Dodaj do ulubionych

Zmiana DNIA powrotu z wakacji

02.08.19, 13:25
Witam serdecznie,
Czy ktoś z Was orientuje się może, czy biuro podróży powinno zapewnić nam dodatkowy nocleg w pokoju, jeśli zmieniono nam powrót z dnia 27 sierpnia 10:00, na 28 sierpnia 4 rano? Lecimy z dwojgiem dzieci, nie będziemy mieli się gdzie podziać późnym wieczorem i w nocy. Nie widzi mi się czekanie z 1,5-rocznym maluchem w hotelowym lobby :(
Czy powinnam ubiegać się żeby biuro zapłaciło nam za late check-out lub dodatkową dobę?
Tzn wiem że ubiegać się mogę zawsze, ale czy mam podstawę prawną do tego? To jest zmiana lotu powrotengo aż o 18h :/
Będę wdzięczna za podpowiedzi.
Edytor zaawansowany
  • kubek0802 02.08.19, 21:37
    Już gdzieś pisałam, że miałam taką sytuację z tym że lot powrotny nie był przełożony, a od razu zaplanowany godzinę 00/30 dnia następnego po zakończeniu imprezy turystycznej. Przedłużałam dobę hotelową, wzięłam fakturę z hotelu i napisałam wezwanie do zwrotu kosztów. Pieniądze dostałam bardzo szybko. Myślę, że w przypadku zmiany godziny lotu uzyskanie zwrotu za dodatkową dobę jest jeszcze bardziej realne.
  • pyzarogata 03.08.19, 21:39
    Dzięki! Na pewno w ostateczności tak zrobimy.

    Ja się tylko boję czy pokój będzie wolny, ale nawet możemy wziąć inny pokój, oby tylko było łóżko dla dzieci, prysznic i kibelek. Wolałabym żeby od razu przedłuzyli.

    Wzięłaś fakturę na siebie czy od razu na biuro podróży?
  • pietusza 04.08.19, 08:31
    Jeżeli jedziecie w szczycie sezonu przy pełnym obłożeniu hotelu to jest duże prawdopodobieństwo, że nie będziecie mieli możliwości przedłużenia doby hotelowej, bo pokój będzie musiał być udostępniony kolejnym gościom. Z tych samych względów nie zrobi tego biuro podróży. A jeśli wam uda się przedłużyć to wcale nie ma pewności, że biuro podróży wróci wam kasę, bo raczej taki obowiązek nie wynika z żadnych przepisów. Jeżeli zostaniecie z hotelu zabrani przed północą, a to raczej pewne (transfer na lotnisko na 2 godziny przed wylotem) to pobyt kończy w tym dniu.
  • pyzarogata 04.08.19, 11:44
    Nie, mamy 7 minut na lotnisko, wylot jest 4:40, na lotnisku pewnie trzeba być 2:40, więc wyjazd z hotelu będzie koło 2 następnego dnia.
  • pietusza 04.08.19, 11:57
    To, że macie 7 minut na lotnisko o niczym nie świadczy, przecież autokar musi zabrać ludzi z innych hoteli (chyba, że macie prywatny transfer), mogą zajść jakieś nieprzewidziane okoliczności przed którymi trzeba się zabezpieczyć, biuro zawsze znajdzie jakiś pretekst żeby transfer był wtedy kiedy trzeba.
  • pyzarogata 04.08.19, 13:40
    A to jeszcze Cię podpytam, co sądzisz na temat taki, że ubezpieczenie też nadal mamy tylko do 27 sierpnia, choć start samolotu jest o 4:40 28 sierpnia?
    Nie powinni przedłużyć ubezpieczenia do 28 sierpnia?
  • kubek0802 04.08.19, 15:33
    Wasza impreza turystyczna kończy się zgodnie z umową 27 i w tej dacie powinniście przekroczyć granicę. Zgodnie z prawem w przypadku lotów datą i godziną przekroczenia granicy jest data i godzina wylotu i tu jest niezgodność i podstawa do wezwania do zapłaty za dodatkową dobę w hotelu. Faktycznie w wysokim sezonie obłożenie może być duże, ale nigdy nie spotkałam się z sytuacją żeby hotel nie posiadał wolnego pokoju, choć faktycznie raz zmienialiśmy na inny. Co do ubezpieczenia to się nie wypowiem, bo mogłabym tylko gdybać, a i tak zawsze mamy dodatkowe w ramach karty kredytowej i taką opcję polecam.
  • werkaem 04.08.19, 16:56
    W żadnej umowie nie ma mowy o momencie przekroczenia granicy, więc nie wprowadzaj ludzi w błąd. A twoja wiara, że hotel ma wolne pokoje w wysokim sezonie jest naiwna, bo jeżeli jest pełne obłożenie w hotelu to zdobycie pokoju na kilka godzin jest nierealne (za żadną cenę). Moja znajoma rozchorowała się dzień przed wyjazdem (zatrucie pokarmowe) i była w bardzo złej formie, a wylot miała też w nocy, błagała o przedłużenie pobytu lub jakikolwiek pokój, ale było to niemożliwe, bo w recepcji czekała już kolejka nowych gości na zwolnienie pokoi. Znajoma spędziła cały czas do transferu na kanapie w lobby i w łazience, trzeba przyznać, że obsługa hotelu zapewniła jej leki na zatrucie oraz napoje, ale pokoju zapewnić nie mogła.
    Jeżeli chodzi o ubezpieczenie to trwa ono do zakończenia imprezy (przynajmniej to w cenie wycieczki).
  • kubek0802 04.08.19, 17:48
    To że data i godzina wylotu traktowana jest jako data przekroczenia granicy wynika z innych przepisów i nie pisałam, że ten fakt jest zawarty w umowie o świadczenie usług turystycznych. Ten casus jest wykorzystywany przez touroperatorów w przypadku gdy impreza turystyczna rozpoczyna się o 23/30 i wszystko OK bo przekroczenie granicy zaplanowano przecież pierwszego dnia, nie ważne że w hotelu można być o 7 kolejnego. Co do dostępności pokoi pisałam o swoich doświadczeniach wyłącznie pozytywnych, ale nie wykluczam że ktoś mógł mieć inaczej. Hotele mają też pokoje, które nie są w "normalnym" obrocie turystycznym.
  • ametystowa.pani 05.08.19, 10:05
    W tym roku jak czekałam na wylot do domu, to polscy turyści lecący do innego miasta mieli przesunięcie lotu na inny dzień. Słyszałam komunikat,że będą przewiezieni do hotelu, więc niekoniecznie koczuje się na lotnisku. Fakt,że oni tam już trochę czekali pół dnia , bo samolot im ciągle przesuwali, a był wieczór ale zawsze.

    --
    "Życie nie jest lepsze ani gorsze od naszych marzeń, jest tylko zupełnie inne." William Shake­speare
  • pietusza 05.08.19, 15:37
    Jeżeli turyści mają przesunięcie lotu z powodu np. awarii samolotu (jeżeli byli już na lotnisku to lot miał się odbyć w określonym terminie) to pasażerowie są umieszczani w hotelu na koszt przewoźnika. Biuro podróży nie ma z tym nic wspólnego.
  • pyzarogata 07.08.19, 13:36
    Biuro mi napisało, że nie może mi przedłużyć pobytu, ale ja sama mogę to zrobić i wziąć fakturę na biuro i że zwrócą mi koszt. Dziwne, ale dobre i to. Już ustaliłam wszystko z hotelem, dopisali mi dodatkową dobę i nawet sami z siebie zaproponowali łóżeczko niemowlęce, bo ja o tym zapomniałam. Ubezpieczenie biuro podróży przedłużyło.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Booking.com
Nakarm Pajacyka