Dodaj do ulubionych

proszę o opinie o silniku 1.8T

26.09.10, 14:25
Czy silnik 1.8T w samochodzie używanym z lat 1998-2000 to coś czego lepiej unikać? Prawdopodobnie będę musiał kupić samochód i myślę o A3 albo A4 z tych lat, nie chcę TDI ze względu na kosztowne potencjalne naprawy, myślę nad benzynowym 1.6 albo 1.8 ale sporo jest też 1.8T. Zależy mi na małej awaryjności silnika, poza tym liczę na to ze benzynowe silniki będą miały mniejszy przebieg.

Czy to są dobre silniki? Czy silnik 1.8T będzie bardziej "zużyty" niż zwykły 1.8 po tym samym przebiegu? Czy dużo więcej pali w cyklu miejskim?

Czy któryś z nich wyeliminować albo któryś się wyróżnia?
Obserwuj wątek
    • analny_wybawca Re: proszę o opinie o silniku 1.8T 26.09.10, 15:18
      1.8T będzie tak samo kosztowny w eksploatacji (nie liczę paliwa), jak 1.9TDI. Ja jestem wariat, wg mnie jeśli brać A3/A4 to tylko z 1.8T lub TDI na pompkach (130KM)
      --
      habudzik napisało:
      Z całym szacunkiem ale nie widzę na tym forum kogokolwiek ( poza własną osoba )
      kto dałby sobie radę na egzaminie na kontrolera lotów
    • uny Re: proszę o opinie o silniku 1.8T 26.09.10, 20:35
      1.6 bedzie za słaby. jesli juz bierz 1.8T
      --
      Post ten wyraża opinie autora w dniu dzisiejszym. Nie może on być wykorzystany przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani innym następującym po nim dniu. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
    • hutchence Re: proszę o opinie o silniku 1.8T 26.09.10, 20:51
      >Zależy mi na małej awaryjności silnika, p
      > oza tym liczę na to ze benzynowe silniki będą miały mniejszy przebieg.

      W takim razie jedynym rozsądnym rozwiązaniem będzie jakaś V6 lub jeszcze lepiej V8. Silniki raczej nie do zarżnięcia, a i przebiegi znacznie niższe niż dyzli. A3 odpada. Może S4 z 4.2? Hehehe...
    • akodo78 dzięki za rady 26.09.10, 21:30
      niemniej ograniczają mnie środki :) A3 lub A4 mi się podobają (miałem kiedyś Passata B5 i nie narzekałem) na mocy mi nie zależy, to ma być tylko na zimę alternatywa dla komunikacji miejskiej. Chodzi mi o to by to był to silnik jak najmniej skomplikowany i bezawaryjny. Czy te konstrukcje 1.8 albo 1.6 są trwałe? Aktualnie jeżdżę Focusem 1.6 Pb i fakt że to muł ale auto będzie ewidentnie do jazdy miejskiej.
      • v-6 Re: dzięki za rady 26.09.10, 22:24
        1,8T to moim zdaniem najbardziej udany benzynowy silnik grupy VW (z czasów nowożytnych, że się tak wyrażę). Jeśli weźmiesz najprostszą wersję (było kilka) oznaczaną AGU to nawet w przypadku trafienia na zużytą turbinę nie zbankrutujesz: regeneracja turbiny K03 to ok. 1000 zł, nowa, dobrej firmy, kosztuje 2000 lub niewiele więcej. Sam silnik jest niemal nie do zajechania.
        Natomiast sensowność kupowania turbo do jazd wyłącznie miejskich to już inna sprawa. Zużycie paliwa będzie zawsze większe niż w jednostce wolnossącej. Ponadto starsze turbiny, takie jak K03, wymagają minimum właściwego podejścia - odczekanie przed ruszeniem po uruchomieniu silnika tudzież nie gaszenie motoru zaraz po zakończeniu dłuższej jazdy są wskazane.
        Pozdrawiam
        v-6
        • akodo78 Re: dzięki za rady 26.09.10, 23:19
          a jaki przebieg taki silnik może wytrzymać? W tym 1.8T jest wtrysk bezpośredni (chyba) czy to też jest tak podatna na uszkodzenia technologia jak aparatura wtryskowa w dieslach?

          I najważniejsze - o ile to spalanie będzie większe niż w zwykłym 1.8 czy 1.6? Bo mi 1.6 czasem potrafi spalić i 10l.

          Do dbania o sprężarkę tak się przyzwyczaiłem jeżdżąc dieslami że nawet u siebie teraz w benzynowcu czekam po dojechaniu do celu :) więc to dla mnie nie stanowi problemu.
          • v-6 Re: dzięki za rady 27.09.10, 15:03
            akodo78 napisał:

            > a jaki przebieg taki silnik może wytrzymać? W tym 1.8T jest wtrysk bezpośredni
            > (chyba) czy to też jest tak podatna na uszkodzenia technologia jak aparatura wt
            > ryskowa w dieslach?

            Nie, to są silniki z pośrednim wtryskiem wielopunktowym (MPI). Rozwiązanie sprawdzone w sensie odporności na awarie. Nie potrafię powiedzieć, jaki przebieg wytrzyma sam silnik, ale na pewno bardzo duży. Wcześniej zużyje się turbina.

            > I najważniejsze - o ile to spalanie będzie większe niż w zwykłym 1.8 czy 1.6?

            Znowu nie potrfię podać konkretnych liczb. Jednak praktyka pokazuje, że turbina jest najbardziej paliwożerna przy dynamicznej jeździe w mieście. Wtedy - moim zdaniem - 20% wzrost zużycia w stosunku do odpowiednika wolnossącego masz nie wyjęty. Im delikatniej będziesz jeździł, tym różnica będzie mniejsza. W trasie, przy jeździe ze stałą prędkością, może w ogóle nie być różnicy.
            Pozdrawiam
            v-6


        • jestklawo Re: dzięki za rady 27.09.10, 08:59
          crannmer napisał:

          > Cos pomyliles. poprzez downsizing (z turbiną) osiaga sie zmniejszenie zuzycia
          >paliwa

          v-6 napisał:

          >Zużycie paliwa będzie zawsze większe niż w jednostce wolnossącej

          i komu tu wierzyć? No komu :)))
          • lapufkasz Re: dzięki za rady 27.09.10, 09:58

            jestklawo napisała:

            > crannmer napisał:
            >
            > > Cos pomyliles. poprzez downsizing (z turbiną) osiaga sie zmniejszenie zuz
            > ycia
            > >paliwa
            >
            > v-6 napisał:
            >
            > >Zużycie paliwa będzie zawsze większe niż w jednostce wolnossącej
            >
            > i komu tu wierzyć? No komu :)))

            Ty naprawde jestes niedorozwiniety
          • crannmer Re: dzięki za rady 27.09.10, 09:58
            jestklawo napisała:
            > i komu tu wierzyć? No komu :)))

            Mieszasz ze soba zupelnie rozne sprawy.
            W czasach powstania 1,8T celem zastosowania doladowania bylo przede wszystkim zwiekszenie osiagow. To byl jeszcze schylek czasow, kiedy uturbione benzynowce slynely jeszcze z duzego i bardzo duzego zuzycia paliwa. I w tamtych czasach 1,8T wylamywal sie trochez ogolnego trendu, albowiem dalo sie nim jezdzic w miare oszczednie.

            Natomiast obecnie w niektorych zasosowaniach uzywa sie doladowania w polaczeniu ze znacznym zmniejszeniem pojemnosci do poprawy sprawnosci silnika w srednim i dolnym zakresie obciazen. przykladem sa aktualne modele Volkswagena.

            --
            MfG
            C.
            Zachowawca, aby uniknąć postępu, nie pociągnął za sznurek wychodząc z ustępu.
            • jestklawo Re: dzięki za rady 27.09.10, 10:39
              crannmer napisał:

              > Mieszasz ze soba zupelnie rozne sprawy

              nic nie mieszam, tylko pytam jak to możliwe, że w silniku 1.8 turbina powoduje wzrost zużycia paliwa, w silniku 1.4 wprost przeciwnie

              > uzywa sie doladowania w polaczeniu ze znacznym zmniejszeniem pojemnosci do poprawy >sprawnosci silnika w srednim i dolnym zakresie obciazen

              i ta poprawa sprawności nie jest związana "ze zwiększeniem osiągów" jak w 1.8T? :)

              > przykladem sa aktualne modele Volkswagena

              z których raz w tygodniu trzeba odlać trochę paliwa z baku. One na powietrze jeżdżą
              • crannmer Re: dzięki za rady 27.09.10, 12:55
                jestklawo napisała:
                > nic nie mieszam, tylko pytam jak to możliwe, że w silniku 1.8 turbina powoduje
                > wzrost zużycia paliwa, w silniku 1.4 wprost przeciwnie

                Rzniesz glupa i tyle.
                To sa zupelnie inne silniki, z innymi turbinami i zupelnie innym sterowaniem.

                Reszty polemiki na poziomie nie ma co nawet komentowac.
                --
                MfG
                C.
                While a stretto diminution is an obvious solution
                • spark1.8 Re: dzięki za rady 19.11.10, 23:32
                  crannmer napisał:
                  > To sa zupelnie inne silniki, z innymi turbinami i zupelnie innym sterowaniem

                  ... i z inną mieszanką stechiometryczną. Im więcej powietrza, tym mniej paliwa? Powiedz to rysiowi_111. On chyba on też jest jest w ten deseń :-)
              • v-6 Re: dzięki za rady 27.09.10, 14:34
                jestklawo napisała:

                > nic nie mieszam, tylko pytam jak to możliwe, że w silniku 1.8 turbina powoduje
                > wzrost zużycia paliwa, w silniku 1.4 wprost przeciwnie

                Owszem, mieszasz: mówisz o porównywaniu 2 silników o TEJ SAMEJ MOCY, jednego z turbo (mniejszego), drugiego bez turbo (większego, bo do uzyskania tej samej mocy potrzebuje większej pojemności). Wtedy, w przypadku nowoczesnych silników TSI Volkswagena, turbo poprawia osiągi, a mniejsza pojemność wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa. To ostatnie bywa zresztą kwestionowane, ale to zupełnie inna bajka.
                Albowiem my tu mówimy o dwóch silnikach o TEJ SAMEJ POJEMNOŚCI, z których jeden zostaje wyposażony w turbo. Ten silnik będzie miał znacznie większą moc (150 KM, ale może też być dużo więcej), podczas gdy silnik 1,8 wolnossący Volkswagena miał 125 KM (w wersji 20-zaworowej, najbliższej 1,8T, bo były też słabsze). I tutaj cudów nie ma - zużycie paliwa będzie większe.
                Pozdrawiam
                v-6


                • jamesonwhiskey Re: dzięki za rady 27.09.10, 16:37
                  > podczas gdy silnik 1,8 wolnossący Volkswagena
                  > miał 125 KM (w wersji 20-zaworowej, najbliższej 1,8T, bo były też słabsze). I
                  > tutaj cudów nie ma - zużycie paliwa będzie większe.

                  oprocz wersji 1.8 20V jest jeszcze 1.8 5v jakies takie niby turbo ,
                  mialem oba jaki i 1.8 T ,duzych roznic w sapaniu nie zauwazylem ,
                  w miescie w zaleznosci od stylu jazdy na 12-15 litrow trzeba sie przygotowac
                      • analny_wybawca Re: dzięki za rady 27.09.10, 18:23
                        > a w ktorym miejscu jest ta bzdura bo nie zauwazylem ?

                        W tym, że 1.8 5V i 1.8 20V to to samo :D Chyba nie sądzisz że cały silnik ma 5 zaworów (5V) albo jeden cylinder ma 20 zaworów (20V)? 5V oznacza 5 zaworów na cylinder, 20V oznacza 20 zaworów ogólnie. Często na 1.8T mówią potocznie 1.8 20V, ale jeśli są bez turbo to oba 1.8 to te same silniki
                        --
                        habudzik napisało:
                        Z całym szacunkiem ale nie widzę na tym forum kogokolwiek ( poza własną osoba )
                        kto dałby sobie radę na egzaminie na kontrolera lotów
                        • jamesonwhiskey Re: dzięki za rady 28.09.10, 14:26
                          > W tym, że 1.8 5V i 1.8 20V to to samo :D

                          nie chodzi mi o liczbe cylindrow tylko o oznaczenie silnika
                          ktore czyms tam sie roznia
                          a opinie sa dosyc mocno podzielone
                          od tego ze wlasnie sie nie roznia niczym tylko napisem na oslonie silnika
                          po zmiany w glowicy i wtryskach
                          przeczytalem gdzies rowniez ze 5V to mialo byc jakies turbo bez turbosprezarki
                          co moze byc w jakis tam sposob prawda bo w papierach samochodu mialem wpisane
                          1.8 turbo chociaz zadnej sprezarki nie bylo
                          • analny_wybawca Re: dzięki za rady 28.09.10, 15:53
                            > nie chodzi mi o liczbe cylindrow tylko o oznaczenie silnika

                            tu chodzi o liczbę ZAWORÓW, liczba cylindrów jest taka sama :D Odróżniasz zawór od cylindra?

                            > ktore czyms tam sie roznia
                            ale nie wiem czym?

                            > przeczytalem gdzies rowniez ze 5V to mialo byc jakies turbo bez turbosprezarki
                            Awangarda w motoryzacji - turbo bez turbosprężarki :D

                            > co moze byc w jakis tam sposob prawda bo w papierach samochodu mialem wpisane
                            > 1.8 turbo chociaz zadnej sprezarki nie bylo
                            To Ty mów od razu że masz jebane auto z zachodu, może Ci ktoś swapa na szybko w PL zrobił bo 1.8T drożej chodzą od wolnossących? Kupiłeś auto które ma niezgodne dane w papierach z rzeczywistością?

                            --
                            habudzik napisało:
                            Z całym szacunkiem ale nie widzę na tym forum kogokolwiek ( poza własną osoba )
                            kto dałby sobie radę na egzaminie na kontrolera lotów
                  • v-6 Re: dzięki za rady 27.09.10, 21:31
                    jamesonwhiskey napisał:

                    > oprocz wersji 1.8 20V jest jeszcze 1.8 5v jakies takie niby turbo ,

                    Było mnóstwo tych wersji 1,8, podobnie jak 1,9 TDI. Tak to już jest z udanymi silnikami. Dodatkowo obraz zaciemnia fakt, że to ukochany silnik tunningowców (podobnie zresztą jak 1,9 TDI). Powstało więc wiele odmian "prywatnych".
                    Być może chodzi ci o 1,8 ze sprężarką typu scroll supercharger. Niestety nie jestem pewien, jak to będzie po polsku: rotacyjna?
                    Pozdrawiam
                    v-6

                • dr.buzz Re: dzięki za rady 10.11.10, 11:54
                  nie tylko pojemnosc wplywa na zuzycie paliwa, ale i zastosowanie turbin...turbina zwieksza sprawnosc, a wieksza sprawnosc = zmniejszone zuzycie paliwa...

                  dyzle maja wieksza sprawnosc niz wolnossace benzyny, dlatego zuzywaja mniej paliwa...proste

                  inny przyklad - nowozesny TFSI/TSI VAG o mocy 200PS zuzywa tyle samo paliwa co sreniowieczny 2.0 115 konny 8V tego samego producenta...
                  etc.
                  • skodaach Re: dzięki za rady 10.11.10, 13:23
                    > inny przyklad - nowozesny TFSI/TSI VAG o mocy 200PS zuzywa tyle samo paliwa co
                    > sreniowieczny 2.0 115 konny 8V tego samego producenta...
                    > etc.
                    Tu sie akurat nie zgodze. Takie bajki to tylko w prospektach pisuja.
                  • v-6 Za proste. 11.11.10, 00:50
                    dr.buzz napisał:
                    >...turbina
                    > zwieksza sprawnosc, a wieksza sprawnosc = zmniejszone zuzycie paliwa...
                    > dyzle maja wieksza sprawnosc niz wolnossace benzyny, dlatego zuzywaja mniej pal
                    > iwa...proste

                    Tak proste, że aż ... nieprawdziwe.
                    Pozdrawiam
                    v-6

                    • v-6 Re: Za proste. 12.11.10, 00:11
                      > dr.buzz napisał:
                      > >...turbina
                      > > zwieksza sprawnosc, a wieksza sprawnosc = zmniejszone zuzycie paliwa...

                      A może turbina = większa moc i moment + większe zużycie paliwa? Dla zachowania prawidłowego składu mieszanki trzeba wtrysnąć do komory spalania więcej paliwa, skoro wtłoczyliśmy tam więcej powietrza. Takie były założenia turbodoładowania stosowanego dla celów sportowych. Silnik dawał kopa, zużycie paliwa rosło, ale nikogo to nie obchodziło. Oczywiście zużycie nie musiało być wprost proporcjonalne do przyrostu mocy, bo spalanie z większą ilością tlenu jest bardziej efektywne (większa sprawność), ale i tak było większe.

                      > > dyzle maja wieksza sprawnosc niz wolnossace benzyny, dlatego zuzywaja mniej
                      > paliwa...proste

                      Dyzle mają wiekszą sprawność dzięki swojej, najkrócej mówiąc, wysokoprężności. To zupełnie inny sposób zwiększania sprawności niż turbodoładowanie, ba, do pewnego stopnia przeciwstawny. Turbodoładowane benzyny musiały często mieć obniżany stopień sprężania w stosunku do odpowiednika wolnossącego, żeby uniknąć spalania stukowego. To ewidentnie ZMNIEJSZAŁO ich sprawność w średnim zakresie obciążeń.
                      Ale dzisiaj priorytetem jest oszczędność paliwa i tutaj decydującą rolę odegrało zastosowanie wtrysku bezpośredniego, a nie znanej od 100 lat sprężarki. Bezpośredni wtrysk benzyny umożliwił dwie kapitalne (z punktu widzenia oszczędności) rzeczy: uwarstwione spalanie mieszanki ubogiej i zastosowanie wysokiego stopnia sprężania w turbodoładowanych silnikach benzynowych (wzrost sprawności). Turbina zapewniła tylko przyrost mocy i momentu w silniku o nie zmienionej pojemności. Dzięki temu możliwe stało się konstruowanie mniejszych i lżejszych jednostek o parametrach nawet lepszych, niż ich niedoładowani poprzednicy. To dało kolejną oszczędność paliwa. I na koniec - współczesne turbiny konstruuje się tak, aby jak najbardziej przesuwały w dół maksymalny moment obrotowy. W tym celu stosuje się nawet ich zestawy, czego najlepszym przykładem jest twincharger VW, w którym o moment w dolnym zakresie obrotów dba kompresor, a w wyższym turbosprężarka. Dzięki temu można jeździć - najprościej mówiąc - jak najwięcej na niskich obrotach i w kolejny sposób oszczędzać paliwo.
                      Dlatego napisałem, że twierdzenie: turbosprężarka = większa sprawność = mniejsze zużycie paliwa jest tak uproszczone, że aż nieprawdziwe. Nie wierzysz? To wejdź sobie na jakieś dobre forum tuningowców. Jedną z ich ulubionych zabawek jest omawiany tu silnik 1,8 VW. I zapytaj, o ileż to spadło im zużycie paliwa po dołożeniu do niego turbiny. Przekonasz się, co usłyszysz.
                      Pozdrawiam
                      v-6


    • fredoo Re: proszę o opinie o silniku 1.8T 10.11.10, 15:10
      Turbina zwiększa sprawność i zwykle zużycie paliwa. Nie ma w tym sprzecznośći.
      Jak się ma więcej mocy to zwykle się z niej korzysta. Czyli przyspieszy się więcej i więcej wyhamuje. Tym można wytłumaczyć fakt że mniejszy silnik mniej pali od większego w tym samym aucie.
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się