Dodaj do ulubionych

Jeśli Volt odniesie sukces...

IP: *.strong-pc.com 01.05.10, 12:59
ja już wiem jak będzie: volt będzie kosztował tak absurdalne pieniadze, ze nikt go nie kupi. Uratują go tylko dopłaty, ale one są tylko za oceanem, wiec u nas ampera bedzie tylko egzotycznym dodatkiem w salonie, predzej an ulicy spotkamy porsche czy ferrari.
Obserwuj wątek
    • Gość: gosc 3 Re: Jeśli Volt odniesie sukces... IP: *.chello.pl 02.05.10, 20:13
      Gratulacje geniusze. Samochod moze miec i nawet 300km zasiegu na bateriach tylko kto za to zaplaci. Tesla ma kosztowac gigantyczne pieniadze, volt po doplatach okolo 20 00$ dol. czyli znosnie.
      Dalej - nie rozumiecie, ze taka konstrukcja (normalny volt) daje 64 km czyli wartosc ktora w ciagu dnia przebywa okolo 70% osob. Gdyby wszystkie samochody wyposazyc w takie silniki wlasnie o 70% spadlo by zuzycie paliwa.
      Po trzecie matoly, volt posiada takze silnik spalinowy(zasilajacy baterie) czyli w sytuacji wiekszego zapotrzebowania pozwala przejechac kilkaset kilometrow.

      Podsumowujac, jest to kompromis pomiedzy cena ,redukacja zuzycia paliwa i mozliwoscia dalekiego zasiegu na silniku spalinowym.
      Najpierw sie zainteresujcie, a potem pleccie.
      A jak chcecie miec dla szpanu kilkaset kilometrow na bateriach, ktore zuzyjecie raz na miesiac to juz wykladajacie te setki tysiecy dolarow z kieszeni.

      Najpierw warto choc "odrobine" zainteresowac sie tematem, zamiast plesc bzdury, ok?
    • wowo5 Re: Jeśli Volt odniesie sukces... 02.05.10, 22:05
      Moi przedmowcy najwyrazniej nie maja najmniejszego pojecia o czym mowia. Volt jest samochodem eletkrycznym wyposazonym w silnik benzynowy dzialajacy jako generator. Przez to eliminuje glowna wade somochodu elektrycznego - ograniczony zasieg. Po 50 km po prostu wlaczy sie silnik benzynowy. Cala operacja jest podobno zupelnie niezauwazalna dla kierowcy.
    • uii Re: Jeśli Volt odniesie sukces... 03.05.10, 00:09
      Prawdziwa alternatywa dla benzyny sa samochody na wodor na ale za duzo jest do stracenia dla koncernow motoryzacyjnych takze, wiec beda forsowane samochody elektryczne jako uzupelnienie spalinowych ale nie ich zamiennik.
      Jak dla mnie swiat bez spalin i hałasu to wizja zbyt piekna zeby byla prawdziwa.
    • poszum Re: Jeśli Volt odniesie sukces... 03.05.10, 02:37
      Ten artykul jest z gruntu bledny. Zasieg 50 km jest na silniku elektrycznym, po czym wlacza sie spalinowy, ktory laduje baterie, ktore napedzaja kola. Wlacznie na jednym baku samochod ten moze przejechac cos jak 800 km.

      Jesli zas, uzywasz ten samochod np do krotkich dojazdow do pracy nigdy nie bedziesz musial uzyc silnika spalinowego jako ze zasieg 50 km na silniku elektrycznym ci byc moze wystarczy. Po czym wracasz do domu, wlaczasz samochod do kontaktu elektrycznego i znow jest gotowy do pokrycia 50km dystansu jedynie na silniku elektrycznym. Trzeba powiedziec ze ladowanie pradem elektrycznym jest supertanie, ze nieomalze za darmo w porownaniu z kosztami benzyny.

      Zatem, autor musi sobie poczytac i zrozumiec jak dzialaja samochody hybrydowe, ktore posiadaja dwa silniki: elektryczny i spalinowy.

      Jest wlasciwie zenada ze taki artykul ukazal sie w sekcji motoryzacyjnej GW. Czy ma byc to informacja czy dezinformacja ?
    • Gość: tt Re: Jeśli Volt odniesie sukces... IP: *.chello.pl 03.05.10, 11:20
      Kupa bzdur.....
      Autor kompletnie nie wiedział o czym pisze, albo....ten artykuł jest swoistą manipulacją.
      Czy autor, lub ktoś z państwa jeździł hybrydą (prawdziwą, Boże broń Priusem)?
      No właśnie!
      Ja tylko trochę - ok 1000mil Priusem (spuśćmy litościwie zasłonę milczenia) i 24000km
      Fordem Escape Hybrid po polskich drogach i chaszczach. Zaznaczyć należy, że to hybrydy pierwszej generacji - silnik spalinowy jest połączony mechanicznie z "kołami". Escape był nowym samochodem sprowadzonym przez moją firmę na sprzedaż - pomyślałem -spróbuję, przejadę ze 100km i zobaczę jak toto się sprawuje (poniżej 8-miu cylindrów to dla mnie nie silnik). I... przejechałem24 tys km.
      Dynamika - dużo lepsza niż Escape 3.0 220HP, zużycie paliwa miasto - zdecydowanie poniżej 6/100, czasem nawet spadało poniżej 5/100 (kwestia fantazji), szosa w miarę stałe 7.6-7.8/100. Pełnosprawne 4WD ! Jazda na "prądzie" - nigdy nie przejechał mniej niż 12mil wg danych fabrycznych. Codziennie pokonywaną trasę z podwarszawskiej sypialni /ok 25km/ potrafił pokonać w umiarkowanym korku całkowicie na prądzie, ew włączając silnik spalinowy 1-2 razy na 2-3 minuty. Na tej trasie zużycie spadało poniżej 4l. Mówiąc delikatnie mam w d ekologię i ekologów szczególnie....ale rzadkie wizyty w benzyniarni to miłe dla kieszeni. Jeszcze jedna informacja - samochód posiadał dodatkowy pakiet - doładowanie z gniazdka. W nocy garaż, w dzień firma. Różnica w rachunkach za prąd? Brak.
      Podsumowując - pełnosprawna terenówka, o kosmicznym przyspieszeniu, z zachowaniem pełnego komfortu jak na amerykańskie auto przystało.
      Prius - hmm - auto dla ekoonanistów gdzie wszystko podporządkowane jest wyścigowi do kropelki - powtórzę dla ekoonanistów.
      Co do Volta - cena....teoretycznie owiana tajemnicą, ale dla dociekliwych nic trudnego. Za dobrze wyposażonego Mondeo, będzie go można mieć w Polsce (warunek - euro odprawa celna na Litwie, Łotwie, w Danii).
      Kupię, pojeżdżę, dam córce. Bez bulgotu pod maską to jednak nie samochód.

      Link dla zainteresowanych - federalne normy zużycia paliwa - może być mniej nie może być więcej.
      www.fueleconomy.gov/
      klik (compare side-by-side) i po wyborze auta przełączyć na I/100km.
      I jak na tym tle wygląda jewromotoryzacja?
    • Gość: Stan Re: Jeśli Volt odniesie sukces... IP: *.wisla.ccm.pl 03.05.10, 13:51
      Tak się składa, że mam hybrydę, Toyotę Highlander, 7 osób, 260 KM... napęd na 4... nie ładuje się w ogóle z gniazdka - ale i tak jest b.dobra... 8,2 l/100km, przyspieszenie do 100 km - 8 sekund... Ale przy szybkiej jeździe na autostradzie pali więcej, do 11, fizyki się nie oszuka... Dla mnie - wspaniałe, cisza, wygoda i ...tanio (sprowadziłem z USA) Gdyby jeszcze z gniazdka 100 km - no cóż, tylko kwestia czasu...
    • pocalujta_wujta Re: Jeśli Volt odniesie sukces... 03.05.10, 15:44
      Jesli bedzie odpoiednio tani to bedzie hitem. Iwekszosc ma wlasne domy z gniazdkiem przed garazem. Do pracy i spowrotem dobrze wyliczyli Volta na odleglosc pokonywana na bateriach wiec jesli chodzi o oszczednosci energetyczne to powinny byc.

      Problemy moga byc takie:

      1. Ktos zacznie niszczyc pomysl bo jest w biznesie paliw (normalne).
      2. Koszt i zywotnosc baterii oraz zanieczysczenia zwiazane z ich przetworzeniem beda kiepskie.
      3. Bezpieczenstwo bedzie niskie (jak do tego przyloza swoja mala raczke produkujaca dziadostwo Chinczycy decydujacy o losach GM).

      Zobaczymy.

      Z USA...
    • cracovian Re: Jeśli Volt odniesie sukces... 03.05.10, 16:35
      Volt odniesie sukces jak i rowniez w 100% elektryczne samochody jak np. tanszy Nissan Leaf (na ktorego sie wlasnie zapisalem :-))

      To nie sa drogie samochody, nawet bez doplat. Ktos wspomnial o Tesla... Kosztuje 3-4 wiecej, baterie ma ogromne ($$$), wiec i zasieg duzo lepszy. Maly producent, zycze im powodzenia, ale bez setek milionow dotacji rzadowych tez by daleko nie pociagneli :-)
    • Gość: stoffer Re: Jeśli Volt odniesie sukces... IP: *.mc2.chalmers.se 03.05.10, 18:17
      gosc 3 - dobrze mowisz. Poza tym, im wiecej baterii, tym gorsza ekonomika jazdy po miescie, bo trzeba wiecej energii zuzyc na robujanie tych kilkuset kilogramow baterii.

      Z reszta, samochody czyto elektryczne na dlugich trasach maja maly sens. W miescie jezdzi sie powoli, wiec straty na opory toczenia i powietrza sa male. Problemem jest czesta zmiana szybkosci i tu hybryda bryluje, bo moze odzyskiwac energie w czasie hamowania.

      W czasie jazdy na dlugich dystansach z duza szybkoscia glownym zrodlem strat sa opory powietrza i opory toczenia. Opor powietrza rosnie z kwadratem szybkosci. Przy 120 km/jh jest cztery razy wiekszy, niz pczy 60 km/h, wiec tak naprawde na dlugich dystansach liczy sie aerodynamika.
    • poszum Re: Jeśli Volt odniesie sukces... 03.05.10, 21:42
      Do bah,

      Niekoniecznie musisz ladowac samochod elektryczny pare godzin. Najnowsze technologie pozwalaja na zaladowanie w 10-20 minut do ok 80 % pojemnosci akumulatora.

      Poza tym sa firmy, np Better Place, ktore wdrazaja wymienialne akumulatory. Wyglada to tak, konczy ci sie akumulator, jedziesz na stacje, robot wyciaga ci stara baterie, wklada nowa naladowana w ciagu ok 5 minut, i jedziesz dalej. Jest tego filmik gdzies na internecie, gdzies pod adresem wlasnie Better Place. Better place pracuje nad rozwinieciem sieci wymiany baterii wlasnie.

      Troche cierpliwosci, nie od razu Krakow zbudowano, a co dopiero mowic o praktycznym samochodzie elektrycznym ...

      Nowych technologii i rodzajow akumulatorow jest cale multum, o wiele wiecej niz ci sie wydaje.
    • poszum Re: Jeśli Volt odniesie sukces... 04.05.10, 04:22
      Wymiane akumulatora Better Place przez robota mozna sobie obejrzec na
      www.engadget.com/2009/05/13/video-better-places-automated-electric-vehicle-battery-switch/
      Koszt tego nie jest jeszcze znany, ale z tego co wiem firma jest bardzo zainteresowana zeby bylo to bardzo taniutkie. Plan, o ile sie nie myle, jest taki ze bedzie sie placilo miesieczny abonament w zaleznosci ile chcesz przejechac kilometrow, podobnie do abonamentow na telefony komorkowe w zaleznosci ile chcesz miec minut rozmow.

      Better Place wlasnie w ciagu ostatniego tygodnia rozpoczal projekt elektrycznych taksowek w Tokio ktore beda mialy wymienialne akumulatory. Tzn po skonczonej zmianie kierowca zjezdza do garazu, gdzie robot wymienia mu zuzyty akumulator na swiezy.
      blog.betterplace.com/2010/04/better-place-launches-switchable-battery-electric-taxis-in-tokyo-today/
      Wiem tez ze Better Place takze rozmiawial z politykami w Polsce odnosnie swoich technologii. Nie wiem jakie byly rezultaty tych rozmow.

      Wydaje sie jednak ze samochody ktore jezdza lokalnie, taksowki i te glownie dowozace do pracy, sa idealnymi kandydatami na pierwsze samochody elektryczne. Te dalekodystansowe beda szly w dalszej kolejnosci.

      W USA istnieje takze w tej chwili wiele firm ktore produkuja albo eksperymentuja z budowa elektrycznych ciezarowek, sa to glownie dostawcze ciezarowki ktore jezdza lokalnie, jak dostawy do sklepow, domow, itd.
    • poszum Re: Jeśli Volt odniesie sukces... 04.05.10, 06:39
      Caly ten artykul jest mocno chybiony. Autor, piszac o Volt, najwyrazniej nie zdaje sobie sprawy z roznorodnosci i zaawansowania rynku samochodow elektrycznych w USA. Podczas gdy autor fascynuje sie Voltem, ktory nawet nie bedzie w pelni elektrycznym samochodem, i wejdzie na rynek dopiero pod koniec obecnego roku, tak naprawde wchodza i wejda na rynek do konca obecnego roku zupelnie elektryczne samochody o bardzo porzadnych parametrach.

      Nie zapominajmy tez, ze samochody elektryczne maja o wiele lepsze parametry jako ze z definicji silniki elektryczne sa o niebo, albo kilka nieb, bardziej wydajne od spalinowych. I to wszystko przy niemal zupelnie cichej jezdzie.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się