Dodaj do ulubionych

Silnik 1,4 MPI 68KM oraz HTP 1,2 64 KM

IP: *.internetdsl.tpnet.pl 12.04.04, 21:42
Osiągi i porównania.
Pierwszy to stary rupieć z połowy ubiegłego stulecia
Drugi to najnowszy produkt XXI wieku
Ja jeżdżę tym pierwszym z inst LPG i sobie chwalę.
Tym drugim nie jeździłem i jestem ciekaw jak toto pracuje?
Jednak niepokoi mnie tendencja do pakowania do samochodów coraz to mniejszych
motorków. Do tej pory uważałem że do Fabii nadaje się silnik min. 1,4 a tu
nagle 1,2 a w Czechach nawet 1,0 (sic). Zgroza! Moja kosiarka ma lepszy
motorek. Serio - w porównaniu do swojej wagi.
pzdr
Obserwuj wątek
    • Gość: arcu Re: Silnik 1,4 MPI 68KM oraz HTP 1,2 64 KM IP: *.us 13.04.04, 13:21
      1.4MPI 68KM to zmodernizowana wersja silnika skody felici 1.3 68KM. Felicia od
      Fabii dosc lzejsza, a Felicia z tym silnikiem zbierala sie tragicznie.
      Skrzynia rowniez stara nieco zmodernizowana, wiec brak rowniez poprawy osiagow
      przez zmiane przelozen.
      Obecnie mam Fabie 1.2HTP 64KM i pod wzgledem dynamiki i spalania jest nie do
      porownania z felicią. Fabia jest zwawsza, elastyczniejsza i co najwazniejsze,
      sporo mniej pali.
      Nawet delikatnie wciskajac pedal gazu auto lepiej sie zbiera niz felicia.
      Takze nie chce nawet myslec jak zbiera się Fabia z tym silnikiem, a jakbym sie
      mial decydowac na silnik 1.4, to wybralbym 16V 75KM albo 100KM, a jeszcze lepiej
      1.4TDI.
      Auto mam nowe (dopiero 240km), a i tak z czasem po dotarciu osiagi sie poprawią.
      Maksymalnych osiagow jeszcze nie sprawdzilem podczas okresu docierania.. ale z
      czasem... :)

      PZDR
      arcu
      • Gość: Braził Re: Silnik 1,4 MPI 68KM oraz HTP 1,2 64 KM IP: *.internetdsl.tpnet.pl 13.04.04, 16:35
        Skrzynia biegów w każdej Fabii to nowa konstrukcja a nie nieco zmodernizowana.
        Porównanie Fabii 1,2HTP do felci w której połowa koni zdechła ze starości jest
        nie na miejscu, to cała epoka.
        Mam właśnie ten stary silnik i nie uważam że ma gorsze parametry (za wyjątkiem
        spalania oczywiście) dane fabryczne też temu przeczą.
        To niemożliwe aby słabszy silnik i o mniejszej pojemności lepiej się zbierał od
        mocniejszego o większej pojemności w identycznych pojazdach.
        Pamiętaj Przyjacielu że silnik 1,4 MPI 68KM ma aż 120Nm już przy 2500 obr./min.
        Nic nie zastąpi pojemności silnika.
        • Gość: arcu Re: Silnik 1,4 MPI 68KM oraz HTP 1,2 64 KM IP: *.us 13.04.04, 18:47
          > Pamiętaj Przyjacielu że silnik 1,4 MPI 68KM ma aż 120Nm już przy 2500 obr./min.

          Maksymalny moment obrotowy to nie wszystko ...
          Liczy sie caly wykres momentu w funkcji obrotow.

          Co Ci z tego, ze przy 2500obr masz 120Nm jak przykladowo (nie znam wykresu dla
          1.4 68KM) przy 2700obr czy 2300obr moment spada Ci o ponad 10Nm.
          Takze maksymalnym momentem tez nie ma co sie sugerowac.
          Tak samo pojemnoscią silnika, ktory nie zawsze wieksza pojemnosc = wiekszy
          moment czy wieksza moc, gdzie doskonałym przykładem jest 1.2HTP - nie bez powodu
          nazwali go HTP, w koncu High Torque Preference (wysoki moment obrotowy).

          Taki Suzuki Swift 1.3 MPI ma az prawie 90KM (88KM bodajze) ale moment ledwo
          106Nm przy ponad 3000obr/min. Lekkie auto wprawdzie do 100km/h zbiera sie
          przyzwoicie, bo przez ok 10 sekund, ale elastycznosc silnika i wyprzedzanie na V
          biegu czy nawet na IV biegu przy dosc niskich obrotach jest tragiczne.

          arcu
          • Gość: Maciejosss wykresy silników !!! IP: 217.98.119.* 14.04.04, 08:44
            felicia.autokacik.pl/
            należy wejść do "wszystko o Felicii" po prawej stronie a potem po lewej
            wybrac "o Fabii" i wykresy silników.

            Sam moment i jego rozkład to nie wszystko.
            We Fabii są dość krótkie przełożenia biegów co oznacza dobrą dynamikę na IV i V
            biegu.
            Kosztem tego na trasie jest jazda na wyższych obrotach - 120km/h -3900obr/min
            140km/h -4500obr/min.
            Natomiast wyprzedzanie od 80-120km/h na V nie stanowi problemu (ok.18s - w
            porównaniu do innych aut benzynowych to dobry wynik.)

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się