• drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
Dodaj do ulubionych

Kiedy drugie podejście do In vitro

  • 17.03.09, 15:50
    Dziewczyny czy robiłyście jakąś przerwę? dzis dowiedziałam się ze się nie
    udało - beta poniżej 2.
    Juz się wypłakałam i mysle o nastepnym podejściu. Kiedy umowic sie na wizytę i
    jak to wygląda? Mam 5 mrozaków więc nie bedzie stymulacji. Proszę Was bardzo
    opowiedzcie jak to jest za drugim razem. Aha i chcemy tym razem zrobic
    kariotyp a wiem ze na wyniki czeka sie długo. Poradzcie co robic.
    --
    ...kto z miłości nie umarł nie potrafi żyć...

    picasaweb.google.com/Pugafon2
    Edytor zaawansowany
    • 17.03.09, 16:12
      Ja nie mogę się wypowiedzieć bo nie miałam in vitro, ale czy
      poważnie nie mieliście zrobionych kariotypów przed??? Przecież to
      podstawowe badanie przed in vitro. W Warszawie robią ponadto CFTR i
      AZF jeśli problem ze strony faceta i są szczególne wskazania i można
      zrobić badanie fragmentacji DNA plemnika.
      • 17.03.09, 17:00
        A skąd informacja, że badanie kariotypu jest podstawowym badaniem
        przed in vitro??? To chyba zależy tylko od tego jak sobie dana
        klinika zażyczy.
        A co do podejścia do mrozaczków to pewnie najlepiej umów się na
        wizytę w klinice po okresie i o wszystko dopytaj bo każdy przypadek
        jest inny.
    • 17.03.09, 16:59
      Kariotyp i DNA plemników powinno się zrobić raczej przed samym zabiegiem
      invitro, ale lepiej pozniej niz wcale.

      Jeśli chodzi o to, kiedy podejść do mrozaczków to osobiście bym z żoną
      podchodził od razu, ale czytałem tutaj kiedyś jakiś post, że pewnej Pani
      podejście pierwsze nie wyszło i pojechała z mężem na dłuższy urlopik (jakiś
      wyjazd czy coś), po nim podeszła do mrozaczków i się udało.
      • 17.03.09, 17:10
        z tego co mowi mi moj lekarz,nastepne podejcsie w nastepnym
        cyklu,jezeli w USG wszystko jest ok i ty czujesz sie
        gotowa.POWODZENIA
        • 18.03.09, 11:13
          Wlasnie kariotyp robi sie przed samym zabiegiem INV
          ale zrob bo bedziecie mieli wyniki na przyszlosc.
          Co do podejscia do mrozaczków to mozna juz w kolejnym cyklu,
          z tym ze chyba lepiej zrobic sobie choc miesiac przerwy
          na wyregulowanie. Jak sie zdecydujesz, idziesz na wizyte
          w 1-2 dc dostajesz leki dopochwowe w zaleznosci
          od poziomu hormonow i musi byc wszystko ok na usg!!
          na szczescie nie ma juz zadnych zastrzyków.
          A w 12-14 dc badany jest znow poziom hormonow
          i podaja Ci mrozaczki, oczywiscie jak przezyja rozmrazanie.
          Wiem ze to brzmi makabrycznie ale czesto zdarza sie ze nie
          daja rady, kolezanka tak miala mieli jej podac 2 ale nie przezyly
          wiec musiala czekac chyba 2 godz rozmrozili nastepne 2
          no i sie udalo jest w ciazy i bedzie dzidzius big_grin
          My za 1 ICSI nie mielismy mrozaczkow, w list bylo podejscie nr 2
          znow cala stymulacja, no ale sie udalo!
          teraz czekam do lipca na synusia
          a w klinice czekaja jeszcze 4 nasze fasolki big_grin
          I pojdziemy po nie jak tylko bedzie mozna i lekarze pozwola tongue_out
          --
          http://www.suwaczek.pl/cache/702436f12b.png
          • 18.03.09, 11:24
            pszczolkamaja78 dziekuje Ci bardzo za te słowa, czekam na okres i pojdziemy do
            klinik, chce sprobowac jeszcze w tym cyklu.
            Pamietam Cie z poprzednich wątkow, super ze Ci sie udało smile
            Mamy 5 dobrych mrozaczków wiec mamy nadzieje ze do dwóch razy sztuka. Pozdrawiam
            serdecznie.
            Ania
            --
            ...kto z miłości nie umarł nie potrafi żyć...

            picasaweb.google.com/Pugafon2
    • 18.03.09, 14:14
      Cześć Aniu...

      Co do katiorytpu...to w klinikach nie ma obligo, że trzeba je zrobić przed
      ivf...chociaż w mojej klinice Pani dr zasugerowała, żeby mażł zrobił, bo jego
      nasienie było kiepskie...zrobiliśmy oboje na NFZ po drugim poronieniu...w
      Zabrzu...na wynik czekaliśmy ok 3-4 tyg. o ile dobrze pamiętam, potem rozmowa z
      genetykiem tj. omówienie wyniku...

      ...innych badań genetycznych nie robiliśmy...aa nie ja zrobiłam jeszcze dwa
      badania w kierunku "trombka"...ale to już prywatnie...

      Włąściwie myślę, że teraz nie ma sensu robić kariotypu...powiedzmy sobie
      szczerze nic to i tak nie zmieni, bo pewnie i tak będziecie podchodzić do
      mrozaczków...

      Aniu trzymam mocno kciuki, żeby ten drugi raz był ostatnimsmile

      Pozdrawiam!

      Doti
      --
      ...lęk nie może istnieć bez nadziei, ani nadzieja bez lęku...
      • 18.03.09, 15:43
        Dziekuje Ci kochana smile tak też sądzimy z mezem ze nie ma sensu i tak robic
        kariotypu, ale zobaczymy co powie lekarz. Po poronieniach to koniecznosc, jasna
        sprawa.
        Poki co pobolewa mnie brzuchor na okres wiec czekam. Wzielam urlop do piatku bo
        jeszcze nie przełknęłam tej porażki.
        Pozdrowienia
        --
        ...kto z miłości nie umarł nie potrafi żyć...

        picasaweb.google.com/Pugafon2
        • 18.03.09, 16:48
          Wiesz.. kariotyp i DNA pleminika zawsze jest warto zrobić bo dopiero to badanie
          ci pokaże czy plemniki twojego męża będą wstanie zapłodność twoją komórkę. To że
          się je tam wstrzyknie jeszcze o niczym nie świadczy, one muszą być w stanie się
          rozwinąć w tej komórce i dać odpowiedni genotyp, a czy moga to zrobić czy nie
          określają te właśnie badania.
        • 20.03.09, 11:28
    • 18.03.09, 15:54
      wiecie, nie mogę się nadziwić jak można zrobić in vitro bez badań
      genetycznych, tym bardziej, że przyczyną niepowodzeń mogą być takie
      problemy i można zrobić in vitro z PGD, mam na myśli pseudo kliniki
      które naciagają i żerują na ludzkim nieszczęściu, ja wolę wydać 2
      tysiące na badania i z czystym sumieniem wiedzieć, że tylko IVF niż
      majątek, gdzie nic nie jest pewne o obciążeniu organizmu nie
      wspominając, ale to tylko moje zdanie, każdy robi jak uważa
      • 18.03.09, 19:04
        Wiesz, są różne opinie na ten temat.
        Eksperci na Bocianie też twierdzą, że nie ma sensu robić kariotypów przed
        pierwszym a nawet drugim IVF (chyba, że występuje ciężki czynnik męski), bo
        prawdopodobieństwo, że przyczyna leży w genetyce jest znikome, a chyba trudno
        mieć wątpliwości co do ich kwalifikacji.
        Ale jak sama słusznie zauważyłaś każdy ma swoje zdanie i robi jak uważa.
    • 18.03.09, 19:17
      Tu jest to ładnie ujęte

      www.genetyka-ginekolog.pl/badanie_kariotypu/info_ogolne.php
      pozostawiam do oceny czy warto zrobić badanie czy nie. Warto też
      przeczytać jakie mogą być skutki jakiegoś problemu który moze wyjsc
      po badaniu Kariotypu. Oczywiście można odżałować 500 zł na to
      badanie, ale chyba lepiej zrobić i mieć pewność że wszystko jest OK,
      niż płacić za 2-3 zabiegi invitro (a to w ostrożnej wersji troche
      ponad 30 tys zl) i dopiero potem zrobic to badanie w ktorym wyjdzie,
      ze nie ma sie szans na ciąże i trzeba korzystać z dawcy.
      • 20.03.09, 11:50
        Ty chłopie świetny jesteś, masz dużo racji i widzę już u Ciebie
        niezłą wiedzę z zakresu niepłodności, zresztą czytałam kiedyś co
        przeszliście, gratuluję też zaanagażowania smile
        wiesz to na forum można dużo się dowiedzieć, ale niestety czasem
        ktoś robi co sam uważa za słuszne, chociaż może to być dla niego z
        niekorzyścią i są lekarze i kliniki które przesadzają z ilością
        badań, podobnie jak takie co wmawiają ludziom in vitro bez zrobienia
        podstawowych badań, ja teraz szykuję się do kolejnej IUI ale
        jesteśmy w kolejce do badań kariotypu na nfz i kiedyś wybierzemy się
        do stolicy na badanie fragmentacji, do lipca pownnam wszystko
        wiedzieć, a jeśli dojdzie kiedyś do in vitro to mąż zrobi CFTR i AZF
        mimo, że nie ma u niego raczej wskazań, ale przy ogromnej patologii
        nasienia itp. wszystko możliwe
        powodzenia
  • Powiadamiaj o nowych wpisach

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.