Dodaj do ulubionych

Via ferraty w Tyrolu - można wypożyczyć sprzęt?

29.12.12, 22:15
Kuszą mnie łatwe via ferraty, bo wybieram się na wakacje do austriackiego Tyrolu. Nie posiadam jednak sprzętu, czy można na miejscu wypożyczyć sprzęt wspinaczkowy np. w dolinie Otztal, czy też Stubai? Szukałam w sieci, ale udało mi się znaleźć jedynie kursy lub możliwość wynajęcia instruktora. Mam na myśli łatwe trasy, bo nie mam doświadczenia wspinaczkowego, jednak bardzo lubię trekking w wąwozach typu Słowacki Raj oraz parki linowe.
Edytor zaawansowany
  • miro.67 05.01.13, 17:21
    Witaj.W maju 2012r.spędzaliśmy urlop w dolinie Otztal ( rok wcześniej Stubai) . Zaliczyliśmy również oczywiście kilka bardzo fajnych Via ferrat-ek ( niektóre nawet kilkakrotnie) . Sprzęt posiadaliśmy częściowo własny - tylko 4 kpl. , a było nas 13 osób więc znajomi postanowili wypożyczyć dla siebie brakujący ekwipunek abyśmy mogli bawić się w większej grupie. Znaleźli taki punkt ( zdaje się że jakiś sklep sportowy ) ale zaoferowana cena ( za zestaw dla 1 osoby dorosłej ) była tak zaporowa ( podajże 25euro/3-4godz.) że zdecydowaliśmy się wyruszać w kolejnych dniach w mniejszych grupach ( 4 os.) wahadłowo . Jedni na basen lub spacer a 1 zespół na wspinaczkę . Jeśli myślisz poważnie o tej formie poznawania gór ( Słowacki Raj to dobra "rozgrzewka" - też tak zaczynaliśmy ) to warto zainwestować we własny , osobisty sprzęt . Zwróci się po jednym ( pierwszym ) wyjeździe . A wydaje mi się że jak raz spróbujesz via ferrat to już z tego nie zrezygnujesz . My w tym roku atakujemy wiosną kolejne Tyrolskie dolinki ( Pitztal , Kaunertal ) . A poza tym może kiedyś zrobią ( tak jak planują) z Orlej Perci via ferratkę więc sprzęt będzie jak znalazł :D
  • jusytka 05.01.13, 21:49