Dodaj do ulubionych

ITAKA- ostrzeżenie

IP: *.igloonet.pl 13.07.12, 12:49
Skandaliczne traktowanie klientów przez to biuro. Ostrzegam wszystkich podróżnych!!! Itaka podaje długość pobytu w Bułgarii do dziś dzień 9 dni, tymczasem ludzie, często z małymi dziećmi, wykwaterowywani są już 8 dnia rano o 10.00 i skazywani na pobyt w 36 stopniowym upale przez kolejne 21 godzin. Wylot odbywa się dopiero kolejnego dnia o 7 rano. Klienci zostali poinformowani o tym, że muszą się wynieść 8 dnia pod sam koniec wyjazdu. Niektóre osoby, których nie było stać na wynajęcie innego hotelu musiały spędzić noc na basenie tuż po silnej burzy. TO SKANDAL, KTÓREGO NIE ZAMIERZAMY TAK POZOSTAWIĆ.
Edytor zaawansowany
  • Gość: Ania IP: 195.116.20.* 13.07.12, 12:51
    Piszcie skargę do biura.
    Ostatnio z tego co się słyszy o różnych p[raktykach, nie tylko tego biura- to szok.
    W końcu nikt z nimi nie będzie chciał jeździć to może się obudzą.
    Dzięki za ostrzeżenie
  • Gość: Aga IP: *.akson.waw.supermedia.pl 13.07.12, 12:55
    A na u mowie i voucherze jaka była informacja?
  • Gość: Ania IP: 195.116.20.* 13.07.12, 12:57
    Rozumiem sytuację, gdyby miała wyniknąć z opóźnienia lotu, ale i tu biuro powinno zapewnić swoim klientom nocleg- takie moje zdanie. A ile noclegów było napisane 7 czy 8?
    Za 9 dni powinno być 8 noclegów, jeśli jest 7 to są w czystej sytuacji.
  • Gość: itakaitaka IP: *.igloonet.pl 13.07.12, 13:11
    Proszę odwiedzić ich stronę i wyszukać oferty do Słonecznego Brzegu w Bułgarii. Wstępnie przejść przez proces rejestracji na którąś z ofert 9 dniowych. Zrozumie Pani mechanizm tego oszustwa i manipulacji. Nie ma mowy o 7 noclegach, a jedynie o 9 dniach pobytu. Każdy normalny człowiek odbierze to w następujący sposób- 9 dni pobytu= 9 dni i 8 noclegów. Nie mówiąc już o tym, że 1. dzień to również przyjazd wieczorny (no ale dzień zaliczony!!! :) )
    Można łatwo podliczyć: 1dzień odpada za względu na późną porę przyjazdu, 2-6 dzień pobyt, 7-8 dzień poszukiwanie w panice i nerwach innego hotelu lub też nocleg "pod chmurką", 9 dzień 7 rano wyjazd samolotem. Tak wygląda 9 dni odpoczynku wg Itaki.
  • gazeta_mi_placi 13.07.12, 16:34
    Dokładnie tak robią i to od lat cwaniaki. Tak przynajmniej było dwa lata temu. Moja noga nie postanie już w tym biurze, a i znajomym będę odradzać.
  • Gość: Anka IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 05.09.12, 11:33
    Wystarczy przeczytać umowę, zanim się podpisze. Tam podane są godziny wylotów. Rozumiem, że pierwszy raz na wycieczce zagranicznej?
  • Gość: penny IP: *.internetdsl.tpnet.pl 13.07.12, 13:42
    No to zupełny idiotyzm, po co Itaka pisze, że to 9 dni, jeżeli to tylko tydzień, pewnie nie mieli czarteru na ten ostatni dzień i przetrzymują ich bez niczego cały kolejny dzień. Zauważyłam, że odkąd coraz więcej ludzi z nimi lata to mają coraz gorszą jakość usług, ja już z nich zrezygnowałam, bo ceny coraz wyższe, a nic w zamian, a wprost przeciwnie za większą kasę gorsza obsługa.
  • luizka_85 13.07.12, 13:45
    żaden touroperator nie ma imprez 9-dniowych, a normalne jest, że system podaje 9 dni skoro czas całkowitego wyjazdu tyle właśnie trwa

    te 9 dni wynika z porannych godzin wylotów, touroperator gwarantuje 7 noclegów, 6 pełnych dni pobytu na miejscu, a dwa dni są przeznaczone na dojazd, czasami ze względu na późną godzinę odlotu (po północy) z tych dwóch dni robi się trzy. Albo trzeba czytać DOKŁADNIE ofertę, albo kupować w biurze stacjonarnym
  • Gość: itakaitaka IP: *.igloonet.pl 13.07.12, 14:13
    Owszem, umiem czytać, podobnie jak inni uczestnicy tego wyjazdu. Mimo tego wszyscy byli jakoś dziwnie zdziwieni, gdy poproszono ich o opuszczenie hotelu na dzień przed wyjazdem i spędzenie go, jak również nadchodzącej nocy na łonie natury. Widzę ,że jest Pani chyba mocno tolerancyjnym pracownikiem Itaki. Nic dziwnego- pracodawca kazał to trzeba bronić swego honoru. O pracę dzisiaj nie jest łatwo. :) Wszystko byłoby OK, gdyby touroperator, jak go Pani ładnie nazywa, poinformował o tym wcześniej swoich klientów. Ręczę Pani, że większość z nich wybrałaby inną firmę.
  • Gość: sisi IP: *.ssp.dialog.net.pl 13.07.12, 14:28
    W ub roku byłam w Hiszpanii z Itaka i tez było 16 dni-14 noclegów. Czarno na białym w ofercie. wylot był 16 dnia o 1.20 w nocy. Nie byłam zachwycona ale wiedziałam co biorę. Tyle ,że hotel był na uboczu w górach i nikt nas nie wyrzucał.
  • Gość: Ania IP: 195.116.20.* 13.07.12, 14:49
    Muszę faktycznie zobaczyć tą ofertę. W każdym biurze do tej pory pisali za ile noclegów i ile posiłków się płaci. Jeśli napisali jedynie 9 dni też bym to przyjęłą za 8 noclegów. Zresztą byłam z nimi w Tunezji kilka lat temu 15 dni( i faktycznie odpadł tylko 1 dzień (noclegów było chyba 13) ale nikt nas z hotelu nie wyrzucał, normalnie byliśmy cały ostatni 14 dzień a 15 o 2 w nocy na lotnisko.
    Ciekawe czy na Sycylię też robią podobny numer? Zastanawiałam się w tym roku właśnie nad wyjazdem 9 dni- ale ilość noclegów i o której loty nie sprawdzałam.
    Dobrze wiedzieć, że szukając oferty również na te szczegóły trzeba sprawdzić.
    Swoją drogą to już kolejna skarga na Itakę, więc jakość ich usług pozostawia wiele do życzenia.
  • monia515 13.07.12, 15:20
    Też byłam w Hiszpanii na wczasach 9 dni. Wiedziałam co biore- na stronie Itaki jest wyraźnie napisane- 9 dni, 7 noclegów. Ostatniego dnia jest wymeldowanie i cały dzień do zagospodarowania- posiłki są normalnie.
  • Gość: julia IP: *.play-internet.pl 13.07.12, 15:27
    Dla mnie ta oferta jest przejrzysta, zwłaszcza jeśli brać pod uwagę wyloty z innych miast. Na przykład w Katowicach już są pobyty 8 dniowe. Te 9 dni wynika z wczesnego wylotu. Natomiast jest dla mnie jasne że noclegów będzie 7. jeśli było by inaczej turyści z innych miast byliby poszkodowani o jeden nocleg i świadczenia z nim związane. A tak wszyscy dostają to samo. Nie wypominając o tym ze przy wczasach (samolot) nie spotkałam się z inna opcja niż 7/14 noclegów.
  • Gość: Furla IP: *.dynamic.chello.pl 13.07.12, 18:21
    Dlaczego ktokolwiek ma być poszkodowany z powodu godzin wylotów czarterów, jeżeli wylot jest 9 dnia, to powinnam dostać ofertę na 8 noclegów i za tyle zapłacić, a ten kto ma 7 noclegów płaci mniej i sprawa prosta, wszyscy mają to za co zapłacili.
  • Gość: julia IP: *.play-internet.pl 13.07.12, 19:19
    Nie rozumiem jacy poszkodowani. Mają dodatkowy dzień na słoneczku w tej samej cenie.
    Według mnie powinni dokładnie dopytać o ofertę skoro na stronie były nieścisłości, a nie brać wszystkiego za pewnik. Leży to w ich interesie. Myślący człowiek sprawdza produkt nim go kupuje. Wtedy można było dopytać o możliwość dopłaty za dodatkowe godziny w hotelu. Z drugiej strony biuro rzeczywiście powinno uściślić ofertę.
  • Gość: itakaitaka IP: *.igloonet.pl 13.07.12, 19:40
    Proszę najpierw dokładnie przeczytać o co chodzi, a dopiero później zamieszczać komentarze.
  • Gość: julia IP: *.play-internet.pl 13.07.12, 20:55
    No cóż wydawało mi się że przeczytałam i zrozumiałam:)
    Oferty też umiem czytać, jak mam wątpliwości pytam i efekcie nie wracam rozczarowana z wakacji.
    Zamiast na forum dobrze by było by pani zawróciła się z zapytaniem o całą sytuację do Itaki.
  • luizka_85 13.07.12, 15:15
    Sprawdziłam tą Bułgarię - wylot WAW, KTW 9dni/7nocy, wylot POZ 8dni/7nocy. Z Warszawy powrót o 6.40, z Katowic 7.05. 2 h przed odlotem trzeba być na lotnisku, plus transfer godzina, czyli wyjeżdzą się przy rejsie do Katowic o 4.05. Doba hotelowa kończy się pewnie o 12.00. Niedogodność jest, zwłaszcza przy rodzinach z dziećmi, osobami które poza hotel się nie ruszą, ale nigdzie Itaka nie pisze, że noclegów jest więcej niż 7.

    W takiej sytuacji można:
    - wybrać inną ofertę z innymi godzinami przelotu
    - liczyć na możliwość przedłużenia doby hotelowej (za zwyczaj do 22.00 za opłatą ok. 30EUR)
    - wykupić dodatkowy nocleg, może nawet jeszcze przed wyjazdem bezpośrednio u Itaki
    - koczować na basenie
    decyzja należy do klienta
  • Gość: itakaitaka IP: *.igloonet.pl 13.07.12, 15:42
    Tak? To proszę mi powiedzieć, gdzie Itaka podaje liczbę nocy?
    Może w swoim systemie komputerowym. Na pewno nie na stronie, za pośrednictwem której klienci składają rezerwacje. To celowa manipulacja, oszustwo i chwyt marketingowy zarazem narażają podróżnych na spore kłopoty. OSTRZEGAM POTENCJALNYCH KLIENTÓW, SZCZEGÓLNIE TYCH, KTÓRZY WYJEŻDŻAJĄ Z DZIEĆMI.
  • gazeta_mi_placi 13.07.12, 17:49
    Wierz mi, dla osób bez dzieci konieczność tułania się po hallu hotelowym przez większość doby też nie jest miła i komfortowa....
  • Gość: . IP: *.bialnet.com.pl 13.07.12, 15:21
    luizka_85 napisała:

    > żaden touroperator nie ma imprez 9-dniowych, a normalne jest, że system podaje
    > 9 dni skoro czas całkowitego wyjazdu tyle właśnie trwa
    Oczywiście że sprzedaje, w ubiegłym roku byłam na takim z Necka wylot w piątek powrót w niedzielę (9 nocy w hotelu) sprzedawany był jako 9 dniowy. W tym roku S&fun 10 dni od czwartku do niedzieli też 10 nocy w hotelu.
  • Gość: Ania IP: 195.116.20.* 13.07.12, 15:25
    Diabeł tkwi w szczegółach lotów, gdyby lot był w nocy np. 0 1 czy 2 , nie zaś rano o 7, byłoby to na pewno mniej uciążliwe. Bo wyjazd na lotnisko zawsze jest wcześniej i te godziny byłyby spędzone na lotnisku. Dlatego zawsze warto dopytac o noclegi i godziny wylotów.
  • Gość: nie_jadę IP: *.aster.pl 13.07.12, 15:30
    Ta dyskusja powinna być przeczytana przez wszystkich. Jak można turystów zostawić bez noclegu z pełnym rozmysłem. Jeśli Itaka i inne biura tak robią to jest to podłe. Jak widzę pojawiła się nawet propozycja opłacenia dodatkowego noclegu w Itace. Jakiego dodatkowego ? On jest w trakcie wycieczki.
  • luizka_85 13.07.12, 15:47
    wszystkie biura tak robią
    doba hotelowa zależy od hotelu a nie godzin przelotów
    aczkolwiek niektórzy organizatorzy w niektórych hotelach (raczej z wyższej półki) mają zakontraktowany wczesny check- inn, późny check-out, więc jeśli dla kogoś oczekiwanie na pokój/lot jest tak strasznym problemem, to może poszukać takiego hotelu lub zakupić osobny przelot rejsówką/tanią linią/jechać własnym środkiem transportu
  • Gość: itakaitaka IP: *.igloonet.pl 13.07.12, 16:12
    Podkreślam raz jeszcze. Przelot nie odbywa się nawet w nocy, lecz rano dnia następnego. Poszkodowani klienci muszą więc czekać pełną dobę na upale poza hotelem. To może być wręcz niebezpieczne dla osób chorych i dzieci.
  • luizka_85 13.07.12, 16:56
    Powiedz prawdę - czy hotelarz wyrzucił was poza hotel teren hotelu? w takiej sytuacji można czekać w lobby, większość hoteli ma specjalne pokoje do przechowywania bagażu albo też shower room'y. Ja wielokrotnie miałam późny wylot, czy to o 22.00 czy o 2.00 w nocy (nie u Itaki) i nigdy organizator nie pozostawił mnie na pustyni na pełnym słońcu. Ba, jak jest mi gorąco, to potrafię się schować w cień, a jak chce mi się pić, to potrafię sobie kupić wodę.
  • Gość: nie_jadę IP: *.aster.pl 13.07.12, 17:33
    Luizka, Ty napisz list do GW, gdzie zaprezentujesz społeczeństrwu swoje poglądy.
    Ale napisz jasno i po polsku: wsadzić ludzi do szafek między walizki lub pod prysznice.
    Po co shower room. I zostawić ich tam najlepiej 2 dni. Bo kto by tam dopasowywał doby hotelowe do samolotów. Niech sami sobie dopasowują.
  • gazeta_mi_placi 13.07.12, 17:48
    Tylko wobec tego za co biura podróży i ich agenci biorą pieniądze skoro nie potrafią (choć ja stawiam na celowe cwaniactwo) dopasować wylotów do rezerwacji hotelowych wygodnych dla ich klientów (możliwość pozostania w pokojach do czasu zbiórki).
    W końcu organizują wypoczynek w większości dla dorosłych dojrzałych ludzi, nierzadko starszych lub z małymi dziećmi, a nie wyjazdy dla nastolatków pod namiot.
  • luizka_85 13.07.12, 18:06
    nie przesadzajmy
    ja nie mówię, że takie godziny są fajne, że wszystkie przeloty mają być o 7 rano, ale nie jest mi szkoda ludzi, którzy sami sobie wybrali ofertę z takimi godzinami przelotu gdzie było określone, że mają 7 noclegów. Polecam zapoznać się z artykułem 10 błędów popełnianych przy rezerwacjach: kominek.es/2012/07/10-bledow-popelnianych-przy-rezerwacjach-wycieczek-zagranicznych/
  • Gość: itakaitaka IP: *.igloonet.pl 13.07.12, 18:57
    Czy do Pani nie dociera to co wcześniej napisałem? Nigdzie nie było to określone, że pobyt to 9 dni i 7 noclegów!!!! W takim wypadku na pewno nie skorzystałbym z takiej oferty i nie narażał się na spędzenie 21 godzin na plażowym piasku. Proszę mi pokazać w jakim miejscu na swojej stronie internetowej Itaka informuje, że wyjazd to 9 dni i 7 noclegów!
  • Gość: All IP: 148.81.23.* 20.07.12, 12:31
    To do Pana nie dociera, że zawsze należy wszystkiego się dopytać przy zakupie a nie biadolić później.
  • Gość: stt. IP: *.dynamic.chello.pl 14.07.12, 08:25
    Za nasze pieniądze. Bo jezeli napisane jest 14 czy 16 dni, to tyle powinno być, a nie jeden dzień w samolocie a ostatni w recepcji hotelowej. Taka jest prawda.
  • Gość: Adacho IP: *.dynamic.chello.pl 13.07.12, 19:57
    Luizka, krótko - jesteś idiotką :)
  • pietnacha40 13.07.12, 21:00
    oogladałam sobie ofertę Itaki .Nie ma na stronie opcji "cena zawiera" . Jednym słowem ,jedyne co wiadomo ,to to ,ze lecimy na 9 dni ,bez wyżywienia i nazwa hotelu . Równie dobrze noclegów mogło być 5 ,no bo to dla niektórych logiczne ,ze jadąc na 9 dni śpi się 7 razy ,a nawet mozna i 4 . Biuro mogło swobodnie nas zostawić na lotnisku ,bo nie ma nic o transferach . Nigdy bym nie wpadla na to ,zeby się pytać o ilość noclegów .Ale też zawsze to było jasno wyliczone w ofercie . Uważam ,ze to celowe działanie Itaki , coś jak mały druczek na umowie kredytowej . Nadal tylko nie rozumiem co na tym zyskuje Itaka .
    --
    [img]http://tiny.pl/hx4sx[/img]
  • gazeta_mi_placi 13.07.12, 16:32
    To nie pierwsza tego rodzaju zagrywka Itaki.
    Mieliśmy podobnie z tym, że nie była to noc, ale większa część dnia (od mniej więcej 12.00) do godziny 22.00.
    Łaskawcy powiedzieli, że można za to spokojnie korzystać z toalet dostępnych na terenie hotelu i pryszniców.
    To biuro dziadzieje z każdym rokiem, ja już więcej nawet za dopłatą z tym dziadami nigdzie nie pojadę.
    Niech organizują wycieczki tylko dla studentów oczywiście za ceny na studencką kieszeń bo tylko na taki poziom ich stać, a nie dla poważnych dorosłych i dojrzałych ludzi.
    Mam nadzieję, że uda Wam się wywalczyć odszkodowanie od nich.
  • pietnacha40 13.07.12, 18:13
    to akurat jest normalne i często spotykane ,nie tylko w naszych biurach . Jak jeżdziłam na wczasy zorganizowane ,to specjalnie szukałam takich nocnych wylotów . Zyskiwałam jeden dzień na plazy . Ale nigdy to nie było tak , że zostawałam na noc w lobby ! Wylogowanie z hotelu powinno być w dniu wylotu . Nawet jeśli wylot jest o 7 rano .Może i jest wszystko ok .Itaka informuje ,ze będzie 7 noclegów,a 9 dni i się nie czepiaj ,albo szukaj sobie innej oferty ,ale dla mnie to jest nieuczciwe . To dopasowanie na silę pobytu do wylotu z oszczędnością jednej doby .Tylko po co ta oszczędność ? Przecież wystarczy podrożyć ofertę o ten jeden dzień . No chyba ,ze turyści płacą za ten nocleg ,a itaka sobie oszczędza ,płacąc hotelowi jeden mniej . Tylko kto to sprawdzi ?
    --
    [img]http://tiny.pl/hx4sx[/img]
  • voyager747 13.07.12, 21:08
    Niestety Itaka ostatnio ma bardzo słabe godziny lotów na niektórych kierunkach i o tym pisałem wiele razy. Jak mówiłem o tym pani w biurze, to ona stwierdziła że to nie ich wina :)
    Jeśli się lata z wielu miast w Polsce, do wielu gdzieś tam, to doby nie wystarcza na te wszystkie loty o potem są loty o 3ej w nocy, a każą się wykwaterować o 12ej poprzedniego dnia :(
    W listopadzie też dopłacaliśmy za pół doby w hotelu, bo wylot był w nocy, ale to tylko 20 euro, więc da się przeżyć.
    --
    www.panoramio.com/user/279993

    kolumber.pl/u/voyager747
  • tymonek12 13.07.12, 21:14
    Itaka nie informuje o ilości noclegów tylko dni pobytu. W tym roku byliśmy z Tui na wakacjach i w umowie jak byk jest napisane 14 noclegów i tyle ich było. Sama teraz po przeczytaniu tego wątku będę bacznie na tę kwestię zwracać uwagę.
  • Gość: Sylwia IP: *.dynamic.chello.pl 13.07.12, 21:18
    Ja jestem super zadowolona odkąd jeżdżę z TUI, bo potrafią załatwić przyzwoite godziny lotów, w tym roku do Turcji mam wylot o 6:40, powrót o 20, w ubiegłym roku miałam też świetne godziny na Majorce (wylot rano, powrót ok. 18), nawet do Egiptu nie mają lotów nocnych, więc uważam, że właśnie wiele zależy od negocjacji przez biuro godzin lotów z przewoźnikami, bo okazuje się,że można.
  • pietnacha40 13.07.12, 21:22
    zgadza się ,ale tu chodzi o informację ,której brak . Ja bym tez pewnie była zdziwiona ,ze lecę jutro ,a hotel mam opuscic dzisiaj . Kiedyś leciałam wcześnie z jakiegoś biura , nikt nas dzień wcześniej nie wyrzucał ,tylko obsługa hotelowa budziła wszystkich o 4 rano . Lot o 3 rano ,to rozpoczęcie powrotu jeszcze dnia poprzedniego . Wyjazd z hotelu 23:55 - już kiedyś była taka akcja na tym forum. Na upartego można podciągnąć pod inny dzień .Ale jak masz lot o 7 ,to z hotelu Cię wywożą nie w (przykładowo) w poniedziałek ,a wtorek .
    --
    [img]http://tiny.pl/hx4sx[/img]
  • voyager747 13.07.12, 21:29
    my teraz też mieliśmy przyzwoite Warszawa-Barcelona, wylot o 7ej z WAW i powrót o 18.40 z BCN, ale samolot się opóźnił i startowaliśmy o 21.20, jak na Itakę to godziny super.
    Majorkę w zeszłym roku, Sycylię w zeszłym i w tym, Cesme w tym sobie odpuściliśmy ze względu na godziny lotów. To mówiłem panie w Itace, nie potraficie załatwić przyzwoitych godzin, to idę do konkurencji, proste. Na Majorce byliśmy z Eximmem a na Sycylii z Neckermannem.
    --
    www.panoramio.com/user/279993

    kolumber.pl/u/voyager747
  • madrek76 13.07.12, 22:14
    Ja w tym roku w Maroko z ITAKA i tez bez problemu, wylot z WAWy rano przed 7:00, powrót o 19:00 wiec może akuratnie te Bułgarię tak maja, co nie znaczy, ze trzeba psy wieszać na biurze od razu! Kazda oferta biura to indywidualna kwestia i trzeba o wszystko dopytywać- kto pyta nie błądzi, pozdrawiam :-)
  • pietnacha40 13.07.12, 22:22
    przysięgnij na babcię ,że zapytałeś przy wykupie ,ile będzie noclegów ?
    --
    [img]http://tiny.pl/hx4sx[/img]
  • voyager747 13.07.12, 22:41
    trzeba sprawdzać godziny lotów, ja zawsze sprawdzam i jak jest słabo to wybieram inne biuro.
    Niemniej jednak jeśli hotel trzeba zwolnić np. 15 ego, a wylot jest o 3ej w nocy 16ego, to moim zdaniem takich ofert nie powinno być, bo to jest inna doba, inna data. Tego jak to mawiali w reklamie powinni zabronić.
    Jeśli nie potrafią załatwić lotu o rozsądnej godzinie, to niech się dogadują z hotelami. W hotelu zawsze za dodatkową opłatą da się przedłużyć pobyt, więc niech Itaka dodaje to 20 euro i sprzedaje to po ludzku.
    --
    www.panoramio.com/user/279993

    kolumber.pl/u/voyager747
  • Gość: zebra IP: *.play-internet.pl 13.07.12, 23:21
    Tylko że te 20 euro za przedłużenie pobytu to kwota nierealna :/
    Byliśmy w czerwcu w Cesme z Itaką - za przedłużenie doby hotelowej do północy w hotelu zażyczyli sobie 84 euro! Ewentualnie można było wziąć pokój jednoosobowy za 63 euro. Cena za przedłużenie doby z każdym dniem rosła, bo jak powiedziała rezydentka "szczyt sezonu coraz bliżej", no i dopiero 2 dni przed wylotem można było te przedłużenie wykupić, bo do końca nie było wiadomo czy będą wolne pokoje...
  • voyager747 13.07.12, 23:32
    To zależy od hotelu, u nas na Lanzarote chcieli 20 euro, pewnie dlatego, że pod stołem chyba brali, bo tylko gotówką, żadnych kart. Pokoje zawsze są, bo jak wyjeżdża powiedzmy 20 osób z Polski, to przyjeżdża mnij więcej tyle samo, no może parę więcej, parę mniej, ale nie wszyscy przecież chcą przedłużać. Te gadki o braku pokoi nigdy do mnie nie przemawiały, to są kity.
    --
    www.panoramio.com/user/279993

    kolumber.pl/u/voyager747
  • luizka_85 16.07.12, 11:09
    tak, tyle że pomiędzy wykwaterowaniem a zakwaterowaniem pasowałoby ten pokój posprzątać, a personel sprzątający nie zawsze jest do dyspozycji 24h/d
  • voyager747 16.07.12, 14:36
    jak się dopłaci, to jakoś dają radę
    --
    www.panoramio.com/user/279993

    kolumber.pl/u/voyager747
  • luizka_85 14.07.12, 10:32
    Naraziłam się na krytykę pisząc, że trzeba czytać warunki rezerwacji. No trudno, osobom mniej obeznanym w rezerwacjach/mniej wnikliwym polecam zakupy stacjonarne/na infolinii a nie online.

    A tym, którzy ofertę kupili online dokładne czytanie umowy. Otóż, być może na stronie Itaki nie ma info o dniach i niedoświadczeni mogą się złapać na wydłużony pobyt. Ale jak już klikniecie rezerwuj i dostaniecie umowę, z którą musicie się zapoznać i ją podpisać, to przy Bułgarii jak byk macie:
    Na samej górze dane dot. przelotu i tutaj np. data wylotu 29.08, powrotu 06.08. A pod danymi przelotu dane dot hotelu i termin 29.08 - 05.08 (czyli zakwaterowanie kończy się dzień wcześniej niż powrót).
  • Gość: Anna IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 14.07.12, 11:49
    Itaka czarteruje samolot i część miejsc odstępuje kilku innym biurom. Można sparawdzić daty wylotów z kilku biur, np, Itaka- Rainbow Tour i wczesniej Skay Club.
    Ja przymierzałam się do wylotu z Poznania / to nie moje miasto ale najbliższe mojego/ na Costa del Sol pod koniec czerwca, tymczasem po cichu znikęły oferty na ten okres z wylotami z innych niż W-wa i Katowice miast. Caly plan szlag trafił. Zmieniłam na Costa Brawa ale z powodu godzin lotu mój pobyt trwał 6 dni,a ostatnie śniedanie w tych 6 dniach z suchym-prowiantem.No i jeszcze jedno- wyloty z innych niż W-wa miast z dopłatą.
  • m_arita 14.07.12, 12:26
    Luizka_85
    czy nie uważasz że to paskudne, dopiero po otrzymaniu umowy dowiadujesz się takich rzeczy?
    Dlaczego w opisie wczasów nie jest nic dokładnie napisane.Pierwszy taki drobny zgrzyt miałam na Lanzarote styczeń 2011 w Rio Playa Blanca,kiedy to rezydentka w ostatniej prawie chwili poinformowała nas że bungalow musimy opuścić o godz.12 a wylot o 22,czyli z hotelu o 20-tej.Udało nam się za dopłatą 25 euro zatrzymać na 8 godzin jeden domek w którym się zgromadziliśmy rodzinnie.Nie wyobrażaliśmy sobie aby w upalny dzień przez tyle godzin nie mieć dostępu do pokoju.Mowa o biurze Itaka.Czemu np.Itaka oczywiście za dopłatą nie załatwiła tej jednej doby w Bułgarii? każdy mając świadomość pozostania bez pokoju do wylotu pewnie chętnie zapłaciłby np.100 czy 150 zł.więcej za wczasy.
  • luizka_85 14.07.12, 13:06
    m_arita, przytoczona przez ciebie sytuacja o tym, że doba kończy się o 12.00 jest oczywistą oczywistością dla osób zaznajomionych z branżą i powinnaś o tym zostać poinformowana w miejscu zakupu wycieczki. Jak kupujesz na stronie Itaki to powinnaś zapoznać się ze wszystkimi dokumentami, które się na tej stronie znajdują , również z zakładką Zanim zarezerwujesz, w której jest o tym napisane:
    www.itaka.pl/zanim_zarezerwujesz/index.php
    "Doba hotelowa, a co za tym idzie świadczenia hotelowe (np. wyżywienie), we wszystkich hotelach i apartamentach kończy się o godz. 10.00, a rozpoczyna się w godz. 14.00-15.00. W przypadku późnych wylotów, bez względu na godzinę zakwaterowania, należy opuścić pokoje do godz. 10.00 w dniu wykwaterowania."
  • m_arita 14.07.12, 13:19
    Luizka nie mam pretensji że musiałam dopłacić, lecz że o tym nie wiedziałam,być może na własne życzenie.W recepcji robiono nam łaskę w sprawie przedłużenia za dopłatą to było upokarzające.Dlatego napisałam że to biuro powinno wziąć na siebie oczywiście za dopłatą.
  • m_arita 14.07.12, 13:28
    Jeszcze raz sprawdziłam post itaka.itaka oraz wczasy do Słonecznego Brzegu.Najbliższy termin to 25.07 a powrót np.9.08 o godz.6.40 czyżby już 8.08 o godz. 10 należało opuścić pokój? To chyba jakiś żart a jeśli prawda to q....stwo.
  • pietnacha40 14.07.12, 15:53
    W przypadku wylotów nocnych Goście kwaterowani są po przybyciu do hotelu – co oznacza, że doba hotelowa liczona jest od godz. 14.00-15.00 dnia poprzedzającego wylot. Analogicznie w przypadku nocnych powrotów do kraju.

    Trochę pokrętnie ,ale chyba wynika z tego ,że wylot o 7 czy 8 rano ,Itaka traktuje jak lot nocny . O definicję lotu nocnego ,zapytałam znajomego pilota - jest to lot przed i po zachodzie słońca +- pół godziny . A jeśli lecę "do" we wtorek o 21 ,to pokój płacę od poniedziałku ? Bo w hotelu jestem o 23 :55 ,a mój pokój,według tej definicji , jest od godziny 14 - 15 dnia poprzedzającego wylot .

    www.itaka.pl/zanim_zarezerwujesz/index.php

    Wniosek jest taki ,że dla Itaki ,godzina 7 czy 8 rano ,to lot nocny .


    --
    [img]http://tiny.pl/hx4sx[/img]
  • Gość: itakaitaka IP: *.igloonet.pl 14.07.12, 17:15
    Dokładnie tak jest. To zwykłe oszustwo.
  • Gość: Ada IP: *.internetdsl.tpnet.pl 16.07.12, 14:29
    Na całym świecie doby hotelowe kończą się o 10.00 lub 12.00. Trzeba po prostu to wiedzieć, rezydentka nie ma obowiązku informować o tym turystów.
  • Gość: travis IP: *.dynamic.chello.pl 14.07.12, 17:16
    A dlaczego o 10, jeżeli we wszystkich hotelach , w których byłem doba hotelowa kończy się o 12, a jeżdżę już za granicę od kilkunastu lat, dlaczego w Itace trzeba się wynieść z pokoju dwie godziny wcześniej???? Akurat z Itaką na szczęście nigdy nie byłem i raczej nie będę, bo mi takjie wcześniejsze wykwaterowanie zupełnie nie pasuje (nie ma to znaczenia tylko w przypadku przedpołudniowego powrotu).
  • pietnacha40 14.07.12, 17:38
    doby hotelowej nie ustala Itaka :) generalnie wyjscie z pokoju następuje w godzinach
    10 - 13 .
    --
    [img]http://tiny.pl/hx4sx[/img]
  • Gość: travis IP: *.dynamic.chello.pl 14.07.12, 19:15
    no to chyba jakiś przypadek, że w 100% hotelów, w których byłem doba hotelowa kończyła się o 12, a byłem w różnych krajach w kilkunastu różnych hotelach przynajmniej 4*, nigdy doba hotelowa nie kończyła się o 10, można było się tylko wykwaterować później jeżeli biuro załatwiło tzw.późny check-out.
  • pietnacha40 14.07.12, 20:18
    To ja chyba nie byłam nigdy w hotelu . A kłamczuchy z biura pisały , że hotel .....

    --
    [img]http://tiny.pl/hx4sx[/img]
  • Gość: itakaitaka IP: *.igloonet.pl 14.07.12, 12:34
    O jakim podpisywaniu umowy Pani mówi? Sprawa była załatwiana za pośrednictwem strony- sklepu internetowego Itaki i do ŻADNEGO podpisywania umowy tutaj nie doszło. Oferta była jednoznaczna - 9 dni urlopu i podkreślam jeszcze raz każdy normalny człowiek uważa, że pełnych 9 dni urlopu to również 8 noclegów.
    Na podstawie tego co Pani pisze równie dobrze Itaka mogłaby wpisać w ofercie 15 dni urlopu i 9 noclegów. Resztę proszę sobie dokupić na miejscu w innym hotelu. :D
    Z tego co Pani pisze wnioskuję, że jest Pani związana z Itaką, ponieważ reprezentuje Pani ten sposób myślenia.
  • luizka_85 14.07.12, 12:59
    Zgodnie z Ustawą o Usługach Turystycznych (art 14) umowa o świadczenie usług turystycznych wymaga formy pisemnej i powinna zawierać daty, cenę, miejsce itp (pisze w ustawie). W Itace ten dokument nosi nazwę Potwierdzenie Rezerwacji.
  • m_arita 14.07.12, 13:00


    Gość portalu: itakaitaka napisał(a):

    > O jakim podpisywaniu umowy Pani mówi? Sprawa była załatwiana za pośrednictwem s
    > trony- sklepu internetowego Itaki i do ŻADNEGO podpisywania umowy tutaj nie dos
    > zło. Oferta była jednoznaczna - 9 dni urlopu i podkreślam jeszcze raz każdy nor
    > malny człowiek uważa, że pełnych 9 dni urlopu to również 8 noclegów.
    > Na podstawie tego co Pani pisze równie dobrze Itaka mogłaby wpisać w ofercie 15
    > dni urlopu i 9 noclegów. Resztę proszę sobie dokupić na miejscu w innym hotelu
    > . :D
    > Z tego co Pani pisze wnioskuję, że jest Pani związana z Itaką, ponieważ repreze
    > ntuje Pani ten sposób myślenia.

    Dobrze byłoby aby kierując swoje uwagi napisać kogo dotyczą.W swoim zacietrzewieniu obrażasz zupełnie niepotrzebnie.Luizka napisała że informacje dot.ilości dni pobytu są umieszczone na umowie.Napisałam że to trochę późno, tyle i tylko tyle.Opisałam również swoją przygodę z Itaką na Lanzarote.A z Itaką jestem "związana" gdyż 5-ciokrotnie korzystałam z tego biura.





  • pietnacha40 14.07.12, 16:25
    po zrobieniu rezerwacji wyświetla się do kiedy jesteście zakwaterowani w hotelu . Nadal uważam , że jest to nieuczciwe ,a już na pewno bezsensowne działanie . Gdyby nie ten wątek ,nigdy bym nie zwróciła uwagi na te daty . Patrzę na godziny wylotów ,wiem ,ze jak lecę o 22 ,to pokój opuszczam o 10 - 12 . To norma na całym świecie . Ale pierwszy raz się spotykam z tym ,ze pokój opuszczam dzień wcześniej .Czy ktokolwiek się spotkał z czyś takim w innym biurze ?
    --
    [img]http://tiny.pl/hx4sx[/img]
  • Gość: czarnyjarek IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 14.07.12, 16:42
    1. trzeba sprawdzić co było na potwierdzeniu rezerwacji (na papierze albo w mojej itace na www),
    2. jeśli była informacja o czasie pobytu w hotelu i godzinie wylotu to niestety na dale jest informacja, że zaakceptowaliście takie warunki,
    3. jeśli nie to proponuję:
    - napisac do Itaki,
    - jeśli odpowiedź nie będzie satysfakcjonująca napisać do rzecznika praw konsumenta przy UOKiK,
    proste i mniej obrażania się na wzajem i bicia piany
    kluczowy jest dokument - jeśli zaakceptowaliście takie warunki (wylot dzień później) to macie problem bo trudno tu mówić o niedotrzymaniu warunków umowy
  • pietnacha40 14.07.12, 17:04
    przypuszczam , że mają taką informację na rezerwacji . Zrobiłam sobie fikcyjną rezerwację i takie info tam było . Nie ugrają niczego . To jest jak ten sławny " mały druk " w umowach . Każdy mądry ,który się nie naciął ,zawsze będzie mówił ,że trzeba było czytać ,zapytać . Jest to racja . Ale firmy ukrywają takie rzeczy w umowach . Dlaczego Itaka nie napisała jasno i wyrażnie na stronie : cena obejmuje 9 dni ,7 noclegów " ? Jak chyba wszystkie biura ?
    Wiesz ,w którym momencie się tego dowiadujesz ? Jak chcesz wydrukować potwierdzenie rezerwacji . Dopiero wtedy . Nie ma tego na stronie , nie ma w ogólnych warunkach ,nie ma w mailu ze wszystkimi informacjami , pokazuje się dopiero w chwili ,kiedy chcesz wydrukować potwierdzenie . Zapłacić musisz od razu .Jak poleci przelew ,a wydruk potwierdzenia zostawisz sobie na później ,bo po co Ci ma leżeć trzy tygodnie na szafce ? , to masz jedną noc w lobby .
    --
    [img]http://tiny.pl/hx4sx[/img]
  • Gość: czarnyjarek IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 14.07.12, 17:12
    zamiast na forum pisać kilka postów to trzeba pisać do Itaki i walczyć o swoje, jeśli to nic nie da to zostaje UOKiK, który już wcześniej wlepił im karę
    jeśli ktoś myśli, że przez wpisy na forum wywrze presję na firmę to się myli, bo jesli nawet to ITAKA zmieni coś na przyszłość, a nie na dziś
  • Gość: itakaitaka IP: *.igloonet.pl 14.07.12, 17:36
    Dziękuję za radę. Również wykorzystamy tę drogę.
  • gazeta_mi_placi 14.07.12, 20:16
    Trzymam kciuki.
    Należy się tym dziadom.
  • Gość: majatours IP: *.42.4.146.tedata.net 11.10.12, 16:23
    Witam Serdecznie, zapraszam na stronę www.majatours.pl/ Poświęcona jest ona wycieczką fakultatywnym po Egipcie!!! atrakcyjne ceny, profesjonalna polskojęzyczna obsługa, podczas każdej wycieczki jesteście ubezpieczeni ;)

    Możecie nas również znaleźć na Facebooku - Maja Tours wycieczki fakultatywne
  • Gość: XYZ IP: *.btc-net.bg 15.07.12, 19:53
    Jak chciałam kupić w Itace Słoneczny Brzeg to od razu uprzedzone mnie, że wykwaterowanie jest o 12 i trzeba czekać do rana na samolot, oczywiście można sobie dokupić dobę,że jest miejsce na bagaż. Zrezygnowałam i poleciałam do Złotych Piasków. wydaje mi śię że wszystko zależy od uczciwości pracownika biura podroży. Jeden uprzedzi inny nie.
  • Gość: adwe IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 15.07.12, 22:04
    Wtrącę tutaj swoje trzy grosze. Rezerwowałem w Itace wczasy na wakacje 2012 roku w grudniu 2011. O godzinach lotu dowiedziałem się w kwietniu 2012. Na nic zdało się czytanie umowy, a wszystko jest tam napisane małym druczkiem, o godzinach lotu dowiedziałem się cztery miesiące później. Krótko mówiąc klient z Polski jest traktowany podobnie jak ten z kraju w którym rosną banany. I nie tylko przez biura podróży, podobnie ma się np. sprawa z producentami samochodów czy też innych dóbr. Maksymalny zysk przy jak najmniejszym nakładzie środków. Tegoroczny wyjazd to mój drugi z Itaką, do tej pory jeździłem zawsze z polskim Neckermannem. Nie wysilając się nawet widać różnicę pomiędzy tymi biurami na korzyść Neckermanna, jak zapłacisz to masz i lepszy standard. Jak zdecydujesz się zapłacić mniej, to opuszczasz hotelowy pokój o 12 w południe i wylatujesz dnia następnego o 3 nad ranem. Gdyby nie to że mam małe dziecko i do Berlina zdecydowanie dalej niż na lotnisko w Katowicach z usług krajowych biur raczej bym nie korzystał.
  • Gość: itakaitaka IP: *.igloonet.pl 16.07.12, 10:56
    Zgadza się. Lepiej dopłacić parę groszy i nie narażać się na spanie w ostatnią noc na leżaku na plaży.
  • Gość: darq07 IP: *.centertel.pl 19.07.12, 14:18
    Zgadzam się. Ja też byłem na tym wyjeździe. Uważam, że to kompletne świństwo ze strony Itaki. Czuję się oszukany i jestem pewien, że już nigdy nie zdecyduję sie na wakacje z tymi oszustami. Zdecydowanie uznaję ten urlop za nieudany.
  • marysia49 19.07.12, 18:51
    Czytajcie ludziska uważnie,jakie są godz.lotów,a te często są nienormalne w itace i niech tymi lotami latają prezesy. Jak parę razy poleci pusty samolot,to może i godziny lotów znormalnieją.A z noclegami i wykupowaniem(dodatkowym) pokoju w czasie wykupionego wczesniej turnusu,to tylko w Polsce jest możliwe.
  • voyager747 19.07.12, 19:12
    dokładnie, też tam mówiłem, jakby ludzie przestali kupować takie oferty, to może by pomyśleli w końcu, a nie coraz więcej miast, coraz więcej kierunków i tylko doby brakuje na loty.
    --
    www.panoramio.com/user/279993

    kolumber.pl/u/voyager747
  • gazeta_mi_placi 20.07.12, 20:53
    W dodatku nie zawsze jest możliwe (mimo chęci wykupu) zostanie w pokoju, my chcieliśmy, ale nie dało się bo kolejny turnus i kolejni goście czekali, zatem nawet za dopłatą nie było mowy o pozostaniu w pokoju. Itaka to dziady, omijać szerokim łukiem.
    Chyba, że ktoś lubi niewygody w dodatku za dość konkretne pieniądze.
  • Gość: adf IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 19.07.12, 22:58
    Bo ja tu czegoś nie rozumiem. Autorka podaje, że ma wycieczkę trwającą 9 dni, ale 8 dnia zostaje wykwaterowana o 10:00 a wylot jest blisko dobę potem. Zgadza się? Skoro tak, zakładając, że dzień 1 i 9 to podróż, to powinni mieć 7 pełnych dni na wakacjach. Więc zgineła im blisko doba. Za którą zapłacili. Ja rozumiem takie podejście, gdy wylot jest tego samego dnia wieczorem, ale w tej sytuacji jest to na zasadzie "Państwu już dziękujemy, i martwcie się sami, gdzie przenocujecie" . W zasadzie nawet nie powinni już przebywać na terenie hotelu.
    Jeśli nie jest to wyraźnie napisane w umowie (dokładacie kochani do jednej doby hotelowej), to jest to przegięcie.
    Nigdy się z czyms takim nie spotkałam.
  • Gość: itakaitaka IP: *.igloonet.pl 20.07.12, 02:04
    Dokładnie tak było! Dobrze to Pani ujęła- "Państwu już dziękujemy, do zobaczenia jutro rano w drodze na lotnisko. możecie przespać się na basenie, na ławce lub na plaży, ewentualnie wynająć jakiś pokój". To niebywała bezczelność Biura Podróży Itaka.
  • Gość: gtw IP: 195.158.247.* 20.07.12, 07:33
    lecimy z Itaką do Egiptu, wylot z powrotem o 3 rano

    właśnie dostałem sms, że pokój i świadczenia obowiązują do samego końca, jestem miło zaskoxczony

    zawsze wylatywaliśmy z itaką nad ranem, świadczenia zawsze były do końca, pokój zwykle dokupywaliśmy jako late checkout za 20-30 euro, grosze bo zwykle jeździmy w większej grupie więc zrzucaliśmy się

    lubię te późne godziny wylotu, zawsze to dodatkowy dzień na plaży

    jestem miło zaskoczony, że w
  • Gość: itakaitaka IP: *.igloonet.pl 20.07.12, 08:30
    "świadczenia zawsze były do końca, pokój zwykle dokupywaliśmy jako late checkout za 20-30 euro".
    Faktycznie świadczenia były zawsze do końca skoro trzeba było dokupić pokój na ostatnią dobę!!!! SMS od Itaki to niebywała uprzejmość!!! :)
  • Gość: wisełka IP: *.ip.netia.com.pl 20.07.12, 09:12
    Zawsze jestem zadowolona gdy BP funduje mi dodatkowy dzień nad ciepłym morzem. Spotkało nas to wiele razy z Itaką ,z Triadą, a dwa tygodnie temu z Rainbow. Jaki to koszt dokupić te parę godzin w hotelu. Dla osób które nie wykupią pokoju, zawsze było miejsce do przebrania, czy kąpieli przed wyjazdem. Strasznie natomiast nie lubię wylotów ostatniego dnia o pierwszej czy drugiej nad ranem. pół dnia do tyłu. Zastanawiam się jednak, dlaczego ja zawsze wiem o późnych odlotach przed wykupieniem oferty?Może dlatego że umiem czytać katalogi? Gdy czytam że jest 14 noclegów a wycieczka trwa 16 dni to jedna noc musi być na lotnisku lub w samolocie. Chyba to logiczne. Życzę Ci wylotów pierwszego dnia o 23,30, a powrotów 7-dnia o 1,00
  • Gość: Ania IP: 195.116.20.* 20.07.12, 13:16
    Myślę, że Pani która pisze nie miała by pretensji, gdyby uprzedzono ją, że ostatniego dnia albo wykupi sobie nocleg, albo będzie spać przy basenie.
    Z 9 dni odpada 2 na lot, a z tego co opisują tutaj na loty odpada 3 dni, oczywiście nie całe, ale jednak.
    Normalne jest wykwaterowanie o 9 czy 10 rano i dzień na plaży, a wieczorem czy nawet koło 2 w nocy wylot, a co innego , kiedy po na plaży trzeba koczować do rana:-)
  • pietnacha40 20.07.12, 14:11
    przeczytaj uwaznie o co chodzi . To jest zupełnie inna sytuacja ,kiedy wychodzisz z pokoju o 10 ,a lot masz wieczorem ,czy nawet w nocy . Tutaj lot był o 7 czy 8 rano następnego dnia . Itaka nie napisała w ofercie ,że jest 9 dni i 7 noclegów . O tym mozna się było dowiedzieć dopiero drukując potwierdzenie rezerwacji . Niby wszystko ok ,było napisane .Co z tego ,że dopiero jak otwierałas link do wydruku ? Uważasz ,ze wszystko jest ok ? Że ukrywanie tak istotnych rzeczy jest w porządku ? dlaczego inne biura piszą na pierwszej stronie ile noclegów obejmuje cena , a Itaka nagle to ukrywa gdzieś tam ? Czy kiedykolwiek wcześniej wykupujac wczasy pytałas się w biurze ile masz noclegów ? Wiele razy byłam na wczasach ,nigdy się z czyms takim nie spotkałam .
    Robiąc rezerwację musisz potwierdzić ,ze znasz regulamin i ogólne warunki . Tam nic na ten temat nie ma . Klikasz ,rezerwujesz . Itaka Cię informuje ,ze masz czas niecałe 24 godziny na wysłanie potwierdzenia zapłaty . Płacisz od razu . No bo warunki i regulamin znasz ,no to co cię może zaskoczyć ? Wpłacasz zaliczkę . Masz na kompie potwierdzenie z opcją - wydruk potwierdzenia . Klikasz i Twoim oczom ukazuje się ,ze masz za mało noclegow .Jak oczywiście się wczytasz . Bo po co się w to wczytywac ? To tylko potwierdzenie tego co masz na monitorze . No ,ale akurat niekoniecznie .


    --
    [img]http://tiny.pl/hx4sx[/img]
  • Gość: wisełka IP: *.ip.netia.com.pl 20.07.12, 15:08
    Jeśli zaplanowali wylot o 8 rano dnia następnego to rzeczywiście przegięcie.
  • voyager747 20.07.12, 16:23
    idąc dalej tym tropem można zrobić ofertę na 11 dni, 7 dni w hotelu a reszta przy basenie, na pewno będzie taniej :)
    --
    www.panoramio.com/user/279993

    kolumber.pl/u/voyager747
  • Gość: turysta IP: *.internetdsl.tpnet.pl 20.07.12, 16:25
    w nocy lotniska są zamknięte ponoć ty tak twierdzisz, ha ha
  • Gość: adf IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 20.07.12, 21:25
    Przepraszam, ale możesz napisać w języku polskim? Bo tak nie bardzo wiadomo ponoć kto i dlaczego lotniska...
  • pietnacha40 20.07.12, 21:28
    Gość portalu: adf napisał(a):

    > Przepraszam, ale możesz napisać w języku polskim? Bo tak nie bardzo wiadomo pon
    > oć kto i dlaczego lotniska...

    :D:D:D i skąd nagle te lotniska :D


    --
    [img]http://tiny.pl/hx4sx[/img]
  • Gość: turysta IP: *.dynamic.chello.pl 20.07.12, 22:26
    to do gtw, bo on gdzieś wcześniej pisał, że lotniska w nocy są zamknięte i Itaka nie lata w nocy, on wie o co chodzi
  • Gość: Tomo IP: 193.239.80.* 21.07.12, 18:08
    No niestety Itaka przoduje w takich "kwiatkach".
    Wczoraj wróciliśmy z Turcji, z okolic Bodrum.
    Wylot z Warszawy byl planowany na 23:00, więc z urzędu niejako cały dzień w d... + kolejny częściowo też, bo trudno być świeżym i wypoczętym po nocce w podróży.
    Ostatniego dnia pokoje oczywiście trzeba było zdać w południe, a wylot z Bodrum do Warszawy o 3:40 w nocy następnego dnia. Sam dzień był znośny i tak spędzilibyśmy go przecież na basenie, All Inclusive obowiązywało do ostatniej minuty, a hotel zapewnił prysznice, ręczniki i wszystko co niezbędne na terenie SPA. Niestety kolejny dzien wyrwany w 100% z życiorysu to ten po przylocie. W momencie lądowania w Warszawie byliśmy bowiem od 22 godzin na nogach.
    Nie bardzo mieliśmy wyjścia z tym wyjazdem, mieliśmy jechać ze Sky Clubem do Hiszpanii i ta Turcja była kupowana na gwałt. Nie grymasiliśmy więc na godziny. Ale po raz kolejny to ja się na coś takiego nie piszę. Tylko na skutek kiepskich godzin lotów co najmniej dzień pobytu w plecy + zarwane dwie noce oznacza dla mnie zmęczenie większe niż przed urlopem.
    Jako ciekawostkę chciałbym jeszcze dodać, że 2 samoloty Itaki byly jedynymi które startowały z Bodrum pomiędzy 23 w czwartek, a 6 rano w piątek. Jak widać inne biura jakoś mogą to inaczej organizować, a lotów na tablicy było jeszcze ok. 20 z czego czarterow ponad 10.
    Tak więc droga Itako - pomimo, że nie mam żadnych zastrzeżeń do hotelu, organizacji, etc. to następnym razem będę raczej na nie ze względu na godziny lotów które oferujecie.
    A zresztą, następnego razu z biurem podróży raczej nie będzie bo kac po Sky Club jest zbyt duży.
  • Gość: Iga IP: *.dynamic.chello.pl 21.07.12, 19:21
    No a ja myślałam, że my mieliśmy godziny lotu do bani (z TUI), bo wylatywaliśmy do Bodrum o 16 (przylot 19:55), ale za to powrót mieliśmy dość dobry, bo o 20:40 (prawie cały ostatni dzień w hotelu z all), a w-wie byliśmy o 22:35, więc jeszcze można się było normalnie wyspać. Więc właściwie nie straciliśmy żadnego dnia. Ale faktycznie Itaka to ma jakieś masakryczne godziny, po urlopie trzeba mieć jeszcze jeden dodatkowy dzień urlopu, żeby być wypoczętym do pracy.
  • gantowa 22.07.12, 19:39
    Przecież Itaka sobie godzin wylotu nie wymyśla sama... Poza tym - podpisując umowę - czytajcie ją do końca, a wtedy nie będziecie mieli niejasności. Tak samo nie rozumiem ludzi, którzy obwiniają BP za to, że zmieniła się godzina wylotu...
  • voyager747 22.07.12, 20:13
    Itaka kupuje za ciężkie pieniądze loty w liniach lotniczych, więc chyba ma jakiś chociażby malutki wpływ na godziny tych lotów, czy nie ?
    --
    www.panoramio.com/user/279993

    kolumber.pl/u/voyager747
  • Gość: julia IP: *.dynamic.chello.pl 22.07.12, 20:16
    > Przecież Itaka sobie godzin wylotu nie wymyśla sama... <
    Przecież to biuro podróży podpisuje z przewoźnikiem umowy na czartery i jak najbardziej może negocjować godziny przelotów (podobnie jak np dzień tygodnia, tj czy np. wylot będzie w weekend) i głównie od biura podróży zależy jakie godziny przelotów uda mu się załatwić dla swoich klientów, ja mogę potwierdzić , że w TUI nie ma w ogóle żadnych nocnych lotów. Oczywiście, nie jest tak, że wylot będzie rano, a powrót wieczorem (chociaż takie przypadki też się zdarzają), ale w miarę przyzwoite godziny przelotów to można negocjować i nie wiem dlaczego Itaka ma wyjątkowo niekorzystne te loty.
    Mój brat pracuje właśnie w jednym z dużych biur podróży i wiem, ze takie rozmowy z przewoźnikami trwają miesiącami (w tej chwili już planuje się loty na przyszły sezon letni).
  • voyager747 22.07.12, 21:48
    ja o tym wiem, to normalne
    --
    www.panoramio.com/user/279993

    kolumber.pl/u/voyager747
  • Gość: kropek IP: *.toya.net.pl 22.07.12, 21:51
    no tak...a Zakynthos z wylotem o 02:15 w nocy to takie normalne godziny...a pokój niekoniecznie od razu, może o 14:00...TUI
  • Gość: Szymon IP: *.internetdsl.tpnet.pl 23.07.12, 07:18
    Zakyntos to raczej wyjątek w TUI, a nie reguła jak w Itace, ale linia lotnicza która była pierwotnie zakontraktowana, wycofała się (czy zbankrutowała) i TUI musiało szukać czegoś innego, żeby nie odwołać kierunku, i zostały tylko takie nienormalne godziny.
  • voyager747 23.07.12, 10:28
    w Itace połowa kierunków jest taka, Sycylia z Warszawy, Cesme, Antalya itp.
    --
    www.panoramio.com/user/279993

    kolumber.pl/u/voyager747
  • Gość: Tomo IP: 193.239.80.* 22.07.12, 20:20
    Droga gantowa,
    Proponuję powrót do 2 klasy szkoły podstawowej i powtórną naukę czytania ze zrozumieniem.
    Najwyraźniej nie opanowalaś tej sztuki nawet w zakresie minimalnym.
    Napisałem wyraźnie, że po bankructwie Sky Club zostałem z przysłowiową ręką w nocniku i nie miałem wielkiego wyboru. Godziny wylotów Triady były mi doskonale znane, nie spodziewałem się jednak że w wieku 37 lat dadzą mi tak mocno w kość.
    I napisałem jedynie, że ja się na coś takiego ponownie nie piszę.
    Wszystko w temacie.
    A fakt, że Itaka jako JEDYNA wymyśla takie dzikie godziny przelotów jest osobną sprawą.
    Następnym razem (o ile w ogóle będzie następny raz z biurem podróży) po prostu w coś takiego nie wejdę.
    Ponownie zalecam naukę czytania ze zrozumieniem lub zaprzestanie wypowiadania się na forum ponieważ iloraz twojej inteligencji nie pozwala ci na niezrobienie z siebie żałosnej idiotki. Zajmij się garami, praniem i prasowaniem, może to ci jakoś sensownie wychodzi.
    W dyskusji z normalnymi ludźmi odstajesz bardzo wyraźnie i nie pasujesz do towarzystwa, a twoje wypowiedzi budzą jedynie śmiech.
  • Gość: ja1 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 22.07.12, 21:05
    I dlatego też po przekrętach ITAKI z lotami w ubiegłym roku na KORFU , w tym roku zrezygnowałam z ich usług , wybierając inne bp.
  • Gość: grodek IP: 193.239.80.* 22.07.12, 21:11
    i ja dokładnie to samo zrobię.
    Tyle tylko, że ja posuwam się jeszcze dalej.
    W przyszłym roku indywidualnie.
    Co sobie zaplanuję to będę miał.
    Ponieważ "nigdy nie należy mówić nigdy" nie będę się wyrzekał wyjazdów z BP.
    Ale z polskimi już na pewno nie pojadę.
    Z Warszawy do Berlina mam teraz 6 godzin jazdy.
    A polskie BP z Itaką na czele niech zdechną z głodu.
    Zaczną w przyszłym roku korzonki żreć to zastanowią się w czym problem.
  • Gość: kasia IP: *.pwrsa.pl 05.09.12, 09:30
    GRECOS - wylot z Heraklionu - 5 rano, wykwaterowanie z pokoju dzien wczesniej o 12.
    Nie tylko Itaka tak robi.
    Teraz wszystkie BP pewnie beda to robic.
    Zalosne!!!!!!!!!!!!
    Niech mi ktos powie ze dbaja o klienta...
  • Gość: gantowa IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 25.07.12, 11:57
    Drogi Tomo,
    po tym jak bardzo rozstrząsasz się nad jedną wypowiedzią w której nikt Cie o nic nie oskarża, a Ty natomiast obrażasz ile wlezie, wnioskuję że prezentujesz niezwykle wysoki poziom chamstwa. A z chamami w dyskusję nie wchodzę.

    Pozdrawiam!
  • Gość: Janek IP: *.igloonet.pl 31.07.12, 19:46
    Traktują ludzi jak klientów do momentu wykupienia wycieczki, a potem niech się dzieje co chce. Niech śpią sobie na ławce.
  • Gość: itakaitaka IP: *.igloonet.pl 05.08.12, 13:40
    Ktoś jeszcze "nadział się" na te biuro?
  • ankar_a 07.08.12, 21:17
    Ja się właśnie "nadziałam". Szlag mnie trafia, bo 5 lat korzystałam z usług tego biura, w ubiegłym roku nawet dwukrotnie, ale właśnie stracili we mnie stałego klienta.
    Miałam lecieć w sobotę o 10:00, na miejscu miałam być o 14:45 -> a tu zonk :( zawiadomili mnie właśnie, że wylot jest nie o 10:00, a o 20:45 i na miejscu będziemy w niedzielę o 1:00 w nocy...
    Maksymalne dziadostwo. Przy tym tegorocznym sezonie turystycznym, kiedy upadło już 7 biur podróży, łaskę zrobili, że w ogóle mnie zabierają na wakacje q... mać
  • Gość: Becia IP: *.jotanet.pl 07.08.12, 22:43
    sądzę, że przesadzacie,
    jasne, że godziny są mało korzystne, ale podpisując umowę i z tym się trzeba liczyć, że "przepadnie" nam pierwszy i ostatni dzień.
  • Gość: Tomo IP: 193.239.80.* 07.08.12, 22:59
    Kolejna która nie rozumie.
    Może bardziej łopatologicznie ci to wytłumaczę.
    Wylot miałem planowany na czwartek, godz. 23:30.
    Oczywiście lot się opóźnił i wylecieliśmy niemal o 1 w nocy.
    W hotelu byliśmy o godz. 6:3o rano DRUGIEGO DNIA.
    Tak więc "na dzień dobry" nie dzien w tyłek, a dokładnie 30,5 godziny.
    I nawet nie o te godziny tu chodzi, a o fakt że w drugim dniu pobytu po takiej podróży nie jesteś w stanie normalnie korzystać z wakacji, bo snujesz się z kąta w kąt przysypiając.
    Powrót wyznaczono nam na piątek, godz. 3:40 w nocy. Z hotelu zabrano nas o północy, a z pokoi wykwaterowano 12 godzin wcześniej, w południe.
    Formalnie się nie czepiam (choć mógłbym zgodnie z regulaminem, bo wylecieliśmy już DRUGIEGO dnia, a nie pierwszego. Nie jestem jednak czubem i nie będę pisał reklamacji). Chodzi mi raczej o to, że Itaka robi z ludzi idiotów, fundując im takie godziny lotów że de facto 3 dni masz zwalone. Ja nie wymagam wylotu z Warszawy o godzinie 8 rano i powrotu o godzinie 19 ostatniego dnia. Uważam jednak, że to co robi Itaka jest przegięciem.
    Urlop wyglądał tak, że laziłem nieprzytomny przez cały pierwszy dzień pobytu na wakacjach i cały dzień po powrocie z nich.
  • dociekliwy_0 08.08.12, 07:49
    > Wylot miałem planowany na czwartek, godz. 23:30.
    > Oczywiście lot się opóźnił i wylecieliśmy niemal o 1 w nocy.
    > W hotelu byliśmy o godz. 6:3o rano DRUGIEGO DNIA.
    > Tak więc "na dzień dobry" nie dzien w tyłek, a dokładnie 30,5 godziny.

    a możesz wyjaśnić jak Ci się z tego zrobiło 30,5 godziny, chyba że ten wylot był w sobotę o 1 w nocy ale wtedy to nie było drugiego ale trzeciego dnia... Zaiste matematyką jest królową nauk.
  • Gość: Tomo IP: 193.239.80.* 08.08.12, 08:20
    Wylot był planowany w czwartek o 23:30. Czyli 23,5 godziny z 1 dnia w dupę. W hotelu byliśmy w piątek o 6:30 rano. Ile to godzin? Kto ma tu problemy z matematyką?
  • Gość: itakaitaka IP: *.igloonet.pl 08.08.12, 08:29
    Za dzień pobytu Itaka uznaje również taki, gdzie wylot odbywa się o 7 rano. No faktycznie, cały dzień odpoczynku! I to bez noclegu! :) Dzisiaj to już tylko śmieję się z tego, ale wiem, że biuro Itaka będę omijał szerokim łukiem.
  • Gość: gość IP: 195.20.110.* 08.08.12, 09:43
    Masz racje, że tak nie powinno być, ale .... wskaż biuro, które tak nie robi.
    Jeśli wszystkie tak robią, to po co pisać o tym konkretnym.
  • Gość: itakaitaka IP: *.igloonet.pl 08.08.12, 16:11
    Nie masz racji. Biura najczęściej podają ilość noclegów, natomiast Itaka podaje ilość dni - 9. Nie informuje tylko, że noclegów jest 7. Ostatnią noc spędzasz więc na ławce w parku, wylot o 7 rano dnia następnego. Czy faktycznie tak robią wszystkie biura? Nie spotkałem się dotąd.
  • Gość: misia IP: *.adsl.inetia.pl 08.08.12, 20:36
    zerknijcie na to ITAKA

    Poznan > Majorka

    17.08.2012, godz.04:30 - 07:25

    24.08.2012, godz.08:10 - 11:00

    czy ostatnia nocka to lozko w hotelu czy tez lawka w parku?
  • Gość: neovol IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 08.08.12, 20:59
    na umowie powinna być informacja którego dnia i godzinie jest wykwaterowanie. sądząc po ilości dni ostatni dzień spędzisz w hotelowym łóżku :)
  • Gość: misia IP: *.adsl.inetia.pl 08.08.12, 21:06
    niestety nie ma takiej inf,sa tylko godziny odlotow :(
  • voyager747 08.08.12, 21:34
    w biurze jak zapytasz to Ci powiedzą, ja też pytałem niedawno ile się czeka na samolot i o której wykwaterowanie.
    --
    www.panoramio.com/user/279993

    kolumber.pl/u/voyager747
  • voyager747 08.08.12, 21:05
    eh... a jeszcze niedawno się kłóciłem na forum z idiotami, którzy twierdzą że Itaka nie ma nocych lotów :)
    --
    www.panoramio.com/user/279993

    kolumber.pl/u/voyager747
  • dociekliwy_0 09.08.12, 08:05
    > Wylot był planowany w czwartek o 23:30. Czyli 23,5 godziny z 1 dnia w dupę.

    Zgadza się, ale sam na początku zgodziłeś się na taką godzinę wylotu czyli do kogo masz pretensję? Z matematyki wynika, że wylot miałeś opóźniony o 7 godzin a nie o 30 jak twierdzisz.

    Z matematyką to raczej Ty masz problem, ta operacja nazywa się odejmowaniem, a że Ty na wstępie założyłeś sobie jakąś zmienną wyjściową (czytaj liczysz od czeartku 00:00 choć zgodziłeś się na wylot 0 23:30) to już naprawdę Twój problem.
  • Gość: Gość IP: *.internetdsl.tpnet.pl 09.08.12, 11:33
    Nie do końca jest to oczywiste.
    Jeśli ktoś wykupił lasta to rzecz jasna już wie, o której godzinie jest wylot, ale jeśli ktoś zarezerwował sobie imprezę pół roku wcześniej to nie ma szans dowiedzieć się o godzinach wylotów. Są one mniej więcej wiadome dopiero około 2 miesiące przed wylotem. Niestety, często czartery odbywają się w godzinach późnowieczornych lub wczesnorannych. Wyloty w środku dnia (najwygodniejsze dla każdego turysty) należą raczej do rzadkości. Człowiek wykupuje w zimie letnią imprezę z cichą nadzieją, że mu się uda z ludzkimi godzinami lotów, a tutaj zdziwko - wylot 23.30 i faktycznie cały dzień jest w plecy. Biura podróży powinny mocniej negocjować z przewoźnikami w celu wywalczenia dziennych godzin lotów nawet kosztem nieco wyższych opłat.
  • jozefa11 10.08.12, 10:57
    Moim zdaniem Itaka zrobiła sobie z kradzenia 2 dni pobytu normę. Jeżdże z nimi często ponieważ mają korzystne firsty i z góry zakładam, że ostatni dzień muszę dokupić sobie pokój (niestety w sezonie nie zawsze to możliwe). Czasem jeżdże też z Neckiem i tam zawsze starają się zapewnić ostatniego dnia świadczenia, w najgorszym razie pokoje zastępcze i korzystanie z posiłków.
  • 123iti 11.08.12, 08:45
    Chyba jest różnie z tą Itaką, bo byłem ostatnio z nimi na Teneryfie i własnie o jeden dzień dłużej. Odlot do Katowic był zaplanowany na rano a odbył się w godzinach wieczornych. Odnośnie przelotów nocą. Mam ochotę na imprezę " Pomarańcze i mandarynki " ale zaczekam na zmianę na godzin lotów. W środku nocy to żadna przyjemność.
  • matelina03 21.08.12, 21:27
    Ja leciałam w lipcu tego roku do Egiptu z biurem Itaka i jestem w pełni zadowolona, leciałam OLT Exprees i było świetnie, oprócz tego, że w samolocie w takiej ulotce tej linii było napisane, że bufet jest za darmo, a potem było trzeba płacić.
  • Gość: itakaitaka IP: *.igloonet.pl 30.08.12, 22:03
    :) faktycznie Itaka i OLT Express to dobra para!!!
  • voyager747 30.08.12, 22:09
    ooo, Itaka miała bardzo mało lotów z OLT
    --
    www.panoramio.com/user/279993

    kolumber.pl/u/voyager747
  • Gość: kasia IP: *.pwrsa.pl 05.09.12, 09:33
    GRECOS - postepuja identycznie - uwaznie czytac trzeba teraz wszystkie oferty, kazdego BP
    Zlodziejskie i nieuczciwe praktyki!
  • dodekanezowiec 24.04.19, 16:18
    Już nekerman ucieka się do spamu. To ja mu powiem- miałeś chamie złoty róg A teraz jesteś kompletnie niewidoczny. Wybór goomniany.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Booking.com
Nakarm Pajacyka