Dodaj do ulubionych

Opel Corsa D 1.3 CDTi

14.10.10, 16:18
Witam wszystkich.

Przymierzam się do kupna w/w samochodu.
Może ktoś z Was jest już użytkownikiem albo wasi znajomi posiadają nową Corsę?

Chciałbym wiedzieć przede wszystkim techniczne sprawy po pryzmacie użytkowania. Jak zachowuje się silnik (awaryjność), skrzynia 6stopniowa, jak faktycznie spalanie (interesuje mnie miasto), o DPFie wszystko wiem.

Proszę o rozmowę na poziomie ;)
Obserwuj wątek
    • qqbek Re: Opel Corsa D 1.3 CDTi 14.10.10, 17:51
      chillchill napisał:

      > Witam wszystkich.
      >
      > Przymierzam się do kupna w/w samochodu.
      > Może ktoś z Was jest już użytkownikiem albo wasi znajomi posiadają nową Corsę?
      >
      > Chciałbym wiedzieć przede wszystkim techniczne sprawy po pryzmacie użytkowania.
      > Jak zachowuje się silnik (awaryjność), skrzynia 6stopniowa, jak faktycznie spa
      > lanie (interesuje mnie miasto), o DPFie wszystko wiem.
      >
      > Proszę o rozmowę na poziomie ;)

      Mam znajomego z 75-konną wersją tego CDTI na stanie... nie narzeka. Spalanie w mieście (podobno najbardziej zakorkowanym w Polsce) na poziomie poniżej 5,8l ON/100km (tak przynajmniej twierdzi znajomy a dane pochodzą z poprzedniej, mroźnej zimy). Podobno to jeden z bardziej udanych silników. Na temat wersji 90-konnej niestety nie jestem w stanie się wypowiedzieć.
      --
      Chcieliście sygnaturki, no to ją macie. Skumbrie w tomacie, skumbrie w tomacie bęc.
    • maciekqbn Re: Opel Corsa D 1.3 CDTi 14.10.10, 19:46
      Co do silnika, to jest ten sam diesel co montowany w Fiacie Panda (w Grande Punto jest wersja 90KM). Bardzo oszczędny, ma raczej dobre opinie. Celowo wskazuję Ci, że to silnik fiatowski, bo więcej o nim można poczytać w sieci w tematach związanych z Fiatami.

      --
      Więc ci dziękuję losie choćby tylko za to,
      że nie musiałem się urodzić pod wulkanem.
      Że średni u nas klimat i przeciętne lato,
      ale dzieciaki są przeważnie roześmiane...
    • lupus76 Re: Opel Corsa D 1.3 CDTi 14.10.10, 19:51
      W firmie mamy dwie Merivy z tym silnikiem 75 KM bez dpfa.
      Na razie - po 4 latach użytkowania i około 70 tkm przejechanych przez każdą z nich - eksploatacja nie nastręcza problemów. Spalanie 6,5-7 l ON na setkę - czyli tyle samo, co Kia Cee'd 1,6 d (90 KM) w wersji kombi i nieco więcej, niż Renault Kangoo (1,5 dci 68KM).
      Silnik nie lubi obrotów poniżej 2000 - zimny gaśnie. Nie ma mowy, żeby w korku poruszać się na zasadzie: wrzucić jedynkę, puścić sprzęgło i pełzać bez gazu - silnik gaśnie - trzeba niestety na półsprzęgle (choć sprzęgło jeszcze żyje i nie protestuje).
      O samochodzie nie piszę, bo wspólna jest tylko płyta podłogowa :)
      --
      Biała śmierć: cukier, sól i suknia ślubna.
    • alfik7 Re: Opel Corsa D 1.3 CDTi 14.10.10, 21:56
      Opel Corsa D i Grande Punto to to samo podwozie, zawieszenie i koła.
      Rozwiązania we wnętrzu też wskazują na podobieństwa konstrukcyjne.
      Silnik 1.3 (właściwie 1248 ccm) to zaprojektowany przez Włochów diesel, montowany w polskich zakładach FPT Bielsko-Biała.
      To jest świetny silnik, szczególnie w wersji 90 konnej. To takie małe cacko. Ma rozrząd napędzany łańcuszkiem, 16 zaworową głowicę na dźwigienkach, turbo B&W ze zmianą geometrii kierownic, spory IC, koło dwumasowe, i inne ekstrasy jak np. natrysk oleju na denka tłoków, czy wielofazowy wtrysk CR Multijet (do 5 wtrysków na cykl). Osprzęt jest Boscha (pompa, wtryski, listwa).
      Skrzynia 6 biegowa powstała specjalnie do tego silnika, ma 3 wałki i siłownik montowanym w osi. Pracuje lekko i dokładnie.
      Wg zapewnień producenta FPT, silnik został zaprojektowany na przebieg 250 tys. km bez ingerencji mechanicznej. Żadnych wymian, poza olejem i filtrami.
      Silnik jest lekki i świetnie pasuje do Grande Punto i Corsy. Po rozgrzaniu pracuje cichutko i bezwibracyjnie, wręcz można pomylić go z benzyniakiem.
      Wadą silnika jest wyraźna turbodziura poniżej 1800 obrotów i bardzo wolne nagrzewanie silnika zimą, wręcz "gubienie" temperatury na wolnych obrotach. Za to latem nie sposób przegrzać tą jednostkę. W obiegu ma ponad 7 l. płynu chłodzącego, co pozwala w najgorszy upał stać w korku albo zapi....lać 150 km/h autostradą, bez obaw o przegrzanie.
      Silnik swobodnie kręci się do okolic 5200 obr. Pozwala na bezstresową jazdę ze sporymi prędkościami autostradowymi, nie wykazując przy tym zmęczenia. Osiągnięcie prędkości licznikowej 180 km/h nie jest specjalnym problemem. Obrotomierz pokazuje wtedy 3700 obrotów, 130-140 km/h to 2500-2600 obrotów.
      Spalanie w trasie od poniżej 4 l. do nie więcej niż 5 l.
      W mieście spalanie od 5,5 l. latem do 6,5-7 l. zimą.
      Ten silnik to kapitalny i bezproblemowy napęd. W swojej kategorii dostał tytuł światowego silnika roku 2005. Już wtedy spełniał normę Euro4 z dużym zapasem, ocierając się o Euro5.
      Wśród jednostek o podobnej pojemności ten silnik nie ma w tej chwili żadnej konkurencji.
      • vazqes Re: Opel Corsa D 1.3 CDTi 14.10.10, 23:15
        Jakieś pół roku temu czytałem o nowej Corsie , bodajże w swoim segmencie plasuje się na pierwszym miejscu pod względem bezawaryjności......w ogóle ładne autko i przestronne pomimo że wygląda na nie za duże,jak trafisz na sprawdzone i nie bite na pewno nie bedziesz narzekać
      • alfik7 Re: Opel Corsa D 1.3 CDTi 15.10.10, 08:15
        Dodam jeszcze na przykładzie Grande Punto:
        chłodnice i klima pochodzą od japońców (Denso).
        Hamulce robi Bosch, włącznie z pompą ABS.
        Niestety auto nie jest tanie w zakupie ale odwdzięcza się bardzo niskimi kosztami eksploatacji.
        Ma super fotele i jest bardzo wygodne-niemęczące do jazdy.
        Samochód wymaga przeglądów co 30 tys. km. (nie co rok czy 2 lata ale co 30 tys. km.) więc nie ma potrzeby zbyt często oglądać ASO, chyba że na wymianę oleju i filtrów.
        Jeśli ktoś szuka bardzo taniego w utrzymaniu auta tej wielkości, to zakup Corsy czy Grande jest strzałem w "10kę".
        Warto jednak tak doposażyć autko, żeby miało wszystko co potrzebne dzisiaj i za 5 lat, żeby nie myśleć niepotrzebnie o zmianach (chyba że ktoś lubi zmieniać).
        Piszę oczywiście o nowych samochodach bo używki to wiadomo, że loteria i może całkowicie wypaczyć obraz samochodu.
    • chillchill Re: Opel Corsa D 1.3 CDTi 15.10.10, 10:55
      dzięki wszystkim za wywód ;)


      mam znajomego w redakcji moto.pl
      pytałem się go również o ten samochód i generalnie przedstawił mi go w superlatywach..

      jedyne co by mi brakowało w tym silniku to troszeczkę większej mocy - przecież każdy lubi czasem poszaleć :)


      myślicie, że jest szansa znaleźć jakąś dobrą wersję w Niemczech jeszcze?
      • alfik7 Re: Opel Corsa D 1.3 CDTi 15.10.10, 11:18
        Aaa, jeszcze mi się przypomniało: niedawno auto świat testował Grande Punto z tym silnikiem, w jakiejś wysokiej wersji wyposażenia, na dystansie 100 tys. km.
        Na koniec rozebrali wszystko w drobny mak i wyszło, że silnik po 100 tys. przebiegu (czytaj - katowania) nie wykazywał żadnych oznak zużycia. Pasowanie tłoków było w normie dla części fabrycznie nowych. Jedynie co przycieli, to synchronizator 3 biegu (chyba, z pamięci piszę), mimo to działał bez problemu. Silnik po 100 tys. miał lepsze osiągi niż na początku testu.
        Zresztą identyczne wyniki miały: benzynowy silnik FIRE 1.2 60 KM w Punto i niedawno testowany Multijet 1.9 150 KM w Bravo.
        Taka ciekawostka.
      • alfik7 Re: Opel Corsa D 1.3 CDTi 15.10.10, 11:22
        I żeby nie było że ciągle piszę o bliźniaczym Grande, tu masz test adac Corsy Cosmo 90 konnej:
        www.adac.de/infotestrat/tests/auto-test/detail.aspx?IDTest=1884
        Zwróć uwagę na skuteczność hamulców :)
        • v-6 Re: Opel Corsa D 1.3 CDTi 15.10.10, 14:49
          Mam w firmie fiata doblo z silnikiem 1,3 JTD, wersja 75 KM. Auto ma 3 lata i niecałe 70k km. Mało jak na samochód firmowy, ale to nie auto ph, tylko tzw. służby utrzymania ruchu. Mam częsty kontakt z jego użytkownikami i są zadowoleni, poza przyśpieszeniem i turbodziurą (trzeba nauczyć się z nią jeździć). Żadnej awarii. Ciekawostka: samochód ma 5-biegową skrzynię i nie ma koła dwumasowego. Fiat obywał się zwykłym, ale podobno wersje łączone ze skrzynią 6-biegową już miały dwumas.
          Natomiast opel zdaje się do wszystkich wariantów tego silnika dawał dwumas.
          Pozdrawiam
          v-6
          • szela81 Re: Opel Corsa D 1.3 CDTi - ja miałem Corse C 15.10.10, 16:09
            W C miał 70 koni
            w mieście wariat, trzymając go powyżej 2000 obr poruszałem się dynamiczniej niż reszta (znacznie), na trasę mało - 110-120 ok ale przy 140 już widać było że ledwo idzie (do 150) a przy 160 w końcu osiągał 90 st chłodnicy (standard 85) i zaczynał palić jak wściekły rope i olej (z Katowic do Wrocławia 160 cały czas wziął 20 litrów i 100 ml oleju)
            za to spokojna trasa nad morze nocą ok 100 km/h spalił 3,9 litra i pozytywnie mnie zaskoczył, prawie obróciłem tam i spowrotem na baku 45 litrów!

            od kolegów objeżdżających nowsze corsy D w firmie słyszałem że żałują przesiadki z C - większa deska gorsza pozycja za kierownicą i osiągi 1,3 gorsze z racji cięższego auta, spalanie też
    • skaza66 Re: Opel Corsa D 1.3 CDTi 30.11.10, 23:21
      Proszę o pomoc w temacie 1.3 cdti.
      Posiadam Opla Tigrę 2066 z tym silnikiem.Kupiłem auto w lipcu tego roku.Od początku coś niedomagało.Najpierw egr.Wymieniony na nowy.Teraz kolejny problem i aktualny.Zaczęły skakać wolne obroty.Najpierw samoczynnie podnosiły się ze standartowych 800 na 900 i po różnym czasookresie wracały do normy.Jakiś tydzień temu samoczynnie wskoczyły na 900,a dzisiaj na 1000.Takie są aktualnie.Dodatkowo auto strasznie wolno się nagrzewa.Strzałka temperatury praktycznie nie startuje z zera.Jeżeli ktoś ma jakieś doświadczenia w tej kwestii to proszę o info.
      Pozdrawiam

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się