego, mamy prawnika. Chetni walczyc o swoje
    503757303 smilepiter@gmail.com
  • pc_maniac 16.09.10, 08:52
    nonak23 napisał:

    > Jest na 9 osób, wpłaciliśmy całą kwotę ok 1600x9 , wyjazd mial byc 24 wrzesien.
    > Potrzebujemy jeszcze jednej osoby na potrzeby pozwu zbiorowego, mamy prawnika.
    > Chetni walczyc o swoje
    > 503757303 smilepiter@gmail.com

    Naprawdę zanim zdecydujesz się na taki krok porozmawiaj z jakimś adwokatem w rodzinie (bo ci spoza rodziny to tacy sami cwaniacy, jak ci właściciele BP i od żadnego nie otrzymasz odpowiedzi, że nie ma szans na wygraną) czy takie skarżenie ma jakikolwiek sens. Domyślam się, że Selectours była Sp.z o.o, więc guzik można im zrobić i odpowiadają przed wierzycielami do wartości wkładu własnego firmy + masa upadłościowa + ubezpieczenie.
  • puma70 16.09.10, 12:31
    Radzę dobrze sie nad tym zastanowić , bo pomimo poniesionych strat na wykupienie wycieczki dojdą do tego koszta , które wydacie na prawnika , a prawnik jak prawnik do ostatniej minuty będzie zachęcał i dawał nadzieję ,że wszystko się uda, weźmie swoje i tyle go będzie obchodziło. Pozdrawiam
  • jot.be 16.09.10, 15:41
    nonak23 napisał:


    > Potrzebujemy jeszcze jednej osoby na potrzeby pozwu zbiorowego,

    Pozwu przeciwko spółce po złożeniu wniosku o upadłość???
    Trochę szkoda kasy i zachodu.....o ile pozew w ogóle nie odpadnie od razu.....
    Syndyk i tak będzie najpierw "zaspakajał" ZUS, US i siebie....
    Jak znam życie to szansa na to,
    ze w tej spółce są jakieś pieniądze jest jak 1 do tryliona......

    Pozdr
  • moguer 15.09.10, 16:56
    Współczuje, Wiem co czują osoby, które wpłaciły już pieniążki a nie lecą, sama zostałam oszukana ale przez agentke. Wiem co znaczy rozmowa z właścicielem arabem , powiedziałam nigdy wiecej nie pojade z biura, gdzie właścicielem jest egipcjanin, tunezyjczyk czy turek. Wiem , że nasza agentka miała termin 1 miesiąca do przelania kasy, tak wieć Ci co nie dawno zapłacili powinni uderzyć , może agent jeszcze ich pieniędzy nie przelał....:( My polecieliśmy, ale wiem, że wiele osób od 4 lat nie otrzymało zwrotu kasy i niestety nie ma szansy na odzyskanie.
  • niiktos 01.10.10, 21:14
    Ten watek ocalal a Oasis nijak nie mogl byc na tym forum. Hipokryzja?
  • cappricio 02.10.10, 13:21
    Ważną radę dają eksperci finansowi. Podpowiadają, że w przypadku upadku biura można odzyskać pieniądze za wycieczkę, za którą zapłacimy kartą, a nie gotówką. - Wystarczy złożyć reklamację w banku i powołać się na "nieotrzymanie opłaconej usługi" - mówi Paweł Majtkowski z Expandera. Jak to możliwe? By zachęcać do płatności kartą, banki ubezpieczają się na wypadek sytuacji, gdybyśmy zapłacili za coś, czego nie dostaniemy. A tak jest w przypadku likwidacji biura podróży.

    Źródło: Gazeta Wyborcza Łódź


    Więcej... lodz.gazeta.pl/lodz/1,35136,8454825,Lodzkie_biura_podrozy_Czy_klienci_sie_wystraszyli_.html#ixzz11CQKvU4m

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Booking.com
Nakarm Pajacyka