• drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
Dodaj do ulubionych

MERCEDES CZY BMW, A MOŻE AUDI<LEXUS?

  • IP: *.torun.sdi.tpnet.pl 08.02.02, 12:01
    KTÓRY PRODUCENT SAMOCHODÓW LUKSUSOWYCH PRODUKUJE WASZYM ZDANIEM NAJLEPSZE
    SAMOCHODY,KTÓRY NAJŁADNIEJSZE?
    • Gość: JAGUAR IP: *.torun.sdi.tpnet.pl 08.02.02, 12:42
      bmw i mercedes to luksusowe samochody?
      to zwykłe niemieckie taksówki.
      Jaguar to prawdziwy lux samochód,drewno,skóra i klasyczna elegancja.Czego
      chcieć więcej?????????Nawigacji,telewizji,xenonów i tego rodzaju dodatków???
      to są duperele służące wyłącznie do szpanu.
      Nie rozumie jak można równać bmw 5 czy merca E z jaguarem s-type, albo bmw 7 i
      merca S z jaguarem xj.LUDZIE PRZECIEŻ TO INNY WYMIAR!!!!!!!
      • Gość: Marek IP: 172.18.118.* 08.02.02, 13:29
        Jaguar to obecnie badziewie produkowane przez Ford'a. Widziales nowy model X-
        Type? Nie dosc ze brzydki to jeszcze tani...
      • Gość: bolo IP: 212.106.160.* 08.02.02, 19:39
        Gość portalu: JAGUAR napisał(a):

        > bmw i mercedes to luksusowe samochody?
        > to zwykłe niemieckie taksówki.
        > Jaguar to prawdziwy lux samochód,drewno,skóra i klasyczna elegancja.Czego
        > chcieć więcej?????????Nawigacji,telewizji,xenonów i tego rodzaju dodatków???
        > to są duperele służące wyłącznie do szpanu.
        > Nie rozumie jak można równać bmw 5 czy merca E z jaguarem s-type, albo bmw 7 i
        > merca S z jaguarem xj.LUDZIE PRZECIEŻ TO INNY WYMIAR!!!!!!!

        jaguary trzeba kupowac zawsze 2 - jak jednym sie jeździ to drugi stoi w
        warsztacie, i na odwrót

        pzdr
        bolo

        • 08.02.02, 21:48
          a ja gdybym mial kesz to bym jezdzil lincolnem i uwazam ze stany robia
          naj.bryki!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • Gość: viki IP: *.torun.sdi.tpnet.pl 08.02.02, 13:20
      BMW 330 diesel to najlepszy samochód na świecie.
      A jaguary to jeżdżące trumny dla starych dziadków........przeciez nie wiedzą
      czy nie przytrafi im się zgon w trakcie jazdy :)
      • Gość: Marek IP: 172.18.118.* 08.02.02, 13:30
        Znowu sie nie zgadzam. Nowy Jag XJS jest jednym z najladniejszych kabrioletow
        na swiecie. Niestety w USA srednio idzie bo jest za tani/za mala moc silnika
        ma. Ludzie wola kupic Merca 500 SL bo widac po nim ze drogi.
      • Gość: tomek IP: *.torun.sdi.tpnet.pl 08.02.02, 13:55
        A mercedes ml , audi allroad, lexus rx czy bmw x5.Wszyscy widzą jakie te
        samochody są beznadziejne i marka nic tu nie pomaga.Wystarczy je porównać do
        jeepa grand cheeroke czy lincolna navigatora. Prezesi tych znanych i
        szanowanych firm powinni sobie zadać pyatne: czy warto robić samochody
        pseudoterenowe( tzw.pojazdy rekreacyjne-totalne bezguście.Jak samochód może być
        jednocześnie terenówką i limuzyną????????).
        Jeśli chodzi o duże luksusowe limuzyny to króluje mercedes klasy S.
        BMW musi szybko zacząć bardziej promować swoją nową siódemkę, bo w starej
        pokazują się już tylko dresiarze(podobnie merol W140).A Lexus i Audi pozostawię
        bez komentarza.Po co pisać o czymś co jest drogie i tandetne
        • 08.02.02, 15:38
          Gość portalu: tomek napisał(a):

          > A mercedes ml , audi allroad, lexus rx czy bmw x5.Wszyscy widzą jakie te
          > samochody są beznadziejne i marka nic tu nie pomaga.

          A ktorym jezdziles?
          BMW X5 diesel sprzedaje sie "jak swieze bulki", placa za niego nawet po pare
          tysiecy Euro powyzej oficjalnej ceny a wiec chyba trafili tym samochodem w gusta
          klientow.
    • Gość: edimerc IP: *.torun.sdi.tpnet.pl 08.02.02, 14:58
      Mercedesy są najlepszymi samochodami na świecie i najładnieszymi.
      widział ktoś z was ładniejszy samochód niż nowy Sl, bo ja nie.
      Jak ktoś znajdzie ti niech szybko napisze jaki.
      Równie ekstra jest c klasa-nie ma równych w swojej klasie(bo trójka to już nie
      prawdziwe bmw podobnie jak nowa 7--jak można tak zejść na psy)
      Natomiast nie podoba mi się s klasa,te kształty zupełnie nieprzypominają
      mercedesa.W tej klasie samochodów najlepsza jest siódemka-ALE STARA!!!!!!!!!
      • Gość: Adam W. IP: 10.128.137.* 08.02.02, 15:13
        Dla mnie - Lexus. Ma bardziej subtelny wygląd a czytałem też , że coraz
        częściej stawiany jest wyżej niż Mercedes.
        • Gość: Strus IP: *.sosnowiec.sdi.tpnet.pl 08.02.02, 16:02
          Pozatym Lexus jest japoński i sie nie pieprzy. A od nowego SLa ładniejszy jest
          np. Fiat Coupe. Pewnie sie oburzysz ze porównuje jednego z droższych Meroli z
          Fiatem, ale cóż-udana stylistyka przysługuje nawet DU (chociaż DU nie robi
          ładnych samochodów).
          • Gość: Michal IP: *.telia.com 08.02.02, 18:50
            Tutaj sie zgodze z Adamem W Lexus zaczyna wchodzic w kregi bardzo wysokie
            dyrektor dobrej firmy S merca, a koncernu albo wlascieciel tu juz widzimy ze
            wszedl na calego Lexus w tych najdrozszych odmianach.Lexus zdobyl sobie rynek
            jakoscia i niepowtarzalnosci bo jak moze wlasciciel koncernu pokazac sie gdzies
            jak tam wszystkie dressy jada BMW lub roznych mercach.Dres nie wsiadzie do
            Lexusa no bo to jest Lexus.W Moskwie cale podziemie przestepcze ma wiecej S-
            klasy niz w Berlinie.Pzdr.Michal
            • Gość: AM IP: 207.239.29.* 08.02.02, 18:56
              Lexus calyczas nie ma samochodu zdolnego konkurowac z Mercedesem w klasie S.
              Ich flagowy model LS430 moze konkurowac najwyzej z E-classe. Dodatkowo oni
              wcale nie walcza z Mercedesem - nie ten rynek - ich glownym przeciwnikiem
              (przynajmniej na rynku USA) jest BMW - wystarczy popatrzec jak modele sa
              ustawione cenowo i rozmiarowo a odrazu widac w kogo mierza.
              • Gość: Marek IP: 172.18.118.* 08.02.02, 19:03
                Najlepszym przykladem tego ze Lexus walczy z BMW jest model IS300. Lexus chcial
                zbudowac "BMW killer". Zrobili badania i okazalo sie ze ludzie kupuja BMW bo ma
                rzedowy silnik V6 i naped na tylnie kola. No i powstal model IS300 z rzedowa
                szostka i napedem na tyl.
                • Gość: AM IP: 207.239.29.* 08.02.02, 19:12
                  Ale trche im sie z IS300 nie udaje - za mala roznica cenowa no w w srodwisku
                  yuppies to zle brzmi - Czym jezdzisz - IS300- buhaha. Moze w Europie beda mieli
                  lepsza sprzedaz - tam licza bardziej kazdy grosz. Tu jezeli kogos stac na IS300
                  to i stac go na BMW330i (te pare tysiaczkow nie gra roznicy :-)) )
            • Gość: Duk IP: *.rsk.pl 08.02.02, 19:09
              Uwielbiam jak wypowiadają sie sami fachowcy (bez urazy, panowje;-)Cóz za
              bezdyskusyjna argumentacja, chyle czoła, naprawde robi wrazenie.
              Pomimo mej skromnosci pozwole sobie i ja dorzucic przysłowiowe trzy grosze.
              No wiec , mój sasiad uparcie twierdzi, ze najlepsze auto to jest żuk, poniewaz
              mało pali, jest prosty w obsłudze i mieszczą sie w nim 54327 głowy kapusty.Dla
              porównania w takiej S klasie-jedynie 31421 głowy kapusty.Dla mojego drugiego
              sąsiada, naładniejszym autkiem jest jego Polonez, ponieważ ma go od 20 lat,
              zrobił nim 1 mln km i nie jest to zapewne zadne kapitalistyczne ustrojstwo,
              czego o Jagu zapewne powiedzieć sie nie da.Nie uwierzycie, ale dla mojego
              stryjka, najlepszym autkiem jest cytryna AX diselek.No jakby nie patrzeć, takie
              V12 to pali chyaba ze 12 razy wiecej.Dla mnie osobiscie najlepsze auto to
              kaszla, proste jak drut-najlepszy bo najtańszy, po jaka cholere przepłacac, to
              jeździ, i to też jeździ...zaraz zaraz ile kosztuje nowa seria 7...?
              Wniosek z tego taki, ze nie ma aut najlepszych, choć czasami sensowne argumeny
              mogą postawic sprawe w zupełnie innym swietle, ale cóz...czasami to ręce
              opadają...
              • Gość: AM IP: 207.239.29.* 08.02.02, 19:16
                Podoba mi sie ta wypowiedz. Jeden lubi ogorki a drugi ogrodnika corki :-)) .
                Mam znajomego sasiada ktory spokojnie moglby sobie by kupic Merca S ale z
                uporem maniaka jezdzi starym Buickiem - tylko dla sentymentu - w tym aucie
                pierwszy raz kochal sie ze swoja zona :-)))
    • Gość: Janusz IP: *.dip.t-dialin.net 08.02.02, 19:20
      jako uzytkownik wszystkich tych samochodow pozwole sie wlaczyc do dyskusji.
      W cuagu 21 lat pobytw w Niemczech jezdzilem juz:
      1. Golf 3 - mozna zapomniec
      2. Mercedes 190D , kupiony nowy przejechane 45.000 km, skasowany w wypadku.
      (drogi, duza awaryjnosc, drogi servis, drogie czesci zamienne)
      3. Mercedes C190 , kupiony nowy, przejechane 120.000 km, obecnie jezdzi zona.
      ( ocena jak punkt 2)
      4. BMW 525 (1 rok firmowy samochod, swietny silnik, fatalna jakosc materialow
      do srodka samochodu.
      17 lat pracuje glownie dla przemyslu samochodowego w niemczech i na swiecie,
      pracowalem dla 80% producentow (poza USA - tzn. Europa, Azja i RPA) Z
      doswiadczenia moge powiedziec, ze w ostatnich 10 latach drastycznie sie
      poprawila jakosc samochodow jezeli chodzi o karoserie i silniki, natomiast
      montaz i jakosc materialow do wyposazenia w przypadku najlepszych marek jak BMW
      i Mercedes sie zdecydowanie pogorszyla.
      Osobiscie od 1,5 roku jezdze Lexusem 200 i wreszcie moge powiedziec, ze
      znalazlem swoja marke na cale zycie. Wiem cos o tym jak sie samochody buduje
      i robie w roku od 30.000 do 45.000 km - moja ocena jest nastepujaca - nigdy
      wiecej BMW ani Mercedes. Moj Lexus 200 kosztowal mnie 57.000 DM (oczywiscie
      uhandlowalem u handlarza 9.000 DM z ceny !) - tak samo wyposazony BMW 3 z 6-o
      cylindrowym silnikiem kosztowalby mnie ca. 30.000 DM wiecej, a Mercedes C j.w
      ponad 40.000 DM wiecej, bez jakiejkolwiek mozliwosci handlowania (poza upustem
      3% przy zaplacie gotowka).- Do tego dochodzi jeszcze jakosc servisu obu tych
      marek w porownaniu z Lexusem - to sa inne swiaty.
      Koledze zachwycajacym sie Jaguarem polecam 2-3 miesieczny pobyt w fabryce, to
      znakomicie otwiera oczy!
      pozdrawiam
      janusz
      uzywanych materialow do wyposazenia
      • Gość: edi IP: 212.106.160.* 08.02.02, 19:47
        Gość portalu: Janusz napisał(a):

        > jako uzytkownik wszystkich tych samochodow pozwole sie wlaczyc do dyskusji.
        > W cuagu 21 lat pobytw w Niemczech jezdzilem juz:
        > 1. Golf 3 - mozna zapomniec
        > 2. Mercedes 190D , kupiony nowy przejechane 45.000 km, skasowany w wypadku.
        > (drogi, duza awaryjnosc, drogi servis, drogie czesci zamienne)
        > 3. Mercedes C190 , kupiony nowy, przejechane 120.000 km, obecnie jezdzi zona.
        > ( ocena jak punkt 2)
        > 4. BMW 525 (1 rok firmowy samochod, swietny silnik, fatalna jakosc materialow
        > do srodka samochodu.
        > 17 lat pracuje glownie dla przemyslu samochodowego w niemczech i na swiecie,
        > pracowalem dla 80% producentow (poza USA - tzn. Europa, Azja i RPA) Z
        > doswiadczenia moge powiedziec, ze w ostatnich 10 latach drastycznie sie
        > poprawila jakosc samochodow jezeli chodzi o karoserie i silniki, natomiast
        > montaz i jakosc materialow do wyposazenia w przypadku najlepszych marek jak BMW
        > i Mercedes sie zdecydowanie pogorszyla.
        > Osobiscie od 1,5 roku jezdze Lexusem 200 i wreszcie moge powiedziec, ze
        > znalazlem swoja marke na cale zycie. Wiem cos o tym jak sie samochody buduje
        > i robie w roku od 30.000 do 45.000 km - moja ocena jest nastepujaca - nigdy
        > wiecej BMW ani Mercedes. Moj Lexus 200 kosztowal mnie 57.000 DM (oczywiscie
        > uhandlowalem u handlarza 9.000 DM z ceny !) - tak samo wyposazony BMW 3 z 6-o
        > cylindrowym silnikiem kosztowalby mnie ca. 30.000 DM wiecej, a Mercedes C j.w
        > ponad 40.000 DM wiecej, bez jakiejkolwiek mozliwosci handlowania (poza upustem
        > 3% przy zaplacie gotowka).- Do tego dochodzi jeszcze jakosc servisu obu tych
        > marek w porownaniu z Lexusem - to sa inne swiaty.
        > Koledze zachwycajacym sie Jaguarem polecam 2-3 miesieczny pobyt w fabryce, to
        > znakomicie otwiera oczy!
        > pozdrawiam
        > janusz
        > uzywanych materialow do wyposazenia

        masz niezłą sciemę januszku
        • Gość: Janusz IP: *.dip.t-dialin.net 08.02.02, 19:53
          zapomnialem polskiego czy tez rozmawiam z troglodytami?
          O co chodzi ? Co to jest "sciema"
          pozdrawiam
          janusz
          • Gość: Marek IP: 172.18.118.* 08.02.02, 20:05
            Mam podejrzenia ze edi chcial nam zaprezentowac bogactwo swojej wiedzy
            motoryzacyjnej i jednoczesnie rozpoczac z Toba fachowa dyskusje na temat
            jakosci materialow. Niestety jego malutki mozdzek byl w stanie wyprodukowac
            tylko jedno zdanie - cytuje "masz niezla scieme januszku". W tym zdaniu ujawnia
            sie caly swiatopoglad ediego :)

            A ja z duzym zaciekawieniem przeczytalem Twoj post. Nie bede polemizowal, choc
            moze napisze ze materialy stosowane w Mercu i BMW sa i tak lepsze od materialow
            w moim Pontiac'u...
            • Gość: Janusz IP: *.dip.t-dialin.net 08.02.02, 20:23
              Halo Marek
              dziekuje chociaz nadal nie rozumiem co to jest "Sciema" , ale prawdopodobnie
              moge dalej bez tego zyc. Co do mojego postu n.t. miedzy innymi materialow
              to male sprostowanie. Jest oczywistoscia, ze materialy uzywane przez obie te
              firmy sa wysokiej jakosci, problem polega na tym, ze ich jakosc o w ostatnich
              latach drastycznie sie pogorszyla. Wynika to to po prostu z checi obnizenia
              kosztow produkcji co jest samo przez sie zrozumiale, ale nia zawsze odpowiednio
              stosowane w praktyce. Nawet tutejsza dosc szowinistyczna prasa samochodowa
              (wszystko produkowane poza Niemcami musi byc gorsze) po prostu zniszczyla
              nowego Mercedesa A i jeszcze nowszego C po ich ukazaniu sie na rynku jezeli
              chodzi wlasnie o uzywane materialy (tapicerka, jakosc czesci plastykowych itp.)
              Wystarczy wsiasc do 10-letniego Mercedesa lub BMW albo do 2-letniego i roznice
              czuje sie po prostu nosem, nie wspominajac o wygladzie.
              A propos Lexusa, otoz w listopadzie 2000 (jezeli sie nie myle) byl w "Auto-Moto-
              Sport" - najwiekszym czasopismie samochodowym tutaj, test porownawczy Lexus 430
              i Mercedes S (4 litry, 8 cyl) Po raz pierwszy w historii niemieckich testow
              Mercedes S przegral !!! W Niemczech !! to juz wiele mowi
              pozdrawiam
              janusz
              • Gość: Marek IP: 172.18.118.* 08.02.02, 20:35
                A w USA strasznie prasa zjechala tego nowego "taniego" Merca:
                carpoint.msn.com/merismus/Gallery/c440150a.jpg
                Silnik za slaby a poza tym przestarzaly, zle sie kieruje, skrzynia biegow
                ma "gumowe" odczucie...

                A mi sie on bardzo podoba :)
                • Gość: Janusz IP: *.dip.t-dialin.net 08.02.02, 21:07
                  mnie on sie tez z zewnatrz podoba (stylistyka) natomiast ta fiatowska deska
                  rozdzielcza moze wywolywac tylko usmiech politowania i rumieniec zazenowania.
                  Poza tym powstaje pytanie: co dostaje za moje pieniadze ?
                  Samochod klasy sredniej, co prawda z 6-cylindrowym silnikiem i w miare luxusowo
                  wyposazony za 94.000 DM ? Naprawde warto ?
                  pozdrawiam
                  Janusz
                  • Gość: Marek IP: *.atlanta-48-49rs.ga.dial-access.att.net 09.02.02, 22:10
                    W USA ten model kosztuje $24000 i ma silnik 4 cylindrowy z sprezarka Eaton'a.
                • Gość: Casey IP: *.pol.lublin.pl 09.02.02, 11:34
                  > A mi sie on bardzo podoba :)

                  Ta mazda 323 z doczepioną gwiazdą?

                  Casey
              • Gość: edi IP: 212.106.160.* 08.02.02, 21:46
                Gość portalu: Janusz napisał(a):

                > Halo Marek
                > dziekuje chociaz nadal nie rozumiem co to jest "Sciema" , ale prawdopodobnie
                > moge dalej bez tego zyc. Co do mojego postu n.t. miedzy innymi materialow
                > to male sprostowanie. Jest oczywistoscia, ze materialy uzywane przez obie te
                > firmy sa wysokiej jakosci, problem polega na tym, ze ich jakosc o w ostatnich
                > latach drastycznie sie pogorszyla. Wynika to to po prostu z checi obnizenia
                > kosztow produkcji co jest samo przez sie zrozumiale, ale nia zawsze odpowiednio
                > stosowane w praktyce. Nawet tutejsza dosc szowinistyczna prasa samochodowa
                > (wszystko produkowane poza Niemcami musi byc gorsze)

                największym szowinistą to jesteś chyba ty januszku:-)

                po prostu zniszczyla
                > nowego Mercedesa A i jeszcze nowszego C po ich ukazaniu sie na rynku jezeli
                > chodzi wlasnie o uzywane materialy (tapicerka, jakosc czesci plastykowych itp.)
                > Wystarczy wsiasc do 10-letniego Mercedesa lub BMW albo do 2-letniego i roznice
                > czuje sie po prostu nosem, nie wspominajac o wygladzie.
                > A propos Lexusa, otoz w listopadzie 2000 (jezeli sie nie myle) byl w "Auto-Moto
                > -
                > Sport" - najwiekszym czasopismie samochodowym tutaj, test porownawczy Lexus 43
                > 0
                > i Mercedes S (4 litry, 8 cyl) Po raz pierwszy w historii niemieckich testow
                > Mercedes S przegral !!!

                w co przegrał? w bierki?

                W Niemczech !! to juz wiele mowi
                > pozdrawiam
                > janusz

          • Gość: edi IP: 212.106.160.* 08.02.02, 21:43
            Gość portalu: Janusz napisał(a):

            > zapomnialem polskiego czy tez rozmawiam z troglodytami?
            > O co chodzi ? Co to jest "sciema"
            > pozdrawiam
            > janusz

            czas wziąść korepetycje z nowomowy:-)
            pozdrawiam
            edi
            • Gość: Janusz IP: *.dip.t-dialin.net 08.02.02, 21:55
              nic sie nie przejmuj,
              kazdy robi z siebie blazna tak dobrze jak potrafi
              janusz
      • Gość: Acura IP: *.sympatico.ca 11.02.02, 01:47
        Cieszy ze sa jeszcze ludzie, ktorzy ponad fanatyzm marki przedkladaja zdrowy
        rozsadek i potrafia trzezwo spojzec na to, co w motoryzacji aktualnie sie
        dzieje. Dla ciekawych porownawcze zestawienie Lexusa i BMW na rynku
        amerykanskim
        Model - Lexus LS430 / BMW 740iL

        Base Price MSRP - $54,405 / $66,900
        Destination Charge - $575 / $645

        -------------------------------------------------------------------------------
        -Exterior




        Metallic Paint - Standard / Standard
        Spoiler - Not Available / Not Available
        Heated Side Mirrors - Standard / Standard
        Memory Mirrors - Standard / Standard
        In-Glass Audio Antenna - Standard / Standard
        Diversity Antenna - Standard / Standard
        Phone Antenna - Standard / Standard
        Brakes Front- Disc / Disc
        Brakes Rear - Disc / Disc
        Suspension Front - Independent, Unequal Length Double Wishbone, Stabilizer
        Bar / Independent, Double Pivot Strut Type, Stabilizer Bar
        Suspension Rear - Independent, Unequal Length Double Wishbone Pipe-Type,
        Stabilizer Bar / Independent, 4 Link Integral
        Wheels - 16" X 7" 7-Hole Machined Finish Aluminum Alloy // 16" X 8" Cross
        Spoke Alloy
        Tires - P225/60R16 H-Rated Bridgestone or Dunlop Summer Tires // P235/60R16
        100H-Rated All-Season

        -------------------------------------------------------------------------------
        -Interior




        Automatic A/C - Standard / Standard
        Driver/Front Passenger Dual Climate Controls - Standard / Standard
        Rear HVAC Ducts - Optional / Standard
        Air Filtration System - Standard / Standard
        Outside Temperature Gauge - Standard / Standard
        Power Door Locks - Standard / Standard
        Power Windows - Standard / Standard
        Driver Multi-Adjustable Power Seat - Standard / Standard
        Passenger Multi-Adjustable Power Seat - Standard / Standard
        Front Power Lumbar Support - Standard / Standard
        Leather Trimmed Seats - Standard / Standard
        Front Power Memory Seats - Standard / Standard
        Front Heated Seat - Optional / Optional
        Leather Steering Wheel - Standard / Standard
        Genuine Wood Trim - Standard / Standard
        Tilt Steering - Standard / Standard
        Telescopic Steering - Standard / Standard
        Automatic Tilt-Away - Standard / Standard
        Memory Steering - Standard / Standard
        CD Player - 6 Disc CD Changer, In-Dash (Standard) / Digital 6 Disc CD
        Changer, Trunk-Mounted (Standard)
        CD Changer - Standard / Standard
        Standard Premium Audio System - Lexus AM/FM, Cassette, CD Changer, 7
        Speakers, 176 Watts, Subwoofer, RDS // Premium AM/FM/Cassette/CD Stereo, RDS,
        14 Speakers, Digital Sound
        Optional Premium Audio System - Mark Levinson Audio AM/FM, Cassette, CD
        Changer, 11 Speakers, 240 Watts / Not Available
        Power Sunroof - Optional / Standard
        Cruise Control - Standard / Standard
        Headlight Auto On/Off - Standard / Standard
        Trip Computer - Standard / Standard
        Navigation System - Optional / Standard
        Reading or Map Light- Standard / Standard
        Console Storage - Standard / Standard
        Cupholders - Standard / Standard
        Fold-Down Armrest, Rear - Standard / Standard
        Universal Garage Door Opener - Standard / Standard
        Remote Fuel Door Release - Standard / Standard

        -------------------------------------------------------------------------------
        -Performance




        Engine - 4.3L V8 32 Valve DOHC / 4.4L V8 32 Valve DOHC
        Horsepower @ RPM - 290@5600 / 282@5400
        Torque @ RPM - 320@3400 / 324@3700
        Standard Transmission - A / A
        Automatic Transmission Technology - Wide Ratio 5 Speed Electronic Control
        with OD, Adaptive (Standard) / 5 Speed Electronic Control with OD, Adaptive
        (Standard)
        Driveline - Rear Wheel Drive / Rear Wheel Drive
        Fuel Economy City/mpg - 18 / 17
        Fuel Economy Highway/mpg - 25 / 23

        -------------------------------------------------------------------------------
        -Safety




        Driver Airbag SRS - Standard / Standard
        Passenger Airbag SRS - Standard / Standard
        Seat Belt Pretensioner - Standard / Standard
        Seat Belt Automatic Locking Retractor - Standard / Standard
        Seatbelt, 3-Point Center - Standard / Not Available
        Front Side Airbags - Standard / Standard
        Traction Control - Vehicle Skid Control (VSC) w/ TRAC (Standard) // All
        Season Traction Control (Standard)
        ABS Brakes - Standard / Standard
        Electronic Brake Assistance - Standard / Standard
        Child Safety Locks - Standard / Standard
        Rear Window Defogger - Standard / Standard
        High Intensity Discharge Headlights - Standard / Standard
        Foglights - Standard / Standard
        Auto-Dimming Interior Day/Night Mirror - Standard / Standard
        Vehicle Speed Sensing Wiper Interval - Standard / Standard
        Vehicle Anti-Theft - Standard / Standard
        Audio Anti-Theft - Standard / Standard
        Multi-Function Remote - Standard / Standard

        -------------------------------------------------------------------------------
        -Specifications




        Steering - Rack and Pinion / Recirculating Ball
        Full Size Spare Tire - Standard / Standard
        Seating (Standard) - 5 / 5
        Headroom Front (in.) - 39.6 / 37.5
        Headroom Rear (in.) - 38.0 / 38.1
        Legroom Front (in.) - 44.0 / 41.9
        Legroom Rear (in.) - 37.6 / 41.9
        Shoulder Room Front (in.) - 58.3 / 58.4
        Shoulder Room Rear (in.)- 58.2 / 58.4
        Cargo Volume (MFR) (cu. ft.) - 20.2 / 13.0
        Cargo Volume (EPA) (cu. ft.) - 14 / 13
        Curb Weight (Auto Trans) (lbs.) - 3955 / 4288
        Curb Weight (Man Trans) (lbs.) - Not Applicable / Not Applicable
        Wheelbase (in.) - 115.2 / 120.9
        Length (in.) - 196.7 / 201.7
        Width (in.) - 72.0 / 73.3
        Height (in.) - 58.7 / 56.1
        Fuel Capacity (gal.)- 22.2 / 22.5

        -------------------------------------------------------------------------------
        -Warranty




        Basic Miles - 50000 / 50000
        Basic Time (Months)- 48 / 48
        Powertrain Miles - 70000 / 50000
        Powertrain Time (Months) - 72 / 48
        Rust Miles - Unlimited / Unlimited
        Rust Time (Months) - 72 / 72
        Road Side Assistance - 48 Months/Unlimited Mileage / 48 Months/50,000 Miles
    • Gość: Robert IP: *.torun.sdi.tpnet.pl 08.02.02, 22:34
      JANUZ!! Lexusy może i są dobrze wykoczone,ale są także brzydkie.Nie da się
      porównać lexusa is do bmw 3 czy merca c.
      Osobiście mam mercedes s500 (juz w220).Sprowadziłem go na mienie przesiedleńcze
      z niemiec.Po odjęciu mswt. kosztował 89000dm,czyliprzy mocnym złotym jakieś
      160000 złotych.Samochód był w stanie idealnym,rok 99,45000 przebiegu.
      Nie uważam żebym za niego przepłacił,ale.......
      Ale wcześniej miałem bmw 740 rok 1997 i to był naprawdę fantastyczny samochód.
      • Gość: Janusz IP: *.dip.t-dialin.net 09.02.02, 10:25
        serdeznie gratuluje!
        Mercedes S jak i BMW 7 to naprawde fantastyczne samochody i nigdy nie
        twierdzilem niczego innego. Moja krytyka dotyczyla bardziej tych dolnych
        segmentow obu marek jak Mercedes C, A, CLK jak rowniez BMW 3. Oczywiscie w
        porownaniu z Oplami, Fordami czy innymi europejskimi samochodami bija je na
        glowe mimo wszystko. Zakup samochodu jest sprawa rowniez w duzej mierze
        emocjonalna-samochod nie sluzy tylko do jezdzenia, ale jest rowniez symbolem
        statusu spolecznego jego posiadacza. Dlatego rozumiem ludzi zachwycajacych sie
        np. Jaguarem - kazdemu to na co go stac i co mu sie podoba.
        Nie zmienia to faktu, ze ja po prostu z autopsji wiem jak 80 % samochodow na
        naszyczm europejskim rynku jest produkowanych i w tym swietle jest moj wybor
        (Lexus) dla mnie tym wlasciwym. Poza tym dochodzi ten "aha" - efekt: ty
        jezdzisz mercedesem ?. Ja osobiscie jestem bardzo zadowolony, ze moj Lexus nie
        kluje ludzi w oczy i dla zlodziei jest rowniez mniej interesujacy.
        Jak juz mowilem - kazdemu to na co sobie zarobil.
        Wiele przyjemnosci w Twoim Mercu S !
        pozdrawiam
        Janusz
    • Gość: remi IP: *.torun.sdi.tpnet.pl 09.02.02, 11:09
      Dla mnie najlepszym luksusowym samochodem jest bmw 7 (stary model).
      Jest to samochód duży,wygodny,wyposażony we wszystkie nowinki, a przy tym nie
      rzuca się w oczy tak jak mercedes klasy S, który moim zdaniem jest samochodem
      dla zidiociałych szpanerów
    • Gość: AUDI_FAN IP: *.torun.sdi.tpnet.pl 09.02.02, 12:53
      • Gość: Michal IP: *.telia.com 09.02.02, 14:44
        Fajne sa Wasze wypowiedzi,tylko nikt nie zauwazyl ze jeden z kolegow wsadzil do
        Lexusa IS300 rzedowy motor V6,jak rzad to nie V.
        Druga wypowiedz odnosnie materialow stosowanych przez Mercedesa,zdradze Wam
        tajemnice mercedesa,stosuje najtansze i nagorsze materialy jakie sa dostepne na
        rynku,ale stosuje najwyzsza technologie polepszania ich wlasciwosci.Nikt
        mercowi pod tym wzgledem nie jest w stanie dorownac.Ich skrzynie biegow kreca
        sie najdluzej z motorami to jest juz roznie .ale inne elemnty zyja poprawnie
        dosc dlugo ,o wiele wiecej niz przecietna.Pzdr.Michal
        • Gość: edi IP: 212.106.160.* 09.02.02, 16:56
          Gość portalu: Michal napisał(a):

          > Fajne sa Wasze wypowiedzi,tylko nikt nie zauwazyl ze jeden z kolegow wsadzil do
          >
          > Lexusa IS300 rzedowy motor V6,jak rzad to nie V.
          > Druga wypowiedz odnosnie materialow stosowanych przez Mercedesa,zdradze Wam
          > tajemnice mercedesa,stosuje najtansze i nagorsze materialy jakie sa dostepne na
          >
          > rynku,ale stosuje najwyzsza technologie polepszania ich wlasciwosci.Nikt
          > mercowi pod tym wzgledem nie jest w stanie dorownac.Ich skrzynie biegow kreca
          > sie najdluzej z motorami to jest juz roznie .ale inne elemnty zyja poprawnie
          > dosc dlugo ,o wiele wiecej niz przecietna.Pzdr.Michal

          a skąd te informacje:-)

          • Gość: Michal IP: *.telia.com 09.02.02, 18:36
            W swoim czasie wiele firm poddalo analizie materialy stosowane w roznych
            ukladach w mercedesie.I wtedy nastapil szok,ze to jest badziewie,ale po
            dokonaniu analiz strukturowych mateialow i chemicznych inzynierowie doszli ze
            technika polepszania wlasciwosci,czyli utwardzania roznych powierzchni niema
            wsobie rownych nikomu na swiecie ,aby dorownal technologi merca.Merciu jak
            wiecie auta, to jest ubocz<na produkcja glowna to jest przemysl ciezki i
            zbrojeniowy.Koniec basta nic wiecej ze mnie nie wyciagniecie.
            Np.nadwozie poza obrobka wstepna jest kapane w roznych chemicznych
            zaprawach,nastepnie jest malowane i kazdy model wykanczany koncowo
            recznie,warstw lakieru bodajze 6 w gore,zadna firma na swiecvie tego nie
            stosuje,dlatego merce zyja tak dlugo.
            • Gość: Janusz IP: *.dip.t-dialin.net 09.02.02, 19:11
              Hallo Michal,
              to jest niezupelnie tak, a mianowicie: wyprodukowana karosa (pospawana i
              pozgrzewana) jedzie do tak zwanej KTL-Kapieli ( wanna dlugosci miedzy 12-36 m
              w zaleznosci od marki samochodu/producenta). Tam ta karoseria zostaje po prostu
              zanurzona w specjalnym materiale podkladowym, ktory jest na nia galwanicznie
              nakladany, nie ma tu zadnej specjalnej tajemnicy. Nastepnie jest pierwsza
              suszarka (piec z temp. 80 - 120 stp.) i po wystygnieciu idzie do nakladania
              zabezpieczenia podlogowego i progow, po czym karoseria wedruje do nakladania
              lakieru podkladowego (füller albo po angielsku primer coat), nastepnie znowu
              piec czyli suszarka, dalej nastepna linia lakiernicza (lakier podstawowy, base
              coat) nakladany glownie metoda elektrostatyczna (tzw. ESTA) lub coraz czesciej
              w nowych zakladach przez roboty, potem znowu suszarka czyli piec. Po
              wystygnieciu karosa jesdzie do nastepnej lini lakierniczej tzw. top coat patrz
              wyzej jak chodzi o metody lakierowania. Warstw top coatu moze byc kilka, poza
              tym istnieja jeszcze rozne drobne roznice (czasami naklada sie przy niektorych
              modelach jeszcze dodatkowe specjalne lakiery pomiedzy base a top). Proces jest
              znany wszystkim, nie ma tu zadnych tajemnic (moze tylko u producentow lakow)
              cala stuka i zabawa polega na dokladnosci i najwazniejsze (!!) - czystosci !.
              W dobrej firmie samochodowej kabina lakiernicza jest jednostka zupelnie
              zamknieta, dostepna tylko przez wielostopniowe sluzy, z powietrzem calkowicie
              i dokladnie czyszczonym oraz w bardzo dokladnych granicach klimatyzowanym.
              Wierz mi bo ja takie to zabawki projektuje i uruchamiam od lat 17 na calym
              swiecie. Osobna sprawa jest oczywiscie rzeczywistosc w lakierniach ....
              W Europie zachodniej nie ma ani jednego zakladu obecnie gdzie by sie jeszcze
              lakierowalo recznie (poza Polska, Czechami i Slowacja). Recznie robi sie
              poprawki po kazdym etapie lakierowania (primer, base i top) gdy kontrola
              jakosci znajdzie problematyczne miejsca, plamy , bable itp. Poza tym nic !!!
              W Niemczech np. zarowno Mercedes jak BMW, AUDI czy Porsche a nawet ostatnio
              Opel w Eisenach stosuja dokladnie te same technologie i nakladaja tyle samo
              warstw lakieru (im lepszy model tym wiecej np. Audi A8, BMW7 czy Merc. S- 8
              warstw). Poza tym wiele innych firm na swiecie tak lakieruje np Chrysler w Graz
              czy producenci japonscy czy nawet angielscy. Nie pamietam jak jest to u Fiata
              bo od czasu gdy dla nich pracowalem minelo juz sporo czasu.
              Mam nadzieje, ze nikogo nie zanudzilem i wyjde na zarozumialca
              Janusz
              PS. Mercedes Benz nie ma nic wspolnego z przemyslem ciezkim.
              J
              • Gość: Wiktor IP: *.torun.sdi.tpnet.pl 09.02.02, 20:19
                jak sądzicie: Dla jakich warstw społecznych samochodem jest bmw a dla jakich
                mercedes??????????
                • Gość: Janusz IP: *.dip.t-dialin.net 09.02.02, 21:21
                  to zalezy od tego gdzie sie zyje i czy sie ma prace i jaka i..i...i....
                  Wiktor, bez mercedesa tez mozna zyc, ale przeciez nie musisz brac wszystkiego
                  tak powaznie - jak uwazasz tego rodzaju posty za glupie to je po prostu ignoruj
                  vide edi
                  pozdrawiam
                  janusz
            • Gość: edi IP: 212.106.160.* 09.02.02, 21:57
              Gość portalu: Michal napisał(a):

              > W swoim czasie wiele firm poddalo analizie materialy stosowane w roznych
              > ukladach w mercedesie.I wtedy nastapil szok,ze to jest badziewie,ale po
              > dokonaniu analiz strukturowych mateialow i chemicznych inzynierowie doszli ze
              > technika polepszania wlasciwosci,czyli utwardzania roznych powierzchni niema
              > wsobie rownych nikomu na swiecie ,aby dorownal technologi merca.Merciu jak
              > wiecie auta, to jest ubocz<na produkcja glowna to jest przemysl ciezki i
              > zbrojeniowy.Koniec basta nic wiecej ze mnie nie wyciagniecie.
              > Np.nadwozie poza obrobka wstepna jest kapane w roznych chemicznych
              > zaprawach,nastepnie jest malowane i kazdy model wykanczany koncowo
              > recznie,warstw lakieru bodajze 6 w gore,zadna firma na swiecvie tego nie
              > stosuje,dlatego merce zyja tak dlugo.


              no i to jest sztuka.....ukręcić z gówna bicz:-)
    • 09.02.02, 18:53
      Znam wszystkie te wozki, aktulnie jezdze W140 i mi najbardziej lezy. Koles mial
      XJR fajny tylko WSZYSTKO sie psulo, wszystko! Beema 740 aktualnie jezdzi inny
      koles ma juz 3 bmw, wszystkie cos tam sie psuje ale duperele. Jak dla mnie za
      niski i za maly, balbym sie zderzenia. A8 jest ekstra ale trudna blacharka,
      malo kto potrafi dobrzze posmarkac zeby sie nie rozpadlo (aluminium).
      Co ty Michal za glupoty o merolkach opowaidasz ze liche materialy? Facet
      najlepsze!!! Drewno w beemie 7 jest z plastiku a w moim merolku esce prawdziwe
      drewno orzechowe, chyba nie wiedziales a ja osobiscie sprawdzalem. Skora
      lepsza, blacha, elektryka nic nie siada (a w beemie komputer mu sie juz trzy
      razy rozladowal) zawieszenie nawet na naszych dziurach wytrzyma. Auta to ty
      chyba znasz z katalogow koles.
      • Gość: tomasz W IP: *.torun.sdi.tpnet.pl 09.02.02, 21:19
        Janusz widze że jesteś obeznany na rynku niemieckim.Możesz mi powiedzieć czy
        jest szansa zebym za 35-40 tyś. euro sprowadził Mercedesa klasy S W220.
        Rok jest mi obojętny,najlepiej 99 tylko żeby przebieg nie był większy niż 100-
        120 tyś kilometrów
        • Gość: Janusz IP: *.dip.t-dialin.net 09.02.02, 21:37
          halo tomasz,
          przykro mi ale raczej nie jestem rozeznany na rynku uzywanych samochodow w
          niemczech. Ma to wiele powodow (jestem duzo w drodze w swiecie, od wielu lat
          kupuje tylko nowe itp). Generalnie jest tak: tego typu samochody jak Mercedes S
          lub BMW7 lub AUDI A6 sa jako nowe kupowane glownie przez firmy (wchodza w
          wydatki firmowe i koszty sie nie licza) Jezeli kupuja je ludzie prywatni to
          nie tylko bardzo dobrze sytuowani, ale rowniez tacy ktorzy z roznych lub
          wyimaginowanych powodow musza soba i swoim autem cos reprezentowac. Po
          najpozniej 5 latach te samochody sa sprzedawane (sa finansowo rozpisane na zero)
          Jezeli taki samochod znajduje sie na rynku po 3 latach to znaczy ze byl przez
          firme wziety na 3-letni leasing. Generalnie nie zmienia to problemu podstawowego
          co z takim samochodem dalej zrobic. Jezeli taki nowy samochod kosztuje powiedzmy
          120.000 DM to po 3 latych nawet w nienagannym stanie nie sprzedasz go w
          niemczech nikomu za np. 80.000 DM bo jezeli kogos stac na wydanie 80.000 DM
          na samochod to on sie nierozglada ny rynku uzywanych. Tzn. te samochody
          sprzedaje sie za cene 50 - 70.000 DM. Oczywiscie nie jest to takie proste bo
          trzeba wiedziec gdzie np. w bawarii mozesz znacznie taniej kupic BMW, a w
          okolicach Stuttgartu Mercedesa niz w polnocnych niemczech. Generalnie: te
          samochody ida w 90% jako uzywane za granice glownie na wschod i do krajow
          arabskich i cena jaka musialbys zaplacic zalezala by tylkoi wylacznie od twoich
          mozliwosci i umiejetnosci negocjacyjnych i czasu na szukanie aby nie brac
          pierwszego z brzegu
          Generalnie nie widze problemow w tych granicach cenowych jakie sobie wyznaczyles
          pozdrawiam
          janusz
        • 10.02.02, 04:23
      • Gość: Szybki IP: *.proxy.aol.com 10.02.02, 02:31
        Jestem przekonany ze Mercedes a szczegulnie S 500 ,S 600 czy S55 to sa
        najlepsze i z pewnoscia najdrozsze samochody w tej klasie.S500 np. 5.0L 302KM
        S 600 - 5.8L 362 KM a S55 5.5L i 355 KM.

        Lexus jest w mojej opini prawie jak Mercedes czy LS 400 czy LS 430 sa to
        samochody bardzo wygodne,szybkie,wyposazenie prawie jak Mercedes a cena jest
        okolo $ 20000 mniej.

        Ja moge sie wypowiedziec na ten temat z powodu ze jezdzilem Lexus LS 400 przez
        cztery lata a teraz moja zona ma LS 430 i bardzo lubi to auto.

        Jezeli chodzi o S500 to ten Mercedes ma piekna sylwete i wogule nie wyglada jak
        Mercedes i z tego powodu sobie kupilem ten samochod.(Jezdzilem rowniez BMW 740
        IL przez trzy lata -niestety ale to nie jest Mercedes(moja opinia).

        Jaguar ma ladna sylwetke lecz niestety to nie Mercedes, rowniez kosztuje duzo
        mniej.Lexus jest lepszym autem w mojej opini.

        Mercedes S500 lub S600 od roku 2000 sa duzo zmienione od poprzednich lat ,
        przod rowniez i tyl jest duzo zmieniony od poprzednich.Jezeli chodzi o
        wyposazenie tego samochodu to nie ma lepszego na swiecie(Niemcy naprawde
        zbudowali piekne samochody w tej klasie S.

        Samochod w czasie szybkiej jazdy na autostradzie sie obniza azeby silnik ciezko
        niepracowal z powodu przeciwnego oporu co tworzy wiatr.W szybkosci ponad 200
        KM/G na autostradzie poprostu czujesz sie jak bys lecial 80 lub 100 KM/G.
        Posiada ADS,ABS,ESP,Command System z ekranem(w kolorze)glosniki
        Bose,CD,GPS,Kaseta.O do 100 KM w 6.0 sekundach.Siedzenia ogrzewane i
        klimatyzowane i wiele innych wygod jak rowniez zamkniencie lub otwarcie
        samochodu bez klucza.Posida na pokladzie w command system (SOS lub pomoc
        mechanika - polonczenie z najblizszym dealerem).
        Wiec niestety jezeli cos chcesz dobrego to trzeba zaplacic. S500 kosztuje z
        dobrym wyposazeniem okolo 90000 USD. a S600 okolo $110000 USD.Pozd. z
        Kaliforni.
    • Gość: tomasz w IP: *.torun.sdi.tpnet.pl 09.02.02, 21:24
      Janusz widzę że masz obrze opanowany rynek nimiecki.Napisz czy jest szansa
      żebym za 35-40 tyś euro sprowadził do polski mercedesa klasy S w220.
      Rok obojętny,tylko żeby przebieg nie był większy niż 120 tysięcy.
      Napisz też jak w Niemczech cenowo stoją bwm siódemki rok 2000 z silnikiem
      większym niż 2.8 litra.
      Z góry dzęki
      • Gość: Janusz IP: *.dip.t-dialin.net 09.02.02, 21:47
        tomasz,
        im wiekszy silnik tym bardziej niesprzedawalny jest taki samochod na niemieckim
        rynku. Ile cos kosztuje nie moge Ci powiedziec bo tylko idioci lub slepi i glusi
        placa na rynku na ktorym stoi ponad 2 miliony (!!!!) samochodow na haldzie tyle
        ile ktos zada. Jak nie chce handlowac to u sie rozesmiej w nos i idz gdzie
        indziej, jedna noc w hotelu + utrzymanie kosztuje powiedzmy 100 euro, a
        wyhandlowac mozesz duzo. Sam widzialem przypadki ze BMW 740 za ktore handlarz
        chcial 72.000 DM sprzedal za 50.000 !. Pamietaj, ze te samochody ktore tu stoja
        to nie stoja w komisie, ten handlarz za nie zaplacil i teraz kazdy dzien
        kosztuje do czysta gotowke na kredytach, ubezpieczenie iti, itd. Oczywiscie
        kazdy chce zarobic, ale jak bedzie widzial ze jestes gotowy kupic i to ZA
        GOTOWKE to sprzeda nawet z niewielka dla siebie strata.
        Popatrz w internecie na uzywane samochody pod haslem "gebraucht + BMW" sa
        tysiace ogloszen
        pozdrawiam
        janusz
        • 09.02.02, 22:09
          Janusz dobrze muwi ma racje. Ale nie kupuj w auto-komisie bo on musi swoje
          skasowac. Malo czy duzo ale zarobek musi miec, kupuj z ogloszenia. Ja mam
          rodzinke to mi zawsze pomoga, tez sie rozejrzyj za kims zanjomym. Najtaniej
          W220 kupisz gdzies za 60 tys. marek dobry, szukaj bitego trafisz nizej 50 tys.
          Za pare zloty go posklejasz, rok-dwa pojezdzisz i do chlopa! Ja tak robie i do
          aut nie dokladam :-)
        • Gość: hurc IP: 212.106.160.* 09.02.02, 22:14
          Witam

          mam pytanie, czy pracowałeś może ostatnio dla opla? jeżeli tak, to czy mógłbyś mi
          powiedzieć jak to jest u nich ostatnio z jakością?; bardzo mi się podoba omega
          (ta po liftingu) jestem zainteresowany jej kupnem, ale słyszałem juz różne opinie
          na temat tego samochodu od bardzo pochlebnych do bardzo niepochlebnych:-) może
          więc dowiem sie czegos od ciebie,
          z góry dziękuje i pozdrawiam
          hurc
          • Gość: Marek IP: *.atlanta-48-49rs.ga.dial-access.att.net 09.02.02, 22:26
            Opel = GM = zlom

            (wlasciciel 2 produktow GM)
          • Gość: Marek IP: *.atlanta-48-49rs.ga.dial-access.att.net 09.02.02, 22:29
            Opel Omega byl w USA sprzedawany jako Cadillac Catera. Cieszyl sie niezwykle
            zla opinia. Najczestszym problemem bylo urywanie sie paska rozrzadu. Poza tym
            trapily go powazne problemy z elektronika. Doszlo do tego ze w zeszlym roku
            mozna bylo nowa Catere kupic za $21-22 tys. (oryginalna cena $35tys!)
          • Gość: Janusz IP: *.dip.t-dialin.net 09.02.02, 22:32
            halo hurc,
            pracowalem ale nie w zakladach robiacych Omege. Generalnie Opel ma tu ostatnio
            bardza zla prase (straty finansowe, podla jakosc, zwolnienia pracownikow,
            klopoty ze sprzedaza itp), ale Omega to jest przeciez ten topodel opla, a wiec
            mozesz spokojnie wychodzic z zalozeniaze ten samochod generalnie nie jest zly.
            Oczywiscie mozesz miec pecha i trafic na samochod "poniedzialkowy" (sa takie
            naprawde i to nie bez powodu) ale to nie jest cecha generalna. Opinie na temat
            Omegi sa sa diametralnie rozne od nienawisci do uwielbienia, ale nie ma
            zastrzezen technicznych poza nienowoczesny, przestarzaly itp. tzn czysto
            subiektywnych. Opel ( i Omega) jest tu w pewnych kregach "intelektualnych"
            uwazany za samochod dla chlopow i gastarbeiterow, ale jak pewnie wiesz ludziom
            mozna wszystko zohydzic..
            pozdrawiam
            janusz
            • Gość: Michal IP: *.telia.com 09.02.02, 23:48
              Tak masz racje to wlasnie jest ta sztuka i to mialem na mysli.Inni nie
              zalapali,a swoja droga trzeba czasami podlac troche oliwy ,to zaraz watek sie
              rozgrzeje az milo czytac.Pzdr,Michal
              • Gość: Michal IP: *.telia.com 09.02.02, 23:56
                Dziekuje Tobie za bardzo ladna odpowiedz,milo sie czytalo.Pzdr.Michal
                • Gość: Duk IP: *.rsk.pl 10.02.02, 14:53
                  motoryzacja.interia.pl/id/wiadomosci/news1/www/wys?inf_id=226945
                  może to rozwieje wszelkie wątpliwości...
                  Cz ktos moze orientuje sie, ile gwarancji daje Lexus w Satanach?Czy aby nie 5
                  lat...???
                  Pozdrawiam serdecznie
                  • Gość: Marek IP: *.atlanta-01-02rs.ga.dial-access.att.net 10.02.02, 15:33
                    Najlepsze gwarancje w USA daja Hyundai i Kia - 10 lat/100 tys. mil. Lexus daje
                    4 lata/50 tys. mil na wszystko oprocz silnika/skrzyni - na to jest 6 lat/70
                    tys. mil. Na korozje jest tez 6 lat ale nieograniczony przebieg. Najgorsze
                    gwarancje daja amerykanskie samochody - np. moj ma tylko 3 lata/36 tys. mil.
                    Ale za jakies $900-$1000 mozna sobie kupic przedluzona gwarancje do 10 lat/100
                    tys. mil.
          • Gość: Marek IP: *.atlanta-01-02rs.ga.dial-access.att.net 10.02.02, 15:38
            Pare tendencyjnie wybranych postow na temat Cadillaca Catera:
            1)
            From the day we drove ours out of the showroom, there were problems. Rattles
            all over the place. Quality control was simply awful. We had half a dozen
            cooling system failures, four battery replacements, replacements of an
            assortment of parts that included the ignition lock, brake light switch (a
            serious potential safety hazard), oxygen sensor, and gas cap cover. With the
            lease due to expire shortly, the car still shudders when you apply the brakes
            at 45 miles per hour, and the transmission stick rattles at that speed during
            breaking and over bumps. The radio still cannot remember a station when you
            turn it off, and the rattles persist. When the dealer fixed a damaged door
            jamb, they broke a fitting on the inside door handle and tore some of the
            rubber molding. This is but a small part of the ills that plagued us with the
            1999 Catera. All Cadillac would offer when we asked them to buy it back was an
            offer of a $2,000 incentive towards purchase of another Cadillac. Fat
            chance.

            2)
            The car has had a problem since day one. First Brakes locked up, then key wont
            come out, sunroof doesn't close, transmission went out(with less then 32,000
            miles), radiator prblems Poor custumer service, Rotors have to be changed
            whenever pads are replaced. The car is a no a good choice for anyone. Customer
            service is the worse. You never get a straight answer from anyone. I will go
            back to german cars after this. It has a lot of defects. Example: key gets
            stuck, sun roof gets stuck, rotors have to be changed every time brake pads are
            changed.

            3)
            I thought it would be a trouble free vehicle but to my dismay, I have had
            numerous problems. Fuel injection, hesitation, and electrical problems. Your
            learn from your mistakes. The next time I want to spend money on a luxury
            vehicle, it will be on a Lexus

            4)
            Constant Mechanical & Electrical Problems that are not repaired when taken to
            dealer. "Could Not Find Problem"

            5)
            major problems with oil leakage that couldn't be fixed, tires cupped at 30,000
            miles headlight burned out doors won't close in winter little to no
            satisfaction at dealership
            • Gość: Janusz IP: *.dip.t-dialin.net 10.02.02, 19:31
              hi.. hi... hi...
              jagbym czytal o jaguarze. Nie pisalem tu nic o jakosci samochodow amerykanskich
              bo w USA nie pracowalem, ale jest to ogolniedostepna tajemnica poliszynela.
              No coz, kazdy ma tak dobrze jak sobie zasluzyl, chociaz bylem zawsze przekonany
              ze stwierdzenie "poor service" odnosi sie raczej do europy.
              pozdrawiam
              janusz
            • Gość: edi IP: 212.106.160.* 10.02.02, 20:14
              Gość portalu: Marek napisał(a):

              > Pare tendencyjnie wybranych postow na temat Cadillaca Catera:
              > 1)
              > From the day we drove ours out of the showroom, there were problems. Rattles
              > all over the place. Quality control was simply awful. We had half a dozen
              > cooling system failures, four battery replacements, replacements of an
              > assortment of parts that included the ignition lock, brake light switch (a
              > serious potential safety hazard), oxygen sensor, and gas cap cover. With the
              > lease due to expire shortly, the car still shudders when you apply the brakes
              > at 45 miles per hour, and the transmission stick rattles at that speed during
              > breaking and over bumps. The radio still cannot remember a station when you
              > turn it off, and the rattles persist. When the dealer fixed a damaged door
              > jamb, they broke a fitting on the inside door handle and tore some of the
              > rubber molding. This is but a small part of the ills that plagued us with the
              > 1999 Catera. All Cadillac would offer when we asked them to buy it back was an
              > offer of a $2,000 incentive towards purchase of another Cadillac. Fat
              > chance.
              >
              > 2)
              > The car has had a problem since day one. First Brakes locked up, then key wont
              > come out, sunroof doesn't close, transmission went out(with less then 32,000
              > miles), radiator prblems Poor custumer service, Rotors have to be changed
              > whenever pads are replaced. The car is a no a good choice for anyone. Customer
              > service is the worse. You never get a straight answer from anyone. I will go
              > back to german cars after this. It has a lot of defects. Example: key gets
              > stuck, sun roof gets stuck, rotors have to be changed every time brake pads are
              >
              > changed.
              >
              > 3)
              > I thought it would be a trouble free vehicle but to my dismay, I have had
              > numerous problems. Fuel injection, hesitation, and electrical problems. Your
              > learn from your mistakes. The next time I want to spend money on a luxury
              > vehicle, it will be on a Lexus
              >
              > 4)
              > Constant Mechanical & Electrical Problems that are not repaired when taken to
              > dealer. "Could Not Find Problem"
              >
              > 5)
              > major problems with oil leakage that couldn't be fixed, tires cupped at 30,000
              > miles headlight burned out doors won't close in winter little to no
              > satisfaction at dealership

              czy te cadillaci składali w stanach? czy w którejś z europejskich montowni opla?
              • Gość: Janusz IP: *.dip.t-dialin.net 10.02.02, 20:32
                halo Edi,
                podejrzewam ze twoi rodzice byli bardzo biedni i miales trudne dziecinstwo.
                Wiesz, naukowcy (wyobraz sobie, ze sa madzy i wyksztalceni ludzie na swiecie)
                udowodnili mianowicie, ze dzieci ktore we wczesnym dziecinstwie byly zle zywione
                lub pozbawione witamin nie rozwijaja inteligencji (mowiac miedzy nami zostaja
                debilami)
                bardzo Cie zaluje
                janusz
                • Gość: Edi IP: 212.106.160.* 10.02.02, 23:20
                  Gość portalu: Janusz napisał(a):

                  > halo Edi,
                  > podejrzewam ze twoi rodzice byli bardzo biedni i miales trudne dziecinstwo.
                  > Wiesz, naukowcy (wyobraz sobie, ze sa madzy i wyksztalceni ludzie na swiecie)
                  > udowodnili mianowicie, ze dzieci ktore we wczesnym dziecinstwie byly zle zywion
                  > e
                  > lub pozbawione witamin nie rozwijaja inteligencji (mowiac miedzy nami zostaja
                  > debilami)

                  aha, czyli rozumiem że ciebie mamusia też źle żywiła

                  > bardzo Cie zaluje
                  > janusz

              • Gość: Marek IP: *.atlanta-01-02rs.ga.dial-access.att.net 11.02.02, 03:37
                Cadillac Catera byl montowany gdzies w Europie (Hiszpania?) i przyplywal gotowy
                do USA. Ale to juz historia. Teraz jest Cadillac CTS, o (moim zdaniem) bardzo
                kontrowersyjnej stylistyce.
                • Gość: Edi IP: *.enpol.pl 11.02.02, 14:27
                  Gość portalu: Marek napisał(a):

                  > Cadillac Catera byl montowany gdzies w Europie (Hiszpania?) i przyplywal gotowy
                  >
                  > do USA. Ale to juz historia. Teraz jest Cadillac CTS, o (moim zdaniem) bardzo
                  > kontrowersyjnej stylistyce.

                  wszystkie te amerykańskie auta są tyle samo warte, czyli niewiele

                  • Gość: Marek IP: 172.18.118.* 11.02.02, 14:32
                    Bardzo niesprawiedliwa opinia...
                    • Gość: AM IP: 207.239.29.* 11.02.02, 15:29
                      Opinia obiegowa - ale GM (glownie) dzielnia na nia pracowal wiele lat. A co do
                      nowego CTS - w przedostatnim Card and Driver jest porownanie quasi sportowych
                      samochodow w zakresie 36tys. USD (BMW330i, Saab 9-3 Viggen, Lincoln LS, Cadi
                      CTS, Audi A4 3.0, Lexus IS300, Jaguar X-type 3.0) Cdiego okreslili, ze GM
                      poprawil technologie ale jest to stale technologia BMW sprzed 10 lat :-( -
                      wygraly niemal leb w leb BMW 330i i Audi A4 3.0 )
                      • Gość: Marek IP: 172.18.118.* 11.02.02, 15:51
                        Calkowicie sie z Toba zgadzam. Jakbym mial $40 tys. do wydania to na pewno bym
                        nowego Cadillac'a nie kupil. Podejrzewam ze bym poszedl na BMW albo Audi (to
                        drugie jest niedoceniane w USA od czasow gdy Audi 5000 mialo ciekawy zwyczaj
                        ruszania bez powodu).

                        A jakosc i stylistyka GM ostatnio sie poprawila. Pomijajac Pontiac'a Aztec'a
                        ktory jest najbrzydszym samochodem wszechczasow, pojazdy takie jak GMC Envoy
                        (czy jego odpowiednik - Chevrolet TrailBlazer), obecny i nowy Grand Prix, nowy
                        Firebird, obecny Boneville, troszke kontrowersyjny Avalanche no i nowy Cadillac
                        Escalade sa nie tylko ladne ale i niezawodne.
  • Powiadamiaj o nowych wpisach

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.