Opony letnie czy caloroczne? Dodaj do ulubionych

  • drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
  • drzewko odwrotne
  • Bede teraz przed zakupem opon letnich, i sie zastanawiam czy nie lepiej kupic caloroczne. Czy caloroczne szybciej sie zuzywaja? Plus calorocznych bylby taki ze nie musialbym od razu jak snieg spadnie pchac sie do wulkanizatora, poza tym moje zimowki tez maja kilka lat i zuzyja sie jako pierwsze.. o ile gorsze wlasciwosci maja opony caloroczne?
    • Osobiście polecam całoroczne. Sam użytkuję Dębica Navigator 2 i jestem zadowolony.
      Stereotypem jest myślenie, że opony całoroczne szybko się zużywają latem. Jakoś nie zauważyłem takiego objawu u siebie. Dla zdecydowanej większości kierowców opona całoroczna jest w zupełności wystarczająca. Latem sprawuje się bardzo dobrze, zimą również. Jeśli mieszka się w górach, ew. w północno-wschodniej polsce niekiedy konieczne mogą być opony zimowe, ale dla reszty kraju z powodzeniem można polecać opony całoroczne. Na śniegu zapewniają dobrą przyczepność i krótką drogę hamowania.
      Ja osobiście mieszkam w centralnej Polsce, a w góry jeżdżę latem więc opony całoroczne są w sam raz. Jak drogowcy zaśpią i nie odśnieżą dróg w mieście (w wyniku czego jezdnie sa pokryte 15 cm śniegu) to i tak by mi nic nie dały opony zimowe bo ulice są zakorkowane i prawie nie przejezde z powodu kierowców, którzy mają łyse, letnie opony ale takie sa przecież lepsze niż jakieś całoroczne. A stwierdzenie "jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego" uważam za śmieszne. Zadaję pytanie do tak mówiących: używanie oddzielnych olejów silnikowych na lato i zimę czy korzystanie z uniwersalnych jak np. 10W30? Przecież jak coś jest do wszystkiego (czyli taki olej uniwersalny" to jest do niczego....
    • Ale tu pitolą bez sensu. W Polsce zimy na te pseudocałoroczne opony skończyły się pod koniec lat 90. Teraz są prawdziwe zimy.

      NIE MA OPON CAŁOROCZNYCH, WIELOSEZONOWYCH. Są tylko pseudo specjalizowane letnie opony. Normalny człowiek, przy takich śniegach i takim lodzie kupuje zimowe na zimę i letnie na wiosnę, lato i jesień.

      A jak ktoś jest biedakiem, burakiem czy innym wieśniakiem to niech jeździ autobusem, rowerem czy pociągiem i niech debil nie stwarza zagrożenia dla innych osób swoją biedą i debilizmem.
      • Opony zimowe TYLKO na śnieg, a moje Goodyear Vector 4Seasons 205/60R16 XL wielosezonowe po ponad 500 zeta za sztukę sprawdzają się całą zimę i po śniegu, mokrym i suchym asfalcie. Nie wiem czy tradycyjne zimówki są tak uniwersalne. Na gorące lato zakładam typowo letnie Dunlopy.
        Ostatnim zdaniem czujny obywatelu określiłeś jakim TY jesteś "A jak ktoś jest biedakiem, burakiem czy innym wieśniakiem to niech jeździ autobusem, rowerem czy pociągiem i niech debil nie stwarza zagrożenia dla innych osób swoją biedą i debilizmem." POWODZENIA W TWOIM ŻYCIU I DOBRYCH BUTÓW NA STAROŚĆ !!! czujny_obywatelu
        • Zimowki mam, chodzi mi o uzywanie caloroccznych zamiast letnich. W pazdzierniku nie raz jak w nocy jade to mroz chyta a tu opony letnie jeszcze zalozone....a jak sypnie sniegiem to kolejka u wulkanizatora, to by bylo cale zimowe zastosowanie tych opon pazdziernik+ byc moze pierwszy snieg,
        • Mam Goodyear 4seasons ale na 15calowych felgach. W obecną zimę z dużymi opadami śniegu sprawują się bardzo dobrze.

          Same opony droższe, ale przecież używa się jednego kompletu. Jeśli ktoś mało jeździ - mniej niż powiedzmy 15000km, to jest to najbardziej rozsądne rozwiązanie.

          Wada? Zapomnij o alufelgach.
          • czemu zapomnij o alufelgach??

            Mam caloroczne GY Vector 5+ na alufelgach i nie mam zadnych problemow.

            Opony sa ciche i nie zauwazylam wzrostu zuzycia paliwa w stosunku do letnich.
            W zimowych warunkach tez sa ok, ale ja mieszkam w Niemczech i tu zazwyczaj
            jak jade rano do pracy to autostrada jest sprzatnieta i posolona, a po lokalnych zalodzonych drozkach to po prostu trzeba jezdzic powoli.

            Jedyne co mi sie troche dziwne wydaje, one sprawiaja troche wrazenie jakby niedopompowane, jakos tak sie uginaja, choc cisnienie jest ok, bo czesto sprawdzam.
            Taka ich uroda najwyrazniej, bo juz tez sie w necie z taka opinia on Vectorze 5+ spotkalam.
            • Spalanie wyższe 0,5-1 na 100 km i głośniejsze. Nawet wypasione Goodyaery i Micheliny.

              A odradzają mi kierowcy firmowi, którzy robią 100-150 k km rocznie.

              Jeśli kilku mówi mi to samo, wolę nie ryzykować.


              --
              "Studiowalem ekonomie na najlepszych uniwersytetach swiata i pracowalem jako analityk i menedzer w wielkich bankach, np. Barclays, wiec wiem, co pisze"
              Kagan i jego 1000 klonów

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Bestsellery

Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.