Dodaj do ulubionych

! chcą nam zafundować przelotówkę przez Józefów !

07.10.09, 00:45
Witam,
byłem na spotkaniu w sprawie:
studium
.
Planiści-urbaniści + bur-mistrz chcą nam zafundować przelotówkę
przez środek Józefowa
.
Oto link:
droga
zbiorcza
.

Dla wszystkich mieszkańców jest to oczywiste, że ruch z tras
wojewódzkich 721 + 801 przeniesie się na skrót: Matejki, Cicha i
Graniczna, czyli przez centrum miasta - planowana droga szerokości
20m !!!

Niestety planiści i burmistrz odpierają ten zarzut tak:
"... a skąd Pan to może wiedzieć ..." albo
"... ja jestem urbanistą i wiem lepiej - kierowcy będą jeździć
dookoła, bo nie będą znali skrótu, albo nawigacja im nie pokaże
krótszej drogi, albo nie każdy jest cwaniakiem ...".

Oczywiście najbardziej ucierpią mieszkańcy ww ulic oraz okolicznej
zabudowy, ale faktycznie wpłynie to na całe miasto. Nie chodzi już
nawet o przysłowiowe tir-y, ale o ciągły szybki ruch samochodów
osobowych i dostawczych.

Rozwój miasta, które powinno zachować swoją ekologiczną, cichą,
przyjazną specyfikę, nie polega na tym, żeby zwiększać w nim ruch
samochodowy, tylko wyprowadzać ten ruch na obrzeża.


Podkreślić należy, że nie jest negowna potrzeba bezkolizyjnych
przepraw przez tory PKP, ale nie należy tym ułatwiać wprowadzania
dodatkowego ruchu aut do miasta.

Burmistrz twierdzi, że to niby dla "przyszłych pokoleń", którym nie
wolno zamykać drogi do rozwoju. Skoro ostatnie studium było w 2001 i
po 8 latach mamy zmiany, to chyba nie ma problemu, aby przyszłe
pokolenia same zdecydowały o zmianach, które będą potrzebne w
przyszłości.

Wstępnie rozmawialem z expertem od planów zagospodarowania i dróg i
wg niego mieszkańcy mają marne szanse na wywalczenie czegokolwiek
uwagami do studium. Planiści zwykle odrzucają te uwagi, traktując je
jako "prywatne interesy" stojące w sprzeczności z "dobrem ogółu".

Wydaje się, że jedyna sensowna możliwość to uzyskanie szerokiego
poparcia mieszkańców całego Józefowa. Może warto pomyśleć nad
petycją do władz miasta z jak największą listą podpisów. Pewnie
przydał by się też dobry prawnik i urbanista.
Edytor zaawansowany
  • xymena 07.10.09, 08:33
    Pierwsza się podpiszę. Nie znam się na urbanistyce, ale na mój zdrowy, chłopski
    rozum, to raczej powinno budować się obwodnice wokół miast, a nie przelotówki
    przez ich środek??
  • malcontent 07.10.09, 08:37
    xymena napisała:
    "... na mój zdrowy, chłopski rozum, to raczej powinno budować się
    obwodnice wokół miast, a nie przelotówki przez ich środek?"


    I tak wlaśnie jest planowane

    Byłem, było też sporo ludzi zainteresowanych różnymi sprawami.
    Ale cała dyskusja została zdominowana przez mieszkańców ul. Matejki.
    Obawiają się oni że budowa wiaduktu nad torami (Matejki – Cicha) i
    modernizacja ul. Matejki spowoduje że tymi ulicami pójdzie cały ruch
    tranzytowy z Wiązowny do Warszawy. I mają rację, ale tylko jeżeli ta
    planowana inwestycja byłaby zrealizowana teraz. A nie jest ona w
    zasięgu możliwości miasta na najbliższe kilka, kilkanaście lat.

    Wyobraźcie sobie że z powodu dwukrotnego zwiększenia liczby pociągów
    oba przejazdy w Józefowie i Michalinie są wiecznie zamknięte. Wtedy
    łatwiej zrozumieć potrzebę tego wiaduktu. Zanim ten wiadukt
    powstanie napewno będzie już Południowa Obwodnica Warszawy i
    ekspresowa trasa do Lublina. Komu będzie się chciało przeciskać
    przez wąskie uliczki Józefowa jeżeli będzie miał bezkolizyjną
    ekspresową trasę.

    http://www.jozefow.org/obwodnice.jpg
    POW – Południowa obwodnica Warszawy
    Droga Ekspresowa – wszystkie skrzyżowania bezkolizyjne

    S17 – trasa Warszawa – Lublin
    Droga Ekspresowa – wszystkie skrzyżowania bezkolizyjne
    (tak jak obwodnica Garwolina)

    Modernizacja drogi wojewódzkiej 721
    W Józefowie po wybudowaniu mostu przez Wisłę będzie miała charakter
    drogi 4 pasmowej

    801
    Przedłużenie Wału Miedzeszyńskiego – droga 4 pasmowa (2x2)

    W jednym mieszkańcy Matejki mają rację. Wjazd od strony
    Wiązowskiej nie jest nam niezbędny.


    http://www.jozefow.org/matejki.jpg
  • partyzant82 07.10.09, 13:09
    malcontent napisał:

    > Wyobraźcie sobie że z powodu dwukrotnego zwiększenia liczby
    pociągów
    > oba przejazdy w Józefowie i Michalinie są wiecznie zamknięte.
    Wtedy
    > łatwiej zrozumieć potrzebę tego wiaduktu.

    Piękna manipulacja językowa - przejazdy "wiecznie zamknięte". Może i
    wiaduky jest potrzebny, ale, na Boga, używajmy odpowiednich
    określeń. Póki co w Józefowie nie jest tak źle, bo jest wiadukt w
    ciągu trasy 721.
  • hecate22 07.10.09, 13:38

    > Piękna manipulacja językowa - przejazdy "wiecznie zamknięte". Może
    i
    > wiaduky jest potrzebny, ale, na Boga, używajmy odpowiednich
    > określeń.

    To używamy- przejazdy są czasami otwarte, ale ich bezpieczeństwo jak
    dla mnie jest wątpliwe. W Michalinie oczywiście w godzinach szczytu
    na przejeździe stoją samochody, ale gdyby być w zgodzie z przepisami
    i czekać, aż przejazd się zwolni to Michalin by stanął totalnie.
    Jedno wielkie zapchane rondo. O przejeździe w samym Józefowie nie ma
    co pisać. Wiele osób omija je jak tylko może, bo po prostu się boi
    tamtędy przejeżdżać, a poza tym tam to można swoje odstać. Tak więc
    mimo jednego wiaduktu różowo nie jest.
  • zyzorowa 07.10.09, 13:49
    wiece co z naszymi przejazdami nie jest jeszcze tak źle wink wie to
    ten kto kiedykolwiek przejeżdżał albo co gorsze próbował się
    przedostać z jednej na drugą stronę torów w Międzylesiu... tam to
    jest dopiero tragedia.. wink tongue_out

    sama przyznam się objeżdżam przejazd w józefowie.. wink wiaduktem więc
    zgadzam się że wiadukty o dobry pomysł.. wink
  • malcontent 07.10.09, 14:29
    partyzant82 napisał:
    "Piękna manipulacja językowa - przejazdy "wiecznie zamknięte". Może i wiadukt jest potrzebny, ale, na Boga, używajmy odpowiednich określeń. Póki co w Józefowie nie jest tak źle, bo jest wiadukt w ciągu trasy 721."


    “Póki co w Józefowie nie jest tak źle” PRAWDA
    Ale uchwalenie studium nie ma na celu poprawy bieżącej sytuacji tylko rezerwację terenu pod przyszłe inwestycje.

    Wystarczy wyjechać choćby raz za granicę naszej ukochanej ojczyzny by zauważyć że wszystkie wielkie miasta funkcjonują tylko dzięki komunikacji zbiorowej. Z 5-10-15 lat nikt nie dojedzie już samochodem do centrum w 30-40 minut. Raz że go tam nie wpuszczą. Dwa jak już mu się uda dojechać to zapłaci taką opłatę za wjazd do centrum że osiwieje (jak sobie przemnoży przez ilość dni roboczych w roku). A po trzecie korki będą takie że szybciej i komfortowiej będzie dojechać koleją. Ten proces już się zaczął. Budowa parkingów PARK & RIDE, planowane uruchomienie SKM do Otwocka w przyszły roku, czy BUS-pasy na trasie Łazienkowskej są tego przykładem.
    P.S.
    Nie mieszajmy do naszych problemów komunikacyjnych BOGA.
  • om.ega 08.10.09, 01:35
    Hm... Czytam i czytam posty tu zamieszczane...
    I nasuwa mi się kilka słów...

    Jestem mieszkańcem Józefowa od urodzenia, i widzę jak się miasto zmienia. I popieram mieszkańców ulicy Matejki czy Cichej. Bo chyba nikt z nas nie chce pod oknami Swoimi szybkiej trasy...???!!!
    ALE CZY NIKT Z WAS LUDZIE NIE WPADŁ NA JEDEN ISTOTNY SZCZEGÓŁ...??!!!
    KASA...KASA...!!! Żeby taką trasę pobudować 20m szerokości plus pasy zieleni od najbliższych zabudowań, to trzeba BARDZO WIELU milionów euro... Dlaczego.. Bo ziemia w Józefowie jest dość droga. A jednak urząd czy państwo musiało by ją od kupić od mieszkańców, bo bądź co bądź to ulica Cicha czy Matejki są wąskie i mocno zabudowane..
    A nie ukrywajmy nikt nie odda Swojego majątku i dorobku nawet wielu pokoleń.
    Więc ja uważam że jeszcze przez 20 lat ta trasa nie powstanie...Z przyczyń finansowych.
    Dwa jak rozbudują wał miedeszyński od ronda aż do obwodnicy Karczewia to i ta trasa planowana może pójść w zapomnienie..

    Co do przejazdów PKP w Józefowie lub Michalinie. to nie ukrywajmy że przejazd PKP w Józefowie nie bezpiecznych nie należy, i w dużym stopniu przejazd przez niego do łatwych nie należy, mimo że znaki regulują tam ruch są nagminnie łamane przepisy, bo inaczej to by się tam stało wieczność.
    A Michalin już lepiej się prezentuje ale też są na nim chwile grozy.
    z resztą sam wiele razy muszę przy zamkniętych rogatkach uciekać gdzieś na boki lub trąbić bo nagle się zamykają bo jedzie pociąg.
    Ale i tak porównując przejazd PKP w Falenicy, gdzie dróżnik zamyka go jak pociąg stoi jeszcze na stacji w Miedzeszynie, to nasze są jeszcze przepustowe...
    Ale wiadukt by się przydał...
  • kaz148 08.10.09, 10:00
    om.ega napisał:
    > Jestem mieszkańcem Józefowa od urodzenia, i widzę jak się miasto
    zmienia. I pop
    > ieram mieszkańców ulicy Matejki czy Cichej. Bo chyba nikt z nas
    nie chce pod ok
    > nami Swoimi szybkiej trasy...???!!!
    > ALE CZY NIKT Z WAS LUDZIE NIE WPADŁ NA JEDEN ISTOTNY
    SZCZEGÓŁ...??!!!
    > KASA...KASA...!!! Żeby taką trasę pobudować 20m szerokości plus
    pasy zieleni od
    > najbliższych zabudowań, to trzeba BARDZO WIELU milionów euro...
    Dlaczego.. Bo
    > ziemia w Józefowie jest dość droga. A jednak urząd czy państwo
    musiało by ją od
    > kupić od mieszkańców, bo bądź co bądź to ulica Cicha czy Matejki
    są wąskie i m
    > ocno zabudowane..
    > A nie ukrywajmy nikt nie odda Swojego majątku i dorobku nawet
    wielu pokoleń.
    > Więc ja uważam że jeszcze przez 20 lat ta trasa nie powstanie...Z
    przyczyń fina
    > nsowych.
    > Dwa jak rozbudują wał miedeszyński od ronda aż do obwodnicy
    Karczewia to i ta t
    > rasa planowana może pójść w zapomnienie..
    >

    Skoro tak naprawde trasa ta ma bardzo małe szanse na realizację ze
    względu na finanse i protesty to ja sie zastanawiam po co wogóle
    było planowanie takiej drogi i wydawanie pewnie nie małych pieniędzy
    miejskich na ten wielce kontrowersyjny plan zagospodarowania? Może
    taniej by było spotkać się z mieszkańcami i powiedzieć co się
    zamierza zrobić i dopiero potem płacić za plany? Ale w końcu władze
    nie wydają swoich prywatnych pieniędzy tylko miejskie, więc z czym
    tu się liczyć?
  • om.ega 08.10.09, 10:19

    > Skoro tak naprawde trasa ta ma bardzo małe szanse na realizację ze
    > względu na finanse i protesty to ja sie zastanawiam po co wogóle
    > było planowanie takiej drogi i wydawanie pewnie nie małych pieniędzy
    > miejskich na ten wielce kontrowersyjny plan zagospodarowania? Może
    > taniej by było spotkać się z mieszkańcami i powiedzieć co się
    > zamierza zrobić i dopiero potem płacić za plany? Ale w końcu władze
    > nie wydają swoich prywatnych pieniędzy tylko miejskie, więc z czym
    > tu się liczyć?

    Prosta odpowiedzi.
    Po prostu pewnie jakaś im kasa została, z bliża się koniec roku, więc na coś ją trzeba z wydać, a że wydaje się ja na złe cele to już inna bajka...
    Ale w wielu instytucjach Państwowych się tak robi...Aby plan finansowy na dany rok wyszedł z jak najmniejszymi stratami.
    A trzeba zauważyć że włodarze miasta naszego ogłosili przetarg w tym roku na kredyt, dla naszej gminy...

    Więc najprościej było zrobić jakiś tam plan, jakiejś trasy, a wyborcą pokazać że się ciężko pracuje.. I miasto się rozwija..
    A że plan jest moim zdaniem WIELKIM BUBLEM, to już inna strona medalu.
    Ale kasa wydana. Szkoda że na tak głupi pomysł, a nie na dzieci czy inny szczytniejszy cel...
  • hecate22 08.10.09, 10:28
    z148 napisał:

    Może
    > taniej by było spotkać się z mieszkańcami i powiedzieć co się
    > zamierza zrobić i dopiero potem płacić za plany? Ale w końcu
    władze
    > nie wydają swoich prywatnych pieniędzy tylko miejskie, więc z czym
    > tu się liczyć?

    Mam wrażenie, że bujamy w obłokach. Pytanie mieszkańców o zgodę na
    projekt drogi spowodowałoby, że nie powastał by w Polsce ani km
    asfaltu, no chyba, że na terenach leśnych. Najpierw trzeba coś
    zaplanować i spawdzić możliwość realizacji i potem dopiero
    konsultować. Pytanie na wstępie realizacji do mieszkańców- kto
    zgodzi się, aby koło jego domu zrobić np. dwupasmówke raczej nie
    spowodowało by lawiny chętnych.
  • vtx1800 08.10.09, 11:17

    >
    > Mam wrażenie, że bujamy w obłokach. Pytanie mieszkańców o zgodę na
    > projekt drogi spowodowałoby, że nie powastał by w Polsce ani km
    > asfaltu, no chyba, że na terenach leśnych. Najpierw trzeba coś
    > zaplanować i spawdzić możliwość realizacji i potem dopiero
    > konsultować. Pytanie na wstępie realizacji do mieszkańców- kto
    > zgodzi się, aby koło jego domu zrobić np. dwupasmówke raczej nie
    > spowodowało by lawiny chętnych.

    na terench leśnych tym bardziej ...
    m.
  • kaz148 08.10.09, 11:35
    hecate22 napisała:

    > Mam wrażenie, że bujamy w obłokach. Pytanie mieszkańców o zgodę na
    > projekt drogi spowodowałoby, że nie powastał by w Polsce ani km
    > asfaltu, no chyba, że na terenach leśnych. Najpierw trzeba coś
    > zaplanować i spawdzić możliwość realizacji i potem dopiero
    > konsultować. Pytanie na wstępie realizacji do mieszkańców- kto
    > zgodzi się, aby koło jego domu zrobić np. dwupasmówke raczej nie
    > spowodowało by lawiny chętnych.

    To róbmy to z głową a nie na chybił trafił, bo może ktoś nie zauważy
    i się uda. W ten sposób pomnaża się tylko wydatki.
  • hecate22 08.10.09, 12:07
    kaz148 napisał:

    > To róbmy to z głową a nie na chybił trafił, bo może ktoś nie
    zauważy
    > i się uda. W ten sposób pomnaża się tylko wydatki.

    Żeby nie było, że bronię władzę i urząd, nie chce tylko żebyśmy
    używali pustych słów typu na chybił trafił. Piszesz to, bo masz
    wiedzę jak był robiony projekt czy są to Twoje dywagacje? Jeżeli
    przedstawisz dokumenty na poparcie tych słów to świetnie, będzie
    punk dla mieszkańców do dyskusji, a jak nie to po co takie uwagi. A
    pisanie, że nikt nie zauważy jest troche śmieszne w kontekście
    ostatnich konsultacji planu, na których było parę osób z
    mieszkańców. Informacja była dostępna dla wszystkich i każdy mógł
    przyjść w celu przedstawienia opinii.

    Prosimy o rzeczowe argumenty....
  • kaz148 08.10.09, 12:38
    I właśnie na tym spotkaniu okazało się, że nikt z mieszkańców nie
    chce tam tej drogi. Znalazło by się parę innych na pewno lepszych
    lokalizacji a nie przez wąskie uliczki. Mowa o dokumentach? a na
    jakiej podstawie Twoim zdaniem zostało to wytyczone właśnie tam?
  • shelmahh 08.10.09, 13:30
    om.ega: nie jest do końca tak jak piszesz. ceny gruntów przeznaczone do wykupu
    pod drogę nie są wyceniane w oparciu o ceny wolnego rynku. przerabiałem to już z
    urzędem miasta i nie chcę Cię straszyć ale masz możliwość oddać po cenie
    zaproponowanej przez UM lub oddać jeszcze taniej. nic na tym nie zarobisz a na
    pewno stracisz. tak więc droga powstanie szybko bo w świetle obowiązującego
    prawa jesteś na straconej pozycji, zakładając, że nie "oddajesz" całej działki a
    jedynie jej część.

    Pozdro
  • partyzant82 08.10.09, 17:03
    shelmahh napisał:

    > om.ega: nie jest do końca tak jak piszesz. ceny gruntów
    przeznaczone do wykupu
    > pod drogę nie są wyceniane w oparciu o ceny wolnego rynku.
    przerabiałem to już
    > z
    > urzędem miasta i nie chcę Cię straszyć ale masz możliwość oddać po
    cenie
    > zaproponowanej przez UM lub oddać jeszcze taniej. nic na tym nie
    zarobisz a na
    > pewno stracisz.

    "Art. 21.
    1. Rzeczpospolita Polska chroni własność i prawo dziedziczenia.
    2. Wywłaszczenie jest dopuszczalne jedynie wówczas, gdy jest
    dokonywane na cele publiczne i za słusznym odszkodowaniem."

    A ja się okraść miastu nie dam!
  • om.ega 08.10.09, 18:04
    Wszystko pięknie i z godnie z prawem...
    Ale chciał bym zaznaczyć że ta inwestycja nie jest nie zbędna do życia w
    Józefowie...
    Po za tym.. Jeśli nawet UM zaproponuje jakąś cenę za 1m2 gruntu,( oczywiście
    będą chcieli dać mniej jak zawsze.) to każdy sprzedający ma prawo zrobić wycenę
    własną u niezależnego eksperta. A jak nie uzyska tego co chce,to idzie sprawa do
    SĄDU... Po za tym, istnieje takie prawo jak zasiedlenie wielo letnie.
    I sprawa najważniejsza..!! Każdy mieszkaniec oprócz sprzedaży jakiegoś procentu
    Swojego gruntu, pod drogę, ma prawo żądać również odszkodowania za spadek
    wartość Swojej działki z uwagi drogi (np-Ekspresowej) Bo nie ma co ukrywać
    potencjalny kupiec jak się dowie że jest obok działki taka droga, nie jest
    szczęśliwy.
    Więc idąc dalej drogą prawa... Ile domów i działek, tyle może być pozwów do sądu
    za niską cenę gruntu i o odszkodowanie, a to będzie trwało kilka lat, z uwagi na
    ilość osób (poszkodowanych) które walczą o Swoje...
    Więc i tak i tak, budowa może być na wiele wiele lat wstrzymana,z uwagi że
    wywłaszczyć jest prosto1,2-5 osób,ale nie np-50 czy 100 osób...
    A nie słyszałem o masowym wywłaszczeniu gruntów od tylu osób...???
    Ale mogę się mylić...
  • shelmahh 09.10.09, 14:00
    Panowie

    Akcja była przerabiana na Dobrej przy okazji wykupu działek pod chodnik.
    Padlibyście z wrażenia co robił UM by kupić to po dość niskiej cenie co mu się w
    zasadzie udało! opisywałem to już kiedyś.

    Fajnie, że cytujecie paragrafy i macie wrażenie, że panujecie nad sytuacją. Mi
    też tak się wydawało. Koniec końców okazuje się w pewnym momencie, że Wy jako
    jedyni na całej ulicy nie zgadzacie się na proponowaną cenę i wtedy możecie się
    spodziewać, że albo się zgodzicie albo cena będzie jeszcze niższa. Ja Wam
    opisuje konkretne sytuacje, które przerabiało sporo osób na Dobrej. I też
    znaliśmy cenę rynkową, też wydawało nam się, że prawo stoi po stronie własności.
    a jednak tak się nie stało i ziemia poszła po cenie 3 krotnie niższej niż rynkowa.
  • sibeliuss 08.10.09, 17:35
    Most do Ciszycy też jest be, lepiej stać w korku.
    --
    *Facet*
  • twd 08.10.09, 23:22
    Wiadukt/tunel przez linię kolejową to jedno, a przelotówka od wiązowskiej do
    centrum to drugie.
    Czy ktoś zna choć jeden problem Józefowa, który ta przelotówka rozwiąże?
    A może jakiegoś mieszkańca Józefowa, któremu ta przelotówka istotnie ułatwi życie?
    Dajcie znać, proszę.....
    Zarówno Matejki jak i Cicha są drogami gminnymi i powinny służyć potrzebom
    gminy, a nie gmin sąsiednich, czy całego powiatu.
    Pozdrawiam...
  • mazak123 09.10.09, 11:46
    a co to sie stalo ze studium na stronie miasta Józefowa? czemu tak nagle zniknelo?
  • beretbaby 09.10.09, 12:21
    Nie zniknęło. Jest w archiwum wrześniowymsmile
  • partyzant82 20.11.09, 20:20
    beretbaby napisała:

    > Nie zniknęło. Jest w archiwum wrześniowymsmile

    Ktoś coś wie na temat planowanej drogi? Kiedy blokada Urzędu Miasta? big_grin
  • alcobar 22.11.09, 18:33
    i okopali Józefów. Może uda się wam zrobić z miasta coś na wzór osady ze znanego
    filmu "Osada". Wszystkie drogi wlotowe przekopać i zasadzić krzewy może nikt nie
    zauważy że jest takie miasto jak Józefów. Biedny bo głupi.. głupi bo biedny...
    idealnie tu pasuje. Z samochodu nikt z was nie zrezygnuje ale jeździć ma ochotę
    tylko pod cudzymi oknami.Taka mentalność Kalego. Kali ukraść krowę - dobrze.
    Kalemu ukraść krowę - gwałt!
  • alcobar 22.11.09, 18:40
    na wybór. Nie chcesz mieć drogi obok domu? OK, nie będziesz miał jeśli
    zrezygnujesz dożywotnio z prawa jazdy. Ciekawe ilu kozaków zrezygnowałoby. To
    tak jak Ci co przerzucają śmieci przez parkan do sąsiadów.
  • hanelorka 22.11.09, 22:49
    Już się martwiłam, że ucichłeś na dobre. Ale nie, znów słyszę twój
    jedwabisty, odrobinę zachrypły głos. Taki z chrypką prawdziwego
    macho! Jak Boguś Linda za młodu? Tak się cieszę! Znowu ktoś powie
    nam, jak żyć! Wytyczy cele. Przypomni, że białe jest białe, a czarne
    jest czarne. Alki, welcame back! We love you!!!
  • judo 26.11.09, 16:39
    Oczywiście, że są różne poglądy, ale
    czy ktoś może napisać jak mieszkańcom ma służy
    droga przelotowa pomiędzy wiązowską a nadwiślańską.
    Proponuję drogę lokalną dla mieszkańców Józefowa,
    a nie przelotówkę - lub pieniądze przeznaczyć
    na dwa wiadukty a nie jedenwink

    Drodze przelotowej powiedz NIE


  • beretbaby 26.11.09, 17:28
    judo napisał:

    > Oczywiście, że są różne poglądy, ale
    > Drodze przelotowej powiedz NIE

    Moje NIE już macesmile
  • valski 28.11.09, 07:40
    Oto jak was postrzegają sąsiedzi:

    www.wiazowna.net.pl/node/1658
    Ktos na forum dobrze radzi: przekopać drogi dojazdowe do Józefowa, obsadzić krzakami i udawać, że Józefowa nie ma.
    Niech go zarastają stuletnie sosny i cisza błoga w nim panuje a swinska zaraza omijasmileI słychać tylko ptasi spiew i bicie dzwonówsmile
  • jozefow2009 29.11.09, 13:49
    szanowny sąsiedzie valski.

    Dla mie dużo ważniejsze jest to co o mnie pomyślą w przyszłości moje dzieci (
    kolejne pokolenie mieszkańców Józefowa) niż taki sąsiad jak Ty.
    Najpierw zapoznaj się temat a potem wylewaj swoje emocje.

    A jeśli tak bardzo chcesz zaistnieć na forum gazeta.pl to może warto byłoby
    założyć wątek o Wiązownie. I będziesz mógł tam pisać swoje wypociny wątpliwej
    wartości. Póki wracaj na wiazowna.net.pl

  • valski 12.12.09, 10:53
    Witam józefowskich ksenofobów i ciebie,
    Szanowny sąsiedzie józefów2009.
    Czy wam się to podoba czy nie, i tak korzystam z ulicy Wiązowskiej i potem przez
    Józefów jadę do Nadwiślańskiej.
    Jeźdźiłem, jeżdżę i jeźdźić bedę, bo mi sie tak podoba, po prostu uwielbiam
    jeżdzić po cudzych drogach i ulicach.
    Spytacie czemu?
    Bo nie mam własnej drogi dojazdowej do miasta.
    Znając wasze stanowisko powinienem zapytać: Czy mamy ustawić rogatki i
    mieszkańcom Józefowa zabronić przejazdu przez centrum Wiązowny?
    Każdy by chciał Polski nowoczesnej ale pod warunkiem ,że drogi wybudujemy tylko
    w Bieszczadach, gdzie zlokalizujemy tez wszystkie oczyszczalnie scieków smile
    Gdybym tak mial kase jak jej nie nie mam, to bym przesiedlił tych mieszkanców
    Matejki, co protestują przeciw inwestycji gdzies w białostockie głusze.
    Gdzie od szosy do domu jedzie się trzy dni wołami.


  • mazak123 12.12.09, 16:44
    ehhh, codziennie jeżdżę do pracy przez Wawer i codziennie stoję w ogromnych korkach i nigdy, naprawdę nigdy mi przez myśl nie przeszło, żeby mieć o to pretensję mieszkańców Wawra, czy też myśleć o tym żeby im zabrano część działek zeby poszerzyć drogę. Poprostu uważam, że jak bym chciał dojeżdżać do pracy szybciej to bym musiał sobie kupić dom w Wawrze. Nie stać mnie na to, więc nie narzekam.
    Drogi są potrzebne, tylko dobrze służą te budowane z głową, a nie przez środek miasta, byle krócej. Nikt już tak na świecie nie robi.
  • mazak123 29.11.09, 19:28
    Valski bardzo dziękuję za ten post. Pokazuje on jasno, że trasa i wiadukt nie będą służyły mieszkańcom Józefowa tylko gminom ościennym. Czy Józefów jest stać wydawać ponad 30mln zł by żyło się lepiej innym?
  • emzetaa 29.11.09, 17:01
    >Oczywiście, że są różne poglądy, ale
    >czy ktoś może napisać jak mieszkańcom ma służy
    >droga przelotowa pomiędzy wiązowską a nadwiślańską.
    >Proponuję drogę lokalną dla mieszkańców Józefowa,
    >a nie przelotówkę - lub pieniądze przeznaczyć
    >na dwa wiadukty a nie jeden

    DOKŁADNIE !!!!!!!!

    Na co przyda mi się ten wiadukt ?? Mamy dojazdy wzdłóż torów,
    Wałem Miedzeszyńskim. Wolałabym 100 razy bardziej lepszą komunikację
    miejską (jakaś szybka kolej) do śródmieścia.
    A ci z Wiązowny niech nie dyskutują.
    Przecież mają Szose Lubelską. Sa 100 razy szybciej od nas w
    Warszawie. Wątpie, który mieszkaniec z tamtych okolic pchałby się
    przez środek miasta jakimiś uliczkami jak ma dobrą szosę.
    Żal jak dla mnie.
    Poza tym ten wiadukt będzie tak przecudownie wyglądał przez środek
    miasta. Myśle, że młode pary będa sobie robić na jego tle sesje
    zdjęciowe.

    Mówicie sobie co chcecie.
    Będe pierwszą która z wielką przyjemnością wymaluje ten wiadukt jak
    najbardziej sie da sprejami.

    Dziękuje.
  • pepe_01 30.11.09, 21:56
    Mnie zastanawia jeszcze jedno. Jak nasi włodarze wyobrażają sobie że droga ta nie stanie się przelotówka. Oczywiście dzisiaj nie ma na to pieniędzy, ale za 20-30 lat może by się udało. Co za zbieg okoliczności na tyle mniej więcej lat szacowane jest rozpoczęcie budowy "małej obwodnicy Warszawy".

    Przewidywany przebieg Małej Obwodnicy Warszawy:
    Od południa
    Droga wojewódzka nr 721: Nadarzyn(DK8) - Sękocin - Magdalenka - Lesznowola - Piaseczno - Konstancin-Jeziorna - Ciszyca (planowany most przez Wisłę) - Józefów - Brzeziny (DK2)

    źródło : www.siskom.waw.pl/obwodnica-mala.htm

    Jak sądzę jeżeli droga w planie zagospodarowania na pewno pozostanie ślepa , no bo połączenie jej z obwodnicą spowodowało by (tak mi się wydaje) wzrost ruchu na "nie obwodnicy" przez środek Józefowa.

    Tu miało byc kilka złośliwych uwag do władz Józefowa, ale się powstrzymam.........

  • marius68 01.12.09, 14:40
    pepe_01
    Jak już cytujesz czyleś opracowania (SISKOM) to je najpierw przeczytaj. Przecież tak zwana mała obwodnica Warszawy czyli dla nas most na Wiśle i trasa do Konstancina ma być mniej więcej na przedłużeniu ulicy Drogowców. Tylko tam Wisłą jest tak wąska, zresztą przecież ta trasa ma isć na Konstancin. Nawet z tej mapki ze strony SISKOM widać że nie ma ona nic wspólnego z ulicą Graniczną, Cichą i Matejki.
    A akurat tą trasą i tym mostem bym się nie przejmował. Jak mawiają przesądni za każdym razem jak go budowali to mieliśmy wojnę światową. Most i trasa będą wtedy najmniejszym problemem. -smile
    Mariusz

    http://www.jozefow.org/trasa721.jpg
  • partyzant82 03.12.09, 06:32
    marius68 napisał:

    > tak zwana mała obwodnica Warszawy czyli dla nas most na Wiśle i trasa do Kons
    > tancina ma być mniej więcej na przedłużeniu ulicy Drogowców. Tylko tam Wisłą je
    > st tak wąska

    Bzdury Pan pleciesz. Jakie na wysokości Drogowców? Raczej na przedłużeniu
    Wyszyńskiego (a to od Drogowców dobre paręset metrów).

    Swoją drogą ciągle nikt mi nie wytłumaczył po cholerę ta nowa arteria, tzw.
    "przelotówka". Noworuscy pobudowani w kierunku na Emów nie mogą dojeżdżać do
    stolicy lubelską?
  • marius68 03.12.09, 07:31
    partyzant82 napisał:
    "Bzdury Pan pleciesz. Jakie na wysokości Drogowców? Raczej na przedłużeniu Wyszyńskiego (a to od Drogowców dobre paręset metrów."

    I tu się mylisz. Wystarczy zajrzeć do Studium Zagospodarowania Przestrzennego (dostępne na stronie miasta).

    Mariusz
    http://www.jozefow.org/studium_plan.jpg
  • judo 03.12.09, 11:31
    Ta droga nie służy miastu,
    i tak naprawdę nie wiadomo poco ma powstać.
    A gdy nic nie wiadomo , to znaczy że gdzieś jest kasa do wydania.
    Przypominam że chodzi o 25 mln zł!!!

    pozdrawiam
    judo
  • 0ana0 07.12.09, 19:52
    o czywiście że nie bedzie służyć nam mieszkańcom Józefowa bo mieszkańców w tym
    mieście ma się gdzieś a nasza szanowna władza i tak zrobi co chce wbrew licznym
    protestom
  • halembadwa 07.12.09, 21:41


    Bo Władza nigdy nie przyzna się do porażki.... a poza tym władza
    ZAWSZE ma rację nawet wtedy gdy jej nie ma!

    wink)))
  • beretbaby 07.12.09, 22:43
    A mnie się wydaje, że trochę tracicie kontakt z rzeczywistością. Rozumiem, że to przez emocje big_grin
  • gazella17 09.12.09, 13:33
    Przypominam, że dzisiaj mija termin w którym można składać
    ewentualne uwagi do studium smile
  • party-zanci 09.12.09, 14:31
    Emocje kilku osób biorą górę na merytoryczną stroną problemu.
    Plany przebudowy Matejki i wybudowania wiaduktu są od lat.
    Czy wiadukt jest potrzebny? Wystarczy rano lub wieczorem stanąć pod szlabanem
    przejazdów kolejowych.
    Jak budować drogi trzeba dyskutować. Emocjami i krzykami na RM nic się nie
    załatwi. Ludzkimi emocjami łatwo manipulować. Przekaz jaki wypływa od liderów
    protestu, jest w sposób skrajny podszyty emocjami. Bardzo łatwo ludzi podburzyć
    wizją "autostrady". Jak na razie jest więcej emocji i manipulacji faktami.
    Umiejętność manipulacji ludźmi i faktami to jedna z rzeczy, które rzucają się w
    oczy. Taki rodem z TVN-u i z Faktu sposób robienia ludzi w konia. Część prawdy a
    reszta to emocje i straszenie perspektywą wybudowania czteropasmówki. Jeśli
    jeden z liderów tej zadymy jest specjalista od HR( w dawnych czasach nazywany
    personalnym) rodem z ITI i Axla to można się tego spodziewać. Problem w tym, że
    na Matejki, ma zamieszkać specjalista w tej szlachetnej dziedzinie. Jeszcze nie
    mieszka ale już burmistrza wybierać zamierza. Na RM tumult czyni. Rewolucje w
    mieście robić zechciał. Może przed zakupem działki, warto w plany miasta zaglądać?

  • 0ana0 09.12.09, 22:01
    no właśnie a może to dobry pomysł? wezwać na pomoc TVN? znowu następny uważa że
    my nie mamy swojego rozumu? tylko jesteśmy zmanipulowani to mnie osobiście
    obraża bo mam swój rozum i umiem odróżnić dobro od zła jak zapewne wszyscy lub
    większosć mieszkańców i dlaczego to my jestesmy zmanipulowani? bo co? bo się
    sprzeciwiamy nieomylnym władzom??? a może to wy jestescie zmanipulowani przez tą
    władzę??? no halo prosze mnie nie obrażać
  • party-zanci 10.12.09, 00:08
    Nikt nie chce Cię obrażać. Wystarczy popatrzeć na historię dotychczasowego
    studium oraz na jego treść. Obrażać inteligencje ludzi, może tylko fotografia
    autostrady zamieszczona na stronie protestujących.
    Inteligencję obraża również przekaz serwowany przez TVN.
    Najlepiej zatrudnić do tego cyngli z programy Teraz My!
    Tytuł programu może stanowić przyszłe hasło wyborcze dla nowej siły w mieście.
    "TERAZ MY-TKM"
  • irol05 10.12.09, 10:29
    Chacha, mialo byc merytorycznie a znowu wyszedl belkot
    sfrustowanego PISiorka; przy kazdej okazji musi wylewac
    swoje zale na "uklad", TVN, stadion Legii itp... ze tez
    Ci ludzie nigdy nie moga wyluzowac!

    Proponuje telefonik do zaprzyjaznionego radyjka, dwa glebokie
    oddechu i cisnienie sie unormuje...
  • party-zanci 10.12.09, 00:10
    Oczywiście zgadzam się z Tobą, że zaufać władzy to tak jak zaufać TVN!
  • mazak123 10.12.09, 08:27
    szybkie pytanko do party-zanci i innych, którzy uważają, że zmiana dotyczy tylko Matejki.
    A co w przypadku, gdy mieszkam na ulicy Cichej, 3go Maja lub Granicznej? Przecież w obowiązującym studium, wiadukt i trasa ma iść ulicą Szeroką? Jak wygląda gospodarność UM, w świetle, że były wydawane warunki zabudowy na działki, które w studium widniały jako te przez, które ma przechodzić wiadukt?
  • 0ana0 10.12.09, 09:52
    bardzo dobre pytanie i co wy na to???
  • xyz.2009 10.12.09, 10:14
    tematem zainteresowała się gazeta wyborcza, stołeczna str.4
  • party-zanci 10.12.09, 11:09
    Bardzo mi przykro, że pod domem pani architekt i pana historyka będą mogły
    jeździć także nie tylko ich samochody.
    "Władze Józefowa chcą ul. Matejki poszerzyć i zalać asfaltem"-pisze ministerstwo
    prawdy. Do prawdy ciężkie życie mają mieszkańcy Józefowa. Ta wredna władza chce
    drogę zrobić!
    Tak, to sensacja na miarę GW!
    Mogę tylko powiedzieć że stanowczo nie życzę sobie samochodów państwa
    architektoniczno-histerycznego, przepraszam historycznego na mojej ulicy.
    Mieszkam przy ulicy która zbiera ruch z wielu pomniejszych. Nie pozwalam! Panie
    Krzysztofie ja też chcę żyć w spokoju. Proszę nie jeździć pod moimi oknami!
    Miasto i tak musi odnieść się do złożonych wniosków.
    W panie można zapisać nie 20m tylko 12m szerokości. Zastrzec też że wiadukt
    można budować po wybudowaniu południowej obwodnicy Warszawy.
    Może warto oto się postarać?
    PS. Ładna w fota GW.Sielanka.
  • 0ana0 10.12.09, 11:31
    a kto do tej pory jezdzi ulicami? mieszkańcy więc niech tak nadal zostanie po co nam TIRy w srodku miasta? i bardzo dobrze że się media zaczynają interesować naszym problemem może to skłoni nasze władze do spojrzenia na inne rozwiązania przejazdu przez tory? dlaczego mamy to ukrywać? po to są media gonią za sensacjami a tu nam się robi taka swoista sensacjasmile niech to rozdmuchają niech nasze miasto zostanie dla mieszkańców i nie dzielmy go przelotówką której tak naprawde nikt nie chcesmile
    kto się boi nagłośnienia???
  • beretbaby 10.12.09, 12:08
    Niech media gonią za sensacją mówisz? A niech gonią.
    Ludzie którzy was "firmują" jak sami mówią mieszkają w Józefowie od niedawna, bądź dopiero zamieszkają. Są to mieszkańcy Matejki-czyli ulicy od lat przewidzianej, jako zbiorcza .Kłamią mówiąc, że to nowy pomysł burmistrza.Są ściśle związani z Opus Dei i Sternikiem i to nie jest ich pierwsza akcja zmieniania Józefowa- "Józefów bez pornografii" jest autorstwa pani, która wypowiada się w artykule.
    Również nie bardzo są chętni do bratania się z tubylcami- kondominium w którym mieszkają wybudowano tylko dla członków Opus Dei.Nie wiem gdzie znajduje się to kondominium, ale domyślam się, że właśnie przy Matejki.
    Z tego co obserwuję nie interesuje ich dogadanie z burmistrzem. Rezygnacja Miasta z połączenia Matejki z Wiązowską nic nie da,bo celem ich jest przejęcie władzy w Józefowie.

  • 0ana0 10.12.09, 12:21
    co najmniej polowa mieszkańców jest napływowa co za różnica gdzie się osiedlają?
    a byłeś na Matejki? to się przejedz i dopiero wygłaszaj takie opiniesmile
    jeśli tak łatwo władze zmieniają zdanie patrz
    1. Szeroka teraz Cicha
    2. Kasztanowa teraz Topolowa
    to może warto kolejny raz zmienic plany? Matejki na na inną jeszcze węższą?
    więcej ludziom pozabierać? a może w ogóle puścić przelotówkę przez Rezerwat? tam
    nikomu nie przeszkodzi? co najwyżej sarenkom i dzikom ale co tam niedaleko mamy
    do Celestynowa jak to ktos ladnie napisal a najlepiej jak ktos chce spokoju i
    lasu to niech się przeprowadzi w Bieszczadysmilea z Józefowa zrobić drugi Otwock
  • beretbaby 10.12.09, 12:55
    OanaO, gdybyś poczytała wcześniejsze moje wypowiedzi,wiedziałabyś co myślę o
    Szerokiej i Cichej i nie musiałabyś się wysilać na pisanie.
    Szkoda natomiast, że nie odniosłaś się w żaden sposób do informacji, które
    myślę, że są ważne. To, że nie jesteście grupą mieszkańców, która spontanicznie
    skrzyknęła się by bronić swoich interesów dla mnie stało się oczywiste.
    Organizacja, która stoi za wami jest: bogata, prężna, z ogromnymi koneksjami i
    możliwościami. Podkreślam, że nie oceniam czy to dobrze, czy źle. Uważam, że
    inni powiedzieć wiedzieć, co w trawie piszczy tym bardziej, że waszym celem jest
    przejęcie władzy w Józefowie.
  • 0ana0 10.12.09, 13:16
    napewno nie jestem w jakikolwiek sposób związana z tą grupą ludzi o której mówisz jestem mieszkanka Józefowa bardzo długoo i moi rodzice również. Nikt za mną nie stoi mam swoje poglądy na tą konkretną sprawę i inne też gołym okiem widać że władza zaczyna nas olewać ma jakieś swoje ukryte cele których nie chce nam wyjawić i o to właśie chodzi niech nam wytłumaczą czemu ma to służyć tak naprawdę?????
    nikt nie może zamknąć miasta i sprawdzać ludzi którzy się w nim osiedlają jak są z Opus Dei i Sternika to ich nie wpuszczamysmile jak to sobie wyobrażasz? nawet jeśli są i mieszkają tutaj to ich sprawy Józefowa automatycznie dotyczą również i mają prawo wypowiadać się
  • beretbaby 10.12.09, 13:35
    0ana0 napisała:

    > nikt nie może zamknąć miasta i sprawdzać ludzi którzy się w nim osiedlają jak s
    > ą z Opus Dei i Sternika to ich nie wpuszczamysmile jak to sobie wyobrażasz?

    I znowu czysta demagogia. A kto ich nie chce wpuszczać?

    nawet
    > jeśli są i mieszkają tutaj to ich sprawy Józefowa automatycznie dotyczą również
    > i mają prawo wypowiadać się
    Jasne, że tak. Ale my też mamy prawo wiedzieć kto chce w przyszłości nami rządzić.

  • 0ana0 10.12.09, 14:10
    no przecież to zależy od wyborców a nie od jakiejś grupy która założy sobie że teraz mysmile na szczęście od nas wszystkich zależy
  • thalasso.pl 10.12.09, 14:38
    Oj beretbaby! pojechałeś/łaś po bandzie na maxa!

    ""że waszym celem jest przejęcie władzy w Józefowie"... za
    dużo chyba się filmów science-fiction w swoim życiu naoglądałe/as...
    A o tak bogatej wyobrazni to chyba tylko hasłowo w encyklopedii
    można czytac...

    Pani/e Jasnowidz! tak Ci dobrze to przewidywanie idzie, ze powiedz
    proszę kto będzie Burmistrzem w następnej kadencji? na pewno już
    wiesz....
  • beretbaby 10.12.09, 15:00
    thalasso.pl napisał:
    >
    > Pani/e Jasnowidz! tak Ci dobrze to przewidywanie idzie, ze powiedz
    > proszę kto będzie Burmistrzem w następnej kadencji? na pewno już
    > wiesz....
    Mnie się pytasz?
    Idź do pani od " Józefów bez pornografii", tam u źródła zasięgniesz interesujące
    cię informacje.smile
  • wyborcazjozefowa 10.12.09, 21:38
    Jak są ludzie którzy powiedzieli "stop pornografii" to chwała im za to.
    Może jeszcze postawią voto wobec tych, co im się "Ojcze nasz" w szkole nie podoba.
    Wolę Opus Dei niż zatęp komisarzy z Czerskiej.
  • party-zanci 10.12.09, 10:34
    Masz rację. W starym studium ulica Szeroka jest przewidziana do odprowadzenia
    ruchu z wiaduktu. Pytanie do Burmistrza kto pozwolił zabudować Szeroką?
    Mieszkańcy z ulicy Cichej są w najtrudniejszej sytuacji. Oni zostali oszukani.
  • grzeg_sz_1 10.12.09, 12:44
    Józefów - pępek świata
    Skoro co niektórym przeszkadzają jakiekolwiek inwestycje, to może nie wywoźcie
    śmieci na otwockie wysypisko??


    --
    Pozdrowienia zza strumyka
  • 0ana0 10.12.09, 13:19
    nie przeszkadzają nam wszystkie inwestycje tylko chodzi o to żeby były mądre i z
    pożytkiem dla mieszkańców
  • thalasso.pl 10.12.09, 13:50
    Trafne pytanie zadałeś/łaś party-zanci! ( "Pytanie do
    Burmistrza kto pozwolił zabudować Szeroką? Mieszkańcy z ulicy Cichej
    są w najtrudniejszej sytuacji. Oni zostali oszukani.")


    Tylko nie łudź się - ba nie łudżmy się - że Burmistrz udzieli nam
    odpowiedzi, On z pospólstwem się nie zadaje....
    Nie interesuje Go również to, że jacyś - dosłownie jacyś mieszkańcy
    zostali oszukani... najważniejsze, że zjazd z wiaduktu będzie w
    3maja, a nie jak było wczesniej w ulice Nową. !!!
    to jest dla niego najważniejsze... bo jak to mogłoby tak być, żeby
    ruch puść ulicą pod oknami Burmistrza....
  • 0ana0 10.12.09, 14:13
    i dlatego wlasnie ze zbliżają się wybory i różnie może być można wygrać można
    przegrać to trzeba sobie zapewnić że po ul. Nowej nie będzie Broń Boże zjazdu z
    wiaduktu i trzeba to już umieścić w studium żeby następcy nie przyszło do głowy
    tamtędy puścićsmile
  • green-stokrotka 10.12.09, 15:47
    Ciebie za to interesuje tylko to, żeby samochody nie jeździły ul.
    Matejki i nawet nie bardzo to ukrywasz. Proszę, więc nie mów o trosce
    jaką otaczasz nasze miasto, bo gdyby planowano budowę na ulicy sąsiada
    pewnie słowa sprzeciwy byśmy nie usłyszeli.
    Muszę przyznać, że zdjęcie w gazecie naprawdę piękne - emocje, rozpacz,
    starsza Pani z balkonikiem dobra PR-owska robota!!! Brawo!!!
  • 0ana0 10.12.09, 16:21
    wyobraz sobie ze nie mieszkam na Matejki
    a jesli mówisz jaka jestem aspołeczna to może przykład z góry powinien przyjść?
    i zrobić zjazd z wiaduktu w ul.Nową bo to pierwsza najbliższa uica a poza tym po
    co mi do centrum miasta jechac przez 3Maja? tam i tak jest duzy ruch to jeszcze
    dodatkowe wpuszczać? przecież ruch ma sie rozłożyć na wiele ulic żeby lepiej się
    jeżdziło? idealnie by było w samo centrum zjazdsmile
    samochody mi nie przeszkadzaja musza jezdzic i sama tez jezdze tylko powtarzam
    kolejny raz nie chcemy PRZELOTÓWKI dotarło???
  • green-stokrotka 10.12.09, 16:36
    Ha i długa nie trzeba było czekać. Na Matejki to nie, ale na Nowej to
    jak najbardziej. Na mojej ulicy to po moim trupie, ale na wszystkich
    okolicznych, a co mi tam.
    PRZELOTÓWKA i PRZELOTÓWKA - tylko że tam nie przelotówka ma powstać!!!
    Dotarło????
  • 0ana0 10.12.09, 16:44
    a co jak nie przelotówka???
    cytat:
    Wtedy jezdnia rozrosłaby się na szerokość nawet 20 m i łączyła dwie ruchliwe
    trasy wojewódzkie: 721 (w stronę Wiązowny i szosy lubelskiej) i 801 (popularna
    nadwiślanka na przedłużeniu Wału Miedzeszyńskiego). Ul. Matejki z drogi lokalnej
    zamieni się więc w ruchliwą szosę.
  • hecate22 10.12.09, 17:37
    0ana0 jak cytujesz to podaj żródło, tak jesteś nieprofesjonalna
    i jeszcze dostaniesz burę od szefów z Matejki.....
  • party-zanci 10.12.09, 17:50
    DOTARŁO! Mam więc propozycję aby poprowadzić drogę starym szlakiem przez
    Skłodowskiej lub pozostawić ostanie 100 metrów Matejki bez asfaltu. Na środek
    można wysypać trzy wywrotki gruzu.
    Droga na końcowym odcinku pozostanie cicha i spokojna. Tak jak na zdjęciu w
    Gazowni.
    A teraz na poważnie.
    Trzeba zastanowić się jak ustrzec się przed różnymi inwestycjami, które mogą być
    uciążliwe dla mieszkańców. Dziką zabudową, samowolami budowlanymi, gargamelami,
    niebieskimi dachami, płotami niczym w w strefie Gazy. Równocześnie nie
    doprowadzić do paraliżu inwestycyjnego miasta.
  • party-zanci 10.12.09, 17:58
    My mieszkańcy Józefowa, szczególnie ul. Matejki, zobowiązujemy się w drodze do
    pracy nie korzystać z "waszych przelotówek".
    STOP PRZELOTÓWKĄ!



  • 0ana0 10.12.09, 18:03
    hej jeszcze raz powtarzam nie mam żadnych szefów nikt za mną nie stoi to jest
    moja opinia i sprzeciwiam się powstaniu w środku miasta przelotówki to wszystko
    a wiadukt ma służyć nam mieszkańcom Józefowa a nie połączony z przelotówką
    stanie się dla nas bezużyteczny bo nie bedzie się można na niego wbić. To pytam
    po co nam taki bubel który będzie służył obcym???? a nie tym dla których ma być
    rzekomo budowany????
  • grzeg_sz_1 10.12.09, 18:14
    Jak wiele "obcych" będzie tamtędy przejeżdżać??
    Skąd wnioski że będą tamtędy przejeżdżać tabuny TIR-ów?? Sądzisz że kierowca
    jadący z Gdańska do Krakowa(ewentualnie z Berlina do Moskwy) będzie się
    specjalnie poświęcał i jechał tym wiaduktem???
  • malcontent 10.12.09, 19:18
    grzeg_sz_1 napisał:
    Jak wiele "obcych" będzie tamtędy przejeżdżać??
    Skąd wnioski że będą tamtędy przejeżdżać tabuny TIR-ów?? Sądzisz że kierowca jadący z Gdańska do Krakowa(ewentualnie z Berlina do Moskwy) będzie się specjalnie poświęcał i jechał tym wiaduktem???


    Myślę że masz rację wszyscy będą omijąć wygode połączenia S17 i POW by jeździć tym wiaduktem. W końcu każdy będzie chciał zobaczyć nasze cudne miasto.
  • green-stokrotka 10.12.09, 19:43
    Przecież to jasne, że nie o żadną drogę tu chodzi lecz o władze w
    naszym mieście. Ściślej mówiąc o jej przejęcie przez tzw. grupę
    Matejki. Stare przysłowie mówi kto mieczem wojuje ten od miecza ginie!
  • 0ana0 10.12.09, 20:34
    green-stokrotka napisała:

    > Przecież to jasne, że nie o żadną drogę tu chodzi lecz o władze w
    > naszym mieście. Ściślej mówiąc o jej przejęcie przez tzw. grupę
    > Matejki. Stare przysłowie mówi kto mieczem wojuje ten od miecza ginie!
    ja tam mysle ze ty sie nadajesz na nowego burmistrzasmile prosze startuj masz moj
    głossmile
  • wyborcazjozefowa 10.12.09, 21:26
    Ha! Nie wiedziałem że Matejko ma jakąś grupę. Może grypę.
    Choć pewne podobieństwo rzuca się w oczy.
  • emzetaa 10.12.09, 20:37
    Właśnie.
    Niech się zajmą ważniejszymi drogami w Polsce a nie jakieś wiadukty
    przez środek miasta...

    W tym linku, który został podany znalazłam takie cuć:
    Mimo to władze miasta bagatelizują problem. - Chcemy usprawnić
    ruch w Józefowie, ale to są bardzo odległe plany. Na rozbudowie tej
    ulicy skorzysta całe miasto


    W jaki sposób skorzysta miasto?? Że będzie miał sznur tirów i korki
    przez środek miasta ?? Fascynujące...

    Wszelkie powiązania tych planów z wyborami, burmistrzem i z jakimis
    domysłami kto przez to się chce wypromować i zyskać mnie nie
    obchodzą.
    Nie chce żeby ta droga powstała i tyle.
    (nie mieszkam na Matejki ani na Cichej ani nawet w pobliżu)
  • grudziaz 10.12.09, 20:49
    emzetaa napisała:


    > Nie chce żeby ta droga powstała i tyle.
    > (nie mieszkam na Matejki ani na Cichej ani nawet w pobliżu)

    Jakie to przemyślane, głębokie zdanie, gratuluję!
  • hecate22 10.12.09, 21:16
    Emzetaa rozumiem, że obgadałaś tę sprawę z dziećmi, bo to one ew.
    mogą korzystać z wiaduktu i ulic, przewidywanych obecnie w studium,
    jeżeli w ogóle ktoś ten wiadukt wybuduje. (Ja bym się na miejscu
    władz miasta (niezależnie których) nie tykała tego wiaduktu.I tak
    zawsze jacyś "Matejkowscy" się znajdą. Niech zbuntowani inaczej
    stoją sobie na tych przejazdach).
    Rozumiem też, że Twoje pociechy nie zamierzają dojeżdźać do W-wy, a
    ich ulubionym zajęciem będzie stanie w śmierdzącym korku w środku
    Józefowa i toczenie się kilka km/godz. w kierunku Falenicy.

    "Nie chce żeby ta droga powstała i tyle". Nie chcesz żadnych dróg-
    proponuje przeprowadzkę w Bieszczady, tam chyba za dużo ich nie
    budują.
  • jozek-2010 10.12.09, 22:24
    Przyglądam się tej dyskusji i coś tu nie gra.

    Zwolennicy nowego studium zarzucają protestującym emocjonalne podejście do
    sprawy. Jednak to w postach protestujących można znaleźć rzeczowe argumenty.
    Dlatego proszę zwolenników nowego studium o odpowiedź na kilka pytań:

    Jakie korzyści przyniesie ogółowi mieszkańców Józefowa poszerzenie ul. Matejki,
    Cichej, Topolowej do szerokości 20m?

    Jakie korzyści przyniesie ogółowi mieszkańców Józefowa wprowadzenie ruchu
    tranzytowego w środek miasta ?

    Kolejna sprawa zarzucacie protestującym że nie szukają porozumienia.

    Ile dotychczasowych spotkań z władzom w tej sprawie odbyło się z inicjatywy
    protestujących?

    Zarzucacie protestującym że mówią "nie bo nie". Ale to protestujący wydali
    pieniądze i przygotowali alternatywne propozycje wiaduktów.

    Zarzucacie protestującym że upolitycznili protest. Ale to w postach zwolenników
    nowego studium jest najwięcej o wyborach.

    I wreszcie żeby wyjaśnić status ul. Matejki tak szeroko tu poruszany.
    Według obowiązującego planu zagospodarowania ul. Matejki na odcinku od
    Wiązowskiej do ul. Kasztanowej jest klasyfikowana jako lokalna. I dopiero od
    Kasztanowej do torów jest w kategorii zbiorczej.
    Informacja o zmianie klasyfikacji drogi MAtejki na wyżej opisanym odcinku
    została podana do publicznej wiadomości we wrześniu b.r.
    Tak więc nie prawdą jest że ktoś kto kupował działkę na tym odcinku był świadomy
    proponowanych zmian.



    Wiec nieprawdą
  • hecate22 10.12.09, 22:35
    jozek-2010 napisał:

    > Przyglądam się tej dyskusji i coś tu nie gra.
    > Jednak to w postach protestujących można znaleźć rzeczowe
    argumenty.
    >

    >

    Biorę pierwszy post z rzędu, żeby nie było, że spacjalnie wybieram.
    Czy takie rzeczow argumenty miałeś na myśli:
    "Nie chce żeby ta droga powstała i tyle.".....
  • 0ana0 10.12.09, 22:53
    hecate22 napisała:

    > jozek-2010 napisał:
    >
    > > Przyglądam się tej dyskusji i coś tu nie gra.
    > > Jednak to w postach protestujących można znaleźć rzeczowe
    > argumenty.
    > >

    > >
    >
    > Biorę pierwszy post z rzędu, żeby nie było, że spacjalnie wybieram.
    > Czy takie rzeczow argumenty miałeś na myśli:
    > "Nie chce żeby ta droga powstała i tyle.".....

    ale się czepiasz we wcześniejszych postach były chyba już wszystkie poody podane
    akurat ten jeden taki się trafił
    a zobacz argumenty zwolenników tej inwestycjii co piszecie cały czas to samo
    jaki to burmistrz wspaniały i w kółko powtarzacie że to nie bedzie przelotówka
    chociaż władze jawnie już potwierdziły że jednak to będzie przelotówka
  • jozek-2010 10.12.09, 22:59
    hecate22
    Czy mógłbyś ( mogłabyś) podać swoje argumenty
    potwierdzające słuszność:
    1. zabrania mieszkańcom Józefowa ziemi pod drogi szer. 20 m
    2. wpuszczenia ruchu tranzytowego z dróg wojewódzkich w środek miasta.

  • marius68 10.12.09, 23:09
    jozek-2010 napisał:
    Jakie korzyści przyniesie ogółowi mieszkańców Józefowa poszerzenie ul. Matejki, Cichej, Topolowej do szerokości 20m?
    Przestańmy pisać o drodze 20 metrowej, zacznijmy używać stwierdzenia pas drogowy, bo tylko ten jest wlaściwy. Czyli odległość pomiędzy jednym a drugim płotem.
    Zgoda pas drogowy 20 metrów na Matejki nie jest nam potrzebny wystarczy 12-14 metrow od Sikorskiego do Kasztanowej dalej może być mniej i garby.

    Jakie korzyści przyniesie ogółowi mieszkańców Józefowa wprowadzenie ruchu tranzytowego w środek miasta ?
    Żadnych, też jesteśmy przeciwni ruchowi tranzytowemu i zrobimy wszystko aby mu zapobiec.

    Kolejna sprawa zarzucacie protestującym że nie szukają porozumienia.
    Tak bo zamiast spróbować się dogadać wyjeżdżacie z wyborami.

    Ile dotychczasowych spotkań z władzom w tej sprawie odbyło się z inicjatywy protestujących?
    Wg mnie żadnych. Wszystkie były z inicjatywy władz. I to w MOKu które miasto miało w obowiązku zrobić jako konsultacje społeczne i te dwa w sali posiedzeń RM. Jedno na Radzie Kostultacyjnej, jedno na komisji .

    Zarzucacie protestującym że mówią "nie bo nie". Ale to protestujący wydali pieniądze i przygotowali alternatywne propozycje wiaduktów.
    Nie przeczę temu. Niektóre są ciekawe. Ale ponieważ nie jestem planistą ani specjalistą to nie wiem które będą lepiej służyły mieszkańcom Józefowa i które będą tańsze w realizacji. Mnie interesuje tylko aby za kilkanaście lat dało się przejechać z jednej strony na drugą.


    Zarzucacie protestującym że upolitycznili protest. Ale to w postach zwolenników nowego studium jest najwięcej o wyborach.
    A kto założył wątek WYBORY, i wciąż mówi o tym aby zmienić władzę?


    I wreszcie żeby wyjaśnić status ul. Matejki tak szeroko tu poruszany. Według obowiązującego planu zagospodarowania ul. Matejki na odcinku od Wiązowskiej do ul. Kasztanowej jest klasyfikowana jako lokalna. I dopiero od Kasztanowej do torów jest w kategorii zbiorczej.

    Dlatego uważam że na tym odcinku może być ona węższa i mieć garby, ale to wszystko co napisałem to tylko moje przemyślenia bo tak jak Wy jestem tylko jednym z mieszkańców Józefowa.

    Mariusz
  • marius68 10.12.09, 23:16
    Dodam jeszcze do jednej z odpowiedzi.

    Jakie korzyści przyniesie ogółowi mieszkańców Józefowa wprowadzenie ruchu tranzytowego w środek miasta ?
    Żadnych, też jesteśmy przeciwni ruchowi tranzytowemu i zrobimy wszystko aby mu zapobiec.
    Ale uważamy że nie istnieje takie zagrożenie.
    Planowany wiadukt powstanie po wybudowaniu POW i S17, więc o tranzycie nie będzie mowy. Zgoda paru mieszkanców z Emowa i z Wiązowskiej przejedzie pod Twoimi oknami. Ale to wszystko.

    Mariusz
  • jozek-2010 10.12.09, 23:38
    marius68,

    To co będzie robione za x lat nie wiadomo. Nie wiem tego ja i Ty tego nie wiesz.
    Natomiast konkretne zapisy planie zagospodarowania kierunkują rozwój miasta.
    Albo mogą umożliwić pewne inwestycje lub nie.

    Dlatego wszystkie zapisy w nowym planie powinny być przemyślane i korzystne dla
    miasta i jego mieszkańców.


  • jozek-2010 10.12.09, 23:30
    marius68,

    Dla Twojej informacji:
    z inicjatywy protestujących odbyły się spotkania:
    z burmistrzem, z v-ce burmistrzem i komisją ładu przestrzennego.
  • party-zanci 10.12.09, 23:40
    Józiu drogi, dobrze że zawracasz dyskusję z emocji do meritum sprawy.
    Mam w takim razie pytanie, co mieszkańcy wpisali we wnioskach do studium?

    - Czy zachowanie drogi planowanej w dotychczasowym studium, ale o
    mniejszej szerokości?

    - Czy też całkowita niezgoda dla każdej wersji projektu?

    Można do czasu wybudowanie POW, końcówkę Matejki zostawić z zakazem wjazdu z
    wyłączeniem dojazdu do posesji. Albo ten ostatni kawałek zostawić gruntowy aż
    powstanie obwodnica.
    Co do podbijania emocji to zwrócę uwagę na epatowanie zdjęciem autostrady oraz
    używania terminów: przelotówka, czteropasmówka,autostrada. Do tego dorzucić
    jeszcze hasło "wywłaszczenia" i wiatr w głowach wielu ludzi hula.
    Rzeczowej dyskusji nie służą pogróżki kierowane w stronę Burmistrza i Rady Miasta.
    Hasła, że wyborcy rozliczą, przegonią, wymienią itp. itd...
    To może rzucać trochę inne światło na sprawę.
    Szanowny Józku, nie dziw się więc, że dla części mieszkańców sprawa
    tzw."przelotówki" może wyglądać jak gra wyborcza.
    Nie posądzam protestujących o złe intencje ale zapewne znajdzie się wielu ludzi
    chętnych do zbicia kapitału na tej sprawie.
    Na komisji ładu przestrzennego jeden z radnych w tej roli wystąpił.
    Publikacja w dzisiejszej GW do bezstronnych też nie należała. Umiejętna gra na
    emocjach: zła władza kontra zdesperowani mieszkańcy.
    Wnioski do studium zostały złożone, Miasto musie wziąć je pod uwagę.
    Do tego czasu może warto ostudzić wzburzoną krew?






  • 0ana0 10.12.09, 22:56
    Jakie korzyści przyniesie ogółowi mieszkańców Józefowa poszerzenie ul. Matejki,
    Cichej, Topolowej do szerokości 20m?

    Jakie korzyści przyniesie ogółowi mieszkańców Józefowa wprowadzenie ruchu
    tranzytowego w środek miasta ?

    Kolejna sprawa zarzucacie protestującym że nie szukają porozumienia.

    Ile dotychczasowych spotkań z władzom w tej sprawie odbyło się z inicjatywy
    protestujących?

    Zarzucacie protestującym że mówią "nie bo nie". Ale to protestujący wydali
    pieniądze i przygotowali alternatywne propozycje wiaduktów.

    Zarzucacie protestującym że upolitycznili protest. Ale to w postach zwolenników
    nowego studium jest najwięcej o wyborach.

    I wreszcie żeby wyjaśnić status ul. Matejki tak szeroko tu poruszany.
    Według obowiązującego planu zagospodarowania ul. Matejki na odcinku od
    Wiązowskiej do ul. Kasztanowej jest klasyfikowana jako lokalna. I dopiero od
    Kasztanowej do torów jest w kategorii zbiorczej.
    Informacja o zmianie klasyfikacji drogi MAtejki na wyżej opisanym odcinku
    została podana do publicznej wiadomości we wrześniu b.r.
    Tak więc nie prawdą jest że ktoś kto kupował działkę na tym odcinku był świadomy
    proponowanych zmian.


    to moze jednak odpowiesz na te pytania??? nikt nam nie chce udzielić sensownej
    odpowiedzi tylko ciągle zmieniacie temat
  • grzeg_sz_1 11.12.09, 08:22
    Czy łaskawie odpowiecie na pytanie:
    Na jakiej podstawie twierdzicie że z tego wiaduktu i drogi będą korzystać tabuny
    TIR-ów???

    Coś czuję że to pytanie należy do zbyt trudnych.
  • surmia 11.12.09, 11:49
    grzeg_sz_1 napisał:

    Czy łaskawie odpowiecie na pytanie:
    Na jakiej podstawie twierdzicie że z tego wiaduktu i drogi będą korzystać tabuny
    TIR-ów???
    Coś czuję że to pytanie należy do zbyt trudnych.


    Jak dla mnie odpowiedź jest prosta - bo to będzie wygodny skrót.

    Nawet jak powstaną obwodnice i inne wygodne drogi, ten skrót zawsze będzie
    istniał. I będzie wykorzystywany w razie np. wypadków na tych innych drogach,
    czy korków (które być może będą powstawać - jak budowano Wał Miedzeszyński też
    miało nie być na nim korków).
    Już teraz wiele osób pisze, że aby dojechać do Warszawy rano wykorzystuje
    malutkie, boczne uliczki. A u nas będzie droga wygodna i szeroka. Bezkolizyjna.

    Jest jeszcze dużo innych powodów, niektóre powstaną dopiero po wybudowaniu
    wszystkich dróg. Tak jak z przejazdem w Michalinie - niby fajny, ale jakiś taki
    niewygodny.

    Odpowiedzcie mi na pytanie, wy, którzy popieracie budowę tej drogi - skąd
    wiecie, że nie będzie ona wykorzystywana przez mieszkańców okolicznych
    miejscowości? Skąd to wiecie na pewno?

    I odpowiedzcie jeszcze, dlaczego wiadukt łączący Józefów nie mógłby powstać tak,
    by nie stwarzał możliwości opisanych powyżej, czyli, żeby nie stanowił części
    trasy, tylko lokalną przeprawę?
    Czyli na przykład tak jak w propozycjach "oszołomów z Matejki".

    Po co budować coś, co może - powtarzam może - generować ruch
    tranzytowy przez Józefów? Przecież będą obwodnice i inne wygodne dojazdówki do
    Warszawy? Po co ryzykować? Czy nie lepiej zatroszczyć się zawczasu, by zapewnić
    mieszkańcom Józka spokój? Nam nie są potrzebne nowe ulice tylko przeprawy przez
    tory.

    O mieszkańcach ulicy Cichej nie wspomnę z litości. Kto nie wie dlaczego, niech
    się przejdzie na spacerek po Cichej, która jest uliczką nowowybudowaną i bardzo
    urokliwą. Wąziutką i gęsto zabudowaną. A teraz na siłę robi się z niej jedną z
    głównych ulic miasta.
    Nawet po zainstalowaniu u jej wyjścia w Piłsudskiego sygnalizacji świetlnej,
    niewiele osób z niej korzysta. Po prostu wygodniej i logiczniej jest dojechać do
    centrum (gdzie powinien być wiadukt!).
  • grzeg_sz_1 11.12.09, 12:34
    surmia napisała:

    > grzeg_sz_1 napisał:
    >
    > Czy łaskawie odpowiecie na pytanie:
    > Na jakiej podstawie twierdzicie że z tego wiaduktu i drogi będą korzystać tabun
    > y
    > TIR-ów???
    > Coś czuję że to pytanie należy do zbyt trudnych.

    >
    > Jak dla mnie odpowiedź jest prosta - bo to będzie wygodny skrót.
    >
    Super argument, zlikwidować wszelkie wygodne skróty.

    > Nawet jak powstaną obwodnice i inne wygodne drogi, ten skrót zawsze będzie
    > istniał. I będzie wykorzystywany w razie np. wypadków na tych innych drogach,
    > czy korków (które być może będą powstawać - jak budowano Wał Miedzeszyński też
    > miało nie być na nim korków).

    Wypadki się wszędzie mogą zdarzyć

    > Już teraz wiele osób pisze, że aby dojechać do Warszawy rano wykorzystuje
    > malutkie, boczne uliczki. A u nas będzie droga wygodna i szeroka. Bezkolizyjna.
    >
    > Jest jeszcze dużo innych powodów, niektóre powstaną dopiero po wybudowaniu
    > wszystkich dróg. Tak jak z przejazdem w Michalinie - niby fajny, ale jakiś taki
    > niewygodny.
    >
    > Odpowiedzcie mi na pytanie, wy, którzy popieracie budowę tej drogi - skąd
    > wiecie, że nie będzie ona wykorzystywana przez mieszkańców okolicznych
    > miejscowości? Skąd to wiecie na pewno?
    >

    Nie wiedziałem że jest zakaz jeżdżenie przez Józefów dla mieszkańców okolicznych
    miejscowości. Od dziś do Warszawy będę jeździł przez Górę Kalwarię lub Zakręt.


    > I odpowiedzcie jeszcze, dlaczego wiadukt łączący Józefów nie mógłby powstać tak
    > ,
    > by nie stwarzał możliwości opisanych powyżej, czyli, żeby nie stanowił części
    > trasy, tylko lokalną przeprawę?
    > Czyli na przykład tak jak w propozycjach "oszołomów z Matejki".

    Czyli proponujesz wiadukt tylko dla mieszkańców Józefowa, przy wjeździe będzie
    sprawdzany dowód osobisty??


    >
    > Po co budować coś, co może - powtarzam może - generować ruch
    > tranzytowy przez Józefów? Przecież będą obwodnice i inne wygodne dojazdówki do
    > Warszawy? Po co ryzykować? Czy nie lepiej zatroszczyć się zawczasu, by zapewnić
    > mieszkańcom Józka spokój? Nam nie są potrzebne nowe ulice tylko przeprawy przez
    > tory.
    >
    Po co ryzykować? cóż skoro tak, to proponuję wprowadzić rogatki.
    Przy wjeździe sprawdzać miejsce zamieszkania - obcym wstęp wzbroniony.

    Dla mnie Józefów to coraz bardziej tzw. "elyta"
    Widać wpływ Warszawki.
  • surmia 11.12.09, 12:53
    A mnie się wydawało, że Józefów to odrębne miasto, a nie dojazdowy przedsionek
    Warszawy (wki).

    Pokaż mi gdzie, w innym mieście, tak bardzo dba się o mieszkańców okolicznych
    gmin i projektuje trasę przez środek miasta?

    Bo józefowianom taka droga w niczym nie ułatwi życia. Jeśli ułatwi, to w czym -
    odpowiedz, proszę. Jakoś nikt nie kwapi się z tą odpowiedzią - po co w ogóle ta
    trasa? A stąd właśnie te przepychanki, nikt nic nie wie. Tylko poproszę o
    konkrety, a nie bajki o zablokowanym Józefowie.
    Wiaduktu, wiaduktu potrzebujemy. Wyłącznie.
  • hecate22 11.12.09, 12:59
    SURNIA odpowiadam:

    Nawet jak powstaną obwodnice i inne wygodne drogi, ten skrót
    zawsze będzie istniał. I będzie wykorzystywany w razie np. wypadków
    na tych innych drogach, czy korków.


    Każda droga nawet polna i wąska służy w razie wypadku ominięciu
    miejsca zatoru. Kierowcy są obrotni, a policjanci sami kierują na
    takie objazdy. To nie jest argument.

    A u nas będzie droga wygodna i szeroka. Bezkolizyjna.


    Najbardziej podoba mi się część o bezkolizyjności. Bezkolizyjny to
    może będzie przejazd przez wiadukt, ale i tak kierowcy w różnym
    wariancie albo wpadną na zatłoczoną Piłsudskiego albo będą musieli
    włączyć się do ruchu na 3 Maja lub na rondzie 3 Maja z Graniczną.
    Nie mówmy, więc o bezkolizyjnej drodze tylko o bezkolizyjnym
    przejeździe przez tory.

    Jest jeszcze dużo innych powodów, - JAKICH????????

    Odpowiedzcie mi na pytanie, wy, którzy popieracie budowę tej
    drogi - skąd wiecie, że nie będzie ona wykorzystywana przez
    mieszkańców okolicznych miejscowości? Skąd to wiecie na pewno?


    Na pewno będą, bo mieszkańcy okolicznych miejscowości są normalni i
    umieją myśleć i obserwować zmiany. A dlaczego mają nie jeździć? Ja
    też przemieszczam się różnymi drogami przez wszystkie miejscowości
    na trasie do W-wy. I co mają mi zabronić. Chcesz, żeby wjazd do
    danej miejscowości, dzielnicy W-wy mieli tylko mieszkańcy???????????
    Nie rozumiem tej argumentacji. Co Polska dla Polaków, Józefów dla
    Józefowian.


    I odpowiedzcie jeszcze, dlaczego wiadukt łączący Józefów nie
    mógłby powstać tak, by nie stwarzał możliwości opisanych powyżej,
    czyli, żeby nie stanowił części trasy, tylko lokalną przeprawę?


    Mieszkańcy Józefowi i innych miejscowości i tak będą wykorzystywać
    ten wiadukt wg zamiarów. Zależy czy będą chcieli dojechać np. do
    fryzjera na druga stronę torów, czy np. do W-wy. Póki co wiadukt
    jest tylko założeniem i jak będzie zaprojektowany dowiemy się za mam
    wrażenie dość długi czas.

    Po co budować coś, co może - powtarzam może - generować ruch
    tranzytowy przez Józefów?


    Ten tranzyt to bomba. Już widzę te TIR-y próbujące wjechać na rondo
    w Michalinie lub na te łączące Graniczną z 3 Maja. Dla mnie nie ma
    szans, żeby się „złamały” na tyle, żeby wykręcić na Graniczną z tych
    rond. No chyba, że założymy, że kierowcy to masochiści i desperaci,
    którzy chociaż utkną na rondzie i tak będą próbować.

    O mieszkańcach ulicy Cichej nie wspomnę z litości. Kto nie wie
    dlaczego, niech się przejdzie na spacerek po Cichej, która jest
    uliczką nowowybudowaną i bardzo urokliwą. Wąziutką i gęsto
    zabudowaną. A teraz na siłę robi się z niej jedną z
    głównych ulic miasta.


    Z tym nie dyskutuję. Choć ta „jedna z głównych” to chyba znowu
    trochę naciągane.


    Może na razie wstrzymajmy emocje i zobaczmy, jak planiści odpowiedzą
    na wnioski mieszkańców!!!!!!!!!!
  • grzeg_sz_1 11.12.09, 13:09
    surmia napisała:

    > A mnie się wydawało, że Józefów to odrębne miasto, a nie dojazdowy przedsionek
    > Warszawy (wki).
    > +
    A mi się wydawało że nie ma zakazu wstępu do Józefowa

    > Pokaż mi gdzie, w innym mieście, tak bardzo dba się o mieszkańców okolicznych
    > gmin i projektuje trasę przez środek miasta?
    >
    W każdym mieście buduje się drogi, także przez środek miasta

    > Bo józefowianom taka droga w niczym nie ułatwi życia. Jeśli ułatwi, to w czym -
    > odpowiedz, proszę. Jakoś nikt nie kwapi się z tą odpowiedzią - po co w ogóle ta
    > trasa?

    Trasa z założenia służy do jeżdżenia, jeżeli jest publiczna to służy wszystkim.
    Mieszkańcom Józefowa będzie służyła do wygodnego przejeżdżanie przez miasto.

    > A stąd właśnie te przepychanki, nikt nic nie wie. Tylko poproszę o
    > konkrety, a nie bajki o zablokowanym Józefowie.
    > Wiaduktu, wiaduktu potrzebujemy. Wyłącznie.

    Zapomniałaś napisać: TYLKO DLA MIESZKAŃCÓW JÓZEFOWA
    Domyślam się że to niedopatrzenie

  • surmia 11.12.09, 13:41
    Grzeg - nie opowiadaj bajek, nikt nie pisze o zakazach wjazdów do Józka - podkręcasz atmosferę. Celowo przeinaczasz fakty.

    W miastach buduje się drogi - tam gdzie są potrzebne, nie przerabia się małych ulic w duże i nie przerabia się głównych ulic w zawałkowane deptaki.

    Mieszkańcy Józefowa marzą o tym, żeby jeździć codziennie z Nadwiślańskiej do Wiązowskiej. Po kilka razy dziennie. W nocy też. I z powrotem. I jeszcze raz....Bo przecież nie ma innej drogi.

    O tym że ta droga miałaby służyć mieszkańcom Józefowa dowiedziałam się ze studium i z postów obrońców. Wszyscy mówili, że to dla mieszkańców i za Józefowskie pieniądze.

    I proszę, nie wmawiaj, że osoby, które sprzeciwiają się drodze są "elytą" i "warszawką", to przeinaczanie faktów i podsycanie temperatury sporu. Nazywanie mieszkańców Józefowa ludźmi samolubnymi, którzy nie chcą nikogo z okolic w swoim mieście to też bajkopisarstwo, wprowadzanie w błąd i manipulacja faktami. Taki chwyt poniżej pasa. Mało to było subtelne i dość kiepskie w odbiorze. Nie tylko w moim odbiorze, zapewniam Cię.
  • grzeg_sz_1 11.12.09, 14:48
    surmia napisała:

    > Grzeg - nie opowiadaj bajek, nikt nie pisze o zakazach wjazdów do Józka - podkr
    > ęcasz atmosferę. Celowo przeinaczasz fakty.
    >
    > W miastach buduje się drogi - tam gdzie są potrzebne, nie przerabia się małych
    > ulic w duże i nie przerabia się głównych ulic w zawałkowane deptaki.
    >
    > Mieszkańcy Józefowa marzą o tym, żeby jeździć codziennie z Nadwiślańskiej do Wi
    > ązowskiej. Po kilka razy dziennie. W nocy też. I z powrotem. I jeszcze raz....B
    > o przecież nie ma innej drogi.
    >
    > O tym że ta droga miałaby służyć mieszkańcom Józefowa dowiedziałam się ze studi
    > um i z postów obrońców. Wszyscy mówili, że to dla mieszkańców i za Józefowskie
    > pieniądze.
    >
    > I proszę, nie wmawiaj, że osoby, które sprzeciwiają się drodze są "elytą" i "wa
    > rszawką", to przeinaczanie faktów i podsycanie temperatury sporu. Nazywanie mie
    > szkańców Józefowa ludźmi samolubnymi, którzy nie chcą nikogo z okolic w swoim m
    > ieście to też bajkopisarstwo, wprowadzanie w błąd i manipulacja faktami. Taki c
    > chwyt poniżej pasa. Mało to było subtelne i dość kiepskie w odbiorze. Nie tylko
    > w moim odbiorze, zapewniam Cię.

    Cóż, głównym argumentem przeciwników tej ewentualnej inwestycji jest że
    będzie służyła nie mieszkańcom Józefowa a obcym: TIR-om oraz mieszkańcom innych
    miejscowości.
    Nie wierzę że Holender wiozący wieprzowinę z Holandii do Rosji będzie chciał
    specjalnie przejechać przez Józefów(z jego strony byłaby to totalna głupota) -
    chyba że ewentualny objazd spowodowany jakimś zdarzeniem losowym.
    Czy myślisz że ja jadąc np do Warszawy lub Wiązowny też będę jechał specjalnie
    tym wiaduktem???
    Rozumiem że Józefów jest super miastem i np. my mieszkańcy Otwocka mamy co Wam
    zazdrościć, ale czy nie przesadzasz z tą megalomanią????
    I to co najważniejsze: to jest ewentualność ten wiadukt i cała trasa.
    Tak naprawdę dopóki nie pozna się konkretnych parametrów budowanej i
    projektowanej inwestycji to dla mnie są to tylko personalne rozgrywki
    przeciwników burmistrza - towarzystwo chce się dorwać do władzy.
    Jako osoba długo pisząca na tym forum powinnaś zauważyć że liczba przeciwników
    burmistrza zwiększa się przed wyborami, a do nich już niecały rok.

  • mazak123 11.12.09, 15:07
    1. mieszkańcy Wiązowny już chcą tego wiaduktu i całej trasy, było o tym na forum
    2. skoro wszyscy mówią, że ta trasa to ewentualność, to poruszamy się w krainie fikcji, jak rozumiem fikcyjni są również ludzie, którzy opracowali studium i pracowali nad nim 3 lata, wzieli za to równie fikcyjne pieniądze
    3. co do tej władzy, to mi się wydaje, że Ty coś do niej masz. ja jako wyborca cieszyłbym się, że mam do wyboru kogoś innego poza obecnym Burmistrzem i Panią Sikorą. Konkurencja to naprawdę nic złego. Ja w swoim życiu zawodowym konkurencji się nie boję, zmusza mnie ona do rozwijania swoich kompetencji.
    Pomijam już fakt, że jak ktoś ma ustabilizowane życie zawodowe, a chyba wszyscy zainteresowani protestem tak mają, to posada Burmistrza jest delikatnie mówiąc nie atrakcyjna.
    Z tego co wiem to nie ma tam nikogo, kto od wielu lat para się polityką.
  • venoos1 14.12.09, 18:58
    Doszly mnie słuchy, ze w środe o godzinie 10,00 na
    skrzyzowaniu ulic Matejki oraz Świerkowej odbedzie sie spotkanie
    przedstawicieli TV WOT oraz mieszkańców.
    Spotkanie dotyczyc bedzie oczywiscie sprzeciwu mieszkańców w sprawie
    budowy "drogi".

    Jesli miałoby dojść do emisji materiału w TV ilość
    osób "protestujących" nie moze byc mniejszy niz 20. Takze wszystkich
    chetnych i protestujacych ZAPRASZAJA serdecznie wink


    --
    "Pomóz zrobic mi to samemu"
  • mazak123 14.12.09, 21:15
    mnie doszły słuchy, że na Matejki i Przeskok

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka