Dodaj do ulubionych

Silnik VW TSI 1.4 wersja 122 KM - prośba o opnie.

18.04.10, 19:56
Proszę użytkowników samochodów z silnikiem VWeja 1.4 TSI, w wersji 122 KM, o
opinię na temat tego silnika.
Interesuje mnie:
- spalanie, trasa i miasto (styl jazdy),
- eksploatacja (koszt przeglądów, częstotliwość przeglądów, wymian świec,
oleju i filtrów, rozrząd itp.).
Jak wygląda trwałość VW Jetta III (Golf V z kufrem)?
Czy ma jakieś bolączki, typu szybko padające amory, wahacze, trzeszczące
podszybie, itp. lub inne?
Proszę o opinię osoby, które miały lub mają styczność z tym silnikiem i
samochodem i mogą coś napisać od siebie.
Dziękuję za opinię typu: kolega ma, słyszałem, podobno.
Obserwuj wątek
    • alfik7 Re: Silnik VW TSI 1.4 wersja 122 KM - prośba o op 19.04.10, 08:40
      Naprawdę nikt nie potrafi nic powiedzieć nt. TSI 122 KM i VW Jetty?
      Na ulicy dosłownie co 2 samochód to VW (i pochodne typu skoda, seat).
      Jak trzeba poujadać na alfę, fiata, toyotę i inne - to sami mądrzy ale jak pytam
      o konkrety nt. dość, myślę, popularnego silnika TSI i samochodu Jetta - to nagle
      nikt nic nie wie?

    • badyll Re: Silnik VW TSI 1.4 wersja 122 KM - prośba o op 19.04.10, 09:35
      Moje zdanie na temat tego silnika są jak najbardziej pozytywne.
      Jeśli chodzi o spalanie to jesli jezdzisz zgodnie z przepisami, płynnie i jesteś cierpliwy to możesz osiągnąc spalanie na poziomie 5,5 l/100km (wg danych kalkulatora pokładowego). W normalnych warunkach jazdy przy prędkości 100-140 km/h spalanie ok. 6,5 l/100.
      U mnie spalanie z ostatnich 20 tys km wyniosło 7,2. Byłem mocno zaskoczony że różnica spalania pomiedzy miasto i trasa jest niewielka. Oczywiście dużo zależy od stylu jazdy bo jak będziesz kręcił do czerwonego pola to pewnie i do 10 spokojnie dojdzie.
      Jednak turbina zaczyna dmuchac już od 1500 obr/min i nie ma takiej potrzeby z wyjątkiem gdy chcesz wykorzystać całą moc w sytuacjach które nie zdarzja sie zbyt często ( pisze tu o typowym użytkowaniu samochodu na co dzień). Skrzynia biegów 6 biegowa jest dobrze dobrana do charakterystyki silnika może za wyjątkiem 1 biegu jak dla mnie troche za krótka ale to kwestia gustu. Wydaje sie że masz wiekszy silnik niż te 1,4 ale to jak w kazdym turbo. Wymiana oleju co 15 tys a przegląd co 30 tys. Jeśli chodzi o trwałość poszególnych elementów to za wczesnie by oceniać jak na razie wszystko ok. Po pierwszych 100 tys okaże sie jak z niezawodnościa. Producent pisze o tankowaniu benzyny 95 ale serwis (przynajmniej na śląsku) zaleca żeby lać 98 bo mieli przypadki, że klienci mieli problemy z układem wtryskowym. Jeśłi chodzi o wrażenia z jazdy to proponuje żebyś zrobił jazde próbną i sam ocenił bo to już wrażenia subiektywne.
      Pozdr.
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka