Dodaj do ulubionych

czy hsg boli?

05.11.09, 20:52
mam wykonac hsg, nasluchalam sie ze to okropnie boli.Czy wrato brac
znieczulenie ogólne?
Edytor zaawansowany
  • jogna1 05.11.09, 21:12
    jedne dziewczyny napisza ,ze boli a inne ze nie. Jesli kontrast bedzie udraznial
    jajowody to bedzie bolalo. Mnie nie bolało. Owszem, badanie małoprzyjemne,ale
    nie jest takie straszne.
  • alicja.75 05.11.09, 21:38
    Boli i jest to nieludzkie badanie, jeśli robi się bez znieczulenia!
    Mnie 2 pielęgniarki trzymały za kolana a lekarka podawła kontrast -
    dramat. Rodziłam dziecko i wolę jeszcze jeden poród niż HSG. Wez
    krótkie znieczulanie ogólne, będziesz miała komfort.
  • ana_pe 05.11.09, 21:57
    boli jak masz niedrozne jajowody.. tzn. samo badanie jest powiedzmy
    dyskomfortowe ponieważ czujesz rozpieranie w dole brzucha. Natomiast po badaniu
    lezałam godzinę pod kroplówką i miałam bardzo mocne skórcze macicy. Szczerze
    mowiac nic mnie tak wczesniej nie bolało. Nie jest jednak powiedziane ze tez
    bedzie Cie bolało.
    Samo badanie warto zrobić na pewno!
    --
    I ivf marzec 2009 r. Macierzyństwo Kraków
    - I crio maj 09r.
    - II crio lipiec 09r.
    II ivf październik 2009 r.
  • kalipso30 06.11.09, 08:24
    dięki za odpowiedzi. Ja mam miec robione hsg głownie by pbejrzeć
    macicę, jajowody raczej mam drożne bo niedawno byłam w ciąży.
    I chyba poddam sie jakiemus wiekszemu znieczuleniu...
  • grosik68 06.11.09, 11:40
    Ja dostalam jakas tabletke przeciwbolowa, ale i talk przyjemne nie
    bylo. Jeśli możesz, to nie idź sama. To jest obciążenie dla układu
    krążenia ale tez emocjonalne.
  • aanidaa 06.11.09, 14:07
    wzięłam 1 tabletkę ketonalu na 1h przed zabiegiem - nieprzyjemny był moment
    wkładania cewnika
    reszta - lajcik - nie bolała - jajowody drożne
  • free-klaudia26 06.11.09, 14:11
    ja jestem po 4 hsg i mnie bolało chociaż przy kolejnych 2 miałam znieczulenie
    miejscowe,ogólne to może przesada ale miejscowe jak najbardziej.Każda z nas to
    inaczej przeszła ale może czasem lepiej dmuchać na zimne-powodzenia smile
  • ana_pe 06.11.09, 14:43
    ja przed zabiegiem dostałam tramal do tyłka i zastanawiałam sie czy oni
    powariowali taki mocny srodek. A bolec bolało i tak ..

    --
    I ivf marzec 2009 r. Macierzyństwo Kraków
    - I crio maj 09r.
    - II crio lipiec 09r.
    II ivf październik 2009 r.
  • kalipso30 06.11.09, 19:46
    Niestety hsg mi sie opozni bo w posiewie wyszly mi pojedyncze kolonie e-coli...
  • kaasia10 11.11.09, 17:10
    HSG moim zdaniem nie boli, miałam podane znieczulenie - Dolargan
    dopiero w momencie przygotowywania mnie do badania (kiedy leżałam na
    stole),zadziałało błyskawicznie i oszołomiło na tyle, że nic nie
    czułam. Najgorzej jest po badaniu, kiedy to całe
    znieczulenie "schodzi", ale i na to może pomóc kroplówka.Badanie
    miałam robione w Poznaniu. Ze znieczulenia ogólnego raczej
    zrezygnowałabym, to duże obciążenie dla organizmu, a taką
    ewentualność lepiej zostawić sobie w przypadku innej konieczności.
    Życzę dużo siły i opanowania, bo sama pamietam jak nie tak dawno
    temu byłam przerażona wizją tego badania.Dasz radesmile
  • ana_pe 11.11.09, 17:33
    Czy bedzie bolec czy nie dasz rade. My kobiety jestesmy silne i wytrzymałe na
    bol smile glowa do gory, bedzie dobrze nie boj sie!
    --
    I ivf marzec 2009 r. Macierzyństwo Kraków
    - I crio maj 09r.
    - II crio lipiec 09r.
    II ivf październik 2009 r.
  • angelab 11.11.09, 18:11
    Mialam zabieg w 2007 na zywca i bardzo bolalo.Jutro melduje sie na 2
    podejscie juz ze znieczuleniem - powiem jak bylo.
    To jest wazny zabieg, dla kazdej Kobiety,ktora ma problemy z
    poczeciem, potem w kolejnosci laparoskopia.na szczescie tez to mam
    za soba,
    pozdrawiam i 3majcie kciuki

    --
    Angela
  • koncercik77 13.11.09, 18:49
    hej kalipso
    to czy boli czy nie jest indywidulane dla każdej kobiety. Generalnie
    jeśli masz drożne jajowody to nie powinno jakoś strasznie boleć. Ja
    miałam drożność w październiku i oprócz jakiego ucisku niewielkiego
    nic mnie nie bolało, aż sam lekarz się zdziwił i zaczął pytać czy ze
    mną wszystko ok skoro nawet słowa z siebie nie wydobylam. Ale są też
    przypadki że kobiety mdleją, albo rezygnują w środku badania bo nie
    są w stanie wytrzymać bólu. Także znieczulenie weź i zobaczysz jak
    zareagujesz Życzę powodzenia i jak najmniej bólu
  • qwerty-81 08.01.10, 16:04
    Ja przed badaniem HSG naczytałam się, że to taki niesamowity ból, że
    trzeba prosić lekarza o znieczulenie bo bez znieczulenia to nie dam
    rady. Lekarz przed tym badaniem kazał mi zazyc 1 tabl No spy i 1 tabl
    apapu; ja z tego strachu o ból jaki będę musiala znieśc zjadłam tych
    tabl 4. Badanie uważam, że było bezbolesne (można je porównać do
    cytologi), żałowałam że czytała o tym badaniu na forach internetowych
    bo przez to co koleżanki na tych forach piszą przeszłam niesamowity
    stres w związku z tym badaniem. Pozdrawiam i trzymam kciuki za
    Wszystkie dziewczyny które mają to badanie przed sobą - nie nakręcajcie
    się że to boli!!!!
  • free-klaudia26 08.01.10, 19:02
    Odnoszę wrażenie ,ze po przeczytaniu tych postów masz do nas pretensje ,że
    niepotrzebnie się nakręciłaś i zestresowałaś tym ,ze hsg boli.Jak wcześniej
    napisałam jedną boli a drugą nie ale to ,ze Ty to przeszłaś bezboleśnie to nie
    ozn.,że każda tak przejdzie.Wiesz skoro żałujesz nawet tych leków
    przeciwbólowych ,które wzięłaś przed to już dla mnie jest śmieszne ,a ja na
    Twoim miejscu to nawet bym do operacji podeszła bez znieczulenia skoro taka
    jesteś odporna i w ogóle.
  • qwerty-81 13.01.10, 19:51
    free-klaudia26 - źle mnie zrozumiałaś, nie mam do nikogo pretensji o to
    że go bolało a mnie nie; chodziło mi bardziej o to aby dziewczyny,
    które czytają nasze wypowiedzi nie były sparaliżowane strachem przed
    tym co je czeka. Każdy lekarz powie, że to badanie "jest do przeżycia"
    i negatywne nastawienie potęguje strach. Nie rozumię Twojej agresji;
    wyluzuj!!!
  • free-klaudia26 13.01.10, 22:42
    No ok ,ale każda z nas ma chyba swój rozum i czytając wypowiedzi innych ,ze hsg
    boli to zaraz zostaje sparaliżowana strachem??.Kochana jak ja bym miała tak
    słuchać lekarzy co boli a co nie to bym na tym wyszła jak zabłocki na mydle.A
    niby skąd taki lekarz ,który tego nie przechodził ( mam tu na myśli w
    szczególności faceta )wie czy to boli czy nie??? w książce to wyczytał ?? no
    myślałby kto.Ja do lekarza chodzę ale swoje tez wiem bo niejedno przeszłam.A co
    do mojej agresji to uważam ,ze jest uzasadniona czytając takie wypowiedzi to nie
    wie3m czy płakać czy się śmiać.Ale wyjście jest tylko jedno -NIE CZYTAĆ żeby
    potem niepotrzebny strach nie narastał.
  • effie1980 14.01.10, 12:11
    Ja sie generalnie z Toba zgadzam, sama sie naczytałam jakie straszne
    jest hsg i byłam spanikowana. Fakt bolało, ale mysle, ze
    paralizujacy strach, który odczuwałam spotegował to uczucie i jakbym
    wiedziała tylko od lekarza, ze nie boli, to znacznie lepiej by przez
    to przeszła. Wiec mimo, ze czytamy to forum, zeby sie pocieszyc i
    wiedziec czego oczekiwac w niektórych wypadkach czytanie historii
    jakie cos jest traszne nie pomaga.
    Zgadza sie, ze kazdy ma swój rozum i wie, ze odczucia sa
    indywidualne, jednak jesli ktos napisze o swoich strasznych
    przezyciach to ciezko jest to zignorowac. Nie sa to pretencje, tylko
    uwaga do dzieczyn które maja hsg przed soba, żeby sie nie marwiły na
    zapas, bedzie jak bedzie, wiekszosc przechodzi to bez tragedii, nic
    to w porównaniu do porodu smile
  • gorzkacava 15.01.10, 11:44
    effie1980, a rodziłaś już?
  • kalipso30 08.01.10, 19:03
    Hej juz dawno jestem po...i zapomnialam ze je miala smile Troszke bolało, ale
    wykonująca je Pani doktor byla tak szybka i rezolutna, ze trwało to jak mgnienie
    oka...spektrum bólu mogę chyba porównac do borowania zęba, tylko hsg jest
    krótsze-a raczej zakładanie wziernika, bo tylko to boli.Ale ja miałam drozne
    jajowody, moze w innym wypadku boli bardziej, Niemniej jednak jest do przeżycia
    smile)))
  • looleyka 15.01.10, 11:50
    no patrz, a ja zakladania wziernika nawet nie poczulam. troche
    bolalo wlewanie kontrastu - tak jak przy miesiaczce - ale to trwalo
    moze 1-2 minuty. obylo sie bez zadnych srodkow znieczulajacych. tez
    mialam drozne jajowody.
  • doti16 21.04.19, 12:35
    Ja mam mieć też hsg mam 30 lat a boję się cholernie Mam już synka który ma 9 lat z mężem staramy się o drugie dziecko już prawie rok czasu..
  • emdar81 08.06.19, 12:24
    hsg mnie nie bolało, ale to prawdopodobnie dlatego że jajowody okazały się drożne. Owszem, to nie jest przyjemne badanie, ale warto je zrobić. Podobno czasem jest tak, że kontrast działa na zasadzie "przepchania" nawet całkiem drożnych jajowodów. U mnie właśnie tak było, dwa tygodnie po hsg zaszlam w ciążę smile

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka