Nadwozie z aluminium w SUV: Q5, Q7 i jakie inne? Dodaj do ulubionych

  • drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
  • drzewko odwrotne
  • Witam,

    proszę o informację, które auta klasy SUV mają nadwozie wykonane z Alumium.
    Czy są inni producenci poza Audi, którzy stosują ten metal zamiast stali?
    Dzięki.

    • Q5 i Q7 nie są wykonane z aluminium w takim sensie, jak np. A2 czy A8 albo Jaguar XJ. W Q7 aluminiowa jest pokrywa komory silnika, pokrywa bagażnika i błotniki, w Q5 chyba jeszcze mniej. Właściwa konstrukcja jest stalowa.
      --
      www.youtube.com/watch?v=kXEH8NWkrS4
      • karakalla napisał:

        > Q5 i Q7 nie są wykonane z aluminium w takim sensie, jak np. A2 czy A8 albo Jagu
        > ar XJ. W Q7 aluminiowa jest pokrywa komory silnika, pokrywa bagażnika i błotnik
        > i, w Q5 chyba jeszcze mniej. Właściwa konstrukcja jest stalowa.

        O proszę... nie wiedziałem.
        Czy ktoś może wskazać inne SUVy z aluminiowym nadwoziem?
      • Pytanie za 10 punktów, stąd sarkazm, bo zabiłeś mi ćwieka :)
        Do tego, co napisał karakalla, mogę tylko dodać, że q5 w topowej wersji benzynowej ma maskę i klapę tylną z aluminium, ale czy inne wersje silnikowe poza 3,2 też tak mają nie wiem, bo akurat ta mnie interesowała. Jest też coś takiego, jak Audi Space Frame, struktura konstrukcyjna nadwozia wykonana głównie z aluminium, ale nie tylko. Oprócz modeli wymienionych przez przedmówcę ma ją jeszcze TT, ale to nie znaczy, że wszystkie panele pokrywające tę konstrukcję są aluminiowe. O ile wiem SUVy audi nie są zbudowane na ASF, nie wiem czy q3 będzie.
        Z innych SUVs posiadających aluminiowe panele są jeszcze infiniti fx50s i range rover. Ale one z kolei nie mają aluminiowej struktury. Nie jestem pewien, które elementy nadwozia są w nich aluminiowe, na pewno maski, żeby odciążyć przód. W roverze zdaje się też drzwi. Całkowicie aluminiowych SUV-ów nie ma, a w kazdym razie ja o nich nie słyszałem.
        Pozdrawiam
        v-6
        • v-6 napisał:

          > Pytanie za 10 punktów, stąd sarkazm, bo zabiłeś mi ćwieka :)
          > Do tego, co napisał karakalla, mogę tylko dodać, że q5 w topowej wersji benzyno
          > wej ma maskę i klapę tylną z aluminium, ale czy inne wersje silnikowe poza 3,2
          > też tak mają nie wiem, bo akurat ta mnie interesowała. Jest też coś takiego, ja
          > k Audi Space Frame, struktura konstrukcyjna nadwozia wykonana głównie z alumini
          > um, ale nie tylko. Oprócz modeli wymienionych przez przedmówcę ma ją jeszcze TT
          > , ale to nie znaczy, że wszystkie panele pokrywające tę konstrukcję są aluminio
          > we. O ile wiem SUVy audi nie są zbudowane na ASF, nie wiem czy q3 będzie.
          > Z innych SUVs posiadających aluminiowe panele są jeszcze infiniti fx50s i range
          > rover. Ale one z kolei nie mają aluminiowej struktury. Nie jestem pewien, któr
          > e elementy nadwozia są w nich aluminiowe, na pewno maski, żeby odciążyć przód.
          > W roverze zdaje się też drzwi. Całkowicie aluminiowych SUV-ów nie ma, a w kazdy
          > m razie ja o nich nie słyszałem.
          > Pozdrawiam
          > v-6

          Pytam, bo rozważam zakup auta na początku przyszłego roku. Będzie to mniej więcej 5-6 latek. Aluminium to mniejsza masa i brak korozji. No i wskazuje na wyższe zaawansowanie technologiczne konstrukcji. Prawda czy mit?

          Nie czytam już prasy motoryzacyjnej, i przypuszczam, że wiele testów online mi umknęło.
          Stąd pytanie.

          Podobnie w temacie utrzymanie aut, czy może są jakieś zestawienia kosztów utrzymania SUVów? Byłbym wdzięczny za linki. Opinie kierowców na motonews.pl and autocentrum.pl
          przeglądam. Wydaje mi się, że Audi dzięki bezproblemowemu Quattro i mniejszemu udziałowi
          elektroniki (tylko ABS + ESP) jest mniej awaryjny -> mniej kosztowny. Ale nie podoba mi się jego bryła.
          • Aluminium mniej wazy ale jest raczej 'slabe'. Owszem nie rdzewieje ale koroduje. W SUV to chyba sztuka dla sztuki. W szybkich brykach to co innego ale w gruncie rzeczy te roznice w wadze nie sa az tak duze. Co innego jak masz inne elementy zrobione z alu (np. aktywne czesci zawieszenia). Jak chcesz kupowac kilkuletnie - odradzam. W razie wypadku klepanie odpada, pozostaje wymiana calych paneli. Jak jebnalem w daniela w zeszlym roku i m.in. maske wymieniali (wlasnie zrobiona z alu) to koszt chyba 3-krotnie wiekszy (u mnie ubezpieczenie pokrylo ale nie zawsze tak jest). No i roznica w wadze moze kilku kilogramow.
            Zobacz na rowery, te lepsze wylacznie z karbonu (szosa) alu przestalo istniec (ramy).
            Pzdr
            • jackk3 napisał:

              > W SUV to chyba sztuka dla sztuki. W szybkich brykach to co innego ale w grunc
              > ie rzeczy te roznice w wadze nie sa az tak duze.

              Też tak uważam. To domena aut sportowych, np. honda nsx (jeszcze jedno aluminiowe auto mi się przypomniało:) Tylko że naprawdę istotne oszczędności na wadze uzyskuje się stosując włókno węglowe, jak to pokazał jackk na przykładzie rowerów. Więc w przypadku SUV-ów to raczej marketing.
              A co do kupowania audi - nie bój się, one nie rdzewieją. Zresztą nie kupisz 5-6 letniego q5, bo zaczęto je robić w 2008 ...
              Pozdrawiam
              v-6


              • v-6 napisał:

                > jackk3 napisał:
                >
                > > W SUV to chyba sztuka dla sztuki. W szybkich brykach to co innego ale w g
                > runc
                > > ie rzeczy te roznice w wadze nie sa az tak duze.
                >
                > Też tak uważam. To domena aut sportowych, np. honda nsx (jeszcze jedno aluminio
                > we auto mi się przypomniało:) Tylko że naprawdę istotne oszczędności na wadze u
                > zyskuje się stosując włókno węglowe, jak to pokazał jackk na przykładzie roweró
                > w. Więc w przypadku SUV-ów to raczej marketing.

                Masz rację.

                > A co do kupowania audi - nie bój się, one nie rdzewieją. Zresztą nie kupisz 5-6
                > letniego q5, bo zaczęto je robić w 2008 ...
                > Pozdrawiam
                > v-6


                ...niestety aluminium też się utlenia, co objawia się brzydkimi purchlami na karoserii.

                Q5 użyłem jako przykładu auta potencjalnie wykonanego z aluminium.
            • ackk3 napisał:
              > Aluminium mniej wazy ale jest raczej 'slabe'. Owszem nie rdzewieje ale koroduje
              > . W SUV to chyba sztuka dla sztuki. W szybkich brykach to co innego ale w grunc
              > ie rzeczy te roznice w wadze nie sa az tak duze. Co innego jak masz inne elemen
              > ty zrobione z alu (np. aktywne czesci zawieszenia). Jak chcesz kupowac kilkulet
              > nie - odradzam. W razie wypadku klepanie odpada, pozostaje wymiana calych panel
              > i. Jak jebnalem w daniela w zeszlym roku i m.in. maske wymieniali (wlasnie zrob
              > iona z alu) to koszt chyba 3-krotnie wiekszy (u mnie ubezpieczenie pokrylo ale
              > nie zawsze tak jest). No i roznica w wadze moze kilku kilogramow.

              To ciekawy argument, że konstrukcje aluminiowe sa inaczej wzmacniane niż stalowe, więc w razie wypadku naprawa jest bardziej kosztowna. Na szczęście nie zdarzyło mi się nic poważniejszego w A8, więc nie było konieczności zgłębiania tego tematu.
              Zapominam o aluminium, jako kryterium przy zakupie SUVa...

              Jednak aluminiowe A8 D2 z ASF waży około 1730-1800kg, a porównywalne limuzyny ponad 2 tony. Różnica w prowadzeniu A8 i np. W220 500 czy 320CDi jest kolosalna (na korzyść A8).
              Czyli te różnice w wadze to jednak więcej niż parę kilogramów. Audi podaje że np. w nowym TT dzięki ASF zaoszczędzili na wadze 100kg w stosunku do wagi karoserii poprzednika.
        • VW chwali się szerokim wykorzystaniem aluminium w nowym Touaregu, ale to też nie jest ASF ani podobne rozwiązanie. Podobnie w drugim bliźniaku, czyli Cayenne — tam z lekkiego stopu powinny być maska, klapa tylna oraz drzwi.

          Z kolei konstrukcje faktycznie aluminiowe, oparte na doświadczeniach Jaguara, zapowiada pan Tata dla nowych Range Roverów, ale na te trzeba będzie jeszcze trochę poczekać.
          --
          www.youtube.com/watch?v=kXEH8NWkrS4
          • karakalla napisał:

            > VW chwali się szerokim wykorzystaniem aluminium w nowym Touaregu, ale to też ni
            > e jest ASF ani podobne rozwiązanie. Podobnie w drugim bliźniaku, czyli Cayenne
            > — tam z lekkiego stopu powinny być maska, klapa tylna oraz drzwi.
            >
            > Z kolei konstrukcje faktycznie aluminiowe, oparte na doświadczeniach Jaguara, z
            > apowiada pan Tata dla nowych Range Roverów, ale na te trzeba będzie jeszcze tro
            > chę poczekać.
            Ładne auta, ale jeszcze długo, długo poza moim zasięgiem cenowym i poza rozsądkiem...

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Bestsellery

Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.