Dodaj do ulubionych

Jak nie budować tuneli

01.10.19, 21:30
Temat dotyczy Otwocka, ale w związku z tym, że u nas też będzie tunel (i nie tylko) to wrzucam. Budowało PKP i pociągi nie mają problemów.....

linia.com.pl/2019/10/01/na-prawo-jedz/
"Nowy, długo wyczekiwany tunel na ul.Majowej w Świdrze jak dotąd na wielu polach rozczarowuje. To jaskrawy przykład tego, jak kończy się brak dobrego planowania. Nie ma wydajnego odpływu wody, więc po każdej ulewie tunel zamienia się w basen i jest zamykany dla ruchu. Nie poprowadzono w nim ścieżki rowerowej, więc cykliści jeżdżą chodnikiem. Kurs kolizyjny z pieszymi jest oczywisty. Mimo wszystko wielu podejmuje ryzyko, bo jazda wąską jezdnią obok pędzących aut jest bardzo niebezpieczna.

Ostatnio do tego kłopotliwego zestawu dołączyła decyzja powiatowego inżyniera ruchu drogowego Mariusza Bogdańskiego, która nakazuje skręt w prawo kierowcom jadącym ul. Górną w stronę Świdra. Chcąc jechać dalej prosto muszą oni przejechać przez tunel, zawrócić na rondzie, ponownie zjechać pod tory i skręcić w prawo w ul. Górną. Absurd! A co będzie, gdy spadnie ulewny deszcz? Na czas zalania tunelu znak nakazu będzie zasłaniany?

– Za tą decyzją stoją oczywiście wymogi bezpieczeństwa. Wyjazd z ul. Górnej jest kłopotliwy. Aby sprawdzić, czy z tunelu nie nadjeżdża właśnie samochód, trzeba wjechać nieco na skrzyżowanie, a wtedy stanowimy zagrożenie dla aut jadących ul. Majową od strony świateł. Doszło tam do kilku kolizji, mieliśmy w tej sprawie listy od mieszkańców i zareagowaliśmy – wyjaśnia Agnieszka Bąk, dyrektor Wydziału Komunikacji i Transportu w Starostwie Powiatowym w Otwocku."
Edytor zaawansowany
  • surmia 02.10.19, 09:44
    Serio tam nie można pojechać Górną na wprost? No to faktycznie gorzkie brawo dla planistów. Zamiast polepszyć - pogorszyli.
  • cinqueterre 02.10.19, 13:23
    Jeśli nie ma ścieżki rowerowej, to jest to faktycznie dowód na krótkowzroczność PKP. Smutne. Ciekaw jestem jak będzie u nas.
  • jozefow512 02.10.19, 14:38
    Z tego co pamiętam, to u nas drogi dla rowerów oraz użyteczność przepraw przez tory była stawiana jako warunek przez miasto w negocjacjach.

    Zresztą sam o tym pisałem, że PKP potrafi wszystko sp.... Gdy u nas była dyskusja o przeprawach, to w Międzylesie otwierano tunel i schody na stację.
  • pacpaco 02.10.19, 21:03
    cinqueterre napisał:

    > Jeśli nie ma ścieżki rowerowej, to jest to faktycznie dowód na krótkowzroczność
    > PKP. Smutne. Ciekaw jestem jak będzie u nas.
    to wszystko zależy od tego kto jest projektantem....przykład: PKP remontowało linie od Warszawa Wileńska przez Zabki, Kobylke, Wolomin itd. w Wołominie wybudowana dwa tunele, które miały dwóch różnych projektantów. Tunele te maja tez zejścia i wejścia na perony. Pierwszy na ul Sasina jest super (zaprojektowany przez "młodego projektanta") np. ścieżka rowerowa i piesi są na podwyższeniu - szeroko i jakby samochod chciał wiecach to udezy w mur bo sciazki sa ok 1,5m wyżej. Drugi tunel (pomijając fakt,ze podczas budowy byly problemy z poziomem wody) był projektowany przez bardzo starego projektant (co nawet nie dozyl końca budowy - chyba wiedza mu się zatrzymala lata temu) resultat: odprowadzenie wody jest nie wydolne przy ulewach, szeroki chodnik (brak sciezki) jest na poziomie jezdni oddzielony krawężnikiem, brak barierek - tylko sa na przeciwko wejsci i zejść z peronow...za to bariery ochronne sa po drugiej stronie ulicy aby samochod nie uderzyl w sciane….

    Suma summarum problem stanowi wiedze osob wykonujących pewne znaczace działania a później osob zatwierdzających,ktorzy przeważnie krieuja się tylko cena - bo jak ktoś ma pieczatke bo pewnie wie co robi...
  • pacpaco 02.10.19, 21:04
    ps. oczywiście to sa projektanci zewnętrzni podobnie jak wykonawcy - PKP to energetykę....
  • cinqueterre 03.10.19, 09:59
    Dobrze by było, aby na etapie projektów mieszkańcy Józefowa mieli możliwość zobaczyć te koncepcje i ewentualnie zgłosić swoje uwagi, sugestie.
  • pacpaco 03.10.19, 15:51
    cinqueterre napisał:

    > Dobrze by było, aby na etapie projektów mieszkańcy Józefowa mieli możliwość zob
    > aczyć te koncepcje i ewentualnie zgłosić swoje uwagi, sugestie.

    to zależy od miasta - Jozefow jako miasto będzie strona dla PKP...jeśli władze Jozefowa zrobia spotkanie/konsultacje to ok
  • jozefow512 04.10.19, 09:24
    pacpaco napisał:

    > to zależy od miasta - Jozefow jako miasto będzie strona dla PKP...jeśli władze
    > Jozefowa zrobia spotkanie/konsultacje to ok

    Plany już są. Można je obejrzeć tutaj

    jozefow.pl/page/14,aktualnosci.html?id=2646
    Bezpośrednie linki do planów
    jozefow.pl/data/newsFiles/10.pdf
    jozefow.pl/data/newsFiles/11.pdf
  • cinqueterre 04.10.19, 10:23
    Dziękuję, Józefów512 za plany. Pod kątem ścieżek rowerowych wygląda to dobrze. Mam tylko nadzieję, że nie wyłożą ich kostką brukową i, że w Falenicy ścieżka będzie miała swój ciąg dalszy, bo teraz nawet po tym chodniku w stronę Biedronki nie da się jechać.
  • jozefow512 04.10.19, 16:30
    Niestety z drogami rowerowymi w Wawrze wzdłuż torów nie jest dobrze. Po drugiej stronie droga asfaltowa kończy się ślepo na granicy z Warszawą.

    Widać też, że PKP trzeba praktycznie we wszystkim pilnować. Liczę na to, że miasto będzie się uważnie przyglądać, czy czasem w ramach "optymalizacji" i "oszczędności" nie zafundują nam jakiegoś bubla jak w Otwocku.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka