Z pasją o podróżach, wycieczkach i wyjazdach

     

Fly.pl - Która jest obecnie na Gruponie jest zadłu Dodaj do ulubionych

  • drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
  • drzewko odwrotne
  • Fly.pl - Która jest obecnie na Gruponie jest zadłużona po uszy sprzedaje egipt
    www.tur-info.pl/p/fo_id,214989,,,zadluzenie_w_branzy.html
    Można sobie przeczytać na stronie
    www.groupon.pl/oferty/groupon-travel/Flypl-Sp-z-oo/7780283
    • Gość: Sid1 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 14.07.12, 17:41
      To może być dobry przykład jak się nie wykiwać.

      1. Zainteresowała mnie ta oferta więc zamiast bezmyślnie kliknąć i zapłacić myślimy.
      2. Sprawdzamy kto jest organizatorem, a kto pośrednikiem czyli Grupon pośrednik fly.pl organizator? Nie ze strony gruponu i oferty fly.pl wynika że: "Organizator imprezy turystycznej: Mati World Polska Sp. z o.o."
      3. Szukamy info o Mati World Polska Sp. z o.o. dziwne nie znajdujemy w rejestrze www.turystyka.gov.pl/CRZ.aspx takiego biura, za to możemy znaleźć info o :

      MATI WORLD 32-091 Michałowice - nie działa Decyzja Marszałka Woj.Małopolskiego z 26.03.2008r. w spr. wykreślenia na wniosek przedsiębiorcy

      MATI WORLD Sp. z o.o 32-091 Michałowice - nie działa Decyzja Marszałka Woj.Małopolskiego z 06.07.2009r. w spr. wykreślenia na wniosek przedsiębiorcy

      MATI WORLD HOLIDAYS Sp. z o.o. Hajducka 6 41-500 Chorzów działa data wydania zaświadczenia 29-03-2010, gwarancja 254 448,00zł ważna do 28-02-2013r.

      4. Sprawdzamy na fly.pl niestety nie ma firmy MATI WORLD HOLIDAYS Sp. z o.o. wśród "starannie wyselekcjonowanych biur podróży" dziwne.

      5. Dobra jak jesteśmy na tej stronie fly.pl to rzuca się w oczy znaczek "Rzetelna Firma" no to klik - cóż przeniosło nas na podstronę O Nas i na dole mamy odnośnik. Wszystko ok
      "Od 07-07-2010 r. nieprzerwanie uczestniczymy w programie Rzetelna Firma i udostępniamy szereg informacji świadczących o naszej wiarygodności. Na życzenie naszych kontrahentów i klientów udostępniamy informacje rejestrowe, dane o osobach decyzyjnych w firmie oraz uzyskanych osiągnięciach.
      Fly.pl Sp. z o.o. prowadzi internetowe biuro podróży pod domenami www.fly.pl , www.urlop.pl, www.allewakacje.pl, www.wycieczki.gazeta.pl oferując starannie dobraną ofertę wiodących organizatorów podróży, linii lotniczych oraz hoteli. Spółka prowadzi działalność od połowy 2007 roku. Cechą wyróżniającą www.fly.pl oraz wyżej wymienionych serwisów partnerskich jest zastosowanie technologii, dzięki której Klienci dokonują rezerwacji większości ofert w trybie on-line, czyli w czasie rzeczywistym. Dzięki temu kupujący ma pewność, że wybrana oferta jest dostępna w cenie, terminie i standardzie, jakie wybrał."
      Wszystko Ok jeśli chodzi o Fly, ale to pośrednik więc

      6. Znajdujemy stronę MATI WORLD HOLIDAYS Sp. z o.o. www.matiworld.pl/ szukamy dokumentów zaświadczenie o wpisie jest, ubezpieczenie jest potwierdza się 254 448,00zł, O dziwo jest KRS co tam ciekawego ano kapitał zakładowy 50 tys. zł i dwóch wspólników wszystko ok.

      7. Mamy znaczek Rzetelna Firma na stronie matiworld.pl klikamy
      "nformujemy, iż firma
      MATI WORLD HOLIDAYS Sp. z o.o. Chorzów NIP: 9452118118
      przystąpiła do Programu Rzetelna Firma, jednak na chwilę obecną nie spełnia warunków uczestnictwa w programie."
      No cóż dziwne, ale może to drukarz lub coś w tym stylu,.... dobra sprawdźmy jeszcze czy wymarzony hotel Sindbad Aqua Park jest na stronie i po ile jest Jest po 2299zł/os/tydz. na gruponie po 1699zł/os/tydz.

      8. Szukamy po Forach internetowych cóż klasyka jednym skrócili pobyt innym nikt nic nie odpowiedział, nie za dużo informacji, na forum wakacje.pl świeży wpis że jest następne w kolejce, hm... może konkurencja???

      9. Włączamy logiczne myślenie gwarancja 254 448,00 na gruponie poszły już 132 oferty po 1700zł to już jest 224 400zł z jednej oferty a przecież jeszcze coś musieli sprzedać, czyli lipa z gwarancji w razie W, biuro działa od 2010 roku, nie za dużo wiadomości o nich i jeszcze w razie W kupuje w gruponie usługę pośrednika Fly.pl dla wakacji organizowanych przez MATI WORLD HOLIDAYS Sp. z o.o. Po ostatniej aferze z Alba Tours omijam z daleka takie oferty.

      Ale to tylko moje obserwacje, mimo wszystko życzę udanych wakacji tym 132 posiadaczom Grupona na wakacje w Egipcie. Ja nie skorzystam.



      • Brawka za spostrzegawczość.
        Niesamowite.
        --
        Władza wypacza. Władza absolutna wypacza absolutnie.
      • Gość: Anka IP: *.icpnet.pl 14.07.12, 21:32
        132 osoby to kupiły - gratuluję odwagi. czy naprawdę nie wydaje wam się podejrzana oferta w sezonie za 1700zł do egiptu, na której na dodatek oprócz organizatora (Mati) musi zarobić 2 pośredników (fly i groupon)?
        Dlaczego jedną ofertą sprzedaje az dwóch posredników? Groupon bierze niemałą prowizję, fly na pewno za darmo tego też nie robi, to ile zostaje na opłacenie przelotu i hotelu?
        Ale wszyscy slepo kupują.
        A potem będzie lament, ze urząd marszałkowski będzie musiał ściągać z egiptu kolejnych turystów, bo gwarancja organizatora to zaledwie ok. 250tys.zł.
        Powiem jedno: jeśli to padnie, to sami będziecie sobie winni.
        • Gość: Sid1 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 14.07.12, 21:45
          Nie do końca, nie wszyscy mają wiedzę i czas oraz nie zdają sobie sprawy z zagrożenia. W telewizji wypowiadał się jakiś Pan, który kupił przez Grupona bo sądził że jest to międzynarodowa marka i nie spodziewał się że nie wyjedzie na wakacje. Czy uważasz że jak zamawiasz jakiś towar za pośrednictwem jakiegoś renomowanego sklepu internetowego, to sprawdzasz producenta czy ma wszystkie zezwolenia, szukasz go na liście w jakichś dziwnych rejestrach długów itd. Nie po prostu kupujesz i czekasz aż zadzwoni kurier.
          • Gość: Anka IP: *.icpnet.pl 14.07.12, 22:31
            To może czas najwyższy zacząć sprawdzać co się kupuje. Ja osobiście zanim coś kupię to sprawdzam. Np. zanim kupię pralkę sprawdzę opinię o tym modelu itp. i raczej wybiorę whirlpool czy inną znaną markę niż pralkę firmy x.
            Kupując chleb, jogurt itp. czytam jego skład, bo chcę kupić taki co ma najmniej chemii. Generalnie decyzję o zakupach staram się podejmować świadomie, a nie kierować się jedynie najniższą ceną.
            Czy jeśli zobaczysz w autokomisie 2-letniego mercedesa za 40tys to rzucisz się na to jak na okazję, czy raczej zaczniesz podejrzewać szwindel? Stawiam, że raczej to drugie.
            To dlaczego nikogo nie dziwią zbyt tanie wyjazdy organizowane przez firmy, o których nikt nie słyszał?
            Generalnie za głupotę trzeba płacić.
            • Gość: Sid1 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 15.07.12, 12:36
              Zgadza się zamawiasz świadomie towar tzn daną pralkę, czy jogurt i wiesz na ten temat wszystko. Na Gruponie sprawdzasz hotel, termin itd. Nie sprawdzasz Kondycji finansowej producenta pralki, czy jogurtu, nie zawracasz sobie głowy czy Elektrolux jest w KRD i kto jest właścicielem Elektroluxu czy Turek, Polak, Włoch..., nie szukasz czy ktoś z zarządu miał jakieś podejrzane wcześniejsze biznesy. Chcesz kupić tę pralkę w internecie, chcesz wybrać zapłacić i czekać na kuriera.
              To samo z biletami lotniczymi przecież są po 1zł, 6zł, 99zł i co mam ich nie kupować bo Olt Express, czy Wizzair jest do tyłu? Przecież wiadomo że przelot kosztuje dużo drożej niż 1zł, 6zł czy 99zł.
              Ktoś zaufał międzynarodowej marce Grupon, sprawdził hotel terminy i kupił. Grupon nie jest święty zawalił na całej lini patrząc wyłącznie na obrót i zysk, nie zweryfikował swego partnera.
              Jest takie coś jak współudział. Grupon to nie Allegro chociaż po zmianie regulaminu staje się pomału jak dział w gazecie: drobne ogłoszenia.
              • Moim zdaniem na grouponie sporo rzeczy jest drugiej kategorii. W restauracji zaniżone porcje lub traktowanie jak gorszego klienta (spotkało mnie jedno i drugie), masaż zamiast renomowanej masażystki wykonuje mało sprawna praktykantka (to również mnie spotkało), u kosmetyczki zabieg wykonują praktykantki, nakładane są kiepskie, najtańsze kosmetyki (to z doświadczeń mojej pani).
                No ale nie ma cudów: albo coś jest tanie, albo wysokiej jakości. Dobre salony, restauracje itp. nie muszą zanizać cen i sprzedawać swoich usług przez groupona, zakładam, że to samo dotyczy biur podróży.
                A co do mojego przedmówcy to ja się nie zgodzę, moim zdaniem kupując usługę (nie produkt, ale usługę, której wykonanie ma dopiero nastąpić) to trzeba sprawdzić kondycję usługodawcy. Jak kupujesz już wyprodukowaną rzecz, to nie ma znaczenia kondycja finansowa firma, którą ją wyprodukowała, bo rzecz już istnieje.
                jeslu kupujesz usługę, to kondycja finansowa itp. ma ogromne znaczenie, bo może się okazać, że nie dojdzie do realizacji.
                to tak jakby kupić jeszcze nie wybudowane mieszkanie i nie sprawdzić kondycji i pozwoleń dewelopera.
                Ja po tegorocznych złych doświadczeniach z Ecco nauczyłem się 3 razy się zastanawiać przed zakupem wyjazdu i na pewno nie kupiłbym go na grouponie od nieznanego organizatora z minimalną gwarancją.
                • Fatima Abdelhalim, menedżer biura Mati World Holidays:

                  Nie mamy aktualnie problemów z płatnościami. Wszystko jest regulowane na bieżąco, W hotelach wpłacone są depozyty i zawsze do 21. dnia każdego miesiąca regulujemy pozostałą cześć rachunków. Takie mamy podpisane kontrakty.

                  Polisę ubezpieczeniową wykupiliśmy w Polskim Towarzystwie Ubezpieczeń Signal Iduna. Nie pamiętam jednak, na jaką kwotę...

                  www.rp.pl/artykul/706099,913942-Mati-World-Holidays--Nie-mamy-problemow-finansowych.html
      • Gość: dżoana IP: *.dynamic.chello.pl 16.07.12, 18:59
        Jestem jedną z tych wielu szczęśliwców ktorzy kupili wczasy we Fly.pl w hotelu Alf Layla..z Mati World, wylot 09.08...masakra, pozdrawiam!
      • Gość: gosc IP: *.home.aster.pl 20.07.12, 15:12
        świetnie przedstawiony materiał, właśnie w ten sposób należy uświadamiać ludzi żeby sprawdzali co i gdzie kupują. Na Gruponie łakomią się na wszystko aby tylko zarobić we fly.pl podobnie muszą generować jak największe obroty stąd kolejna wspólna akcja tym razem bilbordowa. Wcześniej fly-pl promował się z Citron-em za 999 zł uwaga na takie firmy i ceny bo jak widać po poprzednikach będą to raczej opłakane i nerwowe wakacje !
    • Gość: Jakub192 IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 16.07.12, 09:33
      Witam, tak jak ponad 3 tys. osób jestem tą, która zapłaciła pieniądze wcześniej i tym sposobem straciła je. CI, którzy są w podobnej sytuacji jak ja: połączmy siły! Zapiszcie się tak jak ja na poszkodowani.net - może zbiorowy protest i pozew da nam możliwość odzyskania pieniędzy!
    • Gość: Tomo IP: 193.239.80.* 21.07.12, 23:04
      O czym tu mówić jeżeli na Gruponie mamy takie kwiatki:
      www.groupon.pl/oferty/groupon-travel/Filiz-Sp-z-oo/7998848
      Opisując krótko - Turcja, 5* All - cena 1899zł.
      Sprzedano już 296 ofert, czyli samej zaliczki pobrano ~170 000zł.
      Po dopłaceniu pełnej kwoty klienci wpłacą Filiz Tour (to biuro jest organizatorem) 562 000zł.
      A biuro ma gwarancję ubezpieczeniową w Signal Iduna na kwotę 231 650,95zł.
      A ludzie kupują...
    • Firma kogucik, w której kupuja frajerzy wycieczki a potem z moich podatków ich sciagaja do kraju
      • Gość: marian IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 03.08.12, 15:56
        Ktoś tam napchał kasy w to Fly.pl ale bez marketingu to ta strona i cały ich portal leży, czyli dopóki płacą na reklamy to jakoś im się to toczy, przecież ich w ogóle w google prawie nie widać więc jak ma to funkcjonować. Ja wybieram bezpiecznie w www.travelway.pl gdzie stawia się na jakość a nie ilość.
        • Gość: Sid1 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 03.08.12, 17:45
          Kolejne kłopoty Mati World

          Po bankructwie bielskiego Aquamarisu, problemy ma kolejne biuro podróży w wojojewództwie śląskim. Około 80 turystów wypoczywających w Egipcie może zostać wyrzuconych z hoteli

          Marszałek województwa śląskiego Adam Matusiewicz, który poinformował o tym podczas konferencji nie chciał podawać nazwy biura. Powiedział, że informacja na ten temat jest bardzo świeża i pochodzi z polskiej placówki dyplomatycznej w Egipcie.

          - Jest zagrożenie, że klienci tego biura, którzy mieli wczoraj i dzisiaj wylatywać, mogą być wykwaterowywani z hoteli bez zabezpieczenia powrotu samolotem - mówił Matusiewicz. - Trzymamy rękę na pulsie. I tych około 80 turystów z Egiptu na pewno nie zostawimy samych sobie - zapewnił.

          Urzędnikom nie od razu udało się nawiązać kontakt z przedstawicielami biura, a kiedy wreszcie się do nich dodzwonili, usłyszeli uspokajające informacje. - Zapewnili, że sytuacja została uregulowana i jest pod kontrolą, a ich klienci na pewno nie zostaną wykwaterowani. Przyznali zarazem, że mają problem z zapewnieniem turystom miejsc w samolocie powrotnym. Bliższych szczegółów nie znamy - mówi Witold Trólka z urzędu marszałkowskiego.

          Przedstawiciele biura Mati World z Chorzowa, bo o nie chodzi, nie wspominali, by ich firma miała jakieś problemy finansowe. W tej sytuacji urząd marszałkowski może jedynie monitorować sytuację. Zacząłby organizować turystom powrót, gdyby firma ogłosiła upadłość.

          To nie pierwsze w tym sezonie kłopoty biura Mati World. W lipcu kilkudziesięciu klientów tej firmy także miało problem z powrotem do kraju z Egiptu. Kłopoty dotknęły grupę 51 turystów, których lokalny przewoźnik miał zbyt późno przywieźć na lotnisko. Trzeba było znaleźć dla nich miejsca w innych samolotach

          www.rp.pl/artykul/705167,921776-Kolejne-biuro-podrozy-ze-Slaska-ma-klopoty.html
    • Gość: HiHi IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 07.08.12, 13:59
      Fly.pl czy gruopon będzie zwracał ludziom za MATI World?
      Razem sprzedawali super okazyjny Egipt z tego biura.
      • Gość: Sid1 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 07.08.12, 21:12
        Biuro Mati World Holidays zapowiada wniosek o upadłość
        PAP 07.08.2012 , aktualizacja: 07.08.2012 14:10 A A A Drukuj
        Biuro podróży Mati World Holidays, którego klienci mają problemy z powrotem z wakacji w Hurghadzie, zapowiedziało złożenie wniosku o upadłość. Poprosiło też samorząd woj. śląskiego o pomoc w ściągnięciu do Polski przebywających za granicą turystów.
        Jak poinformowały służby prasowe urzędu marszałkowskiego woj. śląskiego, klienci biura przebywają w Egipcie i Tunezji. Trwa zbieranie informacji nt. ich liczby. W poniedziałek sami turyści informowali media o 120-130 osobowej grupie, która od piątku czeka na możliwość powrotu do Polski w egipskiej Hurghadzie.

        Według Witolda Trólki z urzędu marszałkowskiego we wtorek urzędnicy marszałka dostali od prezesa spółki Mati World Holidays e-mail z prośbą o pomoc w ściągnięciu klientów biura do Polski. Samorząd zaczął już przygotowywać się do zorganizowania tej operacji.

        "Po zapoznaniu się z bieżącą sytuacją dotyczącą powrotu klientów z Hurghady informujemy, że nie jesteśmy w stanie dalej kontynuować procedury powrotu. Zrobiliśmy wszystko co w naszej mocy, niestety dłużej nie możemy zwlekać narażając klientów na kolejne stresy związane z ich powrotem do kraju. Proszę o pomoc w sięgnięciu klientów do Polski" - brzmi fragment e-maila.

        Prezes Mati World Holidays wyjaśnił utracenie płynności finansowej m.in. bankructwem linii lotniczej, którą latali klienci biura, błędami u egipskiego operatora oraz znaczącymi brakami płatności ze strony agentów biura. Zapowiedział złożenie marszałkowi dokumentów dotyczących postawienia firmy w stan upadłości w ciągu dwóch tygodni.

        Siedziba biura Mati World Holidays mieści się w Chorzowie, nadzór nad nim pełni urząd marszałkowski woj. śląskiego.

        Koszty wynikające z organizacji powrotu do kraju turystów będą pokrywane za pośrednictwem samorządu z tzw. kwoty gwarancyjnej. Biuro podróży, aby uzyskać wpis do rejestru Organizatorów Turystyki i Pośredników Turystyki musi zabezpieczyć te kwoty. W przypadku Mati World Holidays to ok. 57 tys. euro.

        Prócz kłopotów ok. 120-osobowej grupy przebywającej w Hurghadzie, w poniedziałek biuro przekazało informacje o wtorkowych lotach powrotnych 12 swoich klientów, którzy mieli problemy z powrotem z Sharm el-Sheikh.

        W ostatnim czasie spółka Mati World Holidays miała już problemy z zapewnieniem powrotów swoich klientów z wakacji. Pod koniec lipca taka sytuacja spotkała ok. 50-osobową grupę przebywającą również w Hurghadzie. W tym przypadku zawinić miał miejscowy partner, który miał za późno przywieźć turystów na samolot. Ostatecznie większość z tych osób wróciła do Polski dwa dni po czasie, a pozostali - pięć dni.

        Również w połowie lipca media informowały, że klienci chorzowskiego biura z dobowym opóźnieniem wrócili z Hurghady do Polski.

        Przedstawiciele firmy wyjaśniali wtedy, że powodem kłopotów były przedwczesne powroty do Polski klientów innych upadających organizatorów wypoczynku i związany z tym brak miejsc w samolotach.

        Za każdym razem biuro zapewniało, że nie ma problemów z płatnościami na rzecz linii lotniczych czy hoteli. Podkreślało też, że wszyscy jego klienci, którzy są w Egipcie, mają zapewniony hotel z wyżywieniem, przedłużony okres ubezpieczenia oraz opiekę rezydenta.


        Więcej... wyborcza.biz/biznes/1,100969,12269435,Biuro_Mati_World_Holidays_zapowiada_wniosek_o_upadlosc.html

        P.S.
        To ilu już biurom ten Grupon, Gruper, Fly.pl czy inne super świetne portale umożliwiło dotarcie do rzeszy klientów: Sky Club Sp. z o.o./Triada S.A., Alba Tour Polska Sp. z o.o., Mati World Holidays Sp. z o.o., Blue Rays Sp. z o.o., Aquamaris S.A. , BP ATENA, Biuro Turystyczne "Elektra" Travel, Excalibur Tours, Africano Travel, w sumie dobiliśmy do 10 upadków biur (nie wspominając o trzech liniach lotniczych), a dopiero początek sierpnia.

        W "normalnych" czasach to było po 1-2 upadłości rocznie i przeważnie wrzesień/październik. Ciekawe czasy nastały...
        • Gość: pan-pin-gwin IP: *.warszawa.vectranet.pl 08.08.12, 18:45
          Sam jako poszkodowany , niewiele mogę ...tyle co inni i każdy osobno, ale razem :
          forum.gazeta.pl/forum/w,19,138032260,138032260,MatiWorld_FLY_pl_Grupon_zorg_grupa_przestepcza.html
          • Gość: Sid1 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 09.08.12, 00:15
            WAŻNE! Informacja dla klientów, którzy zakupili oferty Mati World Holidays za pośrednictwem serwisu Groupon

            Zarząd Groupon Polska pragnie poinformować klientów, którzy zakupili za pośrednictwem serwisu Groupon oferty turystyczne biura podróży Mati World Holidays, o przygotowanym rozwiązaniu, które z pewnością będzie dla nich satysfakcjonujące.

            Klienci, którzy wykupili za pośrednictwem serwisu Groupon jedną z ofert Mati World Holidays, i których zaplanowane wyjazdy zostały odwołane, otrzymają do wyboru dwie opcje:

            Propozycję innej dowolnej oferty turystycznej z katalogu na stronie lastminute.groupon.pl, obejmującego oferty największych i renomowanych biur podróży. Do dyspozycji oddajemy klientom co najmniej kilkaset aktualnych ofert w dowolnych terminach. Przy wyborze oferty o pełnej wartości podstawowej ceny imprezy, na którą wykupiony został kupon, klienci nie będą musieli dodatkowo dopłacać, zaś jeśli wartość oferty będzie wyższa, wystarczy dopłacić różnicę. Groupon nie zwraca różnicy w przypadku wyboru oferty tańszej.
            lub

            Pełny zwrot do 100% ceny podstawowej imprezy, w przypadku braku zainteresowania ofertą zastępczą.
            (Zagwarantowany zwrot nie obejmuje usług zakupionych indywidualnie bezpośrednio w Mati World Holidays i nie uwzględnionych w ofercie podstawowej. Adresatem tych roszczeń może być jedynie Mati World Holidays lub beneficjent ubezpieczenia, którym po ogłoszeniu oficjalnej upadłości biura jest Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego).

            Informacje o szczegółowej procedurze zamiany wycieczki na inną lub ewentualnego zwrotu pieniędzy zostaną przekazane wszystkim zainteresowanym klientom we czwartek 9 sierpnia w specjalnym mailingu.

            Opracowując powyższe propozycje ponownie potwierdzamy w praktyce, jak ważne jest dla nas dobro naszych klientów oraz ich bezcenne zaufanie i bezpieczeństwo. Jest to niestety już drugi taki przypadek tego lata, z jakim przychodzi nam się zmierzyć, a kolejny w „czarnej serii” upadków na polskim rynku touroperatorów i przewoźników czarterowych. Czujemy się jednak w obowiązku pomóc naszym klientom w tej trudnej chwili i chcemy dołożyć wszelkich starań, aby ograniczyć przykre doświadczenia do minimum.

            Zarząd Groupon Polska

            blog.groupon.pl/2012/08/08/wazne-informacja-dla-klientow-mati-world/
            • Gość: Sid1 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 04.10.12, 18:53
              Czy Fly.pl to czarna owca?

              W serwisie Groupon, w dziale turystyka, pojawiła się oferta kuponów zniżkowych. Tym razem propozycję zniżek na kupowane u niego imprezy zamieścił agent Fly.pl.

              Do tej pory Fly.pl współpracował z Grouponem, ale prowadząc serwis lastminute.groupon.pl, który zawierał wybrane oferty w dobrych cenach. O tej współpracy pisaliśmy w tekście Fly.pl o współpracy z Grouponem. Teraz Fly.pl wrócił do starego konceptu z dawaniem zniżek.

              Turysta, w cenie 29 złotych, może nabyć kupon rabatowy na dowolną wycieczkę zakupioną u agenta. Kupon ma wartość 300 zł, czyli klient, który chce wyjechać na wakacje otrzyma zniżkę 271 złotych. Co ciekawe, według informacji uzyskanej od konsultantów z info linii, w promocji nie biorą udziału więksi polscy touroperatorzy i potwierdzono nam fakt, iż za kupon nie można nabyć wycieczek organizatorów: Itaka, TUI, Neckermann, Rainbow Tours, Ecco Holiday, Wezyr Holidays i Sun&Fun. Niestety pozostałych współpracujących z Fly.pl nie mieliśmy możności sprawdzić. Pytani wprost o to czyją wycieczkę można nabyć za zniżkę kupioną w Grouponie, specjaliści z Fly.pl odpowiadali, że listy nie mają...

              Promocja Fly.pl w serwisie zakupów grupowych budzi wiele kontrowersji, zwłaszcza wśród innych agentów. Uważają, że taka praktyka psuje im rynek. Jednogłośnie opowiadają się za wprowadzeniem jednolitego systemu dla każdego agenta, niezależnie od jego wielkości. Dawanie rabatów, zgodnie z umową agencyjną powinno się kończyć grzywną, jednak touroperatorzy tego nie robią. Samowolni sprzedawcy są praktycznie bezkarni. Robią to na co mają ochotę.

              - Tego typu, propozycje są zawsze kontrowersyjne. W przeszłości wielu agentów próbowało już podobnej praktyki, co spotykało się z ostrą krytyką innych agentów jak i samych touroperatorów. Touroperatorzy nie zezwalali na taką praktykę. Mało prawdopodobne aby Fly.pl nie wiedziało tym. Być może coś w tej kwestii się zmieniło... ? Być może w jakiś sposób Fly.pl wynegocjował sobie z touroperatorami, że może to robić? - powiedział przedstawiciel TravelOne.pl

              - To co wzbudza moje zainteresowanie to fakt, że wykorzystanie grouponu dotyczy oferty ze strony: www.wczasy.fly.pl a nie ze strony głównej serwisu www.fly.pl. Być może jest to jakaś skuteczna luka w umowie agencyjnej? Generalnie mam wrażenie, że nie wszystkie oferty się tam wyświetlają, w porównaniu do strony głównej serwisu oraz systemu merlinx. Warto zauważyć, że strona www.wczasy.fly.pl to tak naprawdę nic innego jak podpięta wyszukiwarka merlinx, w zasadzie bez żadnych dodatkowych treści... Może więc są tam "podpięci" tylko niektórzy touroperatorzy? Trudno to jednoznacznie ocenić, bez głębszej analizy. Nie zmienia to jednak faktu, że tego typu praktykę należy potępiać - skonkludował.

              Z kolei Travelplanet.pl zwraca uwagę na fakt, iż na chwilę obecną sprzedały się 32 kupony (4.10.2012, godzina 13.00) po kliku dniach promocji, a to jest chyba najlepszy komentarz. Wcześniejsze działania Fly.pl oraz Wakacje.pl na Grouponie generowały do 4000 sztuk sprzedanych voucherów.

              Ta ogromna dysproporcja pokazuje, że świadomość klientów co do zakupów grupowych w turystyce zmienia się. Klienci stawiają na pewność oferty i wiarygodnych partnerów. - W sezonie 2012 to właśnie Fly.pl obok Groupona przodował wśród agentów internetowych w sprzedaży bankrutujących biur, pomimo zapewnień prezesa Fly.pl Macieja Nykiela z dnia 5 lipca 2012 o wnikliwym sprawdzeniu wiarygodności partnerów. Sądzę, że tej kwestii świadomość konsumentów również rośnie - kontynuuje Travelplanet.pl.

              Natomiast Wakacje.pl, agent, który sam korzystał z tej formy promocji (można o tym przeczytać w artykule Wakacje.pl daje zniżki!) nie chce komentować całego zajścia - Te działania to indywidualne akcje marketingowe prowadzone przez Fly.pl, dlatego nie będziemy wypowiadać się w tym temacie. Z naszej strony możemy jedynie powiedzieć, że braliśmy jednorazowy udział w podobnej akcji zorganizowanej wspólnie z zakupami grupowymi i na chwilę obecną nie zamierzamy jej powtarzać. Prezentowane na Wakacje.pl, EasyGo.pl oraz Last-Minute.pl oferty specjalne przygotowywane są na bazie promocji touroperatorów, z którymi współpracujemy - powiedziała rzeczniczka Wakacje.pl.

              W podsumowaniu, zamiast pisać długie elaboraty na temat kto ma rację a kto nie, warto jedynie zacytować agentów, którzy piszą np. "Mam nadzieję, że coś się w naszej branży zmieni, bo już za duży bałagan w naszym środowisku istnieje... " oraz "Tonący brzytwy się chwyta!". Z naszej strony obiecujemy kontynuację tematu. Chętnie bowiem poznamy zdanie touroperatorów w tej kwestii.

              www.tur-info.pl/p/ak_id,44405,,biuro_podrozy,touroperator,agent,promocja,znizka,fly_pl,groupon,znizka,promocja.html

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.