Dodaj do ulubionych

Mosty+ leżą

03.10.18, 19:50
Tak czytam sobie o tych mostach (a w szczególności moście Karczew - Konstancin-Jeziorna) i myślę, że to był bardzo sprytny ruch. Zaproponowano dofinansowanie do mostów na które nawet nie ma koncepcji (poza ideą, że będzie most) w powiatach/gminach, które nawet nie stać na sfinansowanie wkładu własnego.

No ale może się mylę i most w Karczewie powstanie

linia.com.pl/2018/10/03/czy-stac-nas-na-most11/
Głos w sprawie budowy mostu łączącego Karczew z Konstancinem po raz kolejny zabrał burmistrz Karczewa Dariusz Łokietek: „(…) Widzę potencjał tej inwestycji, ale dostrzegam też płynące z niej zagrożenia. Głos »za« to chociażby ponad 20 hektarów gruntów gminnych (tzw. Wspólnota Pastwiskowa), które na pewno stałyby się bardziej atrakcyjne pod względem logistycznym. Wartość gruntów prywatnych też pewnie by wzrosła. Głos »przeciw« to nieznane koszty udziału samorządu, czas realizacji i ewentualne zwiększenie ruchu – którego nie możemy jednak wykluczyć. Pamiętajmy, że planowana jest też przebudowa drogi 801. Gdyby okazało się, że most będzie pierwszą wykonaną inwestycją, a następnie będzie przebudowa drogi nr 801, część tranzytu mogłaby zostać skierowana przez Karczew, podczas zamknięcia na czas przebudowy 801. Oczywiście, najprawdopodobniej w pierwszej kolejności zostanie przebudowana 801, bo most na razie nie ma nawet koncepcji technicznej, ale niestety nie mamy żadnych kompleksowych harmonogramów ani jednej, ani drugiej inwestycji. Nie wolno nam lekceważyć zagrożeń.

I jeszcze wypowiedź dotycząca innego mostu. Okazuje się, że nie tylko samorządy ale i rząd nie ma żadnej koncepcji, bo przedstawiciel nie potrafił odpowiedzieć na pytania, tylko zaproponował dalsze spotkania.

Dyskusję zdominowała kwestia wkładu własnego. Z założeń programu „Mosty dla Regionów” wynika, że rząd pokryje do 80 proc. ich kosztów, a resztę mają wyłożyć samorządy. – Most planowany w naszym powiecie może kosztować z dojazdami około 300 mln zł – mówił starosta siemiatycki Jan Zalewski.

– Budżet naszego powiatu to 50 mln zł. Mamy problem ze sfinansowaniem modernizacji i z utrzymaniem istniejących dróg, a co dopiero mówić o wkładzie własnym do tak kosztownej inwestycji. Polska powiatowa tego wkładu nie udźwignie. Może się dołożyć, ale główny ciężar finansowy inwestycji powinny wziąć na siebie rząd i samorządy wojewódzkie – podkreślał.

Oprócz kwestii finansowych samorządowcy chcą też, aby od początku było jasne, jaki status będą mieć powstające mosty: lokalny – przewidziany do obsługi ruchu lokalnego, ponadlokalny, regionalny czy do obsługi ruchu tranzytowego, krajowego. Od tego bowiem zależą m.in. skala i koszty inwestycji, ale i jej przyszłe skutki (np. w postaci wzmożonego ruchu). Przedstawiciel strony rządowej poseł Marcin Duszek zapewnił o kontynuacji dyskusji na kolejnym spotkaniu w gmachu Sejmu RP, na które ma zaprosić samorządowych reprezentantów.



Obserwuj wątek
    • feelek Re: Mosty+ leżą 03.10.18, 23:02
      "...czytam sobie o tych mostach (a w szczególności moście Karczew - Konstancin-Jeziorna) i myślę, że to był bardzo sprytny ruch..."

      jak mówią Rzymianie: nihil novi...
      to się, tak od 2000 lat nazywa polityka,
      tatuś nauczył pana M.M. (co ciekawe sam
      z tym przez pierwsze 50 lat swego życia walczył)
      myślałem, że takie robienie ludzi w ch... się definitywnie skończyło w 1989

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka