Dodaj do ulubionych

Lexus LS 600h | Za kierownicą

IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 29.03.10, 18:25
Pfff Przy Lexusie niemieckie szroty nawet nie mają prawa stać. Liczy się tylko Lexus
Obserwuj wątek
    • Gość: Gość Re: Lexus LS 600h | Za kierownicą IP: *.38.102.4.internetia.net.pl 29.03.10, 22:10
      Niemcy są daleko z tyłu w budowie hybryd. Spójrzcie na osiągi tego Lexusa - bajka, spalanie symboliczne do osiągów i wagi pojazdu. Podczas gdy japończycy od 12 lat seryjnie produkują hybrydy to europa dopiero teraz wprowadza seryjnie takie auta - ale co to za cudaki - spójrzcie na hybrydę Mercedesa - śmiech na sali. Ten Lexus to majstersztyk - polecam przejażdżkę (jeśli macie mozliwość) a przynajmniej wizytę w salonie i demonstrację możliwości. Z resztą co raz więcej ludzi docenia tą markę - na ulicach zaczynają się pojawiać Lexusy i są zauważalne wśród masy Mercedesów, BMW no i Audi - chociaż Audi to totalnie bezpłciowe auto - każdy model wygląda tak samo - odróżnić je mozna z miarką w ręku A4, A6, A8 jeden wał
    • Gość: jacek Re: Lexus LS 600h | Za kierownicą IP: *.webasto.pl 30.03.10, 09:03
      Takie samochody nigdy się nie starzeją? Wręcz przeciwnie, parę lat po wycofaniu z produkcji ich widok przestaje przyciągać wzrok, a wnętrze zamiast skórą "pachnie" chemią z myjni. Nie chodzi mi o Lexusy, ale o większość sedanów z górnej półki. Duszę może mają, ale jest to dusza tapczana, a nie samochodu, który jak choćby Toyota MR2 sprzed 20 lat, zawsze wzbudza emocje u kierowcy i otoczenia. Lexus LS to świetne auto, a ponieważ póki co jest bardzo rzadko wybierane przez buraków i bandziorów, jest symbolem nie tylko statusu materialnego, ale też społecznego. Tyle, że dusza i wieczna młodość to nie jego terytorium.
    • Gość: xx Re: Lexus LS 600h | Za kierownicą IP: *.adsl.inetia.pl 30.03.10, 11:33
      A Polsce podstawowym problemem Audi i BMW jest fakt, że duża grupa nabywców kupuje samochody za 500kPLN, aby dać upust swojemu snobizmowi i pokazać, że ich stać. W tym kontekście kupowanie Audi czy BMW, których jest wszędzie pełno jest bez sensu. Jest zupełnie nieistotne, że duża część tych pojazdów jest spawana z trzech i klepana w garażu u pana Mietka.
    • Gość: Piotrek Re: Lexus LS 600h | Za kierownicą IP: *.pool.mediaWays.net 30.03.10, 12:31
      @Gość

      >Niemcy są daleko z tyłu w budowie hybryd. Spójrzcie na osiągi tego Lexusa - bajka,
      >spalanie symboliczne do osiągów i wagi pojazdu. Podczas gdy japończycy od 12
      >lat seryjnie produkują hybrydy to europa dopiero teraz wprowadza seryjnie takie
      >auta - ale co to za cudaki - spójrzcie na hybrydę Mercedesa - śmiech na sali

      Sam sie smiejesz. Ten Lexus przyspiesza w 6,3s do 100km/h, pali srednio 9,3 l/100km. Dla porownania:

      Audi A8 (Typ D4/4H)

      4.2 TDI, 350 KM:

      Przyspieszenie 0-100 km/h: 5,5s
      Srednie zuzycie paliwa: 7,6 l/100km

      Jak widzisz takie Audi A8 bije tego Lexusa w osiagach i spalaniu.


    • Gość: Gość Re: Lexus LS 600h | Za kierownicą IP: *.38.102.4.internetia.net.pl 30.03.10, 21:09
      Do typa który podał dane Audi
      Mówi Ci coś ekologia? Dlaczego Mercedes czy BMW nie wprowadzili hybrydy z dieslem? Emisja CO2 to tylko wyznacznik mówiący o emisji również innych substancji w tym rakotwórczych - diesle mają ich więcej niż myślisz. Z resztą my europejczycy powoli dostrzegamy problem spalin i zaczynamy produkować hybrydy.
      Podaj dane i osiągi hybrydowego Audi bo chyba tylko w ten sposób można by porównać rozwój technologiczny.
    • Gość: Infim45 Re: Lexus LS 600h | Za kierownicą IP: *.ip.netia.com.pl 30.03.10, 22:41
      Słuchaj deklu.. Czym ty się podniecasz ? Hybrydą ? Weź zwróć obiad w nocy żonie na klatę.. takie bzdury piszesz. Złoża ropy , w tym nowoodkryte w wenezueli starczą na 60 lat. CO2 to bajka wysoko ustawionych ludzi, a ty naiwny fra.jerek patrzysz na te głu.pie hybrydy jak na jedeyny rozsądek. Życzę ci żeby cię prąd strzelił ! HYBRYDA BEZ DOBRYCH BATERII BEDZIE NICZYM ! Narazie nikt nie robiłtestó na wytrzymałość takich akumulatorów (ich żywotność)
    • Gość: Piotrek Re: Lexus LS 600h | Za kierownicą IP: *.pool.mediaWays.net 30.03.10, 22:52
      Do "typa" Gość:

      >Mówi Ci coś ekologia? Dlaczego Mercedes czy BMW nie wprowadzili hybrydy z
      >dieslem?

      Bo jest za droga. Ceny poszczegolnych rozwiazan technicznych wygladaja tak:

      silnik benzynowy < silnik diesla < hybryda z silnikiem benzynowym < hybryda z silnikiem diesla

      Nie ma sensu produkowac hybrydy z silnikiem diesla, bo koszty wydane na jej zakup nigdy sie nie zwroca przez mniejsze spalanie. Zreszta nie wiadomo, czy Toyota robi na hybrydach zyski, raczej robi straty.

      >Emisja CO2 to tylko wyznacznik mówiący o emisji również innych substancji w tym
      >rakotwórczych - diesle mają ich więcej niż myślisz.

      Audi A8 spelnia norme Euro 5, BMW 530d nawet Euro 6, Lexus LS600h o ile dobrze znalazlem spelnia tylko norme Euro4.

      >Podaj dane i osiągi hybrydowego Audi bo chyba tylko w ten sposób można by
      >porównać rozwój technologiczny.

      Pierwsze hybrydowe Audi do kupienia powstalo w 1994 roku, kilka lat przed japonskimi hybrydami. Wtedy ta technologia byla za droga, rozwijanie silnikow diesla bylo lepszym rozwiazaniem.

      Ale po co hybrydowe Audi, jesli takie A8 pali mniej niz ten Lexus?

      A tu osiagi i spalanie BMW i Mercedesa:

      BMW 740d:

      Przyspieszenie od 0-100 km/h: 6,3 s
      Srednie spalanie: 6,9L/100km

      Mercedes s 450 CDI:

      Przyspieszenie od 0-100 km/h: 6,6 s
      Srednie spalanie: 9,1L/100km

      Ciekawe tylko, czy Lexus robi jakies zyski na tych hybrydach?
    • Gość: Gość Re: Lexus LS 600h | Za kierownicą IP: *.38.102.4.internetia.net.pl 30.03.10, 23:06
      Brawo za kulturę wypowiedzi Infim45
      Nikt nie prowadził badań nad żywotnością baterii ?? Czy gwarancja działania baterii na 8 ? 10 lat to krótko? Ponownie ktoś mówi o tym, jak to się świat skończy, gdy bateria w hybrydzie się zużyje. Po co komu wiedzieć, że te baterie są przewidziane na czas życia auta? I że na taksówkach oryginalny zestaw baterii bez problemu robił prawie 500 tysięcy kilometrów: www.hybridcars.com/fleets/tax...ity-25167.html
      Po co wiedzieć, że tak naprawdę co pracy układu hybrydowego potrzeba z około 10% pojemności zainstalowanych w aucie baterii, a cała reszta jest po prostu przewymiarowaniem, aby maksymalnie wydłużyć czas życia układu, uodparniając go na powolne zmniejszanie się pojemności baterii z biegiem czasu i cykli eksploatacyjnych?

      Nowoczesne diesle i hybrydy - ryzyko problemów związanych z zaawansowanymi technologiami.

      Cóż - może czas w końcu przestać udawać, że nowoczesne diesle mają cokolwiek wspólnego z niezawodnością? Niezawodne były Mercedes 300D i pierwsze TDI. Gdy emisje rakotwóczych substancji były nieważne (czytaj nieregulowane przepisami, producenci nie mieli bata nad sobą i ignorowali nasze zdrowie), podobnie jak kultura pracy czy moc z litra pojemności, diesel był niezawodny i trwały.

      Dziś jest dokładnie odwrotnie. Wtrysk musi być pod ogromnym ciśnieniem, aby zapewnić wysoką atomizację paliwa, dać dużo mocy z zadanej pojemności (ciśnienie wtrysku pod 2000 barów, precyzyjne wtryskiwacze). Wtrysk musi być wielokrotny, aby nie klekotało za mocno (konieczność stosowania common rail i piezowtryskiwaczy zamiast pompowtryskiwaczy). Turbosprężarka musi mieć zmienną geometrię, aby zmniejszyć opóźnienie osiągnięcia maksymalnego ciśnienia doładowania. Spaliny muszą iść przez filtry, a koło zamachowe musi ograniczać drgania silnika przy niskich obrotach, które w dieslu transferują sporą moc.

      Cała ta komplikacja zabija niskie koszty eksploatacyjne, pierwotny cel auta z silnikiem diesla. Rezultat jest taki, że auta hybrydowe są po prostu dużo tańsze w eksploatacji niż nowoczesne diesle. Przykłady, czyli zestawienie 5-letnich kosztów utrzymania diesla i hybrydy:

      Mercedes ML 320 CDI
      Utrzymanie....$6,114
      Naprawy.......$6,141
      Koszty cał...$59,385
      www.edmunds.com/used/2008/mer...=10015&vdp=off

      Lexus RX400h
      Utrzymanie.....$4,806
      Naprawy........$2,220
      Koszty całk...$51,086
      www.edmunds.com/used/2008/lex...=10015&vdp=off


      Toyota Prius II
      Utrzymanie......$2,410
      Naprawy.........$2,291
      Koszty całk....$25,101
      www.edmunds.com/used/2005/toy...=10015&vdp=off

      Volkswagen Jetta 1.9 TDI PD
      Utrzymanie......$5,601
      Naprawy.........$3,540
      Koszty całk....$32,310
      www.edmunds.com/used/2005/vol...=10015&vdp=off

      Różnice są naprawde znaczące, szczególnie dla aut kupowanych powszechnie. Wychodzi na to, że diesel w aucie osobowym (cieżarówki do inna brocha, a dlaczego, też chętnie wyjaśnie jak ktoś zainteresowany) ma sens tylko wtedy, jak auto zarabia pieniądze. Czyli np. w taksówkach.

      Jednocześnie w hybrydach wszystkie te awaryjne i drogie komponenty typowe dla diesli zostały zastąpione systemami o bardzo wysokiej trwałości. Turbo nie ma, dwumasu nie ma, wysokociśnieniowego wtrysku nie ma, filtra cząstek stałych nie ma, wielobiegowej automatycznej skrzynie biegów nie ma, układu dwusprzęgłowego DSG nie ma. Za to jest silnik elektryczny, bateria i inwerter. Rzeczy, w których po prostu nie ma się co zepsuć, bo są narażone na minimalne obciążenia termiczne (wszystkie trzy) i mechaniczne (dwa z tych trzech).

      Do tego każda hybryda od Toyoty i Lexusa z natury oferuje automatyczną zmianę biegów. Dodanie do diesla nowoczesnego, wielobiegowego, szybkiego automatu z zaawansowanym sterowaniem (dane z wielu czujników w aucie) znowu podniesie koszty eksploatacyjne i zwiekszy awaryjność. Wątek problemów ze skrzyniami DSG ma już na dużym forum VW ponad 700 postów i rośnie: forums.vwvortex.com/zerothread?id=3968936


      Brudna i rakotwórcza prawda o dieslach.
      Ku mojemu przerażeniu, w Polsce (w EU pewnie też) coraz popularniejsze staje się wymontowywanie filtrów rakotwórczych cząstek stałych z nowoczesnych diesli. Zakłada się prosty układ elektroniczny symulujący obecność filtra.

      Właścicieli diesli nie mają pieniędzy na utrzymanie ich samochodów. Wobec tego zwiększają ryzyko ekspozycji innych użytkowników dróg i chodników na rakotwórcze substancje, sami oszczędzając parę groszy. W końcu rura wydechowa ich samochodów jest z tyłu, za nimi, a nie przed nimi.

      Firmy oferujące tą usługę rosną jak grzyby po deszczu:
      www.emulatory.com.pl/nasze-produkty.html
      www.c-tronic.pl/filtr_czastek.htm
      www.fap-dpf.pl/upLoad/peugeot-klub.pdf
      www.dieselserwis.eu/dpf.htm
      www.globtec.pl/serwis,emulatory-fap---dpf.html
      www.autoamatorfrance.pl/sklep...t&iCategory=16
      www.centrumdiesla.com.pl/pokaz_kat.php?idkat=20

      Rośnie również liczba ludzi, których nie stać na eksploatację ich auta, i którzy decydują się na ten ruch:
      www.a6klub.pl/a6-c6-20-tdi-14...dpf-vt15849.ht
      www.a4club.eu/silniki-diesla/...-)-emulator-d/
      forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=67983&page=2
      forum.fordclubpolska.org/show....php?p=1284513
      nissanzone.pl/viewtopic.php?p...2a80cec6b783db
      forum.vectra-unlimited.pl/sho...d.php?p=804096
      forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=75704
      www.zafiraklub.pl/forum/print...5d82437e573aca
      www.tuning.opole.pl/forum/viewtopic.php?t=9035
      tdi.pl/component/option,com_s.../topic,3268.0/
      nissanzone.pl/viewtopic.php?p...2a80cec6b783db
      www.zafiraklub.pl/forum/viewtopic.php?p=5749

      Tak zmodyfikowane auto nie ma już nic wspólnego z normą EURO 5, którą otrzymują fabrycznie z racji obecności filtra. Warto zauważyć, że niektórzy
    • Gość: Gość Re: Lexus LS 600h | Za kierownicą IP: *.38.102.4.internetia.net.pl 30.03.10, 23:13
      Trwałość baterii aut hybrydowych.
      Gwarancja na 8-10lat to mało?
      Ponownie ktoś mówi o tym, jak to się świat skończy, gdy bateria w hybrydzie się zużyje. Po co komu wiedzieć, że te baterie są przewidziane na czas życia auta? I że na taksówkach oryginalny zestaw baterii bez problemu robił prawie 500 tysięcy kilometrów: www.hybridcars.com/fleets/tax...ity-25167.html

      Po co wiedzieć, że tak naprawdę co pracy układu hybrydowego potrzeba z około 10% pojemności zainstalowanych w aucie baterii, a cała reszta jest po prostu przewymiarowaniem, aby maksymalnie wydłużyć czas życia układu, uodparniając go na powolne zmniejszanie się pojemności baterii z biegiem czasu i cykli eksploatacyjnych?
    • Gość: badacz Re: Lexus LS 600h | Za kierownicą IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 31.03.10, 13:09
      @Gość
      Strzał w samo sedno. Piwo dla ciebie kolego.

      I jeszcze do wielbicieli diesli i zarazem krytyków hybryd.
      Zobaczcie sobie na raporty spalania a nie dane z prospektów. Potem zerknijcie na raporty niezawodności i raporty testów długodystansowych. Wnioski nasuwają się same. Diesel jest bez szans.

      Ale skoro Wy jestescie madrzejsi to juz aplikujce do koncernów motoryzacyjnych i zmiencie bieg historii motoryzacji...przyszlej motoryzacji.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka