Dodaj do ulubionych

Most między Dęblinem a Górą Kalwarią

22.02.13, 22:44
Obecnie buduje się mosty między Puławami a Annopolem (Kamień, DW 747) i Grudziądzem a Tczewem (okolice Kwidzyna, DK 90). Największa "dziura" w sieci mostów na całej Wiśle pozostaje obecnie na samym środku przebiegu Wisły, między Górą Kalwarią a Dęblinem. To chyba dłuugo się nie zmieni. I nic w tym dziwnego - potrzebowanie na most jest naprawdę bardzo małe, na dodatek byłby on bardzo drogi, jak każdy most na Wiśle.

Pojawił się pomysł, zeby DK 76 zdegradować do kategorii dróg wojewódzkich. Natężenie ruchu na niej nie jest zbyt duże, z wyjątkiem bliskich okolic Garwolina. Wydaje mi się, że ta droga jest krajową tylko dlatego, że ktoś liczył na to, że kiedyś powstanie most na Wiśle.

Oto propozycja miejsca budowy mostu i jego trasy:

wikimapia.org/#lat=51.8279478&lon=21.3387737&z=12&l=28&m=b&gz=0;212739944;517939655;1096058;625974;1106358;618023;1217938;443047;1217938;397966;1178456;343333;1179314;323706;1201630;295590;0;0
A to mapa z zaznaczonym mostem:

www.siskom.waw.pl/mapy/dk50/RegionWarszawski.gif
Ma być około 4 km na południe od Wilgi. Co ciekawe, MZDW planuje wybudować dwujezdniową DW 801 od Warszawy do mostu pod Wilgą. Obecnie natężenie ruchu na DW 801 na południe od granic powiatu otwockiego jest naprawdę małe. Wydaje się, że od skrzyżowania na obwodnicy Wilgi do skrętu na most DW 801 pobiegnie razem z DK 76. Będzie to droga dwujezdniowa według MZDW i alternatywa dla DK 79 przy podróży ze wschodniej części aglomeracji warszawskiej w okolice Kozienic czy Sandomierza. Za mostem, w stronę Maciejowic, DW 801 też ma być drogą klasy GP, tylko że prawdopodobnie jednojezdniową o szerokości 11 m i z obwodnicami takich miejscowości jak Domaszew czy Maciejowice. DK 76 przeszłaby przez tereny Warki do Białobrzegów i S7.
Edytor zaawansowany
  • wideofilm 23.02.13, 11:24
    Bardzo ciekawe zagadnienie poruszyłeś. Faktycznie, gdyby tak się coś działo z mostem w Dęblinie czy G.Kalwarii to wschodnia Polska jest odcięta od świata. Jeżeli chodzi o most w Kamieniu to dobra i przemyślana inwestycja. Droga wojewódzka z Lublina od Kamienia zostanie przebudowana, do tego obwodnice Bełżyce,Chodel i Opole Lub. Tym samym w przyszłości przy wiekszym ruchu powstanie infrastruktura gospodarcza jak restauracje, barki, stacje paliw , jakieś placówki handlowe, warsztaty itd etc. A to jak wiadomo przełoży się na dodatkowe miejsca pracy. Czy to będzie jakiś skrót do Radomia, to po moich wyliczeniach w km raptem 8 km, ale w czasie znacznie dłużej, drogi po lewej stronie Wisły są kręte i niezbyt dobre.Także i tak z Lublina do Radomia pojedziemy przez Puławy. Nadzieja jest w drodze S12 od węzła Sielce na S17 do tego nowego mostu w Puławach.

    No ale wróćmy do Twojego tematu. Nie wiem, ale są na mapie samochodwej 2 przeprawy promowe w miejscowości Antoniówka Świerżowaska- wylot na Świerże / na elektrownię/ i w miejscowości Ostrów dr.wojew.736- wylot na Magnuszew. I tak jak piszesz taki most jest potrzebny w okolicach Wilgi w drodze krajowej 76 do połączenia z DK79 /Kozienice-Warszawa/, dalej też Warka.
    Wg mnie to sfera marzeń. Musiałby nastąpić silny lobbing miejscowych władz i parlamentarzystów, aby przekonać rząd do takiej inwestycji. Teraz też jest okazja dotacji unijnych. Myślę, że jest to ostatnie 5 minut na załatwienie tego tematu.
  • ninini79 09.04.13, 09:41
    Pomiędzy Wilgą a Celejowem powinna biec z północy na południe trasa mostowa do okolic miejscowości Wilczkowice Dolne o długości około 7,5 km. Od południowej obwodnicy Warszawy do trasy tego mostu droga 801 docelowo powinna być rozbudowana jako dwujezdniowa i bezkolizyjna. Na trasie mostowej bliżej Wisły mają być skrzyżowania z lokalnymi drogami. Wilga to wielki ośrodek turystyczny.

    Dzięki mostowi uzyskalibyśmy pewnie dwujezdniową drogę 801 od węzła pod Wilgą do Warszawy. Gminy przy 801 bardzo narzekają na jakość drogi 801. W kierunku Kozienic, Zwolenia, Lipska, Ożarowa będzie się często jechać z Warszawy przez ten most, a nie przez Coniew czy Mniszew, odciążając przebiegającą przez sady i dolinę Pilicy drogę nr 79.

    W ogóle to rejon drogi 801 wygląda na zaniedbany i pokrzywdzony. Ma duży potencjał rozwojowy, zwłaszcza krajobrazowy, turystyczny, przyrodniczy, rekreacyjny. Co to za osiedle, co powstaje na wschód od obwodnicy Wilgi na trasie Celejów - Wilga?

  • ninini79 09.04.13, 09:47
    wikimapia.org/#lang=pl&lat=51.801397&lon=21.537323&z=10&m=b&gz=0;213507270;517953988;149345;640796;66947;406438;41198;220774;0;0
    Most ma przede wszystkim kierować ruch z Warszawy na wschód od Wisły, gdy chce się jechać na zachodni brzeg Wisły. Wariant pod Skurczą jest gorszy, bo przebiega przez bardziej turystyczne rejony (Osiedle Wilga). Wariant powyższy wygląda na optymalny i do wpisania do dokumentów planistycznych, takich jak studium zagospodarowania i MPZP. Omija cenną przyrodniczo i krajobrazowo dolinę Pilicy. Omija Wilgę. Węzeł z drogą 801 ma być w lesie, ale niestety są chyba nieużytki, które można wykorzystać pod zabudowę pod stałe zamieszkanie i letniskową (zwłaszcza z dodatkowymi nasadzeniami roślinności leśnej), mogą być nawet miejsca pracy, ale ekologiczne.
  • ninini79 27.02.13, 19:12
    Chciałbym zwrócić uwagę na DK 79 na odcinku mazowieckim. Północna część trasy, do Góry Kalwarii, jest niezwykle ruchliwa. Od Piaseczna do Góry jest tylko jedna jezdnia. Trasa jest przeciążona głównie przez brak mostów na Wiśle. Od Góry do DW 732 jest prosta i dobra droga. Potycz-Magnuszew to bardzo zły odcinek, patrząc na geoportal. W północnym Mniszewie pas drogowy nie ma nawet 10m, jak wynika z mapy! To mniej niż pas drogi dojazdowej! Kilka przejść dla pieszych jest na południe od DK 50 do Magnuszewa. Nie ma obwodnic. Już po drugiej stronie Wisły biegnie DW 801, która ma obwodnice większych miejscowości od Otwocka do Wilgi z asfaltowymi poboczami. Na południe od ronda z DK 50 do trasy planowanego mostu na Wiśle obok Wilgi jest tylko jedno przejście dla pieszych (w Dziecinowie).

    Droga w Mniszewie się nie tak bardzo opłaca, bo ma być most w pobliżu Wilgi (na południe od tej wsi gminnej), Mniszew ma dobre gleby, jest w dolinie... DW 801 ma być w trasie GP do mostu, DK 79 w klasie G. Między Górą Kalwarią a Dęblinem jest największa przerwa między mostami drogowymi w Polsce. To sam środek Wisły. DW 801 ma być rzekomo dwujezdniowa do trasy mostu w okolicach Wilgi. Ruch z Warszwy w kierunku Kozienic w dużym stopniu przeniósłby się na planowaną drogę klasy GP po wybudowaniu mostu. Obecnie budowane są mosty pod Kwidzynem, Kamieniem i Połańcem. Na granicy Mazowsza i Lubelszczyny pozostaje dziura. Może ze względu na planowany most nie przebudowali jeszcze DW 801? Mieli jedynie zrobić drogi odbarczające, poszerzyć jezdnię i wykonać lewoskręty w powiecie otwockim. Cały tamten odcinek ma być dwujezdniowy. obecnie w Sobieniach Kiełczewskich są płyty betonowe i dość wąska droga. Dla wielu samochodów jadących na letnisko do Wilgi to duże utrapienie. Ale jakby była dwujezdniowa obwodnica, to chyba by to zadowloiło przyjeżdżających do jednego z największych letnisk w Polsce. A w Magnuszewie, na południe od trasy planowanego mostu, jest pełno lewoskrętów, przejść dla pieszych i nawet rondo. Nawierzchnia znakomita.

    forum.echodnia.eu/jak-zapowiadali-tak-zrobili-w-mniszewie-blokuja-droge-do-warszawy-zdjecia-t131168/page__st__20__gopid__1617043#entry1617043
    [img]http://www.echodnia.eu/apps/pbcsi.dll/bilde?NewTbl=1&Site=ED&Date=20110916&Category=GALERIA12&ArtNo=925158448&Ref=PH&Item=9&MaxW=670&MaxH=600&border=0[/img]

    Tak może wyglądać główna trasa z Warszawy do Kozienic za jakiś czas:

    [img]http://fotoforum.gazeta.pl/photo/5/mj/lg/dww9/EfEAGQbiTeovQuwfuB.jpg[/img]

    Po drugiej stronie Wisły jest już dużo obwodnic i mało terenów zabudowanych. Nie ma też ujścia Pilicy i tak wielu sadów.
  • ninini79 28.02.13, 10:14
    Byly pomysly budowy tego mostu na polnoc od Wilgi, ale wtedy rolnictwo w powiecie garwolinskim mogloby ucierpiec (bardzo zyzne gleby w gminie Wilga). Taki wariant nie dawalby tez zbyt dobrego odciazenia DK 79, ktora nie ma obwodnic i przebiega przez wsie takie jak Mniszew czy Coniew na poludnie od Gory Kalwarii. Jakby most powstal za Wilga, na zakrecie obwodnicy, to bylaby to dobra alternatywa dla DK 79 w kierunku Kozienic i Sandomierza. Obok Mniszewa jest duzy obszar Natura 2000 Dolina Pilicy, ciagnie sie przez okolo 8 km przebiegu DK 79. Obok DK 79 od Coniewa do Magnuszewa jest niemalo zyznych pol i sadow. Na wschod od Celejowa sa bardzo slabe gleby. W powiecie garwolinskim DW 801 biegnie przez malo zyzne gleby i lasy. Most w Mniszewie na Wisle nie ma zbyt duzego sensu. Przez sady DW 801 biegnie na odcniku Piotrowice -Gozlin. Sa juz obwodnice Karczewa, Sobiekurska, Sobien-Jezior i WIlgi. DK 79 nie ma obwodnic. Planowana jest w Gorze Kalwarii. Dla Coniewa i Mniszewa nie widze zbytnio szans na obwodnice. Od Mniszewa do Magnuszewa w 2012 r. wylozyli nowa nawierzchnie. Lepsze to niz nic. Podobno podczas jednego z wypadkow w Mniszewie zapadl sie asfalt, ktos przejechal po samochodzie i 2 osoby zginely (nie bylo wtedy nowego asfaltu). Lepiej rozlozyc ruch z Warszawy do Kozienic. Most miedzy Wilga a Skurcza powinien tez skrocic droge z Radomia do Siedlec czy z Garwolina do Warki. DK 76 przebieglaby nieco razem z 801, potem poszlaby w kierunku Warki i Bialobrzegow, gdzie polaczylaby sie z S7. Most w Kamieniu pomoze Polsce wschodniej. W poblizu mostu w Kamieniu nie ma miast ponad 10 tys. mieszk, najblizsze to chyba Pulawy, gdzie sa dwa mosty. Wydaje mi sie, ze most nie jest potrzebny, bo ruch moze byc za maly. A most w Wildze powinien odciazyc DK 79 i nalezy go wpisac w dokumentach planistycznych. DW 801 nie jest przebudowywana, odcinek od Sobien-Jezior do Celejowa jest w bardzo zlym stanie. Byl projekt budowy tam utwardzonego poboczza, drog serwisowych i lewoskretow, ale chyba upadl. MZDW chcialo z Warszawy do WIlgi zrobic trase dwujezdniowa. Moze dlatego tak czekaja z modernizacja odcinka z plyt betonowych? Moze jeszcze wezel przy nowym moscie?
  • ninini79 07.04.13, 14:21
    wikimapia.org/#lang=pl&lat=51.815407&lon=21.246185&z=10&m=b&gz=0;213408565;517981060;233459;621676;235176;534735;147628;396338;122737;196355;0;0
    Most byłby z północy na południe. Główna jego funkcja to odciążenie DK 79 na odcinku prowadzącym przez sady i dolinę Pilicy.


    Najlepszy wariant trasy mostowej powyżej:

    - omija letniska w Wildze
    - skraca drogę od Sobień do Magnuszewa
    - omija Wilgę
    - skraca długoś odcinka drogi 801 potrzebnego do poszerzenia
    - węzeł w lesie
  • ninini79 01.03.13, 10:54
    Chciałbym zasugerować rozwiązania zagospodarowania przestrzennego w niektórych rejonach województwa mazowieckiego. Przede wszystkim interesuje mnie sprawa drogi wojewódzkiej nr 801 (zwłaszcza odcinka POW - most w okolicy Wilgi) i terenów położonych w jej pobliżu. Wydaje mi się, że najbardziej racjonalne są dwa warianty zagospodarowania odcinka POW - most pod Wilgą:

    - bezinwestycyjny (co najwyżej remonty nawierzchni, niczym od Dziecinowa do Pogorzeli na DW 805, ewentualnie zatoki autobusowe, chodniki) bez poszerzania pasa drogowego

    - wariant znacznej przebudowy, obejmujący:

    * bezkolizyjność (brak występowania sygnalizacji świetlnej, rond, lewoskrętów, przejść dla pieszych, wysp na drodze, ograniczeń prędkości poniżej 100 km na godz.), wszystkie połączenia z drogami publicznymi byłyby realizowane poprzez węzły - zdecydowanie najbardziej kosztowny, ale i najbardziej podnoszący jakość odcinka parametr drogi (umożliwiłby np. przejazd od POW do węzła na obwodnicy Dziecinowa (inwestycja Włodarzewska SA) w niecały kwadrans); węzły co około 2 km, sugerowałbym węzły:

    1. Z POW (S2)

    2. Michalin

    3. Wyszyńskiego

    4. Górczewska (Józefów)

    5. Otwock

    6. Karczew

    7. Otwock Mały

    8. Janów

    9. Ostrówiec

    10. Piotrowice (DK 50, zalecałbym całkowicie bezkolizyjny WA)

    11. Dziecinów

    12. Warszawice

    13. Radwanków

    14. Sobienie-Jeziory

    15. Śniadków

    16. Mariańskie Porzecze

    17. Celejów

    18. Wilga (DK 76, początek wspólnego przebiegu DW 801 z DK 76 do mostu pod Wilgą)

    19. Osiedle Wilga (przebieg wspólny z DK 76)

    20. Most (DW 801 w kierunku Maciejowic, a DK 76 poszłaby mostem w kierunku DK 79 nieco na południowy zachód)

    Wydaje mi się, że spełnienie tego parametru planowanej trasy przekracza możliwości finansowe MZDW, nawet wtedy, jeżeli węzły z drogami krajowymi (1, 10, 18, 19, 20) będą wykonywane przez GDDKiA, do węzła Górczewska możnaby zaproponować po 3 pasy ruchu w każdym kierunku (jak na DK 79 w Piasecznie).

    * prędkość projektowa - 100 km na godz.

    * budowę drogi dwujezdniowej (co najmniej) GP 2x2 (pozwoli na lepsze poprowadzenie ruchu i unienomżliwienie wyprzedzania po pasie ruchu dla przeciwnego kierunku (znacznie bezpieczniej)

    * przebieg drogi w nowym szlaku przez około połowę odcinka POW - most w Wildze: od POW do ul. Wyszyńskiego w Józefowie, od DK 50 do stacji benzynowej w Sobieniach Biskupich i od wylotu obwodnicy Sobień-Jezior w okolicach początku obecnego odcinka z płyt betonowych do skrzyżowania w kierunku Mariańskiego Porzecza; pozwoliłoby to na ominięcie obszarów zabudowanych, w przypadku przełożenia drogi na zachód od obecnego odcinka z płyt betonowych pobiegłaby ona głównie po słabych kompleksach przydatności rolniczej: 6 (żytni słaby) i 3z (użytków zielonych słabych) oraz lasach prywatnych

    * droga pełniłaby funkcję:

    - dojazdu do miejscowości położonych na jej szlaku (zwłaszcza pasma otwockiego aglomeracji warszawskiej oraz obszarów o duzych walorach turystycznych, jak Osiedle Wilga - jeden z największych obszarów letniskowych w Polsce)

    - zastępczą i odciążającą dla DK 79 od Warszawy do nowego mostu w okolicach Wilgi (np. dla jadących ze wschodniej części aglomeracji warszawskiej do Kozienic czy Sandomierza); odcinek DK 79 od Góry Kalwarii do wylotu trasy planowanego mostu obok Wilgi nie ma obwodnic (zwłaszcza w Mniszewie - wąski pas drogowy (jak obecnie podaje geoportal.gov.pl - w północbnej części wsi pod koniec lutego 2013 r. zauważyłem, że nie ma tam nawet 10 m) i Coniewie, przebiega w dużej części przez tereny sadownicze, na odcinku około 8 km przecina obszar Natura 2000 Dolina Pilicy, jest położona w dużej części bardzo blisko Wisły

    - alternatywy i odciążenia planowanej trasy S17 (która w przyszłości mogłaby zostać przekształcona w autostradę, być może płatną)

    - trasy na szlaku z Radomia do Siedlec (Radom - Białobrzegi (lub Kozienice) - trasa mostu w okolicach Wilgi (prawdopodobnie DK 76) - DW 801 do węzła Piotrowice - DK 50 do Kołbieli - Mińsk Mazowiecki (A2) - Siedlce), pomiędzy jednymi z największych miast największego polskiego województwa

    * budowę dróg serwisowych i wiaduktów na drogami publicznymi oraz bezkolizyjnego przejazdu kolejowego w Dziecinowie (w pobliżu ma być zlokalizowana wielka inwestycja Włodarzewska SA (ok. 50 - 75 ha), podobno centrum logistyczne (może z terminalem intermodalnym (punktem przeładunkowym towarów i bocznicami) linia kolejowa nr 12, CE 20)

    Brak bezkolizyjkności móþgłby spowodować nieopłacalność rozbudowy całego odcinka POW - Wilga ze względu na częste przestoje w ruchu (ronda, występowanie sygnalizacji świetlnej, przejścia dla pieszych) i spowolnienia (wyspy dzielące (zwłaszcza azyle), lewoskręty, skrzyżowania kolizyjne), co uczyniłoby podróż tą trasą znacznie mniej wygodną i mniej bezpieczną, a także wolniejszą. Z tego względu duża część ruchu mogłaby się przenieść na inne drogi, zwłaszcza S17 (A17?) W związku z możliwością tak znacznej rozbudowy DW 801 nie zalecałbym przebudowy istniejącego odcinka jednojezdniowego Józefów - Wilga jako drogi jednojezdniowej czy nawet kolizyjnej, ponieważ nie zapewni to tak dużego komfortu jazdy i bezpieczeństwa, pomimo znacznego ograniczenia dostępu do drogi (budowa dróg serwisowych). Należałoby także zwrócić większą uwagę na możliwość włączenia szlaku DW 801 w sieć dróg krajowych. Sugerowałbym nawet stworzenie odcinka drogi krajowej na południowy wschód od Warszawy, odpowiednika DK 79 na trasie Warszawa - Otwock - Puławy - Tarnobrzeg - Mielec (największe miasto w Polsce poza aglomeracją wielkomiejską bez DK w swoich granicach administracyjnych i w najbliższej okolicy, ośrodek gospodarczy) - Dębica. Odcinki: Warszawa - Wilga, okolice Puław, Tarnobrzeg - Dębica już teraz charakteryzują się dużym natężeniem ruchu, chociaż na niektórych odcnikach od Puław do Tarnobrzega natężenie ruchu nie przekracza 1 500 pojazdów na dobę (dane z GPR 2010 - Generalnego Pomiaru Ruchu 2010). Drodze można byłoby nadać niewykorzystany numer 89 (aluzja do Polski południowo-wschodniej, gdzie numery dróg wojewódzkich zwykle zaczynają się od 8 i 9).

    Odcinek od mostu na Wildze do Puław - ewentualna rozbudowa do drogi jednojezdniowej z utwardzonymi poboczami, jezdniami serwisowymi i lewoskrętami oraz azylami wydaje mi się zupełnie wystarczająca ze względu na natężenie ruchu, które powinno być wyraźnie mniejsze niż na odcinku POW - most w okolicach Wilgi.

    Kolejną bardzo ważną sprawą jest kwestia zagospodarowania przestrznnego terenów obopk DW 801 na trasie POW - planowany most na Wildze. Droga ta powinna znaleźć się w treści dokumentów planistycznych takich jak studia zagospodarowania przetrzennego i plany miejscowe, aby unikać kolizji z terenami zabudowanymi przy budowie drogi i umożliwić lepsze połączenie nowej drogi z obszarami zainwestowanymi w pobliżu jej szlaku. Sugerowałbym przeznaczenie wszytkich terenów o słabszych glebach nieorganicznych (kompleksy przydatności rolniczej: 6, 7, 9, 14, 3z) położonych w pobliżu planowanej drogi pod inwestycje, niekiedy mogłyby być wykorzystane także kompleksy: 3, 5, 8, 2z. Trzeba unikać przeznaczania gleb kompleksów 1, 2, 4, 1z oraz gleb organicznych (rezerwuary wody) pod tereny inwestycyjne. Należy na to zwrócić szczególną uwagę przy opracowywaniu dokumentów planistycznych.

    Jeżeli chodzi o okolice planowanej inwestycji Włodarzewska SA w Dziecinowie, to jednym z trudniejszych zagadnień związanych z tą inwestycja wydają się połączenia komunikacyjne. Sugerowałbym budowę węzła około 300 - 400 m na południe od wiaduktu z torami kolejowymi z droga dojazdową do inwestycji, która powinna być dodatkowo uwzględniona w dokumentach planistycznych jako nowy szlak DW 805 (minięcie Warszawic od północy, północnego wschodu, wschodu) poprowadzoną głównie po glebach kompleksu 6 (żytniego słabego), ale w taki sposób, aby nie naruszać już istniejacych terenów przeznaczonych pod inwestycje (są już tam gospodarstwa szklarniowe i ośrodke jeździecki). Możliwe jest nawet, aby na pewnym odc

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka