Dodaj do ulubionych

Powitanie slonca

05.01.05, 23:25
zawsze robilem to tak ze przy drugim wdechu zginalem lewa noge a prawa
wyciagalem do tylu.Teraz ktos uczy mnie ze jest odrwrotnie a jak jest?


Obserwuj wątek
      • k1k2 to BARDZO WAZNE ! 13.01.05, 20:13
        jezeli nie koordynujesz jogi z oddechami to jedyny pozytek bedzie jak z
        (marnej) gimnastyki

        to wlasnie wlasciwe oddychanie wspomaga relaks i koncentracje, oraz pozwala
        prawidlowo wykonywac/poglebiac pozy

        chodze na zajecia z Bryanem Kest, ten ktory wydal kasete Power Yoga, i ktory
        uczy jogi od 19 lat - CALE zajecia, kazda poze, kazde zdanie zaczyna od
        wdech.... wydech..., np. inhale, raise your arms an reach; exhale, fold down,
        head to toe...

        do tego zawsze powtarza: challenge yourself, but don't sacrifice your breath!
        if you need to, back off!

        juz mi tak weszlo w krew jak mantra jakas :)))))
        • jak.ptak Dzięki! 13.01.05, 22:43
          Ślicznie dziękuję za cenne rady. Obiecuję, ze od teraz będę się bardziej
          przykładać i wsłuchiwać się w moj oddech. Kto wie, może słowa Twojego
          nauczyciela mi tez wejdą w krew... Pozdrawiam i raz jeszcze tenks
          --
          cwir cwir
          • k1k2 i jeszcze 14.01.05, 17:56
            przykladanie i wsluchiwanie sie pomaga o tyle ze koncentruje nas na oddechu,
            pomaga sie skupic

            do tego wazne jest zeby zharmonizowac oddech z ruchami - np. nie schylac sie na
            wdechu. po pewnym czasie nawet jak sie zagapisz i mysli poplyna Ci gdzies
            indziej, bedziesz nadal prawidlowo oddychac

            zreszta sprobuj sam(a) pare razy:
            sklon w dol na WDECHU , powrot do gory na WYDECHU (nieprawidlowe), a potem
            sklon w dol na WYDECHU , powrot do gory na WDECHU (prawidlowe)


            podstawowa zasada jest taka:
            kazdy ruch rozszerzajacy klatke piersiowa robimy na spokojnym, dlugim wdechu.

            zasada druga, to juz bardziej z podnoszenia ciezarow ale do jogi tez sie
            aplikuje: ruch wymagajacy duzego wysilku generalnie robi sie na energicznym
            wydechu (przypomnij sobie jak wygladaja faceci podnoszacy sztange... to
            energuczne HUH!!). Wspomaga to efektywnosc. Wiele osob w takim momencie
            odruchowo wstrzymuje oddech; to blad - prowadzi do naglego sporego wzsostu
            cisnienia krwi.

            pozdrawiam,
            mam nadzieje ze nie za duzo na raz :)
            kk

            • jak.ptak Ponowne dzięki 15.01.05, 17:04
              Jeszcze raz kłaniam się w pas za trafne wskazówki i za to, że poświęciłaś
              troche czasu, żeby to wszystko spisać. Do rad oczywiście się zastosuję, zresztą
              zaraz wyprobuję, to o czym mowilas.często się mi zdarza, ze nie starcza mi
              wdechu lub wydechu na wykonanie jakiegos elementu sekwencji, co kończy się
              tym , że zaczynam oddychać nieprawidłowo. No, ale będę się starała. Mam
              nadzieję, ze z czasem to już będzie wykonywane automatycznie.

              Pozdrawiam
              --
              cwir cwir
              • k1k2 Re: Ponowne dzięki 16.01.05, 02:07
                nie ma sprawy :)
                mi tez czasem nie starcza oddechu na caly ruch i... nie wiem co z tym zrobic.
                staram sie wtedy wykonac ruch na 2 oddechy, tak aby nastepny zaczynac we
                wlasciwej fazie. zreszta tak sie przeciez robi gdy trwa sie w jednej pozycji
                przez kilka minut.
                • jak.ptak Racja! 17.01.05, 09:52
                  No właśnie, następnym razem, zanim zacznę się "dusić" chcac wytrwać na jednym
                  wydechu po prostu wezmę drugi wdech. Teraz mam mała przerwę, bo mam na głowie
                  kupę rzeczy, ale już niedługo zacznę ćwiczyć na całego.
                  Pozdrawiam
                  --
                  cwir cwir
                  • k1k2 :-) 17.01.05, 16:41
                    jezeli sie dusisz -> nie szanujesz swoich potrzeb, swojego ciala
                    i lamiesz zasade ahimsa (non-violence, rezygnacja z przemocy - takze wobec
                    siebie :)
                    wtedy to juz nie jest joga... lecz nasze typowe 'zachodnie' podejscie do zycia:
                    zacisnac zeby, przetrzymac... co tez sie przydaje, ale niekoniecznie w momencie
                    gdy chcemy zadbac o siebie poprzez joge.
    • k1k2 Re: Powitanie slonca 14.01.05, 18:09
      nie jestem pewna o ktorym momencie mowisz

      1 wdech - rece do gory
      1 wydech - sklon
      2 wdech... tu?

      ja znam taka forme, moze bedzie Ci pasowala:

      1 wdech - rece do gory (zwroc uwage by nie podciagac ramion)
      1 wydech - sklon (plecy jak najdluzej proste, chron dolny odcinek kregoslupa
      lekko wzmocnionym brzuchem)
      2 wdech - dlonie na podlodze, spojrz przed siebie (nie chodzi o zadzieranie
      glowy lecz o to by lekko wyprostowac plecy. mozesz zgiac kolana jesli trzeba)
      2 wydech - jedna noga krok do tylu, druga zgieta. LUB: lekki skok do tylu (moj
      instruktor mowi czasem: skocz tak jakby pod toba mieszkala staruszka :)))
    • jaszczuria z Maliny Michalskiej 19.01.05, 15:07
      mam bardzo starą książkę jogi - Maliny Michalskiej - jej szkoła została
      nagrodzona i zakwalifikowana do jakiejś tam szkoły w Indiach - czyli jest
      dobra.
      wg. tej książki - pierwszy oddech - to skłon w dół, drugi oddech - to
      wyciągnięcie lewej nogi do tyłu, potem w czasie zatrzymanego wdechu wyciągasz
      prawą nogę. Ale to tak widać na zdjęciach, bo autorka pisze - jedną nogę
      zginamy...; drugą noge odsuwamy w tył.
      Ja to robię raz prawa najpierw, raz lewa najpierw. Najważniejsze, by oddech
      zgadzał się z wykonywanym ruchem:)))
      --
      ☻♥Życie po życiu ♥☻
      • jaszczuria Re: z Maliny Michalskiej 19.01.05, 15:29
        powinnam napisać : pierwszy wdech, drugi wdech, pytałes przecież o wdechy
        właśnie:))

        fragmenty z książki - początek Powitania Słońca w dużym skrócie :

        1. wdech i wydech - ręce złożone na klatce piersiowej
        2. wdech i oddech zatrzymany - unosimy ręce w górę, odchylając w tył głowę,
        robimy głęboki wdech i chwilę go zatrzymujemy ...
        3. wydech i bezdech - powoli skłaniamy sie do przodu, robiąc
        wydech,....opieramy dłonie o ziemię..
        4. wdech - robiąc wdech, równocześnie zginamy jedną nogę, drugą zaś nogę
        odsuwamy w tył i kolanem dotykamy ziemi.
        5. oddech zatrzymany - w czasie zatrzymanego oddechu ciało prostujemy,
        przesuwając zgiętą nogę, którą mamy w przodzie, do drugiej nogi z tyłu
        6. wydech i bezdech. robiąc wydech, zginamy ręce i opuszczamy tułów w dół...
        7. wdech i oddech zatrzymany - robimy głęboki wdech i prostując ręce wyginamy
        się w tył....
        8. wydech i bezdech - robiąc wydech, prostujemy plecy i unosimy miednicę w
        górę..., chwile trwamy w bezdechu
        9. wdech - robiąc wdech, zginamy jedną nogę w kolanie i przyciągamy do klatki
        piersiowej.., druga noga kolanem dotyka ziemi ..
        10. - wydech i bezdech - robiąc wydech przechodzimy do pozycji pokłonu -
        unosimy miednicę w górę, prostując nogę, którą mamy w przodzie , drugą nogę
        dostawiamy.
        11. wdech i oddech zatrzymany - robiąc wdech unosimy tułów w górę i wyginamy
        się w tył. Robiąc wydech, opuszczamy bokiem ręce i przechodzimy do pozycji
        wyprostowanej
        12 - wdech i wydech - stojąc prosto, składamy ręce na klatce piersiowej i
        robimy głęboki wdech i wydech

        to jest oczywiście duży skrót, bo są jeszcze opisy jak układać dłonie, stopy,
        głowę, itp.

        --
        ☻♥Życie po życiu ♥☻
    • borekq wygraj wakacje z jogą!!! 24.06.05, 13:06
      przepraszam, drobna reklama, ale chyba warto....

      Zapraszamy do udziału w pierwszym ogólnopolskim konkursie wiedzy jogicznej w
      portalu www.joga-joga.pl/. Nagrodami w konkursie są wakacyjne wyjazdy
      z jogą ufundowane przez renomowane szkoły jogi w Polsce. W konkursie może
      wziąć udział każdy- wyniki pod koniec lipca- szczegółowe informacje w portalu.


      BorekQ

      www.joga-joga.pl
      pierwszy portal o jodze
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka