Dodaj do ulubionych

Amerykańska terenówka, DMC > 3,5t

14.02.11, 23:41
Podoba mi się pewna amerykańska terenówka - ford excursion. Problem w tym, że dopuszczalna masa całkowita tego pojazdu to 3,9t czyli więcej niż dopuszczalne w kat. B prawa jazdy 3,5t. Co do prawa jazdy wiadomo - kategoria C a najlepiej C+E.
Co do samochodu, jak jest on klasyfikowany? Czy istnieje coś takiego jak osobowy o DMC > 3,5t? Czy może będzie rejestrowany wyłącznie jako ciężarowy, więc od razu z ograniczeniem prędkości dopuszczalnej do max. 70 km/h?
Czy można (oficjalnie) zarejestrować ten samochód z DMC 3,5t?
Rzecz tyczy się nie tylko forda excursion, ale całej rodziny fordów serii F (F-350, F-450, F-550). Np. DMC zestawu ford F-550 z przyczepą może wynosić nawet 11t.

--
Heh...................
Obserwuj wątek
            • elfkabezhaltera przyczepy i przyczepki 15.02.11, 13:11
              szela81 napisał:

              > a co do przyczepy to niestety cięższej niż 850 kg na B nie pociągniesz,
              Nie prawda

              > ale zestaw może przekroczyć 3,5 t to jest jedyna sytuacja kiedy na B możesz coś
              > cięższego prowadzić
              Zestaw może przekroczyć 3,5t jeśli to przyczepa lekka
        • elfkabezhaltera Oszczędności ... 15.02.11, 13:12
          zimno-krwisty napisał:

          > Wiem o istnieniu tych kategorii, ale wątpliwe mogą być oszczędności w stosunku
          > do C i C+E
          Bo jak się na tych Fordach rozbrykasz, to się na 40-to tonowych zestawach zatrzymasz :)
          • zimno-krwisty Re: Oszczędności ... 15.02.11, 19:35
            elfkabezhaltera napisała:
            > Bo jak się na tych Fordach rozbrykasz, to się na 40-to tonowych zestawach zatrz
            > ymasz :)

            Sugerujesz, że tak to wciąga? No ale ja nie planuję jeździć zawodowo.

            --
            Heh...................
      • mixerski1 Re: Good news and bad news 26.02.11, 07:09
        A u nas w Usa nie potrzeba CDL, zeby jezdzic tym samochodem:)))
        --
        CUUUUDA, CUUDAAAAAAA, OGLASZAJOOOOOOOOOOMMMMMMM:))))))

        Inteligentny człowiek zrozumie nawet POwca :).Tylko teraz jak powstrzymać tych biednych szyderców normalnych inaczej od niszczenia Polski?Jak im uzmysłowić,że robią sami sobie krzywdę?
        • x-darekk-x Re: Amerykańska terenówka, DMC > 3,5t 16.02.11, 12:03
          to zalezy czy ten samochod jest juz zarejestrowany w polsce czy nie

          jezeli nie, to przy pierwszej rejestracji pani w urzedzie bedzie miala problem skad wziac dane techniczne pojazdu - w polskich ksiazkach tego wozu nie bedzie. pani poprosi zatem o dokument potwierdzajcy te dane. dla niej takim dokumentem bedzie tlumaczenie przysiegle dokumentu amerykanskiego z danymi technicznymi pojazdu. wersji angielskojezycznej nie bedzie w ogole czytac, bo bedzie miala wersje polska z piekna pieczecia tlumacza. i w ogole nie zastanawiajac sie nad faktem co ta pieczec oznacza - a oznacza tylko zgodnosc tlumaczenia z orginalem a nie prawdziwosc danych w orginale - przepisze dane z tego tlumaczenia. jezeli zatem masz dokument - np wydruk, ktory stanowi "aneks do instrukcji obslugi pojazdu", z ktorego wynika ze excursion wazy 700kg i tlumacz ten wydruk przetlumaczy, to znaczy ze excursion wazy 700kg i tyle.



          --
          darekk
    • x-darekk-x Re: Amerykańska terenówka, DMC > 3,5t 16.02.11, 12:06
      a co do samego excursion - odradzam ten woz.
      troche tym pojedzilem i jest po prostu beznadziejny w codziennej eksploatacji. jego kariera w usa byla krotka. wnetrze to koszmar, prowadzenie to rozpacz. jezdzilem za to sporo (po pare tysiecy km kazdym) nowym modelem expedition w wersji dluzszej (el) i najnowszym suburbanem. to sa o niebo lepsze auta. nadal gigantyczne, ale duzo lepiej wykonane, z mocniejszymi silnikami, ogolnie lepiej sie prowadzace. polecam szczegolnie suburbana - pokochalem to auto.

      --
      darekk
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się