Dodaj do ulubionych

Most+ przez Wisłę?

22.05.18, 22:13
Wpadłem na doniesienie naszej kochanej władzy ogólnopolskiej. Czyżby PMM chciał nam sprezentować most do Konstancina-Jeziornej? Podatki poszły w górę, to może czas, byśmy i my coś z tego mieli.

twitter.com/MIR_GOV_PL/status/998904413929566209/photo/1
Edytor zaawansowany
  • jarecki_2 23.05.18, 10:17
    pewnie tam gdzie teraz prom pływa

    --
    "Zakład Usług Budowlanych"
    zubbau@gmail.com
  • pacpaco 25.05.18, 08:45
    nie tam gdzie prom tylko koło Ciszycy i na wysokości Otwocka/Józefowa - w Jozefowie w MPZP jest już nawet rezerwa przez las aby przenieść ulice Wyszynskiego, po stronie Konstancina już sa plany robione a Orange ma przeprojektować instalacje...sa tylko dwie kwestie: 1. Kiedy 2. Co zrobią z obszarem chronionym
  • wrotek0 23.05.18, 10:27
    A Rezerwat i jego plan ochrony? Do tej pory to było nie do przeskoczenia.
  • feelek 23.05.18, 21:56
    nie spodziewałbym się cudów bo ten most nie jest:

    the most important
  • surmia 24.05.18, 09:07
    Super! Niech budują jak najwięcej i jak najsprawniej!
    Czekam z utęsknieniem.
  • feelek 25.05.18, 13:31
    Surmia:
    "Super! Niech budują jak najwięcej i jak najsprawniej!
    Czekam z utęsknieniem. "

    a ja nie:
    mosty, lotniska, to nie piramidy
    Hejhopsa,
    Tuska
    Kaczyńskiego
    czy Morawieckiego

    to są rzeczy nie: szyte pod najbliższe wybory
    one podlegają długotrwałym działaniom:
    przemyśleniom
    konsultacjom
    w sumie wychodzi, że cokolwiek od pomyślenia do zbudowania
    to MUSI być 10- 15 lat:
    konsultacje, zebrania, odwołania, odpowiedzi na odwołania...

    tak było z S2:
    2005 wstępne konsultacje, spotk. z Dyr. WDDKiA,
    2013- 2015: konsultacje, spotkania z mieszkańcami,
    2015-2017: przetarg, odwołanie, sądowe sprawdzenie legalności przetargu,
    2017 -2020 budowana

    a linia kol.?
    właśnie od 2 lat się zbieramy i postulujemy: wiadukt tu, tunel tam, budowa ma być 2021, w sumie całość to bę. jakie 7- 8 lat: 2016 zaczęły PLK przygotowania tej modernizacji, a w 2023 będzie koniec...

    a tu przychodzi Pan Rząd i mówi: może most do Konstancina?
    ta jasne, 10!

    gdy przecież nam chyba 100 x bardziej od mostu do Konstancina potrzebna jest dwupasmówka Nadwiślańska wyprowadzona za Otwock (to jakieś 100- 200 mln PLN)

  • pacpaco 26.05.18, 00:16
    akurat ten most i ta trasa już dawno sa w planach i poki co największy problem to Konstancin bo podobnie jak na Ursynowie była rezerwa pod obwodnice tak teraz tam ludzie sie buntują. Ten most wbrew porozom jest bardzo potrzebny i będzie o wiele lepszy niż chybiony most Polnocny, ktory nie ma tras - tutaj zanim zbudują most będą trasy dwupasmowe 721...
    Nadswilanka jasne...tyle,ze to inna kwestia rok temu jeden z wice w Warszawie powiedział na spotakniu, ze dla niego nie ma problemów z nadsiwlanka bo nie ma zadnych korkow także pewnie jeszcze długo jej nie zobaczymy
  • pacpaco 26.05.18, 00:17
    + chyba,ze zmieni się wladza samorzadowa - podobna historia z DW 634 do Wolomina
  • surmia 26.05.18, 12:21
    pacpaco napisał, że: "...chybiony most Polnocny..."

    Północny jest super i bardzo potrzebny. Ja często z niego korzystam.
    Z tego do Konstancina też będę korzystała cała szczęśliwa, gdyby szczęśliwie powstał.
  • pacpaco 26.05.18, 19:20
    surmia napisała:

    > pacpaco napisał, że: "...chybiony most Polnocny..."
    >
    > Północny jest super i bardzo potrzebny. Ja często z niego korzystam.
    > Z tego do Konstancina też będę korzystała cała szczęśliwa, gdyby szczęśliwie po
    > wstał.
    Ty tak ale jest to garstka ludzi w stosunku do tego do czego był planowany - skutki tego widać na trasie toruńskiej gdzie wszyscy "tam walą" a nie na polnocny a przyczyna jest taka, ze most Polnocny nie jest w ciągu trasy...maja przedluzyc trase po lewej stronie Wisly ale to nadal nie będzie most przelotowy= przynajmniej w ciągu trasy. Most Polnocny w taim stanie to powinien być jeden z ostatnich w budowie...ale jest jak jestsmile
    Ten kolo Konstancina i Jozefowa będzie w DW 721
  • surmia 26.05.18, 20:04
    Ja bym się nie odważyła powiedzieć mieszkańcom Tarchomina i dalszych okolic z tamtej strony (a jest tych mieszkańców coraz więcej), że most Północny jest słaby. Oni odetchnęli odkąd ten most istnieje. Nie samymi trasami szybkiego ruchu żyje Warszawa. Bez tego mostu było kiepsko.
  • jozefow512 27.05.18, 21:13
    Zwłaszcza, że most Północny ma jeszcze dodatkowo tramwaj.

  • feelek 27.05.18, 07:04
    sorry, ale to pacpaco,s pisze, to nieprawdy są:

    1. nie ma i nie będzie tras dwupasmowych 721: Mińsk Maz. - Wiązowna - Józefów - Konstancin - Piaseczno- Grodzisk Maz. jakieś nieznane plany z real. na 2060?

    o czym tu się mówi?
    o moście z 1 mieściny do 2? Most JK (: Józefów- Konstancin)

    2. Nadwiślanka nie ma korków? Zapraszam 7-9, 16-20, największe tam, gdzie brak dwupasmówki Falenica - Karczew (10 km, 200 mln zł), przejazd wydłużony o 1/2 h x 100 000 aut to codziennie straconych kilkadziesiąt lat (!) czyjegoś życia

    3. to w ogóle jakaś mostomania, albo afera Mostowa: nie wiem kto to ten Mostow, ale mostów w Wwie i jej okolicy jest już pod dostatkiem (z budowanym na S2 będzie: 9 mostów drogowych (z kolejowymi: 11), gdy w podobnym wielkością Wiedniu jest ich ... 6.

    Jasne planuje się i to od przedwojnia:
    1.Most w Józefowie,
    2.w Gassach,
    3.Na Zaporze,
    4. Karowa,
    5.rowerowy na wys. .. Mostowej,
    6. Krasińskiego...
    i 200 innych...

    ...gdy logika, rozsądek, brak gigantomanii (co Prezydent Wwy to ambicja kolejnego mostu) nakazywałyby:
    skończyć to co zaczęte:
    Siekiera: brak 5 skrzyżowań od 20 lat (z Sobieskiego, Wilanowską, Wałbrzyską, Anody...): 200 mln zł,
    Trasa Ł: brak 5 skrzyżowań od 40 lat (Grójecka, Żwirki, Fieldorfa, Grenadierów, Rodziewiczówny): 200 mln zł,
    Trasa/Most Curie, most Z- D (znikąd-donikąd),
    Most Świętokrzyski j.w. można sobie przejechać z 1 strony Wisły na drugą,

    codziennie setki tysięcy tkwią tam w beznadziejnych korkach

    a tu przychodzi, z choinki się urywa p. MM i rozdawa 1000 mostów...
    ludzie to kupią?
  • surmia 27.05.18, 10:27
    Mylicie rolę mostów. Most ma łączyć dwa brzegi. Rolą mostu jest także - czasem - łączenie dwóch krańców trasy szybkiego ruchu, autostrady, która natrafiła na rzekę. Nie każdy most musi być częścią trasy przelotowej w mieście. Ludzie po mieście mają jeździć bez barier, a nie pędzić trasą szybkiego ruchu w nieznane (za miasto?).
    Zarówno Północny, jak i Świętokrzyski doskonale spełniają swoją rolę nie będąc częścią żadnej większej arterii. I spokojnie takich "nic nie łączących" mostów mogłoby być jeszcze ze trzy, cztery. Właśnie po to, żeby nie było w mieście korków.
    Kto potrzebuje szybko i nie przez miasto - kieruje się na trasę szybkiego ruchu - np. Grota, a niedługo na Południowy.

    Przez miasto nie buduje się samych tras przelotowych z mostami. Po to buduje się obwodnice. A na nich mosty.

    Właśnie po to była w Józefowie taka gorąca dyskusja, gdy chciano nam zafundować przelotówkę z wiaduktem/tunelem wzdłuż tej trasy. W tym wypadku "rzeką" były nasze tory.
    I teraz mamy szansę na wybudowanie tunelu - "mostu", ale nie jako części trasy przelotowej, a wyłącznie łączącej dwa "brzegi" miasta. I jedynie to ma sens.
    Do objazdów i przejazdów na szybko są obwodnice.
  • pacpaco 27.05.18, 19:23


    surmia w pełni się zgadzam ale do takich celów buduje się "mniejsze" mosty - a taki jak polnocny to przelotowy...swietokrzyski oczywiście,ze laczy glowne drogiwink

    ja chciałbym taki "mniejszy" ze sciazka rowerowa i deptakiem do Konstancina z jozefowa...ale jeśli go wybudują to będzie niestety czescia DW 721 i trzeba się na to przygotować..np kupując dzualke niedaleko Budziszewskiej w Jozefowie bo tam ma być trasa
  • jozefow512 27.05.18, 21:08
    pacpaco napisał:

    >
    > ja chciałbym taki "mniejszy" ze sciazka rowerowa i deptakiem do Konstancina z j
    > ozefowa...ale jeśli go wybudują to będzie niestety czescia DW 721 i trzeba się
    > na to przygotować..np kupując dzualke niedaleko Budziszewskiej w Jozefowie bo t
    > am ma być trasa

    Ależ to nie chodzi o most w Józefowie.

    W tabelce pod linkiem podanym przeze mnie jest wyraźnie most pomiędzy miejscowościami:

    Otwock/Karczew a Konstancin Jeziorna

    Czyli chodzi o most w ciągu drogi 712 pomiędzy Karczewem a Gassami. Jeśli powstanie to na pewno będzie lokalny i mały. Byleby nie był taki jak na DK50, gdzie przejazd rowerem to spore ryzyko. Jednak niestety obecna władza stawia bardziej na samochody (na rosyjską ropę dzisiaj i rosyjski węgiel w przyszłości) niż na poruszanie się rowerami lub pieszo.

  • pacpaco 28.05.18, 08:44

    >
    > Ależ to nie chodzi o most w Józefowie.
    >
    > W tabelce pod linkiem podanym przeze mnie jest wyraźnie most pomiędzy miejscowo
    > ściami:
    >
    > Otwock/Karczew a Konstancin Jeziorna
    >
    > Czyli chodzi o most w ciągu drogi 712 pomiędzy Karczewem a Gassami. Jeśli powst
    > anie to na pewno będzie lokalny i mały.
    fakt z tabelki tak wynika ale wszelkie rozmowy jakie się do tej pory toczyly były o tym w 721 bo naprawdę sprawy posuwają się do przodu aby przebudowac DW 721 - ale znając nasze realia to pewnie wiele lat...bylbym trochę zaskoczony aby robic most w Gassach bo do niego obecnie prowadza krete drogi lokalne...zobaczymy jak podadza więcej szczegolow (albo na spotkaniach ktoś cos powie)
  • jozefow512 29.05.18, 08:47
    > > Czyli chodzi o most w ciągu drogi 712 pomiędzy Karczewem a Gassami. Jeśli
    > powst
    > > anie to na pewno będzie lokalny i mały.
    > fakt z tabelki tak wynika ale wszelkie rozmowy jakie się do tej pory toczyly by
    > ły o tym w 721 bo naprawdę sprawy posuwają się do przodu aby przebudowac DW 721

    To jest program Mosty+, czyli skok na samorządy. Nie wiem, jak powstawała lista, ale zapewne była tworzona na podstawie sondaży wyborczych a nie merytorycznej potrzeby. Nie wiem, czy mosty kiedykolwiek powstaną. Wrzuciłem jako ciekawostkę, bo dotyczy naszej okolicy.
  • feelek 30.05.18, 12:49
    takie działanie[: wybudowanie mostów obsługujących ruch lokalny, nie 1 000 000 (jak Siekiera, Toruński, Berlinga), a 100 000 ( Curie, Świętokrzys., Gassy v Dębinka, Na Zaporze, Karowa...)

    jest OK....

    ... w 2060 roku
    - wtedy będzie nas na to stać
    (mam nadzieję wtedy do tego pomysłu z Surmią wrócić wink )
  • feelek 30.05.18, 22:24
    Surmia, proszę Cię!
    Gdzie tak budują?

    "...most ma łączyć dwa brzegi..."

    domyślnie: i już...o nic więcej w moście nie chodzi...?

    Możnaby sobie wyobrazić, że budujemy most między Wolinem i Uznamem i już, w końcu połączy 2 brzegi, a że nikt ze Szczecina, Gdańska, Wwy tam nie dotrze to już dla Surmii byłby pomijalny szczegół?...

    choć Surmia przyznaje:
    "Rolą mostu jest także - czasem - łączenie dwóch krańców trasy szybkiego ruchu, autostrady, która natrafiła na rzekę."

    to dalej jest już gorzej:

    "Zarówno Północny, jak i Świętokrzyski*) doskonale spełniają swoją rolę nie będąc częścią żadnej większej arterii. I spokojnie takich "nic nie łączących" mostów mogłoby być jeszcze ze trzy, cztery."

    jasne, a nawet 20-30
    cała rzecz tylko w kolejności, a krócej w ... kasie

    Gdyby chcieć zbudować te 3-4(np.: Gassy, Karowa, Krasińskiego...) mielibyśmy alternatywę:

    1. wydając 800 000 000 PLN rozwiązać problem mieszkańców pl. Wilsona, Targówka, Mariensztatu, Nowej Pragi, Józefowa, Konstancina, Otwocka (ok. 100 000),

    lub gdy zamiast tych 3-4 mostów:

    2. zbudujemy 1 ( jeden) most typu Most Południowy (S2) - co rozwiąże problemy Aglomeracji Warszawskiej, Podlasia, Mazowsza, Białorusi, Litwy... (ok. 30 000 000),

    to myślę, że zrealizujemy ... oba te ww. warianty:
    1. MP (S2): ...................................................................2020
    2. Gassy/Dębinka, Zapora, Karowa, Krasińskiego:................. 2040


    to dość rozsądne byłoby - taka kolej rzeczy.
    -------------------------
    *) żeby choć wjeżdżał tunelem w Świętokrzyską, a tak wspaniale spełnia swą rolę dla Tamczan, Solczan... Dynasian, w sumie niemało, coś ze 1357 osób, niemało jak na most za 160 000 000 zł.


  • surmia 31.05.18, 12:18
    Upieram się przy swoim zdaniu - most łączy dwa brzegi. Choć to w zasadzie nie jest tylko moje zdanie wink
    Nawet jeśli łączy tyko dwie wsie (a że nikt ze Szczecina, Gdańska, Wwy tam nie dotrze) to też jest mostem. I to potrzebnym, bo umożliwiającym życie tubylcom.

    Miasto podzielone rzeką musi jakoś istnieć. Mieszkańcy miasta muszą się przemieszczać.
    Mosty buduje się nie tylko dla przejeżdżających czy mieszkańców okolicznych miejscowości. Gdyby wybudować jeszcze kilka mostów w Warszawie, nie zakorkowałoby to jej, a udrożniło. I te mosty, które nie są częścią żadnych tras (te, które są zdaniem niektórych niepotrzebne i zbyt kosztowne), stałyby się po prostu częścią miasta umożliwiającą dojazd z dzielnicy do dzielnicy. Osoby, którym zależy na przejechaniu Warszawy i tak wybrałyby mosty położone w osi dróg przelotowych, bo byłyby i szersze i wygodniejsze, bo w biegu tras bezkolizyjnych.

    Kiedyś mieszkałam po lewej stronie Wisły. Po lewej stronie Wisły jest większość moich celów podróży w Warszawie. Korzystam z KAŻDEGO mostu w Warszawie. Bardzo sobie chwalę Świętokrzyski (a w pakiecie także tunel Piskorskiego, tak znienawidzony przez niektórych) oraz Północny. Gdyby powstał Krasińskiego również byłby przeze mnie używany. Z całą pewnością.
    Twierdzenie, że most Świętokrzyski czy Północny są niepotrzebne (bo drogie i nie są częścią żadnej trasy) to jakiś absurd. To, że Ty z niego nie korzystasz, nie znaczy, że i inni go ignorują.

    Upieram się - w Warszawie spokojnie mogłyby powstać jeszcze z cztery czy pięć mostów. Lokalnych, z chodnikami i ścieżkami rowerowymi, takich z dwoma pasmami ulicy jedynie. Może z tramwajem? Takich, które nie są żadną trasą szybkiego ruchu. Takich dla ludzi z miasta.
    Mała obwodnica będzie już niedługo. Duża będzie pewnie za jakieś 10 - 20 lat. Miasto będzie bezpieczne.

    Co do funduszy (hy hy hy) wiem (mniej więcej) ile kosztuje most.
    Ale skoro pan Premier mówi... to mówi!
    Mnie pozostaje czekać i cieszyć się, że być może, kto wie, będziemy mieli most do Konstancina.
    Z którego również będę korzystać, bo czasem odwiedzam Konstancin czy Piaseczno i teraz mam strasznie naokoło (jeśli go dożyję oczywiście).

    Podsumowując: Dla mnie - surmii - każdy most w Warszawie jest cenny i potrzebny. Nawet ten mały i niewygodny dla tranzytu. Zresztą nie tylko w Warszawie. Weźmy taki Wrocław na przykład... Ten to ma mostów! I nie każdy wielki!
    Dlatego - budujmy mosty!
  • feelek 31.05.18, 19:11
    właściwie wszystko zostało powiedziane,
    argumenty użyte,
    każdy może wybrać co mu pasuje

    PS. tylko tak gwoli ścisłości:

    nigdzie nie napisałem, że Most Świętokrzyski (czy Północny) są niepotrzebne
  • jozefow512 01.06.18, 10:40
    Surmio, zgadzam się z Tobą.

    Pozostaje kwestia priorytetów, czyli od którego mostu zacząć, bo na wszystkie nie ma pieniędzy. Dla przykładu most na Świdrze pomiędzy Otwockiem a Józefowem budowany przez Rupniewskiego uważam (w obecnych okolicznościach) za zbędną inwestycję, która pogorszy sytuację. I to właśnie dlatego, że most ten jest mostem leżącym na trasie tranzytowej, która przechodzi przez centrum Józefowa (a także centrum Otwocka - mieszkańcy poniżej Otwocka będą do niego jechać przez centrum Otwocka).


    Wracając do Mostów regionalnych obiecanych przez rząd: w programie dofinansowanie ma sięgnąć 80%. Czyli gminy/powiaty muszą wyłożyć 20%. Pozostaje pytanie, czy Karczew/Konstancin będą miały wolne 40 milionów złotych na most (przyjmując cenę ok. 200 mln zł wkład własny wynosiłby co najmniej 40 mln zł)? Mogą się dołożyć powiaty otwocki i piaseczyński, jednak w to raczej nie wierzę, bo przynajmniej powiat otwocki woli inwestować w swoich ludzi, którymi obsadza dofinansowywane przez siebie spółki (patrz na przykład historia ze szpitalem powiatowym w Otwocku). Chciałbym się mylić w tej kwestii.....
  • feelek 02.06.18, 12:46
    ale:
    przecież ten most ma łączyć oba brzegi Wisły w Gassach, to na terenie gminy Karczew, jakieś 2-3 km od J.
    więc J. nie musi wydawać na niego pieniędzy...

    PS. dotykamy meritum?
    mamy na tę fanaberię wydawać 20 mln PLN??? / 1/5 j-skiego budżetu?
    bo jest taka prawidłowość: wszyscy wokół mają J. za nababów, od razu pojawi się genialna koncepcja aby to J. wszedł w tę jakże potrzebną inwestycję

    co można za 20 mln?
    : wyasfaltować 20 km ulic (mamy ich 150 km, w tym do wyasfaltowania jakieś 70)
    albo:
    zbudować 100 mieszkań (ile podań czeka na rozpatrzenie w komisji mieszkaniowej?)
    albo:
    2-3 przedszkola,
    albo:
    szkołę
    etc.

    co wybiorą wyborcy: most czy j.w.?
    nic mnie już nie zdziwi, może ten most
  • pacpaco 07.06.18, 11:17
    jozefow512 napisał:


    > Wracając do Mostów regionalnych obiecanych przez rząd: w programie dofinansowan
    > ie ma sięgnąć 80%. Czyli gminy/powiaty muszą wyłożyć 20%.

    dlatego zawsze wcześniej patrzylo się na Dw721 jako droge wojewodzka majaca największe szanse na finansowanie....pozyjemy zobaczymy.
    Poki co mamy budowe mostu na Swidrze, braku obwodnicy i wtedy zobaczymy co się będzie dzialo....centrum Jozka będzie "przelotowe"uncertain
  • pacpaco 27.05.18, 19:18
    feelek napisał:

    > sorry, ale to pacpaco,s pisze, to nieprawdy są:
    >
    > 1. nie ma i nie będzie tras dwupasmowych 721: Mińsk Maz. - Wiązowna - Józefów -
    > Konstancin - Piaseczno- Grodzisk Maz. jakieś nieznane plany z real. na 2060?
    taki był oryginalny plan i tak to się rozchodzilo od Janek przez Magdalenke do Lesznowoli ale to upadlo i będzie jednopasmowka. Jako konstanci to jeszcze sa rozmowy ale pewnie tez padnie bo rozne wariaty sa - a to przy torach itd.

    >
    > o czym tu się mówi?
    > o moście z 1 mieściny do 2? Most JK (: Józefów- Konstancin)
    o moście na trasie wojewódzkiej - cala trasa będzie przebudowana

    > 2. Nadwiślanka nie ma korków? Zapraszam 7-9, 16-20, największe tam, gdzie brak
    > dwupasmówki Falenica - Karczew (10 km, 200 mln zł), przejazd wydłużony o 1/2 h
    > x 100 000 aut to codziennie straconych kilkadziesiąt lat (!) czyjegoś życia

    dokładnie to uslyszal wice prezydent dużego miasta jak powiedział co wyżej napisałem...

    > 3. to w ogóle jakaś mostomania, albo afera Mostowa: nie wiem kto to ten Mostow,
    > ale mostów w Wwie i jej okolicy jest już pod dostatkiem (z budowanym na S2 będ
    > zie: 9 mostów drogowych (z kolejowymi: 11), gdy w podobnym wielkością Wiedniu j
    > est ich ... 6.

    Wystarczy Ty zobacz co się dzieje - polnocny mało uczęszczany ale z potencjalem, trasa torunska za maly (bo posapiono kasy aby przebudowac wszystko i oficjalny argument poleciał "nie ma miejsca" - skutek taki,ze polnocna "obwodnica" wiecznie zakorkowana na dwóch pasach nie wspominając,ze codziennie jest po 1-2 stłuczki
    Tak most budowany na POW dużo da ale to jedyny "południowy most" później już tylko gora kalwaria wiec drugi potrzebny i to wlasnie ma spelnic ten J-K na trasie DW 721 - od strony Jozefowa plan jest aby przesunąć Wyszynskiego na południe - pomijam jakies plany 2100r. most kolo siekierek(tzn. Most na Zaporze)wink

    > Jasne planuje się i to od przedwojnia:
    > 1.Most w Józefowie,
    > 2.w Gassach,
    > 3.Na Zaporze,
    > 4. Karowa,
    > 5.rowerowy na wys. .. Mostowej,
    > 6. Krasińskiego...
    > i 200 innych...
    >
    > ...gdy logika, rozsądek, brak gigantomanii (co Prezydent Wwy to ambicja kolejne
    > go mostu) nakazywałyby:
    > skończyć to co zaczęte:
    > Siekiera: brak 5 skrzyżowań od 20 lat (z Sobieskiego, Wilanowską, Wałbrzyską, A
    > nody...): 200 mln zł,
    > Trasa Ł: brak 5 skrzyżowań od 40 lat (Grójecka, Żwirki, Fieldorfa, Grenadierów,
    > Rodziewiczówny): 200 mln zł,
    > Trasa/Most Curie, most Z- D (znikąd-donikąd),

    masz racje ale tego nie zrobiona do kolejnej "wielkiej budowy/przebudowy" okolicy

    > Most Świętokrzyski j.w. można sobie przejechać z 1 strony Wisły na drugą,
    >
    > codziennie setki tysięcy tkwią tam w beznadziejnych korkach
    >
    > a tu przychodzi, z choinki się urywa p. MM i rozdawa 1000 mostów...
    > ludzie to kupią?

    oczywiscie - każdy most jest dobrze widziany a Wawa ma mało a samochodw coraz więcej - Wawa się rozrasta w kazda strone
  • jozefow512 27.05.18, 21:24
    pacpaco napisał:

    > Wystarczy Ty zobacz co się dzieje - polnocny mało uczęszczany ale z potencjalem

    Nie mam najnowszych statystyk ale na szybko znalazłem takie:

    warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7,54420,22311314,rosnie-ruch-na-warszawskich-mostach-rekordy-grota-roweckiego.html
    "Ogromna jest też różnica w pomiarach między mostem Grota-Roweckiego a następnym w rankingu mostem Łazienkowskim (122,8 tys. pojazdów wiosną i 116,8 tys. - latem). W dalszej kolejności są mosty: Siekierkowski (116,1 tys. i 98,6 tys.), Marii Skłodowskiej-Curie, czyli Północny (63,4 tys. i 57,7 tys.), Poniatowskiego (52 tys. i 46,9 tys.), Gdański (51,4 tys. i 45,3 tys.), Śląsko-Dąbrowski (28 tys. i 21,3 tys.), a na końcu Świętokrzyski (23,4 tys. i 20,3 tys.)."

    Poza tym most północny jest w linii trasy mostu północnego, której nie wykonano.
    pl.wikipedia.org/wiki/Trasa_Mostu_Marii_Sk%C5%82odowskiej-Curie
    > Tak most budowany na POW dużo da ale to jedyny "południowy most" później już ty
    > lko gora kalwaria wiec drugi potrzebny i to wlasnie ma spelnic ten J-K na trasi
    > e DW 721 - od strony Jozefowa plan jest aby przesunąć Wyszynskiego na południe
    > - pomijam jakies plany 2100r. most kolo siekierek(tzn. Most na Zaporze)wink

    Nie ma pieniędzy na budowę mostu Józefów- Konstancin. Most, który ma powstać w ramach programu Mosty+ to Karczew- Konstancin (a właściwie Gassy) w trasie DW712 (a nie DW721). Tak wynika z tabelki pokazanej przez MIR.
    twitter.com/MIR_GOV_PL/status/998904413929566209/photo/1
  • feelek 30.05.18, 12:57
    pisze Józefów 512:
    "nie ma pieniędzy ... Józefów- Konstancin..."

    a to na ten w Gassach są?
    (mam na myśli pieniądze)
  • jozefow512 30.05.18, 15:02
    feelek napisał:

    > pisze Józefów 512:
    > "nie ma pieniędzy ... Józefów- Konstancin..."
    >
    > a to na ten w Gassach są?
    > (mam na myśli pieniądze)

    Są w ramach programu Mosty+ ogłoszonego przez premiera.

    O tym jest zresztą wątek, jeśli do tej pory jeszcze nie zauważyłeś.

    www.miir.gov.pl/strony/aktualnosci/program-mosty-dla-regionow/
    Program Mosty dla regionów ogłoszono w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Samorządy, które zdecydują się na budowę mostów, mogą liczyć na wsparcie z Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju oraz Ministerstwa Infrastruktury. Dofinansowanie wyniesie do 80% wartości inwestycji. Program zainaugurowano w obecności premiera Mateusza Morawieckiego oraz ministrów Jerzego Kwiecińskiego i Andrzeja Adamczyka.
  • feelek 30.05.18, 18:43
    "...Program Mosty dla regionów ogłoszono w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Samorządy, które zdecydują się na budowę mostów, mogą liczyć na wsparcie...'

    nie ma nic gorszego od przedwyborczej akcji wyrzucania cudzej forsy w błoto, za jaką uważam ten poroniony pomysł pn:
    "100 mostów+" *)

    ... przychodzi ktoś, choćby Rząd z 30 mld PLN w kieszeni, dobry wujek, taka jego mać...

    MM MA (w odróżnieniu od j-skich kandydatów na burmistrzów: pp. dr B., inż. S. ) w dyspozycji jakieś tam marne "n" mld zł z "Funduszu-Partii-Rządzącej-na-Utrzymanie-się-u-Władzy-po-2019".

    W końcu w 2 lata ( tyle jest do wyborów 2019) rozgrzebią kilkadziesiąt nie za bardzo (jak ten w J.) potrzebnych mostów, wydane zostanie kilka- kilkanaście miliardów zł.

    [podobnie jak NPLKD (Narodowy Port Lotniczo-Kolejowo-Drogowy) "Barania Głowa' gdzie nie dojdzie nigdy do wbicia łopaty w grunt. Ale ile się wyda na projekty, analizy, koncepcje... z 1 mld to na pewno (no i paru kolegów będzie miało w cv: " ... 2016-2019 - Prezes NPLKD "Barania Głowa" w budowie...")]

    Ktoś tam wygra dzięki tej akcji wybory, iluś pisowców zostanie starostami, marszałkami województw, burmistrzami, prezydentami miast...

    ileś z tych mostów niestety powstanie
    czemu: "... niestety..."? Temu, że , podobnie jak Most w Gassach, nie są to mosty 1-szej potrzeby, temu, że zablokują w ten sposób powstanie na jakimś terenie najważniejszych dla tego terenu rzeczy.

    Jak w Pow. Otwockim wybudowanie mostu przez Świder: mostu może i potrzebnego, ale w kolejności odwrotnej do realizowanej, jaką powinna być:
    1. wyprowadzenie ruchu poza Otwock, Józefów - na obwodnicę Nadwiślańską,
    2. Most Warszawska- Sikorskiego.

    A Most w Gassach/ Dębince? Ten powinien powstać jako 3 w tej kolejności.
    Gdzieś ok. 2040.
    -------------------------------
    *) raczej: " Mosty+ K" (czyt.: Mosty Plusk)
    ciekawe: 30 mld PLN to duży/średni/mały plusk?
  • pacpaco 30.05.18, 22:53
    feelek napisał:
    >
    > [podobnie jak NPLKD (Narodowy Port Lotniczo-Kolejowo-Drogowy) "Barania Głowa' g
    > dzie nie dojdzie nigdy do wbicia łopaty w grunt. Ale ile się wyda na projekty,
    > analizy, koncepcje... z 1 mld to na pewno (no i paru kolegów będzie miało w cv:
    > " ... 2016-2019 - Prezes NPLKD "Barania Głowa" w budowie...")]

    feelek akurat taki Hub już dawno powinien powstać - pomijam dokladna lokalizacje - już dawno były rozmowy i plany. LOT i PPL rozmawialy o tym 2003-2004 (sam przy tym byłem) ale zamiast tego wybudowali terminal 2, który na etapie projektu miał wady (np. za mało miejsca na dojazdy przy wjezdzie na odloty i przyloty) + firma co projektowala nie zaprojektowala tego dla Wawy tylko skopiowali swój stary projekt z jednego z lotnisk w hiszpani tylko go pomniejszyli..i kolejne problemy wynikly bo nie pasowal funkcjonalnoscia ale nikt się nie przyznal..ale wracając Hub PL ma szanse być takimi drzwiami na Azje i bliski wschod (jak Amsterdam i Londyn sa na ameryki) - to wlasnie Niemcy robia w Berlinie ale my mamy przewagę,ze jesteśmy na skaju UE i to by się sprawdzilo ale taki Hub musi mieć duże możliwości rozwoju, dobra komunikacje i być blisko miast...
  • feelek 01.06.18, 07:47
    pacpaco 30.05.18, 22:53:
    "...feelek akurat taki Hub już dawno powinien powstać ..."

    zamiast Hub wolę schab wink

    : podobnie brzmi, a bardziej realny
  • pacpaco 07.06.18, 11:15
    feelek napisał:

    > pacpaco 30.05.18, 22:53:
    > "...feelek akurat taki Hub już dawno powinien powstać ..."
    >
    > zamiast Hub wolę schab wink
    >
    > : podobnie brzmi, a bardziej realny
    to,ze libisz mieso jest okwink ale Hub jest Hubem i na serio to mega dobre rozwiązanie, z którego i Holandia i UK korzysta - Niemcy probuja ale się obawiają naszego (jeśli powstanie)
  • feelek 07.06.18, 22:24
    pacpaco:
    '' ... Niemcy probuja ale się obawiają naszego (jeśli powstanie)..."

    ... myślę, że z trudem bo z trudem, ale sobie z tym naszym schabem Niemcy jakoś poradzą...
    choć fakt - będzie to dla nich diablo trudne - całe stracone pokolenie z depresją wywołaną sukcesem tej inicjatywy budowy CPLKD Baraniej Głowy
    choć gospodarka niemiecka raczej nie podniesie się po ciosach, jakie jej zada zaistnienie Schabu w Baraniej Głowie im. Poległego L. Kaczyńskiego

    i jakoś nie potrafię się cieszyć ze zniszczenia, zaorania Okęcia, jak sobie pomyślę o tych kilkunastu włożonych tam miliardach

    ale sorry, zwyczajnie nie wierzę, że po 2019 jeszcze się będzie o CPLKD Baranim Łbie mówiło inaczej niż w kategoriach opisu pewnej skończonej niesławnie epoki
  • feelek 28.05.18, 06:54
    Jozefow512, Jarecki, Pacpaco, Surmia, Wrotek ... (i ty niżej podpisany):

    odwalacie rządowi kawał dobrej roboty:
    i dlaczego tylko 100?
    : tych mostów

    ... czemu nie 1000,
    albo 10 000,
    albo 100 000,
    ... tych mostów

    zaręczam:
    ani jeden z nich nigdy nie powstanie
    ( no w ramach tego programu Pana MM, bo w ogóle to owszem, w swoim czasie, za 20-30 lat, zgodnie ze zdrowym rozsądkiem, możliwościami, budżetami, dofinansowaniami...)

    ....most do Konstancina...
    ... w Gassach ...
    ... uśmiałem się...

    rząd nie wydając ani 1 zł będzie gdzieś tak do wyborów samorządowych "budować" te 100 mostów

    PS. pamiętam Burmistrza J. p. inż. Semeniuka, co jak niejaki Balboa [ten sam, co stając nad Pacyfikiem gdzieś w obecnej Panamie wziął w posiadanie Króla Hiszpanii ... Ocean Spokojny (200 mln km 2)] stojąc na skarpie wskazywał w kier. Konstancina mówiąc: tu będzie most do Konstancina!!!
    ...
    ...
    ...20 lat temu (można sprawdzić w archiwum JnŚ)
  • pacpaco 28.05.18, 08:51
    feelek napisał:

    > Jozefow512, Jarecki, Pacpaco, Surmia, Wrotek ... (i ty niżej podpisany):

    >
    > PS. pamiętam Burmistrza J. p. inż. Semeniuka, co jak niejaki Balboa [ten sam, c
    > o stając nad Pacyfikiem gdzieś w obecnej Panamie wziął w posiadanie Króla Hiszp
    > anii ... Ocean Spokojny (200 mln km 2)] stojąc na skarpie wskazywał w kier. Kon
    > stancina mówiąc: tu będzie most do Konstancina!!!
    > ...
    > ...
    > ...20 lat temu (można sprawdzić w archiwum JnŚ)
    bo kiedyś miała być rzeczywiście ta trasa robiona a później wszystko umarlo...niemiej plany i rezerwy terenowe sa i teraz najwieksza przeszkoda to ludzie co nagle "niczego niechca"

    pozyjemy zobaczymy - dla mnie nie ważne jest ubarwienie polityczne tylko czyny społeczne - może "zyje ideałami" w tym swiecie ale coz bardziej mi zależy aby wszystko było robione z glowa
    nie chcesz nie wierz ale jeśli PIS zdobędzie samorządowe maja szanse - bez podtekstow politycznych - czas pokaze co się będzie dziac. Wazne,ze POW powstanie bo jakby wybudowali druga trase torunska to by była tragedia. Szkoda tylko,ze DW801 nie zrobia dwupasmówki "bo POW ma wszystko rozladowac"....eh
  • surmia 29.05.18, 11:31
    Feelek, zgoda wink
    Ale może zacznijmy od tego, że w ogóle będziemy mówić o potrzebie wybudowania tych mostów. Nic się nie zdziała, jak wszyscy będą mówić - "to się nie uda, bo na to nie ma i nie będzie pieniędzy".
    Takie myślenie sprawia, że odkładamy na bok pomysł i zapominamy o nim.
    Jak się o czymś dużo i głośno mówi, to się czasem ziszcza. Szczególnie, jeśli ten kto słucha, potem naciska.

    Tak myślę sobie, że powiedzieć można wiele, ale czasem, nawet niechcący, można powiedzieć coś co sprawi, że np. powstanie jakiś most.
    Czego Państwu i sobie życzę smile
  • feelek 29.05.18, 20:30
    ...należałoby więc jak najwięcej mówić o tym, abyśmy byli bogaci i aby spełniły się wszelkie nasze marzenia,
    wtedy się spełnią...
    ... przynajmniej zg. z teorią Surmii wink
    : "...jak się o czymś dużo i głośno mówi, to się czasem ziszcza..."

    PS.
    mam marzenie aby był pokój, a ludzie aby się szanowali...
    ...
    1 rzecz już się ziściła:
    mam pokój
  • surmia 30.05.18, 08:23
    Oczywiście, że w dzisiejszej rzeczywistości, jak się mówi, szczególnie głośno i uciążliwie, to można wiele "wygrać".
    Wszystko w świecie zaczyna się od pomysłu i mówienia o nim.
    Potem stawia się mosty wink

    O własnym bogactwie też powinniśmy sobie często mówić i przypominać. Bez względu na sytuację materialną.
  • feelek 30.05.18, 12:31
    a teraz jak najb. serio
    (bo czasami sobie żartujemy):

    NIE uważam, że to dobra filozofia:

    "... w dzisiejszej rzeczywistości, jak się mówi, szczególnie głośno i uciążliwie, to można wiele "wygrać ...".

    ... uważam natomiast, że należy zabiegać/walczyć o te rzeczy, które są potrzebne,
    szczególnie gdy się dopiero buduje jakąś podstawową infrę,
    (jak w PL),

    ten most w Gassach/ Dębince/whatever to koszt rzędu 200 mln zł

    (na 180 mln wycenił dr politologii p. Bakalarski w 2006 gdy Most Józefów- Konstancin był programem wyborczym dr. B. - niedoszłego burmistrza J.)

    (beemy sobie nim jeździć do konstancińskich tężni w niedziele po obiedzie na wodę na przeczyszczenie jelit?

    daleko bardziej istotne z punktu widzenia społeczności powiatu otwockiego (100 000), innych aż do Maciejowic, Dęblina ... (100 000) i południowego Wawra (Falenica, Miedzeszyn, Aleksandrów: 10 000 ), tej jego części co stąd codziennie dojeżdża do Mordoru (ok. 50 000) i gdzie indziej w Wwie (ok. 50 000) jest brakujący 10 km odc. Nadwiślanki co ją wyprowadzi za Karczew, a co najmniej za Otwock (200 mln).

    PS. Ja mam zwyczajnie dosyć tych wszelkich nawiedzonych Dygnitarzy-Na-Tratwie, co przychodzą tu do aglomeracji wwskiej z misją budowy kolejnego mostu przez Wisłę. Potem idą sobie być Prezydentami i nie zdążają swej piramidy zakończyć; tych piramid (Siekiera, MostCurie, Swiętokrzyski) nikt nigdy nie kończy bo... zaczynają budować nową...
    Mamy ich już blisko 10, w tym połowa to Trasy ZD (Znikąd-Donikąd).

    pzdr. stojących w korku między Karczewem a Traktem Lubelskim
  • iprize 29.05.18, 09:31
    a ten most na Świdrze już otwarty ? szybko go zbudowali co ? Ten obok torów
  • jozefow512 29.05.18, 10:49
    Będzie na wybory
    linia.com.pl/2018/05/22/dokoncza-budowe-mostu/
  • pacpaco 30.05.18, 22:42
    iprize napisał:

    > a ten most na Świdrze już otwarty ? szybko go zbudowali co ? Ten obok torów
    pytaj Otwock bo to oni budujawink
  • jozefow512 05.06.19, 23:11
    linia.com.pl/2019/06/05/na-most-sie-nie-porwa/
    "W połowie maja burmistrz Michał Rudzki uczestniczył w konferencji dotyczącej programu „Mosty dla regionów”. Nie zanosi się jednak na to, aby gmina zdecydowała się ubiegać o pieniądze na most przez Wisłę łączący Karczew z Konstancinem. – To jest inwestycja zupełnie poza zasięgiem naszego budżetu – mówi burmistrz."
  • surmia 06.06.19, 09:13
    No niestety, finansowanie powinno być z innego źródła.
    "Początkowo myśleliśmy, że inwestycja będzie w całości finansowana z budżetu państwa. Gdy okazało się, że powiatowe i gminne samorządy musiałyby znaleźć kilkadziesiąt milionów złotych, nie widzimy możliwości budowy tego mostu. Obecnie mamy w powiecie pilniejsze potrzeby – przyznaje starosta (Cezary Łukaszewski)".
  • opoint 06.06.19, 10:05
    A ile to miało mostów powstać, ów Mateuszek zapowiadał? Mosty plus...
  • jozefow512 06.06.19, 12:59
    opoint napisała:

    > A ile to miało mostów powstać, ów Mateuszek zapowiadał? Mosty plus...

    Na stronach MIIR jest informacja o 20 mostach - www.gov.pl/web/infrastruktura/program-mosty-dla-regionow

    Ciekawy jest następujący cytat: "Na realizację prac przygotowawczych zaplanowano przeznaczenie 60 mln zł w latach 2018-2022. Środki te będą pochodziły z rezerwy celowej budżetu państwa. "

    Czyli na przygotowanie do budowy 20 mostów przeznaczono na najbliższe 4 lata 60 mln zł. Trochę mało ......
  • feelek 07.06.19, 00:14
    Wszystko to pokazuje, że te mosty+ to była czysto propagandowa działalność partii rządzącej związana z wyborami samorządowymi.
    Osobiście wolałbym żeby jakieś duże pieniądze przeznaczono na wyprowadzenie ruchu samochodowego dwupasmówką poza Otwock. Zostało kilka kilometrów od Błot. To byłoby o wiele ważniejsze dla nas, dla całego powiatu, niż most do Konstancina, który w zasadzie, niczego poza turystyką nie załatwi.
  • pacpaco 10.06.19, 21:18
    nie koniecznie bo firmy od 2 lat maja zadanie przebudowywanie i planowanie instalacji i przylaczy majac na uwadze budowe przeprawy DW721 - chodzi o strone po drugiej stronie wisly...natomiast kiedy to sie stanie to inna sprawa ale buduja Dw721 bo to ma wlasnie byc czescio wieszej trasy omijajacej tez Warszawe....w tej chwili buduje w Piasecznie a w Konstancinie sa protesty. W Jozefowie tez jest rezerwa po nowy bieg DW721 - na podluudnie od obecnej wyzynskiego - jakby od McDonalda jechac obok Holiday prosto w last do Wisly....

    p.s. co do srednio 3mln na most to starczy (ja bym sadzil,ze za duzo nawet) bo nie bierzecie pod uwage, ze teraz od X lat w Polsce buduje sie na zasadzie projektuj i buduj....czyli te 3mln ida na decyzje srodowiskowa i koncepcje...

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka