Dodaj do ulubionych

co wy widzicie w tych dieslach?

IP: *.internetdsl.tpnet.pl 20.04.04, 12:57
zastanawia mnie ilość osób ekscytująca się samochodami wyposażonymi w silniki
wyskoprężne. Aktualnie mam szósty samochód (w tym dwa kupione jako nowe) i
zawsze z silnikami benzynowymi. Diesel kojarzy mi się z:
- hałasem
- nieprzyjemną wibracją w kabinie
- trudnością uruchomienia w zimie (w Polsce pół roku jest zimno)
Mój brat kupił sobie właśnie w salonie Hundaya terenowego z 2 litrowym
silnikiem turbo, oczywiście diesla. Uważam, że Honda z silnikiem benzynowym
była by lepsza. A może ja się mylę? Co takiego w tych dieslach widzicie?
Zaznaczam, że nie jestem inżynierem i nie znam się na tych niutonometrach i
jakby ktoś ludzkim językiem zechciał...

T.
Obserwuj wątek
    • Gość: AdM Re: co wy widzicie w tych dieslach? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 20.04.04, 13:16
      Wady: mało płynna praca, turbo dziura, mniejsza poręczność pojazdu, ze względu
      na większą masę z przodu pojazdu. Hałas, wibracje - tak, ale tylko przy postoju
      i wolnym toczeniu się(ale to już raczej na zewnątrz), trudności przy
      uruchamianiu zimą - ten problem zupełnie nie dotyczy nowych diesli, podobnie
      jak kopcenie i jakiś smród za samochodem. Zalety przy mocnym,udanym dieslu są
      dwie: dynamika porównywalna z silnikiem benzynowym niedoładowanym o pojemności
      większej o jakieś 50% i spalanie małej ilości tańszego paliwa. pzdr
        • greenblack Re: co wy widzicie w tych dieslach? 21.04.04, 20:22
          Gość portalu: QWERTY napisał(a):

          > W (prawdziwie) terenowych samochodach silnik diesla jest wręcz wymagany...


          Coś takiego. Jakoś Rajd Dakar wygrywa się na benzynowcach.

          > Porównywalne parametry (tzw dzielność w terenie) z silnikiem diesla o
          > pojemnosci np 3 l moze dostarczys benzyna o pojemnosci 2 krotnie wiekszej...

          Coś takiego? Np. 150-konny Patrol 3.0, cha, cha!
          --
          www.dajeszprace.pl/cele.php
      • niknejm Re: co wy widzicie w tych dieslach? 21.04.04, 18:30
        Gość portalu: AdM napisał(a):

        > Wady: mało płynna praca, turbo dziura, mniejsza poręczność pojazdu, ze
        > względu
        > na większą masę z przodu pojazdu. Hałas, wibracje - tak, ale tylko przy
        > postoju
        > i wolnym toczeniu się(ale to już raczej na zewnątrz), trudności przy
        > uruchamianiu zimą - ten problem zupełnie nie dotyczy nowych diesli, podobnie
        > jak kopcenie i jakiś smród za samochodem. Zalety przy mocnym,udanym dieslu są
        > dwie: dynamika porównywalna z silnikiem benzynowym niedoładowanym o
        > pojemności
        > większej o jakieś 50% i spalanie małej ilości tańszego paliwa. pzdr

        Myślałem, że śnię. No to fajnie - daj mi turbodiesla w kompakcie o pojemności
        1.2L i przyspieszeniu do 100 około 8 sekund. Słucham.

        Pzdr
        Niknejm - właściciel niedoładowanego benzyniaka o pojemności 1.8L i
        przyspieszeniu do 100 - około 8s. :-))))))))))))))))))))))))
          • niknejm Re: co wy widzicie w tych dieslach? 21.04.04, 19:28
            Gość portalu: AdM napisał(a):

            > dobra, dobra. faktycznie przesadziłem. ale daj mi benzynę którą utrzymasz
            > tempo mondeo tdci spalając poniżej 20l/100?

            Alfa 156 2.0, Accord 2.0. Przy ciśnięciu na maksa rzadko udaje sie łyknąć
            15L/100.
            I nie tylko utrzymają one tempo Mondeo. Dojada do celu szybciej, chyba, że
            kierowca uznaje redukcję biegów za niemożliwą. A są tacy klienci,
            naprawdę... "Jak 80 i powyżej, to już musi być piątka, Panie..." :-))))

            Pzdr
            Niknejm
              • niknejm Re: co wy widzicie w tych dieslach? 21.04.04, 20:36
                Gość portalu: AdM napisał(a):

                > szybciej? chyba do 100 na prostej. GDA-WA 2h45m nie chipowanym klekotem :-)

                Dobrze, że włozyłeś ":-)". Nie ma siły, benzyniaki mają po prostu lepszą
                zdolność do przyspieszania w szerokim zakresie prędkości - dlatego w wyścigach
                na torze raczej nie widuje się diesli. Druga sprawa to wyższa masa silnika
                diesla. Im cięższy silnik, tym gorzej auto prowadzi się na zakrętach.

                A tak poważniej - nie podejmuję sie pobić tego 'rekordu'. Dlaczego? Bo lubię
                swoje życie. Na odcinkach pozamiejskich, jednopasmowych, jeżdżę maksymalnie 110-
                120, często wolniej. Kiedyś jeździłem szybciej (mając słabsze samochody), ale z
                czasem stwierdziłem, że jest to po prostu kuszenie losu. Zwłaszcza jak kilku
                bliższych i dalszych znajomych zginęło w wypadkach. Natomiast całą dostępną
                dynamikę wykorzystuję przy wyprzedzaniu.

                Pzdr
                Niknejm
                • Gość: AdM Re: co wy widzicie w tych dieslach? IP: *.visp.energis.pl 21.04.04, 20:55
                  dla Ciebie dynamika = maksymalne osiągi. myśle, że się mylisz. weźmy,
                  wyprzedzanie: Ty-dojeżdżasz do autka 100km/h decydujesz się na wyprzedzanie,
                  redukujesz z 5 na 2 no na 3 i jedziesz. Ja-dojeżdżam do autka 100km/h decyduje
                  się na wyprzedzanie i po prostu wciskam gaz na 5. I jestem przekonamy, że dany
                  manewr trwa krócej, bo chyba nie jeździsz 100 cały czas na dwójce?
                  • jan.kulczyk Re: co wy widzicie w tych dieslach? 22.04.04, 00:13
                    To akurat kiepski przykład. Cały manewr trwa dłużej, ale czas, podczas którego on jest na lewym pasie może być KRÓTSZY, bo wyprzedzający zmienia pas dopiero PO redukcji biegu. Ale próbujmy, próbujmy, może uda się ich przekonać ;))


                    ==============
                    Primera 1,9dCI
                      • jan.kulczyk Re: co wy widzicie w tych dieslach? 22.04.04, 21:58
                        Gość portalu: AdM napisał(a):

                        > czyli przykład jest dobry. jazda składa się z namewrów, a nie z jazdy lewym
                        > pasem pzdr

                        Owszem, ale w wyprzedzaniu najniebezpieczniejszy moment to jazda pasem o przeciwnym kierunku jazdy. A więc u ciebie wyprzedzanie trwa w sumie krócej (jako cały "manewr"), ale u "redukującego" benzynowca jest prawdopodobnie bezpieczniejsze. Więc ty dojedziesz może szybciej do celu (jeśli on faktycznie tak powoli redukuje, jak mówisz ;)) ale on może dojedzie w mniejszej ilości kawałków, jak będzie dużo TIRów. ;)))
                        A więc remis. Dalszy spór to byłaby semantyka.
                  • Gość: Szymi Re: co wy widzicie w tych dieslach? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 22.04.04, 00:48
                    jesli sadzisz ze calkowity czas wyprzedzania w benzynowcu bedzie dluzszy bo
                    trzeba zmieniac biegi to jestes w duzym bledzie

                    jesli dojezdzasz do ciezarowki ktora jedzie z predkoscia 100km/h chwile
                    jedziesz za nia i zaczynasz wyprzedzac to szybszy bedzie ten samochod ktory
                    potrafi sie szybciej rozpedzac od 100 w gore. czas redukcji biegu raczej ma tu
                    minimalne znaczenie

                    diesel ma ta zalete ze "latwiej" nim wyprzedzic

                    popatrz na to tak: masz jakis super fortepian Steinways i elektroniczne organki
                    Casio na jakich graja dzieci

                    na fortpeianie jak nie umiesz grac to nic nie jestes w stanie z nim zrobic - do
                    organkow Casio podchodzisz pstrykasz "On" i same graja

                    czy to znaczy ze organki Casio sa lepsze i wytwarzaja lepszy dzwiek niz
                    ekskluzywny fortepian :)?

                    tak samo jest z benzyna (fortepian) i dieslem (organki casio)

                    ps. jesli ty zmieniasz biegi w tak dlugim czasie ze ma to wplyw na czasy
                    wyprzedzania to chyba rzeczywiscie dobrze ze jezdzisz dieslem (jeszcze lepiej
                    kup automat)

                    pzdr
                      • niknejm Re: co wy widzicie w tych dieslach? 22.04.04, 21:47
                        Gość portalu: AdM napisał(a):

                        > połowa manewrów wyprzedzania odbywa się w locie. pytanie: wyprzedzasz od 100
                        > zawsze na 3? bo jak nie, to zawsze robisz to nieoptymalnie. A ja robię to
                        > zawsze optymalnie. Zawsze. Na 5. I na tym oszczędzam czas.

                        Jesteś pewien, że V jest tu optymalna? Ja bym raczej stawiał na IV.
                        Poza tym wielu kierowcom nie sprawia problemu redukowanie biegów, bo to
                        wychodzi 'automatycznie' - ręka 'sama skacze'. Słowo :-))

                        Poza tym z Twoich postów wnoszę, że tak naprawdę nie potrzebujesz TD tylko...
                        automatu. Ew. TD z automatem, jesli poświęcisz część osiągów na rzecz ekonomii.
                        Wtedy BĘDZIE optymalnie :-)))

                        Pzdr
                        Niknejm
                        • Gość: AdM Re: co wy widzicie w tych dieslach? IP: *.visp.energis.pl 22.04.04, 22:01
                          no właśnie. ja odnoszę wrażenie, że nigdy nie jechałeś nowym dieslem.
                          powinieneś spróbować, to żaden problem umówić się na jazdę próbną. i 5 jest
                          optymalna. i nie bój się o moje umiejętności, czy też chęci do zmiany biegów bo
                          jestem jeszcze większym fanem sportowych wózków niż diesli. i moj poprzedni
                          samochód miał cudowny benz silnik. kurcze, tak naprawdę to wcale nie jestem
                          fanem diesli. tylko jak czytam posty, że diesel jest mniej dynamiczny, pali
                          tylko odrobinę mniej, robi mniejsze przebiegi i nie pali zimą to mnie strzela.
                          i jeszcze jedno: jest coraz więcej przykładów na szybsze turbodiesle w tej
                          samej pojemności niż benze. tak dobrze przeczytałeś SZYBSZE
                          • niknejm Re: co wy widzicie w tych dieslach? 22.04.04, 22:36
                            Gość portalu: AdM napisał(a):

                            > no właśnie. ja odnoszę wrażenie, że nigdy nie jechałeś nowym dieslem.
                            > powinieneś spróbować, to żaden problem umówić się na jazdę próbną.

                            Próbowałem. Na razie, mimu wielu prób, nie natknąłem się na diesla z silnikiem
                            4cyl o osiągach równych lub lepszych niż w mojej Hondziawce, mimo, że brałem
                            też 'na warsztat' teoretycznie najdynamiczniejsze TDI na pompowtryskiwaczach
                            (nie udało mi się tylko przejechać 1.9TDI 150KM, ale na papierze też ma słabsze
                            osiągi niż Cifek). Nic nie poradzę :-)

                            > i 5 jest optymalna.

                            Mam dość mocne podejrzenia, że na IV manewr trwałby krócej.

                            > i nie bój się o moje umiejętności, czy też chęci do zmiany biegów > bo jestem
                            > jeszcze większym fanem sportowych wózków niż diesli. i moj
                            > poprzedni
                            > samochód miał cudowny benz silnik. kurcze, tak naprawdę to wcale nie jestem
                            > fanem diesli. tylko jak czytam posty, że diesel jest mniej dynamiczny,

                            Bo jest. Taka jest prawda :-)

                            > pali tylko odrobinę mniej,

                            No nie. Pali wyraźnie mniej. Coś za coś.

                            > robi mniejsze przebiegi

                            Jeśli ma turbo, to tak niestety może być. Silniki 1.3 Multijet mają w/g
                            producenta wytrzymywac 250000km do remontu. W porównaniu z niedoładowanymi
                            benzyniakami to trochę mało.

                            > i nie pali zimą to mnie strzela.

                            Teraz (już) nie ma z tym problemu. Chyba, że paliwo jest lewe.

                            > i jeszcze jedno: jest coraz więcej przykładów na szybsze turbodiesle w tej
                            > samej pojemności niż benze. tak dobrze przeczytałeś SZYBSZE

                            O wyższej Vmax znaczy? Dla mnie osobiście bardziej liczy się przyspieszenie niż
                            to, czy auto ma Vmax 220 czy 250km/h. Natomiast generalna zasada jest taka, że
                            diesle ustępują benzyniakom o porównywalnej pojemności zdolnością do
                            przyspieszania w dużym zakresie prędkości.
                            Choć, jak napisałem, wyjątki można znaleźć.

                            Pzdr
                            Niknejm
                            • Gość: AdM Re: co wy widzicie w tych dieslach? IP: *.visp.energis.pl 23.04.04, 07:00
                              no właśnie. wyjątki można znaleźć. i będzie ich coraz więcej. i nie chodzi mi o
                              prędkość max, wprost przeciwnie. nowe wózki: BMW 5, 1(producent najlepszych
                              silników benzynowych(napiszę jeden z najlepszych, żeby nie wszczynać osobnej
                              dyskusji) ale zarazem najlepszych diesli), audi A3 (nowy 2.0FSI i 2.0TDI) i
                              jeszcze pare by się z nalazło (najnowsza 2.0 20v w passacia kontra stary
                              1.9130km o mniejszej pojemności to zbyt żenujący przypadek,żeby go przytaczać.
                              I coś dla Ciebie: rozumiem,że porównywałeś te tdi którymi jechałeś ze swoją
                              hondą? i to błąd, powinieneś porównywać załóżmy forda tdci z dostępnymi do
                              niego benzyniakami. albo nawet nowego accorda.
                              • niknejm Re: co wy widzicie w tych dieslach? 23.04.04, 19:12
                                Gość portalu: AdM napisał(a):

                                > no właśnie. wyjątki można znaleźć. i będzie ich coraz więcej. i nie chodzi mi
                                > o prędkość max, wprost przeciwnie. nowe wózki: BMW 5, 1(producent najlepszych
                                > silników benzynowych(napiszę jeden z najlepszych, żeby nie wszczynać osobnej
                                > dyskusji) ale zarazem najlepszych diesli),

                                530d ma do 100 7.1s. To nadal jest gorzej niż 6.9 w 3.0i. Niestety nie podali
                                czasu przejazdu 1km ze startu zatrzymanego.
                                Vmax benzyniak ma, nawiasem mówiąc, tez większe, choć to już mniej ważne.

                                > audi A3 (nowy 2.0FSI i 2.0TDI)

                                2.0 FSI - do 100: 9.1s i Vmax: 211
                                2.0TDi - do 100: 9.5s i Vmax: 207

                                > jeszcze pare by się z nalazło (najnowsza 2.0 20v w passacia kontra stary
                                > 1.9130km o mniejszej pojemności to zbyt żenujący przypadek,żeby go
                                > przytaczać.

                                2.0 130KM: 9.9 i 210
                                1.9 TDi: 9.9 i 208

                                No, brawo! TDI dorównał przyspieszeniem do 100 (choc ten silnik 2.0 VW jest
                                IMHO przedpotopowy :-)), ale jak porównasz benzyniaka 2.8L V6 z 2.5TDI to
                                różnica przysp. do 100 wynosi w Pasku prawie 1s. (7.8 vs 8.7).

                                Nie wydaje mi się, żebyś znalazł wyjątki. Tylko jeden przykład dorównujący
                                silnikowi benzynowemu (przestarzałemu zresztą).

                                > I coś dla Ciebie: rozumiem,że porównywałeś te tdi którymi jechałeś ze swoją
                                > hondą? i to błąd, powinieneś porównywać załóżmy forda tdci z dostępnymi do
                                > niego benzyniakami. albo nawet nowego accorda.

                                Tzn. mam się przekonywać do czegoś gorszego (w/g moich kryteriów) na siłę :-O?
                                Jak zrobią kompakta dieselka 1.8-2L, spalającego tyle, co obecne diesle do 2L,
                                a do tego o dynamice mojego Cifka (a jeszcze lepiej Cifka TypeR 200KM - 6.6s do
                                100), to why not? Rozważę. Byle takie cudo nie kosztowało więcej niż
                                100000zł :-) No, biorąc pod uwagę spalanie, może kosztować 110000 :-)

                                Pzdr
                                Niknejm
                                • Gość: AdM Re: co wy widzicie w tych dieslach? IP: *.visp.energis.pl 24.04.04, 19:52
                                  w każdym teście 530d jest lepsze od 530i do 100 o jakąś dobrą sekundę, 120i
                                  kontra 120d wg katalogu 0,8 dla diesla. A3 2.0tdi test 9,7 passat 2.8v6 9,8
                                  2.5tdi 10,00 (ale pojemność mniejsza o 10%) uważam, że podałem dobre przykłady.
                                  lada chwila 535d 3.0l 272km 90km z litra(po jakimś czasie na 100% będzie chip
                                  który pokona magiczną granicę). daj się przekonać :-)
                                  • Gość: Milos Re: co wy widzicie w tych dieslach? IP: 193.19.140.* 24.04.04, 23:38
                                    Gość portalu: AdM napisał(a):

                                    > lada chwila 535d 3.0l 272km 90km z litra(po jakimś czasie na 100% będzie chip
                                    > który pokona magiczną granicę).

                                    Honda bez problemu robi 120 KM z litra benzyny już teraz, bez chipów i BEZ
                                    doładowania. A przecież wy cały czas porównujecie turbo-diesle z WOLNOSSĄCYMI
                                    silnikami benzynowymi. Przecież to bez sensu, diesle NIGDY nie dorównają
                                    benzynie ! Silnik benzynowy też można doładować i bez problemu osiągnąć 150 KM
                                    z litra. A najmocniejsza Toyota Supra ma ponad 1500 KM z 3 litrów pojemności
                                    (co prawda włożono do niej silnik ze Skyline'a). 1000-konne Supry to prawie
                                    standard z oryginalnym silnikiem ;-) Więc mówmy o dieslach tylko w kategoriach
                                    oszczędności, bo niczym innym nie mają szans zaimponować. A przy obecnych
                                    cenach ropy (po 1.V prawie zrównają się z benzin), również oszczędności staną
                                    się iluzoryczne...

                                    Pzdr
                                  • Gość: Szymi Re: co wy widzicie w tych dieslach? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 25.04.04, 01:07
                                    > w każdym teście 530d jest lepsze od 530i do 100 o jakąś dobrą sekundę,

                                    podaj przyklad jaki to test? ja widze w specyfikacji ze jednak 530i jest
                                    szybsze. w jezdzie po torze na max mozliwosci 530i tez na pewno wygra z 530d

                                    > lada chwila 535d 3.0l 272km 90km z litra(po jakimś czasie na 100% będzie chip
                                    > który pokona magiczną granicę). daj się przekonać :-)

                                    pamietaj ze caly czas robisz porownania silnika doladowanego i wolnossacego - i
                                    jak na razie prym wiedzie benzyna. doladowane 540i ma w zaleznosci od cisnienia
                                    doladowania od 400 KM do 725 KM (a jest tez bi turbo 1100 KM). 530i na pewno da
                                    sie doladowac do 600 KM

                                    kiedy diesel osiagnie 600 KM z 3 litrow?


                                    caly postep w silnikach diesla polega na wkladaniu coraz mocniejszych sprezarek

                                    ps. podobno BMW ma odejsc w samochodach M od silnikow atmosferycznych na rzecz
                                    doladowania

                                    • Gość: AdM Re: co wy widzicie w tych dieslach? IP: *.visp.energis.pl 25.04.04, 07:41
                                      Gość portalu: Szymi napisał(a):
                                      podaj przyklad jaki to test? ja widze w specyfikacji ze jednak 530i jest
                                      > szybsze. w jezdzie po torze na max mozliwosci 530i tez na pewno wygra z 530d

                                      no każdy test: w ams, as, numerów mi się szukać nie chce (poszukam jak
                                      przyrzekniesz, że Cię to przekona :-)). Do setki to max możliwości podobno

                                      Gość portalu: Szymi napisał(a):
                                      jak na razie prym wiedzie benzyna. doladowane 540i ma w zaleznosci od cisnienia
                                      >
                                      > doladowania od 400 KM do 725 KM (a jest tez bi turbo 1100 KM). 530i na pewno
                                      da
                                      >
                                      > sie doladowac do 600 KM
                                      ?????????????????? BMW od wielu, wielu lat nie wstawia turbin do benzyn, jedyna
                                      zdaje się seryjna aktuaknie beema(jej seryjność jest dyskusyjna) to alpina na
                                      bazie 7 z silnikiem v8.

                                      Gość portalu: Szymi napisał(a):
                                      -caly postep w silnikach diesla polega na wkladaniu coraz mocniejszych sprezarek

                                      i tu się mylisz. wstawienie tylko b.dużej sprężarki spowodowałoby wyłącznie
                                      podniesienie max mocy, ale diesel straciłby swoją wielką zaletę, czyli
                                      elastyczność na niskich obrotach(ale do 100 byłby lepszy) i zyskał zajebistą
                                      turbodziurę, stąd genialne a zarazem proste w budowie rozwiązanie z 535d z
                                      dwiema róźnymi sprężarkami.

                                      Gość portalu: Szymi napisał(a):
                                      ps. podobno BMW ma odejsc w samochodach M od silnikow atmosferycznych na rzecz
                                      > doladowania

                                      na razie czekamy na M5 z nowiutkim V10 bez doładowania, zresztą w tym wątku
                                      nikt nie napisał, że turbo benz nie będzie szybsza

                                      pzdr
                                      ps. a swoją drogą masz bardzo radosne wiadomości na temat BMW :-)
                                      • Gość: Szymi Re: co wy widzicie w tych dieslach? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 25.04.04, 11:14
                                        > no każdy test: w ams, as, numerów mi się szukać nie chce (poszukam jak
                                        > przyrzekniesz, że Cię to przekona :-)). Do setki to max możliwości podobno

                                        znajdz czy przejazdu po jakims torze gdzie sie naprawde jedzie ostro czesto
                                        hamuje i przyspiesza - a nie testu "dla dziadkow" gdzie panowie redaktorzy
                                        staraj sie przyspieszyc od 80-120 na V biegu

                                        > ?????????????????? BMW od wielu, wielu lat nie wstawia turbin do benzyn,
                                        jedyna
                                        >
                                        > zdaje się seryjna aktuaknie beema(jej seryjność jest dyskusyjna) to alpina na
                                        > bazie 7 z silnikiem v8.

                                        BMW nie robi ale AC Schnitzer, DINAN, Hamman i wielu innych robi - zobacz jakie
                                        uzyskuja osiagi - a BMW ma zaczac w nastepnych samochodach M wstawiac turbo
                                        seryjnie


                                        > i tu się mylisz. wstawienie tylko b.dużej sprężarki spowodowałoby wyłącznie
                                        > podniesienie max mocy, ale diesel straciłby swoją wielką zaletę, czyli
                                        > elastyczność na niskich obrotach

                                        oj stary to nieprawda - to wlasnie turbina daje dieslowi elastycznosc. jak nie
                                        wierzysz polecam zobacz sobie jaki moment ma silnik diesla SDI i taki sam TDI
                                        (SDI bedzie mial moment prawie taki sam jak identyczna pojemnosciowo benzyna a
                                        po wlozeniu turbiny TDI moment skacze 2x). to samo zobacz sobie jaki moment ma
                                        benzynowa laguna 2.0 i taka sama z turbo. to wlasnie turbina jest "dobroczynca"
                                        ktory daje wielki moment od niskich obrotow. turbodziury juz nie ma bo turbiny
                                        kreca sie non-stop a nie tak jak w imprezie wlaczaja przy 3500 obr.

                                        (ale do 100 byłby lepszy) i zyskał zajebistą
                                        > turbodziurę, stąd genialne a zarazem proste w budowie rozwiązanie z 535d z
                                        > dwiema róźnymi sprężarkami.

                                        no wlasnie - jak juz pisalem caly postep diesli to wkladanie coraz lepszych
                                        turbin, 2 turbin, 3 turbin 10 turbin itd..........:))))))
                                        • Gość: AdM Re: co wy widzicie w tych dieslach? IP: *.visp.energis.pl 25.04.04, 20:14
                                          Gość portalu: Szymi napisał(a):
                                          turbodziury juz nie ma bo turbiny
                                          > kreca sie non-stop a nie tak jak w imprezie wlaczaja przy 3500 obr.
                                          :-))))))))))))))))))))) ale mega brednie!!!!!!!!!! czy Ty wogóle masz pojęcie
                                          co to jest tzw podtrzymanie turbiny, gdzie to się stosuje i po co???

                                          znajdz czy przejazdu po jakims torze gdzie sie naprawde jedzie ostro czesto
                                          > hamuje i przyspiesza - a nie testu "dla dziadkow" gdzie panowie redaktorzy
                                          > staraj sie przyspieszyc od 80-120 na V biegu

                                          celowo nigdy nie przytaczałem tzw elastyczności na poszczególnych biegach i
                                          prędkościach. chodziło mi w tym wypadku tylko i wyłącznie o 0-100km/h. a
                                          dyskusji typu: co jest szybsze na torze diesel czy benzyna, bez porównania
                                          konkretnych modeli nie da się roztrzygnąć. i nigdy nikomu nie będę próbował
                                          wmówić, że turbo benz silnik będzie mocniejszy od td.
                                          • Gość: Szymi Re: co wy widzicie w tych dieslach? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 25.04.04, 22:50
                                            > turbodziury juz nie ma bo turbiny
                                            > > kreca sie non-stop a nie tak jak w imprezie wlaczaja przy 3500 obr.
                                            > :-))))))))))))))))))))) ale mega brednie!!!!!!!!!! czy Ty wogóle masz pojęcie
                                            > co to jest tzw podtrzymanie turbiny, gdzie to się stosuje i po co???


                                            mega brednie to ty klepiesz jak piszesz dwa posty wstecz ze wsawienie bardzo
                                            duzej sprezarki do diesla spowodowalo by ze mu moment obrotowy spadnie

                                            dinan wstawia turbiny ktre sie kreca caly czas - w dieslach jest tak
                                            ustawione zeby sie wlaczala juz przy bardzo niskich obrotach - w samochcodach
                                            takich jak impreza czy supra turbo sie wlacza bardzo wysoko - jak mialem okazje
                                            jechac supra to bylem zawiedziony ze w zasadzie na niskich obrotach jest wolna

                                            ale w nowych turbo benzynach "dla smiertelnikow" tez ustawiaja tak zeby turbiny
                                            sie wlaczala "od razu"

                                            ps. caly czas mowie o turbo a nie o doladowaniu mechanicznym

                                            > celowo nigdy nie przytaczałem tzw elastyczności na poszczególnych biegach i
                                            > prędkościach. chodziło mi w tym wypadku tylko i wyłącznie o 0-100km/h.

                                            to spojrz w dane katalogowe 530d i 530i - zobaczysz kto szybszy od 0-100

                                            co jest szybsze na torze diesel czy benzyna, bez porównania
                                            > konkretnych modeli nie da się roztrzygnąć

                                            przeciez mowimy o 530i i 530d


                                            i nigdy nikomu nie będę próbował
                                            > wmówić, że turbo benz silnik będzie mocniejszy od td.

                                            to szkoda bo to niezaprzeczalny fakt
                                            • Gość: AdM Re: co wy widzicie w tych dieslach? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 26.04.04, 08:28
                                              ach, Szymi, Szymi... ja nie mam przekonania czy zaczynać Ci tłumaczyć. dobra,
                                              po kolei:
                                              Gość portalu: Szymi napisał(a):
                                              turbodziury juz nie ma bo turbiny
                                              > > > kreca sie non-stop
                                              > mega brednie to ty klepiesz jak piszesz dwa posty wstecz ze wsawienie bardzo
                                              > duzej sprezarki do diesla spowodowalo by ze mu moment obrotowy spadnie

                                              turbo kręci się od ciśnienia spalin, więc nie może kręcić się non stop. żeby
                                              zakręcić małą sprężarkę potrzeba niższego ciśnienia spalin, czyli wystarczą
                                              niskie obroty. mała sprężarka da maksymalnie niższe ciśnienie niż duża i nie da
                                              rady dostarczyć odpowiedniej dawki powietrza przy dużych obrotach. mała
                                              sprężarka ma małą turbodziurę bo ma mały wirnik który jest lekki i ma mniejszą
                                              bezwładność, czyli się szybciej rozpędza, czyli czekasz krócej na max
                                              ciśnienie. duża sprężarka ma duże łopatki, może dać dużo powietrza, ale
                                              potrzebuje wiecej czasu na rozkręcenie się (cięższy wirnik)i dużego ciśnienia
                                              spalin(czyli wyższych obrotów silnika). czyli działa słabo przy niskich
                                              obrotach. Dlatego wstawienie tylko dużej turbiny, czy nawet 10 spowoduje spadek
                                              momentu przy niskich obrotach, ale przy dużych uzyskasz większą moc. będziesz
                                              miał lepszy wynik 0-100, ale gorszą elastyczność, czyli rozkład momentu w
                                              funkcji obrotów. pomijam dla uproszczenia wywodu sprężarkę z tzw zmienna
                                              geometrią która w pewnym stopniu rozwiązuje powyższe problemy. pzdr
                                          • Gość: Milos Re: co wy widzicie w tych dieslach? IP: 193.19.140.* 26.04.04, 00:37
                                            Gość portalu: AdM napisał(a):

                                            i nigdy nikomu nie będę próbował
                                            > wmówić, że turbo benz silnik będzie mocniejszy od td.

                                            I dlatego, specjalnie dla takich jak ty, trzeba w każdym wątku o "lepszości
                                            diesli" pisać o 1500 konnych Suprach :-))) I nie ma że żenada. Po prostu
                                            elegancki mężczyzna nie jeździ klekotem !
                                              • Gość: Milos Re: co wy widzicie w tych dieslach? IP: 193.19.140.* 26.04.04, 07:55
                                                Gość portalu: AdM napisał(a):

                                                > doskonały argument na to że benzyna jest szybsza. brawo :-D

                                                To był żart. Tak kiedyś na forum napisał Michał przy okazji podobnego wątku i
                                                bardzo mi się spodobało to stwierdzenie. A co do tezy którą kwestionujesz, to
                                                myślę że o faktach elegancki mężczyzna nie dyskutuje :-))) Jeśli sam
                                                przyznajesz że turbo-benzyna jest szybsza od t.diesla, w przypadku wolnossących
                                                jednostek jest oczywiście to samo. A naprawdę nie ma sensu porównywać silników
                                                doładowanych i niedoładowanych.
                                                  • Gość: Milos Re: co wy widzicie w tych dieslach? IP: 193.19.140.* 26.04.04, 19:23
                                                    Gość portalu: AdM napisał(a):

                                                    > hmm... mam do Ciebię prośbę: umów się na jazdę próbną mondeo 2.0 i 2.0tdci. i
                                                    > przekonasz się że sens porównania istnieje. i chętnie wtedy przeczytam Twoje
                                                    > wnioski pzdr

                                                    No właśnie, nie wiem czy mamy kontynuować dyskusję teoretyczną czy przechodzisz
                                                    na problemy praktyczne. Bo teoretycznie nie da się porównać silnika
                                                    doładowanego i wolnossącego. Natomiast dla końcowego odbiorcy produktu brak lub
                                                    istnienie doładowania, jak też zasilanie silnika jego auta może być kwestią
                                                    drugorzędną, jeśli tylko cena jest podobna. I tu, niestety diesel jest droższy
                                                    więc też trudno porównywać. I niestety diesle będą droższe z powodu znacznego
                                                    skomplikowania technicznego i użycia turbiny, co jest konieczne dla obejścia
                                                    problemów technicznych, które po prostu w silnikach benzynowych nie występują.
                                                    Jak dla mnie jest to droga dookoła, a to przekombinowanie łączy się ze
                                                    zwiększoną awaryjnością nowoczesnych diesli i ich droższym serwisem. To już nie
                                                    czasy kiedy diesel był synonimem prostoty i bezawaryjności. Jeśli mówimy o
                                                    praktyce to dochodzimy wreszcie do cen ON, które zaraz prawie zrównają się z
                                                    PB95. I teraz pytanie - w imię czego wobec tego znosić wszystkie wymienione
                                                    przeze mnie niedogodności związane z użytkowaniem diesla, jak też niewymienione
                                                    (klekot, wibracje, zatruwanie środowiska) ?
                                                    Jeśli chodzi o mnie, jeździłem dieslem (2.0, wolnossący) do czasu kiedy mi się
                                                    to opłacało. Już dawno przestało. Obecnie jeżdżę autem z dużym benzynowym V6 i
                                                    nigdy więcej nie kupię diesla ! Chyba że ceny ON spadną do 2.50 PLN, na co się
                                                    nie zanosi. Zatem - wdłg. mnie o dieslach możemy mówić tylko w kategoriach
                                                    oszczędności (która już się skończyła), innych zalet nie widzę. Nie lubisz
                                                    zmieniać biegów, ok. Ja też nie lubię, dlatego mam skrzynię automatyczną. I
                                                    uważam że przyjemność jazdy samochodem z silnikiem benzynowym jest duuużo
                                                    większa niż dieslem.

                                                    Pzdr
                                                  • Gość: AdM Re: co wy widzicie w tych dieslach? IP: *.visp.energis.pl 26.04.04, 19:49
                                                    Gość portalu: Milos napisał(a):
                                                    jeśli tylko cena jest podobna. I tu, niestety diesel jest droższy
                                                    > więc też trudno porównywać. I niestety diesle będą droższe z powodu znacznego
                                                    > skomplikowania technicznego i użycia turbiny, co jest konieczne dla obejścia
                                                    > problemów technicznych, które po prostu w silnikach benzynowych nie
                                                    występują.
                                                    > Jak dla mnie jest to droga dookoła, a to przekombinowanie łączy się ze
                                                    > zwiększoną awaryjnością nowoczesnych diesli i ich droższym serwisem. To już
                                                    nie
                                                    >
                                                    > czasy kiedy diesel był synonimem prostoty i bezawaryjności. Jeśli mówimy o
                                                    > praktyce to dochodzimy wreszcie do cen ON, które zaraz prawie zrównają się z
                                                    > PB95.

                                                    minąły także czasy prostych silników benzynowych. ich skomplikowanie
                                                    niejednokrotnie przewyższa nowoczesne diesle i przez to nie sa wcale tańsze w
                                                    produkcji. często są nawet droższe od porównywalnych diesli(po raz 5 przytaczam
                                                    przykład 530i i 530d). w przypadku diesli chodzi już raczej o duży popyt, a nie
                                                    faktyczną różnicę kosztów produkcji. a pisanie, że koszt jazdy dieslem jest,
                                                    czy będzie taki sam jak benzyny to już raczej stwierdzenie nie nadające się do
                                                    dyskusji, tylko do obśmiania pzdr

                                                    ps.Gość portalu: Milos napisał(a):
                                                    I
                                                    > uważam że przyjemność jazdy samochodem z silnikiem benzynowym jest duuużo
                                                    > większa niż dieslem.

                                                    przyjemność z jazdy zależy głównie od konkretnego modelu samochodu, a w
                                                    mniejszym stopniu od rodzaju napędu (napisz jakim v6 jeździsz, a dam Ci na 90%
                                                    przykład autka z dieslem którym będzie Ci się jeździło przyjemniej)
                                                  • Gość: AdM Re: co wy widzicie w tych dieslach? IP: *.visp.energis.pl 26.04.04, 20:59
                                                    greenblack napisał:
                                                    Przyejmniej (mówię tylko o osiągach) to już trzeba by wyłożyć 4 stówy na V8,
                                                    > czyli jakieś 2,5 raza więcej niż za benzynowca 3.0 V6. Tak samo, to 1,5 raza
                                                    > więcej na dyzla 3.0.

                                                    nie bądź taki pewien (no, może jeżeli utożsamiamy przyjemność z jazdy ze
                                                    sprintami spod świateł do pierwszego zakrętu a jakość silnika z ilością
                                                    cylindrów)
                                                  • Gość: Milos Re: co wy widzicie w tych dieslach? IP: 193.19.140.* 26.04.04, 19:11
                                                    Gość portalu: Jarek napisał(a):

                                                    >
                                                    > A aut z silnikami o takiej samej:
                                                    > - mocy,
                                                    > - momencie obrotowym,
                                                    > - ewentualnie cenie?

                                                    Tak, założmy że 2.0 wolnossąca benzyna i 2.0 turbo diesel mają zbliżone osiągi,
                                                    co ostatnio jest normą. W takim razie rozumiem że sugerujesz ich bezpośrednie
                                                    porównywanie, przechodząc do porządku dziennego nad doładowaniem diesla i jego
                                                    brakiem w przypadku benzynowca. I tu bym się może zgodził (jeśli tylko ,
                                                    zostawimy parametry techniczne i przejdziemy z problemów teoretycznych na
                                                    konkretne praktyczne kwestie ważne dla kupującego i użytkownika), jeśli tylko
                                                    cena byłaby podobna. Ale niestety diesel będzie zawsze wyraźnie droższy.

                                                    Pzdr
                                  • niknejm Re: co wy widzicie w tych dieslach? 25.04.04, 09:32
                                    Gość portalu: AdM napisał(a):

                                    > w każdym teście 530d jest lepsze od 530i do 100 o jakąś dobrą sekundę, 120i
                                    > kontra 120d wg katalogu 0,8 dla diesla. A3 2.0tdi test 9,7 passat 2.8v6 9,8
                                    > 2.5tdi 10,00 (ale pojemność mniejsza o 10%) uważam, że podałem dobre
                                    > przykłady.

                                    Dane brałem ze strony producenta. Jeśli chodzi o testy gazetowe, są pomiędzy
                                    nimi różnice w metodologii i warunkach pomiaru, więc może być różnie.
                                    Poza tym, widziałem np. testy, gdzie Accord hamuje ze 100km/h na 37.9m
                                    (niezależnie od nagrzania tarcz), widziałem zaś takie, gdzie podano wynik koło
                                    43m (?). Skąd bierze się ta dość gigantyczna różnica - diabli wiedzą. Tu może
                                    byc podobnie (przyspieszenia).

                                    > lada chwila 535d 3.0l 272km 90km z litra(po jakimś czasie na 100% będzie chip
                                    > który pokona magiczną granicę). daj się przekonać :-)

                                    Jak koledzy wspomnieli powyżej, w kategorii turbo już od dość dawna jeżdżą
                                    benzyniaki (seryjne, żaden tam tuning) o 140KM z litra. Póki co, diesle tego
                                    nie osiągają.

                                    Co do poniższego komentarza, że coraz lepsze osiągi diesli 'robione są' coraz
                                    mocniejszymi sprężarkami - to jest to przynajmniej częściowo prawda. Porównaj
                                    silnik 1.9TDi VW 130KM i 150KM. I masz rację - podobno dziura turbinowa tego
                                    drugiego jest znacznie wyraźniejsza niż pierwszego.

                                    Dam sie przekonać, jak zrobią TD w kompakcie o osiągach Civica TypeR i spalaniu
                                    Golfa 1.9TDI. Oraz cenie podobnej jak cena wspomnianego TypeRa. Póki co -
                                    kandydata nie widzę :-)

                                    Pzdr
                                    Niknejm
                                    • Gość: AdM Re: co wy widzicie w tych dieslach? IP: *.visp.energis.pl 25.04.04, 10:07
                                      ja mam nadzieję, że nie zrobią, nie ma nic gorszego niż auto pseudosportowe z
                                      dieslem jak te wszystkie wyroby seata i skody. ale zwykły civic? poczekaj parę
                                      miesięcy. a propo hamowania w testach: różne opony i nawierzchnie. przy
                                      przyspieszaniu ma to mniejszą rolę, ale przy hamowaniu zasadniczą, poczytaj
                                      jakiś test opon. róznice dochodzą do 10m, przy tym samym samochodzie i warunkach
                                      • niknejm Re: co wy widzicie w tych dieslach? 25.04.04, 10:11
                                        Gość portalu: AdM napisał(a):

                                        > ja mam nadzieję, że nie zrobią, nie ma nic gorszego niż auto pseudosportowe z
                                        > dieslem jak te wszystkie wyroby seata i skody. ale zwykły civic? poczekaj
                                        > parę miesięcy.

                                        Civic z dieslem 1.7 (włąściwie - turbodieslem) już dość dawno jest. I silnik
                                        jest Made in Poland, swoją drogą, hi hi. Z fabryki Isuzu.

                                        > a propo hamowania w testach: różne opony i nawierzchnie. przy
                                        > przyspieszaniu ma to mniejszą rolę, ale przy hamowaniu zasadniczą, poczytaj
                                        > jakiś test opon. róznice dochodzą do 10m, przy tym samym samochodzie i
                                        > warunkach

                                        To tak a propos porównywalności róznych wyników testowych :-) Dlatego ja raczej
                                        trzymam się danych producenta przy 'wgryzaniu się w temat'.

                                        Pzdr
                                        Niknejm
                                        • Gość: AdM Re: co wy widzicie w tych dieslach? IP: *.visp.energis.pl 25.04.04, 20:29
                                          dobrze wiem, że w civicu jest 1,7 ale to badziew wstawiony, żeby coś było :-)
                                          musisz poczekać. wyniki hamowania różnią się w różnych testach faktycznie, ale
                                          z przyspieszeniem wyniki są b. podobne. ostatnio każda benz bmw w teście nie
                                          może zejść w 0-100 do wyniku z fabrycznej tabelki (podejrzewam, że coś
                                          kombinują z danymi, aby nie wyjść na firmę w której warto kupić tylko diesla).
                                          Natomiast diesle bmw osiągają czasy dokładnie z danych fabrycznych. proponuję
                                          zakończyć dyskusję słowami jakiegoś znanego kierowcy(może ktoś pamięta kto to
                                          powiedział?): MOMENT POTRZEBNY JEST NA ULICĘ, MOC NA TOR pzdr
                                              • niknejm Re: co wy widzicie w tych dieslach? 26.04.04, 15:15
                                                Gość portalu: AdM napisał(a):

                                                > ale 0-100 robi duża moc, a nie moment więc jak?

                                                Moment. Na kołach. Naprawdę.
                                                A tak naprawdę - istotny jest przebieg krzywej momentu na silniku i 'krótkość'
                                                zestopniowania skrzyni (w rozsądnych granicach ofkors).

                                                > dobra koniec tematu, zmęczyłem
                                                > się :-) do Ciebie też mam prośbę: umów się na jazdę mondeo 2.0 i 2.0tdci i
                                                > opisz swoje spostrzeżenia. warto sobie zdanie w praktyce wyrobić. pozdrawiam

                                                Wyrobiłem sobie głównie na Golfach 1.9, a to one uchodza za najbardziej
                                                dynamiczne. Choć najbardziej klekocą. :-)
                                                W TD przeszkadza mi jedno - w miarę wzrostu obrotów auto najpierw przez chwilę
                                                ma kopa, potem 'muleje'. Nie ma tego 'zapasu' na górze, po który można sięgnąć
                                                w benzyniaku mocno redukując bieg.

                                                Pzdr
                                                Niknejm
                                                • Gość: AdM Re: co wy widzicie w tych dieslach? IP: *.visp.energis.pl 26.04.04, 15:56
                                                  niknejm napisał:
                                                  Nie ma tego 'zapasu' na górze, po który można sięgnąć
                                                  > w benzyniaku mocno redukując bieg.
                                                  różne są diesle. efekt 'zapasu na górze' jest często złudny, powstaje w
                                                  silnikach z kiepskim dołem. miałem kiedyś rovera z silnikiem 1.416v i tam był
                                                  efekt jakiegoś odjazdu w górnych rejestrach, ale to właśnie wychodziło w
                                                  porównaniu z jego kiepskim dołem. Efektowne to to było, ale z efektywnością ma
                                                  mało wspólnego(potem miałem pumę z silnikiem perełką 1.7 który miał zdaje się
                                                  85% max momentu już od 1500obr. ale efektu zajebistego rozkręcania nie miał.
                                                  Podkreślam:efektu, po prostu ciągnął b.równo od dołu

                                                  niknejm napisał:
                                                  W TD przeszkadza mi jedno - w miarę wzrostu obrotów auto najpierw przez chwilę
                                                  > ma kopa, potem 'muleje'.
                                                  bo to wada silników z małym turbo, nie starcza powietrza przy dużych obrotach.
                                                  tdi150km na pewno nie muleje.
                                  • Gość: K Re: co wy widzicie w tych dieslach? IP: .255.252.* / *.foke.pl 27.04.04, 00:37
                                    Ale jak porownasz benzyniaka z turbo do turbodiesla, to przy takiej
                                    konfrontacji, przyznasz ze diesel nie dorowna osaigami benzyniakowi w zadnym
                                    wypadku!!! Turbo benzyne tez mozna chipowac!!!! ciekawe co bys powiedzial na
                                    porownanie NP; Passata 1.9 TDI do volvo s 40 2.0 turbo benzyna???? W kontekscie
                                    osiagow dla silnika TDI, konfrontacja ta byla by smutna. Chodz przykladowy TDI
                                    mniej spali i jest trwalszy. Wniosek jest taki, ze turbodiesel dorownuje
                                    osiagami wolnossacemu benzyniakowi, ale nic pozatym, gdyz zawsze bedzie slabszy
                                    w sprawiedliwej konfrontacji ( porownywanie turbo benzyny z turbodieslem, a nie
                                    turbo diesla z benzyniakiem wolnossacym!!!!!!!!!!!!!!). POzdrawiam!!!
                                          • niknejm Re: co wy widzicie w tych dieslach? 27.04.04, 20:41
                                            Gość portalu: AdM napisał(a):

                                            > jak wspomniałem wcześniej 530i w żadnym gazetowym teście nie zeszło poniżej
                                            > 8,2, a 530d powyżej 8,2. jeżeli upierasz się, że to o niczym nie świadczy to
                                            > trudno

                                            Przytoczyłeś kilka testów, które robili różni ludzie w różnych momentach.
                                            Często widzę, że różnice czasów przyspieszeń dla Hond sięgają w róznych testach
                                            nawet ponad sekundę. I o czym to może świadczyć? O wielu rzeczach. O tym, ze
                                            redaktorzy różnie umieja ruszac, o tym, że stosuja niedoskonałe metody pomiaru,
                                            testują auta z różnym obciążeniem, i o mnóstwie innych rzeczy.

                                            Pzdr
                                            Niknejm
                                            • Gość: AdM Re: co wy widzicie w tych dieslach? IP: *.visp.energis.pl 27.04.04, 22:28
                                              przeczytaj jeszcze raz dokładnie co napisałem wyżej. pomiary fabryczne dalsze
                                              są zwykle od rzeczywistych. zresztą spieramy sie już praktycznie o dziesiąte
                                              sekundy. ja uważam, że bardzo dobrze zrobiony tdiesel jest szybszy od swojego
                                              odpowiednika pojemnościowego(przynajmniej w sprincie do 100). i wraz ze
                                              wprowadzaniem nowych silników tendencja jest na korzyść d. zgadzasz się?
                                              • niknejm Re: co wy widzicie w tych dieslach? 27.04.04, 23:11
                                                Gość portalu: AdM napisał(a):

                                                > przeczytaj jeszcze raz dokładnie co napisałem wyżej. pomiary fabryczne dalsze
                                                > są zwykle od rzeczywistych. zresztą spieramy sie już praktycznie o dziesiąte
                                                > sekundy. ja uważam, że bardzo dobrze zrobiony tdiesel jest szybszy od swojego
                                                > odpowiednika pojemnościowego(przynajmniej w sprincie do 100). i wraz ze
                                                > wprowadzaniem nowych silników tendencja jest na korzyść d. zgadzasz się?

                                                Bardzo dobrze zrobiony turbodiesel (czyli wyposazony w silnik z doładowaniem)
                                                MOŻE byc szybszy od kiepskiego benzynowca (bez doładowania) w tej samej klasie
                                                pojemnościowej. Co bynajmniej nie świadczy na korzyść TD, bo żeby miał
                                                jakiekolwiek osiągi, trzeba mu włożyć turbinę. Dopiero wtedy może spróbować
                                                powalczyc z niedoładowanym benzyniakiem.

                                                Natomiast korzyść z TD jest dla mnie osobiście taka, że technologia
                                                doładowania robi się coraz tańsza. I dobrze :-)

                                                Pzdr
                                                Niknejm
                                                • Gość: AdM Re: co wy widzicie w tych dieslach? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.04.04, 07:47
                                                  niknejm napisał:
                                                  Bardzo dobrze zrobiony turbodiesel (czyli wyposazony w silnik z doładowaniem)
                                                  > MOŻE byc szybszy od kiepskiego benzynowca (bez doładowania) w tej samej
                                                  klasie
                                                  > pojemnościowej

                                                  530i - najlepszy niedoładowany silnik benzynowy klasie 3l(i raczej na razie się
                                                  to nie zmieni) MOŻE być WOLNIEJSZY od 530d - najlepszego obecnie silnika diesla
                                                  3l(i lada moment się to zmieni(535d))
            • Gość: Szymi Re: co wy widzicie w tych dieslach? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 22.04.04, 01:01
              > > dobra, dobra. faktycznie przesadziłem. ale daj mi benzynę którą utrzymasz
              > > tempo mondeo tdci spalając poniżej 20l/100?

              o masz - jakies Mondeo TDCi - a co to jest za bolid?

              zawsze jak jade trasa i lykam takie Mondea swoim zwyklym 2L benzynka nie
              wiedzialem ze bije takie rekordy i "utrzymuje tempo" mondeo ;)))

              20 L? w tej granicy zmieszcza sie pewnie (moze z trudem) Supra, SkyLine GTR,
              3000 GT, M3 i Impreza WRX STi ktore to wozki "sraja" na jakiegos TDCi (mowie o
              srednim spalaniu na calej trasie - nie przekroczy 20L mimo nawet w miare ostrej
              jazdy)

              ps. wczoraj jak jechalem to Piotrkowa trybunalskiego to przy sredniej predkosci
              ~150 km/h (140 km odleglosci w 55 min - miejscami gdzie sie dalo bylo dobrze
              ponad 220 km/h) sprzet spalil troche ponad 11 L - przywoicie nie?) i po co mi
              diesel? ciekawe ktore Mondeo TDCi "dotrzyma kroku" staremu wolnossacemu
              benzyniakowi 2L ;))))
              • Gość: Raf Re: co wy widzicie w tych dieslach? IP: *.dip.t-dialin.net 28.04.04, 17:46
                Hmm...ja jezdze dosc szybko i duzo, na autostradzie nie schodze przewaznie
                ponizej 150km/h i wiecej niz 6 - 6,5 l na 100km nie wciagnie. A pali teraz
                wiecej, brudny filtr powietrza i problem z przeplywomierzem (wczesniej na tej
                samej trasie 5.5 - 6l). Rekord to Wroclaw-Warszawa-Wroclaw srednio ok 4,8l/100
                (jednak nie wiecej niz 90..100km/h). A to wszystko na Vectrze DTI 100KM. Wiec
                jak dla mnie 11l benzyny na 100km to spora przesda. Prawie 2x wiecej!!! Nie
                jezdze duzo w miescie, ale wydaje mi sie, ze nowy diesel nie spali duzo wiecej
                niz na trasie, w przeciwienstwie do benzyny (szczegolnie o mniejszej
                pojemnosci).
                • niknejm Re: co wy widzicie w tych dieslach? 28.04.04, 18:02
                  Gość portalu: Raf napisał(a):

                  > Hmm...ja jezdze dosc szybko i duzo, na autostradzie nie schodze przewaznie
                  > ponizej 150km/h i wiecej niz 6 - 6,5 l na 100km nie wciagnie. A pali teraz
                  > wiecej, brudny filtr powietrza i problem z przeplywomierzem (wczesniej na tej
                  > samej trasie 5.5 - 6l). Rekord to Wroclaw-Warszawa-Wroclaw srednio ok
                  > 4,8l/100
                  > (jednak nie wiecej niz 90..100km/h). A to wszystko na Vectrze DTI 100KM. Wiec
                  > jak dla mnie 11l benzyny na 100km to spora przesda. Prawie 2x wiecej!!!

                  A kto powiedział, że taka Vectra 1.8 na trasie pali 11L? Akurat jeździłem tym
                  dość sporo i zapewniam, że pali znacznie mniej. W mieście owszem - 10L, nawet
                  11L jak ktoś ostro jeździ - fakt. Ale na trasie - mi się przynajmniej nigdy nie
                  udało tyle spalić :-)

                  Pzdr
                  Niknejm
            • jan.kulczyk Re: co wy widzicie w tych dieslach? 22.04.04, 21:54
              Nie rozumiem, skąd ta wiedza, że Diesle "psują się" od wysokich (w swoim zakresie oczywiście) obrotów? Z Faktu? Czy z dodatku moto do superekspresu? To tak, jakbym ja ci powiedział, że twój benzyniak jest dobry, ale benzyniaki mają tę wadę, że przy skręcaniu w lewo na drogach asflatowych wypadają im felgi. Przepraszam, ale twoja wypowiedź jest podobnie sensowna.

              Niedorzeczny zarzut o wysokim spalaniu "b. mocno eksploatowanych" Diesli skomentuję tylko pokrótce. Dziś jechałem z Wawy do Gdańska (rekordu nie pobiłem, 3:15, ;)) ale też cenię swoje życie, a mandatów - lub raczej łapówek - mam już trochę powyżej uszu) co daje średnią prędkość 120 km/h. Miejscami było ok. 170 km/h (na tej trasie w sumie niebezpiecznie byłoby jechać więcej). Średnie spalanie - 6,2 l/100 ze wskazań komputera, który ZAWSZE zawyża mi pomiar o ok 0,7-0,8 l (sprawdzone metodą tankowania do pełna przed i po długiej trasie). I co powiesz na to? Eksploatowałem silnik, czy nie? Miałem jechać 200? Dzięki, nie będę narażał życia swojego i innych, żeby obalić jakieś absurdalne tezy, ale zapewniam cię, że rzeczywiste spalanie powyżej 7,5/100 przy 200 km/h byłoby mało prawdopodobne (on tyle pali w mieście i to w zimie przy dużym tłoku).

              ==============
              Primera 1,9dCi
        • niknejm Re: co wy widzicie w tych dieslach? 25.04.04, 09:44
          Gość portalu: Łukasz napisał(a):

          > Diesle charakteryzują się dużą elastycznością,

          Po pierwsze - nier diesle (straszne muły) tylko turbodiesle. I zawdzięczają to
          turbinie, nie cudownej mocy ukrytej w ON. Po drugie - tak, jeśli za
          elastyczność uznamy 60-100 na IV i 80-120 na V, które akurat wypadają w
          zakresach najwiekszej efektywności TD. W/g mnie elastyczność to zdolność to
          efektywnej pracy w szerokim zakresie obrotów, determinowana przez przebieg
          krzywej momentu obrotowego. A ta w TD jest taka sobie - najpierw nic, potem
          nagle 'kop' (zalapuje turbina), potem znowu nic. Tak naprawdę TD jest efektywny
          w zakresie 1500-3500 obr/min. Elastyczny to jest IMHO turbodoładowany
          benzyniak - moment na ogół niemal stały w zakresie 2000-6000obr/min, a
          więc 'power zone' jest dwukrotnie szersza niż w TD.

          > wysoką kulturą pracy,

          Mając do wyboru R4 benzyniaka i R4 diesla lub V6 benzyniaka i V6 diesla,
          wystarczy chwilę postać obok pracującego silnika, by zobaczyć różnicę. Choć
          technologia wtrysku pilotażowego nieco to poprawiła, ale nadal jest różnica.

          > wysokim momentem obrotowym,

          Zaleta turbo, nie diesla, w dodatku moment dostępny w wąskim stosunkowo
          zakresie obrotów (patrz powyżej), a dodatkowo znacznie go redukują na kołach
          (tam, gdzie jest potrzebny, bo jeździ się kołami, nie silnikiem po asfalcie)
          dłuuugie przełożenia skrzyni.

          > i zapasem mocy już przy niewielkich obrotach.

          Akurat mocą to diesle nie imponuja specjalnie :-)

          Krótko mówiąc - foldery reklamowe prezentują tylko część prawdy. I muszą to
          robić, inaczej auto się nie sprzeda :-)))

          Pzdr
          Niknejm
    • bocian4 w dieslu widze tyle co w benzyniaku 20.04.04, 13:25
      oczywiscie zakladajac ze czystosc i wymiar szyb jest taki sam

      Dalbys chlopie spokoj bo to temat tak obtluczony jak zaden inny. Jak nie miales
      zadnego diesla to nie dziwie sie temu stereotypowi ktory podajesz. Jak
      zaczniesz robic troszke wiecej kiloskow i zobaczysz ze po pierwsze diesel sie
      znacznie bardziej oplaca a po drugie ma naprawde sposa elastycznosc to moze sie
      przekonasz.

      Pozdro
      • raver1 Re: co wy widzicie w tych dieslach? 20.04.04, 16:13
        Gość portalu: zenon77 napisał(a):
        > Wydatki na paliwo są prawie dwukrotnie niższe.

        W przypadku instalacji gazowej tak,ale nie diesla.

        Po zatankowaniu za 130 pln
        > przejeżdżam 1000km.

        Co to za diesel,ktory ci spala 4l/100 ?

        IMHO nowoczesny diesel w samochodzie klasy sredniej typu Mondeo,Passat spala
        ok, 6,5-7L/100km w trasie,porownywalna wersja benzynowa ok 7,5-8L,biorac pod
        uwage, znacznie wyzsza cene zakupu,gdzie w klasie sredniej jest to minimum ok.
        10.000zl i malej roznicy w cenie ON i benzyny,oszczednosci nie sa jakies
        oszalamiajace i chyba tylko przedstawicielom handlowym robiacym rocznie minmum
        50.000km oplaci sie jezdzic nowym dieslem.A do tego jest znacznie wyzszy niz w
        przypadku silnikow benzynowych koszt ewentualnych napraw i cen czesci
        zamiennych.


        • Gość: zenon77 Re: co wy widzicie w tych dieslach? IP: *.man.polbox.pl 20.04.04, 16:51
          - Po zatankowaniu za 130 pln przejeżdżam 1000km.

          - Co to za diesel,ktory ci spala 4l/100 ?
          Za 130 pln w ostatnią sobotę zatankowałem 45,6 l ON (Neste Głębocka w
          Warszawie - 2,85za l) co daje średnie spalanie na poziomie 4,5 l/100km. Toledo
          1,9tdi90KM - w trasie przy prędości 100 - 110 km/h wynik jak najbardziej do
          osiągnięcia.


          - IMHO nowoczesny diesel w samochodzie klasy sredniej typu Mondeo,Passat spala
          ok, 6,5-7L/100km w trasie,porownywalna wersja benzynowa ok 7,5-8L,biorac pod
          uwage, znacznie wyzsza cene zakupu,gdzie w klasie sredniej jest to minimum ok.
          10.000zl i malej roznicy w cenie ON i benzyny,oszczednosci nie sa jakies
          oszalamiajace i chyba tylko przedstawicielom handlowym robiacym rocznie minmum
          50.000km oplaci sie jezdzic nowym dieslem.A do tego jest znacznie wyzszy niz w
          przypadku silnikow benzynowych koszt ewentualnych napraw i cen czesci
          zamiennych.
          Wybacz, ale to już bełkot. Porównajmy dwa auta. Toledo 1,9tdi110KM i Toledo 1,6
          105KM. Wg danych producenta koszt paliwa w benzynowym jest o 72% wyższy (5,0
          litra ON po 2,85 za litr vs. 6,9 litra 95 po 3,55 za litr) - dane ze strony
          Seata i ceny paliw ze wspomnianej stacji. Wychodzi ok 10 pln różnicy na każdych
          100 km. Zatem 12.000 różnicy w cenie zakupu zwróci się po 120.000 km. W moim
          przypadku oznacza to 3-4 lata eksploatacji. Różnicy w poziomie wyposażenia
          opisywanych aut i kwestii związanych z odsprzedażą auta po 5-6 latach
          użytkowania z litości nie będę opisywał


          • raver1 Re: co wy widzicie w tych dieslach? 20.04.04, 17:09
            Gość portalu: zenon77 napisał(a):
            > Wybacz, ale to już bełkot. Porównajmy dwa auta. Toledo 1,9tdi110KM i Toledo
            1,6
            >
            > 105KM. Wg danych producenta koszt paliwa w benzynowym jest o 72% wyższy (5,0
            > litra ON po 2,85 za litr vs. 6,9 litra 95 po 3,55 za litr) - dane ze strony
            > Seata i ceny paliw ze wspomnianej stacji. Wychodzi ok 10 pln różnicy na
            każdych
            >
            > 100 km. Zatem 12.000 różnicy w cenie zakupu zwróci się po 120.000 km. W moim
            > przypadku oznacza to 3-4 lata eksploatacji. Różnicy w poziomie wyposażenia
            > opisywanych aut i kwestii związanych z odsprzedażą auta po 5-6 latach
            > użytkowania z litości nie będę opisywał
            >

            Teraz to ty belkoczesz,cene ON zanizyles maksymalnie,a katologowe dane
            producentow co do spalania nie maja nic wspolnego z codzienna eksploatacja,wiec
            prosze cie,nie pisz bzdur.
            • Gość: Jarek Re: co wy widzicie w tych dieslach? IP: 217.8.186.* 20.04.04, 18:03
              raver1 napisał:

              > Teraz to ty belkoczesz,cene ON zanizyles maksymalnie,a katologowe dane
              > producentow co do spalania nie maja nic wspolnego z codzienna
              > eksploatacja,wiec prosze cie,nie pisz bzdur

              Dane katalogowe... Jakość paliwa... Prywatne preferencje stylu jazdy...

              Dwulitrowy turbodiesel w 1,5-tonowym aucie na trasie przy średniej V 120 km/h
              spalił 5,7 l/100 km. Zapewniam, że przy nieprzekraczaniu V 110 km/h spalanie
              byłoby na poziomie cirka 5 l/100 km. W Polsce? A jednak.

              A w mieście? Przy mocny deptaniu max. spalanie sięga aż... 7,5 l/100 km. W
              identycznym aucie z wolnossącym benzynowym silniczkiem o identycznej pojemności
              wynosiło 11-12 l / 100 km. Cóż... większa moc, większe spalanie, o cenie paliwa
              nie ma co wspominać, bo pewnie różnicy nie ma (po co zaniżać?).

              Ale i tak masz rację - diesle są do d...

              ***************
              Sygnaturka:

              www.jedenprocent.pl/
            • bocian4 Re: co wy widzicie w tych dieslach? 20.04.04, 18:28
              zenon ma oczywiscie racje a chrzanisz ty.
              Powiedziec ze diesel w Passacie/mondeo pali mniej wiecej tyle samo co benzyniak
              w tym samym aucie to jusz szczyt demagogii. Tego by GB razem z heniem nie
              wymyslili.
              W porownywalnych autkach spalanie w litrach w dieslu stanowi 60% tego co w
              benzyniaku (np AR147 1,9jtd i 1,6TS przy takiej samej jezdzie po miescie jeden
              palił mi 8 a drugi blisko 14 litrow, w lagunie 1,9 dci i 1,8 pierwsza pali 7,5
              a druga 12, vectra 2,0 i 1,8 - jedna 8 litrow a druga 12, itp, itd). TO po
              pierwsze.
              Ta minimalna roznica pomiedzy cena ropy i benzyny to jakies 50 - 60 groszy na
              litrze (czyli jakies 17% wiecej kosztuje ropa)
              Cena 100 km jtd to 24 (8*3 PLN) pln a benzyniakiem to prawie 50 PLN (14*3,55)!
              Wszystko z wlasnego doswiadczenia.
              Ale pewnei i tak masz racje a jak Jarek mowi - diesle sa do d...
              "A wibracje takie ze dobrze ze to diesel bo jak wyrzuca kierowce za okno to
              jest w stanie go dogonic..." ;-))))))
              • mehow78 Re: co wy widzicie w tych dieslach? 20.04.04, 18:51
                kochani,

                apeluje, dajcie pokooj wzajemnemu przysrywaniu...przeciez kazdy moze jezdzic
                czym chce. diesel jest tanszy przy okreslonej wartosci progu km rocznie. co do
                dynamiki jest co najmniej taki sam jak powiedzmy (mooiwac na czuja) ok. 50%
                wieszky beznyniak (mam male auto - tak to widze). nie smrodzi, nie kopci. serwis
                wiecej kosztuje, ale ma (statystycznie) dluzsze przebiegi do remontu, ale czy to
                do jasnej cholery oznacza, ze musi byc lepszy. ja uwielbiam diesla, dlugo
                jeszdzilem dieslem z psa - nie do zajezdzenia. ale jeesli ktos twierdz, ze
                benzyna jest lepsza to jego sprawa. zawsze na forum musi sie znalezc ktos, kto
                chce sobie i wszystkim udowodnic, ze kupujac bezny e i placac (w szczecinie -
                biore okres od poczatku br) ok. 60-70 gr wiecej, i tak jezdzi taniej. ludzie, to
                wasza sprawa. kogo to 9obchodzi??? czy naprawde zaraz trzeba sie 'mierzyc na
                fi..y'??? jako9sc tego forum powaznie od pewnego czasu mnie zastanawia. my go
                tworzymy, ale tekied dyskusje to cykl 'przygadal kociol garnkowi'.

                pozdr,

                mehow78
                • niknejm Re: co wy widzicie w tych dieslach? 21.04.04, 18:38
                  mehow78 napisał:

                  > kochani,
                  >
                  > apeluje, dajcie pokooj wzajemnemu przysrywaniu...przeciez kazdy moze jezdzic
                  > czym chce. diesel jest tanszy przy okreslonej wartosci progu km rocznie. co do
                  > dynamiki jest co najmniej taki sam jak powiedzmy (mooiwac na czuja) ok. 50%
                  > wieszky beznyniak (mam male auto - tak to widze).

                  forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=20&w=12102253&a=12131236
                  Wniosek? Nie umiesz używac skrzyni biegów chyba...

                  Z resztą się zgadzam, poza klekotem. Jest i mnie razi. Nic nie poradzę.
                  Zwłaszcza w autach z pompowtryskiwaczami.

                  Pzdr
                  Niknejm
            • Gość: zenon77 Re: co wy widzicie w tych dieslach? IP: *.man.polbox.pl 22.04.04, 20:16
              Witam.
              Dość dawno nie byłem na forum, ale widzę, że niewiele straciłem...
              Wracając do meritum.
              "Teraz to ty belkoczesz,cene ON zanizyles maksymalnie..."
              Chyba troszeczkę przeholowałeś. Tego dnia na tej stacji rzeczywiście
              obowiązywały takie ceny.
              www.paliwa.pl/
              Oto link gdzie Polska Izba Paliw Płynnych analizuje ceny paliw. Dowiesz się
              tam, że różnica między ON a 95 wynosi 60-70 gr na litrze. To jedno.
              "katologowe dane producentow co do spalania nie maja nic wspolnego z codzienna
              eksploatacja,wiec prosze cie,nie pisz bzdur."
              Rzeczywiście z moich doświadczeń wynika, że średnia z katalogu jest zaniżona o
              ok. 10%. Ale czy dla benzyniaka tak nie jest??? Metodologia Twoja mocno mi inż.
              kicurem trąca. I to nie był komplement. To po wtóre...
        • zencol Re: co wy widzicie w tych dieslach? 22.04.04, 21:12
          Moja cordoba 1,9tdi-90KM na trasie Warszawa-Ryki-Warszawa (240km) spaliła w/g
          komputerka 3,6 L on. Chciałem sprawdzić jak można maksymalnie obniżyć zużycie
          paliwa, jechałem jak sałaciarz, 80km/h, w porywach na płaskim lub z górek do
          100. Po powrocie do Wawy sytuacja powróciła do normy, tzn. zuzycie podskoczyło
          do 4,6 l/100km. Zwykle przeciwnicy diesla nigdy nie mieli z nim do czynienia,
          lub też sparzyli się na zajeżdżonych autach z silnikami poprzednich generacji.
          Wspólczesne motorki z turbiną naprawdę dostarczają sporo frajdy podczas
          ostrzejszej jazdy. Do kultury pracy nie można mieć większych zastrzeżeń.
    • Gość: Szymi Re: co wy widzicie w tych dieslach? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 20.04.04, 21:18
      Powody dla ktorych ludzie kupuja diesle:

      1. Jak sie duzo jezdzi to jest tanszy.
      2. 90% ludzi nie umie dobrze jezdzic i nie lubi czesto zmieniac biegow -
      dieslem jezdzi sie znacznie latwiej wiec go kupuja
      3. Diesle maja dobry marketing sa rozreklamowane - z tego samego powodu ludzie
      kupuja Actimel zamiast zwyklego jogurtu czy glosuja na samoobrone - "ogol" nie
      zawsze ma racje - latwo nimi manipulowac


      wypowiedzi przedmowcow wskazuja juz totalne odretwienie umyslowe:
      cyt. "diesel ma dynamike co najmniej taka jak o 50% wieksza benzyna"

      czyli 2.0 diesel jest co najmniej tak szybki jak benzyna 3.0 litrowa (~130 KM
      vs ~230 KM) hehe :))) moze wogle jak 50% wieksza benzyna z turbina (czyli 130
      KM VS jakies 350 KM buahhahaha)

      ciekawe kiedy przeczytamy tekst typu: "Moj dwulitrowy diesel w Mondeo ma
      dynamike co najmniej taka jak Toyota Supra albo Impreza WRX STi i do tego pali
      2 litry na 100km" hehe


      na szczescie czesc jak widac chociaz zrozumiala ze cala dynamika diesla sie
      bierze z turbodoladowania


      mam pomysl trzeba zrobic kiedys zlot forumowiczow polaczony z jazdami
      samochodami - bedzie mozna przy okazji czesc tych bredni "wyprostowac" w
      praktyce - na poczatek zakladam sie ze zaden (nie chipowany) turbodiesel 2
      litry nie wygra z moim sztruclem (wolnossacy 2 litry) ze startu zatrzymanego w
      zadnej konkurencji (0-100, 0-160, 0-200, 1000m, 80-120 na optymalnym biegu!!!)

      jak do tej pory sprawdzalem sie i wygralem z Octavia 1.9 TDi nie wiem ile koni,
      Superb 1.9TDi 130 KM (kierowca moj kolega jest przkonany ze ta skoda ma osiagi
      prawie sportowe:), Seat Ibiza 1.9 TDi (stary model chyba 110 KM), Toyota Avensis

      przegralem z Audi A6 Avant 2.5 TDi - ale ledwo :((((((

      by the way:

      moj sprzet nie jest wcale zbyt szybki jak na benzyne - jakis szybki
      dwulitrowiec wolnossacy jak Focus ST170 moglby pewnie w czasie wyscigu jezdzic
      dookola tych diesli:))

      pzdr



      • mehow78 Re: co wy widzicie w tych dieslach? 20.04.04, 23:09
        sluchaj czlowieku, co Ty pleciesz??? jakie odretwienie? czytaj uwaznie, a nie
        perorujesz niepotrzebnie, dobra? powiedziane zostalo 'dynamika' - to pojecie nie
        ma nic wspoolnego z tym ktoory samochood jest szybszy. jak mozesz ignorowac tak
        fundamentalne rooznice??? nikt nie kwestionowal faktu, ze benzyniak jest
        samochodem szybszym. czlowieku wez sie zastanoow, daruj sobie przyklady. litosci
        kochani, wezmy sie w grasc, no nie mozna ciagle chwalic sie kto ma wiekszego (w
        sensie kto ma wiecej do powiedzenia)...apeluje.

        pozdr,

        mehow78
        • Gość: Szymi Re: co wy widzicie w tych dieslach? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 21.04.04, 00:29
          "... powiedziane zostalo 'dynamika' - to pojecie nie ma nic wspoolnego z tym
          ktoory samochood jest szybszy....."

          wezcie dieslowcy przestancie wymyslac jakies bzdety i rozroznienia na dynamike,
          szybkosc, predkosc itd.

          dynamika to prawie to samo co szybkosc

          jak stoimy na ulicy jeden w jednym samochodzie a drugi w drugim to wazne jest
          tylko to ktorym samochodem jestesmy w stanie dojechac szybciej do mety

          nie maja znaczenia pierdoly w stylu "bo w dieslu to mnie wcisnelo w fotel"
          albo "wydal mi sie dynamiczniejszy"

          jak benzyna jestem w stanie szybciej dojechac na mete to benzyna jest SZYBSZA I
          DYNAMICZNIEJSZA

          reszta to pierd....enie
            • Gość: Szymi Re: co wy widzicie w tych dieslach? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 21.04.04, 01:08
              nigdzie nie napisalem ze sie scigam na zwyklej ulicy - cala dyskusja wczesniej
              dotyczyla dynamiki (szybkosci) samochodow to podalem definicje ktory jest
              szybszy


              jesli samochod X dojedzie po danej drodze z punktu A do punktu B szybciej niz
              samochod Y to samochod X jest szybszy i dynamiczniejszy niz samochod Y
              (zakladamy ze Xi Y wykorzystuja max swoich mozliwosci i jada identyczna trasa)

              (to w zasadzie zasada i regula na jakiej sa organizaowane wszystkie wyscigi i
              rajdy samochodowe)


              ale jak widac dieslowcy juz znalezli swoja definicje dynamiki i wedlug nich
              szybszy wcale nie jest samochod ktory pierwszy dojedzie do mety :)))))))))))

              ciekawe co na to Schumacher ? Moze powinien oddac wszystkie tytuly i zakupic
              Polo TDi :)))))))))))))))
              • jan.kulczyk Re: co wy widzicie w tych dieslach? 21.04.04, 02:04
                A co Cię obchodzą rajdy? Często na nie jeździsz? Dla mnie nie liczy się rajd, tylko trasa. I możliwość szybkiego dotarcia na miejsce. A ja na trasie moim skromnym Dieselkiem 120 kM 270 Nm jestem w stanie objechać większość benzynówek! Zwłaszcza pod górkę! Dlaczego? Pewnie, każdy benzyniak może zredukować na dwójkę lub trojkę i zostawić mnie w tyle. Ale nie będzie tego robił wiecznie, bo uszki mu spuchną od wycia silnika wkręcanego na 7000 i spadającej z dużą prędkością wskazówki paliwa. Ot co. Po prostu benzynki mu szkoda i wie, że jak będzie robił takie numery, to mu wyjdzie spalanie 8-9 l na trasie, a tego domowy budżet nie przeżyje. Często (ale nie mówię, że zawsze) nawet mocne benzyniaki się na trasie powstrzymują. A ja nie muszę, bo jak mocno przydepnę, to spalę 5,6 zamiast 5,2 hehe - tyle można odżałować... Dlatego właśnie benzyny są do szpanowania na rajdach, a Diesle do praktycznego depnięcia na pedał na długich trasach i łatwego wyprzedzania przy małym zużyciu. Po prostu zupełnie inna filozofia.
                • Gość: Szymi Re: co wy widzicie w tych dieslach? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 21.04.04, 07:13
                  nastepny filozof

                  >Dla mnie nie liczy się rajd, t
                  > ylko trasa. I możliwość szybkiego dotarcia na miejsce.

                  a ja myslalem z w rajdzie wlasnie chodzi o szybkie dotarcie na miejsce ale
                  widac pomylilem sie.

                  nie ma znaczenia czy mowimy o wyscigu torowym, rajdzie, przejechaniu z garazu
                  do sklepu miesnego za rogiem czy dojechaniu z miasta A do B - zasada jest
                  ZAWSZE ta sama - ten samochod jest szybszy ktorym jestes w stanie szybciej
                  dojechac do celu (mety) - rajdy to tylko przyklad

                  Zw
                  > łaszcza pod górkę! Dlaczego? Pewnie, każdy benzyniak może zredukować na
                  dwójkę
                  > lub trojkę i zostawić mnie w tyle. Ale nie będzie tego robił wiecznie, bo
                  uszki
                  > mu spuchną od wycia silnika wkręcanego na 7000 i spadającej z dużą prędkością
                  > wskazówki paliwa.


                  1. Mieszkasz na szczycie szklanej gory?

                  2. Myslalem ze porownanie jest wtedy kiedy diesel i benzynowka jada na max
                  mozliwosci - ale widze nowa teorie - diesel jedzie na max mozliwosci a benzyna
                  na 50% (bo za glosno w srodku i za duzo pali) i diesel dojezdza pierwszy wiec
                  wniosek diesel jest ogolnie dynamiczniejszy i szybszy :)))) jakas nowa logika


                  Po prostu benzynki mu szkoda i wie, że jak będzie robi
                  > ł takie numery, to mu wyjdzie spalanie 8-9 l na trasie, a tego domowy budżet
                  ni
                  > e przeżyje

                  i po co mi to piszesz. doskonale wiem ze diesel spala o wiele mniej i w
                  zasadzie to jest jedynym sensem jego istnienia. poza tym sa kierowyc ktorych
                  budzet domowy wytrzymuje nawet jazde piecset konnym S600 z dwoma turbinami,
                  inaczej nie robili by takich "potworow" a robia ich coraz wiecej i coraz
                  mocniejszych (wiec nie oceniaj budzetow innych ludzi swoja miara)


                  A ja nie muszę, bo jak mocno przydepnę, to spalę 5,6 zamiast
                  > 5,2 hehe - tyle można odżałować


                  no dobrze dobrze juz nie ciesz sie jak jakis glupi bo sie z toba w 100% tutaj
                  zgadzam

                  tylko sa kierowcy ktorzy nie patrza ile spali sprzet - i wlasnie dla nich sa
                  mocne benzyny, najlepiej jeszcze z turbo

                  > Dlatego właśnie benzyny są do szpanowania na
                  > rajdach, a Diesle do praktycznego depnięcia na pedał na długich trasach i łatw
                  > ego wyprzedzania przy małym zużyciu

                  ogolnie diesle sa dla oszczednych i malo wymagajacych - a benzyny dla
                  rozrzutnych ale ceniacych komfort - i to nie tylko na rajdach (w klasie
                  luksusowej prawie nie ma diesli)
          • Gość: Jarek Re: co wy widzicie w tych dieslach? IP: 217.8.186.* 21.04.04, 09:53
            Gość portalu: Szymi napisał(a):

            > jak stoimy na ulicy jeden w jednym samochodzie a drugi w drugim to wazne jest
            > tylko to ktorym samochodem jestesmy w stanie dojechac szybciej do mety

            Fanatyk wyścigów na 1/4 mili? A jakby tak zrobić start w Zakopanym, a metę w
            Sopocie?

            > nie maja znaczenia pierdoly w stylu "bo w dieslu to mnie wcisnelo w fotel"

            W fotel to wciska przy starcie samolotem, a nie w samochodzie (pomijam bolidy
            F1).

            > jak benzyna jestem w stanie szybciej dojechac na mete to benzyna jest SZYBSZA
            > I DYNAMICZNIEJSZA

            I szczęść Boże, ale może nie wszyscy potrzebują "szybszych i dynamiczniejszy"
            (cokolwiek to oznacza). Dla mnie liczy pewnego rodzaju komfort, który mam w
            gównianym turbodieselku 2,0 wyprzedzając jednym ciągiem np. trzy TIR'y, a
            którego nie odczuwałem np. w Oplu 2,0, czy Hondzie 3,5 V6 z aut. (rozumiem,
            że "szybszych i dynamiczniejszych").

            W ramach przykładów - tymi trzema wymienionymi autami turlałem się na trasie W-
            wa - Białystok dosyć często (kilka razy w tygodniu) i tylko tym gównianym
            cherlawym dieslem schodziłem poniżej 2 godzin (to tak a propos Twojej "mety"),
            co nigdy nie udało mi się Hondą.

            > reszta to pierd....enie

            ..., a diesle są do d...

            No i? Jak ciężko załapać, że ktoś może preferować charakterystykę innego
            silnika niż ZI? No cóż ktoś ma problem, bo ja poprawię zaakceptować, że komuś
            lepiej "leży" jazda benzyniakiem.

            ___________________________
            www.jedenprocent.pl/
            • Gość: koles Re: co wy widzicie w tych dieslach? IP: *.internetdsl.tpnet.pl 21.04.04, 17:28
              > którego nie odczuwałem np. w Oplu 2,0, czy Hondzie 3,5 V6 z aut. (rozumiem,
              > że "szybszych i dynamiczniejszych").
              ...
              > cherlawym dieslem schodziłem poniżej 2 godzin (to tak a propos Twojej "mety"),
              > co nigdy nie udało mi się Hondą.

              To ile ma ten Twój dieselek mocy? 110 km? I w trasie jest szybszy od ok. 230
              konnej Hondy? I wyprzedza się nim łatwiej niż Hondą, która przy tej samej
              prędkości ma ok. 2 krotnie wyższy moment obrotowy na kołach?
              Nie bujajcie w obłokach miłośnicy dieslów...
              • Gość: Jarek Re: co wy widzicie w tych dieslach? IP: 217.17.46.* 26.04.04, 15:18
                Gość portalu: koles napisał(a):

                > I w trasie jest szybszy od ok. 230 konnej Hondy?

                Faktem jest, że Legend dzięki automatowi zapewnia dla stu swoich koników popas
                na przydrożnych łąkach.

                > I wyprzedza się nim łatwiej niż Hondą, która przy tej samej
                > prędkości ma ok. 2 krotnie wyższy moment obrotowy na kołach?

                303 Nm z 3,5 litra pojemności kontra 270 Nm z 2 litrów? Chyba róznica sięga
                10%? Nie wiem, czy na kołach, ale na pewno benzyniaki mają w inny sposób
                mierzony moment.

                Rozczaruję Cię, ale w oczekiwaniu kick down mogłem znieść kwadratowe jajo.

                Są to moje tylko i wyłącznie subiektywne odczucia, chociaż w pewnym stopniu
                potwierdzone przez obiektywne czasy przejazdu. Nie jestem ortodoksem i jeśli
                poprawi Ci to humor, to powiem, że benzyna jest najlepsza na świecie, tylko...
                nie zmuszajcie mnie, abym nią jeździł.

                Ponadto koszt zakupu trzyktotnie wyższy od kosztu zakupu cherlawego turbodiesla
                w moim mniemaniu nie uzasadnia "peanów o wyższości". Krótko - ja się
                rozczarowałem. Za tę cene oczekiwałem, czegoś zdecydowanie lepszego
                od "dychawicznego, mułowatego, nieekologicznego turbodiesla".

                Legend miał też tę przypadłość, że trzeba go było tankować co 250 km. Strasznie
                mały zbiornik paliwa :-O
            • greenblack Re: co wy widzicie w tych dieslach? 21.04.04, 20:27
              Gość portalu: Jarek napisał(a):

              W-
              > wa - Białystok dosyć często (kilka razy w tygodniu) i tylko tym gównianym
              > cherlawym dieslem schodziłem poniżej 2 godzin (to tak a propos
              Twojej "mety"),
              > co nigdy nie udało mi się Hondą.

              Ale jaja! Ciekawe jakie cuda przeczytam jeszcze w tym wątku.

              • Gość: J. Re: co wy widzicie w tych dieslach? IP: 217.8.186.* 23.04.04, 10:39
                greenblack napisał:

                > Ale jaja!

                Wielkanoc w końcu... Nie?

                > Ciekawe jakie cuda przeczytam jeszcze w tym wątku.

                No i? Jak ciężko załapać, że ktoś może preferować charakterystykę innego
                silnika niż ZI? No cóż, ktoś ma problem, bo ja poprawię zaakceptować, że komuś
                lepiej "leży" jazda benzyniakiem.

                _____________________
                www.jedenprocent.pl/
          • mehow78 Re: co wy widzicie w tych dieslach? 21.04.04, 12:12
            dynamika to samo to szybkosc??? ok, to sie nie dziwie, ze te dyskusje maaja taki
            poziom wiedzy. nie ma to najmniejszemu sensu. jezdzilem dieslem, jezdze
            beznyzna. nastepne auto bedzie dieslem. nie miales, nie czujesz, nie wiesz, nie
            zrozumiesz.

            czesc,

            mehow78
          • Gość: daktahu Re: co wy widzicie w tych dieslach? IP: 217.153.44.* 22.04.04, 10:15
            dynamika faktycznie troche sie różni od szybkości, tak samo jak głośny sprzet
            do sluchania muzy i dynamiczny, mozna nawalic tych subwooferów do jakiegoś tam
            gruchota i bedzie głośno, ale zeby usłyszeć dobre tremolo skrzypiec , stacatto
            kontrabasu i pochodziki marszowe na kotłach to niestety jeden huk!!!
            nie ma co gadać. dalczego większość samochodów ciężarowych i autobusów ma
            diesle?
            po co 4 litrowe benzyniaki w polsce, przecież na tych drogach wystacza 2,4 V6
            • niknejm Re: co wy widzicie w tych dieslach? 22.04.04, 21:49
              Gość portalu: daktahu napisał(a):

              > dalczego większość samochodów ciężarowych i autobusów ma
              > diesle?

              Z przyczyn ekonomicznych oczywiście.

              > po co 4 litrowe benzyniaki w polsce, przecież na tych drogach wystacza 2,4
              > V6

              No właśnie. A właściciele Porsche to już w ogóle kompletni idioci ;-)))))

              Pzdr
              Niknejm
    • Gość: aga Re: co wy widzicie w tych dieslach? IP: *.kki.krakow.pl 21.04.04, 17:39
      cześć chłopaki
      ja od dwóch tygodni jeżdże seatem cordoba 1,9 tdi 100 KMdo tej pory jezdziłam i
      scenikiem 1,6 i fordem 3,0 i legazna 2,0 i wiecie co zazekałam się jak diabli
      ze nigdy nie kupie diesla że to taki TRAKTOR . z pewnych wzgleów musiałam go
      kupić tym bardziej iz pracuję w seacie ... i co jestem zaszokowana zarówno
      dynamika jak i spalaniem ! koledzy się śmieją że zapomne co to jest stacja
      benzynowa . I wiecie co chyba juz pozostane przy dieslu ... na zawsze !
      pozdrawiam aga
    • niknejm KRÓTKIE PODSUMOWANIE 21.04.04, 18:54
      Krótko:
      1. Diesel trochę klekocze (zwł. pompowtryskiwaczowy) , ale niektórym to nie
      przeszkadza.
      2. Diesel mało pali.
      3. Diesel z doładowaniem ma słabszą dynamikę (przyspieszenia w różnych
      zakresach prędkości) niż nawet nie doładowana benzyna o podobnej pojemności
      (choc można znaleźć nieliczne wyjątki od tej zasady - vide przedpotopowy silnik
      benzynowy 2.0 8V VW), jeśli wykorzystujemy maksimum możliwości samochodu
      (optymalnie dobrane biegi - do najbardziej dynamicznego przyspieszania, lub
      automat w obu autach).
      4. Cena diesla jest wyższa na ogół; często próg opłacalności zakupu diesla jest
      dość wysoko. Wszystko zalezy od przebiegów rocznych.
      5. Wszystko zależy też od polityki państwa. Gdzieniegdzie dodatkowe opłaty za
      diesla/akcyza na ON są na tyle duże, że raczej taki zakup się nie opłaca.

      Pzdr
      Niknejm
        • niknejm Re: KRÓTKIE PODSUMOWANIE 21.04.04, 19:20
          Gość portalu: AdM napisał(a):

          > stary przeczytaj jeszcze raz pytanie w wątku a potem dorabiaj podsumowanie?
          > albo załóż wątek z pytaniem na które masz już napisane to swoje podsumowanko

          Jak chcesz mnie krytykować, to załóż sobie swój wątek ;-))) Żartowałem
          oczywiście.
          Odpowiedziałem na pytanie, co widza w dieslach uzytkownicy diesli:
          - niższe koszty (przy odpowiednich przebiegach)
          - akceptowalną dynamikę (przy doładowaniu)
          Generalnie takie wypowiedzi z sensem widziałem i zebrałem razem z tego wątku i
          podobnych (bzdury w stylu 'turbodiesel jest równie dynamiczny jak niedoładowana
          benzyna większa o 50%' ominąłem).

          Pzdr
          Niknejm
      • klemens1 Re: KRÓTKIE PODSUMOWANIE 22.04.04, 12:43
        > Krótko:
        > 1. Diesel trochę klekocze (zwł. pompowtryskiwaczowy) , ale niektórym to nie
        > przeszkadza.

        Podczas jazdy tego nie słychać.

        > 3. Diesel z doładowaniem ma słabszą dynamikę (przyspieszenia w różnych
        > zakresach prędkości) niż nawet nie doładowana benzyna o podobnej pojemności

        Ale tylko przy niemiłosiernym zarzynaniu silnika benzynowego. Przy jeździe w
        średnim zakresie obrotów diesel ma lepszą dynamikę.
          • Gość: Dyzlobenzynowiec:) Re: KRÓTKIE PODSUMOWANIE IP: *.wroclaw.cvx.ppp.tpnet.pl 22.04.04, 21:39
            Generalnie nie mam nic przeciwko benzynkom, ale i dyzlom.
            Odnosnie tekstu o zatarciu sie jakiegoś dyzla ,hmmm, miałem audi 100 2,5 tdi
            118 bodajże koni i
            i jeździłem bardzo często Kraków-Wrocław po autostradzie ze średnią prędkościa
            190 km/h przy 3300obr/min.
            Samochodzik został sprzedany przy przeb9iegu 352 000km i pomimo innych
            usterek, nie można powiedzieć że naprawiałem silnik.
            Więc akurat w moim przypadku argument o szybkim zużyciu silnika jest do kitu.
            Teraz mam jednak busa do pracy i sprzedałem audi bo się lyrało( a to
            zawieszenie, a to wentylatorek od silniczka, a to sramto i owamto)
            a mam zamiar kupić benzynkę, i to tylko dlatego że tańsza w kupnie niż dyzel
            (a6 2,4 benz) i przebiegi będą tak małe, że argument o spalaniu mnie nie
            interesuje.
            Podsumowujac jednak nic do dyzli nie mam, bo podczas tychże moich jazd o
            których wyżej nie spalałem więcej niż 8L na stówe niezależnie od lata i zimy!?!?
            Są to moje własne obserwacje, a nie jakieś zasłyszane opowieści od swagra
            stryjecznego wyja brata;)
            pzdrw
        • Gość: wredny Re: KRÓTKIE PODSUMOWANIE IP: *.tpnet.pl / *.tpnet.pl 22.04.04, 20:45
          klemens1 napisał:

          > > 3. Diesel z doładowaniem ma słabszą dynamikę (przyspieszenia w różnych
          > > zakresach prędkości) niż nawet nie doładowana benzyna o podobnej pojemnośc
          >
          > Ale tylko przy niemiłosiernym zarzynaniu silnika benzynowego.

          Co Ty pleciesz?
          To jadac na max`a benzyniak jest zarzynany a diesel nie ?

          > .. Przy jeździe w
          > średnim zakresie obrotów diesel ma lepszą dynamikę.

          a benzynowy pali mniej - jak jest zaparkowany !!
          co to za porownania ?????